HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 367
  • 2 098

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mitä enemmän tuota meidän puolustusta päässäni pyörittelen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että vähintään yksi vakaan liigatason pakki on vielä jengiin hommattava. Puolustuksen kärki meillä on todella terävä ja jopa laaja. Rotaatiossa meillä vaan ei ole yhtään mitään, ei yhtään mitään. Juuso Salmi on jo monen kauden aikana osoittanut tasonsa. Miehestä on lopulta enemmän haittaa kuin hyötyä kentällä. Moberg on ehdottoman lahjakas kiekollinen puolustaja, mutta vielä ei fyysisyys riitä Liigaan, ei edes rotaatiopakin rooliin. Lisäksi olisi varmasti miehen itsensäkin kannalta parempi vetää koko kausi Mestistä KiVan riveissä isossa roolissa. Mikäli Liigaa on pakko pelata ensi kaudella, tapahtukoot se muutamassa matsissa talven pakollisen flunssaepidemian aikana. Heikkisellä on kokoa ja näköä, mutta siihen se jääkin. Kiekolliset taidot eivät vaan riitä millään Liigaan. Myös Eemelin kannalta olisi varmasti parasta vetää koko kausi KiVassa. Mikä kuitenkin tärkeintä Heikkisen kohdalla, on HIFK:n etu, että tämä mies ei kurvaa vaihdon vaihtoa ensi kaudella HIFK:n paidassa. Sitten meillä on vielä itselleni tuntematon Karjalainen. Kokoa ja näköä ilmeisesti riittää. Puhtaasti tilastoskouttauksen, painottaen rikkonaista viime kautta, totean, että ensi kausi tulee Karjalaiselle liian aikaisin. Vuosi A:ssa ja Mestiksessä, ja katsellaan uudelleen kaudella '16-'17. Joka tapauksessa on selvää, että HIFK ei voi tässä kohtaa laskea mitään Karjalaisen varaan, näytöt ei vaan riitä. Teppo olisi meille mitä mainioin rotaatiopakki, mutta tällä hetkellä miehen paikka on suoraan pelaavassa kokoonpanossa. Stögöhän käytti koko viime kauden seitsemää pakkia, joten 7. pakki ei meillä ole rotaatiopelaaja. Kyllä tohon porukkaan on pakko hankkia se yksi pakki, joka a) tiputtaa Teppon pelaavasta kokoonpanosta rotaatioon ja b) parantaa meidän rotaatiopakkien laatua huomattavasti. Ja tässä kohtaa ei vaan vertaukset Kärppiin ja Tapparaan toimi, ne kun pystyvät nostamaan loukkaantuneiden tilalle ihan laadukkaita omia junnuja. Meillä ei vielä tätä luksusta ole käytössämme. Nyt ollaan niin lähellä loistavaa pakistoa, että olisi laiskuutta ja tyhmyyttä jättää vielä se yksi pelaaja hankkimatta. Tämä on minun kirjoissani prioriteetti nro 2 joukkuetta rakennettaessa. Edelle menee kakkosketjun laituri.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Stögöhän käytti koko viime kauden seitsemää pakkia, joten 7. pakki ei meillä ole rotaatiopelaaja.

Näin saattaa/saattoi olla, mutta jäin miettimään, johtuiko seitsemän pakin peluuttaminen siitä, että jengissä ei ollut kuutta riittävän laadukasta pakkia, jotta seiskapakin jättäminen rotaatiorooliin olisi ollut mahdollista. Söde oli melkein koko kauden klesana, Honkaheimo alkoi lunastaa odotuksia vasta pleijareissa ja Auvitukin sai muistaakseni hieman tahmean lähdön kauteen. Täälläkin taidettiin pitkin syksyä manata fransmannin otteita kentällä. Keväällä olikin sitten aivan toisennäköistä suorittamista. Niinpä esim. Teppo joutui kantamaan turhan isoa vastuuta pitkin syksyä.

Nyt alakerrassa on lähtökohtaisesti kuusi vakaata liigapelaajaa eli Grilli, Auvitu, Taipalus, Taimi, Järvinen ja Generous. Mitkä lienee Stögön aivoitukset tämän kuusikon peluuttamisen suhteen, mutta kyllä mä näkisin, että nuo kaikki ovat sellaisia vähintään vartin peliajan ansaitsevia pelimanneja, jos pysyvät kasassa. Tällöin seiskapakille jäisi väistämättä rotaatiopakin jämäminuutit. Niinpä mä lähtisin tällä puolustuksella kauteen ja jos sitten näyttää siltä, että vahvistuksia tarvitaan, niin saatiinhan mestaruuskaudellakin tänne KovasTommi kesken talven. Joka tapauksessa kauden alkuun on vielä melkein neljä kuukautta... Hetkinen, mitä mä just kirjoitin? Neljä kuukautta? Kausihan päättyi jo joskus puoli vuotta sitten! No, tätähän IFK-fanin elämä on... Niin tosiaan, siis liigan alkuun on vielä monta kuukautta, joten hankintoja ehtii tehdä pitkin kesää ja vielä syksylläkin, jos syvyyteen tarvitaan lisää leveyttä. Pääasia on, että kärkiäijät on hankittuna hyvissä ajoin, ja niinhän ne IFK:lla on. Tietysti tuonne voi hankkia vielä yhden "järventiehonkaheimomäkelän", jos Officen kassalippaassa on riittävästi fyrkkaa, mutta mä en pidä sitä välttämättömänä vielä tässä vaiheessa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Näin saattaa/saattoi olla, mutta jäin miettimään, johtuiko seitsemän pakin peluuttaminen siitä, että jengissä ei ollut kuutta riittävän laadukasta pakkia, jotta seiskapakin jättäminen rotaatiorooliin olisi ollut mahdollista. Söde oli melkein koko kauden klesana, Honkaheimo alkoi lunastaa odotuksia vasta pleijareissa ja Auvitukin sai muistaakseni hieman tahmean lähdön kauteen. Täälläkin taidettiin pitkin syksyä manata fransmannin otteita kentällä. Keväällä olikin sitten aivan toisennäköistä suorittamista. Niinpä esim. Teppo joutui kantamaan turhan isoa vastuuta pitkin syksyä.

Mä en kyllä tollasta ajatusta niele. Ensinnäkin HIFK peluutti myös hyökkäysketjuja verrattain tasaisesti koko kauden, eikä sillä puolella ainakaan ollut kyse hyökkäyksen toimimattomuudesta. Toisekseen mä en vaan pysty käsittämään miten Salmen, Heikkisen tai Mobergin peluuttaminen olisi vahvistanut HIFK:n pakistoa viime kaudella, oli top kutonen kuinka huono tahansa. Harvoin seiskapakki on upgrade top kuuteen verrattuna.

Nyt alakerrassa on lähtökohtaisesti kuusi vakaata liigapelaajaa eli Grilli, Auvitu, Taipalus, Taimi, Järvinen ja Generous. Mitkä lienee Stögön aivoitukset tämän kuusikon peluuttamisen suhteen, mutta kyllä mä näkisin, että nuo kaikki ovat sellaisia vähintään vartin peliajan ansaitsevia pelimanneja, jos pysyvät kasassa. Tällöin seiskapakille jäisi väistämättä rotaatiopakin jämäminuutit.

Toivottavasti noi jokainen voi pelata enemmän kuin mainitsemasi 15 minuuttia. Mikäli jokainen pelaa sen 15 minuuttia jää seiskapakille vaatimattomat 30 peliaikaa. Kyllä peliaikojen suhteen paras vertailukohta kuitenkin taitaa löytyä viime kauden HIFK:sta. Jos mennään suoraan samoilla asettuu 7. puolustajan peliaika sinne 16 minuutin paikkeille. Vaikka tuo aika ei ehkä Teppolle olisikaan katastrofi, niin kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että Mobergille, Salmelle tai Heikkiselle tossa on tasan 16 minuuttia liikaa ensi kaudella. Meidän puolustus kun ei vaan kestä yhden yhtä loukkaantumista tällä hetkellä.
 

veikkov

Jäsen
Vaikka tuo aika ei ehkä Teppolle olisikaan katastrofi, niin kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että Mobergille, Salmelle tai Heikkiselle tossa on tasan 16 minuuttia liikaa ensi kaudella. Meidän puolustus kun ei vaan kestä yhden yhtä loukkaantumista tällä hetkellä.

Kerro toki millä liigajoukkueella on pelaavan kuusikon takana esim.Teppoa parempi pakki? Tai katsele, ketä esim.Kärpillä olisi ollut laittaa kehiin viime kaudella, mikäli kuusikosta olisi 1-2 pakkia loukkaantunut. Kaikki on suhteessa vastustajaan ja liigarealismi on hyvä pitää mielessä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kerro toki millä liigajoukkueella on pelaavan kuusikon takana esim.Teppoa parempi pakki? Tai katsele, ketä esim.Kärpillä olisi ollut laittaa kehiin viime kaudella, mikäli kuusikosta olisi 1-2 pakkia loukkaantunut. Kaikki on suhteessa vastustajaan ja liigarealismi on hyvä pitää mielessä.

Ei minua kiinnosta ketkä ovat muiden joukkueiden seitsemänsiä pakkeja. Toki jos olet kiinnostunut muiden joukkueiden rostereista, niin eliteprospects.com on varsin kätevä sivusto. Minua kiinnostaa se, ketkä ovat HIFK:n pakkeja. HIFK pelasi koko viime kauden käyttäen seitsemää pakkia, joten meidän lienee syytä puhua pelaavasta seitsikosta kuusikon sijaan. Tämä johtaa siihen, että Teppo on vakiokokoonpanon ukko ja ensimmäinen rotaatio pakki on Salmi/Moberg/Heikkinen. Ei muuten yksikään noista pelaajista lämmitä pätkän vertaa. Jos nykyisellä pakistolla kauteen lähetään, niin toimistolla lasketaan loukkaantumattomuuden varaan taas ihan järkyttävissä määrin. Ja mikä helvetin liigarealismi? HIFK:lla on ollut kovempia ja ennen kaikkea laajempia puolustuksia kasassa. Sen verran noista muista joukkueista, että Viime kauden Kärpillä olisi ollut laittaa kehiin Ari Vallin tai Dan Spang.
 

veikkov

Jäsen
Ei minua kiinnosta ketkä ovat muiden joukkueiden seitsemänsiä pakkeja..

Kannattaisiko alkaa olemaan kiinnostunut, kun heitä vastaan kuitenkin ensi kausi pelataan? Liigassa esim. pakiston taso on suhteessa muiden liigajoukkueiden pakistoihin, tietenkin, luulisi tämän nyt olevan ihan selvää? Ari Valliin? Hän oli kyllä kuusikossa esim. tässä finaaliottelussa Kokoonpanot | Tappara - Kärpät 24.4.2015 | Liiga Ennen viime kauden alkua ei varmaan Kärpillä ollut tarkoitus että Markus Nutivaara pelaa kakkosparissa tai Mikko Niemelä kolmosparissa? Kehitystä tapahtui ja ulkomaalaispakkien Glenn&Spang flopatessa pelaavaan kuusikkoon nousi Nutivaara ja Niemelä. Kyllä mä esim. Teppo pidän vähintään yhtä hyvänä kuin Niemelää ennen viime kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kannattaisiko alkaa olemaan kiinnostunut, kun heitä vastaan kuitenkin ensi kausi pelataan? Liigassa esim. pakiston taso on suhteessa muiden liigajoukkueiden pakistoihin, tietenkin, luulisi tämän nyt olevan ihan selvää?

Kiitos vain vinkistä. Muutaman vuosikymmenen olen pärjännyt ihan hyvin tuntematta muiden joukkueiden 7. pakkeja, joten jatkan hyväksi havaitulla linjalla. En usko, että elämäni olisi yhtään laadukkaampaa, vaikka olisinkin äärimmäisen kiinnostunut muiden liigajoukkueiden 7. puolustajista. Mutta kun tässä nyt puhutaan puolustuksen suhteellisesta tasosta, niin kerronpa vaan, että Juuso Salmi, Sebastian Moberg ja Eemeli Heikkinen ovat suhteettoman huonoja puolustajia Liigaan kaudelle 2015-2016.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kerronpa vaan, että muilla jengeillä on siellä 7 pakin takana rotaation sijoilla 8-xx vielä huonompia vaihtoehtoja.

En usko sanaasi tässä asiassa. Viime kauden finalistien rotaatiopakkeina toimivat Dan Spang ja Pasi Puistola. Olkoon kundit pelanneet vaikka kuinka paskat kaudet, ovat he parempia jääkiekkoilijoita kuin meidän kolmikkomme.
 

veikkov

Jäsen
En usko sanaasi tässä asiassa. Viime kauden finalistien rotaatiopakkeina toimivat Dan Spang ja Pasi Puistola. Olkoon kundit pelanneet vaikka kuinka paskat kaudet, ovat he parempia jääkiekkoilijoita kuin meidän kolmikkomme.


Totta kai, koska meidän kundit pelaa HIFK;ssa ja HIFK on aina paska. Näinhän se täällä näyttää "ajatus" kulkevan. Ihanko vakavasti sinä selität Kärppien hankkineen rotaatiopakiksi Spangin? Pelasiko Puistola Kalpassa finaaleja?
Kaudella 14-15
Pasi Puistola 23 peliä 2 p ja -6
Dan Spang 55 peliä 12p ja +11

Mikhaili Teppo 51 peliä 12 p ja +3

Nutivaaran ja Niemelän edellisiä kausia ja tuloksia voi käydä ihailemassa tuolta.
Mikko Niemelä Eliteprospects.com - Mikko Niemelä
Markus Nutivaara Eliteprospects.com - Markus Nutivaara
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Totta kai, koska meidän kundit pelaa HIFK;ssa ja HIFK on aina paska. Näinhän se täällä näyttää "ajatus" kulkevan. Ihanko vakavasti sinä selität Kärppien hankkineen rotaatiopakiksi Spangin? Pelasiko Puistola Kalpassa finaaleja?
Kaudella 14-15
Pasi Puistola 23 peliä 2 p ja -6
Dan Spang 55 peliä 12p ja +11

Mikhaili Teppo 51 peliä 12 p ja +3

Nutivaaran ja Niemelän edellisiä kausia ja tuloksia voi käydä ihailemassa tuolta.
Mikko Niemelä Eliteprospects.com - Mikko Niemelä
Markus Nutivaara Eliteprospects.com - Markus Nutivaara

Oletko sä tyhmä vai esitätkö vain? Jos esität teet todella hyvää työtä. Ensinnäkin HIFK ei ole aina paska, HIFK voittaa mestaruuden kerran vuosikymmenessä, silloin HIFK on hyvä. Toisekseen minä en ole missään vaiheessa väittänyt Kärppien hankkineen Spangia rotaatiopakiksi. Sellaiseksi mies kuitenkin jengissä tippui. Tämä tarkoittaa sitä, että viime kaudella Kärpissä pelasi 7 Dan Spangia parempaa puolustajaa, ainakin keväällä, silloin kun pelataan oikeita pelejä. Meidän vakiokokoonpanon ulkopuoliset pakit (sama rooli kuin Spangilla lopulta oli Kärpissä) ovat jo listaamani Salmi, Moberg ja Heikkinen. Sinusta en tiedä, mutta minä pidän Dan Spangia tuon nelikon laadukkaimpana puolustajana. Mitä taas tulee Puistolaan, niin enkö minä epäsuorasti edellisessä viestissäni kertonut, että Pasi Puistola nimenomaan ei pelannut finaaleissa. Sen verran sinä voisit kuitenkin sitä liigapelaajien tuntemustasi kasvattaa, että päivität tietosi Pasi Puistolasta. Hän päätti viime kauden Tapparassa. Lisätään nyt vielä tähän sekin, että kun puhe on rotaatiopakkien riittävyydestä, ei Miihkali Teppolla ole osaa tässä keskustelussa, ei ainakaan vielä. Sivuhuomautuksena, tarkasta Teppon etunimen oikeinkirjoitus.

Mikko Niemelä ja Markus Nutivaara olisivat kumpikin erinomaisia hankintoja HIFK:n puolustukseen. En kuitenkaan usko, että Kärpät suostuu kumpaakaan meille myymään. Hyvä yritys kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikko Niemelä ja Markus Nutivaara olisivat kumpikin erinomaisia hankintoja HIFK:n puolustukseen. En kuitenkaan usko, että Kärpät suostuu kumpaakaan meille myymään. Hyvä yritys kuitenkin.
Itsekin olen aina pitänyt Niemelän Mikkoa mainettaan parempana puolustajana joka tietyllä tapaa omaa kousamaista potentiaalia, mutta ei nyt sentään aleta noin rajusti liioittelemaan. Ei tosiaan olisi mikään erinomainen hankinta. Tasoa miihkaliteppo.
 

veikkov

Jäsen
Oletko sä tyhmä vai esitätkö vain? Jos esität teet todella hyvää työtä. Ensinnäkin HIFK ei ole aina paska, HIFK voittaa mestaruuden kerran vuosikymmenessä, silloin HIFK on hyvä..

Nyt alkaa mennä sen verran "potilaismaiseksi" tuollainen nimittely, että on siinä ja siinä viitsiikö edes vastata. Minä taas suosittelen, että päivität tietosi HIFK;sta, käynetkö edes peleissä, tuskin. No kuitenkin, HIFK voitti mestaruuden viimeksi 4 vuotta sitten. Järkevämpää on miettiä kuinka usein Nybondaksen aikana voitetaan mestaruuksia, kuin miettiä sitä kuinka usein Mobergin tai Matikaisen aikana voitettiin tai ei voitettu, kumpikaan ei kasaa HIFK;n joukkuetta enää koskaan ja hyvä niin. Mestaruus 5 vuodessa olisi hyvä tahti Liigassa, kestomenestyjiä ei ole, Kärpätkin vietti ennen toista kautta 4 kautta putkeen säälipleijarijoukkueena.

Sovitaan niin, että tilastot valehtelevat ja Pasi Puistola pelasi oikeasti hurjasti Teppoa paremman kauden. Osoittaa jo sinun ymmärryksen, että vertailet 22-vuotiasta Teppoa 36-vuotiaaseen Pasi Puistolaan, toisella kehityskäyrä nouseva ja toisella parasta ennen päiväys mennyt jo pari sivua sitten umpeen. Onneksi sinä tai kaltaisesi ei vastaa pelaajahankinnoista ja siksi meillä on kokoonpanossa kokonaisuudessaa hyvä kauden pelannut 22-vuotias Teppo, eikä surkean kauden pelannut 36-vuotias Pasi Puistola.

Sovitaan myös niin, että HIFK:n pakit on paskoja, koska HIFK on paska. Aika mielenkiintoinen lähtökohta "kannattaa" jotain joukkuetta, mutta mahtuuhan meitä kaikenlaisia tänne pallolle, Pentti Niemisen nimpäivät osallistui Euroviisuihin ja silleen, ihan hyvä, että meitä on erilaisia tällä pallolla.

Yleensähän nimittely ja kirjoitusvirheiden etsiminen alkaa silloin, kun ei enää keskustelussa pärjää, seuraavaksi sitten kurahanskojen ja lelujen heittelyä?
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kysymyshän tässä on enemmänkin siitä, että riittävätkö herrat Salmi, Heikkinen, Moberg ja Karjalainen rotaatiopakin rooliin, sillä tällä hetkellä peliaikaa heille on luvassa, koska A: loukkaantumisilta ei tulla ensi kaudellakaan välttymään ja B: kierrätystä tullaan tekemään. Niin riittääkö? Vastaus on ei, sillä yksikään heistä ei ole lähelläkään liigatasoa ja tämä on yksiselitteinen fakta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mun mielestä tän hetkinen pakisto on huomattavasti parempi kuin viime syksynä, jolloin meillä oli 7 pakin joukossa aina vähintään 2 junnua (usein jopa 3, kun Söde oli klesana pitkiä aikoja), sitten H.Pikkarainen, joka ei tod. ole liigatason pakki, ja vielä itseään vahvasti etsivä Honkaheimo. Viimeksi mainittu oli hyvä poffeissa, mutta runkosarjassa pelintaso ja etenkin fyysisyys meni vähän päivän kunnon mukaan.

Nyt meillä on Järvinen, Taimi ja Generous noiden tilalla. Grillfors, Auvitu ja Taipalus jatkavat. Tyytyväinen olen tohon kuusikkoon kyllä. Teppo ottanee seiskapakin paikan, ja tuleeko tästä "ikijunnusta" VL pakki varmuudella nyt viimein? Stögön tasapäinen peluutus antaa ainakin tarpeeksi siimaa viimevuoden tapaan.
 

veikkov

Jäsen
Kysymyshän tässä on enemmänkin siitä, että riittävätkö herrat Salmi, Heikkinen, Moberg ja Karjalainen rotaatiopakin rooliin, sillä tällä hetkellä peliaikaa heille on luvassa, koska A: loukkaantumisilta ei tulla ensi kaudellakaan välttymään ja B: kierrätystä tullaan tekemään. Niin riittääkö? Vastaus on ei, sillä yksikään heistä ei ole lähelläkään liigatasoa ja tämä on yksiselitteinen fakta.


Kuten sanottu paremmin kuin muiden joukkueiden vastaavilla sijoilla rotaatiossa olevat pakit, muilta jengeiltä tuskin löytyy montaa edes yhtä liigapeliä pelannutta pakkia noille sijoille.

Teposta sen verran, että hän olisi kaudella 14-15 sijoittunut Kärppien pakkien pistepörsissä sijalle 6 samoilla pisteillä kuin Spang.
 

veikkov

Jäsen
Itsekin olen aina pitänyt Niemelän Mikkoa mainettaan parempana puolustajana joka tietyllä tapaa omaa kousamaista potentiaalia, mutta ei nyt sentään aleta noin rajusti liioittelemaan. Ei tosiaan olisi mikään erinomainen hankinta. Tasoa miihkaliteppo.

Mikko Niemelä pelasi Tepon ikäisenä Mestistä ja Kärpissä saalistaen sillä kaudella 7 p, seuraavalla kaudella pelasi koko kauden ylhäällä takoi tehot 1p. Kyllä mä näen Tepossa huomattavasti enemmän potentiaalia, jota myös kavereiden tilastovertailu samanikäisinä tukee.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Nyt alkaa mennä sen verran "potilaismaiseksi" tuollainen nimittely, että on siinä ja siinä viitsiikö edes vastata. Minä taas suosittelen, että päivität tietosi HIFK;sta, käynetkö edes peleissä, tuskin. No kuitenkin, HIFK voitti mestaruuden viimeksi 4 vuotta sitten. Järkevämpää on miettiä kuinka usein Nybondaksen aikana voitetaan mestaruuksia, kuin miettiä sitä kuinka usein Mobergin tai Matikaisen aikana voitettiin tai ei voitettu, kumpikaan ei kasaa HIFK;n joukkuetta enää koskaan ja hyvä niin. Mestaruus 5 vuodessa olisi hyvä tahti Liigassa, kestomenestyjiä ei ole, Kärpätkin vietti ennen toista kautta 4 kautta putkeen säälipleijarijoukkueena.

Yritetään nyt kerran vielä. Ehkä sinäkin vihdoin ja viimein ymmärrät mikä minulla on pointtina siinä, että vaadin vielä yhtä puolustajaa tohon porukkaan. Voi olla, että tietoni HIFK:sta vaativat päivitystä. HIFK:n otteluita kuitenkin seuraan, ihan jopa aktiivisesti. Hallillakin käyn useamman kerran kaudessa. Koska seuraan HIFK:n otteluita, tiedän kyllä, että HIFK voitti mestaruuden neljä vuotta sitten. Olin yksi niistä onnekkaista, joka pääsi olemaan paikalla tuolloin. Jotain se toki kertoo HIFK:n menestyksestä, että minun elinaikanani seura on juhlinut kahta mestaruutta, ja minä kuitenkin olen jo yli 30-vuotias ukko minäkin. Jos nyt kuitenkin rajataan tarkastelu pelkästään Nybondaksen aikaan, niin HIFK voittaa mestaruuden kerran seitsemässä kaudessa. Kärppiin vertaaminen tuntuu pahalta, mutta tehdään se silti. Minun elinaikanani Kärpät ovat voittaneet kuusi suomen mestaruutta, kolminkertaisen määrän HIFK:hon verrattuna.

Sovitaan niin, että tilastot valehtelevat ja Pasi Puistola pelasi oikeasti hurjasti Teppoa paremman kauden. Osoittaa jo sinun ymmärryksen, että vertailet 22-vuotiasta Teppoa 36-vuotiaaseen Pasi Puistolaan, toisella kehityskäyrä nouseva ja toisella parasta ennen päiväys mennyt jo pari sivua sitten umpeen. Onneksi sinä tai kaltaisesi ei vastaa pelaajahankinnoista ja siksi meillä on kokoonpanossa kokonaisuudessaa hyvä kauden pelannut 22-vuotias Teppo, eikä surkean kauden pelannut 36-vuotias Pasi Puistola.

Tätä lukiessa on pakko edelleen ihmetellä, että oletko sinä tyhmä vai esitätkö vain. Se olit sinä, joka vertasi Teppoa Puistolaan. Minä sen sijaan vertasin Puistolaan Heikkiseen, Mobergiin ja Salmeen. Siitä toki olemme samaa mieltä, että onneksi minä en vastaa HIFK:n pelaajahankinnoista. Sen sijaan Nybondaksen julkisuuskuvaan verraten en ole kovinkaan varma, etteikö pelaajahankinnoista vastaisi minun kaltaiseni. Vittumaisia kavereita tunnutaan olevan kumpikin, Tomppa ja minä. Siitä olen toki melko vakuuttunut, että meidän kokoonpanosta ei Pasi Puistolaa löytyisi Miihkali Teppon kustannuksella vaikka minä pelaajahankinnoista vastaisinkin.

Sovitaan myös niin, että HIFK:n pakit on paskoja, koska HIFK on paska. Aika mielenkiintoinen lähtökohta "kannattaa" jotain joukkuetta, mutta mahtuuhan meitä kaikenlaisia tänne pallolle, Pentti Niemisen nimpäivät osallistui Euroviisuihin ja silleen, ihan hyvä, että meitä on erilaisia tällä pallolla.

Ei meidän tarvitse mitään sopia, asioista voi olla eri mieltäkin. Minä olen sitä mieltä, että HIFK:n pakit eivät ole paskoja. Päinvastoin, HIFK:n puolustuksen kärki on sekä laadultaan että laajuudeltaan Liigan ehdotonta eliittiä. Rotaatioon asti tuo laatua ei ole, ainakaan toistaiseksi, riittänyt. Lisäksi olen kanssasi eri mieltä siitä, että HIFK olisi paska. HIFK on minulle se kaikkein kaunein ja rakkain urheiluseura maailmassa. Erikoisista lähtökohdistasi huolimatta annan sinun kannattaa HIFK:ta. Toki pelloista en stadilaisena tiedä mitään.

Yleensähän nimittely ja kirjoitusvirheiden etsiminen alkaa silloin, kun ei enää keskustelussa pärjää, seuraavaksi sitten kurahanskojen ja lelujen heittelyä?

Älä huoli, sinun tekstistäsi kirjoitusvirheitä ei tarvitse etsiä, ne hyppäävät silmille. Keskustelussa pärjäämiseen en ota kantaa, se jääkööt muiden arvioitavaksi. Sen verran on pakko kuitenkin todeta, että vaikeaa tämä kanssasi keskusteleminen on, niin päin helvettiä sinä tunnut kaiken ymmärtävän. Opetteletko sinä kysymysmerkin käytön jos mä meen heitteleen leluja pihalle?
 

veikkov

Jäsen
Tätä lukiessa on pakko edelleen ihmetellä, että oletko sinä tyhmä vai esitätkö vain. Se olit sinä, joka vertasi Teppoa Puistolaan. Minä sen sijaan vertasin Puistolaan Heikkiseen, Mobergiin ja Salmeen.

Et kyllä maininnut, mutta verrataanpa 36-vuotiasta Pasi Puistolaa sitten vaikka Juuso Salmeen ja Mobergiin.

Kausi 14-15
23 v. Juuso Salmi 27 peliä 3 p ja +3!
19 v Moberg 19 peliä 1p ja -3

36 v. Pasi Puistola 23 peliä 2p ja -6

Eli taas väärin meni sinulta, mutta sovitaan niin, että tilastot valehtelevat ja todennäköisyys on suuri, että 36-vuotias Pasi Puistola kehittyy ja pelaa tykkikauden ensi kaudella, koska Puistola Tappara, Salmi ja Moberg paska IFK:

Onko sinulla muuten kovinkin varmaa tietoa, että Pasi Puistolalle on suunniteltu 8-9 pakin roolia ensi kauden Tapparassa?

Tapparan pakisto kaudelle 15-16 tuosta Eliteprospects.com - Tappara


Kaikille on paikkansa ja sinulle hyvä homma näyttäisi olevan kirjoitusvirheiden etsiminen netin keskustelupalstoilta. Kukin kykyjensä mukaa, kukin kykyjensä mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Et kyllä maininnut, mutta verrataanpa 36-vuotiasta Pasi Puistolaa sitten vaikka Juuso Salmeen ja Mobergiin.

Kausi 14-15
23 v. Juuso Salmi 27 peliä 3 p ja +3!
19 v Moberg 19 peliä 1p ja -3

36 v. Pasi Puistola 23 peliä 2p ja -6

Eli taas väärin meni sinulta, mutta sovitaan niin, että tilastot valehtelevat ja todennäköisyys, että 36-vuotias Pasi Puistola kehittyy ja pelaa tykkikauden ensi kaudella, koska Puistola Tappara, Salmi ja Moberg paska IFK:

Kyllä minä vertasin. Normaalin ymmärryksen omaava ihminen kyllä ymmärtää sen. Ehkä sinä olet niin viisas, että se näyttäytyy jo tyhmyytenä. Niinku Einstein aikoinaan.

Minä en arvioi Pasi Puistolan uraa pelkästään viime kauden valossa, mikä oli kaikin puolin huono. En minä myöskään ole Puistolaa ollut tuomassa meidän joukkueeseen, varsinkin kun ei minulla ole siihen mitään valtuuksia. Siltikään mies ei voi olla huonompi pelaaja kuin Juuso Salmi. Sebastian Moberg puolestaan on vielä niin lapanen fyysisesti, että ei hänen varaansa voida mitään laskea ensi kaudella. Jo pelkästään kokemuksensa ansiosta Pasi Puistola olisi mieluisampi pelaaja HIFK:n rotaatiopakkina kuin Juuso Salmi tai Sebastian Moberg. Toki miehen sopimus takaa sen, että hän olisi helvetin huono sijoitus rotaatiopakiksi. Pelaajana ehdottomasti parempi kuin meidän vastaavat. Noissa linkittämissäsi tilastoissahan ei juurikaan eroja löytynyt.

Siitä en pidä, että yrität jatkuvasti, todennäköisesti ymmärtämättömyyttäsi, esittää omia ajatuksiasi minun ajatuksina. Minä en edelleenkään pidä HIFK:ta paskana, joten ei sovita mitään siihen liittyvää. Lisäksi minä en pidä ketään pelaajaa paskana hänen edustamastaan seurasta johtuen. Juuso Salmi on paska, koska hän on ollut paska viimeiset vuodet. Sebastian Moberg ei ole paska, mutta hänen fyysiikkansa ei riitä vielä pelaamaan Liigassa enestyvässä seurassa. Pasi Puistola ei todennäköisesti kehity ensi kaudella eikä varmaan pelaa tykkikautta. Pidän kuitenkin otteiden paranemista huononemista todennäköisempänä vaihtoehtona hänen kohdallaan.

Onko sinulla muuten kovinkin varmaa tietoa, että Pasi Puistolalle on suunniteltu 8-9 pakin roolia ensi kauden Tapparassa?

Jos Mäntylä pelaa ensi kaudella Tapparassa on Puistola korkeintaan 9. puolustaja Tapparassa.


Kaikille on paikkansa ja sinulle hyvä homma näyttäisi olevan kirjoitusvirheiden etsiminen netin keskustelupalstoilta. Kukin kykyjensä mukaa, kukin kykyjensä mukaan.

Ei niitä sinun tekstistä edelleenkään tarvitse etsiä. Mutta kiva, että mun kyky on nyt jo löydetty. Enää pitäisi keksiä sulle joku kykyjesi mukainen homma.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuten sanottu paremmin kuin muiden joukkueiden vastaavilla sijoilla rotaatiossa olevat pakit, muilta jengeiltä tuskin löytyy montaa edes yhtä liigapeliä pelannutta pakkia noille sijoille.

Löytyyhän, vaikkapa yllä linkittämästäsi Tapparan rosterista. Ei minua haittaa jos omia junnuja pidetään rotaatiossa, mutta kun ikävä fakta on se, että IFK:n juniorimylly on suoraan sanottuna aivan ala-arvoisella tasolla tällä hetkellä eikä se tuosta hetkeen tule korjaantumaankaan. Sitä odotellessa joudutaan pelaajia ostamaan muualta.

Noista tämänhetkisistä rotaatiomiehistä Mobergilla ja Karjalaisella on ihan hyvä ura edessään. Moberg on silti vielä fyysisesti täysi raakile ja tarvitsee kunnolla voimaa, jotta kykenisi pelaamaan tällä tasolla. Oikea paikka hänelle ensi kaudella olisikin Mestis. Karjalaisen viime kausi meni taas aivan reisille loukkaantumisen takia, eli todennäköisesti hän vetelee ensi kaudella A-junioreissa.

Sitten herrat Heikkinen ja Salmi. On melkoista komediaa, että molemmat heistä roikkuvat sopimuspelaajien joukossa. Salmi, joka ei enää edes ole mikään junnu, on kyllä fyysisisesti kelvollisella tasolla, mutta pelikäsitys on niin uskomattoman vajaavainen, ettei helvetti jäätyy ennen kuin hän tulee tekemään uraa tällä sarjatasolla. Heikkinen taas ei ole ikinä osoittanut urallaan sellaisia merkkejä, että hänestä vielä joskus pelimies tulisi; junnusarjatkin kolunnut läpi alemmilla tasoilla ja ennen IFK-pestiään oli vedellyt pari peliä Suomi-Sarjassakin. Edelleen omituisin hankinta ikinä ja jos hän pelaa yhdenkään pelin tulevalla kaudella edarissa, ovat asiat todella huonosti.
 
Viimeksi muokattu:

veikkov

Jäsen
Kyllä minä vertasin. Normaalin ymmärryksen omaava ihminen kyllä ymmärtää sen. Ehkä sinä olet niin viisas, että se näyttäytyy jo tyhmyytenä. Niinku Einstein aikoinaan.

Minä en arvioi Pasi Puistolan uraa pelkästään viime kauden valossa, mikä oli kaikin puolin huono. En minä myöskään ole Puistolaa ollut tuomassa meidän joukkueeseen, varsinkin kun ei minulla ole siihen mitään valtuuksia. Siltikään mies ei voi olla huonompi pelaaja kuin Juuso Salmi. Sebastian Moberg pu

Jos Mäntylä pelaa ensi kaudella Tapparassa on Puistola korkeintaan 9. puolustaja Tapparassa.




Ei niitä sinun tekstistä edelleenkään tarvitse etsiä. Mutta kiva, että mun kyky on nyt jo löydetty. Enää pitäisi keksiä sulle joku kykyjesi mukainen homma.

Heh heh, minulla on jääkiekosta kyllä näyttöä osaamisesta, laita mulle yv;nä oma näyttösi, niin saat multa yv:nä mun osaamiseen jääkiekon ja voimasuhteiden arvioinnin saralta. Mä lupaan ostaa sulle yhteen runkosarjapeliin lipun, jos laitat paremmat näytöt jääkiekko-osaamisesta, niin pääset sinäkin paikan päälle halliin ja tuot seuran kassaan sen verran edes rahaa, että ostat oikeuden itsellesi ja vaatimuksillesi seuran pelaajahankinnoista. Ennen sitä, sinun kannattanee kuitenkin päähuomio keskittää nimittelyyn, kirjoitusvirheiden etsimiseen ja lelujen heittelyyn, aivan kuten tähänkin saakka.

Sinun mielestäsi 36-vuotias Puistolassa on enemmän potentiaalia kuin 23 v. Salmessa ja 19 v. Mobergissa, vaikka Puistolalla on selvästi huonommat statsit kuin Salmella viime kaudelta, niin tilastot valehtelevat, koska Salmi IFK ja paska IFK. Puistola Tappara ja kanuuna Tappara ja sitä paitsi tilastot valehtelevat!

Sinä siis asetat Tapparan pakkihierarkiassa kahden kolmesta Jere Rouhiainen, Atte Mäkisen ja Norjasta hankitun arvan Plastinon (joka on pelannut pääosian urallaan Italiassa ja Allsvenskanissa) menevän Puistolan ohi. OK, voi olla, mutta kuten sinulle todistettu myös sekä Teppo, että Salmi suorituivat viime kaudella Puistolaa paremmin. Salmi suoritui myös Atte Mäkistä paremmin viime kaudella ( 34 peliä 3p ja -4)

20-vuotias Heikkinen muuten pelasi viime kaudella 9 peliä 0p ja -2 tilastoin.
 

veikkov

Jäsen
Löytyyhän, vaikkapa yllä linkittämästäsi Tapparan rosterista. .

Laita toki nimet sieltä Tapparan rosterista, jossa 8-xx pakit ovat parempia kuin HIFK:lla ja faktoihin perustuvat perustelut!


Sitten kun ollaan tämä Tappara juttu käsitelty, voidaankin siirtyä muiden joukkueiden pakkirostereihin ja millaisia kavereita sieltä löytyy sijoilta 8-xx. Pelataanhan me muitakin vastaan kuin Tappara ja yhtä todennäköisiä on myös muiden joukkueiden pelaavan pakkikuusikon loukkaantumiset kuin HIFK;n ja Tapparan vastaavat.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Heh heh, minulla on jääkiekosta kyllä näyttöä osaamisesta, laita mulle yv;nä oma näyttösi, niin saat multa yv:nä mun osaamiseen jääkiekon ja voimasuhteiden arvioinnin saralta. Mä lupaan ostaa sulle yhteen runkosarjapeliin lipun, jos laitat paremmat näytöt jääkiekko-osaamisesta, niin pääset sinäkin paikan päälle halliin ja tuot seuran kassaan sen verran edes rahaa, että ostat oikeuden itsellesi ja vaatimuksillesi seuran pelaajahankinnoista. Ennen sitä, sinun kannattanee kuitenkin päähuomio keskittää nimittelyyn, kirjoitusvirheiden etsimiseen ja lelujen heittelyyn, aivan kuten tähänkin saakka.

Minä en ole millään muotoa velvollinen lähettämään sinulle minkäänlaista yksityisviestiä. Juttujesi perusteella toki epäilen suuresti kykyäsi arvioida mitään jääkiekkoon liittyvää. Jääkiekko-osaamisen suhteen voit hyvinkin olla minua taitavampi, minulla kun ei ole kyseisestä lajista lainkaan harrastustaustaa. Sen sijaan minä en sinuna huolisi HIFK:n kassaan kantamieni eurojen suhteen, luku on varmasti ihan riittävä siihen, että olen oikeutettu esittämään mielipiteeni. Jos sanon sinua tyhmäksi se ei ole nimittelyä, se on fakta. Olin tuon asian suhteen epäröivä aluksi, mutta kyllä sinä nyt olet tuon faktan vahvistanut omilla viesteilläsi. Kirjoitusvirheitä sinun viesteistäsi ei edelleenkään tarvitse etsiä, ja koska sinä et kertonut minulle mikä on tuo paska HIFK niin minäkään en heitellyt leluja.

Sinun mielestäsi 36-vuotias Puistolassa on enemmän potentiaalia kuin 23 v. Salmessa ja 19 v. Mobergissa, vaikka Puistolalla on selvästi huonommat statsit kuin Salmella viime kaudelta, niin tilastot valehtelevat, koska Salmi IFK ja paska IFK. Puistola Tappara ja kanuuna Tappara ja sitä paitsi tilastot valehtelevat!

En minä ole väittänyt, että Puistolassa on enemmän potentiaalia. Toki Salmen kohdalla alan kovasti kallistumaan sille kannalle, että jopa minussa on enemmän potentiaalia kuin meidän Juusossa. Niin monta mahdollisuutta mies on jo saanut, ja mitään kehitystä ei ole tapahtunut. Mobergin potentiaalia en ole missään kohtaa epäillyt, en edes ajatuksissani. Ensi kausi vaan tulee suurella todennäköisyydellä miehelle liian nopeasti vastaan. Ei me olla mikään helvetin Sport, joka rakentaa tätä hommaa jonkun vitun potentiaalin varaan. HIFK:n pitää pyrkiä voittamaan mestaruus, ja sitä tarkoitusta varten puolustusta pitää vahvistaa siten, että Salmen, Mobergin ja Heikkisen todennäköisyys päästä/joutua HIFK:n edustukseen on mahdollisimman pieni.

Sinä siis asetat Tapparan pakkihierarkiassa kahden kolmesta Jere Rouhiainen, Atte Mäkisen ja Norjasta hankitun arvan Plastinon (joka on pelannut pääosian urallaan Italiassa ja Allsvenskanissa) menevän Puistolan ohi. OK, voi olla, mutta kuten sinulle todistettu myös sekä Teppo, että Salmi suorituivat viime kaudella Puistolaa paremmin. Salmi suoritui myös Atte Mäkistä paremmin viime kaudella ( 34 peliä 3p ja -4)

Kyllä, asetan ehdottomasti Atte Mäkisen ja Plastinon Tapparan pakkihierarkiassa Puistolan edelle. Rouhiaista en tunne pelaajana riittävän hyvin, jotta voisin hänet suoraan nostaa Puistolan yläpuolelle. Luonnollisesti Puistolalla on mahdollisuus pelaamalla nostaa itseään ko. hierarkiassa ylemmille sijoille. Miehellä on kuitenkin näyttöjä, että kykenee pelaamaan tasolla, mistä Mäkiset, Plastinot ja Rouhiaiset voivat vain unelmoida. Sinä teet kovasti isoja johtopäätöksiä muutamasta hassusta luvusta. Ensi kerralla kun haluat oppia pelaajista, suuntaan eliteprospectin sijaan jäähallille.

20-vuotias Heikkinen muuten pelasi viime kaudella 9 peliä 0p ja -2 tilastoin.

Mitä lisäarvoa tämä tuo keskusteluun? Eemeli Heikkinen oli pelaamissaan yhdeksässä liigaottelussa auttamatta liian kovassa seurassa.

Minä toki toivon, että vastaan esittämiini kysymyksiin, mutta en ole kovinkaan luottavainen sen suhteen, että näin todella tapahtuisi. Ilmoitan tässä nyt kuitenkin sinulle, että minun osalta tämä keskustelu oli tässä, ellet sitten kykene järkevällä, perustellulla ja minun viestejäni vääristelemättömällä viestillä herättämään mielenkiintoani tätä eipäs juupas -leikkiä kohtaan uudelleen. Jos et tässä kuitenkaan onnistu, niin toivotan sinulle hauskoja hetkiä pellolla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laita toki nimet sieltä Tapparan rosterista, jossa 8-xx pakit ovat parempia kuin HIFK:lla ja faktoihin perustuvat perustelut!

Kirjoitit: "muilta jengeiltä tuskin löytyy montaa edes yhtä liigapeliä pelannutta pakkia noille sijoille". Vastasin esimerkkinä Tapparan, koska:

Aalto - 715 + 132 ottelua
Bonsaksen - 36 + 20 ottelua
Elorinne - 73 + 20 ottelua
Kankaanperä - 828 + 126 ottelua
Mäkinen - 47 + 5 ottelua
Mäntylä - 514 + 72 ottelua
Plastiano - 0 ottelua (SHL-matseja 49 + 10)
Puistola - 541 + 71 ottelua
Saravo - 586 + 110 ottelua

Siinä on Mäntylästä riippuen 8-9 pakkia. Saat laatikkoleikitellä pelaajat mille paikoille haluat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös