Travian

  • 46 133
  • 175

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Pitäisiköhän suosiolla vaihtaa liittoumaa? Tällä hetkellä ollaan nelosserverin 10-12 paras liittouma, mutta viime päivinä liittouman parhaimmisto on siirtynyt isompiin liittoihin. Muutama farmikin on liitossa ja johtajan kylästä tuhottiin viljapellot pulteilla.. Itse olen saanut olla yllättävän rauhassa. Yksi tiedustelu tullut, mutta taisi kyseinen kaiffari säikähtää, sillä on mulla kieltämättä melkoinen puolustus kasassa. Kohta saan itsekin pultit valmiiksi ja sitten lähtee naapurit helvettiin..

Edit. Noniin, nyt on uusi liitto alla ja täytyy sanoa, että koko meno näyttää triplasti paremmalta kuin edellisessä.

Pulttien käyttö ilman sotatilaa ja etenkin jos tuhottava kylä on liittoumassa on teko jota kannattaa harkita, sotatilassakin järemmän kaluston käyttö/ kylien valtaaminen vaatii aina liittouman johdon hyväksynnän ja yleensäkin nämä hyökkäykset on etukäteen suunniteltuja.

Yleensäkin kannattaa miettiä oma roolia liitossa ja sen mukaan tehdä joukkoja ja miettiä tarkkaan kannattaako katapultteja käyttää ennen kun on riittävästi kalustoa lamauttamaan kylä yhdellä iskulla.

Mielummin farmaa ja "väsyttää" heikomman vastustajan jatkuvilla hyökeillä ja kenties saa kiristettyä naapurilta resursseja päivittäin jotta ei hyökkäisi, jolloin voi odottaa että naapuri saa kehitettetyä resurssejansa ja sitten purkaa yksipuolisesti sopimus.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Mielummin farmaa ja "väsyttää" heikomman vastustajan jatkuvilla hyökeillä ja kenties saa kiristettyä naapurilta resursseja päivittäin jotta ei hyökkäisi, jolloin voi odottaa että naapuri saa kehitettetyä resurssejansa ja sitten purkaa yksipuolisesti sopimus.

Hyviä pointteja, mutta tuossa naapurissa on tosiaan pari roomalaiskylää, joissa kaikissa on kätköt tapissa (ei farmattavaa), eikä joukkoja (panostavat rakennuksiin) ja mietittiin, että pelin edetessä noista saattaa tulla isokin uhka mikäli saavat rakennuksia tappiin ja joukkoja jäätävällä nopeudella valmiiksi..
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ei ne saa joukkoja ellei niillä ole resursseja. Roomalaiset on kieltämättä vittumaisia, jos ne antaa kasvaa liian vahvaksi. Toisaalta en tiedä miten tuo peli on 2-3v. aikana muuttunut, mutta jos nuo panostavat rakennuksiin (lue väkiluku kasvaa nopeasti.) ei ole mitään kamalaa uhkaa tiedossa.

Elleivät ole jossain isossa liitossa jossa päivätuotantoja lähetellään.
Suosittelisin tasaista scouttausta päivittäin, esim saapumis ajat 6 min välein joista pystyy helposti laskemaan tuntituotannot. Tätä kannattaa jatkaa ainakin muutamanpäivän niin saa jonkunlaisen kuvan naapurin pelityylistä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Paras sijoitus speedillä oli 9 ja nyt olen tippunut sellaisen 700 sijaa... Ei tuppaa aika riittämään nopeatempoisempaan peliin. Toinen kylä tulossa ja laitan sen varmaan jonnekkin syrjäseudulle että voin huoletta pelailla vähemmän kun kukaan ei hirveitä 8h ryöstöretkiä varmaan tee. Liitto löytyy kanssa ja on vielä oma perustama, tossa on jo mukavasti(27) jäseniä vaikka on ollut pystyssä vasta päivän. A.K.A on jotain siinä 190 tienoilla, eli vain vähän perässä kärkiliitoista.

Tota foorumia ei vissiin enää hoideta ollenkaan? Kun joskus pari vuotta sitten pelailin niin siellä oli aika aktiivista menoa.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Suosittelisin tasaista scouttausta päivittäin, esim saapumis ajat 6 min välein joista pystyy helposti laskemaan tuntituotannot. Tätä kannattaa jatkaa ainakin muutamanpäivän niin saa jonkunlaisen kuvan naapurin pelityylistä.

Noniin, aktiivista scouttausta on nyt tullut tehtyä ja huomasin, että kyseinen kaveri on rakentamassa uutta kylää, sillä scouttaus paljasti yhden uudisasukkaan. Kävin heti päästämässä tontun pois päiviltä ja ilmeisesti hermostuneena alkoi tekemään Caesareita kostaakseen minulle. Nekin kävin juuri niittaamassa. Katsotaan miten tilanne etenee. Scouttausta jatkan ja aina vihollisia nähdessäni pistän ryöstön käyntiin. Tarkoituksena siis olisi pitää naapurin kylä pienenä aina pulttien tuloon asti..
 

Ukko

Jäsen
Kokeillaanpas täältäkin kun tuntuu noita traviankonkareita olevan. Kaipailisin yhtä tai useampaa dualia tuonne 4-servulle.

Alunperin tilillä oli kolme pelaajaa mutta kaverit loikkasivat tuonne speedin puolelle joten sen alettua olen pyörittänyt tiliä käytännössä yksin. Toistaiseksi mennyt ihan mukavasti, top-50 tili ja muutama mitalikin napsahtanut plakkariin. Näin kesän kynnyksellä olisi kuitenkin välillä mukava pitää vapaapäiväkin.

Jos löytyy kokeneita, motivoituneita ja tosissaan mutta huumoria unohtamatta pelaavia traviankonkareita ottakaa yv:llä yhteyttä...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mites muilla peli etenee? Mulla on kolmosserverillä neljä kylää, tänään viisi. Ikävä kyllä kylät nro 2 ja 3 tuli pistettyä toden totta väärään paikkaan ja jouduin rakentamaan ne täyteen kätköjä jotta ei saalista vihollismielisille naapureille irtoaisi. Erikseen täytyy kehua että liittoni on todella hyvin hoidettu ja toimii erinomaisesti, apua olen saanut silloin kun olen sitä tarvinnut (lauantaina pakituksella tuhottiin naapurin nyrkki) ja myös auttanut. Tuossa on mukana kaksi serverin top-10 -pelaajaa, joten mahdollisuudet ovat olemassa myös sitten aikanaan WW:n menestyksekkääseen rakentamiseen.
 

Jerppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanooko kenellekään liitto nimeltä HarmaaJuna (HaJu) mitään?

Eikös HaJu ole jo useamman rundin pystyssä ollut liittouma, jonka ideana on ettei ketään potkita pois ja loppupuolella kierrosta koalitio on jopa viiden liiton suuruinen. Kerran tuli oltua HaJussa puhtaasti huumorilla ja ainakaan silloisella johdolla ei ollut mitään mahdollisuuksia viedä porukkaa edes lähelle voittoa.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Eikös HaJu ole jo useamman rundin pystyssä ollut liittouma, jonka ideana on ettei ketään potkita pois ja loppupuolella kierrosta koalitio on jopa viiden liiton suuruinen. Kerran tuli oltua HaJussa puhtaasti huumorilla ja ainakaan silloisella johdolla ei ollut mitään mahdollisuuksia viedä porukkaa edes lähelle voittoa.
Juuri se! Tällä servulla on vain 2 siipeä. Sama johto siellä on edelleen, ja tulee olemaankin hamaan tappiin asti, kehitystäkin on tullut.
HaJu on aina lähtökohtaisesti liitto joka lähtee auttamaan jotain raksaamisporukkaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Se WW rakennusvaihe tulee olemaan ihan helvettiä pelaajille. Jatkuvaa hämyjen lähettämistä, viljan siirtoa. Pakitusta hyökkäystä kokoajan vilkkuu kaikissa kylissä kymmeniä ellei jopa satoja punaisia miekkoja.
Mutta oma hauskuus siinäkin on.
 

Eksotikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Laine & Aho
Pahoittelut vanhan keskustelun nostamisesta, mutta koska olen taas hiljattain alkanut pelaamaan kyseistä peliä, niin ajattelin jos jatkikselta löytyy muita pelaajia.

Itse pelailen tällä hetkellä kolmella eri servulla, joista kaikki ovat speedejä.

Tämä kyseinen T4.4 versio ei ole omasta mielestä lähellekään yhtä "hyvä ja mukava" kun se versio mitä pelailin joskus -07/-09. Toki tässä versiossa plussana se, että toisen kylän perustaminen on tosi helppoa.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahoittelut vanhan keskustelun nostamisesta, mutta koska olen taas hiljattain alkanut pelaamaan kyseistä peliä, niin ajattelin jos jatkikselta löytyy muita pelaajia.

Itse pelailen tällä hetkellä kolmella eri servulla, joista kaikki ovat speedejä.

Tämä kyseinen T4.4 versio ei ole omasta mielestä lähellekään yhtä "hyvä ja mukava" kun se versio mitä pelailin joskus -07/-09. Toki tässä versiossa plussana se, että toisen kylän perustaminen on tosi helppoa.
Itse aloitin tänään uudestaan parin vuoden tauon jälkeen. Koukuttaa kyllä ihan yhtä paljon, kuin silloin. Server2:ssa pelaan, koska ajattelin speedin olevan jo liian pitkällä tässä vaiheessa. Seuraavaan speediin voisi mukaan lähteä.
 

Eksotikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Laine & Aho
Iteki alotin taas tolla uudella speedillä ja jos hyvä säkä käy, niin huomenna/tänään illalla tontut kävelemässä croppiin.
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Monen vuoden tauon jälkeen kyläpeli on jälleen kovassa iskussa, tässä on harjoiteltu jokaisella heimolla varsinaista panostusta varten (nordic 3× speed), jonka pitäisi alkaa noin 2 viikon päästä. Vanha luottoheimo roomalaiset alkaa vähän kyllästyttää, vaikka mikään ei voita sitä tunnetta kun kylänaapuri ajaa parisataa nuijamiestä meikäläisen pretoriaaniarmeijaan heti suojan loputtua.
Tällä hetkellä testailen eri aloitustaktiiktoita Hollannin ja Espanjan speed -servereillä. Espanjan puolella menossa gallialaisten puolustustaistelu origon lähellä, kun taas Hollannissa ollaan naapureiden kiusana omilla nuijamiehillä.
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Jos jollakulla kiinnostusta tulla pelaileen servulle jossa isoin invaasio suomalaisia vuosiin niin olis tarjolla tili jossa hyvät pohjat. Liitto tietysti myös suomivetoinen. Taitoa ei tarvi olla, opastetaan, mutta aktiivisuutta vaaditaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös