Juhamatti Aaltonen Helsingin Jokereihin!

  • 268 866
  • 973

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Edes jotain hyviä uutisia tälle päivälle. Kaikki ovat tähän tyytyväisiä paitsi tietysti Yksi nimimerkki.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Pidän Aaltosen jatkoa hyvänä. Uutinen on mennyt täysin ohi, kunnes löysin kvg.llä eri linkkejä. Ei edes kotisivuilla ollut uutista optiovuodesta. En nähnyt ainakaan 29.4. asti selattuani uutisia. Voi olla, ettei sitä pidetty uutisoitavana asiana muuten kuin lähtötilanteessa.
 

Sulander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ketju on alhaalla vaikka oman ihanan zlatanimme, kansantaiteilijan, komeasti tatuoidun Iin lahjan jääkiekolle, aina lupsakan, jokerimaisesti virnistävän ja julkean häpeämättömän viihdyttäjämme syttymistä ei tarvinnut tällä kaudella odotella kevvääseen. Mies on tikissä! En muista olenko tätä aiemmin julkisesti ilmoittanut, mutta tullaan nyt sitten palstalle kaapista ja kerrotaan kaikella ylpeydellä, että kyllä mä tota veijaria fanitan ihan kybällä. Sitäpaitsi viime kaudella umpi-ihastuksissaan Omarkin nimeä ja numeroa selässään kantanut fanihan tarvitsee tuollaista vekkulia. Hitto, mun Jokerit tarvitsee tuollaista vekkulia, se oli kuitenkin Otto joka ysärillä hurmas.

Lähtöviivalla vasta ollaan, mutta miltäs Aaltosen otteet on kanssakirjoittajien silmiin näyttäneet? Onko toivoa, vieläkö vihaajat vihaa vai joko äijä nähdään Jokereissa omana ja rakastettuna?
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka on vaihtanut meidän viime kauden Juhiksen tähän nykyiseen äijään, joka luistelee täysillä myös omiin ja jakelee jopa taklauksia (okei, ei mitään hirveitä pommeja mutta kuitenkin) ?

Ei vaan, erinomaisessa tikissä on Juhis tällä hetkellä. Toivottavasti samanlainen meno jatkuu myös tulevissa peleissä. Ja miksei jatkuisi.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jalkamukavia Juhis heitteli viime kaudellakin. Mutta huomatkaa, mistä koko tilanne ennen maalia eilen lähti: Aaltonen takakarvasi kiekon vastustajalta puolustusalueella.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Jalkamukavia Juhis heitteli viime kaudellakin. Mutta huomatkaa, mistä koko tilanne ennen maalia eilen lähti: Aaltonen takakarvasi kiekon vastustajalta puolustusalueella.
Köyhän miehen Datsyuk, kelpaa minun Jokereihin.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä kaudella nähdystä Aaltosesta mä ehdottomasti tykkään ja sitä viime kaudella liian usein nähtyä primadonna-Aaltosta mä vihaan. Toivotaan ettei virtakytkin käänny liian usein off-asentoon tällä kaudella niin mäkin oon enemmän kuin tyytyväinen.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kuvittelen Aaltosen pelihuumorin olevan pitkälti siitä kiinni, että onko hän joukkueen ykköstähtiä ja kantavia voimia. Muistelen, että hän onnistui hyvin aina Hagmanin loukkaantumiseen asti ja sitten Omark-Koukal-Moses sai onnistumisia liukuhihnalta, niin se jotenkin kipsasi Aaltosen kenttää, että heidänkin on onnistuttava.

Toivon parasta, että kaikki onnistuu nyt koko kauden tasaisesti.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Enpä muista, että Juhis olisi ollut viime kaudella näin liekeissä avauspeleissä. Toki hän oli silloinkin jo hyvä, mutta kyllä nyt puhutaan jo dominoinnista. Tärkeä kausi muutenkin Juhikselle siinä mielessä, että nappikauden osuessa kohdalle tulee pääsemään isommille rahapusseille (esim. SKA, NHL tuskin on enää vaihtoehto).
 

Gemondo

Jäsen
Hitto, mun Jokerit tarvitsee tuollaista vekkulia, se oli kuitenkin Otto joka ysärillä hurmas.
Samoin, viime kaudella se oli Omark ja nyt se on ollut Aaltonen. Mulla on kädet jo valmiiksi ristissä että JMA:n lento kestäisi nyt kauden alusta loppuun. Silloin kun Aaltonen nautii kentällä, mä nautin katsomossa ja silloin kun Aaltosta vituttaa kentällä, mua vituttaa katsomossa.

Lähtöviivalla vasta ollaan, mutta miltäs Aaltosen otteet on kanssakirjoittajien silmiin näyttäneet?

Aaltonen on ollut minun mielestäni Jokerien paras hyökkääjä jos otetaan huomioon koko kahden pelin otanta, molemmissa peleissä JMA on hieman hyytynyt toisessa ja kolmannessa erässä, mutta dominoinut kenttää aina avauserät. Paremmalla onnella pisteitä (ja maaleja) voisi olla kasassa jo tuplat nytkyisestä.
Aivan eri mies kuin viime kaudella.

Tällä kaudella nähdystä Aaltosesta mä ehdottomasti tykkään ja sitä viime kaudella liian usein nähtyä primadonna-Aaltosta mä vihaan.

@McMulligan sen tässä sanoo täsmälleen samoin kuin itsekkin Aaltosesta ajattelen, toivottavasti lento kantaa nyt koko kauden.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Vähän hassu vertaus vaikka taitavia käsiä koitatkin keskenään verrata.
Joo, vertasin lähinnä tuota takakarvausta ja siitä tullutta maalia ja parantunutta puolustuspelaamista.
 

Gemondo

Jäsen
toivottavasti lento kantaa nyt koko kauden.

No ei se tainnut valitettavasti kestää kuin muutaman pelin. Aloinkin tuossa toisen erän aikana pohtimaan miksi näin ja keksinkin mahdollisen syyn lentokelin loppumiseen.

Viime kaudella se kesti sen noin 10 ottelua, tällä kaudella 2-4 ottelua. Mitä yhteistä näillä on? Viime kaudella LoKoMo astui esiin tuossa vaiheessa ja tällä kaudella superduo Kozun-Regin teki saman. Onko siis niin että Aaltosen loisto loppuu siihen kun joku muu ottaa sen ykkösstarban viitan kannettavakseen, vai ovatko nämä ajankohdat vain silkkaa sattumaa?

Onneksi JMA on kuitenkin kiekottomana ja etenkin puolustussuuntaan aivan eri levelillä kuin vuosi sitten. Hyökkäyspäässä pitäisi kuitenkin saada enemmän ja tasaisemmin tulosta aikaan.
 
Onneksi JMA on kuitenkin kiekottomana ja etenkin puolustussuuntaan aivan eri levelillä kuin vuosi sitten. Hyökkäyspäässä pitäisi kuitenkin saada enemmän ja tasaisemmin tulosta aikaan.
Todella hyvin tiivistetty.

JMA oli liekeissä harjoituskaudella ja muutamissa alkukauden peleissä, mutta on kadonnut kuvasta aikalailla kokonaan. Sitä mistä tämä johtuu voi vain arvailla, eikä sitä varmaksi voi sanoa edes joukkueen valmennus. Jos syy tiedettäisiin, olisi JMA meidän ykköshyökkääjiä joka ilta. En tahdo mitenkään vähätellä @Gemondo tekemää pohdintaa, mutta luulen että kyseessä on monen arkisemman asian summa. JMA oli flunssan vuoksi pitkän raskaan vieraskiertueen aikana pelin (tai pari?) sivussa, ja kyllähän se syö viikoiksi täyden suorituskyvyn voimia jos oikeasti esimerkiksi kuumeilee.

Pelikavereiden merkitys on vähän vaikeasti ymmärrettävä asia JMA pelissä. Ei nimittäin tunnu olevan JMA:n huippupelaaminen niin riippuvainen siitä, ketä vierellä pelaa. Oikeastaan JMA pelaa aivan yllättäen sitä satumaisemmin mitä kädettömämpiä pelaajia vierellä on ollut. Perustan väitteeni siihen, että JMA highlight-reel -esitykset ovat tulleet kun vierellä on ollut Sallista ja Wirtasta. Onkohan JMA ja Kapasen välillä jotain skismaa? Viime kaudella JMA pelasi lähes koko kauden Kapasen vierellä, ja se oli kyllä esityksiä analysoiden aika vaisu kausi, vaikka pisteitä toki tulikin. Nytkin on ollut melkoista hiljaiseloa kun Kapanen on tehnyt paluun askiin, ja pelannut samassa ketjussa. Vaikka Kapanen on paperilla yksi parhaista keskushyökkääjistä joita JMA:n kanssa voi samaan ketjuun asettaa.

Totean kuitenkin, että mun mielestä on mahtavaa että meillä on tällainen todellinen jokerikortti pakassa, jolta löytyy sitä jotakin erityistä mitä laittaa pöydälle. Secondary scoringia ei ole koskaan liikaa. On sekin muistettava JMA:n vaisumpia otteita analysoidessa, että harva pelaaja pystyy parhaimpaansa joka iltana, tai edes joka toisena.

JMA:n puolustusasenteen kehittymisestä on todettava, että on tämä hänenkin urallaan niitä hetkiä, kun pitää oikeasti alkaa tekemään töitä että pystyy pelaamaan sillä tasolla jolla on tottunut pelaamaan. Ikä kun alkaa painamaan niin se painaa nopeasti alas sellaista pelaajaa, joka on aikaisemmin pelannut ennen kaikkea luontaisen lahjakkuuden avulla. Tämä tietää meille Jokerifaneille hyvää niin kauan kuin JMA pelaa meidän nutussa. Minä pidän tästä pelaajasta todella paljon.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On todella sääli että Juhiksen lentokelit loppuivat, joskin paremmalla sihdillä, edes ihan pikkiriikkisen paremmalla, äijä olisi tintannut maalin-pari viimeisessä kolmessa matsissa. Siellä on läpiajoa ja vaikka mitä ja Jensenin syöttämistä 2-1 tilanteessa avopaikkaan. Kapasen kanssa Aaltosella surisee ihan ok, mutta Sallinen on ollut pettymys. Kenties jos joko Aaltosen siirtäisi neloseen Ridan tilalle tai sitten Joensuun Sallisen tilalle voisi alkaa tapahtua.

Se on vissi että ainakin itse innostun kun JMA saa kiekon hyvään vauhtiin. Sieltä nimittäin tulee aika maalipaikka joko miekkoselle itselleen tai ketjukaverille. Never a dull moment.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei JMA:lla ja Kapasella mitään ongelmia ainakaan ole, ja sanoisin juurikin toisinpäin, että Aaltosen peli on aika raikkaan näköistä Kapasen vieressä, sillä tämän peliäly on aivan helvetin hyvä. Se ruokkii Aaltosta, ja tästä esimerkkeinä ovat juurikin nämä läpiajot sunmuut ylivoimaiset hyökkäykset joihin Aaltonen on päässyt. Sääli ettei ole napsahtanut, mutta tärkeintä on että pääsee paikoille, kuten eilen omien laskujeni mukaan ainakin kolmeen otteeseen.

Itselleni Sallinen ei ole ollut pettymys, mutta pitäisin selvänä, että jahka Joensuu saa jalat alleen, tulee päittäinen vaihdos Sallisen kanssa. Eilen diggasin kovasti siitä hyökkäyksestä, jossa Kapanen taklasi sitä isoa mörköpakkia, jolta sitten katosi kiekko. Sallinen tuli ja haki irtopalan maalin takaa ja syötti Aaltoselle jonka onetimer pysähtyi ribulipatjan torjuntaan. Muutenkin eilistä peliä lukuunottamatta Kapsen, Sallisen ja Aaltosen ketju on saanut aikaan säännöllisimmin koko viisikon hyökkäyksiä, vaikka Reginin ketju onkin ollut tehokkain ja paras.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Sallinen-Kapanen-Aaltonen...siinä olis sauma kaikkien aikojen ketjulyhennykseen, jos vaan alkaisivat tuottamaan tehoja.

Sakaaali-ketju!
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai jos menee huonosti, niin Kasa Paskaa-ketju
Kahvit pöydälle. Kirjaimellisesti.

Ei enää ikinä Jatkoaikaa kahvitauolla.

Vakavammin ottaen, JMA on todennäköisesti vieraskiertueen kuumeen takia hieman puolikuntoisena, sillä jos hän on vetänyt urheilijan kesän - eikä jääkiekkoilijan - se pohjakunto ei sieltä ole pysyvästi karannut mihinkään.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Napataan toi Kontiola tuolta Jaroslavista mätänemästä ja pistetään laidoille Olimb ja Aaltonen. Kertaheitolla voidaan saada usea asia plussan puolelle. Konnan ja Aaltosen yhteistyö on ollut aina suht komeaa katsottavaa ja Olimbista voidaan saada vieläkin enemmän irti laidassa.
 
Ei JMA:lla ja Kapasella mitään ongelmia ainakaan ole, ja sanoisin juurikin toisinpäin, että Aaltosen peli on aika raikkaan näköistä Kapasen vieressä, sillä tämän peliäly on aivan helvetin hyvä.
Jep, kunhan spekuloin. Näin se on ainakin paperilla kuten kirjoitat, Kapanen on kentällä ollessaan se kentän toiminnan yhteen liimaava pelaaja kumpaankin suuntaan pelatessa ja jokaisessa neljässä pallopelien roolissa. Viime kauden ja osin tämänkin kauden suurimmat koomailumatsit tosin Aaltonen on pelannut juuri Kapasen vierellä.

Noh, annetaan JMA:lle vaikkapa neljä seuraavaa peliä taas hämmästyttää meidät maagisilla kynillä, ja tulososaston tehoilulla!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itselleni Sallinen ei ole ollut pettymys, mutta pitäisin selvänä, että jahka Joensuu saa jalat alleen, tulee päittäinen vaihdos Sallisen kanssa.

Tätä itsekin odotellut, mutta saakohan se. Ainakaan mitään merkkejä ei ole ollut nähtävissä. Todella raskaan näköistä menoa. Mäen palatessa kuuluisi poppareille, jos pelkät esitykset ratkaisisivat. Rita on tällä hetkellä selvästi parempi pelaaja kun JJ.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Usko alkaa loppumaan. Valmennukseen sekä JMA. Peluutetaan aivan liian vähän, mutta ansaitseeko enempää jääaikaa?
Jos pääsisi pelaamaan enemmän voisi tulostakin tulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös