Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 460 140
  • 5 037

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeistään keväällä 2017 uusi Utj, jos HIFK jatkaa taaperrustaan sarjan keskiryhmässä siten, että porukka kasataan taas lähes valmiiksi menestykseen ja tiputaan puolivälierissä jatkosta.

Samaa mieltä, hallituksessa olisi nyt todella mietittävä miten urheilullinen menestys saadaan paremmaksi. Nybondasin suhteen ollaan kyllä oltu harvinaisen pitkämielisiä, monessa muussa organisaatiossa olisi kenkää tullut jo ajat sitten. Muistaako kukaan muuten koska Jukka Holtarin sopimus Jypin kanssa päättyy, siinä olisi pätevä mies UTJ:ksi, kuten täällä on jo mainittukin. Nybarin suhteen on kyllä vaikea uskoa että hommat tuosta paranisivat, ihmiset kun eivät muutu. Nybondasilta puuttuu riittävä intohimo koko lajia kohtaan, arrogantti luonne ei myöskään ole hyvä lähtökohta verkostojen luomisessa, mikä on tuossa hommassa elintärkeää.
 

Stigu

Jäsen
Tässä on mun mielestäni helvetin hyvä pointti. Juuri se, että samalla kun huudetaan sitä pitkäjänteisyyttä niin kaikille pitäisi kuitenkin antaa monoa sen ensimmäisen orastavan alamäen siintäessä horisontissa.
Ensimmäisen orastavan alamäen siintäessä horisontissa??? Siis sun mielestä IFK ei ole edes alamäessä vaan ensimmäinen alamäki siintää vasta horisontissa? Mikä tämä horisontissa siintävä ensimmäinen orastava alamäki on ? Sijat 10-13? Tippuminen mestikseen?

Yritän parhaani mukaan ymmärtää, että meitä IFK-faneja on moneen junaan. Ja meitä erottaa ehkä eniten se vaatimustaso, millä IFK:n pitäisi kausi toisensa jälkeen suorittaa. Ilmeisesti teille hieman nuoremmille faneille kelpaa ihan mikä tahansa sijoitus tai pelityyli, kunhan puserossa lukee IFK. Mikäs siinä. Meikäläisen juuret on niin syvällä IFK:n -70-luvun kulta-ajoissa että en voi moista sulattaa. Ehkä olen kalkkis? Tai runkkari? Tai molempia? Peace vaan. Hyvät oli löylyt. Merivesi about +5.
 
Yritän parhaani mukaan ymmärtää, että meitä IFK-faneja on moneen junaan. Ja meitä erottaa ehkä eniten se vaatimustaso, millä IFK:n pitäisi kausi toisensa jälkeen suorittaa. Ilmeisesti teille hieman nuoremmille faneille kelpaa ihan mikä tahansa sijoitus tai pelityyli, kunhan puserossa lukee IFK. Mikäs siinä. Meikäläisen juuret on niin syvällä IFK:n -70-luvun kulta-ajoissa että en voi moista sulattaa. Ehkä olen kalkkis? Tai runkkari? Tai molempia? Peace vaan. Hyvät oli löylyt. Merivesi about +5.

70-luvun kulta-aikoinako opittiin se, että hypätään narrien kelkkaan kun HIFK ei toimi niin kuin itse toivoo? Meitä IFK-faneja on todellakin moneen junaan, osa uskollisia osa ei niinkään.
 

444

Jäsen
Ensimmäisen orastavan alamäen siintäessä horisontissa??? Siis sun mielestä IFK ei ole edes alamäessä vaan ensimmäinen alamäki siintää vasta horisontissa? Mikä tämä horisontissa siintävä ensimmäinen orastava alamäki on ? Sijat 10-13? Tippuminen mestikseen?

Yritän parhaani mukaan ymmärtää, että meitä IFK-faneja on moneen junaan. Ja meitä erottaa ehkä eniten se vaatimustaso, millä IFK:n pitäisi kausi toisensa jälkeen suorittaa. Ilmeisesti teille hieman nuoremmille faneille kelpaa ihan mikä tahansa sijoitus tai pelityyli, kunhan puserossa lukee IFK. Mikäs siinä. Meikäläisen juuret on niin syvällä IFK:n -70-luvun kulta-ajoissa että en voi moista sulattaa. Ehkä olen kalkkis? Tai runkkari? Tai molempia? Peace vaan. Hyvät oli löylyt. Merivesi about +5.
Nyt kauden jälkeenkö vasta olet alkanut avautua IFK:n suorittamisesta? Kuinka pitkältä ajalta haluat, että kaivan dataa? Riittääkö mestaruuskausi ja sen aikana tapahtuneet notkahdukset ja taklaamatta jättämiset?
Älä tulkitse väärin. Ei mulle riitä mikä hyvänsä sijoitus, sen olen sanonut ennenkin. Sen sijaan mulle riittää mikä hyvänsä pelityyli, kunhan se tuo menestystä. Tähän mennessä (vaikka viimeisten 30 vuoden otannalla) mikään yksittäinen pelityyli ei ole tuonut menestystä, vaan muuttujia on ollut muitakin. Ja ei, mulle menestys ei ole mitään lässynlässynvälierähöpötystä, vaan mestaruus. Vain ja ainoastaan mestaruus. Jos ei voiteta, niin ei voiteta, ei historiankirjat suuria tarinoita kerro mistään ryminäpronsseista tai -nelossijoista.
Se että jotkin henkilöt eivät pääse yli niistä 70-80-lukujen kultavuosista, jolloin maailma oli monelta kantilta tarkasteltuna hieman erilainen paikka elää ja jääkiekko näytti vähän erilaiselta, niin on vain vähän sääli. Siitä kuitenkin on aikaa jo vähintään 30 vuotta. En mä väitä, että on väärin toivoa sitä brändikiekkoa takaisin, mutta on vain ihan vitun tyhmää perustella tytinää ja tötinää sillä, että niin aina voitetaan. Ja vaikkei voitettaisi, niin ainakin hallilla viihtyisi. Vitut. Siellä kun tarvottaisiin sijoilla 13-15 (vai paljon näitä jengejä nykyään on?) ja jengiä istuisi jatkuvasti jäähyllä vähintään 4 tyyppiä, punaviivan ylittäminen (edes kiekon osalta) olisi yhtä tuskaa, niin sielläkö sitä fanikatsomossa hypittäisiin kuin viimeistä päivää ja kannustettaisiin suorastaan villisti? Kauden päätteeksi, kun sarjapisteitä kertyi kaikki kuusi kappaletta (nekin luovutusvoittoja loppukaudesta, kun pleijarijengit halusivat säästää pelaajiaan) täällä kilvan kiiteltäisiin, kuinka jengi antoi kaikkensa ja katsojilla (niillä kaikilla kolmella) oli mukavaa peleissä?
Yleistys yleistyksestä.
 

HanSki66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin 70-luvun mestaruuksista HIFK tartunnan saaneena kaipaan peliin äijämäistä otetta soveltaen tietty nykypäivän tuomarointiin ja liigan yleiseen pelitapaan. Kovuutta on aina ollut IFKn mestaruusjengeissä, nuoremmatkin fanit muistavat -98 ja -11 jengit. Se tyyli pitäisi olla runkona joukkuetta kootessa.
Nyban haastattelusta korviini särähti kohta missä kysyttiin Peltosen roolia. Nyba hiukan naurahtelevaan sävyyn puhui siitä miten kovaa Ville painaa duunia, ihan kuin pelaajana, ja epäili ettei vaan tekis liikaa...Tämä sama omassa duunissa ison myyntiryhmän pomona kuulen usein vanhojen starojen naureskelevat nuorien kundien innolla tyyliin kyllä ne vielä oppii talon tavoille. Yleensä nämä talon tavoille tottuneet kyllä kengitään nopeasti pihalle mutta aina niitä isossa organisaatiossa riittää. HIFK Hockey Oy Ab ei ole niin iso organisaatio että sinne voisi pesiytyä tälläistä, mutta niin kuitenkin näyttää käyneen. Nopeampaa reagointia huonosta työjäljestä pitää olla. Nyban tavassa tehdä työtänsä en ole päässyt selvyyteen miten paljon hän oikeastaan tekee ns kenttätyötä eli käy katsomassa pelejä vai onko ulkoistettu lähes kokonaan scouteille. Oli se tapa mikä hyvänsä, tulos puhuu puolestaan ja kun se on nähdyn kaltainen, ei mikään puolusta samaa jatkumoa. Muutoksia tarvitaan nopeasti.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko liikaa vaadittu HIFK:n urheilupuolelta, että se olisi kohtalaisen menestyvä joukkue, eikä nykyinen keksinkertaisuudessa rypevä joukkue. Kuka vastaa HIFK:n urheilpuolesta. Se henkilö on Utj. Tuo henkilö HIFK-Hockey Oy:ssä on nimeltään Tom Nybondas, eikä kukaan muu. Huippu-urheilussa ei ole varaa suojatyöpaikkoihin, vaan Utj-henkilö pitää vaihtaa, jos ei tule riittävän hyvää tulosta. Itse katsoisin Nybarin kanssa vielä 1-2 kautta, mutta vähintään yksi välieräpaikka olisi vaatimukseni Nybondasin työn tulokseksi, keväällä 2016 tai viimeistään 2017. Viimeistään keväällä 2017 uusi Utj, jos HIFK jatkaa taaperrustaan sarjan keskiryhmässä siten, että porukka kasataan taas lähes valmiiksi menestykseen ja tiputaan puolivälierissä pois jatkosta.

Keskinkertaisuudessa rypevä hajuton, mauton ja väritön jengi. Söden lähdettyä syksyllä varmaan mainoskuvassa Puustinen, "Kuopijon-gangsta" kertoo ulkomainoslakanoissa: "myö pistetää laijat ryskymään" , "halliin voipi tulla vaikka linjakalla". Siinä sitä on styrkkaa ja testosteronia kerrakseen. "kesä reenataan kovvoo ja ollaa syksyllä valamiita".

Sulla on pitkä pinna, jos jaksat vielä noinkin pitkään venailla. Eihän Nybari itse itseään omassa ylivoimaisuudessaan ulkoista, joten katse kääntyy esimiehiinsä, eli toimariin ja hallitukseen. Ellei sieltä julkaista Petrellin kaltaista vahvistusta ensi kaudeksi, sanoisin kyllä, että Nybarin linjakka meni jo. Tyhjän saa pyytämättäkin. Olen aina pitänyt teejiitä ja hallituksen puheenjohtajaa hyvinkin täyspäisinä äijinä. Ihmettelen, jos mitään ei tapahdu organisaatiossa. Seliselit sivuun ja faktat pöytään. Ihan turha selitellä, että "tässä nyt on vuosi tutustuttu enemmän Törmäsen kanssa ja ihan hyvään suuntaan ollaan menty". Se ei nyt vaan se "hyvä suunta" näy missään ja valmentajia nyt tulee ja menee jatkuvasti, niin ei tää mikään tutustumislaji ole. 32 vuoden kokemuksella voidaan katsojaa nimittää elinkautiskatsojaksi, mutta epäonnistumisen työsuhteessa ei luulisi olevan mikään tae elinkautisesta työsuhteesta. Luulisi viimeisen kahdeksan vuoden jo todistaneen sen.

Joku tuossa yllä toivoo jotain boikotteja. Niitä ei tueta. Katsomossa käydään joka matsissa hamaan tappiin asti. Boikotit on ihan pasilasta.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Nyt kauden jälkeenkö vasta olet alkanut avautua IFK:n suorittamisesta? .

...ja muuta jonninjoutavaa ja lapsellista höpinää taas ismaililta. Ei näitä ismailin provoja ole kannattanut kommentoida ennen, nyt eikä kannata tulevaisuudessakaan.

Lätkässä viihde on numero yksi. Hyvä tappio voittaa huonon voiton.

Arvosana Nybbelle tästä kaudesta sama kuin Törmäselle 6
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
...... En mä väitä, että on väärin toivoa sitä brändikiekkoa takaisin, mutta on vain ihan vitun tyhmää perustella tytinää ja tötinää sillä, että niin aina voitetaan. Ja vaikkei voitettaisi, niin ainakin hallilla viihtyisi.......

Learn from history, that is the only true philosophy. Kaikki IFK-mestaruudet on voitettu, kyllä myös armon vuonna 2011, joukkueella, joka on ollut sekoitus todella taitavia pelaajia, peräänantamattomuutta ja rymistelijöitä. Mennyt kausi osoitti sen, että kädellisiä pelaajia oli kaksi-kolme, peräänantamattomia Zaborsky (ja olikohan joku muukin), mutta ainoat taklaajat olivat hajalla lähes koko kauden. Eli trollauksesta huolimatta kiitos viestistä, joka pakotti muistelemaan aikoja, jolloin IFK-maalivahteja eivät kaikkien tuppuraisten tai tappuraisten pelaajat lananneet ilman, että teki todella kipeää. Mutta myös aikoja, jolloin parhaissa ketjuissa (Carey Wilson-Tuohimaa-Jokinen tai Peltonen-Hagman-Salmelainen tai Ruutu-Davidsson-Caloun) oli yksi, joka hallitsi kenttää käsillään ja aivoillaan, yksi joka teki maalit ja yksi, joka teki maskia ja ajoi kaikkea mikä liikkui.
 

444

Jäsen
Learn from history, that is the only true philosophy. Kaikki IFK-mestaruudet on voitettu, kyllä myös armon vuonna 2011, joukkueella, joka on ollut sekoitus todella taitavia pelaajia, peräänantamattomuutta ja rymistelijöitä. Mennyt kausi osoitti sen, että kädellisiä pelaajia oli kaksi-kolme, peräänantamattomia Zaborsky (ja olikohan joku muukin), mutta ainoat taklaajat olivat hajalla lähes koko kauden. Eli trollauksesta huolimatta kiitos viestistä, joka pakotti muistelemaan aikoja, jolloin IFK-maalivahteja eivät kaikkien tuppuraisten tai tappuraisten pelaajat lananneet ilman, että teki todella kipeää. Mutta myös aikoja, jolloin parhaissa ketjuissa (Carey Wilson-Tuohimaa-Jokinen tai Peltonen-Hagman-Salmelainen tai Ruutu-Davidsson-Caloun) oli yksi, joka hallitsi kenttää käsillään ja aivoillaan, yksi joka teki maalit ja yksi, joka teki maskia ja ajoi kaikkea mikä liikkui.
Ei kaikki eriävät mielipiteet ole trollausta. Pyydän myös muistelemaan, sattuuko historian välilehdiltä löytymään kausia, jolloin tytistiin ja tötistiin, mutta menestys jäi kauas. Kyllä niitä on, enemmän kuin mestaruuksia. Joten mitä historia opettaa meille?
Voidaan myös toki palata tuohon alkuvuoteen 2011, kun tammi-helmikuussa Kalsarille huudettiin kilvan kenkää, kun jengi hiihteli kananmunat kainaloissa kentällä. Edes pudotuspelien alkaessa, etenkään narrisarjassa 0-2 -tappioasemassa, kovin moni ei uskonut menestykseen eikä kiitellyt pelityyliä. Loppu on historiaa, kun jengi rupesi pelaamaan kunnolla. Pointti kuitenkin on, että tuo kausi oli palstalla vallitsevan konsensuksen mukaan kaikkea muuta kuin hienoa kiekkoa ennen narrisarjan G3:a.

On luuserin puhetta väittää, että hyvä tappio on parempi kuin huono voitto. Se on sellaisen henkilön puhetta, joka on tottunut häviämään ja yrittää selittää itselleen, kuinka se on ihan ok, pääasia että yritettiin. Tulosurheilussa ei anneta lisäpisteitä hyvästä yrityksestä ja mun mielestä yhdenkään fanin ei tarvitse kiitellä joukkuetta, joka hävisi 12-1, mutta taklasi kolme kertaa vastustajaa enemmän.
Mulle voitto menee urheilussa kaiken edelle, tuli se millä tyylillä hyvänsä. En mä mene hallille tsiigaamaan taklauksia, vaan maaleja. Jos saadaan samassa paketissa molemmat, niin aina parempi, mutta voitto on voitto.

Ja ei, ei tää oikein liity Nybondakseen mitenkään, vaan lähinnä siihen katteettomaksi osoitettuun kitinään kaikesta, mitä officella tehdään. Kun omassa säälittävydessään halutaan rypeä eikä ajatella loogisesti. Ei nähdä eikä haluta nähdä syy-seuraussuhteita asioissa eikä kyetä hahmottamaan mitään muita "värejä" kuin musta ja valkoinen.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
.......On luuserin puhetta väittää, että hyvä tappio on parempi kuin huono voitto. Se on sellaisen henkilön puhetta, joka on tottunut häviämään ja yrittää selittää itselleen, kuinka se on ihan ok, pääasia että yritettiin.......Mulle voitto menee urheilussa kaiken edelle, tuli se millä tyylillä hyvänsä. En mä mene hallille tsiigaamaan taklauksia, vaan maaleja. Jos saadaan samassa paketissa molemmat, niin aina parempi, mutta voitto on voitto.
......

Kaiken lainatun allekirjoitan sataprosenttisesti. Samoin allekirjoitan sen, että joukkuetta pitää peluuttaa sen vahvuuksien mukaan; ellei ole yhtään rymistelijää joukkueessa, pitää olla rehellisesti lauma tikutakuja (ent. maaoravia). Jos tikutakuilla kykenisi voittamaan, ei Nybondaksessa olisi vikaa. Mutta kun vastaan tulee joukkue täynnä edes hieman tuhmempia tikutakuja, ei meidän tikutakuillamme tee mitään. Minulle on myös turha hymyilemään haastatteluihin, että pelasimme hyvin, mutta kun tuhmat naapurit eivät antaneet meidän ottaa namuja mukaamme.

Vielä kerran: vain voitoilla ja mestaruuksilla on merkitystä. Kaikki muut ns. mitalit ovat hävittyjä ja nämä kaudet ovat menneet päin penttiä. Tappiot kuuluvat osana tulosurheiluun, mutta niihin tottuminen tai niiden hyväksyminen ei kuulu niille joukkueille, joita kannatan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Bruins kun jäi nyt ulos playoffeista niin saman tien sai joukkueen GM lähteä, myös Bruinsissa tuo identiteetti on nyt meinannut lipsua mikä oli varmasti yksi syy Chiarellin potkuihin. Tätä samaa reagointia toivoisi näkevän myös täällä.

IFK:n menestys Nybondaksen aikana on ollut luokatonta ja brändistä ei tietoakaan vaan joukkue on vuodesta toiseen mikkihiirilauma.

Mutta kyllä Bruins pystytään laskemaan menestyneeksi joukkueeksi viimeisen viiden vuoden aikana. En olisi yhteen playoff tyrimiseen Chiarellille potkuja antanut koska todennäköisesti nyt kestää hetken ennen kuin Bruins saa taas laivan oikealle kurssille.

Nybondasta ja Chiarellia ei voi verrata millään mittareilla. Chiarelli kumminkin on tehnyt koko ajan liikkeitä mitkä on palauttanut Bruinsin menestyneeksi joukkueeksi. Nybondas taas näytti omat kykynsä kun Petri Matikainen lähti. Meni kumminkin sieltä mistä aita oli matalin ja palkkasi täysin kokemattoman valmentajan. Vertaisin IFK:n politiikka ennemmin Edmonton Oilersiin jossa Kevin Lowe saa hääriä ihan miten haluaa tuloksesta huolimatta. En usko, että Nybondas olisi saanut kenkää vaikka oltaisiin jääty ulos play-offeista. En usko, että olisi saanut kenkää vaikka oltaisi oltu viimeisiä!

Olen itse paljon puolustanut Nybondaksen asemaa, mutta kyllä nyt ollaan siinä tilanteessa, että uutta verta kaivattaisiin tuohonkin osaan toimistossa. Otetaanpa vielä yksi vertaus Chiarelliin. Chiarelli tuli median eteen ennen kauden viimeistä ja totesi tämän kauden olleen epäonnistuminen(varmasti tiesi, että tämä helpottaa myös mahdollista monon tuloa). Meillä taas puhutaan jostain helvetin turbulenssista, kertaakaan en ole kuullut Nybarin suusta, että virheitä olen tehnyt.
Kaikista pahin tilanne on tälläinen organisaation oma poika tuolla pallilla. Väitän, että jopa Penan kenkiminen oli helpompaa kuin Nybondaksen. Näiden tuloksien varjolla siellä on pakko olla joku kuka suojelee tätä heeboa.Se yksi mestaruuskin on paradoksi koska Nybondaksella hyvin vähän tekemistä koko asian kanssa, sattui olemaan vaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Kyllä pikkaisen joutuu myös miettimään Nybondaksen yhteistyötä valmennusjohdon kanssa kun kahtena peräkkäisenä vuotena on tullut piikki Nybondaksen suuntaan pävalmentajilta. Itse asiassa tästä puhui myös Petri Matikainen jossain vaiheessa. Joskus tuli mieleen, että halusiko Nybondas Sormusesta oman marionetin, mutta molemmat ymmärsi pelistä yhtä vähän. Jo tässä vaiheessa kun huomattiin, että tämä suunnitelma menee puihin niin olisi pitänyt luovuttaa se kausi ja alkaa rakentamaan uuttaa. Raimo Summasen palkkaamista ei voi pitää kauhean pitkäjänteisenä ratkaisuna.

Näkisin, että Nybondaksella on 1 kausi aikaa. IFK:n resursseilla pitää olla joka vuosi neljän parhaan joukossa. Jos ensi kaudella ei onnistuta tässä niin sitten pitää toimistolla tehdä suuri puhdistus..
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Luuserin kirjoittelua on se, että olkaamme tyytyväisiä HIFK:n sarjasijoituksiin kokonaisuutena sinä aikana, kun Tom Nybondas on ollut HIFK:n Utj. Nyba ei tietenkään päätä HIFK:n Liigajoukkueen pelitavasta, koska ei palkkaa päävalmentajaa, joten pelitavan heilahtelu on oikeastaan HIFK-Hockey Oy:n hallituksen syntilistalla, koska he palkkaavat päävalmentajan. Nybondas on kuitenkin ollut helmikuun alusta 2008 HIFK:n Utj ja vain kaudella 2010-11 HIFK on menestynyt kelvollisesti, jopa erinomaisesti, mutta 14 joukkueen sarjassa sijoittuminen sijoille 5-10 kaudesta toiseen ei ole muuta kuin keskinkertaista tekemistä ja loppujen lopuksi häviämistä kausi toisensa perään. Jos joku tyytyy tuollaiseen menestykseen ja antaa synninpäästön joka kevät kauden jälkeen sen kauden häviäjäjoukkueen kasanneelle UTj:lle, niin on kyllä aika kujalla siitä mitä huippu-urheilussa tavoitellaan. Se sana on menestys ja kohtuullista menestymistä HIFK:n resursseilla pelaavalle joukkueelle olisi noin kahden vuoden välein pelata edes välierissä. Ei HIFK ole mikään amatööri-joukkue joka pelaa "kiva-kiva kaikki pelaa" amatöörisarjassa, jossa pääasia on se, että kaikilla on kliffaa katsomossa ja myös kentällä. Porukka kasataan sellaisessa sarjassa suurelta osin mukavista omista junnuista, joiden lahjat eivät suurelta osin kyllä viittaa siihen, että heidän avullaan joskus voitettaisiin HIFK:lle mestaruuksia tai edes sitä välieräpaikkaa. Onko HIFK huippu-urheiluseura vai vain kivaa viihdettä Nordiksella. Herätkää nyt HIFK-Hockey Oy:n hallituksessa ja tehkää Nybondasille 1-2 kauden tavoiteohjelma, jossa ydin on menestymisessä. Päästään sijoille 1-4 viimeistään 2017 tai Nybondas saa kenkää. Ihan iisiä, ottakaa vastuu urheilupuolen menestyksestä ja laittakaa Nybondasille oikea tulosvastuu tästä oikeasta menestymisestä, joka on sijat 1-4, viimeistään keväällä 2017. Kiitos.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nybondasta ja Chiarellia ei voi verrata millään mittareilla.

Enhän minä näitä herroja toisiinsa verrannutkaan vaan otin esille tämän Chiarellin potkut, koska halusin tuoda esille kuinka nopeasti asioihin voidaan reagoida ( playoffeista ulos ja vähän identiteetti meinannut kadota nyt kauden parin aikana niin saman tien potkut ) kun taas täällä Nybondas on vetänyt vihkoon jo useamman kauden ja tuosta HIFK:n identiteetistä ei ole ollut mitään hajua moneen kauteen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nybaristakin oikeastaan kaikki sanottu täällä laidasta laitaan, Lyhyesti voi todeta enää vaan sen, että mä toivon sydämmmmmmeni pohjasta, että joku kaunis päivä IFK on sellainen organisaatio, jossa ihan oikeasti otetaan menestyminen ja brändi tosissaan. Ja jos eponnistumisia tulee liikaa, niin henkilöitä vaihtuu.
 

444

Jäsen
Luuserin kirjoittelua on se, että olkaamme tyytyväisiä HIFK:n sarjasijoituksiin kokonaisuutena sinä aikana, kun Tom Nybondas on ollut HIFK:n Utj.
Toivon, että kukaan ei edes ajattele niin, vaikka ajatuksiaan ei julkisiksi kirjoittaisikaan.
Sen sijaan mä en edelleenkään usko, että IFK:n rämpiminen vuodesta toiseen olisi pelkästään UTJ:n syytä. Muuttujia on enemmän, jolloin pelkästään yhden ukon harteille, riippumatta ko. henkilön presenssistä ja habituksesta, kaiken sysääminen on vain vitun debiiliä hommaa.

Mä ihan aidosti toivon, että IFK:sta ei tule mitään Suomen Toronto Maple Leafsia. Jengi pelaa pudotuspelissä kerran vuosikymmenessä, mutta porskuttaa taloudellisesti kaudesta toiseen aallon harjalla. Kaikille on annettu säännöllisesti kenkää, mutta muutosta ei tapahdu. Fanit jaksavat täyttää hallin kaudesta toiseen, koska otteluissa on tarpeeksi viihdettä. Ainakin hävitään hyvin hei.

Nybarin kenkiminen tässä ja nyt ei muuttaisi mitään, koska tilalle palkattaisiin joku vähintään yhtä itseriittoinen paskiainen. Tai ainakin hänestä kouliutuisi sellainen hyvin nopeasti, kun oppisi talon tavoille. Joo, Nyballe kenkää, mutta samalla todellinen suursiivous koko organisaatioon junnutasoilta alkaen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ihan aidosti toivon, että IFK:sta ei tule mitään Suomen Toronto Maple Leafsia. Jengi pelaa pudotuspelissä kerran vuosikymmenessä, mutta porskuttaa taloudellisesti kaudesta toiseen aallon harjalla. Kaikille on annettu säännöllisesti kenkää, mutta muutosta ei tapahdu. Fanit jaksavat täyttää hallin kaudesta toiseen, koska otteluissa on tarpeeksi viihdettä. Ainakin hävitään hyvin hei.

Nybarin kenkiminen tässä ja nyt ei muuttaisi mitään, koska tilalle palkattaisiin joku vähintään yhtä itseriittoinen paskiainen. Tai ainakin hänestä kouliutuisi sellainen hyvin nopeasti, kun oppisi talon tavoille. Joo, Nyballe kenkää, mutta samalla todellinen suursiivous koko organisaatioon junnutasoilta alkaen.

Tähän on helppo yhtyä. Organisaatio tarvitsee ravistelua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän on helppo yhtyä. Organisaatio tarvitsee ravistelua.

Totta. HIFK:n kuitenkin on valahdettava vähintäänkin säälien ulkopuolelle ja menettävän tuhansia katsojia että mitään ravistelua tulee tapahtumaan. Tästä Vesa Rantanen kirjoitti hyvin liigavarvas-kolumnissaan pari viikkoa takaperin. Tämä(kin) kausi oli varmaan officella ihan ok kun porukka löysi taas Jäähalliin, joukkue teki paljon maaleja ja voitettiin jopa yksi po-sarja ja on nyt joku kolmen vuoden projektikin vielä meneillään....
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä. Kuten rakas ystäväni @bozik toisessa ketjussa kirjoitti

Teillä on siitä hieno seura, että on periaatteessa yksi ketunturkin hailee missä pelaatte, kolmesta viiteen tuhatta varttunutta rouvaa ostaa kausarin vaikka halliin mahtuisi 2000 ihmistä. Loput sitten sanoo ruotsiksi "peijakas" lähtee bingoon ja omistamiensa kausarien lisäksi ostaa seuraavan matsiin pari irtolippua josko niillä kausarien lisäksi näkisi Hifk:n pelaavan. Jos ei näe niin eihän sekään haittaa, ensi viikko on uusi viikko.

on tämä elinkautisuuskin yhdenlainen kirous. Katsojakeskiarvo nousi (kyseenlaiaisin keinoin toki) eikä tuhansia katsojia menetetä, vaikka olisi mikä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Stögö on saanut ansaitusti paskaa niskaansa, muttei mielestäni unohtaa sovi Karavaanaria! Kaudesta toiseen tämä tunari rakentaa joukkueen, jossa on jokin osa-alue päin vittua. Tällä kaudella se on sentteriosasto. Se, että Robert Leinon tasoinen surkimus lasketaan pelaavaan sentterinelikkoon Liigan kärkibudjetin jengissä, on jotain aivan käsittämätöntä. Lisäksi joukkueessa ei ole hyökkäyspäässä paskan vertaa kilpailua vaan Tammiset, Miehot& co pääsevät pelaamaan, koska ei ole ketään muutakaan. Haluaisin nähdä, mitä osaava UTJ, kuten Saipan Tuomenoksa ja JYPin Holtari saisivat aikaan IFKn resursseilla.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Stögö on saanut ansaitusti paskaa niskaansa, muttei mielestäni unohtaa sovi Karavaanaria! Kaudesta toiseen tämä tunari rakentaa joukkueen, jossa on jokin osa-alue päin vittua. Tällä kaudella se on sentteriosasto. Se, että Robert Leinon tasoinen surkimus lasketaan pelaavaan sentterinelikkoon Liigan kärkibudjetin jengissä, on jotain aivan käsittämätöntä.

Kuten myös se, että Ramstedt saa olla meidän ykkösketjun sentteri illasta toiseen. Tämän vuoden näytöillä ei pelipaikkaa löytyisi mistään muusta liigajoukkueesta. Elkins on meidän ainoa hyvä sentteri. 2. ketju ja Husso pitää HIFKin pinnalla eikä Nybondas reagoi tilanteeseen mitenkään. Viime kaudella, kauden ensimmäisen pelin rosteri oli parempi kuin viimeisen. Tämä sama jatkuu koko Nybondaksen "uran" ajan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Silti päävalmentajan suuntaan sitä sormea vielä tässä kohtaa osoittelisin. Tolla rosterilla pitäisi pystyä parempaan.

Saarelainen, Mieho, Leino, Lehtinen, Moberg, Salmi, Heikkinen siinä noita nimiä jotka tänäänkin punapaidan päälleen pukivat. Rosteri on armottoman kapea, kun sieltä puuttuu hyökkäyksestä pari kaveria niin se näkyy heti karusti.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Saarelainen, Mieho, Leino, Lehtinen, Moberg, Salmi, Heikkinen siinä noita nimiä jotka tänäänkin punapaidan päälleen pukivat. Rosteri on armottoman kapea, kun sieltä puuttuu hyökkäyksestä pari kaveria niin se näkyy heti karusti.

Hyökkäyksestä yli kentällinen miehiä poissa ja puolustuksesta top6:sta puolet. Aivan varmasti näkyisi jokaisella liigajoukkueella peliesityksissä. Asenteella silti täydet kolme pinnaa. Ihme kitinää.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hyökkäyksestä yli kentällinen miehiä poissa ja puolustuksesta top6:sta puolet. Aivan varmasti näkyisi jokaisella liigajoukkueella peliesityksissä. Asenteella silti täydet kolme pinnaa. Ihme kitinää.

Rask, Luttinen ja Hintz sekä Lamberg sivussa. Lambergin varaan ei voi laskea mitään ja en todellakaan laskisi myöskään Hintzin varaan yhtään mitään nuori sälli ja selkä paskana niin ei voi odotukset kyllä kovin suuria olla. Pari kaveria on hyökkäyksestä sivussa siis. Asennetta löytyi vasta aivan lopussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös