Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 258
  • 1 664

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarvitseeko julkisesti, vaikkakin nimimerkin suojassa, harrastaa tämänkaltaista juoruämmäilyä? Ei uskoisi, että ollaan jääkiekkoa käsittelevällä sivustolla. Kannattaisiko vetää koko juttu pois ja vähän miettiä, mitä näppäimiltään suoltaa.

Ei tässä tarvitse paljon juoruämmiä, sillä Jere itse kertoo nuo asiat:

...Ex-vaimolle kaikista isoin kiitos menneestä. Mä en oo ollu aina läsnä. Oon pelannu vaa lätkää ja juhlinu. Se on melkein yksin joutunu kasvattaa meidän lapsen. Mut Ronjan edessä en oo esimerkiks ikinä ollut kännissä! Aina kun oon ollu läsnä, oon ollu hyvä isä. Mulle on asiat vaan hoidettu aina niin, et oon voinu pelata lätkää, ja se on silloin aina tehty selväks joka suuntaan...

...Mut totta kai halusin asioiden menevän ihan eri tavalla. Minskissä daami teki omat päätökset ja synnytti lapsen. Mä en tuu elää siellä siinä elämässä mitenkään mukana, koska mulla on täällä oma elämä...

Moni varmaan ihailee "Äijää", mutta surullista tilitystähän tuo on. Nostan hattua Jerelle urheilullisesta puolesta ja siitä miten hän on noussut pohjalta uudelleen huippu-urheilijaksi. Mutta kommentit muiden ihmisten rooleista hänen elämässään eivät herätä positiivisia tunteita.
 
...Mut totta kai halusin asioiden menevän ihan eri tavalla. Minskissä daami teki omat päätökset ja synnytti lapsen. Mä en tuu elää siellä siinä elämässä mitenkään mukana, koska mulla on täällä oma elämä...

Moni varmaan ihailee "Äijää", mutta surullista tilitystähän tuo on

Mä en edelleenkään ymmärrä, miten Karalahdesta tehdään syyllinen, jos muija kusettaa itsensä raskaaksi. Minusta tuo on todella alhaista touhua, että nainen väittää käyttävänsä ehkäisyä, muttei todellisuudessa käytä.

Ja onkohan se tämän tyttären kannalta suurin murhe, että Karalahti kertoo blogissaan avoimesti halunneensa aborttia? Eiköhän tytär osaa itsekin laskea yhteen yksi plus yksi siinä vaiheessa, kun alkaa ymmärtää, miten lapsia tehdään. On siinä äitillä vähän selittämistä ihan ilman mitään blogejakin: "No joo, isäs pelas täällä pari vuotta lätkää ammatikseen ja muutti sitten takaisin kotimaahansa Suomeen." Eiköhän tuossa jo muksu tajua ihan itse, että tasan yksi ihminen on tässä tapauksessa päättänyt hankkia lapsen. Vaikkei se mutsi edes kertoisi ehkäisykusetuksestaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moni varmaan ihailee "Äijää", mutta surullista tilitystähän tuo on. Nostan hattua Jerelle urheilullisesta puolesta ja siitä miten hän on noussut pohjalta uudelleen huippu-urheilijaksi. Mutta kommentit muiden ihmisten rooleista hänen elämässään eivät herätä positiivisia tunteita.

Tästä pitää kyllä olla aika samaa mieltä. Kiekkoilija-Jereä osaan jo arvostaa ja henkilönäkin sitä, että päässyt sieltä pahimmasta pohjasta noustua takas huippu-urheilijoiden kirjoihin. Hyvä, että osaa myös myöntää siviilielämässään tehtyjä virheitä, mutta niistä luulisi myös oppivan muutakin kuin vaan päihteidenkäytön lopettamista. Isällä on isän vastuut, olit jääkiekkoilija tai et ja sen puolen Jere näyttää myöntävän hoitaneensa huonosti ja rivien välistä (ja aika suoraankin osittain) voi lukea, ettei asiaan ole tulossa muutosta. Menneille asioille ei voi mitään, siinä on oikeessa. Mut nykyhetkelle ja tulevaisuudelle voi ja ei vaikuta ainakaan isän ja miehen vastuut vieläkään kiinnostavan.

Sen myönnän et mielenkiintoinen persoona tietyllä tapaa kuitenkin, vaikkei nyt varsinaisesti vain hyvällä tavalla ja todennäköisesti lukaisen, jos joskus tulee jonkun elämäntarinan julkaisemaan. Onnea kuitenkin ens kauteen ja parempaa onnea ja tekemistä myös siviilielämän puoleen! Tulee olemaan ensi kaudellakin taas todella tärkeä pelaaja Jokereille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en edelleenkään ymmärrä, miten Karalahdesta tehdään syyllinen, jos muija kusettaa itsensä raskaaksi. Minusta tuo on todella alhaista touhua, että nainen väittää käyttävänsä ehkäisyä, muttei todellisuudessa käytä...

Eikö kukaan ole kertonut Jerelle sellaisesta uudesta keksinnöstä kuin kondomi? Sitä käyttämällä nainen ei pysty kusettamaan itseään raskaaksi.

Minä en ymmärrä näitä kusetettavia miehiä, hölmöjä. Jos ryhtyy kyseenalaiseen suhteeseen, ehkäisy kannattaisi ehkä hoitaa varman päälle. Olen kuullut näitä tarinoita itkettävän niin baaritiskillä kuin lehtien palstoilla, hölmöt.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eiköhän tytär osaa itsekin laskea yhteen yksi plus yksi siinä vaiheessa, kun alkaa ymmärtää, miten lapsia tehdään. On siinä äitillä vähän selittämistä ihan ilman mitään blogejakin: "No joo, isäs pelas täällä pari vuotta lätkää ammatikseen ja muutti sitten takaisin kotimaahansa Suomeen."

Tämä koskee tietenkin toistakin tytärtä. "No joo isäs pelas ulkomailla pari vuotta lätkää ammatikseen ja päätti hankkia lapsen toisen naisen kanssa..."
 
Eikö kukaan ole kertonut Jerelle sellaisesta uudesta keksinnöstä kuin kondomi? Sitä käyttämällä nainen ei pysty kusettamaan itseään raskaaksi.

Minä en ymmärrä näitä kusetettavia miehiä, hölmöjä. Jos ryhtyy kyseenalaiseen suhteeseen, ehkäisy kannattaisi ehkä hoitaa varman päälle. Olen kuullut näitä tarinoita itkettävän niin baaritiskillä kuin lehtien palstoilla, hölmöt.

Tämän TosiFanin näkemyksen kiteyttää aika hyvin amerikkalainen koomikko Bill Burr:
Bill Burr Epidemic of gold digging whores HD) - YouTube

Tämä koskee tietenkin toistakin tytärtä. "No joo isäs pelas ulkomailla pari vuotta lätkää ammatikseen ja päätti hankkia lapsen toisen naisen kanssa..."

Niin paitsi että ei päättänyt. Nainen teki päätöksen ihan yksin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuore bloggaus Jereltä löytyy osoitteesta Jere Karalahti | Jere Karalahden kotisivut
Hauskaa, että tästä blogipostauksesta ip-lehdet ovat saaneet aikaan taas jutun melkein jokaista kappaletta kohti.

Tekstistä paistaa läpi Jeren elämänhalu ja asenne näyttää olevan kohdillaan. Onhan se hieno fiilis, kun on fyysisesti hyvässä kunnossa. Karalahti on myös persoona, joka tuo entistä enemmän huomiota Jokereille mediassa. Blogipostaus itsessään on pituudesta huolimatta melko mukavaa luettavaa.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hauskaa, että tästä blogipostauksesta ip-lehdet ovat saaneet aikaan taas jutun melkein jokaista kappaletta kohti.

Täsmälleen sama tapahtui jo edellisen blogipostauksen kohdalla. Kun kertoo noin suoraan asioista, joista ei yleensä puhuta on se ip-lehdet tuntien ihan odotettuakin. Mies ihmettelee, että hänen somen käyttöään uutisoidaan ja kertoo perään yksityiskohtaisesti heräämisestä hotellihuoneen lattialta. Ei vaikuta miltään järjen jättiläiseltä. Jos tekee itsestään tällä tavalla "kohujulkkiksen", niin sitten raportoidaan sen mukaisesti. Kyllä Jere, se on sitä nykyaikaa.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Koko harjoituskauden MVP: JERE KARALAHTI, mies joka veti kaiken sisään torstaista maanantaihin :-) eräällä Amerikan visiitillä.

Kaikkea hyvää edelleenkin Jerelle.
 
Lähes kuukausi edellisestä Jere-viestistä. Eikä ihme, Karalahti on ollut varsin turha pelaaja tuottamaan Jokereille oikeastaan mitään. Jalka ei riitä pysymään vauhdissa mukana, kiekollekaan ei oikein meinaa ehtiä. Jeren vahvuus puolustuspelissä, hyvä sijoittuminen, on oikeastaan sen paikkailua, että mies on niin hidas. Ainoa Jeren todellinen vahvuus vrt. muu jokeripuolustus on Jeren kyky avata peliä kiekolla nopeasti ja varmasti. Viivalla Karalahden "pommi" on kaukaa nähty lämäri suoraan syötöstä, sen tekevät paremmin tällä hetkellä Gundersson, Todd, Lajunen, neljännen yv-puolustajan paikka on edelleen Jerelle auki.

Vastustan periaatteesta Karalahden pelaamista Jokereissa vieläkin, osin siksi olen sitä mieltä, että Jerestä on Jokereiden peliin ollut alkukaudella enemmän haittaa kuin hyötyä.

Jos kaikki menee hyvin, kehittyy Ossin ja Korpikarin kiekollinen avauspeli sille tasolle, ettei Jereä tarvitse kokoonpanossa nähdä. Rotaatiopakkina paikkaa loukkaantumisia. Onneksi on nyt itse injury listillä niin ei tarvitse katsoa tätä "ikonia" hakemassa myöhäisiä pommeja ja koukkimalla hitaudestaan johtuvia jäähyjä.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähes kuukausi edellisestä Jere-viestistä. Eikä ihme, Karalahti on ollut varsin turha pelaaja tuottamaan Jokereille oikeastaan mitään. Jalka ei riitä pysymään vauhdissa mukana, kiekollekaan ei oikein meinaa ehtiä. Jeren vahvuus puolustuspelissä, hyvä sijoittuminen, on oikeastaan sen paikkailua, että mies on niin hidas. Ainoa Jeren todellinen vahvuus vrt. muu jokeripuolustus on Jeren kyky avata peliä kiekolla nopeasti ja varmasti. Viivalla Karalahden "pommi" on kaukaa nähty lämäri suoraan syötöstä, sen tekevät paremmin tällä hetkellä Gundersson, Todd, Lajunen, neljännen yv-puolustajan paikka on edelleen Jerelle auki.

Vastustan periaatteesta Karalahden pelaamista Jokereissa vieläkin, osin siksi olen sitä mieltä, että Jerestä on Jokereiden peliin ollut alkukaudella enemmän haittaa kuin hyötyä.

Jos kaikki menee hyvin, kehittyy Ossin ja Korpikarin kiekollinen avauspeli sille tasolle, ettei Jereä tarvitse kokoonpanossa nähdä. Rotaatiopakkina paikkaa loukkaantumisia. Onneksi on nyt itse injury listillä niin ei tarvitse katsoa tätä "ikonia" hakemassa myöhäisiä pommeja ja koukkimalla hitaudestaan johtuvia jäähyjä.
Muuten oikeastaan samalla linjalla, mutta kyllä mielestäni Karalahden yv-pommi on ainakin luokkaa laadukkaampi kuin Lajusella. Kaikki matsit nähneenä uskaltaisin väittää Lajusen vetävän lähestulkoon jokaisen vedon ylivoimalla ensimmäistä vastustajaa päin, siinä missä Karalahti saa yleensä kiekon edes sinnepäin.

Lajunen on toki pelannut hyvän alkukauden, mutta Karalahti on ollut varmempi ja parempi ylivoimalla. Ainakin omaan silmään.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Toivottavasti edellinen peli paskana olevalla jalalla ei vaikuta liikaa arviointeihin. Ei Jere mikään taskuraketti ole, mutta uskoisin että parantaa paljon kevättä kohden. Terveenä ollessaan Jere tuo Ossin ohella hyvää jämäkkyyttä omaan päähän, jota tarvitaan näiden wannabe-hyökkääjien kanssa (Gundersson & Co.)
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omaan silmään Karalahden ongelma on se että mies yrittää jatkaa KHLlässä samalla tyylillä kuin millä oli viime kauden kovimpia liigapakkeja, Eli kiekossa pysyen ja sitä kaikkein ilmiselvintä ja helpointa ja suoraviivaisinta ratkaisua välttäen. Toimiessaan tyyli onkin hyvä, mutta ongelmana on että nyt vastustajien ollessa nopeampia ja vahvempia jää aikaa vähemmän ja nopeuskaan ei ihan riitä. Tämä johtaa ihmeellisiin hazardeihin omassa päässä. Näkisin että Jerestä olisi joukkueelle enemmän hyötyä jos hän hiukan nöyrtyisi pelaamaan yksinkertaisemmin ja jakaisi kiekollista vastuuta joukkueen kiekollisille liidereille.
 

BrxA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsoin vain osan matsista ja silti karalahti oli kokoajan jäähyllä. Vaikuttaa kyllä tällä hetkellä melko turhalta kaverilta. Varsinkin 2+10 johtanut tilanne oli todellinen aivopieru...
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Karalahti räyhäsi jo ennen kymppiään ihmeellisesti kentällä. Ja suinkaan tuo 2+10 ei ollut ainoa aivopieru, vaan pelin lopussa Nagyyn tapahtunut huitominen. Voisi Erkka jatkossa jättää pelistä pois suosiolla, jos vanne kiristää päätä muutenkin.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Onko ne kesän kovat treenitulokset tehneet Jerestä omasta mielestään jonkun Shea Weberin? Monen pelin ajan on pelannut itsekkäästi ja ylimielisesti. Älyttömiä superpommien hakuja, joilla yleensä vain pelaa itsensä ulos. Kiekollakin ottaa turhan suurta roolia kun kuljettelee välillä sitä yrittäen jotain "karlssonmaisia" nousuja. Kun vain malttaisi pelata peruspeliä, fiksua fyysisyyttä ja hyviä avaavia syöttöjä niin olisi hyödyksi jengille. Tänään täysin ääliömäisiä jäähyjä, jotka vaikeuttivat oman jengin peliä täysin turhaan. Erkka saisi laittaa Jerguksen poppareille nyt parin pelin ajaksi. Vaikka kuinka olisi tehnyt omia ennätyksiä kaiken maailman testeissä, niin ei se tarkoita että olisi siemailtu jostain nuoruuden lähteestä syntyen nuoreksi oriksi jälleen. Back to basics.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jere yritti sitten ihan tosissaan tänään saada vastustajan mukaan peliin. Muutenkin on ollut alkukaudesta mielestäni rotaation heikoin pakki. Hyökkäyspäässä ei ole mikään pelote KHLlässä ja omassa päässä sattuu liian usein mustia hetkiä. Toivottavasti Erkka pitää miekkoselle oikein kunnon puhuttelun tänään ja vaatii nöyryyttä peliin. Ja rutkasti.
 
Jere yritti sitten ihan tosissaan tänään saada vastustajan mukaan peliin.
Näinhän se meni, Jere on mielenlaadultaan äärimmäisen itsekeskeinen, ja se näkyy myös kaukalossa. Jereä ei kiinnosta, miten omat teot kaukalossa vaikuttavat oman joukkueen illan suoritukseen.

Olen huolissani. Jere Karalahti, jääkiekkoammattilainen, on sen äärimmäisen haasteellisen kysymyksen äärellä: mitä tehdä kun ei enää vaan pysty olemaan se tähtipelaaja, joka mielessään vielä on?

Fakta on, ettei fysiikka/taidot riitä tekemään sitä, mitä oma mieli kuvittelee pystyvänsä.

Jeren paikka on rotaatiopakkina, antamassa lepoaikaa pelaavalle kuusikolle. Tämän ymmärtää aivan varmasti myös Erkka W., miten käsitellä tätä ongelmatapausta määrittelee myös Erkan onnistumista tämän kauden Jokerijoukkueen päävalmentajana.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaikka Jere ei KHL:ssä pystykään samalla tapaan kuin liigassa niin kyllä Jere silti yleisesti ottaen tuolla hyvin selviytyy. Eilinen matsi nyt oli Jereltä surkea ja meinasi jäähyilyllään sotkea oman joukkueen peliä mutta tällä kertaa Jokerit pelasi sen verran vahvaa alivoimaa että suurta vahinkoa ei tapahtunut. Hieman nopeammin Jere saisi silti pistää kiekkoa liikkeeseen ja pelisilmää saisi käyttää paremmin milloin hakee niitä pommeja. Ja maalinedustalle meillä ei ole koskaan liikaa ilkeyttä, joten senkin puolesta Jere on tarpeellinen.

Huono peli Jereltä, mutta on meidän puolustuksessa nähty aika paljon pahempiakin sekoiluja. Jere lähinnä jäähyili mutta ei unohdellut miehiä vapaaksi tai seilannut ties missä vaan oli paikalla (jos ei ollut jäähyaitiossa). Voisi silti olla katsomossa seuraavassa pelissä miettimässä tuota jäähyilyä.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Jere perkele!

Saisi luvan lopettaa turhat jäähyilynsä, vastapallotaklausten hakemisen ja sitä kautta jatkuvasti itsensä ulospelaamisen tilanteista ja liian hitaat kiekolliset ratkaisut. Viime kaudella oli loistava, harkkapeleissä oli omissa kohtuullsien heikko, mutta erinomainen hyökkäysalueella. Nyt koko runkosarjan on kuitenkin ollut todella harmaata suorittamista kummassakin kenttäpäädyssä. Ei näin.

Oltava katsomossa keskiviikkona.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Rotaatiopakiksihan, oikeutetusti ja otteidensa perusteella, Karalahti on luisumassa. Harmi jos ego/kunnianhimo ei asiantilaa kestä. Hänestä olisi nimittäin takuulla paljon apua keväällä pleijareissa, mikäli Jokerit onnistuu niihin tiensä selvittämään.
 

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Toivottavasti joulu tulisi etuajassa ja päästäis tästä jullista eroon. Ihan sama kuka tulis tilalle. Kukaan ei voisi vaan olla yhtä vastenmielinen pelaaja. Antakaa jääkiekkojumalat tämän huhun olla totta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös