SaiPa kaudella 2015–2016

  • 574 401
  • 2 477

Kawasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos tuonne nyt kaavaillaan vielä kahta kärkipään hyökkääjää niin näinköhän Kohoa sitten kokeillaan vielä kakkossentterinä, jos McIntyre isketään laitaan? Viime kaudella oli ihan varmasti jotain vammaa, koska ei yhdessä kesässä noin pahasti vauhti hiljene.

En tiedä mihin ketjuun Tirkkonen on Kohoa suunnitellut, mutta tässä Kohon ja Markkasen ajatukset jo ensi kaudessa / Uutiset / SaiPa 2015-16 haastattelussa Koho kertoo käyneensä kauden jälkeen pienessä operaatiossa ja lisäksi mainitsee loukkaantumisten häirinneen viime kautta.

Edit: Linkki vie SaiPan kotisivuilta löytyvään haastatteluun.
 

poolkofi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Toronto Maple Leafs
Tikkasen Harri on saapunut jälleen kotikonnuille lomille, vaan ei saapunut yksin...Kousan Mikko on ollut Hapan kanssa lihapiirakalla. (Jos oikein näin niin Vedyt oli molemmilla kourassa)

SaiPa #33 Mikko Kousa.

Tervetuloa.

Hyvää yötä, nati nati, päätä tyynyyn.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No en kyllä pistäisi pahakseni jos Kousa tulisi. EHT-pakki on EHT-pakki. Kelpaisi minulle kyllä Salcidon korvaajaksi erittäin hyvin. On nopea, syötöt onnistuvat ja maalejakin tekee välillä. Sopisi muutenkin SaiPan jengiin, kun on myös erittäin pieni. Mittaa 175cm, eikä todellakaan pärjää maalin edessä omien havaintojen perusteella. Toisaalta ei pärjännyt Salcidokaan, joten olen kaikinpuolin ihan tyytyväinen, jos tulee. Joku kuitenkin huhuili, että on saanut Lukolta tarjousta ja tähyilee nyt ulkomaille. Hiukan epäileväisesti suhtaudun SaiPan mahdollisuuksiin tarjouskilvassa. Noh kahtellaan kuis käy.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kousahan kelpaisi oikein hyvin, mutta vähän pelkään, että on liian ison profiilin (lue: hintalapun) pelaaja meidän tarpeisiin.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kousahan kelpaisi oikein hyvin, mutta vähän pelkään, että on liian ison profiilin (lue: hintalapun) pelaaja meidän tarpeisiin.
Eiköhän tuo hintalappu ole sen verran yli meidän tarpeiden, ettei samaan neuvottelupöytään ole asiaa missään vaiheessa. Kyllähän SaiPaan tulevat kotimaiset pelaajat ovat statukseltaan hieman eri kategoriaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minä tykkään aina miettiä tuota JYP:n nousua aikanaan sieltä liigan alemmasta keskikastista joka vuotiseksi mestarikanditaatiksi ja jolle ei ole mikään ongelma tavoitella niitä maajoukkuetason pelaajia, niin mitä he ovat tehneet sellaista mitä SaiPassa ei voitaisi tehdä? Kun vähän samaa henkeähän tässä SaiPan tulemisessa on ollut. Halli on Jyväskylässä jopa pienempi eikä siellä tuo sponsoritilannekaan taida sen ihmeellisempi olla mitä Lappeenrannassa?
 

Larhii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäähonka
Saipa yllättää joka kausi ja varsinkin syksyllä ainakin minut. Ketä ensi vuoden joukkueesta arvioitte olevan läpimurron tekeviä pelaajia?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
William Mäkiselle laittaisin itse roponi jos jotain tarvisisi veikata.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Saipa yllättää joka kausi ja varsinkin syksyllä ainakin minut. Ketä ensi vuoden joukkueesta arvioitte olevan läpimurron tekeviä pelaajia?

SaiPa yllättää aina kun siltä vähiten odottaa. Mutta sitten kun sitä odotat, petyt joka kerta. That's the spirit since 1948!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mikä on muuten tilanne Spangilla ja Glennillä? Olisiko näistä jompi kumpi mahdollisesti houkuteltavissa takaisin Kärpistä?
 

Barney

Jäsen
Mikä on muuten tilanne Glennillä? Olisiko näistä jompi kumpi mahdollisesti houkuteltavissa takaisin Kärpistä?
Nyt meni jo vähän mustan huumorin puolelle.

Kousa olisi SaiPalta todella kova hankinta, mutta vaikea uskoa sen toteutuvan. Kousalla on kuitenkin varmasti ottajia, joilla on varaa maksaa enemmän palkkaa kuin SaiPalla. Tai, en tiedä onko Kousa hirveästi sen kalliimpi kuin Salcido oli tällä kaudella, mutta en usko siltikään ennen kuin näen.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Salcidosta vapautui aika paljon pelimerkkejä, oli kuitenkin selvästi joukkueen kallein pelaaja menneellä kaudella. Mutta en tosiaan jaksa uskoa että Kousa tänne eksyisi, kuten todettua saa varmasti enemmän rahaa muualta.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Saipa yllättää joka kausi ja varsinkin syksyllä ainakin minut. Ketä ensi vuoden joukkueesta arvioitte olevan läpimurron tekeviä pelaajia?

Katsotaan, mitä pelaajia rosteriin vielä tulee, mutta nykyisistä pelaajista pakistossa pöytä on katettu Simo-Pekka Riikolan läpimurtoa varten. Viime syksynä jo näytti piestepotentiaaliaan, mutta loukkaantuminen harmillisesti katkaisi lennon ja loppukaudella olikin vaisumpi. Nyt syksynä terveenä jatkamaan siitä, mihin viime syksynä jäi ja 25-30 pisteen kausi haaveesta todeksi.

Hyökkäyksessähän ulkopuoliset ovat povanneet Järveläisen läpimurtoa. Siihen en uskalla ottaa kantaa, koska en kaverin edesottamuksia ole seurannut Hämeenlinnassa. Vahva ehdokas hyökkäyspään läpimurtoon voi olla Matti Järvinen. Järvinenhän aloitti viime kauden pienellä peliajalla. Joka kuukausi hänen keskimääräinen peliaikansa oli 13-15 minuutin paikkeilla. Kaikki muuttui tammikuun jälkeen. Helmikuussa Järvisen rooli kasvoi ja hän pelasi keskimäärin 18 minuuttia ottelussa. Järvinen myös kiitti vastuusta, sillä kauden 29 pisteestään hän teki puolet kauden viimeisissä 15 ottelussa. Ensi syksynä Järvinen saa aloittaa kauden huomattavasti isommassa roolissa kuin viime vuonna ja häneen kohdistuu myös suurempia odotuksia. 35-40 pistettä voi hyvinkin olla realismia tuolle isolle kaverille.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin Järvinenhän tuli meille suurimmalle osalle ainakin täysin puskista. Toivottavasti ei hyppää takaisin puskaan vaan jatkaa siitä mihin jäi. Itselläni on aika vahva usko Järviseen, mutta kassotaan kuika Lontoon Matti porhaltaa tulevalla kaudella.

Aika kuumeisesti itse kyllä odotan uusia hankintoja siis niitä ykköshankintoja nimittäin. Perhana, kun ei tiedä yhtään joutuuko niitä odottelemaan sinne Elokuulle asti ei millään malttaisi.

No onneksi meillä on aivan vitun jäätävä veskari kaksikko jo kiinnitetty. Lisäksi kaksi timanttia McIntyre sekä Lofquist.

Riikolassa on tosiaan kyllä potentiaalia. Eikös kaveri ole aloittanut kaksi kautta putkeen hienosti, mutta loukkaantuminen on molemmilla kausilla heikentänyt tekemistä. Ehkä nyt sitten terveenä läpi kauden ja sitä lopullista läpimurtoa voitaisiin odottaa.
 

atsku

Jäsen
Hyökkäyksessähän ulkopuoliset ovat povanneet Järveläisen läpimurtoa. Siihen en uskalla ottaa kantaa, koska en kaverin edesottamuksia ole seurannut Hämeenlinnassa.
Järveläisen läpimurtoon voin uskoa, jos mies saa lisää massaa kesän aikana. Enemmin uskon, että mies breikkaa kaudella 16-17. Järveläinen tarvitsee oikeanlaiset ketjukaverit, yksi iso ja fyysinen tilaa tekevä pelaaja on Järveläisen ketjussa välttämättömyys. Miehellä on hyvä luistelu, tasapaino, maalintekotaitoa ja mailatekniikkaa runsaasti, mutta kovin usein joutuu luopumaan kiekosta kulmissa yms tilanteissa kokonsa/keveytensä vuoksi. Näkisin Järveläisen mahdollisuuden oikeanaikaisessa maalipaikan hakemisessa, jossa toinen ketjukaveri tekee tilaa ja toinen heittää sen kuuluisan lättysyötön lapaan. Järveläinen kyllä niittaa kiekon paikan tullen reppuun, siitä ei ole kahta sanaa. Näitä paikkoja jos pystytään Villelle luomaan, niin kyseessä saattaa olla läpimurtopelaaja. Hämeenlinnassa on surkuteltu miehen päästämistä pois Kerhosta. Syystäkin.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Hämeenlinnassa on surkuteltu miehen päästämistä pois Kerhosta. Syystäkin.

Kuka on surkutellut?

Itsehän olen tämän keskustelufoorumin varassa. HPK:n kausiketjusta löytyy ainakin aika tylyjä arvioita Järveläisestä HPK:n suosikkiseurakseen nimeäviltä henkilöiltä.
 

Ralph

Jäsen
Kuka on surkutellut?
Niin. Kukaan ei ole surkutellut siksi, että HPK menettää huikean pelaajan vaan siksi, että kaikki omat kasvatit päästetään muualle. Samoin surkuttelee esimerkiksi Petteri Sihvonen tuossa linkissä, jonka atsku laittoi.
 

atsku

Jäsen
Niin. Kukaan ei ole surkutellut siksi, että HPK menettää huikean pelaajan vaan siksi, että kaikki omat kasvatit päästetään muualle. Samoin surkuttelee esimerkiksi Petteri Sihvonen tuossa linkissä, jonka atsku laittoi.
Mutta juuri siksihän niitä pelajien menettämisiä surkutellaan, kun päästetään lahjakkaita pelaajia muualle. Esimerkiksi juuri Järveläinen SaiPaan tai Rautiainen Ilvekseen. Ei kai kukaan surkuttele sellaisia pelaajia, joilla ei ole potentiaalia tulla hyväksi jääkiekkoilijaksi, siitähän tässä on kyse?
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
SaiPan perinteinen kesätapahtuma järjestetään 15.6. Siellä varmaan paljastetaan jotain jos paljastettavaa on, pitkät kolme viikkoa edessä.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPan perinteinen kesätapahtuma järjestetään 15.6. Siellä varmaan paljastetaan jotain jos paljastettavaa on, pitkät kolme viikkoa edessä.


Joo tuskin tuota ennen mitään uutisia tulossa paitti tietysti kymppiuutiset ja muut mitkä ei SaiPaan liity.

Hemmetin pitkät 3 viikkoa kyllä tosiaan edessä. Toivottavasti sieltä sitten on jotakin oikein hienoa luvassa ja vähän sais tulla massaakin.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin, viikon huilin jälkeen voi taas kirjoittaa. Näinköhän kesätapahtumassa rykäistään esille ne 2-3 hyökkääjää ja 2 pakkia ja Virmasen sanoin: näillä mennään? Täytyy kyllä hankintojen olla tekijäukkoja, kai SaiPan tavoite on kuitenkin Tirkkosen viimeiselle kaudelle se mitali?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä enemmän olen tuota Järveläistä tässä nyt miettinyt niin sitä varmemmaksi olen alkanut päästä siihen fiilikseen, että kaveri yllättää kaikki ja pelaa tehokkaan kauden ja homma alkaa kulkea jo syksyllä ja siten saa epäilijät hiljaiseksi. Ei pieni koko nyt ole Liigassa rajoitteen pärjäämiselle jos nopeutta ja röyhkeyttä löytyy. SaiPa voi ihan hyvin olla hyvä ponnahduslauta kaverille. Saa tulla irvailemaan jos olen väärässä, mutta olen varma, että tuo kaveri breikkaa meillä!

Uusia sopimuksia kuitenkin saisi tulla jo ja toivon, että sieltä tulee isokokoisia pelaajia. Tosin Raulle toivoisin jatkoa, vaikka ei nyt mikään körmy olekaan. Osoitti kuitenkin, että röyhkeyttä ja voimaa maalin edustalla löytyy. Ainakin tiedettäisiin mitä saadaan tuon pelaajan kohdalla.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä enemmän olen tuota Järveläistä tässä nyt miettinyt niin sitä varmemmaksi olen alkanut päästä siihen fiilikseen, että kaveri yllättää kaikki ja pelaa tehokkaan kauden ja homma alkaa kulkea jo syksyllä ja siten saa epäilijät hiljaiseksi. Ei pieni koko nyt ole Liigassa rajoitteen pärjäämiselle jos nopeutta ja röyhkeyttä löytyy. SaiPa voi ihan hyvin olla hyvä ponnahduslauta kaverille. Saa tulla irvailemaan jos olen väärässä, mutta olen varma, että tuo kaveri breikkaa meillä!

Olen samoissa mietteissä Järveläisen osalta ja uskon myös breikkaavan SaiPassa. Kaverihan on suorastaan vitun taitava ja pelisilmää löytyy. Nyt kesän aikana vaan hieman fysiikkaa kondikseen sen verran kuin vain on mahdollista. Nyt on Järveläiselle varmasti tarjolla se nousu ja loppu riippuu miehestä itsestään eli jos kaverilla itsellään nälkää ja näyttöhaluja riittää niin nyt on aika ottaa maximit irti itsestään. Potentiaalia koosta huolimatta on vitusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös