Linus Omark Jokereihin!

  • 97 063
  • 262

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Odotin Omarkilta flegumpaa menoa ja jatkuvan dominoinnin sijaan highlightteja kerääviä yksittäissuorituksia. Vähän sitä, mitä esimerkiksi Ramstedt on välillä näyttänyt Liigassa. Mä en odottanut Omarkin olevan jatkuvasti taistelemassa kiekosta kulmissa, vetävän tilanteita tuolla tempolla tai suorittavan noin tasaisesti.

Uskomaton kaveri ja saanut vielä Mosesin vauhtiin. Omark on juuri sellainen pelaaja, jonka takia jaksaa raahautua hallille synkkinäkin päivinä. Hyvänä hankintana tuota aikanaan pidin, mutta näin huikeaa hakua en olisi uskonut kuoriutuvan. Myönnän, näin kovaa suoritusta en odottanut. Tosin en ole odottanut oikeastaan keneltäkään muultakaan Karlsson toki poislukien.
 

NaPis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks
Omarkin peli on tällä hetkellä aivan mahtavaa seurattavaa! Uskomattomia syöttöjä ja kiekonkäsittelyä. Lisäksi Linus vetää peleissä jatkuvasti hyvällä asenteella ja voittaa kaksinkamppailuja kiitettävästi. Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena ja välttyy loukkaantumisilta.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on kyllä uskomaton pelaaja. Kun Linus saa kiekon niin voi olla varma että mies vetää taikurinhatustaan jonkinmoisen peliäedistävän ihmeen. Toisen maalin syöttö tänään oli jotain fantastista. Lämärilätty. Huhhuh.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tässä on kyllä uskomaton pelaaja. Kun Linus saa kiekon niin voi olla varma että mies vetää taikurinhatustaan jonkinmoisen peliäedistävän ihmeen. Toisen maalin syöttö tänään oli jotain fantastista. Lämärilätty. Huhhuh.

Oh yeah.
Rohkenen sanoa Omarkilla olevan vaistoa ja kiekonhallintakykyä kehittyäkseen kohtuullisen viihdyttäväksi kiekkopersoonaksi. Jokeri-ainesta.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aaltosella olisi paljon opittavaa Omarkin pelaamisesta. Linus on malliesimerkki siitä, että vaikka on taitelijasielu, ei se tarkoita sitä ettei hommia voisi paiskia hyvällä asenteella ja laittaa kroppaa likoon joukkueen puolesta. Aaltosella löytyisi vielä enemmän raameja toteuttaa tätä, kuin piskuisella ruotsalaisella.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Linus taisi tänäänkin järkätä kaikki vaaralliset paikat. On kyllä loistavassa vireessä. Tänäänkin nautin LOKOMON pelistä vaikka muu joukkue oli totaalisen yössä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä Omarkin peliä mukava katsella. Kiekko pysyy mukana, eikä nyt mitenkään paljoa jää jälkeen Moseksen lennossa. Tänään kaksi passia ja puolustuspäässäkin aktiivinen. Toisessa erässä todella nätti jalkakynä, jolla veti lävitse koko Lokomotivin puolustusnipun, mutta veto meni piirun yli. Taikuri.

Mycket bra Linus!
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tänään Linus teki jäällä mitä halusi ja vei viihdyttämisen jo vähän yli. Mutta minä ainakin nautin tästä jonglöörista täysin siemauksin. Minskiläiset näytti välillä olevan täysin kujalla Limpanin veivien kanssa. Vaikkei tänään tehoja tullutkaan LOKOMOLLE, piti Omark katsojat hyvällä tuulella. Se kamppijäähy olisi saanut jäädä ottamatta. Joka palkkasentin arvoinen, vaikken liksaa tiedäkään.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Omark riittää jo yksinään syyksi puolustella KHLään siirtymistä. Näin taitavaa pelaajaa ei olisi muuten ikinä nähty Jokereissa.
 

Gemondo

Jäsen
Tänään Linus teki jäällä mitä halusi ja vei viihdyttämisen jo vähän yli. Mutta minä ainakin nautin tästä jonglöörista täysin siemauksin. Minskiläiset näytti välillä olevan täysin kujalla Limpanin veivien kanssa. Vaikkei tänään tehoja tullutkaan LOKOMOLLE, piti Omark katsojat hyvällä tuulella. Se kamppijäähy olisi saanut jäädä ottamatta. Joka palkkasentin arvoinen, vaikken liksaa tiedäkään.

Pelin jälkeen aloin miettimään että koska olen edellisen kerran nähnyt hyökkääjän pelaavan noin loistavan ottelun ja saaden tilastoihin lukemat 0+0, 2 min. En keksinyt.

Omark riittää jo yksinään syyksi puolustella KHLään siirtymistä. Näin taitavaa pelaajaa ei olisi muuten ikinä nähty Jokereissa.

Minä en uskonut että vaikka KHL:ään mentiinkin niin Omarkin tasoisista pelaajista olisi syytä edes haaveilla. Enkä oikein uskonut edes sopimuksen julkistamisen jälkeenkään. Ja nyt en usko että LOKOMOsta näkyisi jälkeäkään vuoden päästä Arenalla. Toivottavasti olen jälleen väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja nyt en usko että LOKOMOsta näkyisi jälkeäkään vuoden päästä Arenalla.
Onneksi Omarkilla on sentään kahden vuoden sopimus, joten ainakin hänen luulisi olevan kuvioissa vielä vuodenkin kuluttua. Toivon mukaan Koukalin vaimo saa nyt miehen painostettua kirjoittamaan jatkosopparin, kun Suomessa kerta viihtyy, ja unelmoidaan nyt vielä, että Moseskin saataisiin jotenkin pidettyä.

Omarkista itsestään pakko todeta, että huikea jamppa. Äärimmäisen viihdyttävä pelaaja, joka vieläpä pelaa joukkueelle ja pelaa hyvällä asenteella. Suorastaan nautinto katsella miehen menoa, aivan maagiset kädet ja pelisilmä!
 

Gemondo

Jäsen
Onneksi Omarkilla on sentään kahden vuoden sopimus...

On toki, thank God! (suom. Jari!)

Mutta rehellisesti sanoen, vaikea kuvitella että Kurrin sähköposti ei pullistelisi kauden jälkeen rahakkaita tarjouksia Omarkin ensi kauden sopimusta koskien. Toivottavasti jatkaa myös ensi kaudella meillä, mutta henkilökohtaisesti olen tyytyväinen jo siihen että Omark yhden kokonaisen kauden esittelee taikatemppujaan Jokeripaita päällä.

Oikea taso Omarkille olisi NHL, toivottavasti pääsee vielä näyttämään kyntensä jossain muussa kuin kyseisen liigan luuseriporukoissa. Ja näillä näytöillä pääsee, mutta toivottavasti kuitenkin vasta kaudella 2016-17.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen ensimmäistä kertaa halli syttyi Kotihotellin mainokseen, jossa Omark esiintyy. Hyvä, että kundia näytettiin taululla, kun itse tsiigaili tuota pätkää hymyssä suin. Omark on huikean viihdyttävä pelaaja. Itse uskallan rankata yhdeksi parhaista jengissä ikinä pelanneista pelaajista. Kunpa pelaisi koko sopimuskauden ajan meillä-
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen sai pari kertaa nauraa oikein vahingoniloisesti kun Omark nöyryytti Minsk-pakkeja miten tahtoi. Omark aivan huikeassa tikissä, voi ratkoa henkilökohtaisella taidollaan pelejä ja erityisen innolla odotan miehen ja LOKOMO:n esitystä viikon päästä SKA:ta vastaan. Reilu kk sitten Pietarissa ketju oli muistaakseni melko näkymätön (kyllä, vastustaja on kovimmasta päästä), vaikka Moses iskikin ainokaisemme ylivoimalla.

Uskomaton kiekonsuojaaja ja millä mitoilla (179cm, 79kg)...On hyvin hauskan näköistä miten helponnäköisesti suojaa kiekkoa usein yhdellä kädellä. Mailakin näyttää ihan sählymailalta mutta noilla käsillä ja tasapainolla kiekon kanssa onnistuu vähän vaativampi leikkiminenkin. Kaiken kukkuraksi tekee töitä myös puolustuspäähän! Ihan ehdottomia suosikkejani Jokereissa koskaan ja toivotaan että säästyy loukkaantumisilta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Huikea pelaaja. Yksi parhaista joka on Jokereissa pelannut koskaan ja puhtaasti taidolla mitattuna varmasti ykkönen. Tolta se näyttää kun kädet ovat puhdasta samettia ja pelikäsitys on kunnossa. Koko ajan tulee pieniä helpon näköisiä siirtoja joihin ei vain 99% pelaajista pysty. Tuon taituruuden lisäksi kaverilla on ihan hämmästyttävä kyky hakea kiekko pois vastustajalta, vaikka on usein yksinään kahta pakkia vastaan. Jotenkin se sen aina saa kaivettua ja voittaa vielä päätä lyhyempänä kaksinkamppailutkin. Kaveria on yhtä hauska katsoa kun parhaiden vuosiensa Ottoa. Ihan koska tahansa voi tapahtua ihan mitä tahansa ja ihan missä puristuksessa tahansa. Imee kaksi-kolme kaveria itseensä ja hups, pieni siirto johonkin ilmasuuntaan johon kukaan ei pysty hänen sen hetkisestä peliasennostaan pystyvän syöttämään ja kaverilla mahdollisuus vapaaseen laukaukseen tai väylä auki maalille nousuun.. Aijai kun hänen kanssaan olisi heittää samaan aikaan jäälle yksi "Ströba" ja yksi "Selänne", jotka pystyisivät noista pudotuksista ja poikkikentän syötöistä pommittamaan one-timereilla verkot paskaksi ilta toisensa perään. Eikä varmaan olla kaikkea nähty. Vaikka oli heti alussa huikea, niin on joukkueessa yksi niitä pelaajia, jotka ovat kauden aikana vielä koko ajan parantaneet pelaamistaan, kun Erkan teesit ja ns. "suomalainen pelitapa" on pikkuhiljaa tullut tutummaksi.
Voipi olla täysin mahdotonta pitää Omarkista kiinni tämän kauden jälkeen. Dominoiva ja pisterikas kausi KHL:ssä, niin NHL kutsuu ensi kaudella hyvällä yksisuuntaisella johon ei Jokereiden budjetilla vastata, vaikka sarjan isot seurat pystyvätkin NHL:ää paremmilla liksoilla pitämään tähtensä rivissään. Esim. Lehterän esimerkki ihan rohkaiseva sekä seuroille että pelaajille sen suhteen, että jos pystyy pelaamaan KHL:ssä piste/peli keskiarvolla ollen se ketjun johtava pelaaja, niin kyse on sen luokan kaverista, että oikeaan ympäristön ja rooliin osuessa kohdalleen voi tehdä saman heti kättelyssä NHL:ssäkin.
 

Vahamestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit sekä suomalaiset änärissä
Voipi olla täysin mahdotonta pitää Omarkista kiinni tämän kauden jälkeen. Dominoiva ja pisterikas kausi KHL:ssä, niin NHL kutsuu ensi kaudella hyvällä yksisuuntaisella johon ei Jokereiden budjetilla vastata, vaikka sarjan isot seurat pystyvätkin NHL:ää paremmilla liksoilla pitämään tähtensä rivissään.

En tiedä mistä tämä harhaluulo, että Jokereiden pitäisi pystyä vastaamaan "isolla budjetilla"? Jokereilla on Linus Omarkin kanssa sopimus myös ensikaudesta, ja se sopimus pysyy voimassa ellei joko Jokerit tai Linus Omark itse sitä pura. Niin kuin Lehterä/Kontiola, molemmat itse ostivat sopimuksensa ulos, EI tuleva Nhl-seura. Sitä en kiellä, etteikö Omark voisi hyvän ja rahakkaan yksisuuntaisen diilin saadessaan ostaa sopimustaan ulos Jokereista.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En tiedä mistä tämä harhaluulo, että Jokereiden pitäisi pystyä vastaamaan "isolla budjetilla"? Jokereilla on Linus Omarkin kanssa sopimus myös ensikaudesta, ja se sopimus pysyy voimassa ellei joko Jokerit tai Linus Omark itse sitä pura. Niin kuin Lehterä/Kontiola, molemmat itse ostivat sopimuksensa ulos, EI tuleva Nhl-seura. Sitä en kiellä, etteikö Omark voisi hyvän ja rahakkaan yksisuuntaisen diilin saadessaan ostaa sopimustaan ulos Jokereista.

Mä olin siinä harhassa, että Omarkilla oli vaan 1-vuotinen diili. Hyvä näin ja toivottavasti ei osta. Vaikka hänen ulosostamastaan sopparista/toiselta KHL seuralta saataisiin millainen summa rahaa, niin on hyvin epätodennäköistä että sillä löytyisi yhtä kova pelaaja tilalle kun ei noita vaan NHL:n ja KHL:n kärkijengien ulkopuolella ole.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Kuka Kovaltshuk?!? Tää jätkä oli aivan maaginen tänään. Loi lähes joka vaihdossa muutaman maalipaikan. Toki joskus voisi myös itse laukaista. :)
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
En tiedä ollaanko täällä jo tietoisia mutta Omarkin sopimus 2016 saakka ei pidä paikkaansa. Omarkilla on oma optio toisesta sopimuskaudesta. Jos oikein surkeasti käy niin koko LOKOMO siirtyy muualle kauden päätyttyä. Lähde iltapaskan uutiseen jossa Kurri toteaa itse näin.

http://www.iltalehti.fi/khl/2014112018854942_jr.shtml

Jokerien GM Jari Kurri tietää, ettei Mosesin pitäminen Helsingissä ole helppoa.

- Aika näyttää, mitä hän haluaa tehdä ja miten hänen kanssaan käy. Mutta Steve on viihtynyt hyvin Jokereissa ja Helsingissä. Hän tietää, että saa täällä erinomaista valmennusta ja on hyvässä koulussa, Kurri sanoi.

Omarkilla on ensi kaudesta oma optio, joten hänenkin pitämisessään Jokereilla on kova työ.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eli LOKOMOn sopimustilanne on
Omark 1+1
Koukal 1
Moses 1

Koukal on luojan kiitos halukas jatkamaan. Toivottavasti Kurri & co saa aikaiseksi diilin myös Omarkin kanssa. Sitä kautta uskon Mossen tarttuvan helpoiten jatkopaperitäkyyn Jokereiden kanssa. NHL:ään Moseksella ei vielä riitä, ja luulisin Omarkin kanssa pelaamisen helpottavan tätäkin tähtäintä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omarkilla on oma optio toisesta sopimuskaudesta.
Jaah, tästä en tiennyt tai en sitä muistanut, tiedä sitten kumpi. Yhtenä erehdyttäjänä on ainakin ollut jokerit.comin pelaajatietosivulla oleva Sopimus-kohta, johon on Omarkin kohdalla merkitty 2016. Ei voi kun pitää peukut pystyssä ja toivoa, että jollain ilveellä saadaan tämä taikuri pysymään jengissä. Aivan huikea pelaaja, jolla taidon lisäksi löytyy voittajan asenne.

Tämän illan matsissa tuli mieleen taannoinen YLE:n nettisivuilla julkaistu juttu, jossa Omark totesi seuraavaa: "Haluan aina olla parhaista paras. KHL:ssä ei ole väliä, pelaanko Kovaltshukia tai jotain muuta vastaan, haluan olla häntä parempi."

Tänään Omark oli Kovaltshukia parempi, itse asiassa kentällä olleista parhaista paras.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
En tiedä ollaanko täällä jo tietoisia mutta Omarkin sopimus 2016 saakka ei pidä paikkaansa. Omarkilla on oma optio toisesta sopimuskaudesta. Jos oikein surkeasti käy niin koko LOKOMO siirtyy muualle kauden päätyttyä. Lähde iltapaskan uutiseen jossa Kurri toteaa itse näin.

http://www.iltalehti.fi/khl/2014112018854942_jr.shtml
Kurrihan puhuu tuossa lausunnossaan Mosesista?

http://www.jokerit.com/ruotsalaishyokkaajat-omark-ja-harju-jokeripaitaan

Tässä uutisessa ja myös Omarkin pelaajasivulla sanotaan sopimuksen olevan kaksivuotinen. Ettei vaan olisi Iltalehdellä mennyt pieleen tuo Omarkin sopimusta koskeva kohta? Itse ainakin luotan ennemmin kahdesta eri paikasta Jokereiden sivulta löytyvään tietoon vs. yksittäinen lause Iltalehdestä.

Edit: http://www.jokerit.com/pelaaja/linus-omark

Tässäkin se todetaan kahdessa eri kohtaa sivua.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei liene epäselvyyttä tämänkin iltaisen näytöksen jälkeen, kuka on Jokereiden arvokkain kenttäpelaaja. Toivottavasti sopimuksen ollessa vielä auki, hänelle tarjotaan se, mikä hänelle kuuluu, eli noin 12-15 % pelaajabudjetista.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ville varmaan selventää Omarkin kuviota, mutta itsellä on hämärä muistikuva nimenomaan jonkunlaisesta optiosta, mikä antaa Omarkille mahdollisuuden lähteä kauden jälkeen NHL:ään, mikäli kutsu käy. Sitä en väkisinkään muista tai edes tiedä oliko optiossa myös mahdollisuus siirtyminen toiseen KHL-seuraan vai koskiko asia pelkästään NHL:ää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös