Olkinuoralle jatkosopimus kiitos!

  • 4 461
  • 20

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seurajohto,

Kausi on ollut monella tapaa tuskainen. Viime aikoina yksi valopilkku on ollut Juho Olkinuora. Hän on varmalla pelaamisellaan antanut meille mahdollisuuden voittaa pelejä.

On selvää, että tarvitsemme kevääseen maalivahdin, joka pystyy olemuksellaan rauhoittamaan joukkuetta ja sitä kautta voittamaan pelejä. Vaikka otanta on vielä lyhyt, näyttää siltä, että Olkinuora tuottaa voittamiseen liittyvää lisäarvoa joukkueelle.

Olkaa niin viisaita, että teette Jussin kanssa loppukauden kattavan sopimuksen!

Ei mulla muuta.

-david-
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kyllä Olkinuoralla ehdottomasti jatkosopimus loppukaudeksi, ollut maalivahti joka antaa mahdollisuuden ottelun voittamiseen. Ennen Olkinuora JYPiltä sellainen maalivahti on puuttunut.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Heti nyt ja vähän äkkiä! Voittava maalivahti antaa mahdollisuuden voittaa koko ottelu.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Olkoon tämä ketju vaikka addressi toimistolle.

Kyllä, Olkinuoralle jatkoa loppukaudeksi. Tätä mieltä en ollut vasta tämän päivän pelin päätyttyä, vaan tekeminen oli pitkin peliä voittavan veskarin näköistä. Määrätietoista tekemistä.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmeen hiljaista on tässä ketjussa. Ilmeisesti jengi on ollut tyytyväinen alkukauden maalivahteihin. Itse en ole ollut ja siksi vaadin seurajohdolta toimenpiteitä Jussin pitämiseksi joukkueessa jatkossakin!

Taas tänään torjui joukkueelle voiton pelissä, jonka kaltaiset ajalla ennen Olkinuoraa hävittiin järjestään.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen vaatinut sopimusta muissa ketjuissa, mutta laitetaan nyt myös tänne. Ihan sama monta maalivahtisopparia JYPillä on, Olkinuoralle soppari loppukaudesta heti, kiitos. Mukava katsella matseja, kun tärkeimmän osaston osalta on näin varma olo.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen vaatinut sopimusta muissa ketjuissa, mutta laitetaan nyt myös tänne. Ihan sama monta maalivahtisopparia JYPillä on, Olkinuoralle soppari loppukaudesta heti, kiitos. Mukava katsella matseja, kun tärkeimmän osaston osalta on näin varma olo.
Tästä mukavuudesta nautin itsekin suuresti. Ennen oli aina se ärsyttävä tunne, että tasaisessa matsissa kohta lirahtaa ja kusessa ollaan.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen Jussia ei ollu kiva seurata pelejä, kun ei ollut yhtään luottoa molareihin. Ennen peliä oli jo olo että "kuinkahan tässä käy?" Viime peleissä ei ole ees jännittäny, kun tietää että Jussi hoitaa homman. Jatkoon ehdottomasti!
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi jatkosopimusuutisia ei kuulu? Jos Olkinuora päästetään pois, niin samalla logiikalla myös Miklikistä kannattaa luopua. Toinen jampoista ratkaisi ongelman ei osata tehdä maaleja ja toinen ratkaisi ongelman menee omaan päähän maaleja.

Jos em. asiat eivät ole JYPille merkityksellisiä, niin jo on perkele.

Kuten olen monesti todennut, toivoin todella ja aidosti, että Veini breikkaa ja toivon edelleen. Sama Ruusun suhteen. Tässä vaiheessa kautta leikit on kuitenkin leikitty ja nyt on vaan todettava, että ne pelaa kenellä tarttuu. Muut voivat hakea tuntumaa loppukauden vaikka Vaajakosken Pelikaaneista, kunhan tätä nyt löytynyttä maalivahtipeliä ei vaihdeta takaisin siihen alkukauden haparointiin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Miksi jatkosopimusuutisia ei kuulu?...

Siihenhän nyt on useampi mahdollisuus miksi JYP ei ole jatkanut tätä pätkäsopimusta. Yksi voi olla se, että tiedossa on jo se että Olkinuora suuntaa tämän pätkän jälkeen muualle. Vaikkapa omasta halustaan.

Ja edelleenkin käytännössa siinä on vähän tekemistä miten järjestät niin ettei sinulla ole neljää liigasopimuksella operoivaa veskaria riveissä. Vaikka oman elämän general managereiden mielestä tämä asia pitää hoitaa juuri näin.

Mutta tässä tilanteessa ollaan nyt osittain siitä syystä, että maalivahtiosasto piti rakentaa kolmen arpakortin varaan.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta tässä tilanteessa ollaan nyt osittain siitä syystä, että maalivahtiosasto piti rakentaa kolmen arpakortin varaan.

Niin ollaan. Reaalimailmassa asiat eivät aina mene kuten suunniteltiin. Menestyjät tekevät siinä kohtaa tarvittavia korjaavia toimenpiteitä ja häviäjät jäävät päivittelemään olemassa olevaa tilannetta. Haluan uskoa, että JYP kuuluu ensin mainittuun joukkoon.

Leikitään ajatuksella, että Olkinuora ei jatka.

Hyväksyn ja ymmärrän sen, jos taustalla ovat nk. kovat syyt ja kaveri siirtyy suorilla toiseen joukkueeseen pidemmällä sopparilla jne.

Jos taas käy niin, että Jussi lähtee "kortistoon" odottelemaan seuraavaa pestiä ja Veini palaa harjoittelemaan voittavaa maalivahtipeliä JYPin maalin suulle, niin siinä kohtaa kieltämättä vähän ahdistaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos taas käy niin, että Jussi lähtee "kortistoon" odottelemaan seuraavaa pestiä ja Veini palaa harjoittelemaan voittavaa maalivahtipeliä JYPin maalin suulle, niin siinä kohtaa kieltämättä vähän ahdistaa.

Varmasti ahdistaa, mutta edelleen on otettava huomioon se että JYPillä on ensi kaudeksi jo sopimukset sekä Vehviläisen että Ruusun kanssa.
Jos Olkinuora halutaan kiinnittää suoraan ensi kaudeksi, jommastakummasta näistä sopimuksista olisi melkein päästävä eroon. Olkinuorasta on nyt suurimmalla osalla kolmen pelin pituinen arvio, tämän perusteella ensi kaudeksi soppari heti? En nyt ihan heti osta tätäkään.

Ja emme myös tiedä sitä, mikä suunnitelma JYPillä on maalivahtien suhteen ensi kaudeksi? Onko siellä kenties jo joku toisessa pelaava veskari signeerattu ensi kaudeksi? Epätodennäköinen skenaario toki, mutta mahdollinen.

Loppukauden sopimus kelpaa toki, mutta saa nähdä saadaanko palikat sen suhteen järjestykseen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - maalivahti tai parihan me tarvitaan

Niin ollaan. Reaalimailmassa asiat eivät aina mene kuten suunniteltiin. Menestyjät tekevät siinä kohtaa tarvittavia korjaavia toimenpiteitä ja häviäjät jäävät päivittelemään olemassa olevaa tilannetta. Haluan uskoa, että JYP kuuluu ensin mainittuun joukkoon.
Katsotaampa mitä david on aiemmin halunnut

Koko asetelmasta lähteä Vehviläinen/Tuokkola kaksikolla:

12.7
"Juuri näin. Samaa mieltä. Melko riskitön kuvio ja koeajan myötä on mahdollista myös reagoida kesken kauden tarvittaessa.


2.10
Mokemme taitavat olla liigan tilastoissa sijoilla 4 ja 6 päästetyissä maaleissa. Tämä yhdistettynä heikohkoon kenttäpelaajien esitykseen alkukaudella tekee sen, että ei tässä ainakaan maalivahdeista homma ole kiinni. Kun joukkuepeli alkaa tiivistymään edessä, niin jätkät pärjäävät hienosti. Pekin jatkolappu pöytään ja rauhoitetaan tilanne sanon ma.

Tuokkolan koko kauden sopparista:

2.10
Näin myös uskon. Lähinnä varmaan kyse on siitä, laitetaanko loppukauden perään 1 vai 2 vuotta lisää


4.10
Tahtoo Pekille parin vuoden lapun ja heti! Ei mulla muuta.

Kunnes joulukuussa:

9.12
Kauden pelastukseksi kannattaisi ihan tosissaan myös miettiä maalivahdin hankintaa. Ei Veinillä kestä pää ja Pekin taso on sellainen liigan kakkosmoken taso.

Tällä veskaritilanteen arviointi-historialla voidaan sitten arvioida millä painoarvolla davidin maalivahtitilannekartoituksiin kannattaa suhtautua. Ei siinä mitään saahan sitä visioida, mutta tuskin pahastut jos näin tuon vähän aiempia visiointeja näin throwback thursday hengessä esille?

Eli Olkinuoralle nyt parin vuoden soppari, Tuokkolalle (ainakin) vuoden jatko, Mika Noronen, Joni Puurula, Jaakko Suomalainen ja Mika Norja jengiin tuomaan vähän kilpailuasetelmaa ja Vehviläinen ja Ruusu divariin. Friimania tosin ei voida pitää koska säästöt.

Minäkin jossain fantasiakiekossa vaihtaisin Olkinuoran johonkin nykyveskariimme mutta tehdyt ratkaisut syövät osan siitä ratkaisuarsenaalista jotka JYPillä käytettävissä on. Ehkä joviaaliksi tiedetty Tuokkola suostuu purkamaan sopimuksensa ilman mitään kipukorvausta ja Olkinuoran palkkaus loppukaudeksi onnistuu. Entäs se ensi kausi? Ruusu ja Vehviläinen ovat sopimuksen alla joten ainakin toinen pitää purkaa. Tuokkolalla ei nyt ole sitä parin vuoden jatkosopparia toisin kuin david vaati huutomerken kera
 
Viimeksi muokattu:

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Ei saa Sergei kiusata muita.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asia selvä - maalivahti tai parihan me tarvitaan

Katsotaampa mitä david on aiemmin halunnut

Koko asetelmasta lähteä Vehviläinen/Tuokkola kaksikolla:

12.7


2.10

Tuokkolan koko kauden sopparista:

2.10


4.10

Kunnes joulukuussa:

9.12

Tällä veskaritilanteen arviointi-historialla voidaan sitten arvioida millä painoarvolla davidin maalivahtitilannekartoituksiin kannattaa suhtautua. Ei siinä mitään saahan sitä visioida, mutta tuskin pahastut jos näin tuon vähän aiempia visiointeja näin throwback thursday hengessä esille?

Eli Olkinuoralle nyt parin vuoden soppari, Tuokkolalle (ainakin) vuoden jatko, Mika Noronen, Joni Puurula, Jaakko Suomalainen ja Mika Norja jengiin tuomaan vähän kilpailuasetelmaa ja Vehviläinen ja Ruusu divariin. Friimania tosin ei voida pitää koska säästöt.

En tietenkään pahastu. Sitä en ehkä ymmärrä, miksi tällaisessa ("elämäkontekstissa") kevyehkössä asiassa kuin jääkiekkojoukkueen kannattamisessa ja siihen liittyvässä keskustelussa ei saisi vaihtaa mielipiteitään perustellusti. Viestihistorian kaiveleminen on hieno harrastus, mutta itse en siihen jaksa ryhtyä.

Niin tai näin, olen tehnyt kantani selväksi Olkinuora-asiassa ja tästä on varmaan turha jatkaa jauhamista. Historia sitten aikanaan kertoo meille, miten tämä näytelmä päättyi ja kukin voimme sitten arvioida omien näkemystemme osumistarkkuutta. Peace.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä maalaat ylidramaattisen vaikutuksen Olkinuoralle nyt. Asiahan voi myös olla niin, että kaikenkaikkiaan hyvä joukkue tarvitsi "kuvitteellisen" selkänojan tai olisiko jopa niin, että hyvä joukkue tiivistyi ja ryhmittyi keikkavahdin ympärille. Kuka tietää. Toivon ja luulen ja uskon, että siellä kyllä toimistolla sitten tiedetään. Jäämme odottelemaan.

Voi olla näinkin. Olen tässä asiassa mieluummin onnellinen kuin oikeassa.

(Onnellinen tässä yhteydessä = JYPin maalilla seisoo herra x, joka torjuu kiekkoja huipputasolla illasta toiseen. Sama lukeeko selässä Olkinuora, Tuokkola, Vehviläinen tai Ruusu.)
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onnellinen voi olla monella tapaa. Muistan kun syksyllä 2011 manasin Ahon syvimpään ruskeaan sykkivään, muistan myös (ihme kyllä) kun keväällä kävelin mestaruuskulkueen kuorma-autojen perässä. Sekin oli onnellisuutta. Kumpikin oli. Tavallaan.
Juuri näin, hyvä esimerkki.

Olen oppinut arvostamaan onnellisuuden ihan eri sfääreihin kuin oikeassa olemisen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tietenkään pahastu. Sitä en ehkä ymmärrä, miksi tällaisessa ("elämäkontekstissa") kevyehkössä asiassa kuin jääkiekkojoukkueen kannattamisessa ja siihen liittyvässä keskustelussa ei saisi vaihtaa mielipiteitään perustellusti. Viestihistorian kaiveleminen on hieno harrastus, mutta itse en siihen jaksa ryhtyä.

Niin tai näin, olen tehnyt kantani selväksi Olkinuora-asiassa ja tästä on varmaan turha jatkaa jauhamista. Historia sitten aikanaan kertoo meille, miten tämä näytelmä päättyi ja kukin voimme sitten arvioida omien näkemystemme osumistarkkuutta. Peace.
Mielestäni tämä ei ole vaikuttanut lainkaan "perustellulta mielipiteen muutokselta", vaan mielipide on muuttunut liian radikaalisti varsin vähäisten näyttöjen perusteella. Aiemmin olit tyytyväinen JYPin maalivahteihin, etkä syyttänyt heitä lainkaan JYPin heikoista otteista, mutta joulukuun aikana on vaikuttanut siltä, että pidät maalivahteja lähes yksin syyllisenä kaikkeen.

Olin aiemmin kanssasi samaa mieltä, mutta en enää. Omakin mielipiteeni on muuttunut hieman, mutta ei lähimainkaan näin radikaalisti. Olkinuora tuskin merkittävästi vaikuttaa JYPin loppukauden sijoituksiin - jatkoipa joukkueessa tai ei. Edelleen minäkin toivon Olkinuoran jatkoa, mutta en pidä häntä sellaisena messiaana, kuin sinä tunnut pitävän. Toki en hänelle jatkoa toivoisi, jos en uskoisi hänen tuovan jotain positiivista joukkueeseen. Perkuleen hyvin mies on pelannut, siitä ei pääse mihinkään.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Mielestäni tämä ei ole vaikuttanut lainkaan "perustellulta mielipiteen muutokselta", vaan mielipide on muuttunut liian radikaalisti varsin vähäisten näyttöjen perusteella. Aiemmin olit tyytyväinen JYPin maalivahteihin, etkä syyttänyt heitä lainkaan JYPin heikoista otteista, mutta joulukuun aikana on vaikuttanut siltä, että pidät maalivahteja lähes yksin syyllisenä kaikkeen.

Olin aiemmin kanssasi samaa mieltä, mutta en enää. Omakin mielipiteeni on muuttunut hieman, mutta ei lähimainkaan näin radikaalisti. Olkinuora tuskin merkittävästi vaikuttaa JYPin loppukauden sijoituksiin - jatkoipa joukkueessa tai ei. Edelleen minäkin toivon Olkinuoran jatkoa, mutta en pidä häntä sellaisena messiaana, kuin sinä tunnut pitävän. Toki en hänelle jatkoa toivoisi, jos en uskoisi hänen tuovan jotain positiivista joukkueeseen. Perkuleen hyvin mies on pelannut, siitä ei pääse mihinkään.

Aika harvoin olen samoilla linjoilla kanssasi, johtuen varmaan siitä että oma kantani asioihin on monesti paljon kriittisempi kuin sinun.
Siitä huolimatta tämä kirjoitus ja mielipiteesi olisivat yhtähyvin voineet olla minunkin.
Lyhyesti
En itsekkään pidä mielipiteiden radikaalimuutoksista, näinkin lyhyessä ajassa.
Mitä tulee Olkinuoraan, niin puolestani jatkot kehiin, mutta vapahtajaan en usko, tässäkään tapauksessa.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Olkinuora on kyllä pelannut hyvin, mutta ollaanpa nyt hetki realisteja. Mihin me tungetaan kaikki nuo sopimuksen omaavat maalivahdit? Lainapestille ei ole tilausta millään liigaseuralla ja jos olisikin, neuvottelisivat varmaankin esim. Olkinuoran kanssa, eivätkä suinkaan Jypin mestisvahdeista.

Jussi tuskin jatkaa Jypissä, ei sillä, ettenkö itse olisi jatkoon tyytyväinen, mutta tähän tarvittaisiin yksisarvinen, joka kakkaisi Jussin palkan kauden loppuun. Pullin, Frimanin (ei jatkoa) tai kenenkään muun ulostamalla saadut rahat menisi täysin katon tilkkeeksi, jos niillä palkattaisiin neljäs maalivahti. Virheitä tehtiin molariarvioissa kauden alussa ja niistä tullaan nyt maksamaan koko kausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös