Ke 17.12.2014 SaPKo-KooKoo

  • 2 466
  • 11

Hummeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Kiekko - 65
Olisikohan aika avata ketju tällekin "divariklassikolle". Mahdollisesti viimeinen kohtaaminen Talvisalossa, mikäli pleijareissa ei kohdata. Oman lisämausteensa illan koitokseen tuo ääriään täynnä oleva halli! Otteluun on jaettu lippuja jo sen verran, että nähtäväksi jää mahtuuko koko oopperakaupungin kiekkokansa Talvisalon pyhättöön. KooKoolla menossa pientä vieras kankeutta, mutta uskon (ja toivon) näkeväni tänään taistelevan joukkueen ennen joululomia. Julle palaa omalle paikalleen, Juutilainen 13. hyökkääjä ja maalissa Freddy. Siinä muutokset eiliseen.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoolla otteluruuhkan viimeinen peli ja joululoma odottaa.. Kovavireinen SapKo kotihallissa. "I see bad moon rising, I see trouble all the way", kuten siinä yhdessä laulussa lauletaan.

Eilen LeKiä vastaan oli kyllä ihan hyviä "aihioita" olemassa, mutta kiekkoa ei saatu millään maaliin. Koko homma sitten ratkesi pariin isoon virheeseen joista LeKi kävi tekemässä maalit. Veikkaisin SapKon tulevan tänään päälle kuin herhiläinen, joten vaikeaa voipi olla. Kokeillaan nyt tulosveikkauksena, että jatkoajan jälkeen SapKo vie 2 pistettä.

Kokoonpanot tilastopalvelusta:
http://www.tilastopalvelu.fi/ih/index.php?option=com_content&view=article&id=8&gid=1269
 

Steus

Jäsen
Rämö pelasi eilen hyvän pelin, muttei se valitettavasti riittänyt. Cloutierilla puolestaan alla heikompi peli Nykäskylässä, mutta muuten suorittaminen oli eritoten alkukaudesta rautaista.

SaPKon ja KooKoon väliset pelit ovat olleet tällä kaudella yhden maalin pelejä, en usko tämän olevan poikkeus. Olisin mieluummin voittanut eilen ja hävinnyt tänään, mutta nyt joutuu pitämään peukkuja pelkälle voitolle.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ensimmäiset päiväkodin Joulujuhlat vievät ottelusta ainakin yhden erän. Matkaa hallille on sitten vielä vajaa 50km, joten saapa nähdä vieläko auton keula kääntyy kohti Talvisaloa. Jos peli on jotain 0-0 tai 1-1 tms. kun juhla loppuu niin varmaan vielä tempaisee autonratin hallin suuntaan.
Pelistä on vaikea odottaa oikeastaan mitään, mutta se on ihme, jos ei KooKoon pelirupeama ja matkustelu missään näy. Ovat tietysti kaikki urheilijoita mutta jopahan on taas ollut hullu otteluohjelma vierailijalla.
12.12.Jyväskylässä, 13.12. Kouvolassa, 16.12. Lempäälässä ja nyt sitten 17.12. Savonlinnassa. Kukahan vatipää tälläisen ohjelman on osannut luoda? Haluaisikohan itse vetää samanlaisen setin?
Pelasihan SaPKokin tosin perjantaina ja lauantaina, mutta ei sentään tuota edestakaisin ajelua ollut ihan samaan malliin.

SaPKo jättää tänään varmasti kaukaloon kaikkensa. Yleisöä voipi tosiaan olla kun 2000 ilmaislippua on jaettu kylille. Tai ei mitään ilmaislippuja vaan muuan hyväntekijä Pekkonen taisi ostaa ne itse.
SaPKo on ollut kotipeleissä hyvä ja Similä on tällä hetkellä aika kovalla itseluottamuksella pelaava veskari.

KooKoolla taasen voi hieman olla hampaankolossa eilisen pelin jäljiltä.

Koska veikkaan, että tuo kova ottelutahti syö tällä kertaa enemmän vastustajaa niin SaPKo ottaa loppua kohti yliotteen ja voittaa ottelun 3-2 mahdollisesti 60min täyttymisen jälkeen. Jos KooKoo tänää voittaa niin voittomaali nähdään ennen viimeistä erää.
Jokainen mahdollinen Talvisaloon jäävä piste on kotijoukkueelle voitto.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Kyllähän Jasi piiskaa altavastaajan taas lentoon parempaansa vastaan. Tiukille voipi KooKoo pässiluolassa joutua. Savolaisella mökällä ja Sinkkosen murinoilla lietsottu pässilauma on valmis puskemaan Kouvolan kukot kumoon.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllähän Jasi piiskasi, mutta niin taisi pelaajatkin piiskata toisiaan. Hellurei hellurei vääntö on hurjaa...Täytyy kyllä se tosiasia myöntää, että KooKoolla painoi, tosin jotenkin näytti että painoi myös pään sisällä.
Ensimmäistä eräähän en nähnyt, mutta olihan SaPKo kaksi erää aika hyvä ja väänsi kyllä jokaisesta kiekosta ihan tosimielellä.
Molemmat sai aika lepsuja kakkosia, mutta erikoista oli hylätty SaPKon ensimmäinen 2-0 maali. En tiedä mitä siinä oikeastaan tapahtui, toivottavasti johonkin koosteeseen päätyy niin voi ihan uudelleen tilanteen katsella. Korkea maila taisi olla hylkäämisen syy, mutta miten minä olin näkevinäni että ihan jäätä pitkinhän se kiekko maaliin lyötiin. Varmasti viivasta lauottua kiekko sitten joku ohjasi, mutta eihän peliä vihelletty poikki ennen kuin maalin merkiksi, sitten kuitenkin se korkea maila jostain keksittiin. Saattoi mennä sinällään ihan oikeinkin, en ole varma, mutta en itse sitä hylkäämisen syytä havainnut.

SaPKo meinasi sössiä pisteensä ihan huolellisesti lopun jäähyillä joista etenkin ensimmäinen oli Toivaselta melkoinen suoritus, ei noissa pitäisi antaa edes mahdollisuutta tuomarille viheltää. Rystynosto suoraan rällän pussiin ja siitä perään ja käsille. Voi voi...
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kettukangashan se itse sitä kiekkoa sohi ilmasta ennen maalia. Ei minusta kiekkoon osuma kohta ole riman, eikä hartiatason yllä, jos edes ylipäätään kiekkoon osuu. Sillä kohtaa kun kiekko osuu tai ei osu mailaan, on maalikehikko kuvan ulkona. Laukauksen korkeus ei ole edes sellainen, että olisi maalin yli mennyt, sen näkke selvästi veskarin torjunta-asennosta tai sitten Cloutier on 2,5 metriä pitkä mies. Tallenteessa näkyy kuinka maalia lähempänä oleva tuomari huitoo maalia ja viheltää sen maaliksi. Keskialueen tuomari liukuu hetken päästä kuvaan korkeanmailan merkkejä näytellen.
Oli miten oli, pelikin meni jo...jos joku tuossa korkean mailan näkee niin sitten se varmaan sitä on. kiekko.ita-savo sivulla on maalikooste.
 
Kettukangashan se itse sitä kiekkoa sohi ilmasta ennen maalia. Ei minusta kiekkoon osuma kohta ole riman, eikä hartiatason yllä, jos edes ylipäätään kiekkoon osuu. Sillä kohtaa kun kiekko osuu tai ei osu mailaan, on maalikehikko kuvan ulkona. Laukauksen korkeus ei ole edes sellainen, että olisi maalin yli mennyt, sen näkke selvästi veskarin torjunta-asennosta tai sitten Cloutier on 2,5 metriä pitkä mies.
Tässä kuva kaikille ihmeteltäväksi, kiekko näkyy sopivasti haaleana viiruna joten lentoratakin on tiedossa. Minun tulkintani on, että osumakohta on noin silmien tasalla.
 

Liitteet

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    34,9 KB · kertaa luettu: 363

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tässä kuva kaikille ihmeteltäväksi, kiekko näkyy sopivasti haaleana viiruna joten lentoratakin on tiedossa. Minun tulkintani on, että osumakohta on noin silmien tasalla.
Täytyy kyllä sanoa, että on tuomarilta todella hyvin vihelletty, kun kiekko on tuolla korkeudella, sillä tuo ei ole korkea maila viittä - kymmentä senttiä enempää mitenkään. Mutta korkea maila se on jokatapauksessa.
 
Itse katsoin tilanteen pieneltä ruudulta ensin olevan selvän, Kettukangas osuu mailallaan kiekkoon hartialinjan yläpuolella ja kiekon suunta muuttui. Mutta nyt isolta ruudulta kuva kerrallaan katsoen osumaa ei kyllä voi havaita vaan kiekko menee suoraan maalivahdin räpylään, josta tippuu sitten pelattavaksi. Eli väärin tuomittu. Korkealla mailalla saa sääntökirjan mukaan huseerata, kunhan ei osu esim. tässä tilanteessa kiekkoon tai vastapelaajaan. Vaan väliäkö sillä, näitä sattuu ja voihan olla, että tuomari näki/kuuli kiekon osuvan mailan varteen vaikkei sitä osumaa tai kiekon suunnan muutosta videolta voi havaita.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässä kuva kaikille ihmeteltäväksi, kiekko näkyy sopivasti haaleana viiruna joten lentoratakin on tiedossa. Minun tulkintani on, että osumakohta on noin silmien tasalla.

Osumakohta ratkaisee ja se on niin kaukana lavan kärjestä, ettei tuo mielestäni ole korkea maila. Tämä siis sillä oletuksella, että kiekko todella osui mailaan. Sitä ei videon perusteellakaan voi varmaksi sanoa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
kiekko menee suoraan maalivahdin räpylään, josta tippuu sitten pelattavaksi. Eli väärin tuomittu. Korkealla mailalla saa sääntökirjan mukaan huseerata, kunhan ei osu esim. tässä tilanteessa kiekkoon tai vastapelaajaan. Vaan väliäkö sillä, näitä sattuu ja voihan olla, että tuomari näki/kuuli kiekon osuvan mailan varteen vaikkei sitä osumaa tai kiekon suunnan muutosta videolta voi havaita.

Minäkin vielä jostain itsepintaisesta syystä jatkoin eilen tuon videon naputtamista, vaikka ei ole oikeastaan paskan merkitystä oliko tuomio oikein vai "väärin". Olen nyt samaa mieltä, että kiekko ei mailaan osu. En nähnyt sitä hallissakaan, enkä näe videollakaan, kiekon lentorata ei ainakaan muutu mihinkään. Siihen perustan myös kiekon mahdollisen osumakorkeuden, että Cloutier on polvillaan ja räpylä hartian yläpuolella. Luulisin, että ei ainakaan rimaa ylemmäs olisi mennyt jos räpylä olisi ollut poissa edestä, silloin osumakohta olisi rimasta pari metriä kauempana myös riman alapuolella.

Tuosta ylläolevasta screenshotista tosin näyttää juuri siltä kuin kuin näyttää, eli siltä että osumakohta olisi hartialinjan yllä. En varmasti väitä dumaria enkä kanssatulkitsijoita puusilmiksi kun saatan itse olla pahin puusilmä.

Silti sitä en keksi, miksi tuo keskialueen tuomari ei viheltänyt peliä poikki. Maalinhan viheltää hyökkäysalueella ollut tuomari. Kettukangas kuitenkin tuon oletetun korkean mailan jälkeen saa maalia yrittää pariinkiin ootteeseen ja vielä tehdä kiekon siirron luistimella. Olisi varmasti ollut aikaa puhaltaa pilliin ja katkaista matsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös