Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?

  • 381 931
  • 2 256

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Tai en mä tiedä kenen syytä se on, mutta ei liigapeli ole omin silmin ollut viihdyttävä enään muutamaan vuoteen. Velvollisuudentunnosta aina hallille piti kuitenkin mennä. Sitten tuli KHL ja olen taas viihtynyt peleissä. Vauhdikkaampaa ja taitavampaa peliä kuin liigassa, se on vaan tosiasia.

Tämä on kyllä ihan sitä itteensä. Väitätkö ettet esim. toissa kaudella, kun Jokerit pelasi "sexyhokia" ja voitti runkosarjan yms., niin et viihtynyt peleissä ja kävit siellä velvollisuuden tunteesta? Vähän epäilen. Kyllähän välillä on surkeita pelejä ja tiistai-illan läpsyttelyjä, mutta suurin osa on ihan hyvää kiekkoo ja katsomossa viihtyy. Tietenkin jos katselee NHL:ää ja sitten vertaa sitä Liigaan, niin tilanne on eri. Mutta se ei ole relevanttia.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Jokerit pelas sexyhockeyta tasan sen ajan mitä änärin lockout kesti. Kun Karlsson ja Filppula lähtivät työpaikoilleen pelin taso tippui ja karmeus huipentui läpsyttelyyn Lukkoa vastaan. Enkä vertaa liigaa änäriin, koska se ei olisi reilua. Mutta kuten sanottua ei mielestäni ole relevanttia väitellä siitä onko joku sarja toista parempi, erot ovat kuitenkin loppujen lopuksi hiuksenhienoja ja makuasioita.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Jokerit pelas sexyhockeyta tasan sen ajan mitä änärin lockout kesti. Kun Karlsson ja Filppula lähtivät työpaikoilleen pelin taso tippui ja karmeus huipentui läpsyttelyyn Lukkoa vastaan. Enkä vertaa liigaa änäriin, koska se ei olisi reilua. Mutta kuten sanottua ei mielestäni ole relevanttia väitellä siitä onko joku sarja toista parempi, erot ovat kuitenkin loppujen lopuksi hiuksenhienoja ja makuasioita.

Sää et oikeestaan vastannu mun kysymykseen mitenkään. Ja siis V.Filppula pelasi vain 16 peliä ja Karlsson vastaavasti 30. Montako prosenttiyksikköä sexyhockey romahti, kun Filppula loukkaantui? Aika erikoista, että koko joukkueen pelin taso tippuu kun yksi puolustaja lähtee. Mutta mun mielestä esim. Tapparan ja Jokereiden väliset tammikuun tasaus-matsit oli helvetin hyviä kiekkopelejä, vaikka lockout-vahvistukset oli jo lähteneet.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sää et oikeestaan vastannu mun kysymykseen mitenkään. Ja siis V.Filppula pelasi vain 16 peliä ja Karlsson vastaavasti 30. Montako prosenttiyksikköä sexyhockey romahti, kun Filppula loukkaantui? Aika erikoista, että koko joukkueen pelin taso tippuu kun yksi puolustaja lähtee. Mutta mun mielestä esim. Tapparan ja Jokereiden väliset tammikuun tasaus-matsit oli helvetin hyviä kiekkopelejä, vaikka lockout-vahvistukset oli jo lähteneet.

On totta että Filppula ei hirveästi pelannut, mutta se ei muuta varsinaista asiaa. Sexyhockey romahti 100% kun lockout loppui. Karlsson omalla panoksellaan nosti pelikavereiden tasoa ja dominoi pelejä niin halutessaan. Luistelu, syöttö -ja laukaisutaito oli niin eri planeetalta kuin muiden liigapelaajien. Ja jos kaudessa yksi joukkue pelaa 60 runkosarjan peliä, niin onkin toivottavaa että siellä olisi joukossa edes muutama tasokas peli, mutta eihän yksi tai edes kolme pääskyä kesää tee. Ja menepä aikasi kuluksi vaikka lukemaan hifk osion kirjoittelua chl-pelien jäljiltä. Sielläkin ihasteltiin kuinka chl:ssä pelit olivat vauhdikkaampia ja tasokkaampia kuin liigassa. Tämä kertoo siitä, että heti kun tulee vertailupohjaa, niin huomaa liigapelien todellisen tason.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...keinotekoista vastakkainasettelua Liiga vs. KHL...

Jokerit tästä yhtälöstä on syytä unohtaa, mutta jos puhutaan ihan kiekkosarjoista, niin mielestäni vastakkainasettelu KHL vrs mikä tahansa länsieurooppalainen kiekkoliiga ei ole keinotekoinen, vaan päin vastoin erittäin aito.

KHL on se rikas öykkäri, joka on tunkenut jalkaa oven väliin ja pyrkinyt valtaamaan entistä enemmän tilaa ja näkyvyyttä perinteisten lätkämaiden suunnalta. Rahoja levittelevä itänaapuri oli muutaman vuoden kontrollissa, kun siltä saatii lypsettyä valtavia rahasummia pelaajasiirroista, mutta sittemmin siitä on tullut uhka, kun se on alkanut uhata kansallisten pääsarjojen olemassaoloa entistä vahvemmin.

Nyt KHL on taas ajautumassa kriisiin, kuten käy sellaisille öykkäreille, jotka ovat mielipuolisesti vain sekoilleet vuosien ajan, Euroopan sarjat näyttäisivät taas vahvistuvan. Ne olivat täällä kauan ennen KHL:ää ja ovat täällä sen jälkeenkin.

Muuten noin suomalaisen jääkiekkoilun ja Liiga-kiekon ystävänä koen myös hyvin henkilökohtaisesti, että KHL on (oli?) uhka, en ole kokenut vastakkainasettelua keinotekoiseksi.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ei kannata mustat kortit ottaa tota KHL:ää henkilökohtaisesti eikä etenkään sen takia että sinä et voi asioiden kulkuun vaikuttaa. Kannattaa stressata vain sellaisista asioista joihin pystyy itse vaikuttamaan. Ja se on totta että liiga on ollut täällä kauan ja tulee aina olemaan, mutta minkä tasoisena ja kuinka suosittuna, niin se jää nähtäväksi. Esim. jos tosta chl virityksestä ikinä mitään tulee tai jos siitä tulee hyvä sarja, niin se varmasti heikentää liigan suosiota tulevaisuudessa ja muutenkin paineet Euroopan yhteiselle liigalle nousevat vuosi vuodelta, joten todella mielenkiintoista nähdä minkälainen liiga on vaikka viiden vuoden kuluttua. Itelleni liiga ei ole mikään itseisarvo tai omantunnon mittari vaan se että olisi mahdollisimman hyvää ja tasokasta lätkää tarjolla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei kannata mustat kortit ottaa tota KHL:ää henkilökohtaisesti eikä etenkään sen takia että sinä et voi asioiden kulkuun vaikuttaa...

No en minä siltä osin sitä henkilökohtaisesti ota, että päivät yöt miettisin KHL:ää ja sen visvaisuutta. Lätkäaiheisella keskustelupalstalla kun ollaan - ja oma taustani on vielä se, etten esim. juuri änäristä perusta, vaan lähinnä kansallisista pääsarjoista (Suomen lisäksi etenkin Ruotsi), niin tottakai katson velvollisuudekseni todeta omana mielipiteenäni, että näen KHL:n uhaksi kansallisille pääsarjoille.

Minä toivon, että CHL ottaa tuulta alleen tällaisena "mestarien liigana", mutta sitäkin vastaan olen valmis nousemaan barrikadeille, jos se uhkaa kotimaan Liigan asemaa ykkössarjana maassamme.

Tosin pakko todeta, että vaikka Liiga lopulta kutistuisi jonkin sortin puhtaaksi juniorisarjaksi, niin lupaan ottaa lusikan kauniiseen käteen ja seurata sitten sellaista sm-liigaa. En kuitenkaan tällä hetkellä näe esim CHL:n uhkaavan tosissaan Liigaa. Yksi iso asia on se, että ruotsalaisten oma tuote on niin vahva, ettei heillä ole mitään syytä lähteä sitä muokkaamaan, SHL jyrää ja se on näkynyt myös CHL:n yleisömäärissä: muutamia satoja katsojia pahimmillaan...
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
On totta että Filppula ei hirveästi pelannut, mutta se ei muuta varsinaista asiaa. Sexyhockey romahti 100% kun lockout loppui. Karlsson omalla panoksellaan nosti pelikavereiden tasoa ja dominoi pelejä niin halutessaan. Luistelu, syöttö -ja laukaisutaito oli niin eri planeetalta kuin muiden liigapelaajien. Ja jos kaudessa yksi joukkue pelaa 60 runkosarjan peliä, niin onkin toivottavaa että siellä olisi joukossa edes muutama tasokas peli, mutta eihän yksi tai edes kolme pääskyä kesää tee. Ja menepä aikasi kuluksi vaikka lukemaan hifk osion kirjoittelua chl-pelien jäljiltä. Sielläkin ihasteltiin kuinka chl:ssä pelit olivat vauhdikkaampia ja tasokkaampia kuin liigassa. Tämä kertoo siitä, että heti kun tulee vertailupohjaa, niin huomaa liigapelien todellisen tason.

No, jos sinä olet tuota mieltä, niin eikait siinä sitten mitään. Ns. yksi mies teki kesän. Mutta edelleenkin väitän, että jos kerran olet Jokeri-kannattaja ja kun joukkue pelaa hyvin, hallille lähtö ei vaan voi olla velvollisuuden tunteesta, ja siitä ettet nauti voitoista sekä maaleista, eli siis pelistä. Ja mitä tulee 60 runkosarjamatsiin, niin suurempi osa on viihdyttäviä kuin puuduttavia. Tietenkin se on suoraanverrannolista joukkueen sarjasijoitukseen = peli kulkee tai ei kulje.

Jääkiekkoa seuraavana henkilönä tiedät, että Tapparakin pelasi CHL:ää ja itselle jäi lähinnä päinvastainen mielikuva (pl. Frölunda-matsit, joita en pystynyt seuraamaan). Ja muutenkin olen pelannut kymmenen ja seurannut parikymmentä vuotta kiekkoa, niin uskon että minulla on jotain perspektiiviä lajista.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No en minä siltä osin sitä henkilökohtaisesti ota, että päivät yöt miettisin KHL:ää ja sen visvaisuutta. Lätkäaiheisella keskustelupalstalla kun ollaan - ja oma taustani on vielä se, etten esim. juuri änäristä perusta, vaan lähinnä kansallisista pääsarjoista (Suomen lisäksi etenkin Ruotsi), niin tottakai katson velvollisuudekseni todeta omana mielipiteenäni, että näen KHL:n uhaksi kansallisille pääsarjoille.

Minä toivon, että CHL ottaa tuulta alleen tällaisena "mestarien liigana", mutta sitäkin vastaan olen valmis nousemaan barrikadeille, jos se uhkaa kotimaan Liigan asemaa ykkössarjana maassamme.

Tosin pakko todeta, että vaikka Liiga lopulta kutistuisi jonkin sortin puhtaaksi juniorisarjaksi, niin lupaan ottaa lusikan kauniiseen käteen ja seurata sitten sellaista sm-liigaa. En kuitenkaan tällä hetkellä näe esim CHL:n uhkaavan tosissaan Liigaa. Yksi iso asia on se, että ruotsalaisten oma tuote on niin vahva, ettei heillä ole mitään syytä lähteä sitä muokkaamaan, SHL jyrää ja se on näkynyt myös CHL:n yleisömäärissä: muutamia satoja katsojia pahimmillaan...

Tämä selittääkin sen miksi aina lyttäät KHL:ää eri ketjuissa täällä. Koet sen siis uhkana kotoiselle liigalle ja olet nyt noussut barrikaadeille KHL:ää vastaan ja tarvittaessa tulet nousemaan barrikaadeille myös CHL:ää vastaan. Kunnioitan mielipidettäsi ja taisteluasi liigan puolesta. Tässä käsittääkseni meillä kahdella tulee juuri voimakas mielipide-ero siinä, että sinulle nimenomaan kotimainen liiga on itseisarvo sinällään kun taas minä olen KHL:n myötä oppinut arvostamaan hyvää lätkää ja minulle ei ole niin tärkeää kenen lipun alla pelataan.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No, jos sinä olet tuota mieltä, niin eikait siinä sitten mitään. Ns. yksi mies teki kesän. Mutta edelleenkin väitän, että jos kerran olet Jokeri-kannattaja ja kun joukkue pelaa hyvin, hallille lähtö ei vaan voi olla velvollisuuden tunteesta, ja siitä ettet nauti voitoista sekä maaleista, eli siis pelistä. Ja mitä tulee 60 runkosarjamatsiin, niin suurempi osa on viihdyttäviä kuin puuduttavia. Tietenkin se on suoraanverrannolista joukkueen sarjasijoitukseen = peli kulkee tai ei kulje.

Jääkiekkoa seuraavana henkilönä tiedät, että Tapparakin pelasi CHL:ää ja itselle jäi lähinnä päinvastainen mielikuva (pl. Frölunda-matsit, joita en pystynyt seuraamaan). Ja muutenkin olen pelannut kymmenen ja seurannut parikymmentä vuotta kiekkoa, niin uskon että minulla on jotain perspektiiviä lajista.

Nyt KHL-aikana nautinkin mennä taas hallille ja pelipäivä on taas itsellekin juhlapäivä. Ja hienoista maaleista on kuule tullutkin nautittua tänä syksynä. Mutta voin käsi sydämmellä sanoa, että viimeisimpinä 2-3 kautena mitä liigaa pelattiin, niin usein kävelin hallilta autolle hyvinkin pettyneenä itse pelin tasoon. Ja tottakai joukkoon mahtuu myös viihdyttäviä pelejä, mutta isolla kuvalla usein tuli vitutus päälle. Kai se on niin että hyvään peliin tarvitaan kaksi joukkuetta ja olisiko sitten niin että liigassa on liikaa joukkueita, mikä sitten vaikuttaa pelin tasoon. En tiedä. Tuntuu että liigassa kaikki pelaa samalla taktiikalla, nimet selässä ja joukkueen logo rinnassa vaan vaihtuu pelipäivinä. Ja Jokerit ei tehnyt tässä asiassa mitään poikkeusta suhteessa muihin liigajoukkueisiin silloin kun Jokerit vielä pelasi liigassa. Ei ollut tarvetta kehittää itse peliä eikä tuotetta ylipäätään kun ei ollut todellista kilpailua. Nyt KHL:n myötä on kilpailua tullut sekä kaukaloon että kaukalon ulkopuolisiin asioihin ihan eri tasolla kuin liigassa ja se on kehittänyt koko organisaatiota eteenpäin. Mutta mikä itselle on tärkeintä on se, että itse peli kaukalossa on viihdyttävämpää kuin liigassa ja joukkueilla on selviä pelillisiä eroja, eikä kaikki ole samaa harmaata puuroa.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Nyt KHL-aikana nautinkin mennä taas hallille ja pelipäivä on taas itsellekin juhlapäivä. Ja hienoista maaleista on kuule tullutkin nautittua tänä syksynä. Mutta voin käsi sydämmellä sanoa, että viimeisimpinä 2-3 kautena mitä liigaa pelattiin, niin usein kävelin hallilta autolle hyvinkin pettyneenä itse pelin tasoon. Ja tottakai joukkoon mahtuu myös viihdyttäviä pelejä, mutta isolla kuvalla usein tuli vitutus päälle. Kai se on niin että hyvään peliin tarvitaan kaksi joukkuetta ja olisiko sitten niin että liigassa on liikaa joukkueita, mikä sitten vaikuttaa pelin tasoon. En tiedä. Tuntuu että liigassa kaikki pelaa samalla taktiikalla, nimet selässä ja joukkueen logo rinnassa vaan vaihtuu pelipäivinä. Ja Jokerit ei tehnyt tässä asiassa mitään poikkeusta suhteessa muihin liigajoukkueisiin silloin kun Jokerit vielä pelasi liigassa. Ei ollut tarvetta kehittää itse peliä eikä tuotetta ylipäätään kun ei ollut todellista kilpailua. Nyt KHL:n myötä on kilpailua tullut sekä kaukaloon että kaukalon ulkopuolisiin asioihin ihan eri tasolla kuin liigassa ja se on kehittänyt koko organisaatiota eteenpäin. Mutta mikä itselle on tärkeintä on se, että itse peli kaukalossa on viihdyttävämpää kuin liigassa ja joukkueilla on selviä pelillisiä eroja, eikä kaikki ole samaa harmaata puuroa.

Aika erikoista, jos voitetun matsin jälkeen vituttaa. Ja sää oot kyllä siinä väärässä, että peliä ei tarvitse kehittää kauden edetessä, siitä on hyvänä esimerkkinä vaikkapa syyskauden tähdenlennot. Ja myöskin pelitavoissa on joukkuekohtaisia eroja, tästä räikeimpänä esimerkkinä KalPa.

Mutta mulle tärkeetä on Tappara ja Liiga ja sulle tärkeintä on itse peli. Mulle KHL-matsit ei vaan tarjoa mitään, kun niihin ei oo minkään näköistä tunnesidettä, vaikka Jokerit siellä nyt pelaileekin toistaiseksi. Mää voin aina katsoa NHL:ää, jos on tarve katsoa tasokkaampaa hokia kuin Liiga tarjoilee.
 
Sarjasysteemllä tarkoitan sitä, että esim. Suomessa pääsee 15 joukkueesta 10 pudotuspeleihin, niin ei ole ihme ettei porukkaa käy runkosarjapeleissä kun eihän niissä ole juurikaan panosta.

Jos tuolta KHL:stä nyt lähtisi vaikka neljä joukkuetta pois, ja ensi kaudella sarjassa pelaisi 24 joukkuetta, joista 16 pääsisi pudotuspeleihin, olisiko KHL:n runkosarjakin siinä vaiheessa mielestäsi melko panokseton?

Jos muuten se pudotuspeleihin pääseminen määrittää pelien seuraamisen mielekkyyden, miksi ihmeessä kukaan jännäisi enää kevätkaudella Jokerien runkosarjaotteluista KHL:ssä? Ei kai kellekään enää tässä vaiheessa voi olla epäselvää se, meneekö Jokerit tällä kaudella KHL:ssä pleijareihin vai ei? Eli jos mahdollisen pleijareihin pääsemisen jännääminen on se juttu, joka tekee runkosarjapelien seuraamisesta mielekästä, ei Jokerien tämän kauden loppuja runkosarjamatseja ole mitään järkeä katsella.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Aika erikoista, jos voitetun matsin jälkeen vituttaa. Ja sää oot kyllä siinä väärässä, että peliä ei tarvitse kehittää kauden edetessä, siitä on hyvänä esimerkkinä vaikkapa syyskauden tähdenlennot. Ja myöskin pelitavoissa on joukkuekohtaisia eroja, tästä räikeimpänä esimerkkinä KalPa.

Mutta mulle tärkeetä on Tappara ja Liiga ja sulle tärkeintä on itse peli. Mulle KHL-matsit ei vaan tarjoa mitään, kun niihin ei oo minkään näköistä tunnesidettä, vaikka Jokerit siellä nyt pelaileekin toistaiseksi. Mää voin aina katsoa NHL:ää, jos on tarve katsoa tasokkaampaa hokia kuin Liiga tarjoilee.

Joo kun on seurannut sm-liigaa/liigaa neljällä eri vuosikymmenellä (80,90,2000 ja 2010), niin sitä alkaa seuraamaan enemmän kokonaisuutta kuin pelkkiä voittoja. Ja myös tietty fanaatisuus katoaa iän myötä ja oppii/osaa katsoa myös itse pelin ja lopputuloksen taakse. Toki Jokerit on edelleen tärkeä, mutta voittojen tai häviöiden merkitys ei ole enää sama kuin joskus nuorempana. Itse pelin taso ja laatu merkitsee enemmän nykyään omalle viihtymiselle hallilla. Mutta eiköhän tämä ala olemaan jo tässä. Mielestäni KHL.n myötä olen nähnyt tasokkaampaa lätkää ja teidän mielestä ei ole liigan voittanutta, Asiasta emme pääse eikä tarvitse päästä yksimielisyyteen. Pitäkää te liigan lippua korkealla ja minä yritän pitää KHL:n hengissä. Tämä (ainakin toistaiseksi) osaltani tässä. Alan keskittymään joulunvalmisteluihin pikkuhiljaa. Hyvää liigakevättä kaikille!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Kunnioitan mielipidettäsi ja taisteluasi liigan puolesta. Tässä käsittääkseni meillä kahdella tulee juuri voimakas mielipide-ero siinä, että sinulle nimenomaan kotimainen liiga on itseisarvo sinällään kun taas minä olen KHL:n myötä oppinut arvostamaan hyvää lätkää ja minulle ei ole niin tärkeää kenen lipun alla pelataan.

Myös minä kunnioitan sinun mielipiteitäsi, mielipiteet ja asiat riitelevät, eivät ihmiset. Toki tällä palstalla helposti sorrutaan henkilökohtaisuuksiin puolin ja toisin.

Nähtäväksi jää, mikä on lopputulema, kuten sanoin niin mikäli kansalliset pääsarjat häviävät yleiseurooppalaisen sarjan tieltä (mitä en usko, koska Ruotsi ja SHL...) niin lupaan ottaa lusikan kauniiseen käteen ja jatkan sitten juniori (?) -Liigan seuraamista.

KHL:n kohdalta nyt ei hirveän hyvältä näytä, pari vuotta sitten ennustin palstalla, ettei sitä ole nykymuodossaan olemassa noin 10 vuoden kuluttua, koska se sortuu omaan mahdottomuuteensa. Tällä hetkellä näyttää, että ennusteeni oli KHL:n kannalta hivenen liian optimistinen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL:n kohdalta nyt ei hirveän hyvältä näytä, pari vuotta sitten ennustin palstalla, ettei sitä ole nykymuodossaan olemassa noin 10 vuoden kuluttua, koska se sortuu omaan mahdottomuuteensa. Tällä hetkellä näyttää, että ennusteeni oli KHL:n kannalta hivenen liian optimistinen.

Itse uskalsin jotain vuosi sitten sanoa, että se on viisi vuotta ja viimeinen sammuttaa valot. Taisi olla kohtuu yläkanttiin tuokin sillä vahvasti näyttää siltä, että koko KHL kuolee vuodessa kahdessa. Voi olla jopa viimeinen KHL-kausi meneillään. Sikäli harmi Jokereille kun tähän ajankohtaan tuonne siirto osui. Taitavat tulla ns. maitojunalla takaisin, jos ei ensi kaudeksi jo, niin sitä seuraavalle. Ei tuo KHL vaan voi millään nykymenettelyllä hengittää kovinkaan kauaa enää, harmi sinällään kun on todella laadukasta lätkää ollut.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Voi muuten olla melkoinen pelaajaryntäys KHLstä Liigaan ensi kaudeksi. Venäjän tilannetta pelästyneet pelaajat, joiden sopimus päättyy tähän kauteen ei varmasti jää KHLään enää. Tai veikkaisin ainakin suurimman osan heistä siirtyvän johonkin vakaamman talouden paikkaan, jollainen Suomi ainakin toistaiseksi vielä on. Jos KHL vielä kaatuu kokonaan niin sitten on todelliset ostajan markkinat.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi muuten olla melkoinen pelaajaryntäys KHLstä Liigaan ensi kaudeksi. Venäjän tilannetta pelästyneet pelaajat, joiden sopimus päättyy tähän kauteen ei varmasti jää KHLään enää. Tai veikkaisin ainakin suurimman osan heistä siirtyvän johonkin vakaamman talouden paikkaan, jollainen Suomi ainakin toistaiseksi vielä on. Jos KHL vielä kaatuu kokonaan niin sitten on todelliset ostajan markkinat.

Ainakin se on positiivista että varmaan pelaajia lähtee vähemmän tuonne suuntaan, nyt kun sinne on lähtenyt ihan 2-3 ketjun pelaajiakin ison rahan perässä, mutta nyt kysyntää ei ehkä niin paljon ole. Tosin tiedä sitten suomalaisten maksukyvystä jos sieltä useampi pelaaja tähyilee liigaan. Usealla joukkueella on katsojamäärät laskussa ja raha tiukassa, joten budjettia ilman riskiä ei helposti nosteta. On vähän painetta usealla joukkueella jopa laskea tuota pelaajabudjettia.

Taso nousee jo itsestään vaikka paluumuuttajia ei olisi jos saadaan vain nykyiset parhaimat pidettyä liigassa. Eiköhän siinä ainakin Sveitsi, Ruotsi, saksa ym.. vie pelaajia nenän edestä, mutta katsotaan jos joku tulisi takaisinkin päin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ainakin se on positiivista että varmaan pelaajia lähtee vähemmän tuonne suuntaan, nyt kun sinne on lähtenyt ihan 2-3 ketjun pelaajiakin ison rahan perässä, mutta nyt kysyntää ei ehkä niin paljon ole. Tosin tiedä sitten suomalaisten maksukyvystä jos sieltä useampi pelaaja tähyilee liigaan. Usealla joukkueella on katsojamäärät laskussa ja raha tiukassa, joten budjettia ilman riskiä ei helposti nosteta. On vähän painetta usealla joukkueella jopa laskea tuota pelaajabudjettia.

Taso nousee jo itsestään vaikka paluumuuttajia ei olisi jos saadaan vain nykyiset parhaimat pidettyä liigassa. Eiköhän siinä ainakin Sveitsi, Ruotsi, saksa ym.. vie pelaajia nenän edestä, mutta katsotaan jos joku tulisi takaisinkin päin.

Varmasti moni KHL:ssa tällä hetkellä pelaava joutuu tulemaan omissa palkkapyynnöissä reippaasti alaspäin. Ja ihmekös tuo, mieluummin pelaavat pienemmällä liksalla Liigaa, kunhan rahat tulevat tilipäivänä ajallaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eiköhän siinä ainakin Sveitsi, Ruotsi, saksa ym.. vie pelaajia nenän edestä, mutta katsotaan jos joku tulisi takaisinkin päin.

Aivan varmasti näin, mutta jos tuo maalailemani skenaario toteutuu, eli KHL oikeasti kuopataan tämän kauden jälkeen, niin siellä on yhtäkkiä markkinoilla niin monta pelaajaa, että varmasti sieltä Suomeenkin saadaan useita houkuteltua. ja kuten @MustatKortit jo tuossa mainitsi, varmasti joutuvat tinkimään palkastaankin, jotkut jopa oikein tuntuvastikin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta oli miten oli liigahan tässä voittaa, varsinkin jo silloin kun kukaan ei sinne lähde, nythän sinne on viety jopa keskinkertaisia liigamiehiä jotka ei edes ole tähtipelaajia ollut. Yleinen taso nousee jo ilman paluumuuttajia.
 
Kyllähän muutoksen huomaa, varsinkin kun katsoo liigajoukkueiden alempia kentällisiä. Kärpät on kokonaisuutena pelaajamateriaalissa askeleen muita edellä, näiden jälkeen tulee porukoita joiden menestys on kiinni 3-4 ydinpelaajasta. Ero syntyy tason laajuudesta; KHL:n keskivertonipussa, kuten vaikkapa Torpedo NN:ssä, on pelaajia kuten Immonen ja Salminen jotka olisivat Liigassa huippuvahvistuksia.
 
Oheisen linkin takana HS:n juttu, jossa sivutaan Liiga-KHL / Jokerit-IFK -suhdanteita.

Tässä.

Näköjään on muutamaa liigajoukkuettakin faneilla ikävä, ei tietenkään kaikkia.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Pari vuotta vielä pakotteita Venäjää vastaan ja laskevia öljyn- ja energianhintoja niin koko KHL kuopataan kun suurin osa jengeistä konkassa ja Jokerit palaa maitojunalla liigaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös