To 16.2.2017 Pelicans - Tappara

  • 14 553
  • 137

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No eilisen perusteella Sebastianin päänuppi ei tunnu kestävän yhtään enempää. Pelicansin puolella hermoili lähinnä Hodgman, mutta siinä ei ole mitään uutta. Muutenhan Pelicansin hermokontrolli piti erinomaisesti.

Tasoero joukkueiden välillä on hirmuinen. Pelicansin ainoa ase Tapparaa vastaan on tuo agitointi, mitään pelillistä uhkaa Pelicans ei muodosta. Saatiin varmasti hyvää harjoitusta kevättä varten tästä pelistä niin Revolle kuin koko joukkueelle, koska tuo se tapa tulee olemaan, jolla Tapparaa yritetään pitkissä sarjoissa horjuttaa. Pelillisesti Pelicansilla ei ole mitään palaa. Pelillisesti joukkueista tällä hetkellä vain JYP ja TPS voivat haastaa, muut ovat sitten kaukana jossain.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tasoero joukkueiden välillä on hirmuinen. Pelicansin ainoa ase Tapparaa vastaan on tuo agitointi, mitään pelillistä uhkaa Pelicans ei muodosta. Saatiin varmasti hyvää harjoitusta kevättä varten tästä pelistä niin Revolle kuin koko joukkueelle, koska tuo se tapa tulee olemaan, jolla Tapparaa yritetään pitkissä sarjoissa horjuttaa. Pelillisesti Pelicansilla ei ole mitään palaa. Pelillisesti joukkueista tällä hetkellä vain JYP ja TPS voivat haastaa, muut ovat sitten kaukana jossain.
Voitot 2-1 meille...
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tasoero joukkueiden välillä on hirmuinen. Pelicansin ainoa ase Tapparaa vastaan on tuo agitointi, mitään pelillistä uhkaa Pelicans ei muodosta. Saatiin varmasti hyvää harjoitusta kevättä varten tästä pelistä niin Revolle kuin koko joukkueelle, koska tuo se tapa tulee olemaan, jolla Tapparaa yritetään pitkissä sarjoissa horjuttaa. Pelillisesti Pelicansilla ei ole mitään palaa. Pelillisesti joukkueista tällä hetkellä vain JYP ja TPS voivat haastaa, muut ovat sitten kaukana jossain.

Osittain olen samaa mieltä, mutta se ei liity toisaalta mitenkään omaan kommenttiini. Olen kyllä kehunut Tapparan pelillistä tasoa ja kyseenalaistanut Pelicansin tapaa pelata. Materiaalista ei saada riittävästi irti.

Silti olen eri mieltä kanssasi. Pelicans tulee olemaan playoffeissa pelillinen uhka kenelle tahansa. Näillä peleillä ei ole siinä kohtaa mitään merkitystä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voitot 2-1 meille...

Jep - kaksi ympäripyöreää peliä Lahdessa, joista molemmista Tapparalle 1 p mukaan. Laskelmieni mukaan voitot on teille kyllä 2-1, mutta pisteet Tappara 5-4, mutta kukas näitä pisteitä nyt laskee. Ja ellen nyt ihan väärässä eilen ole niin Tappara ei tainnut ihan kovimmalla kalustolla pelissä vielä liikkua. Siellä oli tuollainen 140 liigapistettä katsomossa, vaikka sitä ei kyl huomannut yhtään mitenkään, sen verran nätisti Tappara peliä vei kaksi vikaa erää.

Eiköhän ne voitot runkosarjan loppuun mennessä ole taas 2-2 ja pisteet Tapparalle 8-4. Toisaalta eipä sillä nyt isoa merkitystä ole, kun sarjataulukko kertoo nykyhetken ja todellisuuden. Itse ainoana uhkana, jonka Pelicans minun päässäni muodostaa millekään jengille on tuo agitointi ja loistava maalivahtipeli. Ne ovat ainoat asiat, mitkä Pelicansissa pelottavat. Tärkeintä on antaa Pelicansin jätkien pelailla sitä omaa peliään ja hölmöillä itseään jäähylle eikä lähteä mukaan kuten Repo eilen.

Tapparalle se on perin turhaa, koska kuten sanottu, pelillinen kyky haastaa on lähinnä teoreettinen.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Mikä tää Repon "kasetti ei kestänyt"-juttu on mitä Pelicansin kannattajat jaksaa viljellä? Itse en huomannut mitään tälläistä, vaan ihan normaalia Repoa mitä on Tapparassa nähty.
 

Grafix

Jäsen
En tiedä pelillisistä haastamisista, mutta Pelicans veti ekan erän ja osan toisestakin ihan kuskin paikalla. Jos Tapparan rosterista puuttui jotain jannuja niin entä sitten. Niillä pelataan, jotka askiin laitetaan. Toisen erän puolesta välistä eteenpäin homma olikin tamperelaisten lapasessa kun Pelsun jätkillä alkoi syystä tai toisesta yläkerta hapottamaan.

Eilen näki hyvin sen, mikä ero on voittamaan tottuneella joukkueella ja sitä vasta opettelevalla jengillä. Kun ei ole tarvittavaa rutiinia, niin johtoasemassakin alkaa usein tapahtumaan omituisia asioita. Huolimattomuutta, liian varmistelevaa pelaamista ja rentous sekä flow kärsii. Tuolla Pelsun aggressiivisella pelitavalla pystyy varmasti horjuttamaan kovempiakin tiimejä, mutta pakka pitää pysyä kasassa nykyisen 30-40 minuutin sijaan koko 60 minuuttia.

Mitä noista keskustelua herättäneistä tapahtumista tulee mieleen, niin Repon taklaus Hodariin ei mun mielestä ollut 2+10 arvoinen. Repo toki noin taklaamalla antoi dumareille mahdollisuuden puhaltaa sen jäähyn ja Hodarin joutsenet jäässä tehosti hommaa. Olishan Sebastian voinut viedä vaan viedä karkin lavasta ilman taklausta, todennäköisesti olisi vituttanut Hodaria enemmän kuin toi taklaus. Noista Hodgmanin filmauksista voisi kyllä huoletta alkaa jakaa sakkoja tai jotain.

Kemiläinen-Tyrväinen... Julle lanasi Kemiläisen seinälle ja en tiedä miksi siitä on jonkin rangaistuksen perään huudeltu. Pirun kova niitti, mutta eihän tosta edes Tapparan pelaajat tai valmennusjohto mitään penaltya alkanut itkemään. Onneksi Kemiläisen älytön loikka ei osunut päähän, eikä Jullekaan tuosta sen ihmeemmin alkanut kuolemaan. Suht saman tienhän alkoi kyselyt Kemiläiseltä homman perään.

Kevättä ilmassa, tunteet alkaa nousta.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Kyl ne omat yksittäiset vatipäänsä löytyy kaikista faniryhmistä...

Tähän vahva sama. Meinaa aina välillä unohtua tälläkin palstalla tämä fakta.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Tasoero joukkueiden välillä on hirmuinen. Pelicansin ainoa ase Tapparaa vastaan on tuo agitointi, mitään pelillistä uhkaa Pelicans ei muodosta. Saatiin varmasti hyvää harjoitusta kevättä varten tästä pelistä niin Revolle kuin koko joukkueelle, koska tuo se tapa tulee olemaan, jolla Tapparaa yritetään pitkissä sarjoissa horjuttaa. Pelillisesti Pelicansilla ei ole mitään palaa. Pelillisesti joukkueista tällä hetkellä vain JYP ja TPS voivat haastaa, muut ovat sitten kaukana jossain.

No nythän keulii manchesteriläinen mopedi aika huolella. Ette kai ole toria kuitenkaan alkaneet vielä koristelemaan?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No nythän keulii manchesteriläinen mopedi aika huolella. Ette kai ole toria kuitenkaan alkaneet vielä koristelemaan?

Mitäs tässä pitäisi sanoa? Faneilla varmaan saa(kin) mopedi keulia, kunhan joukkue on jalat maassa. Koska en ole muussa kuin välittämis- ja rakkausyhteydessä Tapparaan, uskallan sanoa, että ei paranisi liikaa yleistää koko joukkueeseen tai koko kannattajakuntaan minun mielipidettäni.

Näkemäni ja todistamani kauden perusteella olisi nimenomaan itselleen valehtelua, jos sanoisin, että olisin huolissani joidenkin muiden kuin JYPin tai TPS:n kyvystä haastaa Tapparaa. Pidän omaa näkemystäni jokseenkin realistisena, koska Tappara on ylivoimaisessa sarjajohdossa ja se on tämän kauden ylivoimaisesta paras joukkue sekä yksilö- että joukkuetasolla tällä kaudella.

Jos asetat näkemykseni mopon keulimiseksi niin mikä olisi sitten sellainen näkemys, jossa mopo ei keuli? Pitäisikö minun "valehdella" teille ja muille, että "olette kovin haastaja keväällä ja joukkueenne iskukyky on vakuuttanut minut." Tosiasia on se, että Pelicans ei ole koskaan ollut eikä siitä tällä kaudella ole tulossa Tapparan pääasiallista pelillistä vastustajaa. Voimasuhteet ovat nämä ja kaiken muun väittäminen - se on itsensä sahaamista silmään. Se ei edelleenkään tarkoita sitä, etteikö keväällä voisi tapahtua ihmeitä: aina voi. Joku voi yllättää ja joku voi romahtaa.

Tapparakin voi romahtaa, koska yksittäisessä pelissä voi tapahtua ihan mitä vaan. Mutta sitä ennen on ihan käsittämätön ajatus, että mun pitäisi himmailla täällä tai ajatella, että me ei lähdettäisi keväällä playoffeihin selkeänä ykkösjenginä voittamaan mestaruus. Me lähdetään - se on fakta. Se, että Pelicans uhkaisi keväällä Tapparaa vaatisi heiltä äärimmäistä ylisuorittamista ja äärimmäistä alisuorittamista Tapparalta. Näin se on.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Pelicans vei ensimmäistä erää mielin määrin ja itse asiassa jomuksikin saatu piste mairittelee Tapparaa ja ottelutapahtumia. Pelicans oli paljon paremmalla asenteella liikenteessä ja ymmärtäähän sen , pisteet olivat paljon tärkeämpiä kotijoukkueelle ja tiedettiin että Tapparalta on poissa 3 parasta pistemiestä sekä 2 pelaajaa jotka eivät tällä kaudella vielä ole Tapparassa esiintyneet.
Ihan turha vedellä sen pitempiä johtopäätöksiä. Pelicans oli ansaitusti parempi
Itsellä on kova luotto tosin kyllä Tapparaan kunhan joukkue saa normaalin rosterinsa kasaan ja Krisse ja Blake pääsevät sisään joukkueeseen.
Pelicans on vittumainen jengi jossa on sekä taitoa että taipumus sekä materiaalia saada vastustaja hämmennettyä tarvittaessa balanssista. Ihan tyytyväinen olen että nämä Tappara tuskin Pelsuja kohtaa puolivälierissä. Antaa muiden kuluttaa energiansa tuohon jengiin
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Suuri mahdollisuus, että joukkueet kohtaavat pudotuspeleissä. Siitä ehkä ylimääräinen lämpö ja ainahan hallitseva Mestari/sarjakärki sytyttää vastustajan sekä yleisön.

Viihdyttävä helmikuinen peli jopa Lämäristä katsottuna...ne pleksit vois kyllä jo poistaa, niin kuin ovat vuosia lupailleet, välittyisi tunnelma ohrapirtelön äärelle paremmin.

Rämö oli kyllä hyvä Pelsujen kriittisillä hetkillä, eikä Domikaan paljon huonommaksi jäänyt. 2-3 pistettä olisi ollut otettavissa, mutta muistaen Lahen aina vaikeana paikkana Tapparalle, niin pistekin maistuu. Parlett:sta tulee olemaan iso apu kevättä ajatellen, Kuuselasta puhumattakaan!

Tänään kohti viimeistä paikallispeliä, siis jos eivät hoida jollain ilveellä itseään kevään sääleihin ja sieltä voittoon...
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikä tää Repon "kasetti ei kestänyt"-juttu on mitä Pelicansin kannattajat jaksaa viljellä? Itse en huomannut mitään tälläistä, vaan ihan normaalia Repoa mitä on Tapparassa nähty.
Repo on siinä tapauksessa "kasvanut" siirtonsa jälkeen, mm. filmaaminen ei ole aiemmin kuulunut pelilliseen repertuaariinsa, torstaina oli pojalla hyppy poikineen :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös