Mestiksen televisiointi

  • 555 288
  • 2 204

emz1

Jäsen
Mistä sivulta/linkistä avasit? Ja onko tuolla pelkällä 7,99€/kk hinnalla katsottavissa vain mobiilissa tms. Siis jos ymmärsin, niin televisiossakin katsottavissa, mutta vaatii maksukortin? joka sitten maksaa lisää €/kk? vai miten tuo systeemi toimii?
Jos oikein ymmärsin niin Fanseat on yksinoikeudella vain Elisan kaapelitv:ssä ja Elisa Viihteessä. Kanava kuuluu Viihteen kuukausimaksuun ja kaapelitv:n puolella kuukausimaksu lienee tuo sama 7,99e/kk.

Jos et ole Elisan asiakas, voit ostaa nettipalvelun samaan hintaan ja katsoa ottelut tietokoneella/tabletilla/puhelimella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuleekohan tuo kuukauden peli tuolta elisan kanavien kautta vai olisikohan tässä jotain Veikkaus tv tai joku vastaava palvelu myös missä ehkä matseja näkyy? Kuulostaa jokatapauksessa hyvältä jos muutama peli näkyy monikameratuotantona ja ilmeisesti sitten niissä myös sitten kommentaattorit ym..

Ylipäätänsä joku muukin jakelukanava olisi kyllä hyvä olla niin näkyvyys olisi mahdollisimman laaja, jos ei pääkanaville niin netissä edes Veikkaus tv ja mitä iltasanomia ja vastaavien sivujen kautta on ollut.

Mitä tulee vielä tuohon katsojamäärien mahdolliseen laskuun niin veikkaampa että loppupeleissä vaikka hinta on 8 euroa vain kuukaudessa niin ne ainakin joilla on jo tuo Elisa viihde niin ei välttämättä hanki tuota 8 euron palvelua ja jokatapauksessa Elisa Viihteen kautta tulee yli 200 000 potentiaalista katsojaa kuitenkin otteluille joista osa voi eksyä hallillekin. Kuitenkin aikaisemmin elisan palvelun kautta matseja katsoi vain muutama sataa tosifania ja mitä nyt sitten yksittäisiä otteluja saattoi jossain näkyä huonolla tiedotuksella.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Selostaja-arvostelut meneillään olevista Mestiksen harkkapeleistä (fanseat):

Jokipoikien selostaja kuulostaa siltä, kuin joku uhkaisi pyssyllä vieressä. Pelko ja masennus Mestiksen tilasta kuuluu selvästi äänestä. Lisättäköön, että juuri tämän kirjoitushetkellä mies saa sanotuksi: "1. erä on pelattu ja 0-1 lukemista lähdetään mainostauolle."
Hermeksen lähetyksessä sen sijaan sain kokea ainakin henkilökohtaisesti jonkinlaista historiaa, kun jääkiekko-ottelua oli selostamassa nainen. Se ei toki haittaa mitään, mutta sen lisäksi että hän oli nainen, hän oli myös onneton selostaja.

Heräsi vain kysymys, onko kyseessä joku fanseatin "laatulupaus", että tästä lähtien otteluissa on aina selostaja. Itse ainakin kuuntelen mieluummin yleisön ja laitojen ääniä kuin jotain masentunutta puhinaa. Toki kyse vasta harkkamatseista, mutta tulipahan sanottua.
 
Miten näkyi/kuului/toimi lähetys? Netistä muutamaa harkka peliä kokeiluksi katsoneena, niin äänet pätki ja tänäänkin molemmissa mestiksen harkkapelissä kuva liikkui hidastettuna, välillä stoppasi hetkeksi (10-30s) kokonaan. Cromellahan ei toimi ollenkaan, silverlight ei tue tjsp. explorerilla toimi. Sitten kun yritti HDMI:llä siirtää televisioon, niin pätkäisi heti ja hälytteli jotain erroria? Itsellä oli käytössä langaton 4G netti, mikä ainakin muissa netin kautta katsotuissa lähetyksissä on toiminut ok. Olivat toki koelähetyksiä, mutta paljon on vielä parannettavaa
 

Mahika7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Itellä kyllä toimi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta mainiosti ja katsoin Safarilla ja nettinä oli puhelimen 3G :)
Kyllä opiskelija kiittää fanseat palvelua kun ei tarvitse maksaa 15€/peli!
 
Cromellahan ei toimi ollenkaan, silverlight ei tue tjsp. explorerilla toimi.

Lähetykset saa näkymään myös Chromessa seuraavalla tavalla:

1. Kirjoita osoiteriville chrome://flags/#enable-npapi
2. Etsi avautuvalta sivulta kohta "Ota käyttöön NPAPI Mac Windows" ja klikkaa sen alta Ota käyttöön-tekstiä.
3. Käynnistä selain uudelleen.
4. Avaa lähetys ja klikkaa hiiren oikealla korvalla lähetysikkunassa näkyvää palapelin palaa. Siihen pitäisi ilmestyä teksti Suorita laajennus tjsp., klikkaa siitä ja lähetyksen pitäisi alkaa pyörimään.

Silverlightin täytyy toki olla ladattuna ennen tätä toimenpidettä.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Itse en ole vielä testannut lainkaan, mutta onko joku ladannut sitä fanseat sovellusta tablettin ja kokeillut sen kautta? Vai onko kaikki läppärillä tai tabletilla menneet selaimen kautta? Tuskin suurta eroa on, mutta luulisi tuossa sovelluksessa olevan kaikki tarvittavat härpäkeosat mukana.
 

fourDsystem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keupa HT, Espoo Blues
Mulla on fanseat sovellus android mallisessa puhelimessa (Sony Xperia Z3 Compact) ja pelittää loistavasti. Lähetyksen laatu ollut itsellä silkkaa priimaa. Ei ole pätkinyt, eikä nykinyt. Olen myös katsonut erimallisilla tietokoneilla ja eri selaimilla. Katsoin myös Tanskan liigan jalkapalloa (Teemu Pukki), sieltä tuli jopa vieläkin parempaa kuvaa. Kännykällä toimii jopa paremmin kun tietokoneella. Tietokoneella muuttaa kuvanlaatua herkemmin ja näin ollen välillä käy huonompana, mutta paranee käytännössä samantien. Kännykällä en tätä ole huomannut.
Omistan myös Google Chromecastin, joka on kiinni televisiossa ja pystyn lähettämään langattomasti kännykästä kuvan(koko näytön) televisioon. Tämäkin on pelittänyt yliodotusten, puhelin/sovellus/chromecast/televisio toimii moitteetta kimpassa ja synkronoi äänen ja kuvan hienosti keskenään, ilman viiveitä tai pätkimisiä.
Sitten vielä sellainen huomio tuosta fanseat lähetyksestä, että viime kauteen verrattuna lähetyksessä ei ole juurikaan viivettä. Eilisen Hermes - Keupa pelin ensimmäinen maali tuli vasta noin minuutin päästä tulosseurantaan. Viime kaudella saattoi olla jopa minuuttien viive lähetyksen ja oikean peliajan välissä.
Näillä muutamien pelien kokemuksella ainakin minulla sovellus toimii paremmin ja kevyemmin kuin mitä selaimella katsottava lähetys. Ja kyllä sovelluksessa aivan samat toiminnot (Schedulet, arkistot, livet yms. )

Ja tuosta sopimuksesta vielä, että ei ole millään tavalla pakollinen olla Elisan asiakas, eikä vaadi elisa viihdettä. Huhuja liikkuu että sovelluksen(pelkän fanseat palvelun) kautta ei näkyisi kaikki ottelut, vaan vain ElisaViihteen kautta, mutta minä olen ymmärtänyt aivan toista.
Minun käsityksen mukaan Elisa viihteeseen sisältyy kanavat fanseat #1 ja #2, joista tulee se pääottelu joka kierrokselta, joka kuvataan monikamera -ajolla. Loput pelit tulee kanavilta #3 - #X, jotka on tilattavissa joko elisaviihteeseen tai tämän fanseat palvelun kautta.
 

pertteli

Jäsen
Fanseatin sivuilla laitoin sähköpostiosoitteen ja salasanan. Näin olin kirjautunut. Sitten syötin luottokortin tiedot. Toimiiko tällä vai pitääkö jonnekin tehdä vielä tarkempi kirjautuminen. Maksutapahtumastakaan ei tullut minkäänlaista vahvistusta.
 

fourDsystem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keupa HT, Espoo Blues
@pertteli näin minäkin toimin. Mulle tuli kyllä sähköpostiin vahvistus viesti, missä oli tiedot saajan nimestä, sitten luottokorttilaskulla, kun joskus ensimmäinen veloitus lähtee. Itse maksutapahtumasta ei tullut vahvistusta minullekaan tuon kummemmin.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Fanseatin sivuilla laitoin sähköpostiosoitteen ja salasanan. Näin olin kirjautunut. Sitten syötin luottokortin tiedot. Toimiiko tällä vai pitääkö jonnekin tehdä vielä tarkempi kirjautuminen. Maksutapahtumastakaan ei tullut minkäänlaista vahvistusta.
Maksutapahtuma tapahtuu silloin, kun ottaa ensimmäisen kerran streamin auki
 

pertteli

Jäsen
Kiitoksia vastauksista. Ajattelin just katella ottelua, josko sitten olisi tullut maksutapahtuma oikein hoidettua. Taitaa olla käyttäjässä vika, mutta en saanut ottelua näkymään.
 

Pakki-pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Pakko kehua tuota Fanseatia! Kun oli maksutapojen kanssa ongelmia, niin kysäisin asiakaspalvelusta ja sain vastauksia melkein saman tien. En siis pystynyt maksamaan luottokortilla, koska sellaista ei ole. Lopulta sain vinkin luoda Elisa-lompakko, jolla Fanseatin voi maksaa. Ja hyvin onnistui. Mikäli lähetys toimii moitteetta, on palvelu erinomainen ja saa varmasti käyttäjiä!
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Kyllä pätkii urakalla. Chromella ei edes toimi ja IE kun on jo valmiiksi paska selain niin hermothan tässä taas menee. Tuskin tulee ton ilmasen 30-päiväsen jälkeen musta maksavaa asiakasta. Taas samaa paskaa paketissa kuin aiemmillakin kausilla.
 

ex-kuusamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi ja Tappara
Tabletille ladattu Fanseatti toimi muiden pelien suhteen hyvin, mutta Kokkolasta näkyi vain ensimmäinen erä, kaksi viimeistä kuului vain "ammattitaitoisen" nais juontajan ääni, kuvaa ei tullut
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kyllä pätkii urakalla. Chromella ei edes toimi ja IE kun on jo valmiiksi paska selain niin hermothan tässä taas menee. Tuskin tulee ton ilmasen 30-päiväsen jälkeen musta maksavaa asiakasta. Taas samaa paskaa paketissa kuin aiemmillakin kausilla.
Chromelle tuo tuki tulee hieman jälijunassa. Mutta tulossa on. Itse katselin appsin kautta ja kyllä sekin alussa takuilli, mutta se johtui aika paljon siitä, että peilasin tabletin näytön telkkarin näytölle ja samaan aikaa samassa verkossa toinen katseli netin kautta jotain leffaa. Kun siirryin sitten ihan puhtaasti 4g verkkoon, niin tilanne parani. Muutaman kerran jämähti. Seurannassa oli siis K-Vantaa -TUTO peli. Ei vielä mikään ihan huippu ole, mutta ei huonompaa kuin vimmekaudella.
 
Tää Fanseatin palvelu on kyllä hintansa väärtti, hyvin toimi lopun pätkimistä lukuunottamatta. Aikani cromen kanssa tuskailtuani, ymmärsin kokeilla exploreria silverlightin kanssa ja alkoi toimimaan. Kiitokset myös niille kaikille, jotka ovat tässä viestiketjussa opastaneet meitä tumpeloita "nörttejä".
 
Suosikkijoukkue
Päätykatsomoiden kiekko-oraakkelit
Firefox ja VLC player on myös suositeltava yhdistelmä.
Chromea ei tällä hetkellä kannata käyttää flashpohjaisten streamausten katselemiseen, uusimmista selainversioista on poistettu näiden tuki, kuten yllä onkin todettu.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Mulla siis sillätavalla että Chromella yritin mutta se ei ilmeisesti pidäkään toimia. Seuraavaksi kokeilin IE.llä ja se ei suostu edes avaamaan Fanseatin etusivua! Sitten viimeiseksi avasin Firefoxin ja sillä pääsi sisään sentään mutta kuva tuli kuin olisi ollut hidastus päällä kokoajan. Selostus pätki ja alkoi vituttaa suunnattomasti. Sitten jäätyili jo kuvakin.

Jos tää noin toimii niin ei todellakaan ole edes tuon 7,99e kuussa arvoinen kun eihän siitä näe mitään. Onneksi sentään sai 30 päivää ilmaiseksi testata että havaitsi kyseisen tuotteen olevan sysipaska.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse katsoin eilisen pelin Mikkelistä ja se toimi täysin moitteetta Firefoxilla. Tänää katsoin Hermes-Roki pelin tallenteen. Se pätkäisi muutaman kerran, mutta kuvanlaatu oli paljon parempi kun mitä Mikkelistä tuli. Ei toistaiseksi yhtään mitään valittamista.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Itse katsoin eilisen pelin Mikkelistä ja se toimi täysin moitteetta Firefoxilla. Tänää katsoin Hermes-Roki pelin tallenteen. Se pätkäisi muutaman kerran, mutta kuvanlaatu oli paljon parempi kun mitä Mikkelistä tuli. Ei toistaiseksi yhtään mitään valittamista.
No en kyllä ymmärrä että muilla näkyy. Onkohan mulla Silverlightin asetuksissa sitten jotain häikkää. Ainakin siinä toisto ikkunan alla on molemmissa rasti näinköhän pitää olla vaiko eikö sittenkään.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
No en kyllä ymmärrä että muilla näkyy. Onkohan mulla Silverlightin asetuksissa sitten jotain häikkää. Ainakin siinä toisto ikkunan alla on molemmissa rasti näinköhän pitää olla vaiko eikö sittenkään.

Siitä en osaa sanoa kun en oikeasti noista laitteista ja ohjelmista ymmärrä edes sitä minkä sika satelliitista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oonko mä uusavuton vai näkyykö jostain elisan fanseatin ohjelmatiedot jostain? mitä pelejä sieltä näkyy esim. tänään kieroksella? kun fanseatin omia sivuja lukee siellä näkyy kaikki maitsit vain mitä kierokselta tulee mutta ei noiden 2 kanavan ohjelmatietoja?
 
Itse kun etsin noita ohjelmatietoja pari viikkoa sitten, löysin tiedon, että ohjelmatiedot on tulossa elisan sivuille. Taitaa olla lähteneet kaukaa tulemaan, jos vieläkään ei näy. Yritin itsekin tässä aamuverryttelynä etsiä ohjelmatietoja, mutta ei löytynyt, enkä löytänyt edes tuota aikaisemmin löytynyttä viestiä ohjelmatiedoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös