Pekka Rautakallio Ässien päävalmentajaksi, osa 2

  • 115 671
  • 763

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Näiden perusteella voimme sitten spekuloida kenen syytä tässä on enemmän jakele vähemmän.
Kiukuttelu on kuitenkin tyhmää, ja loppujen lopuksi olisi ollut paras hoitaa vaihdos tyylikkäämmin, vaikka ennen kauden alkua ja kertoa vaikka sitten joku mukavampi syy vaihtoon...

Hoet koko ajan, että vaihdos olisi pitänyt hoitaa tyylikkäämmin? Mun ymmärtääkseni ja varmaan useimpien muidenkin mielestä tässä on toimittu aivan normaalisti, niin tulevan kauden valmentajaa valitessa kuin myös potkujen antamisessa.

Ainoa harmituksen aihe ainakin itselläni on se, että Rockyn potkut olisi pitänyt toteuttaa muutamia pelejä aiemmin, joista mahdollisesti saatavat pisteet nyt turhaan kiukutteluun takia menetettiin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Hoet koko ajan, että vaihdos olisi pitänyt hoitaa tyylikkäämmin? Mun ymmärtääkseni ja varmaan useimpien muidenkin mielestä tässä on toimittu aivan normaalisti, niin tulevan kauden valmentajaa valitessa kuin myös potkujen antamisessa.

Ainoa harmituksen aihe ainakin itselläni on se, että Rockyn potkut olisi pitänyt toteuttaa muutamia pelejä aiemmin, joista mahdollisesti saatavat pisteet nyt turhaan kiukutteluun takia menetettiin.


No olisi se varmaan ollut Ässille ja valmentajille mukavampi, jos ei olisi tarvinnut potkuja jaella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No olisi se varmaan ollut Ässille ja valmentajille mukavampi, jos ei olisi tarvinnut potkuja jaella.

Niin olisi, mutta tiedätkö mitä:

Rocky sai potkut!

Rocky sai potkut!

Rocky sai potkut!

Ja arvaapa mitä: täysin ansiosta.

Ja tätä eivät sinun selittelysi muuta miksikään.

Joten: antaisit nyt jo olla.

Toivoo: eräs kyllästynyt.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Jos kärsivällisyyden loppumisella tarkoitetaan tässä sitä, että Ässät ei tehnyt jatkoa Rautakallion kanssa, niin sehän oli ilmoitettu Rockylle juuri tuota kyseistä peliä edeltävänä viikonloppuna. Ja kun Pekka hieman katkeran oloisesti asiasta toimittajalle kommentoi (mm. jotain "en nyt ala sen enempää avaamaan, mutta ehkä kauden jälkeen" tms), niin nuo Blues-pelin tapahtumat näyttäytyvät ulospäin juurikin vittuiluna ja luovuttamisena.
(Boldasin tekstistäsi tuon mielestäni olennaisen kohdan. - Esteri -)

Juu, niin näyttävät. Olen samaa mieltä.

Meidän Pekka voi tietysti olla onnellinen siitä, ettei työnantaja purkanut työsopimusta ilman palkkaa välittömästi tuon Blues ottelun jälkitunnelmissa. Siinähän Pekka jätti työvelvoitteensa muutaman tuhannen silmäparin todistaessa täysin hoitamatta. Rautakallio kuuluu nyt Ässien valmentajana historian lehdille.

Minulle hän on silti pelaajana elävä legenda ja myös pysyy sellaisena, vaikka valmentajana ei koskaan onnistunut lentämään samoihin sfääreihin.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
(Boldasin tekstistäsi tuon mielestäni olennaisen kohdan. - Esteri -)

Juu, niin näyttävät. Olen samaa mieltä.

Meidän Pekka voi tietysti olla onnellinen siitä, ettei työnantaja purkanut työsopimusta ilman palkkaa välittömästi tuon Blues ottelun jälkitunnelmissa. Siinähän Pekka jätti työvelvoitteensa muutaman tuhannen silmäparin todistaessa täysin hoitamatta. Rautakallio kuuluu nyt Ässien valmentajana historian lehdille.

Minulle hän on silti pelaajana elävä legenda ja myös pysyy sellaisena, vaikka valmentajana ei koskaan onnistunut lentämään samoihin sfääreihin.

Täysin samaa mieltä. Menneisyyttä ei mikään voi ottaa Pekalta pois ja siellä on semmoisia juttuja meriittilistalla, että Legendan voi kirjoittaa isollakin kirjaimella. Siksipä nämä tämän kauden päällimmäisiksi muistoiksi jäävät tapahtumat harmitavatkin normaaliakin enemmän, kun täysin turhaan moinen tahra kilpeen tuli.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aika mielenkiintoisia väitteitä/huhuja/faktoja(?) tämän kauden Ässiin liittyen ja Rockyyn liittyen, nämä siis uusimmassa Urheilulehdessä ja Urheilusanomissa.

Samuel Savolainen kirjoittaa "avoimessa kirjeessään Rautakalliolle", että hän olisi myös voinut selkäänpuukotus-lausuntojaan antaessaan kertoa, että Ässät itse asiassa teki tarjouksen jatkosta heti alkusyksystä, mutta ei tuolloin saanut Pekalta vastausta.

Urheilusanomat taas tiesi kertoa, että koko kauden turbulenssi juontaa juurensa kauden alkuun, jolloin Rocky ei halunnut tarjota Udelle kapteeniutta, koska epäili, ettei tämä mahtuisi kokoonpanoon kaikissa otteluissa. Tämä sai aikaa juopan valmennuksen ja osan pelaajista välille ja Uusitalo ei itse enää pelannut sata lasissa logolle.

US:n mukaan Ude myös näytteli isoa roolia Rockyn lopullisissa potkuissa.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Aika mielenkiintoisia väitteitä/huhuja/faktoja(?) tämän kauden Ässiin liittyen ja Rockyyn liittyen, nämä siis uusimmassa Urheilulehdessä ja Urheilusanomissa.

Samuel Savolainen kirjoittaa "avoimessa kirjeessään Rautakalliolle", että hän olisi myös voinut selkäänpuukotus-lausuntojaan antaessaan kertoa, että Ässät itse asiassa teki tarjouksen jatkosta heti alkusyksystä, mutta ei tuolloin saanut Pekalta vastausta.

Urheilusanomat taas tiesi kertoa, että koko kauden turbulenssi juontaa juurensa kauden alkuun, jolloin Rocky ei halunnut tarjota Udelle kapteeniutta, koska epäili, ettei tämä mahtuisi kokoonpanoon kaikissa otteluissa. Tämä sai aikaa juopan valmennuksen ja osan pelaajista välille ja Uusitalo ei itse enää pelannut sata lasissa logolle.

US:n mukaan Ude myös näytteli isoa roolia Rockyn lopullisissa potkuissa.

Itse itseäni lainaten, kauan kauan sitten...

Ilmeisesti Ässät on tarjonnut Rautakalliolle syksyn ajan uutta sopimusta, mutta Pekan sekä Ässien näkemys rahallisesta kompensaatiosta oli hyvinkin kaukana toisistaan. Ahon ilmaantuminen vieläpä edukkaampana vaihtoehtona toi uutta mahdollisuutta, jonka Ässät sitten käyttikin. Eli ymmärsin asian niin, että P.R kuvitteli olevansa kuskin paikalla sopimusneuvotteluissa, mutta tosiaan Ässät käytti kylmästi hyväkseen tämän uuden tilaisuuden ja Pekalle jäi luu vetävän käteen. Lähdettä en kerro, uskokoon ketä tahtoo. Hirsimäestä en ole kyllä kuullut mitään.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Viime kaudella päävalmentajan tehtävistä erotettu Pekka Rautakallio on yhä selvästi katkera Ässille. Hän ei suostu kommentoimaan juuri sanallakaan, että mitä mieltä on joukkueesta tänään & Ässien menestymismahdollisuuksia alkavalla liigakaudella. YLE:n jutussa Ässien pelaajalegenda miettii hetken kysymystä, mitä mieltä olet Ässistä tänään, ja toteaa vain:

"– Parempi, että sä et tiedä, mitä mieltä mä olen Ässistä."

Potkut kokeneet liigavalmentajat toivovat kollegoille työrauhaa – "Parempi ettet tiedä, mitä mieltä olen" | Yle Urheilu | yle.fi

Sen sijaan esim. HPK:ssa saman ikävän kohtalon kokenut Pasi Arvonen suhtautuu asiaan tyynesti, kuten ammattivalmentajilla potkuissa on yleensä tapana. Valmentajissa on siis isoja eroja luonteissa, aivan kuten hyvissä viineissäkin..

"– En ole katkera, en missään nimessä. En ole käynyt katsomassa vielä yhtään HPK:n peliä, mutta kunhan kausi alkaa, seuraan varmasti pelejä paikan päällä. Niin Hämeenlinnassa kuin muuallakin, Arvonen lupailee."
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No kyllä sai tuosta jutusta taas viikon naurut. Miten ihmeessä eläkeiässä oleva kiekkolegenda voikin olla noin marttyyri ja tuollainen säälittävä draamakuningatar? Ja samalla antaa todella huonon kuvan itsestään, kun samassa jutussa puhuu myös toinen potkut saanut valmentaja, joka kuitenkin osaa olla kuin aikuinen ihminen. Rautakallio on legenda, hän jos kuka tietää oman uransa valossa millaista se hoki on, ei ole mikään tarvetta olla kuin viisivuotias, jonka ainoa tapa argumentoida on mullittelu ja mykkäkoulu.. tähän toki saatiin tottua jo Rockyn ollessa valmentajana

Oi voi sentään tätä maailman menoa..
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Rocky tuntuu olevan yhtä arvonsa tunteva kuin eräs toinen porilainen ikoni, ehkä sitten areenalle palataan voittajana kun Ässät voittaa mestaruuden 2033...
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hatunnosto Rautakalliolle, kun on päässyt pahimmasta yli ja kommentoi asiallisesti kasvattajaseuraansa ja entistä työnantajaansa. Herrasmies toimii juuri näin...
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Hatunnosto Rautakalliolle, kun on päässyt pahimmasta yli ja kommentoi asiallisesti kasvattajaseuraansa ja entistä työnantajaansa. Herrasmies toimii juuri näin...

Kai se vähän pakko on siltoja korjailla, jos mielii jossain vielä joskus valmentaa.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rautakalliolta harvinaisen kaunistelematon luonnehdinta Ville Uusitalosta Satakunnan Kansan Ässien 50v liitteessä:
”Ville Uusitalosta minulle jäi valitettavasti negatiivinen kuva. Hän pelasi 1–2 hyvää kautta, mutta viimeiset vuodet yhteistyömme ei ollut kovin hedelmällistä. Miehen todellinen luonne tuli silloin esiin. Alkuvaiheessa hän hoiti tehtävänsä Ässissä kunnialla.”
Ei näitä joukkueen sisäisi asioita ole ollut tapana julkisuudessa puida.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Rocky oli mahtava pelaaja, mutta valitettavasti osaaminen päävalmentajana oli aika vaatimatonta. Ja vielä valitettavampaa on, että mies on onnistunut nolaamaan itsensä niiiiiin monien häntä aiemmin arvostaneiden patasydämien silmissä. Rockyllä sykkii rinnassa Rockysydän, ei Patasydän.

Kaikkea hyvää sinulle Rocky, mutta voisitko jo pitää turpasi kiinni ja edes yrittää käyttäytyä...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Joku vääräleuka voisi sanoa, että vaihtaa tuohon lauseeseen villeuusitalon tilalle pekkarautakallio sekä pelasi -> valmensi niin taas täsmää...
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Uusitalon vikahan se tietysti oli, jos yhteistyö ei ollut hedelmällistä. Kenen muunkaan?

Onneksi Uusitalon todellinen luonne pysyi piilossa mestaruuskaudella.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Rocky tuntuu kyllä aivan käsittämättömän katkeralta hahmolta. Arvostin joskus mutta enää en ole pystynyt pitkiin aikoihin.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi voi sentään...nyt lähtee taas vähän väärään suuntaan Pekka, kun alkaa yksittäisiä uransa lopettaneita pelaajiaan haukkumaan. Kiilholmastako olisi pitänyt ottaa kaikkien esimerkkiä?!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös