Ketjuviritykset ja fantasiakokoonpanot

  • 1 571 565
  • 5 826

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
3 ketulla saa kaikki peliaikaa ja paljon. Vois tehdä Petskulle ja Kennedylle hyvää pelata isoja minuutteja.

Mut nyt on paikka ja pakko peluuttaa junnuja. Pakko siinä mielessä, että saavat ensikosketuksen isoihin valoihin ennen pleijareita. Ja onhan pojille näytön paikka. Iso rooli ja voitto kotiin, niin peliaikaa voi saada ilman pakkoa...ja sit mä heräsin.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Hahaa, meilläpäs on niin laaja materiaali että riittää ylimääräinen hyökkääjäkin kokoonpanoon! Joensuu merkattu mukaan, toivottavasti pelaakin tänään.

18 Jesse Joensuu – 93 Peter Regin – 28 Jani Rita
10 Tim Kennedy – 76 Jere Sallinen – 50 Juhamatti Aaltonen
12 Pascal Pelletier – 39 Niko Kapanen – 3 Daine Todd
14 Tomi Mäki – 52 Miro Mäkinen – 54 Atte Mäkinen
53 Frank Gymer

44 Jesper B. Jensen – 36 Philip Larsen
55 Atte Ohtamaa – 6 Topi Jaakola
32 Arturs Kulda – 47 Ville Lajunen

1 Henrik Karlsson (31 Riku Helenius)
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suurin osa mentäneen kolmella ketjulla, ja Mäksä kiertää.

Junnut pelaa vaihdon siellä, toisen täällä.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Meillä on tällä hetkellä siis kahden pelaajan vaje siitä tilanteesta, että saataisiin täysi kokoonpano kasaan ilman junnuja. Kuulemma neljä pelaajaa (Wirtanen, Jormakka, Talaja, Hagman) saattaa palata play-offien alkuun tai niillä main, lisäksi myös Sneck. Kozun on pelikiellossa vain tänään. Parhaimmillaan saataisiin siis kolme hyökkääjää reserviin sekä Todd ja Sneck bonuspuolustajiksi. Se olisi jo aika hyvä tilanne ja yksi vähemmänkin olisi huomattava parannus nykyiseen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei sellainen kokoonpano kuin itse olisin kasannut jos tarkoitus on oikeasti pelata neljällä ketjulla, jos näillä koostumuksilla mennään niin käytännössä tuossa koostumuksessa olevaa nelosta on hyvin vaikea heittää kentälle kun SKAlla on viimeinen vaihto-oikeus ja näin tuo junnukoostumus Mäellä vahvistettuna joutuisi todennäköisesti pelaamaan varsin usein SKAn parhaimmistoa vastaan ja siinä voisi tai oikeastaan varmuudella on kyyti varsin kylmää. Itse olisin sirotellut Mäkisen veljekset kahden kokeneemman pelimiehen rinnalle kahteen eri ketjuun. Nyt on siis hyvin epätodennäköistä että olisi tarkoitus pelata neljällä ketjulla tai ainakin omasta mielestä tuo nelonen on aivan liian riskialtis pistää kentälle jos SKA saa päättää ketä noita vastaan heittää, tosin SKAn miehistö on niminä niin kova että lienee ihan sama mikä viisikko siellä on meidän nelosta vastassa ja ollaan joka tapauksessa pyörimässä omissa ja todennäköisesti isoissa vaikeuksissa.

Toivotaan nyt kuitenkin että junnutkin saa peliaikaa mutta peluutus on viisaampaa kuin miltä nuo ketjut näyttää.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mielestäni kolmella ketjulla SKA:ta vastaan on mahdollisuus pärjätä paremmin kuin neljällä ketjulla, joista yksi on täytetty a-junnuilla.

Ehkä yksittäisen pelin osalta, mutta tässä pitää ajatella myös koko kautta, jos kolmella mentäisiin todennäköisyys lisäloukkaantumisiin kasvaisi pelaajien ylikuormittumisen vuoksi. Lisäksi ja melko saletisti myös joukkueen liike alkaisi hiipumaan pelin edetessä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit yrittää rakentaa miinaa kertomalla väärät ketjut tai sitten 4 ei pelaa.

Junnuille on nimenomaan hyvä antaa tässä matsissa peliaikaa, koska vajaalla rosterilla tulee tod näk selkään ja ne tärkeät pelit on esim Rikaa ja minskiä vastaan. Hyvä alku KHL taipaleelle on tosiaan eka matsi SKAta vastaan. Syvään päähän heti suoraan. Jo 1 pojo tänään olisi iso juttu.
 

faro

Jäsen
Ehkä yksittäisen pelin osalta, mutta tässä pitää ajatella myös koko kautta, jos kolmella mentäisiin todennäköisyys lisäloukkaantumisiin kasvaisi pelaajien ylikuormittumisen vuoksi. Lisäksi ja melko saletisti myös joukkueen liike alkaisi hiipumaan pelin edetessä.
Ja yksittäisestä pelistä nimenomaan puhuinkin. Muutoin samoilla linjoilla. Tosin vaikka tänään ovatkin kokoonpanossa, niin tuskin kovin montaa minuuttia saavat peliaikaa.

@flintstone tuossa kirjoitteli, että olisi pistänyt junnuja eri ketjuihin. Ymärrän kyllä tuon peluutuspointin, mutta ei ole mitään järkeä pistää keskinkertaisia Mestis-pelaajia ensikertalaisina sotkemaan muiden hyökkäysketjujen peliä. Käsittääkseni siellä hyökkäyspäässäkin pitäisi saada kuitenkin jotain aikaan tänään, jos meinataan pisteitä raapia.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mäki-Mäkinen-Mäkinen -> täähän on ihan ilmiselvä Hanson Brothers!

Keskimitta taitaa olla tasan 180cm mutta ei se mitään, kauheella kiukulla nyt vaan täysiä päin kaikkea mikä liikkuu ja lopuksi hanskat jäähän ja line brawl käyntiin viimeistään tokassa erässä. Saa ottaa Ilyan, Mosesin ja Shipatsevin mukaan päätyovista, tai ketä nyt sitten sattuukaan nyrkin ja jään väliin osumaan. Näillä eväillä olis helppo myydä halli täyteen lopuissa kotiotteluissakin.
 

Lätkäkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KHL:n ja NHL:n suomalaiset sekä Leijonat.
Olenko mä ainoa kenen mielestä Toddin pitäisi olla vakiokokoonpanossa etenkin 2. YV:ssä Lajusen paikalla? Voihan Toddia roikuttaa nelosen laidassa tasakentällisin, ei siinä etteikö pääpiirteittäin näyttäisi siinäkin duunissa vahvuuksiaan mutta jotenkin tämä kakkosyv tuntuu jäävän "yksinkertaisuuteen" kokonaisuudessaan. Eli mä ainakin itse kaipaisin Toddia kyseiseen hommaan, vieköön sitten Lajusen tai muun paikan. Kokeilisin, siis näkisin mieluusti useammin kuin kerran kauteen loukkaantumisien pakottamana.
 
Suosikkijoukkue
Punakeltainen stadilainen
Olenko mä ainoa kenen mielestä Toddin pitäisi olla vakiokokoonpanossa etenkin 2. YV:ssä Lajusen paikalla? Voihan Toddia roikuttaa nelosen laidassa tasakentällisin, ei siinä etteikö pääpiirteittäin näyttäisi siinäkin duunissa vahvuuksiaan mutta jotenkin tämä kakkosyv tuntuu jäävän "yksinkertaisuuteen" kokonaisuudessaan. Eli mä ainakin itse kaipaisin Toddia kyseiseen hommaan, vieköön sitten Lajusen tai muun paikan. Kokeilisin, siis näkisin mieluusti useammin kuin kerran kauteen loukkaantumisien pakottamana.
Juuri näin, rohkeasti vain Toddia Kuldan pariksi. Herra 47 teki eilen sellaisia virheitä molemmissa päissä, että ihan heikotti.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Olenko mä ainoa kenen mielestä Toddin pitäisi olla vakiokokoonpanossa etenkin 2. YV:ssä Lajusen paikalla?

Juuri näin. Valitettavasti Erkka peluuttaa nimien eikä peliesitysten mukaisesti. Todd on ollut viimeaikoina todella hyvä, sekä puolustajana että hyökkääjänä. Saa nähdä onko Hagman huomenna pelikunnossa, sillä se avaisi hyökkäykseen ydhen pelipaikan Toddille. Mutta kaipa siihenkim ennemmin turhake Rita laitetaan.

Lajusen pelaaminen eilen oli katastrofaalista. Pakit sähläsivät ja ylipelasivat aiheuttaen ylivoimahyökkäyksiä, kun taas hyökkääjät valuivat liikaa passiivisena ja antoivat Torpedolle näin aikaa ja tilaa. Näistä syntyivät varsinkin Torpedon 1 ja 3 maali.
 

Gemondo

Jäsen
Olenko mä ainoa kenen mielestä Toddin pitäisi olla vakiokokoonpanossa etenkin 2. YV:ssä Lajusen paikalla? Voihan Toddia roikuttaa nelosen laidassa tasakentällisin, ei siinä etteikö pääpiirteittäin näyttäisi siinäkin duunissa vahvuuksiaan mutta jotenkin tämä kakkosyv tuntuu jäävän "yksinkertaisuuteen" kokonaisuudessaan. Eli mä ainakin itse kaipaisin Toddia kyseiseen hommaan, vieköön sitten Lajusen tai muun paikan. Kokeilisin, siis näkisin mieluusti useammin kuin kerran kauteen loukkaantumisien pakottamana.

Sen verran on Lajusta puolustettava että nimenomaan sinne ylivoimapelin Villellä on jotain annettavaa, jos johonkin. Lajunen teki muunmuassa 6 ylivoimamaalia runkosarjassa, joka oli kolmanneksi eniten kaikista Jokeripelaajista. Loppukaudesta vielä kun alkoi löytyä Aaltosen kanssa kakkosyv:ssä hyvää kemiaa nousi myös tuo toinen yv koostumus todelliseksi uhaksi. Alkukaudesta Lajunen oli kyllä surkea myös ylivoimalla.

Kysytäänkin näin päin; mitä sellaista Todd toisi ylivoimalle mitä Lajunen ei pysty tarjoamaan? Minä en keksi ensimmäistäkään syytä korvata Lajusta Toddilla.
 

Lätkäkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KHL:n ja NHL:n suomalaiset sekä Leijonat.
Sen verran on Lajusta puolustettava että nimenomaan sinne ylivoimapelin Villellä on jotain annettavaa, jos johonkin. Lajunen teki muunmuassa 6 ylivoimamaalia runkosarjassa, joka oli kolmanneksi eniten kaikista Jokeripelaajista. Loppukaudesta vielä kun alkoi löytyä Aaltosen kanssa kakkosyv:ssä hyvää kemiaa nousi myös tuo toinen yv koostumus todelliseksi uhaksi. Alkukaudesta Lajunen oli kyllä surkea myös ylivoimalla.

Kysytäänkin näin päin; mitä sellaista Todd toisi ylivoimalle mitä Lajunen ei pysty tarjoamaan? Minä en keksi ensimmäistäkään syytä korvata Lajusta Toddilla.

Joo, kieltämättä Lajusella on ollut hyvät hetkensä ylivoimalla. Harmittavasti ainakin minun mielestä ne hyvät hetket jää turhan vähiin. Todd olisi mielestäni parempi valinta esimerkiksi laukauksien tarkkuudessa ja muutenkin olen jo pitkään haikaillut Toddia ihan vakiokokoonpanoon, kun tuntunut pitkään pelaavan varsin hyvin niin hyökkääjänä kuin myös pakkina. Lajuselta sen sijaan tuntuu tasaisuus puuttuvan.

Varsinaiseen kysymykseen jo vastasin tämän viestin alkuun eli mielestäni Todd pelaa paremmin, ja kyllä Toddin käsille ja pelisilmälle yv:lläkin paikka sopisi. Omissa kaavailuissa Lajusen voisi siirtää Toddin tieltä pois. Näkisin kyllä mielelläni Toddin myös esim. Kennedyn tai Pelletierin paikalla joista kumpikaan ei omaan silmään kovin häävisti pelaa varsinkaan useita pelejä putkeen.
Iltalehden sivuilta luin Hagmanin haastattelun jonka (miehen itsensä) mukaan on tiistaina pelaamassa eli eipä taideta Toddia huomenna nähdä pelaamassa.
 

Gemondo

Jäsen
Joo, kieltämättä Lajusella on ollut hyvät hetkensä ylivoimalla. Harmittavasti ainakin minun mielestä ne hyvät hetket jää turhan vähiin.

No vielä vähempään ne ovat Toddilla jääneet. Todd on myös nähty niin tällä kuin viime kaudella ylivoimalla mutta eipä juuri ole säväyttänyt.

Todd olisi mielestäni parempi valinta esimerkiksi laukauksien tarkkuudessa ja muutenkin olen jo pitkään haikaillut Toddia ihan vakiokokoonpanoon, kun tuntunut pitkään pelaavan varsin hyvin niin hyökkääjänä kuin myös pakkina. Lajuselta sen sijaan tuntuu tasaisuus puuttuvan.

No laukauksien tarkkuudessa Todd kyllä pesee Lajusen aivan varmasti. Kuten tekee kaikki muutkin Jokerien pelaajat. Mutta silti ainakin minä pidän Lajusta parempana ja vaarallisempana laukojana kuin Toddia, sillä kanukin laukaus on ehkä heikoin koko joukkueesta. Ja toisaalta myöskään Toddin (mahdollisesta) tasaisuudesta ei voi sanoa mitään koska kaveri ei ole pelannut kuin silloin tällöin joten näyttöjä tuolta saralta ei edes voi olla.

Varsinaiseen kysymykseen jo vastasin tämän viestin alkuun eli mielestäni Todd pelaa paremmin, ja kyllä Toddin käsille ja pelisilmälle yv:lläkin paikka sopisi.
Toddista voisi olla kyllä hyötyä esim. kiekon alueelle tuonnissa ja sen rauhoittamisessa siellä, mutta kyllä Jokerien rosterista vain löytyy parempia miehiä kaikkeen muuhun mitä ylivoimapelaaminen vaatii.

Nyt kun Toddista tuli puhe niin todetaan tähän samaan syssyyn että myös minä toivoisin Toddille jatkosopimusta viime kuukausien näytöjen perusteella. Mikäli vain rooli rotaatiohyökkääjänä JA -pakkina kelpaa niin Daine olisi arvokas lisä myös ensi kauden joukkueeseen.
 

Dagenais

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenko mä ainoa kenen mielestä Toddin pitäisi olla vakiokokoonpanossa etenkin 2. YV:ssä Lajusen paikalla? Voihan Toddia roikuttaa nelosen laidassa tasakentällisin, ei siinä etteikö pääpiirteittäin näyttäisi siinäkin duunissa vahvuuksiaan mutta jotenkin tämä kakkosyv tuntuu jäävän "yksinkertaisuuteen" kokonaisuudessaan. Eli mä ainakin itse kaipaisin Toddia kyseiseen hommaan, vieköön sitten Lajusen tai muun paikan. Kokeilisin, siis näkisin mieluusti useammin kuin kerran kauteen loukkaantumisien pakottamana.

Täysin samaa mieltä. Todd on Larsenin jälkeen joukkueen toiseksi kiekollisin pakki. Ansaitsisi ehdottomasti enemmän vastuuta.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Toivottavasti Erkka tajuaa peluuttaa tänään viimeaikoina vahvasti pelannutta Toddia. Jos Hagman loukkaantuneena, niin pelannee hyökkääjänä, koska eihän Ritaa nyt sentään aiemmin peluuteta, eihän?
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Talajan tilanne on huono homma, koska nyt Kennedyä ei ehkä voidakaan penkittää. Laittaisin kolme alinta näin:

Pelletier - Sallinen - Aaltonen
Jormakka - Kapanen - Hagman
Rita - Wirtanen - Mäki

otetaas tää tänne.

Unohdat Toddin!

Joensuu-Regin-Kozun
Pelletier - Sallinen - JMA
Hagman - Kapanen - Jormakka
Todd - Wirtanen - Mäki
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Unohdat Toddin!
Joo ja ei. Pleijareissa tarvitaan mahdollisimman grindaava nelonen, johon Todd ei mielestäni sovellu. Mieluummin harkitsisin Toddia seuraavaan himapeliin pakistoon.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Joo ja ei. Pleijareissa tarvitaan mahdollisimman grindaava nelonen, johon Todd ei mielestäni sovellu. Mieluummin harkitsisin Toddia seuraavaan himapeliin pakistoon.
Puhut totta, mutta tiedossa että Erkka haluaa pelata Känädää. Mieluummin Todd kokoonpanossa kuin Rita(valitettavasti)/Kennedy.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Rita - Wirtanen - Mäki
Annan Ridalle mahdollisuuden, mutta Toddia voisi myös kokeilla. Olisi myös turvallisempaa, jos kokoonpanossa olisi ns ylimääräinen puolustaja vai voiko Sneckin ilmoittaa ikänsä puolesta kokoonpanoon Mäkisen tapaan?
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Jormakka - Regin - Joensuu
Pelletier - Sallinen - JMA
Hagman - Kapanen - Kozun
Kennedy - PW - Mäki

Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös