Ilkka Mikkola Lukkoon

  • 27 120
  • 71

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Välillä tuntuu että tänne on pesiytynyt porilaisia kätyreitä. A-junioreilla tarvitsisi sarjaa pelata ja neljäs sija on huonompi joukkueella joka antoi kaikkensa, kuin täysin valmentajan otteesta lähtenyt 13 sija. Vaasa olisi meidät pudottanut divariin jos Ape ei olisi ollut Ässien käskijänä.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täydellisesti Lukossa ykkössentterinä flopannut Uusikartano oli tuomassa nuoremmille sitä kokemusta ja turvaa. Usko pois että on todella tärkeää nuoremmille pelaajille nämä kaiken nähneet kaverit, kun pelataan pytystä.
Lukko voi olla hivenen sentään ylpeä, samaista kaveria peluutettiin aikoinaan surutta myöskin Lukkopaidassa. Muuten samaa mieltä, joukkuelajeissa se kuitenkin näkyy kenties parhaiten miten nämä uudet jantterit tulevat hommaan mukaan ja siitä sitten pienin jotkut jopa isommin askelin lähtevät kaatamaan sitä kiekkomaailmaa, taustalla kun kuitenkin pörräävät ne, ne todella kokeneet pelimiehet. No Lukossahan näin ei tietenkään ole, Lukossa tämä ostetaan ulkopuolelta hierojien muodossa mutta sitä tikulla silmään joka noin pieniin puuttuu. Kokemus ja turva, puhutaanko edelleenkin Rauman Lukosta? Ne ei varmaan edes hiero kunnolla, liian nuoria hierottavia tai jotain siltä väliltä, laita nyt heti itse alkuunsa yksi suonikohju liikkeelle niinku ja varo ettei se mene tukkoon.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kuten esim. Caldwell, Straka, Koskenkorva ja Koskinen tällä kaudella?

Straka loukkaantui eika muutenkaan ollut huippukunnossaan. Caldwellilla ei taida olla motivaatiota ollenkaan ja Koskenkorva & Koskinen kaksikko floppasi totaalisesti, etenkin Koskenkorva jolta olisi pitanyt odottaa jonkinlaista henkista johtajuutta. Miehen peli ei missaan vaiheessa noussut lahellekaan sita tasoa mita se on ennen ollut.

Sama riski on Mikkolan kanssa, enka kylla itse olisi tuollaista jannua ensimmaiseksi lahtenyt hakemaan, mutta voittaja on voittaja. Tietaa kylla mita voittamiseen tarvitaan, eri asia on sitten onko hanesta enaa siihen.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama riski on Mikkolan kanssa, enka kylla itse olisi tuollaista jannua ensimmaiseksi lahtenyt hakemaan, mutta voittaja on voittaja. Tietaa kylla mita voittamiseen tarvitaan, eri asia on sitten onko hanesta enaa siihen.
Kannattaa nyt muistaa että Lukon ykköshankinta on yli kuusi vuotta Mikkolaa vanhempi pelaaja. Minä en näitä pelaajia henkilökohtaisesti tunne, mutta mitä olen kuullut, niin Mikkola tuskin vetää hernettä nokkaan vaikka rotaation takia tulisi joskus katsomokeikkakin.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan oikeasti alkaa mitta täyttymään, kun kattoo taas tota Saipan 1-0 maalia. Ei vaan ihan jumalauta oikeasti edes C-junnu -pakki voi esiintyä tolla tavalla.

Menolippu käteen ja morjes.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikkolan uraa on seuran vaihtaminen selvästi piristänyt. Kärpissä viivalla kiekkoa pelännyt puolustaja antoi tänään vahvan näytön osaamisestaan. Syöttö Vahalahden maaliin oli huikea ja oma maali oli myös osoitus itseluottamuksen kasvusta. Jos tilaa annetaan kannattaa itse nousta kiekollisena ja ampua kiekko maaliin.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikkola on noussut puolustuksen liideriksi kauden edetessä. Vähintään sitä on saatu mitä odotettiin. On ylittänyt ainakin omat odotukset.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Mikkola on noussut puolustuksen liideriksi kauden edetessä. Vähintään sitä on saatu mitä odotettiin. On ylittänyt ainakin omat odotukset.

Totta. Aiemmin jo kirjoitin, että Mikkola on pelannut hyvin.

Itseluottamus korkealla, niin kaikki onnistuu.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilkka Mikkolalla HIFK:iä vastaan kultakypärä päässä. Koska viimeksi mies on sellaista pitänyt? Olisiko arvannut Raumalle tullessaan...?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ilo myöntää että olin täysin väärässä Mikkolan suhteen. Oletin että Lukko saa vanhan ja laiskan surffailijan joka vie pelipaikan nuoremmilta. Onneksi olin väärässä. Hieno hankinta ja hieno pelaaja.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilo myöntää että olin täysin väärässä Mikkolan suhteen. Oletin että Lukko saa vanhan ja laiskan surffailijan joka vie pelipaikan nuoremmilta. Onneksi olin väärässä. Hieno hankinta ja hieno pelaaja.

Täytyy myöntää, että olin itsekkin väärässä. En ole aikaisemmin arvostanut Ilkka Mikkolaa kovinkaan korkealle mutta nyt arvostan. Raumalla on nähty monenlaista rahastajaa mutta kahdeksan mestaruuden Mikkola on täyttä kultaa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jere nakutti tänään heikkoa Pataa vastaa tehot 0+3, joten Mikkolalta vaaditaan tehokasta iltaa torstaina pakkien pörssivoittoon.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yhdeksännen mestaruuden metsästäminen jatkuu siis vielä ainakin ensi kaudella, Kyllähän Mikkola palasi loistavan ensimmäisen Lukko-kautensa jälkeen lähemmäksi sitä tasoa, jota moni odotti hänen jo viime kaudella olevan. Liike ei oikein tahtonut ainakaan loppukaudella riittää, mikä näkyi lisääntyneissä henkilökohtaisissa virheissä ja olihan tehotilastokin 9 pykälää pakkasella runkosarjassa.

Toki sen verran voi Ilua puolustaa, että eihän tuo Kousan vieressä pelaaminen mikään unelmapaikka ole, varsinkaan kun ei ylivoimalla siinä saanut olla. Näkisin kuitenkin, että Mikkolalla on enemmän kiekollisia apuja kuin kykyä olla mikään oman pään luuta, vaikka kyseessä onkin jonkinlainen välimallin puolustaja.

Ensi kaudeksi pois ykköspakkiparista ja sitä kautta minuutteja vähemmälle niin jaksaa. Ei huono pelaaja kuitenkaan kokonaisuudessaan, toisi hyvin kokemusta vaikkapa Virtasen tai Tommilan vierelle. Hieman voisi yv-aikaakin antaa, mutta ei mielestäni ainakaan siten että olisi Virtaselta pois.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näkisin kuitenkin, että Mikkolalla on enemmän kiekollisia apuja kuin kykyä olla mikään oman pään luuta

Oulussa vuosikausia herran otteita katselleet saattavat olla "hivenen" eri mieltä noista kiekollisista taidoista. En sillä sano, että kahdeksan mestaruuden mies on mikään turha jätkä, mutta tiukan paikan tullen ei oikein löydy kovin hyvää ideaa mitä kiekolle tehdä. Nosti kyllä tasoaan joka kerta pudotuspeleihin, ja ehkä siksi taas jaksettiin sietää syksyllä Ilun "avauksia" illasta toiseen.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mikkolalla ei ole enaa lukossa isoa kiekollista roolia koska siihen hommaan on useita parempia (Niskala, Kousa, Virtanen, Tommila ja Tikkanen), mutta peruspakkina menee erittain hyvin siella joukon mukana.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oulussa vuosikausia herran otteita katselleet saattavat olla "hivenen" eri mieltä noista kiekollisista taidoista. En sillä sano, että kahdeksan mestaruuden mies on mikään turha jätkä, mutta tiukan paikan tullen ei oikein löydy kovin hyvää ideaa mitä kiekolle tehdä. Nosti kyllä tasoaan joka kerta pudotuspeleihin, ja ehkä siksi taas jaksettiin sietää syksyllä Ilun "avauksia" illasta toiseen.

Lähinnä teinkin nuo havainnot tilastojen perusteella, kun ei esimerkiksi juuri avauspeliä oikein statseista näe, Raumalla ei ole omiin silmiin sen suhteen erottunut hyvässä eikä pahassakaan. Veti kuitenkin kymmenen kautta Kärpissä ja keskiarvo yhtä kautta kohden oli yli 20 pistettä ja vieläpä varsin tasaisesti tullut pinnoja vuosien varrella. Lukossakin viime kaudella yllätti taidoillaan ja oli ainakin Nummelinin poissaollessa selvähkö liideri pakistossa, myös kiekollisesti ja oli pakkien pistepörssissä toinen.

Mutta kuten totesin, niin eihän kyseessä olekaan mikään puhdas hyökkäävä pakki. Itse kuitenkin näen Mikkolan enemmän kiekollisena kuin stay-at-home pakkina. Lukon kokoonpanoihin peilaten tämän vuoksi en näe, että Mikkola oliis Kousalle hyvä vaihtoehto pakiksi tai toisinkaan päin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös