Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 306 909
  • 66 740

Ralph

Jäsen
Oikeastaan ärsyttää, että kaikissa "Kaikkien aikojen rock-biisit"-listoilla Smells Like Teen Spirit on top kolmosessa. Yleensä vielä Bohemian Rhapsodyn edellä.
Ei ainakaan suomalaisten listauksissa. Vuonna 2012 Radio Rock järjesti äänestyksen, jonka perusteella laitettiin top-tuhat parasta rock-biisiä järjestykseen. Parit poiminnat:

1. Metallica - Master of Puppets
2. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
3. Black Sabbath - Paranoid
...
9. Queen - Bohemian Rhapsody
28. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jos minun pitäisi listata kaikkien aikojen rock-biisit, niin se menisi näin:

- Elvis: Mystery Train
-
-
-
- Tony ''Viikinki'' Halme: Painu Pelle Hiiteen
- Kaikki loput
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kannattaisikohan lukea vähän parempia listauksia?

Yleensä vältän näitä kuin ruttoa, mutta aina toisinaan tulee törmättyä. Aika hyvä tapa nostaa verenpainetta jotkin musiikkiaiheiset listat.

Ei ainakaan suomalaisten listauksissa. Vuonna 2012 Radio Rock järjesti äänestyksen, jonka perusteella laitettiin top-tuhat parasta rock-biisiä järjestykseen. Parit poiminnat:

1. Metallica - Master of Puppets
2. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
3. Black Sabbath - Paranoid
...
9. Queen - Bohemian Rhapsody
28. Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Silläkin on tietty ero, onko lista asiantuntijoiden tekemä vai kansan äänestämä. Ainakin tässä tapauksessa kansa on äänestänyt suht hyvin, Puppets tuli teini-iässä vähän ylikuunneltua ja -soitettua bändin kanssa, mutta onhan se hieno sävellys, jossa on hyvät sanat. Stairway to Heaven on ehdottomasti mestariteos. Paranoid puolestaan on joku "Soittakaa Paranoid!"-vitsi, joka ei ole ollut hauska enään elinaikanani, mutta menkööt.

Muistaakseni tuo lista oli vuonna 2011, seurasin sitä melko pitkälle, mutta noin 100 parasta jäi näkemättä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mitäpä veikkaatte, kuinka kauan @Action Bronson ja @Kanerva ovat tunteneet toisensa? Riittääkö 10 vuotta?

Ei me ainakaan tiedetä tuntevamme toisiamme. En mene varmaksi sanomaan. Vaikuttaa kyllä sellaiselta tyypiltä että voisi juttu luistaa ilman alkoholiakin. Mistä muuten tämä tuli mieleesi?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Huomasin tuossa prismassa, että pelikoneessa oli vanha video pokeri tarjolla. Harvemmin noita tulee pelattua, mutta sattui olemaan muutama euro lompakossa kun tuon nostalgisen pelin näin.
Kyllä siinä oli vaan fiilistä, huonot voitot, kahdesta parista ei voittoja, kone ei auta valitsemaan oikeita kortteja jne. en rikastunut vaan köyhdyin nuo pari euroa.

Kone herätti nostalgiaa, kun joskus aikoinaan oli omalla kylällä jotkut tanssiaset tjsp. paikallisen huoltoaseman pihassa, jota pitivät pariskunta kylältä. Huoltoasemaa pidettiin jo toisessa polvessa, sittemmin hieman huonommalla onnella ja paikka lunastettiin + mies kuoli syöpään.
Asiaan! Näissä tanssiaisissa oli tyyliin "kaikki" kyläläiset, kuten tuohon aikaan oli vielä tapana. Tapahtumina oli tietysti tanssia, mutta myös eukonkantoa yms. yleistä hauskaa, kylätoimikunnan johtaja RIP (legendaarinen lasten liikuttajat, liikuntaneuvos, urheilugaalassa palkittu) piti myös arpajaiset, joissa aikaisemmin olin voittanut tietämättä osallistuneeni kisaan. Kellohan sieltä tuli ja vanhan huoneeni seinillä tuo hänen itse veistämä kello edelleen kävelee.

Josko nyt sitten asiaan: huoltsikalla oli myös kyseinen pokeri, pummasin isäukolta rahaa limsaan ja pokeriin. Tuohon aikaan kun kieltäjät eivät olleet kieltäneet kaikkia niin meitä oli siinä isompia ja pienempiä lapsia liuta koneen ympärillä, minä istun penkillä ja lyön rahat tiskiin. Pelistä en tajunnut mitään, en sitten mitään, olin ehkä 4-5v. Parilla kierrokella ei tullut mitään, jotain siinä lätkin, sitten tuli ruutuun kovat kortit (en tajunnut näistä mitään) ja vanhemmat pojat mouhosi, että "ota toi toi toi toi toi", no yhtä uskoin ja kortit tuli. En tiedä mikä tuli varmaan täyskäsi tai värisuora, kun rahaa tuli jotain 50-100mk välillä, eli sen ikäiselle ihan hillitön summa. Rahat heti pihalle, avustajille annoin markat ja kiikutin rahat isälle, kun sitä oli niin pirusti. Sanoin, että otan sitten halutessani rahaa limsaan ja karkkiin, illan mittaan siinä useammat tuli otettuakin. Fiilis oli kuin lottovoittajalla ja taisi siitä useita kymmeniä markkoja isällekin jäädä.

Tapahtuma kuulostaa joltain Arttu Wiskarin biisiltä, mutta tuo on totista totta, eikä persuille tehtyä haikailua.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Runsaan vuoden tai parin aikana neljä tai viisi FB-kaveria on sanonut minulle "sonmoro" ja jättänyt minut hörisemään omiani. No jaa, eipä tuo pahemmin tunnu missään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulle on käynyt kolmesti niin, että on irtisanouduttu FB-kaveruudesta, ja lähetetty oikein yyveetä, missä kerrotaan teon vaikuttimet. "Olet varmaan huomannut, että poistin sinut kavereistani..." Vittu kun en ollut huomannut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mulle on käynyt kolmesti niin, että on irtisanouduttu FB-kaveruudesta, ja lähetetty oikein yyveetä, missä kerrotaan teon vaikuttimet. "Olet varmaan huomannut, että poistin sinut kavereistani..." Vittu kun en ollut huomannut.
Minulle ei ole kukaan koskaan lähettänyt selvitystä yhteyden katkeamisesta. Asia on selvinnyt vasta muutama viikko tapahtuman jälkeen. Jos ei kerta minun jutut kelpaa, niin en minä sille mitään mahda.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulle ei ole kukaan koskaan lähettänyt selvitystä yhteyden katkeamisesta. Asia on selvinnyt vasta muutama viikko tapahtuman jälkeen. Jos ei kerta minun jutut kelpaa, niin en minä sille mitään mahda.

Saatan olla sellainen, että minulle pitää avautua. En tiedä miksi. Ainakaan en vaadi, että minulle pitäisi kertoa niistä monista syistä ynnä muista vitun vaikuttimista, joiden tähden FB-kaveruuteni on irtisanottu. Ilmeisesti liikun idioottien parissa.
 

Ralph

Jäsen
On se perkele, kun nukahtaminen on niin vaikea asia aina joskus. Tässä on saanut taas valmistautua nukkumaan neljän tunnin ajan ja tunnin ehdin sängyssä jo miettiä maailman menoa. Sitten tulin siihen tulokseen, että ei nukuta ja tässä sitä ollaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Parta kasvanut nyt ajamatta pari kuukautta. Tavallaan tekis nyt mieli ajaa se pois, mut toisaalta tekis mieli antaa sen vaan rehottaa. Rumahan se on kuin perkele. Noh, ehkä mä en vielä aja sitä pois.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Puolen päivän aikaan jazzbrunssi New Orleansin tapaan tarjoiltuna ja sen päälle vähän puistojazziakin. Sieltä Nallikariin Extreme Runia ihmettelemään, kun kiipeilivät milloin mistäkin ja tapahtuman henki on hauska. Illaksi Scorpionsin keikalle. Normi lauantai.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En tiedä, mutta minulle ensimmäinen ja viimeinen Scorpionsin keikka. Luulin jo, että jäi käymättä, joten onneksi vielä ehtii.

"One more year".
Itse asiassa minullakin on vielä näkemättä ja tahtoisin nähdä, ei vaan ollu ollut SUomessa minulle sopivaan aikaan ja sopivassa paikassa. Nauti päivästä ja illasta.
 

Ralph

Jäsen
Kaupan kassalla tuli tajuttua, että nyt on elokuu ja minulla on tästä kuusta lähtien uusi Visa-kortti. Ja sehän ei ole mukana, vanha kortti vain. Onneksi tuo kortti oli yhä käytössä, eikä ongelmia tullut. Taitaa tämä kuukausi minulla olla mahdollisuus käyttää Visaa kahdessa eri paikassa samaan aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös