Mihin sijoitukseen olet tyytyväinen kun kausi on ohi?

  • 19 493
  • 87

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minä olen tyytyväinen, jos suora pudotuspelipaikka irtoaa. Inhoan avoimesti säälipleijareita, minkä takia en KalPaa siellä haluaisi nähdä. Onhan sääläripaikka parempi kuin heti runkosarjan jälkeen alkava kesäloma, sitä en kiistä.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On joka tapauksessa erittäin hienoa nähdä taas pudotuspelit Kuopiossa. Tästä kiitos kuuluu erityisesti Kimmo Kapaselle ja Jari Laukkaselle, jotka onnistuivat joukkueen kasaamisessa loistavasti.

Oot sinä nahkis kyllä hauska kaveri. Laukkasen Jaria voidaan kiittää vain siitä, että osasi olla niin umpisurkea valmentaja, että jopa Kapaset ymmärsi päästää Jarin menemään. Se tosin kesti vähintään yhden kauden liian kauan.

Se joka ymmärsi palkata Pekka Virran KalPan peräsimeen on yhdessä Pekan kanssa suurin syy nousuun pohjamudista.

Olen tyytyväinen sijoituksiin 1-13. Jos tuohon ylletään niin ollaan menty eteen päin.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Oot sinä nahkis kyllä hauska kaveri. Laukkasen Jaria voidaan kiittää vain siitä, että osasi olla niin umpisurkea valmentaja, että jopa Kapaset ymmärsi päästää Jarin menemään. Se tosin kesti vähintään yhden kauden liian kauan.
Olen suorastaan "pakoitettu" tiedustelemaan, ketä sitten saamme kiittää loistavista hankinnoista (mm. Keränen, Rissanen ja Mutanen), jos nämä herrat olivat tehneet sopimukset KalPaan huomattavasti aiemmin kuin Pekka Virta? Ymmärtääkseni urheilutoimenjohtaja ja päävalmentaja useimmiten kasaavat jääkiekkojoukkueita.

Itse ketjun aiheeseen sanoisin, että itse olisin tyytyväinen pääsystä kuuden joukkoon. Vähempään ei kai nyt voi tyytyä tässä vaiheessa, kun joukkue pelasi kärkihaminoissa ainakin koko syyspuolen. Pudotuspeleissä täytyy sitten tavoitella mitalia.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Olen suorastaan "pakoitettu" tiedustelemaan, ketä sitten saamme kiittää loistavista hankinnoista (mm. Keränen, Rissanen ja Mutanen), jos nämä herrat olivat tehneet sopimukset KalPaan huomattavasti aiemmin kuin Pekka Virta? Ymmärtääkseni urheilutoimenjohtaja ja päävalmentaja useimmiten kasaavat jääkiekkojoukkueita.

Kyllä nuo hankinnat Laukkasen piikkiin menevät. Birner ja Kubalik on sitten varmaankin hankittu Virran ehdotuksista. Olihan kesällä aika paljon juttua siitä, kuinka esim. Rissanen ei "hyppinyt riemusta" kun kuuli, että Virta tulee takaisin, että Mutanen ei tosiaankaan tiennyt että Kuopiossa odottaisi lopulta sama valmentaja kuin Porissa jne. Onneksi homma näyttäisi silti kääntyneen parhain päin.

Itse asiassa KalPassa on viime vuosina aika paljonkin harrastettu tätä, että valmentajana on lopulta ollut ihan joku muu, kuin mitä hankittavalle pelaajalle on kerrottu. Kolehmainen, Halonen ja Koivisto luulivat, että Tuokkola valmentaa, mutta Laukkanen se lopulta olikin. Keränen, Rissanen ja Mutanen luulivat että Laukkanen, mutta Virran lopulta saivat (tässä tapauksessa tosin kenties parannus alkuperäiseen suunnitelmaan). Toivottavasti tällainen olisi edes vähäksi aikaa ohi.

Onhan se mielenkiintoista pohtia, kuinka Laukkanen olisi pärjännyt nykyisen joukkueen kanssa.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen suorastaan "pakoitettu" tiedustelemaan, ketä sitten saamme kiittää loistavista hankinnoista (mm. Keränen, Rissanen ja Mutanen), jos nämä herrat olivat tehneet sopimukset KalPaan huomattavasti aiemmin kuin Pekka Virta? Ymmärtääkseni urheilutoimenjohtaja ja päävalmentaja useimmiten kasaavat jääkiekkojoukkueita.

Voi olla, että Laukkanen on jotain toiveita syksyllä esittänyt. Tuskin sitä on enää Joulun maissa paljon kuunneltu. Nahkis kuitenkin julisti, että pudotuspeleihin pääsystä saadaan eniten kiittää Laukkasen ja K. Kapasen hankintoja. Tätä väitettä en osta ollenkaan vaan uskon, että nuo pelaajat olisivat hyvinkin korvatavissa toisilla, ehkä Rissasta lukuunottamatta, ilman joukkueen tason laskua.

Mielestäni Virta on joukkueen tärkein palanen.
 

Limeton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa mitalikannassa 2016-2017
Mielestäni suurin myönteisen muutoksen aikaansaanut yksittäinen henkilö on Toni Saksman, joka toi jotain tolkkua koko tämän toiminnan organisoitumiseen uudelleen. Eli ensin taustat kuntoon ja sitten itse suoritukseen, jonka keskiössä on ollut Pekka Virta. Ei siis ole kyse pelkästään siitä mitä tapahtuu jäällä vaan mitkä tekijät siihen lähtökohtaisesti vaikuttavat. Laukkanenhan on aivan ulkona tästä.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Mielestäni suurin myönteisen muutoksen aikaansaanut yksittäinen henkilö on Toni Saksman, joka toi jotain tolkkua koko tämän toiminnan organisoitumiseen uudelleen. Eli ensin taustat kuntoon ja sitten itse suoritukseen, jonka keskiössä on ollut Pekka Virta.
Mielenkiinnosta tiedustelen taas, osaatko kertoa näistä toiminnan uudelleenorganisoitumisista tarkemmin? Eli esim. mitä uusia tolkkuasioita, joita ennen ei älytty, Saksman on tuonut taloon?
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Mitä Limeton edellä tarkoitti (?) yleisesti ainakin minun mieleeni tulee Saksmanin "tolkun" kohdalla varmaankin monien seuran rahoitusrakenteitten uudistamista:Esimerkiksi pelaajien hintalappuja saatiin nyt kohdistettua yhteistyöllä K. Kapasen kanssa hiukan tarkemmin ja tuloksellisemmin, ylihintaisia hankintoja ei ole juurikaan tiedossa(?) esimerkiksi Kubalik ja Birner ovat sen mukaan mitä olen taloudessa käsittänyt, suorastaan loisto-ostoksia hintalaatusuhteensa johdosta. Lisäksi hyvien sponsorisuhteitten jatkuminen on varmaankin juuri Saksmanin parasta osa-aluetta, ja en sulkisi pois myöskään hiljaisen taustavaikutuksen mahdollisuuutta siinäkään kun P. Virta on istunut ensimmäisiä kertoja samaan pöytään Kapasten klaanin ja Saksmanin kanssa kun Virran kulubudjettia ja joukkueenrakennusta on mietitty yhdessä, ehkä Saksman korkeatasoisena keskustelijana on myös edistänyt seurahallinnon toimivuutta ja saanut Virrankin sisään pehmeämmin kuin mitä se olisi vanhemmilla eväillä tapahtunut.

Ei olla oltu kärpäsenä katossa neuvotteluhuoneissa mutta tuollaisia ajatuksia Limetonin heitto tässä herätti.

edit. meinasi varsinainen kysymys tuossa unohtua eli jos kuuden parhaan joukkueen seasta keväällä löydytään niin voidaan puhua erinomaisesta kaudesta josta on hyvä ponnistaa vielä ylemmäs seuraavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Mielenkiinnosta tiedustelen taas, osaatko kertoa näistä toiminnan uudelleenorganisoitumisista tarkemmin? Eli esim. mitä uusia tolkkuasioita, joita ennen ei älytty, Saksman on tuonut taloon?
Isoin tolkunasia, joka Saksmanin aikakaudella on parantunut, on talousosaaminen. Yltiöpäisiä riskejä esimerkiksi pelaajahankinnoissa ei enää olla otettu. Lähes yhtä merkittävä on tiedottamisen parantuminen. Asioista on kerrottu rehellisesti ja avoimesti ilman epämääräistä salamyhkäisyyttä.

Onko nuo nyt sitten pelkästään Saksmanin ansiota? Mene ja tiedä, mutta nuo asiat ovat ainakin hänen tulonsa jälkeen menneet mielestäni merkittävästi parempaan suuntaan.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
VOT! mitä Kiekkis tuossa eellä höpäjöi niin sammaa minäkin ajattelin: Saksmanni on aika velho monella tapaa vaikkei itestänsä suurta meteliä pidäkkään,
oon ite höpissy hänen kanssaan jokunen aika takaperin kotihallissa ja viksuhan äijä on kun mikä ja vastaili tosi moneen kysymykseen eri alueilta, eikä ollunna leuhka kun karvareuhka vaan tosi asiallinen ja kertoili toimistonkin jutuista silleensä yleisluonteisesti mutta anto hyvä kuvan yhteistyöstä siellä nykyään.
Onhan tuossa Saksmannin tulon jälkeen selvästi tapahtunu useassa asiassa semmosia hyvin hallittuja muutoksia, ei mittään suuria möläyksiä vaan mahottoman tahdikkaasti tehtyjä viilauksia. Ja kun ukko on vielä vähemmän juoppo kun minä niin pakkohan sen on olla hyvä : X
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Viime kauden sijoituksen välttäminen on pelkkää plussaa, tai no nälkä syödessä kasvaa: eli sääliplejaripaikka on ehdoton minimitavoite tälle kaudelle.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ilman loukki sumaa olisin uskonut, että oltais kuuden sakissa hyvinkin. Tämä jakso vaan verottanee liikaa pinnoja niin kyllä säälipleijareiden kotietu on vähin mitä voi odottaa. Ennen kauden alkua 10. oli oma henk koht sijoitus ja se mihin tyytyväinen. Silloin jo paperilla/ Virran paluu toi mieleeni ajauksen paremmasta. Ajattelin, että taakse jäisi Hpk Ilves Sport ja joku mallia Ässät. No kahtellaan, tosiaan kaikki 13 -> on plussaa parin viime kauden sotkujen jälkeen
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mulle riittää se että kausi ei pääty runkosarjaan. Siitä etiäpäin kaikki on vaan plussaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös