Huhuketju kaudelle 2014–2015

  • 732 560
  • 1 475
Suosikkijoukkue
TPS
Marraskuu: Myydään kallis ja tehokas, joskin hallitukselle kiukutteleva valmentaja pois. Tilalle tyhjä arpa.

Joulukuu: Myydään kallis ja tehokas, joskin valmennukselle kiukutteleva pelaaja pois. Tilalle tyhjä arpa.

Hip hurraa. Kiitos TPS.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Marraskuu: Myydään kallis ja tehokas, joskin hallitukselle kiukutteleva valmentaja pois. Tilalle tyhjä arpa.

Joulukuu: Myydään kallis ja tehokas, joskin valmennukselle kiukutteleva pelaaja pois. Tilalle tyhjä arpa.

Näkisin, että marras- ja ja joulukuun kaupat olivat kyllä elimellisessä yhteydessä toisiinsa. Johonkin toiseen ketjuun kirjoittelin aikoinaan, että lukemastani päätellen Smolenakki oli varmaan tästä jengistä eniten Suikkasen miehiä, joten siirto pois ei tulisi yllätyksenä. No nyt se tuli eikä varmaan yhtään liian aikaisin. Maaleja teki kyllä, mutta tuskin kukaan olisi loppukautta jasanut katsoa Smolen flegua surffailua. Molomo ei saanut Smolesta juuri mitään irti, joten kauppa Modohon oli(si ollut) varmaan kaikille paras ratkaisu.

Olisi siis ollut jos tilalle oltaisiin saatu kunnollinen sentteri, eikä mitään vitun alppi-ihmettä. Simek voi olla toki joku lätkäjumala, jonka potentiaali on vielä täyttymättä, mutta Smolenakin tasoiseen maalivainuun tuskin kukaan uskoo.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Marraskuu: Myydään kallis ja tehokas, joskin hallitukselle kiukutteleva valmentaja pois. Tilalle tyhjä arpa.

Joulukuu: Myydään kallis ja tehokas, joskin valmennukselle kiukutteleva pelaaja pois. Tilalle tyhjä arpa.

Hip hurraa. Kiitos TPS.

Toivotaan, ettei Lassila lähetä glögi-päissään jouluista tekstaria hallinnolle. Ei muuten, mut Järvisellä menee rekka längistä niin kuin Lundenilla.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Löysin lähes 10v vanhan Juraj Simekin haastattelun. Miestä kuvaillaan mm. "Taitava kiekonkäsittelijä, jolla on nopeat suunnanmuutokset. Erinomainen rannelaukaus, nopea ja voimakas luistelija." ja "Hyvät yksilölliset taidot, mutta täytyy opetella käyttämään ketjukavereitaan paremmin ja luopumaan kiekosta useammin.". Myöskään puolustaminen ei ainakaan tuolloin kiinnostanut ja välillä näköjään hitsaa kiinni. Pikaisella etsinnällä löysin, että olisi tapellut viidesti urallaan. Pyrkii kovasti maalille.

Saimmeko siis Smolenakin jaloilla? No, se nähdään lauantaina.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Löysin lähes 10v vanhan Juraj Simekin haastattelun. Miestä kuvaillaan mm. "Taitava kiekonkäsittelijä, jolla on nopeat suunnanmuutokset. Erinomainen rannelaukaus, nopea ja voimakas luistelija." ja "Hyvät yksilölliset taidot, mutta täytyy opetella käyttämään ketjukavereitaan paremmin ja luopumaan kiekosta useammin.". Myöskään puolustaminen ei ainakaan tuolloin kiinnostanut ja välillä näköjään hitsaa kiinni. Pikaisella etsinnällä löysin, että olisi tapellut viidesti urallaan. Pyrkii kovasti maalille.

Saimmeko siis Smolenakin jaloilla? No, se nähdään lauantaina.

Aika kovilta sanoilta kuulostaa kun sitten taas katsoo noita pelaajan statseja jotka eivät nyt iha kauhean kummoiset ole. Esim Rintanen veteli puolet vähemmillä peleillä enemmän pojoja.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä tää Simekki kuuluu näkemättä paskaa osastoon.
Juraj Simek - pieni hymynpoikanen kyllä levisi kasvoilleni välittömästi, kun kuulin miehen nimen yhdistettynä TPS:n. Toivottavasti en ole väärässä.

Ensimmäinen asia, joka Simekistä tulee mieleeni, on se, että rannelaukaus lähtee kovaa ja tarkasti yleensä yläpeltiin - joko one-timerista tai kuljetuksen päätteeksi. Toinen asia on se, että kyseessä on hieman "kuljetusliike Simek". Kerran kiekon saatuaan hän ei siitä hevillä luovu - ei omille eikä vastustajille. Yleensä lopputuloksena on joko (vaarallinen) laukaus kohti maalia tai kiekon menetys.
Tämä siis elitenprospectsin analyysin perusteella, koska kukaan muu kuin Mr.Fox tuskin on miehen pelejä livenä nähnyt.
Plus arviolta noin parituhatta lappeenrantalaista marraskuun alkupuolella vuonna 2014...

Mä olen nähnyt Juraj Simekiltä tasan yhden matsin livenä: 16.03.2013 SCB-GSHC 4-1 (1-0,3-0,0-1) QF7
03.04.2013 - Pieni raporttini kyseisestä ottelusarjasta

Geneven ainoan maalin tuon sarjan viimeisessä ottelussa teki... kyllä... Juraj Simek. Joka tapauksessa Geneve hyökkäsi Game Sevenissä kaksi kertaa siihen päätyyn/kulmaan, jossa itse olin matsia katsomassa. Muistan olleeni joka kerta aavistuksen paskat housuissa, kun #9 sai kiekon SCB:n puolustusalueella jossain B-pisteen kaarien kohdalla. Oikeana laitahyökkääjänä hän oli useimmiten juuri mua lähimpänä olevassa kulmassa/laidassa. Pers'tuntumalta heittäisin hänen laukoneen ainakin kymmenen kertaa kohti maalia.

Tuon lisäksi mä olen nähnyt Simekin pelaavan muistaakseni kaksi kertaa televisiossa. Saman ottelusarjan QF6 ainakin varmuudella sekä muistaakseni myös yksi runkosarjan ottelu aiemmin kauden aikana. Juraj Simek oli kyllä muuten tasapaksun Geneven joukkueen 2012-13 ehdoton valopilkku. Pudotuspeleissä pelasi myös loukkaantumisesta palautunut Tony Salmelainen, mutta silti aina ne kaikkein suurimmat sydämentykytykset tuotti, kun kiekko pelattiin hyökkäysalueella juuri #9:lle.

Se Juraj Simek, jonka mä tiedän, on vaarallinen maalintekijä. Vaarallisuus ei ole mitään Smolenakin tyylistä 1-2 metriä maalista, vaan Simek lienee vaarallisimmillaan siinä 5-7 metriä maalista. Kuten jo aiemmin totesin: muistan hänen rannarinsa lähteneen kovaa ja tarkasti - sekä usein!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos Jurajn pelityyliä vielä lisää muistelet, niin tuleeko mieleen kenen pelaajan kanssa kentällä saattaisi synkata? Pitääkö vierellä olla tarjoilija ala Lucenius vai tykkääkö Juraj tykitellä päästä päähän nopean pelaajan kanssa?
Mä olen pohtinut pääni puhki, mutta en millään muista millaisessa ketjussa Simek pelasi tuolloin. Rostereita tutkittuani mä olen kuitenkin melkein satavarma siitä, että sentterinä olisi tuolloin ollut Kevin Romy. Tuolla kaudella (tai siis pudotuspeleissä) Tony Salmelainen erottui ehdottomasti Geneven liukkaimpana laiturina. Salmelainen ja Simek eivät kuitenkaan koskaan (?) pelanneet samassa ketjussa. Miksikään erityisen hitaaksi tai huonoksi luistelijaksi en kuitenkaan Simekiäkään sanoisi. Vahva luistelija, mutta ei mikään silmiinpistävän nopea (tai hidas)?

Tällä kaudellahan Simekillä on ollut pääasiassa kaksi kanukkiveljestä ketjukavereinaan: Taylor Pyatt ja Tom Pyatt. Kanukkisentterin rinnalla kakkosketjussa homma ei ainakaan ole lähtenyt synkkaamaan toivotulla tavalla.

Voidaanko tästä sitten päätellä, että suoraviivainen kanukkityyli ei ole Simekille mieleen? Slovakkitaustaankin peilaten voisin veikata Simekillä virtaavan jonkin verran taitelijanverta suonissaan? Varovasti arvioiden ehkä joku Sointu-Koskiranta-Simek voisi olla käyttökelpoinen ketju 5vs5 -pelissä. Ainakin muistelisin Simekin olleen kelvollinen luomaan itse itselleen paikkoja joko laukomalla tai röyhkeästi maalille ajamalla. Jos Laschin kanssa yhteispeli lähtee vähänkään synkkaamaan, niin sitten ehdottomasti jotain Simek-Koskiranta-Lasch -tyyppistä ratkaisua kehiin.

Nyt mennään puhtaasti mutulla, mutta välttämättä puolustuspäähän luistellessa Simekin ominaisuuksista ei ainakaan ylimääräistä vaihdetta löydy.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yleisesti ottaen Sveitsissä Spengler Cupin aikana tai siihen liittyvät huhut ovat erittäin luotettavia.

Alkuperäinen uutinen:
24.12.2014 - Blick: Servette ohne Simek am Spengler Cup
"Dort wird er künftig bei TPS Turku auf Torejagd gehen."

Uutisessakin vähän vinkataan, että "...maalijahti jatkuu TPS:n riveissä".

Kannattajilta on tullut mielenkiintoinen kommentti uutiseen:
"Der Wechsel weg von Genf tut weh, für dich aber eine Herausforderung erster Klasse."
Eli jotakuinkin... "poistumisesi Genevestä tekee kipeää, mutta ykkösluokan haaste sinulle"

Löytyyköhän vastaavanlaista kommenttia esim. Radek Smolenakista, kun uutinen hänen lähtemisestään MoDo:n riveihin tuli julki? Voisin veikata, että jotain Ville Vahalahden siirtoa aikoinaan Linköpingiin oltaisiin voitu Turussa kommentoida kyseisellä tavalla. Ainakin vaikuttaa siltä, että Juraj Simek on ollut Geneven kannattajien suosiossa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Tuolla swisshockeynews.ch -sivuilla lukee, että Simekillä olisi ollut Genevessä soppari vuoteen 2016 saakka. Aika kummallista, jos sellaisen pahvin purkaa puolen vuoden Turun pestin takia? Olisikohan Simekillä siis joku vähän pidempi, tai kalliimpi paperi Tepsissä? Sitäkin tosin on vaikeaa kuvitella, että kassassa olisi ollut ihan älyttömiä rahoja Simekiä varten tallessa, vaikkakin Smolenak-rahaakin nyt on löytynyt.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Yleisesti ottaen Sveitsissä Spengler Cupin aikana tai siihen liittyvät huhut ovat erittäin luotettavia.
Kyllähän tämä siirto on pomminvarma. Mies on itse Twitterissä kertonut, että pelaa lauantaina ja on myös vaihtanut Twitterin "esittelytekstiin" seuraksi Tepsin.

Mielenkiintoista nähdä mihin mies pystyy. En ole vakuuttunut, mutta ei se ainakaan huonompi ole kuin joku baltiasta raahattu tusinamies.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Luvalla sanoen, kaudesta toiseen Tepsin pelaajaruletti ja siitä seurauksena aikaiseksi saatu palkkasoturien muodostama muukalaislegioona on aika pitkälti samanlaista veivausta, mitä itse harrastan pleikkarilla uusinta änäriä pelatessani. Missä on johdonmukaisuus, kärsivällisyys, omat jätkät? Kaudesta toiseen valtava vaihtuvuus, pelaajat ja valmentajat eivät kovin pitkään joukkueessa viivy. Suosittelen Elomolle työrauhan antamista ja muutaman oman kylän pojan roolien kasvattamista, sen sijaan, että maailma raahataan kaudesta toiseen näitä "messiaita"
 

Nic42

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings
Juraj Simek - pieni hymynpoikanen kyllä levisi kasvoilleni välittömästi, kun kuulin miehen nimen yhdistettynä TPS:n. Toivottavasti en ole väärässä.

Ensimmäinen asia, joka Simekistä tulee mieleeni, on se, että rannelaukaus lähtee kovaa ja tarkasti yleensä yläpeltiin - joko one-timerista tai kuljetuksen päätteeksi. Toinen asia on se, että kyseessä on hieman "kuljetusliike Simek". Kerran kiekon saatuaan hän ei siitä hevillä luovu - ei omille eikä vastustajille. Yleensä lopputuloksena on joko (vaarallinen) laukaus kohti maalia tai kiekon menetys.

Plus arviolta noin parituhatta lappeenrantalaista marraskuun alkupuolella vuonna 2014...

Mä olen nähnyt Juraj Simekiltä tasan yhden matsin livenä: 16.03.2013 SCB-GSHC 4-1 (1-0,3-0,0-1) QF7
03.04.2013 - Pieni raporttini kyseisestä ottelusarjasta

Geneven ainoan maalin tuon sarjan viimeisessä ottelussa teki... kyllä... Juraj Simek. Joka tapauksessa Geneve hyökkäsi Game Sevenissä kaksi kertaa siihen päätyyn/kulmaan, jossa itse olin matsia katsomassa. Muistan olleeni joka kerta aavistuksen paskat housuissa, kun #9 sai kiekon SCB:n puolustusalueella jossain B-pisteen kaarien kohdalla. Oikeana laitahyökkääjänä hän oli useimmiten juuri mua lähimpänä olevassa kulmassa/laidassa. Pers'tuntumalta heittäisin hänen laukoneen ainakin kymmenen kertaa kohti maalia.

Tuon lisäksi mä olen nähnyt Simekin pelaavan muistaakseni kaksi kertaa televisiossa. Saman ottelusarjan QF6 ainakin varmuudella sekä muistaakseni myös yksi runkosarjan ottelu aiemmin kauden aikana. Juraj Simek oli kyllä muuten tasapaksun Geneven joukkueen 2012-13 ehdoton valopilkku. Pudotuspeleissä pelasi myös loukkaantumisesta palautunut Tony Salmelainen, mutta silti aina ne kaikkein suurimmat sydämentykytykset tuotti, kun kiekko pelattiin hyökkäysalueella juuri #9:lle.

Se Juraj Simek, jonka mä tiedän, on vaarallinen maalintekijä. Vaarallisuus ei ole mitään Smolenakin tyylistä 1-2 metriä maalista, vaan Simek lienee vaarallisimmillaan siinä 5-7 metriä maalista. Kuten jo aiemmin totesin: muistan hänen rannarinsa lähteneen kovaa ja tarkasti - sekä usein!

Voisi nopeasti luettua luulla lukevansa seuran omaa virallista tiedotetta uudesta hankinnasta, "...ei me kauheasti olla nähty pelaavan, mutta on se tosi kova...". Eikä tämä nyt ollut mitenkään pahalla tarkoitettu. Hyvä on, että kannattajissa löytyy yhä uskoa & toivoa. Itselle tämä on on vain yksi uusi kappale lisää tähän surulliseen tarinaan joka on jo nyt ihan liian pitkä.
 

Nic42

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings
Luvalla sanoen, kaudesta toiseen Tepsin pelaajaruletti ja siitä seurauksena aikaiseksi saatu palkkasoturien muodostama muukalaislegioona on aika pitkälti samanlaista veivausta, mitä itse harrastan pleikkarilla uusinta änäriä pelatessani. Missä on johdonmukaisuus, kärsivällisyys, omat jätkät? Kaudesta toiseen valtava vaihtuvuus, pelaajat ja valmentajat eivät kovin pitkään joukkueessa viivy. Suosittelen Elomolle työrauhan antamista ja muutaman oman kylän pojan roolien kasvattamista, sen sijaan, että maailma raahataan kaudesta toiseen näitä "messiaita"

Ensimmäiseen lauseeseen on pakko yhtyä. Tosin omalta kohdalta 20v sitten ja PCllä pelattuna. Päätöntä veivaamista ilman selkeää tavoitetta/päämäärää, tai jos sellainen on niin hyvin se on pystytty peittämään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuolla swisshockeynews.ch -sivuilla lukee, että Simekillä olisi ollut Genevessä soppari vuoteen 2016 saakka. Aika kummallista, jos sellaisen pahvin purkaa puolen vuoden Turun pestin takia? Olisikohan Simekillä siis joku vähän pidempi, tai kalliimpi paperi Tepsissä?
Juraj Simek palasi takaisin Sveitsiin keväällä 2011 sopimuksella "loppukausi + 3 vuotta" eli kevääseen 2014. Kesällä 2013 Simek teki Geneven kanssa vielä kahden vuoden jatkosopimuksen eli kevääseen 2016 saakka. Tämä on sveitsiläinen tyyli tehdä sopimuksia: tehdään monivuotisia sopimuksia ja jatkot sovitaan jo hyvissä ajoin ennen sopimuskauden päättymistä. Jostain syystä Suomessa pelaajat vain laiskistuvat (tai suomalaiset kannattajat luulevat heidän laiskistuvan...) heti kun heillä on taskussaan pidempi sopimus.

17.08.2013 - Hockeyfans.ch: Simek bleibt in Genf
"Laut der 'Aargauer Zeitung' hat der Stürmer Juraj Simek seinen noch einen Jahr laufenden Vertrag bei Genf-Servette vorzeitig bis 2016 verlängert.
Im neuen Vertrag ist allerdings eine Ausstiegsklausel für die russische KHL vorgesehen.
"

Eli jotakuinkin... Aargauer Zeitungin mukaan hyökkääjä Juraj Simek on pidentänyt sopimustaan Geneven kanssa kahdella kaudella aina vuoteen 2016 asti. Hänen nykyinen sopimuksensa oli voimassa vielä vuoden kevääseen 2014 saakka. Uudessa sopimuksessa on kuitenkin KHL-pykälä.

Käytännössä Simekin kuviteltiin mahdollisesti siirtyvän toiseen kotimaahansa - Slovakiaan - pelaamaan KHL:a paikallisen Slovan Bratislavan riveihin. Onkin mielenkiintoista kuulla kuinka TPS ja Ari Vuori ovat ratkaisseet tämän "ongelman". Mä pitäisin hyvin todennäköisenä sitä, että Juraj Simek on TPS:n miehiä myös kaudella 2015-16. Todennäköisesti viimeistään lauantaina olemme tämän asian suhteen viisaampia. Kuten sanoit kuulostaisi todella omituiselta, jos Simek on purkanut sopimuksensa Geneven kanssa puolen vuoden TPS-sopparin vuoksi.
Kyllähän tämä siirto on pomminvarma. Mies on itse Twitterissä kertonut, että pelaa lauantaina ja on myös vaihtanut Twitterin "esittelytekstiin" seuraksi Tepsin.
Lainaamasi lause alkaa sanoilla: "yleisesti ottaen". En siis tarkoittanut pelkästään tätä Simekin siirtoa, vaan ihan yleisesti kaikkia siirtohuhuja yms. joita julkaistaan Spengler Cupin aikoihin tai Spengler Cupiin liittyen.

Alkuperäinen uutinen (Blick.ch) julkaistiin jouluaattona puolen päivän aikoihin. Siinä luki sanatarkasti, että Geneve-Servette matkaa Spengler Cupiin ilman Juraj Simekiä. Simek siirtyy Suomeen ja TPS:n riveihin. Seuraavaksi (24.12.2014 klo 13:13CET) juttuun tarttui swisshockeynews.ch - mutta he "unohtivat" mainita jutussaan tuosta Spengler Cupista. Tämän tiedon poisjättäminen teki tuosta siirtouutisesta epävarman huhun, jota he sitten tarkensivat 47 minuuttia myöhemmin jollain Twitter-päivityksellä. Periaatteessa tieto oli varmaa jo tuossa alkuperäisessä uutisessa, jolloin sitä ei olisi tarvinnut varmistaa mistään epämääräisistä Twitter-päivityksistä.

Yleisesti ottaen (jälleen!) lähdekritiikki on hyvä muistaa ja tarkastaa aina mahdollisimman alkuperäinen uutinen. Alkuperäisessä uutisessa oli maininta tuosta Spengler Cupista, jota pidän hyvin tärkeänä yksityiskohtana. Sveitsiläinen ei nimittäin kuseta Spengler Cupiin liittyen. Sinne ei ilmoiteta ihan mitä tahansa kokoonpanolistoja kuten vaikkapa Rauman Pitsiturnaukseen, jossa joukkuelistaukseen kelpuutetaan mukaan suunnilleen jokainen seuran klubitakkiakin päällensä sovittanut.
Hyvä on, että kannattajissa löytyy yhä uskoa & toivoa. Itselle tämä on on vain yksi uusi kappale lisää tähän surulliseen tarinaan joka on jo nyt ihan liian pitkä.
Pakkohan sitä uskoa & toivoa on löytyä nimenomaan meistä kannattajista. Eihän siitä mitään tule, jos joka ainoa hankinta tyrmätään ennen ensimmäistäkään luistimenpiirtoa Turkuhallin jäähän. Tammikuussa 2010 useampikin kirjoittaja tyrmäsi Lee Sweattin paluun tyyliin: "eihän se osannut viimeksi edes puolustaa" jne. Nyt jouluna 2014 Juraj Simek tyrmätään välittömästi jonain "vitun Alppi-ihmeenä" - ja jälleen kerran ennen ensimmäistäkään pelattua peliä.

Ehkä se olisi ollut kaikille helpompaa, jos meikäläinenkin olisi vain kuitannut Juraj Simekin näkemättä paskaksi, luetellut monta riviä Arsen hankkimia hutiarpoja, vaatinut Arsen, Össönsössönin ja Molopään potkuja, hakamussutellut jostain mentorin kengänkärjistä verhon takana (@kausi se oli oikeasti osuva ja hyvä kevennys) sekä voivotellut jo valmiiksi tulevia taloudellisia tappioita, ensi kauden Suomisarja-tasoista joukkuetta sekä RauliPossua TPS:n penkin takana. Mä kuitenkin halusin kertoa objektiivisen mielipiteeni TPS:n tuoreimmasta hankinnasta niiden oluenhuuruisten muistikuvieni perusteella, joita mulla kyseisestä hankinnasta on noin puolentoista vuoden takaa.

Mä haluan uskoa, että...
- ...Juraj Simekin kerrotaan tehneen TPS:n kanssa loppukauden + kauden 2015-16 kattavan sopimuksen
- ...näiden 89 runkosarjaottelun aikana Simek painaa vähintään 30 maalia TPS:n paidassa
- ...yhteinen sävel löytyy vaikkapa Tadas Kumeliauskasin kanssa (lempinimellä: Slaavikyykky-yhteys - Slav Squat Connection)

Voi olla, että mä olen näissä asioissa lapsenuskoinen, mutta entä sitten. Kun usko & toivo ovat kokonaan mennyttä, on mielestäni aika suunnata saunan taakse. Pessimisti ei pety, mutta ilman uskoa & toivoa ei ole myöskään parempaa tulevaisuutta.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Ensimmäinen asia, joka Simekistä tulee mieleeni, on se, että rannelaukaus lähtee kovaa ja tarkasti yleensä yläpeltiin - joko one-timerista tai kuljetuksen päätteeksi.

Se Juraj Simek, jonka mä tiedän, on vaarallinen maalintekijä. Vaarallisuus ei ole mitään Smolenakin tyylistä 1-2 metriä maalista, vaan Simek lienee vaarallisimmillaan siinä 5-7 metriä maalista.

Taitaa sitten laukoa vähän harvemmin tahi sitten on vaikeaa päästä sinne 5-7 metriin. Tällä kaudella 6 maalia 33 peliä, edellisellä 50 peliä ja 9 maalia, en nyt pitäisi minää sylkijänä. Kyllä parin kauden takaa on 20 maalia, mutta taitaa olla enemmän suonenveto se kausi kun tilastoja katsoo. Miinuksia tuntuu myös vetelevän tasaiseen tahtiin.

Kyllähän voisi olla ihan hyvä rotaatiopelaaja laiturin tontille, mutta eikö meillä ole näitä jo aika paljon? Tosin jos rakennetaan ensi kautta jollain idealla, niin voi olla ihan ok siirto, mutta eihän tästä nyt Smolenakin korvaajaksi ole millään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä parin kauden takaa on 20 maalia, mutta taitaa olla enemmän suonenveto se kausi kun tilastoja katsoo.
Autenttiset kokemukseni Simekistä ovatkin juuri tuolta (suonenveto-?) kaudelta.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Joku huhuilee twitterissä, että klo 12:00 TPS julkaisee kaksi uutta pelaajaa.

Vittasmäki KalPaan. Mitä vittua? E: Simek loppukauden sopparilla.
 
Viimeksi muokattu:

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
MITÄ järkeä on hankkia ulkkariarpa vain loppukaudeksi?? Etenkin kun tälläkään kaudella TPS ei "taistele" mistään muusta kuin jumbosijan välttämisestä. Jotenkin olisin ymmärtänyt Simekin hankinnan jos soppari olisi kattanut esim. yhden täyden kauden. Nyt jos jannu vetää hyvän loppukauden niin hän siirtyy melko varmasti paremmille apajille. Jos taas huonosti niin se on tietysti ihan normaalia Tepsissä ja ihan ok.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Pientä eksotiikkaa ilmassa ihan nimet ja numerot unohtamallakin. TPS tarvitsee sentterin, peruspakkeja ja backupin Lassilalle. Mitä tekee TPS? No korvaa laiturin laiturilla. Niitähän meillä ei juuri olekaan! Kai tässäkin jokin logiikka on.

Joku päivä toimisto tulisi uusia kokonaan. Eikä kyse ole huonekaluista vaan vakanssien haltijoista. Kauheaa katsoa kun iso seura kyntää tällä tavalla.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Nyt jouluna 2014 Juraj Simek tyrmätään välittömästi jonain "vitun Alppi-ihmeenä" - ja jälleen kerran ennen ensimmäistäkään pelattua peliä.
...

Kun usko & toivo ovat kokonaan mennyttä, on mielestäni aika suunnata saunan taakse. Pessimisti ei pety, mutta ilman uskoa & toivoa ei ole myöskään parempaa tulevaisuutta.

Tämä on kyllä täyttä faktaa ja ainakin omalta osaltani voin myöntää, että Smolenakin lähtö toi ehkä vähän liikaakin mieleen männävuosien tyhjennysmyynnit. Tämän takia ainakin itselleni tuli välitön reaktio oksentaa ensimmäisen vastaantulevan uuden pelaajan päälle, joka symboloi koko organisaation käsittämätöntä kikkailua. Samaan hengenvetoon voin kyllä omalta osaltani todeta, että toivottavasti Simek paljastuu jonkinlaiseksi puuttuvaksi palaseksi Tepsin tämänhetkiseen maalinteko-ongelmaan. Se olisi kieltämättä paras joululahja, johon ainakin itse, jos en jaksa uskoa, niin anakin voin toivoa.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Elomon TPS pelaa taktisesti edistyneempää kiekkoa kuin Suikkasen TPS.

Saiskos tähän perusteluja? Näet ilmeisesti "tuloksen taakse" tavalla, joka eroaa useimman täällä kirjoittavan näkemyksestä. Tai sitten kyseessä on poikkeuksellinen futuristinen kärhi lajin evoluutioon?

Omasta mielestäni Elomon TPS pelaa taktisesti varsin köyhää peliä. Propsit Elomolle ja jengille puolustuspelin pääsääntöisestä parantumisesta. Mutta hyökkäyspelin rakentaminen on jopa kökömpää kuin Suikkasen aikana.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Saiskos tähän perusteluja? Näet ilmeisesti "tuloksen taakse" tavalla, joka eroaa useimman täällä kirjoittavan näkemyksestä. Tai sitten kyseessä on poikkeuksellinen futuristinen kärhi lajin evoluutioon?

Elomon paketissa Suikkasen edelle menee mm. se että pelisysteemi sentään on, toisin kuin Kaitsulla. Se että joukkue ei sitä toteuta tai pysty toteuttamaan, on tietenkin pohdinnan arvoinen paikka. Tulokset viime peleistä ovat karmeita mutta nyt sentään yritetään pelata taktisemmin. Näkyy etenkin joukkuepuolustuksessa ja hyökkäyspään jäätilan käytössä. Elomo itse toki voisi miettiä kuormittavaa peluutustaan jos ja kun joukkue katkeaa toistuvasti kolmannessa erässä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
PB, kumpi nyt on tärkeämpää se että voitetaan pelejä vai se, että pitäydytään siinä suuressa 'pelisuunnitelmassa", joka ei vaan vaikuta toimivan.
Koko ajan pataan tulee, kotona ja vieraissa, joulutaukokin meni ja suunta on selvä, alaspäin. Se mikä vaikuttaa paskalta, näyttää vielä enemmän paskalta - useimmiten on sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös