Playoffs 2015 välierät: Kärpät – JYP

  • 134 833
  • 836
H

Hidas_ja_kankea

Helppo on pitää lupaukseni, etten yhtään Valtraa ainakaan osta.

Yksittäisten katsomo yms tapahtumien perusteella on aivan turha lähteä yleistämään. Vatipäitä löytyy jokaisen joukkueen kannattajista. Mielellään katsoisin kokonaisuutta niin pelillisesti kuin myös keskustelun osalta.

Eipä tässä enää uutta tästä hienosta välieräsarjasta ole kerrottavaa. Täältä tähän.
Terveisin: Jyväskylässä asunut ja JYP:iä silloin (lievästi) kannattanut kärppäfani
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Lampaanperseet Kasparille, en vaan ymmärrä tota kuolemista kesken pelin.

Kaikki kärppäfanitkin antaa Kasparille lampaanpersettä. Tämä tietysti eri syystä, eli pelisuorituksista. Minä en ainakaan itse anna ko. tapahtumasta persettä kenellekään muulle kuin Luomalle. Ihan poskettoman typerä poikittainen maila tuossa tilanteessa ja hidastusten perusteella osui kypärän alareunan ja hartiasuojan väliseen suojaamattomaan kohtaan. Tietysti jokainen voi mennä kokeilemaan, miltä se komposiitti tuohon kohtaan tuntuu. Allekirjoittaisin väitteesi tietysti, jos kyseessä olisi täysi jurkka, mutta Kaspar lähti kaksi minuuttia tuon jälkeen koppiin loppueräksi, vaikka olisi päässyt pelaamaan sitä kuuluisaa ylivoimaakin seuraavassa vaihdossa.

Muilta osin nöyrästi lakki päästä molemmille joukkueille. Aivan helvetin kova sarja ja jäätävää kiekkoa. Olen 99,99% varma, ettei finaalisarja ole taistelulla, intensiteetillä tai varsinkaan pelin tasolla mitattuna lähelläkään tätä sarjaa. Siksi olen rohkea ja julistan tämän taiston moraaliseksi finaaliksi.
 

ale

Jäsen
Tämä ei liity itse peliin, mutta raapaasi niin syvältä.
Kuokkalan koneelle tiedoksi, että Atria ei ole todellakaan ole Jyväskylän alueen tuote. Atria on keskellä Etelä-Pohjanmaata Nurmossa! Älkää yrittäkö omia.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Okei. Enpä ole pitkään aikaan nähnyt Kärppiä noin kusessa, kuin tässä viimeisen pelin viimeisillä minuuteilla. Päällimmäisenä yllättynyt olo, että noin kehnolla puolustuspelillä jatkoon päästiin.. ja henkilökohtaisten virheiden määrällä.. Mutta tänä vuonna riitti tämä!

JYP pelasi erittäin aktiivisesti, mutta ehkä se sitten nvaikutti tähän sarjaan etteivät vain pystyneet systemaattisesti nousemaan kiekon kanssa alueelle luomaan paikkoja. Tarkki imaisi ratkaisevan eka pelissä ja aika tärkeän maalin tässä viimeisessäkin. Karhunen puolestaan näytti että on hermoiltaan rautaa!
Kiitos minunkin puolesta JYPille ja faneille! ei muuta kuin tsemppiä jatkoon.

Ainiin ja OIJOIJOIJOIJOIII!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Tämä ei liity itse peliin, mutta raapaasi niin syvältä.
Kuokkalan koneelle tiedoksi, että Atria ei ole todellakaan ole Jyväskylän alueen tuote. Atria on keskellä Etelä-Pohjanmaata Nurmossa! Älkää yrittäkö omia.
Faktat haltuun siellä, Atria osti Saarioisen Jyväskylän toimipisteen muutama vuosi sitten.
Kaikki kärppäfanitkin antaa Kasparille lampaanpersettä. Tämä tietysti eri syystä, eli pelisuorituksista. Minä en ainakaan itse anna ko. tapahtumasta persettä kenellekään muulle kuin Luomalle. Ihan poskettoman typerä poikittainen maila tuossa tilanteessa ja hidastusten perusteella osui kypärän alareunan ja hartiasuojan väliseen suojaamattomaan kohtaan. Tietysti jokainen voi mennä kokeilemaan, miltä se komposiitti tuohon kohtaan tuntuu. Allekirjoittaisin väitteesi tietysti, jos kyseessä olisi täysi jurkka, mutta Kaspar lähti kaksi minuuttia tuon jälkeen koppiin loppueräksi, vaikka olisi päässyt pelaamaan sitä kuuluisaa ylivoimaakin seuraavassa vaihdossa.

Muilta osin nöyrästi lakki päästä molemmille joukkueille. Aivan helvetin kova sarja ja jäätävää kiekkoa. Olen 99,99% varma, ettei finaalisarja ole taistelulla, intensiteetillä tai varsinkaan pelin tasolla mitattuna lähelläkään tätä sarjaa. Siksi olen rohkea ja julistan tämän taiston moraaliseksi finaaliksi.
Kolmannessa erässä kumminkin naureskeli vaihtoaitiossa Spangin kanssa, eli ei se nyt niin paljon sattunut. Typerä poikkari Luomalta tietysti, mutta turkkaa oli aika rajusti Kasparilla mukana, tämä peli ei tähän ratkennut, mutta ei vaan ollut ottelusarjan hengen mukainen. Onnea jatkoon mustamakkaroitten kanssa...
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Kolmannessa erässä kumminkin naureskeli vaihtoaitiossa Spangin kanssa, eli ei se nyt niin paljon sattunut. Typerä poikkari Luomalta tietysti, mutta turkkaa oli aika rajusti Kasparilla mukana, tämä peli ei tähän ratkennut, mutta ei vaan ollut ottelusarjan hengen mukainen. Onnea jatkoon mustamakkaroitten kanssa...

Oli erittäin typerä poikkari, mutta olihan tuo aivan selvä jäähyn paikka. Sekö tarkoittaa, että ei tehnyt kipeätä, kun oli puoli tuntia myöhemmin taas vaihtoaitiossa? Eikö siitä olisi siis kuulunut viheltää jäähyä, kun Kaspar tulikin kolmanteen erään mukaan?

Täältä myös kiitos Jypille ja Jyp -faneille. Keskustelu pysyi pääpiirteittäin asiallisena ja laitoitte hyvin kampoihin kentälläkin.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP:n kauden "superketju" kyllä vähän hyytyi välierissä ainakin pisteiden valoissa: sarjan viiteen viimeiseen peliin nopeasti laskettuna Tuppurainen 1+1, Löfman 0+2 ja Hännikäinen 0+0. Vastaavasti Kärppien JJJ oli selvästi sarjan paras ketju ja kukas muu kuin Donskoi se eilen naulasi voittomaalin JYP-reppuun.

Oikeastaan missään vaiheessa kautta (runkosarjaa) en olisi uskonut että JYP pelaa tänä vuonna välierissä, mitaleista. Sikälis suoritus on siis hyvä, vaikka pettymys on edelleen päälimäisenä mielessä. Niinhän se on että nälkä kasvaa syödessä. Kotietu oli tänä keväänä valttia ja ainakin tällä kertaa voidaan siis sanoa että myös runkosarjamenestyksellä oli iso merkitys.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisikohan asialliseen keskusteluun vaikuttanut se, että molempien joukkueiden kannattajat ovat saaneet maistaa menestystä viime aikoina. Eli tavallaan osataan ottaa aavistuksen iisimmin eikä olla ihan niin katkeria pienistä asioista. Toisaalta merkityksensä on myös joukkueilla, jotka pelasivat rehdin sarjan ilman suurempia ylilyöntejä. Ja ehkäpä jotain paikkakuntiinkin liittyvää eli kiitos vielä ja kaikkea hyvää sinne Jyväskylään!
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Minusta tässä pelattiin ikäänkuin kaksi erilaista välieräsarjaa. Oli Jyväskylän sarja, jossa nähtiin erilaista peliä johtuen kaukalon koosta, ja sitten Oulun sarja. Molemmissa voitti kotijoukkueet, Oulun sarjaa pelattiin yksi peli vain enemmän johtuen Kärppien runkosarjasijoituksesta. Eli on sillä runkosarjasijoituksella vaan väliä. Vaikka täällä nyt kuinka ylistetään miten tämä sarja tullaan muistamaan, mielestäni ei mitään järin dramaattista lopulta sattunut ja kotijoukkueet veivät, Kärpät toki suvereenimmin. Tietysti kun sarja venyy game 7:ään, yleensä siitä on kehkeytynyt tunteekkaampi olo kannattajille kuin vaikka viiden matsin sarjasta johtuen jo tarinan pituudesta.

En tiedä käsitteleekö oma pää pettymystä tällä tavoin, muttei itse sarja tuon suurempia tunteita näin jälkikäteen herätä. Kiitos vielä oululaisille, eritoten järkkäreille. Hienoja ihmisiä.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno ottelusarja oli tämä. Kiitokset vain Kärpille ja kaikkea hyvää Tapparaa vastaan. Jos minun on pakko valita puoli finaaliparia ajatellen, niin valinta pitää tehdä kahden pahan väliltä. Näistä kahdesta pahasta Kärpät menee kuitenkin selkeästi edelle. Syynä on oululaiset työkaverini ja se, että Kärppien ja JYPin ottelusarjaa käsittelevässä ketjussa kummankin osapuolen kannattajat ovat olleet koko ajan asiallisella ja reilulla hengellä mukana. Pientä vääntämistä yksittäisistä tapahtumista toki oli, mutta tulosta kuitenkin osataan kunnioittaa. Seitsemän peliä ei valehtele ja parempi voitti. Erityismaininta vielä oululaisille siitä, että kuulemani mukaan ainuttakaan rantalelua ei lentänyt jäälle ottelun päätyttyä. Hyvän voittajan merkki. Tiedostan kyllä sen, että JYPilläkin on vielä jäljellä yksi peli, joten kesälomat eivät vielä alkaneet. Historiassa on kuitenkin nähty myös niitä tapauksia jossa rantapalloja on heitelty välierien päättyessäkin.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kärpät on uskomaton joukkue. Sarja oli loistava, jossa meilläkin oli omat mahdollisuutemme. Lisäksi vastapuolen kannattajat pitivät kyllä hyvää tunnelmaa, oli läpsyttimet tai ei. Kiitoksia molemmille joukkueille, teitte tästä sarjasta ikimuistoisen.

Eikä tohon finaalisarjaan ole kuin yksi juttu: Ketä voittaa? Oulun Kärpät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös