YouTube

  • 5 009
  • 13

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Pistetään nyt sekalaisten kysymysten ketjusta tännekkin vielä josko vastaus irtoaisi:

Kysytty varmaan satamiljoonaa kertaa ympäri palstaa, mutta mitenkä katsoa videota, joka on blokattu maassasi? KHL-tappeluvideoita tekisi mieli katsella, mutta kun jokainen on about blokattu Suomessa...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Pistetään nyt sekalaisten kysymysten ketjusta tännekkin vielä josko vastaus irtoaisi:

Lataa esim. F-Securen Freedome (löytyy iOs, Android, Windows). Sijainniksi voi määritellä käytännössä minkä tahansa maan. 14 pvän ilmaiskokeilu, muuten vuodessa joku 25e kai.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Lataa esim. F-Securen Freedome (löytyy iOs, Android, Windows). Sijainniksi voi määritellä käytännössä minkä tahansa maan. 14 pvän ilmaiskokeilu, muuten vuodessa joku 25e kai.
Voiko tällaisen kanssa sitten kikkailla tuon 14 päivän jälkeen, että poistaa ja lataa uudestaan tjsp? Jollain proxyillahan tuota ennen sai kierrettyä, mutta kun ei vaan perkele saa enää päähäni, että mitenkä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Voiko tällaisen kanssa sitten kikkailla tuon 14 päivän jälkeen, että poistaa ja lataa uudestaan tjsp? Jollain proxyillahan tuota ennen sai kierrettyä, mutta kun ei vaan perkele saa enää päähäni, että mitenkä.

Jotain kikkailuja se todnäk vaatii, mut eipä tuu multakaan ihan apteekin hyllyltä, että mitä. Onhan noita ilmasia VPN-palveluitakin, mutta ainakin Holasta uutisoitiin joistakin haavoittuvuuksista joku aika sitten.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Mulla jostain syystä yhtäkkiä muuttunut nuo aloitussivun (koti) suositukset niin, että se sivu on täynnä jotain 3-5 sekunnin muka-hauskoja pikaklippejä. Enkä siis edes puhu noista "shorts"-videoista, jotka ovat kokonaan eri kategoriassa, vaan ihan ns. tavallisia videoita, mutta lyhyitä.

Kuten esim:




Tai






Onko jollain muulla samoin, vai onko algorytmini jotenkin menneet sekaisin. Katsoin, että 15 ensimmäisestä suosituksesta 1 video taisi olla yli minuutin mittainen. Ennen siinä yleensä oli kaikki videot jotain 10 minuutin mittaisia ja sen tyylisiä, mitä oikeasti olen katsonut tai haluaisin katsoa.

Olen kirjautuneena samalla Youtube-premium tilille, mitä ennenkin olet käyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Mites kun Youtube on nyt ottanut aggressivisen mainostenesto-ohjelmien estämiskampanjan pakkiinsa?

Tiedän, että on tubettajien vastaista blokata mainokset sillä näillä he elävät. Jos istun tietsikan ääressä niin okei, voin sallia mainokset ja skipata ne sen tietyn sekuntimäärän jälkeen. Mutta kun oma katseluni tapahtuu 80%:sti yöaikaan kun nukkumaan menen ja laitan yöpöydän läppäriltä pyörimään jotain videoita nukahtamistarkoituksessa. Tämä nykyinen systeemi ei toimi, sillä just kun on hyvä asento, selkä mahdollisesti läppäriin päin ja unikin tulossa tuota pikaa niin tuleekin mainokset, jotka kestää jopa kymmenen minuuttia. 20-minuutin videossa näitä tulee kolme kappaletta. Volumetaso hyppää satunnaisesti miten sattuu... Pakko kääntyä, laittaa hiljemmalle, skipata mainokset, hakea uusi asento... Nukahtaminen taas siirtynyt vartilla eikä kykene relaamaan kun pelkää seuraavia mainoksia.

Ja kun suoratoistoihin mukaanlukien Yle ei voi mennä kun sieltä ei saa automaattista toistoa kytkettyä pois päältä ja en halua aamulla todeta "kattoneeni" jotain sarjaa kahdeksan jaksoa.

Kai youtiben kattelua/kuuntelua voi jatkaa edelleen adblockeilla kun puhdistaa vain sivuhistoriansa kolmen videon välein?

Joo, on palattava oman kovalevyn tarjontaan. Ostettava vaan joku muistikortti jotta saa siirrettyä pasilat yöpöytäläppärille.
 
Mites kun Youtube on nyt ottanut aggressivisen mainostenesto-ohjelmien estämiskampanjan pakkiinsa?

Tiedän, että on tubettajien vastaista blokata mainokset sillä näillä he elävät. Jos istun tietsikan ääressä niin okei, voin sallia mainokset ja skipata ne sen tietyn sekuntimäärän jälkeen. Mutta kun oma katseluni tapahtuu 80%:sti yöaikaan kun nukkumaan menen ja laitan yöpöydän läppäriltä pyörimään jotain videoita nukahtamistarkoituksessa. Tämä nykyinen systeemi ei toimi, sillä just kun on hyvä asento, selkä mahdollisesti läppäriin päin ja unikin tulossa tuota pikaa niin tuleekin mainokset, jotka kestää jopa kymmenen minuuttia. 20-minuutin videossa näitä tulee kolme kappaletta. Volumetaso hyppää satunnaisesti miten sattuu... Pakko kääntyä, laittaa hiljemmalle, skipata mainokset, hakea uusi asento... Nukahtaminen taas siirtynyt vartilla eikä kykene relaamaan kun pelkää seuraavia mainoksia.

Ja kun suoratoistoihin mukaanlukien Yle ei voi mennä kun sieltä ei saa automaattista toistoa kytkettyä pois päältä ja en halua aamulla todeta "kattoneeni" jotain sarjaa kahdeksan jaksoa.

Kai youtiben kattelua/kuuntelua voi jatkaa edelleen adblockeilla kun puhdistaa vain sivuhistoriansa kolmen videon välein?

Joo, on palattava oman kovalevyn tarjontaan. Ostettava vaan joku muistikortti jotta saa siirrettyä pasilat yöpöytäläppärille.
Minulla on käytössä Firefox ja muistaakseni Ublock Origin tms, eikä Youtuben mainosten kanssa ole ollut mitään ongelmia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Alistuin kanssa pariksi viikoksi käyttämään Youtubea mainoksilla Firefoxilla, kun Youtube esti katsomasta videoita, koska oli Adblock Plus käytössä. Asensin kanssa tuon Ublock Originin ja nyt homma toimii kuin ennen. Jännää, kun minulla on Chromessa AdBlock, joka silti toimii. Välillä on tullut, että "voit katsoa enää kolme videota ennen kuin Youtuben käyttö estetään", mutta olen vain sulkenut välilehden ja jatkanut toisella. Nyt ei ole hetkeen tullut noitakaan viestejä, joskin käytän Youtubea pääosin Firefoxin kautta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Omalla kaveriporukalla on usein tapana käyttää YouTubea siten, että kaljan ottamisen ohessa kuunnellaan biisejä tai katsellaan musavideoita kyseisen palvelun kautta. Siinä saattaa helposti hurahtaa jopa 12 tuntia musiikkia yhtä soittoa, joten soitettavat biisit nousevat äkkiä yli sataan.

YouTuben uusi mainostenestohärdelli on aivan kamala käytettävä. Lähes jokainen laitettu biisi alkaa mainoksella, ja jos et ole valmiina klikkaamaan mainosta pois, niin sellainen tipahtaa eetteriin myös kappaleen loppuessa. Joo, ymmärrän, että mainoksilla saadaan palvelu pelaamaan, mutta liika on liikaa. Puhumattakaan sitten se, että välillä mainokset kestävät jopa minuutteja, ellet tajua käydä kuittaamassa niitä.

Tällä hetkellä palvelussa on muutamia aukkoja, joiden avulla YouTubea voi käyttää tunteja putkeen ilman mainoksen mainosta. En kiusallanikaan kerro tätä täällä, ettei asia kantaudu Googlen korviin, mutta liittyy yhdistelmään Adblocker ja evästeet.

Vaikka YouTuben suositusten on kehuttu olevan valovuoden Metan palveluita edellä (ja varmasti näin onkin, koska Meta on kasa paskaa), niin aika yksitoikkoisia nuo YouTubenkin suositukset ovat loppujen lopuksi. Samat biisit puskevat jatkuvasti suosituksiin, ja mikä hauskinta, niin ne samat jo aiemminkin katsotut videot. Jos pistät automaattisen toiston pyörimään, niin YouTuben suositukset muistuttavat paljon Sanoman radiokanavia - samat biisit tulevat puolen tunnin välein uudelleen eetteriin.

Tuossa Adblocker+eväste-kikkailussa paras puoli onkin ollut oikeastaan se, että suositukset pysyvät jatkuvasti fresheinä ja näin soittolista tuntuu paremmalta kuin YouTuben minulle räätälöimällä versiolla. Hyvä esimerkki jälleen kerran siitä, että ei ne algoritmit loppujen lopuksi aina takaa paremmin käyttäjälle soveluvaa materiaalia.
 

redpecka

Jäsen
Tällä hetkellä palvelussa on muutamia aukkoja, joiden avulla YouTubea voi käyttää tunteja putkeen ilman mainoksen mainosta. En kiusallanikaan kerro tätä täällä, ettei asia kantaudu Googlen korviin, mutta liittyy yhdistelmään Adblocker ja evästeet.
Minä operoin Firefoxilla ja adblockerilla noin yleisesti.

En tiedä mistä salaisista aukoista puhut, mutta itse olen nyt keksinyt sivuhistorioiden deletoimisen sijasta kahtelemaan yöpöytä-Youtube-videoitani incognito-välilehdessä.

Minulla kuitenkin on ensin tarve ja sitten katson onko jotain mikä sen tyydyttää enkä niin että tuolla on juutube, mitenhän sopeutuisin just siihen minä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös