Kelle pelinumerot kuuluvat?

  • 17 537
  • 49

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
34 juha Pursiainen -> Jeffery Bes, SaiPan nousun jälkeisen kauden Kanukki. Menee ehdottomasti Pursiaisen ohitse, johdatti koko joukkuetta silloin. Mailan pyörittelyt aloituksissa legendaarisia. Paita löytyy täältä.

Ah, Jeff Bes. Tuolloin taisi kaikki SaiPan junnarit pyöritellä mailoja aloituksessa. Itsekin tuohon syyllistyin, vaikken edes ajattellut ikinä koko juttua. Jälkikäteen kuullut vanhemmilta kuittailua :)

Jaa SaiPassakin ollut desimaalinumeroinen peluri?
Itse olen jostain lukenut että ainut desimaalinumero SM-Liigan pelipaidassa oli Otakar Janeckyllä narri-vuosinaan 91,1

Tuohan oli Iskelmän tai jonkun muun radiofirman "sponsoripelaaja", sillähän pelasi monta pelaajaa. Tero Hämäläinen tulee jostain muistin syövereistä mieleen listan jatkoksi tuolla numerolla pelanneeksi. Ihan varmaksi en tätä muista kun ikää oli tuolloin noin kymmenen vuotta.

EDIT: Unohtu toinen lainaus.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tuohan oli Iskelmän tai jonkun muun radiofirman "sponsoripelaaja", sillähän pelasi monta pelaajaa. Tero Hämäläinen tulee jostain muistin syövereistä mieleen listan jatkoksi tuolla numerolla pelanneeksi. Ihan varmaksi en tätä muista kun ikää oli tuolloin noin kymmenen vuotta.
Nyt ei ole muuta annettavaa tähän ketjuun kuin että kyseessä taisi olla Etelä-Karjalan Radion taajuus. Iskelmäähän ei tuolloin vielä ollut.
 

atsku

Jäsen
25 Antti Tuomenoksa, Ari "Sutka" Suutari

5 / 50 Mikko Myllykoski, kapteeni.

21 Iiro Järvi

Pelasiko Martin Richter numerolla 2 tai 5?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jaa SaiPassakin ollut desimaalinumeroinen peluri?
Itse olen jostain lukenut että ainut desimaalinumero SM-Liigan pelipaidassa oli Otakar Janeckyllä narri-vuosinaan 91,1
Myös Lukossa Tommi Turunen pelasi paikallisradion mainoksella 93,3. Ja jossain joukkueessa jonka nimeä tai pelaajaa en muista pelasi ainakin 94(00) silloin kun kännykät oli vielä käsilaukun kokoisia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse olen jostain lukenut että ainut desimaalinumero SM-Liigan pelipaidassa oli Otakar Janeckyllä narri-vuosinaan 91,1
Toi on sikäli totta että Harkimo oli eka joka kekkasi tän "loistavan idean" myydä pelinumeroita sponsoreille kaudella 1992 - 1993. Sillon Janeckyn numero tosiaan oli toi 91,1 joka tuli siis paikallisradion mukaan. Mutta pian tuli sääntö että numeron pitää olla kokonaisluku, mutta se pilkku ja sen jälkeen oleva numero voi olla osa mainosta jos on selkeästi pienemmällä. Sen jälkeen näitä paikallisradioiden numerotaajusnumeroita oli (muutaman kauden) melkeen joka jengillä ja saihan itse Theoren Fleurykin kantaa pelinumeroa 95,7 Tapparassa.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toi on sikäli totta että Harkimo oli eka joka kekkasi tän "loistavan idean" myydä pelinumeroita sponsoreille kaudella 1992 - 1993. Sillon Janeckyn numero tosiaan oli toi 91,1 joka tuli siis paikallisradion mukaan. Mutta pian tuli sääntö että numeron pitää olla kokonaisluku, mutta se pilkku ja sen jälkeen oleva numero voi olla osa mainosta jos on selkeästi pienemmällä. Sen jälkeen näitä paikallisradioiden numerotaajusnumeroita oli (muutaman kauden) melkeen joka jengillä ja saihan itse Theoren Fleurykin kantaa pelinumeroa 95,7 Tapparassa.

Elikkä virallisesti kenelläkään muulla ei ole ollut desimaali pelinumeroa kuin Janeckyllä?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Elikkä virallisesti kenelläkään muulla ei ole ollut desimaali pelinumeroa kuin Janeckyllä?
Ei kellaan ole ollut virallisesti desimaalinumeroa. Janeckykin oli numero 91 virallisissa tiedoissa.

Hjalliksen klaani keksi myos "myyda" pelinumeroja mm. bensiinien oktaaniluvuille ja matkapuhelimen suuntanumeroille. Toisaalta taas FC Jazzilla oli aikanaan kaikki pelinumerot "Burana 4xx".
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
SaiPa on päivittänyt pelinumeroita ensi kaudelle, ja numerolla 2 näyttäisi pelailevan sekä Santeri Lipiäinen että Miika Huhtanen. Tuskin tästä kuitenkaan kannattaa kehittää mitään jonnevirtasmaista spektaakkelia, veikkaan että Huhtasen nimi on vain unohtunut listalle. Huhtanen on nimittäin A-nuorten kesäringissä, joten tuskin miestä nähdään SaiPan liigajoukkueessa puolustamassa ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös