Liigaseuraajat – onko Jokereita ikävä?

  • 14 121
  • 92

Liigaseuraajat – onko Jokereita ikävä?

  • Ikävä on, saisi Narrit palata takaisin.

    Ääniä: 124 39,0%
  • Ei ole ikävä, pysyköön Narrit siellä ryssäliigassa.

    Ääniä: 149 46,9%
  • En osaa sanoa.

    Ääniä: 45 14,2%

  • Äänestäjiä
    318
Mutta Jokereilla ei oo tulemista Liigaan, ennen kun ne on vallannu sen RyssäLiigan.

Katsopa jokunen Jokereiden ottelu mitä tahansa KHL:n suurseuraa (etenkin SKA tai TsSKA) niin huomaat että noilla ehdoilla paluuta ei tule koskaan.

Venäjällä nimittäin voittaa aina oikea joukkue - sanan varsinaisessa merkityksessä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Katsopa jokunen Jokereiden ottelu mitä tahansa KHL:n suurseuraa (etenkin SKA tai TsSKA) niin huomaat että noilla ehdoilla paluuta ei tule koskaan.

Venäjällä nimittäin voittaa aina oikea joukkue - sanan varsinaisessa merkityksessä.

Pöh. Kyllä siellä joku "ei vevenäläinen" tiimi voittaa joskus... Ja se on Jokerit... Ennen kun mikään muu tiimi.
 

BaronFIN

Jäsen
Ei ole ikävä, tosin olisihan se aina hauska seurata Jokeri-fanien itkupotkuraivareita kun käyvät ottamassa maakunnassa turpiinsa ja mestaruudet kiertäisivät jengiä sitkeästi.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa sanoa. Tavallaan noita paikallispelejä kyllä kaipaa, mutta toisaalta futispuolen derbyt ovat olleet kovempia juttuja kuin yksikään lätkämatsi 2011 game sevenin jälkeen, joten tuo aukko on kyllä enemmän kuin täytetty. Sport ja KooKoo ovat tuoneet mielenkiintoista uutta väriä liigaan ja kilpailullisessa mielessä Jokereita ei kyllä ole ikävä. Tunnetasolla on toki vähän, tietty sitä kaipailee pientä ystävällismielistä naljailua parin Jokereita kannattavan kaverini kanssa. Toisaalta taas täällä Jatkoajassa olen hyvin iloinen, että kyseisen seuran kannattajat ovat painuneet omalle hiekkalaatikolleen, kun muutamaa virkistävää poikkeusta lukuunottamatta sieltä tuntui aina löytyvän ne pahimmat vänkääjät ja puusilmät.

Jokereiden lähdettyä KHL:ään kuvittelin, että nyt tuotakin sarjaa tulisi edes vähän sivusilmällä seurattua, mutta eipä se ihan niin mennyt. Tietyllä tapaa Jokerit on vaan lakannut olemasta ja kyseisestä joukkueesta saa muistutuksen korkeintaan, jos joskus uutisia lukiessa nimi tulee vastaan. Nyky-Jokereiden menestys tai menestymättömyys ei herätä tunteita suuntaan eikä toiseen, ja päällimmäisenä tunteena on huvittuneisuus tuosta "koko Suomen Jokerit"-hommasta. Toivottavasti en koskaan joudu todistamaan vastaavaa sielun ja identiteetin myymistä oman suosikkijoukkueeni kohdalla.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
On kovasti ikävä, sillä Jokerit piti liigan elossa. Oli vihaajia ja oli rakastajia, mutta ennenkaikkea oli niitä joilla Jokerit herätti tunteita. Tulkaa takaisin senkin komeat rakastajat. Jokerit täytti monet hallit ja tyhjensi pallit käydessään maaseudulla. Etenkin Jyväskylässä ja Raumalla monet naiset jäivät kaipaamaan Jokereita ja etenkin niiden faneja, jotka näyttivät maaseudun naisille kuinka hommat hoidetaan kun paikalliset eivät osanneet.
 
Viimeksi muokattu:
Etenkin Jyväskylässä ja Raumalla monet naiset jäivät kaipaamaan Jokereita ja etenkin niiden faneja, jotka näyttivät maaseudun naisille kuinka hommat hoidetaan kun paikalliset eivät osanneet.

Tarjosivatko Jyväskylän ja Rauman naiset sämpylää matkaevääksi? Jyväskylästäkin on vähän pitkä bussimatka Hesaan, jos joutuu nälissään istumaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Silkkeri kirjoittaa aivan oikein, että futiksen derby on kyllä korvannut aika täydellisesti Jokereiden lähtöä, kun mietitään näitä Stadin paikallisvääntöjä. Noissa peleissä on ihan saatanan kova meininki, ihan jo ensi vuottakin odottelen innoissani, vaikken kumpaankaan päätyporukkaan kuulu. Taas kansa täyttää, kentän katsomon...

Tietysti jos vain lätkä kiinnostaa, niin sitten heille futisderby ei välttämättä natsaa.
 
ihan jo ensi vuottakin odottelen innoissani, vaikken kumpaankaan päätyporukkaan kuulu.

No paljon hienompaahan se onkin seurata sitä touhua lähietäisyydeltä, kun saa istua paikallaan eikä tarvitse itse siellä pomppia ja huutaa. Suosittelen lämpimästi piipahtamista myös Tukholman paikallisissa, joita pelataan ensi kaudellakin peräti kuusi Hammarbyn noustua Allsvenskaniin kaudeksi 2015. Siellä on sitä populaa huutamassa hiemän enemmän kuin Hesassa, mikä tekee tapahtumassa ehkä vieläkin vaikuttavamman (tämä on toki pelkkä oletus, sillä Hesan derbyissä en itse viime kesänä ollut paikalla)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No paljon hienompaahan se onkin seurata sitä touhua lähietäisyydeltä, kun saa istua paikallaan eikä tarvitse itse siellä pomppia ja huutaa. Suosittelen lämpimästi piipahtamista myös Tukholman paikallisissa, joita pelataan ensi kaudellakin peräti kuusi Hammarbyn noustua Allsvenskaniin kaudeksi 2015. Siellä on sitä populaa huutamassa hiemän enemmän kuin Hesassa, mikä tekee tapahtumassa ehkä vieläkin vaikuttavamman (tämä on toki pelkkä oletus, sillä Hesan derbyissä en itse viime kesänä ollut paikalla)

Luonnollisesti mitä enemmän porukkaa, niin sitä isompi meteli. Mutta sanoisin, että Stadin derbystä ainakin itselleni helsinkiläisenä syntyi poikkeuksellinen fiilis, sen verta harvinaista on futiskulttuuri Suomessa tässä mielessä. Kyllä mä tuolla derbyssa sain kovemmat "kicksit" kuin taannoin Bayernin kotimaisissa, vaikka sielläkin huudettiin ja ihmisiä oli kymmenen kertaa enemmän.
 
Mutta sanoisin, että Stadin derbystä ainakin itselleni helsinkiläisenä syntyi poikkeuksellinen fiilis,

Tämä helsinkiläisyytesi tuli mulle vähän puskista. Olen kuvitellut Ässä-faniutesi vuoksi, että olet alun perin jostain länsirannikolta.

Mitä Bayerniin tulee, niin itse olen nähnyt Allianz Arenalla UCL-ottelun Bayern vs. Manchester City, ja tunnelman suhteen se hävisi Råsundalla nähdylle AIK-Djurgården-derbylle ihan 100-0. Eikä ole missään muuallakaan näkemissäni peleissä päästy lähellekään Tukholman paikallista. Jossain Itä-Euroopan paikallistaistoissa varmasti meno on vielä hurjempaa mutta sinne matkustaminen ei oikein minua houkuttele.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä helsinkiläisyytesi tuli mulle vähän puskista. Olen kuvitellut Ässä-faniutesi vuoksi, että olet alun perin jostain länsirannikolta.

Mitä Bayerniin tulee, niin itse olen nähnyt Allianz Arenalla paikan päällä UCL-ottelun Bayern vs. Manchester City, ja tunnelman suhteen se hävisi Råsundalla nähdylle AIK-Djurgården-derbylle ihan 100-0. Eikä ole missään muuallakaan näkemissäni peleissä päästy lähellekään Tukholman paikallista. Jossain Itä-Euroopan paikallistaistoissa varmasti meno on vielä hurjempaa mutta sinne matkustaminen ei oikein minua houkuttele.

Kyllä tosiaan ihan täältä olen syntyjäni.

En yhtään epäile kokemuksiasi futismatseista, tai siis noiden kokemusten eroja. Mä olen ollut Allianzilla parikin kertaa, mutta kummallakin kerralla ottelu oli suht merkityksetön ja Bayern jo varmistanut mestaruuden/jatkopaikan. Kyllä tuolla toki silti hyvä fiilis, muttei mitään poikkeuksellista. Sama juttu muuten änäripelit jenkkien puolella, kyllä joku suomalainen viikonlopun paikallisvääntö vie tunnelmassa mennen tullen.

New Yorkissa ja Floridassa änäritapahtumat olivat mielestäni jopa tylsiä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En ole näköjään kaivannut.

Yhtä paljon tulee seurattua Jokereita ja KHL:ää mitä jotain Elitserieniä. Eli ei yhtään.

Veikkaanpa että Jokerifanit kaipaavat enemmän SM-Liigaa mitä Liigan muut fanit Jokereita.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siirsin Kohelo-ketjusta.


Erkka ja muu organisaatio itkee nyt vähän samaan tyyliin mediassa, kuin mitä maalaisseurat itkivät liigassa, jos sattuivat kokemaan tulleensa kaltoin kohdelluiksi Jokereita vastaan. Tuo kollektiivinen kateellisuus, katkeruus ja vihanpito Jokereita kohtaan sai aikaan sen, että tuomarit alkoivat viimeistään 2010-luvulla viheltämään vähintäänkin tasapuolisesti Areenalla, siis siihen tyyliin tasapuolisesti, jota ei juuri ikinä nähty muilla paikkakunnilla Jokereiden pelatessa. Seurajoukkueiden itkuja säästi useimmiten media, varsinkin Ilta-Sanomien kiekkotoimitus. Negatiivinen uutisointi ei kuitenkaan loppunut tuomaritoimintaan, paskauutisia tehtiin kaikesta mistä vain kyettiin, etenkin fanien käyttäytymisestä Jokereiden ollessa kyseessä...

Eikö Jokerit kannattajineen ole kuitenkin juuri itse profiloitunut erityisesti tällä tuomaroinnista valittamisen saralla, jo silloin liiga-aikoina? Ymmärtääkseni tätä mieltä on osa Jokeri- faneista itsekin ja @Varis siihem viittasikin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Eikö Jokerit kannattajineen ole kuitenkin juuri itse profiloitunut erityisesti tällä tuomaroinnista valittamisen saralla, jo silloin liiga-aikoina?

Vaikkei kysymystä ole minulle suunnattu, niin kyllä tällaista muistikuvaa ainakin itsellä on. Muistelen myös ajatelleeni ensimmäisen narrittoman kauden kynnyksellä, että mussuttaminen tuomareista varmaan vähenee noin yleisesti ottaen. Tokihan sitä vieläkin on, mutta tuntuu, että henkilökohtaisella tasolla sellaisille otsikoille on altistunut entistä harvemmin. Huvittavaahan se on, että kun moni itään siirtymästä intoileva haippasi jopa sikäläistä (ammattimasta) tuomaritoimintaa, niin nyt tuntuu ääni kellossa jokseenkin vaihtuneen. Tai no, onhan siellä vielä niitäkin, jotka koittavat siitä näkökulmasta, että "on ne laadukkaampia tuomareita, mutta...". Jos itse pitäisi arvostusta antaa joko parhaansa yrittävälle amatöörille tai tahalleen vihkoon vetävälle ammattilaiselle, niin ei tarvisi kahdesti kysyä, kumman yritystä/tekemistä arvostaisin enemmän. Mutta jos valikoivasta laadusta ovat aidosti innoissaan, niin ihan oikea jengihän sinne itään sitten siirtyi. Kulttuurit kohtaavat niin optimaalisella tavalla, kuin se näissä oloissa on mahdollista.
 

jeani

Jäsen
Siirsin Kohelo-ketjusta.
Eikö Jokerit kannattajineen ole kuitenkin juuri itse profiloitunut erityisesti tällä tuomaroinnista valittamisen saralla, jo silloin liiga-aikoina? Ymmärtääkseni tätä mieltä on osa Jokeri- faneista itsekin ja @Varis siihem viittasikin.

Valitettavasti kyllä ja se on aina ottanut päähän. Erkka Westerlund. Antero Mertaranta. Hienoja miehiä ammateissaan muuten, mutta jäähyfiksaatioistaan saisivat päästä jo yli viimeinkin. Apua, jäähy meille! Ei ole maksettuja tai tahallaan puolueellisia tuomareita sen enempää sm-liigassa, khl:ssä kuin maajoukkuepeleissäkään.

Sanoisin, että eniten jäähyistä valittavia kirjoittajia on tavannut olla Jokerit- ja Ässät-kannattajien keskuudessa, joista jokerifanit ikävä kyllä vielä enemmän.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Sanoisin, että eniten jäähyistä valittavia kirjoittajia on tavannut olla Jokerit- ja Ässät-kannattajien keskuudessa, joista jokerifanit ikävä kyllä vielä enemmän.

Ässiä koskien varmasti perää, se pitää myöntää. Ei tosin niinkään tuomarointiin ja jäähyihin liittyen, vaan yleisemmin siihen, että "meidän" äijien sikailuita moni katsoo enemmän läpi sormien, kun taas vierasjengin pelaajien sikailuista (case Abid esimerkkinä, törkeä tapaus, mutta välillä vieläkin tuota osa jengisä muistelee...) nostetaan haloota.

Tosin tämä kaikki on subjektiivista kokemusta, ehkä joku toinen kokee toisin.

Jokerien liiga-ajoilta tulee juuri day-to-day tuomaroinnin haukkumisesta mieleen muutama hyvinkin eksakti palstapersoona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös