Suomi rap

  • 772 459
  • 3 818

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Juu, näköjää jäi pääpointti kirjottamatta eli esim. Avaimen Punainen Tiili oli aikoinaan melko vallankumouksellinen levy, mut nykyää ei myötähäpeeltä melkee pysty kuuntelee, kun taas nykyää nimenomaa on hyvinki omanlaista meininkiä Suomessa.

Punainen Tiili on aikansa lapsi ja avainsanana toimii siisteys. Jälki tunnemuistissa kun parikymppinen koltiainen tulittaa asenteella. Tuolla tavoin suhtaudun ainakin itse, koska ei PT kestä(tuskin koskaan kestänytkään) tarkempaa tutkiskelua.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Punainen Tiili on aikansa lapsi ja avainsanana toimii siisteys. Jälki tunnemuistissa kun parikymppinen koltiainen tulittaa asenteella.
+1.

Punainen Tiili - kuten varmaan olen ennenkin todennut - on mulle tärkeimpiä suomiräplevyjä koskaan. Ei se ehkä nykypäivään kaikilta osin siirry, tai no ei tietenkään siirry, mutta jonkinmoisena aikalaiskuvauksena se tulee aina pysymään ainakin mun korville sen verran tuoreena, että lätyn kehtaa silloin tällöin ympäri pyöräyttää ja vielä nauttia kuulemastaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Voi tulla uutisena, mutta räppiä ei osoiteta tai ei ainakaan pitäisi osoittaa vain sinulle ja parille muulle syvällä pelissä olevalle. Kuulijakunnan kasvu kelpaa taatusti jokaiselle räppärille ja markkinointi/promoaminen on siinä pirun hyvä apu.

Joo siis eihän markkinoinnissa tai promoamisessa tietenkään mitään väärää oo, hyvästä vaan. :) Ymmärsin vaan niin, että Altiksen pitäis muuttaa musaansa radioon kelpaavaks, jotta tulee kuuntelijoita lisää, vaikka mies ei enää ite tykkäis siitä musasta pätkääkään, mutta väliäkö tuolla, kuunteliat ja raha tärkeämpää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun joku herra pukuherra levymoguli kertoo Altikselle millasta räppiä pitäis tehdä, jotta saadaan myyntiluvut nousemaan :)

Tämä kertoo aikalailla täysin keepitrealhomieiden käsityksen lafkoista ja saastaisista pukuherroista. Käyhän ensialkuun bassoradion kautta loopilla ja tsekkaa vaatimukset uugeemman riimittelyn eetteriin saamiselle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Minä, keep it real homie? Vaikka en Cheekistäsi tykkää, niin älä ota niin vakavasti kaikkea. Kunhan leikittelin ajatuksella.

Jo tuo cheekkikuitti kertoo miten kuutamolla olet. Cheek ansaitsee monilta osin vittuilun ja itse olen muiden joukossa sitä jakanut.

Sinuun kohdistamani kuitti on juuri sitä kun uugeemman matskun diggarina itseään ilmentävät naureskelevat radioidenlafkojen hommille ilman mitään isompaa käsitystä asioista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jo tuo sun asenne kertoo että meni jostain syystä tunteisiin. Oletin jopa Cheek-diggarin ymmärtävän pientä hjyymoria, mutta ei.

Rekami sanoisi tuohon varmaan että ne tajuu ketkä tajuu. Allekirjoitan kerrankin.

Edit. Lisäisin vielä vähän toistona sen että useimmat räppipäät vetävät radioyställisyyden ja levysetien suhteen totaalikoomassa ja on hivenen harmi ettei heitä tiputeta maan pinnalle. Stereotypiat elävät ja voivat hyvin. Kun levysetä kysyy "millainen artisti haluat olla? Entä menestys?", kuulee vastapuoli vain jälkimmäisen ja syntyy kuva raha-ahneista kusipäistä. Sitä ei luonnollisesti huomioida että sinuun ollaan sijoittamassa resursseja. Vieroksun muutenkin sitä ettei taide ja tavoitteellisuus voisi mahtua samaan yhtälöön.
 
Viimeksi muokattu:

A Siente

Jäsen
Sude - Ei taukoo - YouTube

Tää on yks niistä monista artisteista jotka tekevät yhden lupaavan biisin ja sen jälkeen ei kuulu oikein mitään. Tekevät pari biisiä silloin tällöin, mutta ne on ihan paskoja.

Mikä siinä Evil Stöössä on niin hienoa? Onko se jännä ääni, lyriikat, biitti vai kokonaisuus tai joku muu. En ole koskaan ymmärtänyt mikä saa ihmiset kuuntelemaan tätä. Mun mielestä aivan helvetin rasittavaa musiikkia.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Stöön uusin on hyvä levy. Biitit toimii, läpät naurattaa, mutta tunnelma on samalla juuri niin synkkä kuin pitääkin.
Räpeissä Mafia jutut on jäänyt huomattavasti pienemmälle huomiolle, joita toisaalta tulee ikävä, mutta toisaalta arvostaa eteenpäin menoa. Ehkä kuitenkin itselleni siihen the Stöö fiilikseen tarvitaan enemmän KCMD kamaa, mutta toimii tämä ehdottomasti näinkin.
Jotenkin ironista, että Eevil Stöö on artisti joka uudistuu huomattavan paljon jokaisella levyllään.
Parhaita biisejä platalla varmaankin Udon, Aivovamma (Ehkä jopa Stöösnin hauskimmat puujalat), kaikki sinkut ja Oon Eezy E.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Sude - Ei taukoo - YouTube

Tää on yks niistä monista artisteista jotka tekevät yhden lupaavan biisin ja sen jälkeen ei kuulu oikein mitään. Tekevät pari biisiä silloin tällöin, mutta ne on ihan paskoja.

Mikä siinä Evil Stöössä on niin hienoa? Onko se jännä ääni, lyriikat, biitti vai kokonaisuus tai joku muu. En ole koskaan ymmärtänyt mikä saa ihmiset kuuntelemaan tätä. Mun mielestä aivan helvetin rasittavaa musiikkia.

Ainakin edellisellä Stöön levyllä vakuutti jumaltuottajan jumalbiitit. Stöön jutut on myös omaan makuun hauskoja, vaikka eihän se räpätä nyt osaakkaan. Konsepti toimii hyvin. Uudella levyllä myös taustat kunnossa. :)
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Tää jäbä on kyl uus tuttavuus meikälle. Hyvällä flowlla kyl vetää.

Eepi on ikuinen. Raumam boikki yhdessä turkulaistuneen Token kanssa ja hänen velimies Heittiön (Deva). Raumalla on muutenkin noita kasarin loppupuolella/ysärin alussa maailmaan ilmestyneitä räppäreitä aika hyvin. Porissa vaikuttaisi, että vasta viimeiset nelisen vuotta on tapahtunut yhtikäs mitään (No, onhan meillä Tommishock ja Pehmo-A nyt ainakin).

Ja lisäksi. Mää laitoin ihmisille ulos pari biisiä (kun kerta tämä nyt räppiketju on). Yksi ja Kaksi. Linkin YouTubeen. Varsinkin jälkimmäinen on ihan kiva. Jee.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Gettomasa - Kuka - YouTube

En tiedä mitä tästä nyt ois mieltä. Tausta oli ihan jepa, vaikka tosta trapista pidäkkään. Enemmän ois saanu olla räpäytystä kyllä. No toivottavasti loppulevyllä ei trappibiittejä kuitenkaa nähä. Eka verse oli kyllä hyvä, kun tässä on pyöräyttäny useampaan kertaan biisin läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Kysellääs täältä, sattuuko kukaan olla törmännyt facebookissa joskus olleeseen videoon, jossa joku tuntematon jätkä vetää pipo päässä freestyleä kotibileissä? Kissojen ja koirien kanssa etsinyt, mutta ei ole tullut vastaan. Oli aika viihdyttävää settiä
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kysellääs täältä, sattuuko kukaan olla törmännyt facebookissa joskus olleeseen videoon, jossa joku tuntematon jätkä vetää pipo päässä freestyleä kotibileissä? Kissojen ja koirien kanssa etsinyt, mutta ei ole tullut vastaan. Oli aika viihdyttävää settiä
Tarkoitatko tätä klippiä? Tuntemattomasta jätkästä ei kyllä voida enää nykypäivänä välttämättä puhua.

De N Zo/ Maski freestyle - YouTube
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kysellääs täältä, sattuuko kukaan olla törmännyt facebookissa joskus olleeseen videoon, jossa joku tuntematon jätkä vetää pipo päässä freestyleä kotibileissä? Kissojen ja koirien kanssa etsinyt, mutta ei ole tullut vastaan. Oli aika viihdyttävää settiä

Maski on kyllä kova! Ps. Sehän on se jäbä, josta on sellanen "legendaarinen" jonne-meemi. :D
 

Liitteet

  • upload_2016-2-20_20-1-9.png
    upload_2016-2-20_20-1-9.png
    161,4 KB · kertaa luettu: 1 646

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Sairas T sai ilmaista hypeä uudelle Delirium-levylleen Rumban 0,0 levyarvostelun ja Hesarin Nyt-liitteen juttujen avulla. Takkinen varmaan hieroo karvaisia käsiään yhteen. Kohu nousi levyn vikasta biisistä, jossa mässäillään poliitikkojen tappamisella ja raiskaamisella.

Sairas T:n monivuotisena kuuntelijana ei voi sanoa muuta kuin että linjan mukaan jatketaan. Minulle uppoaa. Ymmärrän, jos monille ei. Edit: Tarkennan, että linja puree. Tuo nimenomainen biisi ei ollut kovin hyvä. Kuunnelkaa ennemmin vaikka Sairas † - S.A.I.R.A.S.T Feat. DSMRFN - YouTube

Rumban arvostelu: Ehdokas maahanmuuttokeskustelun toiseksi ääripääksi – arviossa Sairas T:n Delirium - Rumba.fi
Nytin juttu: Suomirap-biisissä kuvataan poliitikoille tehtävää rajua väkivaltaa – kysyimme asiantuntijoilta, rikkooko se lakia - Rap-musiikki - Nyt
Linkki biisiin: Tämän biisin takia Sairas T:n levy sai arvosanaksi 0,0 – räppäri jakoi väkivaltafantasiansa - Rumba.fi

EDIT2: Oliko tämä lähtölaukaus seuraavan Vain elämää -kauden kiintiöräppäriksi?
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minua alkaa hymyilyttää aina kun kuuntelen herra T:tä.

En tästä tuoreesta "kohusta" osaa sanoa mitään, kun en ole edes tuota biisiä kuullut enkä noita aiheesta tehtyjä juttujakaan lukenut. Sen verran kuitenkin, että mitä olen erinäisissä biiseissä kuullut Sairas T:n riimittelyä (yleensä feattaajan osassa), niin varsin lahjakkaalta ja selkeällä artikulaatiolla varustetulta kaverilta vaikuttaa. Jos ja ilmeisesti kun on käynyt niin, että joku arvostelija on antanut levylle nolla tähteä tms. siksi, että jossain biisissä on mauttomia pätkiä tai vaikka koko biisi olisi mauton, niin ehkä siinä arvostelijakin saisi mennä itseensä.

Toisaalta hänellä varmaankin on valta tehdä juuri sellaisia arvosteluja kuin haluaa, joten mikäpä siinä. Uskoisin artistin olevan pelkästään tyytyväinen tästä "kohusta", koska se aivan saletisti lisää artistin tunnettavuutta, joka ihan yhtä saletisti näkyy myytyjen levyjen, Youtube-kuuntelukertojen ja Spotify-klikkausten lukumäärässä positiivisella tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös