Connor McDavid – The Next, Next One?

  • 609 324
  • 1 904

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Minä en nyt aivan ymmärrä näitä piste ennusteita. Täällä osa on aivan varmoja, että tämä kaveri on vähintään Crosbyn tasoa pelaamatta viellä peliäkään miehissä. Itse pidän kyllä kovana suorituksena jos top10 pistepörsiin vakiinnuttaa paikkansa heti. Nykyään taso on laaja eikä edes Crosby pääse mitenkään ihmeellisesti dominoimaan(Benn voitti pistepörssin, ja Seguin ppg tahdissa taisi olla tasoissa), niin miten helvetissä joku junnu sitten, joka ei ole rikkonut edes junnuissa ennätyksiä tulee ja dominoi kenttiä? Minä en usko ennenkuin itse nään, enkä usko sitä näkeväni. Olisi pitänyt 20v kisoissa tahti olla aivan suvereenin dominoiva, jos siitä puolen vuoden päästä pitäisi olla miehissä dominoimassa.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Dany Heatleyllä on yhä NHL.n eliittiä oleva laukaus. Pointtina se, että paikoille pääseminen on maalinteon kannalta vähintään yhtä tärkeää kuin itse laukaus. Nykyään enenevissä määrin, kun maalivahteja ei laukomalla voiteta.
 
Olisi pitänyt 20v kisoissa tahti olla aivan suvereenin dominoiva, jos siitä puolen vuoden päästä pitäisi olla miehissä dominoimassa.

Mä en ainakaan usko hetkeäkään, että McDavid dominoisi änäriä heinäkuussa. Eli olen kanssasi tässä asiassa ihan samoilla linjoilla.

Jos taas katsotaan sitä, mitä nämä vastaavat tapaukset (eli näin perkeleellisen hypetetyt kaverit) ovat aiemmin 18-kesäisinä aloittamillaan kausilla saaneet aikaan, niin tällaisia ovat tehot olleet:

Gretzky 137 pinnaa, jaettu pistepörssin ykkössija
Lemieux 100 pinnaa, hävisi pörssiykköselle 108 pistettä
Lindros, OHL:ssä 31 pinnaa 13 pelissä, maajoukkueessa 35 pinnaa 24 pelissä
Crosby 102 pinnaa, hävisi pistepörssin voittajalle 23 pistettä
 
Viimeksi muokattu:

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Mä en ainakaan usko hetkeäkään, että McDavid dominoisi änäriä heinäkuussa. Eli olen kanssasi tässä asiassa ihan samoilla linjoilla.

Olen jokseenkin sanaton! Olisiko pitänyt sanoa asia sitten näin 207 päivän 15 tunnin ja 33 sekunnin päästä?(ei hajuakaan onko näin). Voin kuitenkin sanoa, ettei voisi vähempää kiinnostaa keskittyä epäolennaiseen pilkun viilaamiseen. Näsäviisastelu on myös taitolaji!
 
Minua tämän vuoden draft-lotossa ihmetytti pari asiaa. Ensinnäkin: näin pari otsikkoa tyyliin "NHL:n draft-lotossa yllätystulos!" Mikä siinä arvontatuloksessa muka oli yllättävää?

Ja toiseksi mua ihmetyttää tää surkuttelu siitä, että kylläpä kävi Connorille ikävästi, kun joutui tuollaiseen Edmontonin kaltaiseen "mustaan aukkoon". Miksi Nugent-Hopkinsin, Hallin ja Jakupovin urien alkutaipaleesta pitäisi vetää kovin suuria johtopäätöksiä siitä, millainen McDavidin uran alkutaival tulee olemaan? Käsittääkseni McDavid on eri tason talentti ja lisäksi NHL:ssä joukkueiden voimasuhteet heittelehtivät mielestäni hyvin odottamattomilla tavoilla. Mä en esimerkiksi osta sitä näkemystä, että Buffalolla on ilman muuta edessään tosi valoisa tulevaisuus, mutta Edmontonilla menee jatkossakin päin helvettiä. NHL:ssä noita asioita on tosi vaikea ennustaa.
 
Viimeksi muokattu:

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Kuka tässä ketjussa muuten on väittänyt, että McDavid dominoisi ensi kaudella NHL-kaukaloita? Ainoa, jonka minä olen nähnyt moisesta kirjoittavan, olet sinä. Nimimerkki Schadowan kirjoitti uskovansa, että MdDavid tekee jossain vaiheessa uraansa 40 maalia ja syötön per peli. Pojan ensi kauden tehoista hän ei kirjoittanut mitään.

No jos täällä pidetään selviönä kaverin olevan Crosbyn ja Gretzkyn tasoa, niin kyllä silloin on syytä olettaa myös ensimmäisen kauden olevan jollain tasolla dominoiva. Tosin Gretzkyn ja Crosbyn eivät edes kuulu samaan lauseeseen kun tasosta puhutaan, niin on jäänyt hieman epäselväksi kumpaa tasoa tarkoitetaan.

Gretzky 51+86=137
Crosby 39+63=102

Siinä näiden verokkien ensimmäiset kaudet, joten voidaan odottaa dominointia tältä Mcdavidilta, että lunastaa paikansa Crosbyn tasolla ja uutena Gretzkynä :D Vai oletetaanko tämän pelaajan puhkeavan kunnolla kukkaan vasta myöhemmällä iällä?

Mitä tuohon puoleen vuoteen tulee, niin varmaan jokainen ymärsi etten tarkoittanut tarkkaa määrettä. Ihan hyvä kuitenkin, että sinä autat niitä jotka kaivoivat jo helmitaulut esiin ja ynnäilivät "helmi+maalis+huhti+touko+kesä+heinäkuu=wtf ei tässä kuussa pelata NHL:ssä". Toivottavasti jollain on sitä "maalaisjärkeä" sen verran, että ymärtää asian ilman suurta järkytystä Heinäkuusta.
 
Crosby 39+63=102

Siinä näiden verokkien ensimmäiset kaudet, joten voidaan odottaa dominointia tältä Mcdavidilta, että lunastaa paikansa Crosbyn tasolla ja uutena Gretzkynä :D Vai oletetaanko tämän pelaajan puhkeavan kunnolla kukkaan vasta myöhemmällä iällä?

Toi Crosbyn pistemäärä oli vajaat 82 prossaa kyseisen kauden pistepörssin voittajan pistemäärästä. Jos ensi kaudellakin pörssin voittaja tekisi 87 pinnaa kuten tänä vuonna, McDavidille Crosbyn tulokaspisteitä vastaava lukema olisi tällä katsantotavalla 71 pinnaa. Minusta se ei tunnu mitenkään mahdottomalta tavoitteelta.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Toi Crosbyn pistemäärä oli vajaat 82 prossaa kyseisen kauden pistepörssin voittajan pistemäärästä. Jos ensi kaudellakin pörssin voittaja tekisi 87 pinnaa kuten tänä vuonna, McDavidille Crosbyn tulokaspisteitä vastaava lukema olisi tällä katsantotavalla 71 pinnaa. Minusta se ei tunnu mitenkään mahdottomalta tavoitteelta.

Crosby tuolla kaudella kuitenkin kuudes pistepörssissä, että siinä Mcdavidille rimaa. 71 pisteellä pääse lähellekkään kuudetta sijaa vaikka kuinka pisteissä nykyään on huono taso.

Edit- Sitten jos McDavid tulee ja vetää itsensä esimmäisellä kaudella Top10 pistepörssissä, niin lupaan ostaa kaikki nämä puheet uudesta Crosbysta. Sitä ennen kaikki on vain turhaa lätinää.
 
Olikohan tämä muuten jo tässä ketjussa? Esim. ESPN uutisoi viime viikolla, että Wayne Gretzky sanoi McDavidin olevan paras liigaan tuleva pelaaja kolmeenkymmeneen vuoteen:
Wayne Gretzky on Connor McDavid: “He’s the best player to come into the league in the last 30 years”

“I’ve had lots of people come up to me and ask ‘Do you think the Oilers would trade the No. 1 pick.? I just laugh. Did Montreal trade the pick when they were going to get Guy Lafleur (in 1971)? 0r Pittsburgh with Lemieux (1984) or Crosby (2005)? You don’t trade guys like that. Especially a player who’ll help your franchise and your city for the next 15 years,” said Gretzky.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Olen jokseenkin sanaton! Olisiko pitänyt sanoa asia sitten näin 207 päivän 15 tunnin ja 33 sekunnin päästä?(ei hajuakaan onko näin). Voin kuitenkin sanoa, ettei voisi vähempää kiinnostaa keskittyä epäolennaiseen pilkun viilaamiseen. Näsäviisastelu on myös taitolaji!

No oletko kovin yllättynyt? Mietis hetki kyseisen nimimerkin viestien sisältöjen suhdetta sen osalta, minkä verran ne ovat totaalisen yhdentekevää besserwisseröintiä ja missä taas edes alkeellista analyysia osoittavaa. Esim. tämä alempi viesti on aika hyvä esimerkki siitä:

Ja toiseksi mua ihmetyttää tää surkuttelu siitä, että kylläpä kävi Connorille ikävästi, kun joutui tuollaiseen Edmontonin kaltaiseen "mustaan aukkoon". Miksi Nugent-Hopkinsin, Hallin ja Jakupovin urien alkutaipaleesta pitäisi vetää kovin suuria johtopäätöksiä siitä, millainen McDavidin uran alkutaival tulee olemaan? Käsittääkseni McDavid on eri tason talentti ja lisäksi NHL:ssä joukkueiden voimasuhteet heittelehtivät mielestäni hyvin odottamattomilla tavoilla. Mä en esimerkiksi osta sitä näkemystä, että Buffalolla on ilman muuta edessään tosi valoisa tulevaisuus, mutta Edmontonilla menee jatkossakin päin helvettiä. NHL:ssä noita asioita on tosi vaikea ennustaa.

Asioita seuraavat saattavat tietää sen, että noiden pelaajien kehityskulut ovat seurausta tietyistä asioista. Mutta tietenkin ihmettely on luontevaa, jos ei oikein NHL-liigan tapahtumat ja Edmontonin nimenomaisesti ole kovin hyvin hallussa. Kyllä tästäkin asiasta etsivä tietoa oikeasti löytää.
 
Asioita seuraavat saattavat tietää sen, että noiden pelaajien kehityskulut ovat seurausta tietyistä asioista.

Kyllä ne asioita seuraavat varmaan tiesivät viime syksynä senkin, että Calgaryn kausi jatkuu vielä tässä vaiheessa, kun taas viime kauden mestari ja runkosarjan voittaja ovat olleet jo hyvän tovin kesälomilla. Sillä kyllähän NHL-joukkueiden asioita seuraamalla pystyy aika hyvin ennustamaan sen, miten ne tulevat jatkossa pärjäämään.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Täällä tuntuu olevan vallalla näkemys, ettei mitään tähän pelaajaan liittyvää saa kyseenalaistaa. Eihän kyseenalasitaminen tarkoita, että pitäisi tätä huonona pelaajana. Kyseenalaistaminen tilanteessa, jossa kaverin näytöt miestenpeleistä on viellä puhdas 0 on minusta jopa tervettä. Pojan dominointi miestenpeleissä on viellä pelkkä oletus, joten oletuksen vastapainoksi on hyvä ottaa viellä se toinenkin puoli eli vastaoletus. Eikä kyse ole siitä että tähän pelaajaan ei uskoisi, vaan lähinnä sitä että potkitaan auton joka rengas ennenkuin tehdään ostopäätös.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Toivottavasti tulee jotain yhtä hulluja veikkauskohteita kuin Granlundista, saisi taas helpot rahat.

Varsinkin osa kanadalaisista tuntuu odottavan jotain täysin epärealistista. Tällä kaudella kukaan ei rikkonut edes 90 pisteen rajaa, ja McDavidilta odotetaan jotain 100 pisteen kautta. Oma veikkaukseni on, että tekee sellaiset 70 pistettä, jos vaan pysyy terveenä.
 

Nick Neim

Jäsen
Täällä tuntuu olevan vallalla näkemys, ettei mitään tähän pelaajaan liittyvää saa kyseenalaistaa. Eihän kyseenalasitaminen tarkoita, että pitäisi tätä huonona pelaajana. Kyseenalaistaminen tilanteessa, jossa kaverin näytöt miestenpeleistä on viellä puhdas 0 on minusta jopa tervettä. Pojan dominointi miestenpeleissä on viellä pelkkä oletus, joten oletuksen vastapainoksi on hyvä ottaa viellä se toinenkin puoli eli vastaoletus. Eikä kyse ole siitä että tähän pelaajaan ei uskoisi, vaan lähinnä sitä että potkitaan auton joka rengas ennenkuin tehdään ostopäätös.

Kyllä mä veikkaan sun kyseenalaistamisien olevan ihan tervettä, mutta ottaisihan noita juttuja huomattavasti enemmän todesta jos kyseenalaistajalla olisi edes jotain pointtia puheissaan. Nyt vaikuttaa hieman tarkoituksenhakuiselta räksyttämiseltä vastoin valtavirran mielipidettä, eikä yhtään miltään muulta.

Ihmeen vahvasti vaikutat McDavidia ja hänen tulevaa uraa kyseenalaistavan, vaikka omien puheidesi mukaan et ole jannun otteita pahemmin nähnyt. Siksihän täällä olet kyselemässä nallipyssystä. Tervettä noista lähtökohdista? Sitä voi jokainen miettiä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
0+4 7-5 voitossa, nyt tehot 13 pelissä 18+18=36, ja Otters johtaa ottelusarjaa voitoin 3-1. Mitäpä tuohon nyt enää sanoisi.

Ei saanut maaliakaan tehtyä viimeisimmässä ottelussa. Sillä on niin paska laukaus, että noinkohan pärjää NHL:ssä koskaan.

Sveitsin liiga kutsuu, miten noin huono voikin olla.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Kyllä mä veikkaan sun kyseenalaistamisien olevan ihan tervettä, mutta ottaisihan noita juttuja huomattavasti enemmän todesta jos kyseenalaistajalla olisi edes jotain pointtia puheissaan. Nyt vaikuttaa hieman tarkoituksenhakuiselta räksyttämiseltä vastoin valtavirran mielipidettä, eikä yhtään miltään muulta.

Ihmeen vahvasti vaikutat McDavidia ja hänen tulevaa uraa kyseenalaistavan, vaikka omien puheidesi mukaan et ole jannun otteita pahemmin nähnyt. Siksihän täällä olet kyselemässä nallipyssystä. Tervettä noista lähtökohdista? Sitä voi jokainen miettiä.

Sanot siis että pointtini joita olen esittänyt vastaväitteeksi ovat huonoja? ja kun en ole McDavidin pelejä nähnyt kymmeniä, en voi asiasta vastaväitteitä esittää? McDavid keskusteluun saa osallistua vain ne jotka ovat nähneet riittävästi herran pelejä?

Uin tässä asiassa vastavirtaataan, koska McDavid keskustelusta puuttui mielestäni kokonaan vastaosapuoli, joka kyseenalaistaa. Eihän kunnon keskustelua saa aikaiseksi, jos kekusteluun osallistuu vain yksi näkökanta. Se että kyseenalaistaa jotain saa sen toisenkin osapuolen ehkä löytämään asiaan kokonaan uusia näkökantoja, koska se panee miettimään.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Sanot siis että pointtini joita olen esittänyt vastaväitteeksi ovat huonoja? ja kun en ole McDavidin pelejä nähnyt kymmeniä, en voi asiasta vastaväitteitä esittää? McDavid keskusteluun saa osallistua vain ne jotka ovat nähneet riittävästi herran pelejä?

Uin tässä asiassa vastavirtaataan, koska McDavid keskustelusta puuttui mielestäni kokonaan vastaosapuoli, joka kyseenalaistaa. Eihän kunnon keskustelua saa aikaiseksi, jos kekusteluun osallistuu vain yksi näkökanta. Se että kyseenalaistaa jotain saa sen toisenkin osapuolen ehkä löytämään asiaan kokonaan uusia näkökantoja, koska se panee miettimään.

Mutta toisaalta taas voi miettiä, että miten voit kysenalaistaa, jos et ole herran otteita nähnyt? Pitäisi myös kyseenalaistaessa olla jonkinlaista pohjaa.

Ja liittyen McDavidiin, niin veikkaan hyvää noin 70 pisteen kautta, jos herra pysyy terveenä. Sama juttu koko uran suhteen, että paljon riippuu loukkaantumisista ja yleisesti ottaenkin terveydestä, kuinka hyvä ura tulee. Oma toive olisi, että vältyttäisiin aivotärähdyksiltä ja nähtäisiin samanlaisia taidonnäytteitä kuin junnusarjassakin.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Mutta toisaalta taas voi miettiä, että miten voit kysenalaistaa, jos et ole herran otteita nähnyt? Pitäisi myös kyseenalaistaessa olla jonkinlaista pohjaa.

Siinäpän se montako peliä tarvitsee nähdä, että on kykenevä ottamaan kantaa. Ehkä oma kolmen pelin ja highlight videoiden otanta tosiaan on kovin suppea, mutta varmaan moni täällä keskustelussa ottaa asioihin kantaa viellä vähemmän miehen otteita nähneenä.

Tarkoitukseni ei ole ollut millään mollata tätä talenttia, vaan kysyä perusteluja miksi kaveri on niin hypetetty. Mutta antaa tämän olla nyt.
 

Nick Neim

Jäsen
Nolla peliä riittää siihen, että on kykenevä ottaa kantaa. Se sitten onkin eri asia kuinka vakavasti niitä juttuja ottaa, kun huomaa kyseenalaistajan kyseenalaistavan vain kyseenalaistamisen ilosta.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitukseni ei ole ollut millään mollata tätä talenttia, vaan kysyä perusteluja miksi kaveri on niin hypetetty. Mutta antaa tämän olla nyt.

Tuleeko itsellesi mieleen niitä syitä tähän hypetykseen kun vähän aikaa mietit?

Eiköhän syynä ole se, että kyseessä on sellainen kokonaisvaltainen paketti, johon yhdistyy taito, nopeus, vaistot, älykkyys ja ylipäätään taito hallita tätä peliä. Tuollaista pakettia tuossa iässä ei ole jääkiekkomaailmassa nähty sitten Crosbyn. Ja toisten mukaan ei silloinkaan.

Ei tämä ole mikään markkinointimielessä keksitty juttu, että Ontariosta tulee uusi superstara. Kyllä hän on sen ihan itse esityksillään osoittanut, että ihan katteettomia nuo puheet eivät ole.

Vastakkainasettelu ja kyseenalaistaminen on usein ihan hyväksi, mutta kyllä itse kaipaisin muutakin perustelua vastaväitteen tueksi kuin sen, ettei pelaaja ole pelannut aikuisten sarjoissa. Eihän McDavid voisikaan pelata vielä ellei olisi lähtenyt Eurooppaan täksi kaudeksi ja se olisikin kaikkien kuningasajatusten äiti.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Tuleeko itsellesi mieleen niitä syitä tähän hypetykseen kun vähän aikaa mietit?

Eiköhän syynä ole se, että kyseessä on sellainen kokonaisvaltainen paketti, johon yhdistyy taito, nopeus, vaistot, älykkyys ja ylipäätään taito hallita tätä peliä. Tuollaista pakettia tuossa iässä ei ole jääkiekkomaailmassa nähty sitten Crosbyn. Ja toisten mukaan ei silloinkaan.

Ei tämä ole mikään markkinointimielessä keksitty juttu, että Ontariosta tulee uusi superstara. Kyllä hän on sen ihan itse esityksillään osoittanut, että ihan katteettomia nuo puheet eivät ole.

Vastakkainasettelu ja kyseenalaistaminen on usein ihan hyväksi, mutta kyllä itse kaipaisin muutakin perustelua vastaväitteen tueksi kuin sen, ettei pelaaja ole pelannut aikuisten sarjoissa. Eihän McDavid voisikaan pelata vielä ellei olisi lähtenyt Eurooppaan täksi kaudeksi ja se olisikin kaikkien kuningasajatusten äiti.

En jaksaisi toistaa perustelin kyllä kyseenalaistukseni, en minä nyt hatusta noita keksinyt. Esitin että kovin moni muu on latonut ihan vastaavasti kovia tehoja ennen varaustaan. Kane, Tavares, Ovechkin ja etc etc. Perustelin väitteeni, ettei McDavid viellä tilastoista erotu tarpeeksi edukseen verratttuna näihin, jotta hypessä ei olisi pientä liioittelun makua. Hyvä että ollaan tulevasta huippusta innoissaan ja toivottavasti kaveri menestyy!
 

F#21

Jäsen
Kyllähän nuo tämän kauden playoff-tilastot ovat McDavidilla kovemmat kuin kenelläkään muulla (2000-luvun pelaajilla). Pitää myös muistaa että hän on tehnyt kaksi kertaa enemmän pisteitä kun seuraavaksi paras joukkueestaan.

Vaikka olenkin kova Tavares fani, niin kyllä McDavidista taitaa tulla vielä askeleen parempi pelaaja. Erittäin lähelle Crosbya, jos ei parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös