Naisasiat

  • 7 482 334
  • 26 542

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mä en ymmärrä niitä miehiä joiden pitää naista turpaan mätkiä. Mun eräs naispuolinen tuttava sai eron myllerryksissä selville että tämä hänen tuleva ex-miehensä on käynyt vähän käärmettä kastelemassa ex-avovaimonsa kolossa. Tämä tieto tuli eilen ja vaikka tämä tuttavani oli jo uuden kämpänkin hommannut ja oli muuttamassa sinne kuun vaihteessa, päätti tämä mies sitten vielä kaiken kruunuksi mätkiä tätä tuttavaani turpaan. Talossa oli sisällä vielä tämän tuttavani eskari-iässä oleva lapsi. Ei näin! Onneksi pääsivät turvaan yöksi kun tämän tuttavani isä kävi heidät hakemassa. Minä lähden tänään peräkärryn kanssa täältä periferiasta auttamaan muutossa jo tänään. Onneksi se on mahdollista sillä tämä uusi asunto on tällä hetkellä tyhjillään. Olen tämä tuttavani luona yötä koska ei hurjasti nappaa ajella vielä muuttoajojen lisäksi takaisin kotiin ja huomenna sitten takaisin Jyväskylään (matkaa täältä Jyväskylään on n. 170 km) hakemaan poikaani viikonlopuksi tänne. Onneksi oma avovaimoni on sen verran selväjärkinen että pystyy luottamaan etten minä tee mitään sopimatonta. Voin sentään auttaa tuttavaani jonkin verran.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ymmärrä niitä miehiä joiden pitää naista turpaan mätkiä...

No joo, itse en mitenkään hyväksy naisten mätkimistä tai ymmärrä sitä sellaisella tavalla, että naisten hakkaaminen on millään tavalla hyvä tapa hoitaa ongelmia.

Eipä kovinkaan tavaton juttu meillä tai muualla, siis jos suomesta puhutaan. Siis lähisuhdeväkivalta. Jotenkin tuontapaisista tarinoista tulee mieleen systerini ex-äijä, joka erotilanteessa jäi kiinni vuosia jatkuneesta vieraissa käymisestä. Ensimmäinen vaihe eroprosessissa oli sellaista itkemistä että "teen ihan mitä tahansa että otat takaisin jne.", sitten kun ei asia sopinutkaan systerille niin seuraavaksi uhkailtiin, tosin käsiksi ei käyty, mutta sellaista "teen sun elämästä helvettiä, palkkaan jonkun laittamaan sun polvet paskaksi jne.".

Aikamoisesta avuttomuudesta ja kyvyttömyydestä tollaiset toimintatavat kyllä kertoo. Eli jos nyt ymmärtämisestä puhutaan, niin onhan se ihan selvä että näillä kavereilla ei ole kaikki kondiksessa ollut alunperinkään. Kyllähän meidän kulttuurimme ja perusmoraalihan on kirjoittanut sen aika tiukasti jokaisen takaraivoon, että heikompaa ei saa lyödä ja itselleen tärkeää ei voi satuttaa. No jotenkin sitten näitä tarinoita on vaan tuhansia ja taas tuhansia.

Väkivaltahommien ymmärtämisen yrittämisessä siis ilmiötasolla on se hyvä puoli, että se on oikeastaan ainoa tie tulevien pahoinpitelyiden estämiselle. Ja minun käsitykseni mukaan asioissa ollaan menty viime vuosikymmenien aikana reilusti eteenpäin, vaikka kilometrejä on aina enemmän edessä kuin takana.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näitä tapauksia on tosiaan valitettavan paljon. Toivottavasti tämä "mies" pysyy kaukana kun käymmä hakemassa muuttokuormaa pois sieltä. Ei siksi että itse paukuttaisin tuota tyyppiä kuonoon vaan siksi että asiat hoituisivat jatkossa kivuttomammin. Minä yritän tämän ja huomisen päivän aikama tukea tätä tuttavaani ja kuunnella ihan kasvotusten sen minkä pystyn. Jos se nyt mitään auttaa...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Koiran ovh (eli todennäköisesti jokin yleinen hinta kyseisen koiran pennulle) on ollut 1300, pariskunta on saanut koiran alennuksella ja maksanut 1000 euroa. Tästä 1000 euron hankintahinnasta puolet on 500 euroa. Simple?

e: superhidas. Kuinka kauan multa oikein kesti tämä viesti muotoilla?
Enpä ole ennen törmännyt koirista puhutessa ohjevähittäishintaan. Koiralla on joko hinta tai sitten ei. Kunnon kasvattaja ei anna koiran hinnasta alennusta.

Ja pus vaan sinne tulevattomallekin!
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä ole ennen törmännyt koirista puhutessa ohjevähittäishintaan. Koiralla on joko hinta tai sitten ei. Kunnon kasvattaja ei anna koiran hinnasta alennusta.

Ja pus vaan sinne tulevattomallekin!

Kyllä koirista saa ''alennushintoja'' jos koiralla on esimerkiksi joku vaaraton esteettinen ''vamma'', kuten huulihalkio.

Minäkin hymähdin samalle asialle kuin tulevaton, jänniä näkemyseroja.

E: Ja voihan olla, että tuo entinen pariskunta on ostanut koiran joltain tuttavalta, joka hyvää hyvyyttään myi koiran 300€ ovh:ta halvemmalla. Ei tuommoinen järjestely nyt mitenkään ennen kuulumatonta ole.
 

jyly

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kumpi maksoi koiran silloin kun se ostettiin ja onko jompi kumpi osallistunut koiran menoihin selkeästi enemmän? Puolet on minun matematiikkani mukaan 650.

Tosiaan ovh vai mikälie oli tuon 1300e, mutta saatiin koira pyöreällä tonnilla, kun kasvattaja arveli koiralla olevan lievä purentavika. Exä maksoi koiran kaupantekohetkellä, mutta mä siirsin hänen tililleen oman puolikkaani heti kotona.

Koiranhoidosta vastasin minä, leikkasin kynnet (hän ei ikinä vaivautunut sitä opettelemaan), harjasin, pesin, ostin barf-ruoat, punkkikarkotteet ym matolääkkeet. Ja nyt kun ero tuli, niin jännästi koira ei ole enää kiinnostanut exää ennen kuin vasta viime päivinä, jolloin pikkuinen olisi pistettävä heti lihoiksi ja jakoon.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos se koira on ihan tavallinen koira (ei näyttely/jalostus/kisa -menestystä), niin puolet on sopiva hinta. Tai jos haluat junttia näyttää muijalle, niin sitten vähän ikäalennusta kehiin.

Ainakin vakuutusyhtiö ottaa taatusti "junttimaisesti" ikäalennuksen kehiin koiran tai muun lemmikin arvoa laskettaessa, eli ei esimerkiksi viisivuotias koira ole saman arvoinen kuin kymmenvuotias koira (jolle ei enää vakuutusta yleensä niin vain saakaan).

Hullultahan tuo kuulostaa, jos naikkonen vaatii ovh-hintaa koirasta, josta ei maksettu ovh-hintaa, mutta pikkumaisen katkerat vaatimukset on varmasti kirjattu excel-taulukon salaiseen lisälehteen oman laskentakaavionsa myötä.

Eläimiin liittyviä kiristys- ja uhkailumetodeja monet naiset tuntuvat suosivan. Minullakin oli aikoinaan se tilanne, että avoeron koittaessa naikkonen ilmoitti, että joko minä otan kaksi kissaa tai hän lopettaa kummankin eläimen, koska hän haluaa nyt olla villi ja vapaa. Eläimestä huolehtiminenhan estää kreisibailauksen.

Erikoista tilanteessa oli, että toinen kissa oli alun perin naikkosen kissa ja hankittuna jo ennen kuin minä olin naikkosta nähnyt. Omituinen ja hyytävä suhtautuminen omaan lemmikkiin siis, mutta paljastuipa todellinen luonne viimeistään tuossa vaiheessa. Toki siis lemmikit itselleni otin, sillä vain sairas ja luonnevikainen ihminen lopettaisi lemmikkinsä kun täytyy päästä bilettämään.

EDIT: Kaiketi jotkut miehetkin näin tekevät ja/tai ovat tehneet, eli ei tämä varmaan naisten ominaispiirre ole, mutta ei ole kyllä kuitenkaan tullut vastaan ainuttakaan miestä, joka olisi pistänyt koirastaan tai muusta lemmikistä nirriä pois eron tullessa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Noooo niiiin. Olin tossa ex-vaimon kanssa baarissa. Tietysti virhe, kun kyseessä on alkoholisti ja äärimmäisen peliriippuvainen henkilö. Kaikkeni annoin, enkä tiedä miksi nyt annoin itseni vajota tähän.

Illan lopputulema oli puukonisku kylkeen. Siis vittu puukonisku kylkeen. Nappasin veitsestä sit kiinni ja oikea käsi on aivan saatanan haavoilla ja kipeä. Tossa just pesin seinät ja lattiat verestä. Yritti sitten seksillä pyytää anteeksi ja jotenkin aloin ymmärtää pettteriä prostituoituineen, haha!

Pahimmalta tuntuu se, että tämä ihminen on aivan tajuttoman lahjakas ääneltään ja käsistään, mutta näköjään haluaa vain tuhota elämänsä. Vittu.

Ja kyllä, tää asia on käsiteltävänä jossain muuallakin kuin Jatkoajan keskustelupalstalla.

Kehtas vielä poliisiasemalta tullessaan pyytää MUA pyyhkimään loput veret sieltä ja täältä, kun "toi on sun verta".

Oon joskus miettiny miten veemäiseltä tuntuis saada puukkoa kylkeen. Nyt tiedän tämänkin.

Piti mennä Linnanmäelle tyttären kanssa, saatana. No, onneks mutsi ja faija kävi sen kans Stadikalla.

Edit: Kehtas vielä pyytää mua hakemaan tupakkaa ja shamppanjaa. Ostin itselleni minttuviinaa. Teinkö väärin?

Melkosta. Sinuna hakisin yksinhuoltajuutta, ja sanoisin eksälle että saa osallistua lapsen elämään jos saa asiat järjestykseen. Samoin löisin kaikki välit poikki eksään. Kerta se on valmis puukottamaan sinua, niin mistä tietää että mitä se seuraavaksi suutuspäissään tekee. Paskalla mäihällä lähdet ruumispussissa pois.

Sinuna jättäisin minttuviinat väliin, ja viettäisin aikaa tyttäreni kanssa. Voipi tytär olla päästä pyörällä, kun äiti puukotti isiä. Väitän että tyttäresi tarvitsee sinua nyt huomattavasti enemmän mitä sinä viinaa.

Mutta helppohan näitä on sivusta huudella.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Lisää yhteenvetoa omasta tilanteesta liittyen naisasioihin, ainakin välilliseti.

Tässä on tullut mietiskeltyä viimeisen reilun puolen vuoden aikana omia menneitä parisuhteita ja mahdollisia tulevia.

Seuraava nainen ei ole millään tavalla hakusessa juuri nyt. Olen tullut siihen tulokseen, että ensin on saatava omaa sosiaalista verkostoa kasvatettua ja ystäväpiiriä laajennettua.

Sinänsä ihmeellistä, mutta nykyisessä kotikaupungissani, jossa olen asunut jo useamman vuoden, minulla ei ole yhtään miespuolista ystävää tai kaveria. Siis sellaista, joihin olisin vapaa-ajalla yhteydessä, kävisin kahvilla/kaljalla, katsomassa lätkää tms. Pari naispuolista kaveria on, nekin työn kautta. Oma alani on aika naisvaltainen ja lähimmät kollegat naisia. Sekin toki vaikuttaa.

Ystäväpiirini on muutenkin hyvin suppea. Ne henkilöt, joihin olen tiivimimmin yhteydessä, ja pystyn juttelemaan syvällisemmistä aiheista, mahtuvat sahurin yhden käden sormiin.

En ole kuitenkaan mitenkään erityisen ujo tai sosiaalisesti avuton tapaus. Työyhteisössäni olen todella pidetty ja arvostettu ja huumorintajuani sekä positiivista asennetta asioihin kehutaan tavan takaa. Siihen nähden on tavallaan erikoista, että ystäviä ei ole tuon enempää. Ja kuten sanottua, nykyisessä kotikaupungissani ei yhtään.

Nyt kun olen sinkkuna ollut jonkun aikaa, niin olen aloittanut uuden harrastuksen ja pyrin ihan tietoisesti sosiaalisiin tilanteisiin aiempaa aktiivisemmin. Josko sitä vaikka uusia kavereita saisi.

No miten tämä nyt liittyy naisasioihin. Omalla kohdallani ainakin huomattavasti. Ensinnäkin tietysti niin, että jos olisi ystäviä niin heidän kauttaan tutustuisi mahdollisesti myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Toisaalta taas, jos nyt sattuisi johonkin naiseen törmäämään niin jossain vaiheessahan sitä esitellään uusi puoliso kavereille. Eli minun tapauksessani ajetaan ensin 150 kilometriä johonkin suuntaan lähimmän kaverin luo. Seikka, joka varmaan ihmetyttää naistakin. "Eikö sulla oo täällä kavereita?"

Itse asiassa lähin työkaveri on jonkun kerran kysellyt, millainen sosiaalinen verkosto minulla on. Kun vastaan, että ei oikein minkäänlaista täällä, niin hän on jopa hieman huolestunut. Sinänsä turhaan, koska pärjään yksinkin, mutta mielellään sitä toki ihmisiin tutustuisi.

Tällaista ajatustenvirtaa tällä kertaa. Saa kommentoida.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saa kommentoida.

En tiedä paljonko Kojootilla on vuosia mittarissa, mutta ilmeisesti ei tarpeeksi, koska yksi perusasia on hukassa. Vaikka miten päättäisit, että projekti Nainen tulee vasta sitten kun nuo mainitsemasi asiat ovat kunnossa, niin et sinä siitä päätä. Se tulee kun on tullakseen, etkä muuta voi kuin jäädä pysäkille venaamaan seuraavaa, tai hypätä kyytiin. Aika vittumaisen kliseinen neuvo, mutta niin se vaan on. Toki jos pystyt potentiaalisen seurustelukumppanin ignooraamaan, koska joku muu asia on tärkeämpi, niin mikäs siinä. Epäilen vaan, ettet pysty. Toivottavasti joku palstan patologisista naisvihaajista™ ei lue tätä ja tule kertomaan, että kyllähän se ämmä on helposti dissattavissa. Ei se ole, ei vaikka katkeroituneet peräkammarinpojat niin sanoisivatkin.

No miten tämä nyt liittyy naisasioihin. Omalla kohdallani ainakin huomattavasti. Ensinnäkin tietysti niin, että jos olisi ystäviä niin heidän kauttaan tutustuisi mahdollisesti myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Toisaalta taas, jos nyt sattuisi johonkin naiseen törmäämään niin jossain vaiheessahan sitä esitellään uusi puoliso kavereille. Eli minun tapauksessani ajetaan ensin 150 kilometriä johonkin suuntaan lähimmän kaverin luo. Seikka, joka varmaan ihmetyttää naistakin. "Eikö sulla oo täällä kavereita?"

Mitä sä frendeillä, jos on kerran duunipaikka täynnä kinkkua? No ei, ymmärrän kyllä ajatuksen ja onhan siinä järkeä. Toisaalta voit pyöritellä ajatuksen myös niin, että jos olisi nainen, niin sen kautta voisi tulla kavereitakin. Ainakin mun vaimolla tilanne on juuri tuo, on ystävystynyt parinkin eri minun tuttavapiirin mimmin kanssa. Tämä ei tarpeeksi pitkälle mennessään ole mulle varmaankaan edullista, mutta murehditaan sitä sitten, jos kohdalle osuu. En nyt ala vaimoni taustaa enempää avaamaan, mutta muutti mun vuokseni niiden harvojen kaveriensa ulottumattomiin, joten olen erittäin tyytyväinen, että on täältä frendejä löytänyt, olkoonkin sitten sama kaveripiiri. On tuolla toki muitakin frendejä täällä päin, mutta vähissä ne ovat.

No joka tapauksessa musta näyttää, että stressaat aivan turhaan noita "kun nainen tapaa kaverit" -juttuja. Ne tilanteet tulevat jos ovat tullakseen, eivätkä ne stressaamalla muutu suuntaan tai toiseen. Jos taas nainen ihmettelee, että "eikö sulla ole täällä kavereita", niin siinähän ihmettelee. Jos tuo muodostuu orastavan suhteen kynnyskysymykseksi, niin voi miettiä, onko kuitenkaan kyseessä vaimomatskua, vai pitäisikö vaan panna.

Ystäväpiirini on muutenkin hyvin suppea. Ne henkilöt, joihin olen tiivimimmin yhteydessä, ja pystyn juttelemaan syvällisemmistä aiheista, mahtuvat sahurin yhden käden sormiin.

Tilanteesi on ainakin mun näkemyksen mukaan hyvä, jos on luottoihmisiä edes se yksi, kaikilla kun ei ole. Toki ymmärrän mitä haet, mutta en näe tuossa mitään ongelmaa, että kaveripiiri on suppea. Tässä kyllä tullaan yksilökohtaisiin eroihin ja näinkin introverttina ihmisenä olen vain tyytyväinen, että kaveripiirini on pieni. Naamatuttuja kyllä riittää, mutta niillehän ei puhuta mistään, sanotaan korkeintaan moi. Luottotyypit erikseen.

Nyt kun olen sinkkuna ollut jonkun aikaa, niin olen aloittanut uuden harrastuksen ja pyrin ihan tietoisesti sosiaalisiin tilanteisiin aiempaa aktiivisemmin. Josko sitä vaikka uusia kavereita saisi.

No niin, tämähän on mitä parhain keino tavata ihmisiä ja samalla nauttia olostaan, olettaen siis harrastuksen olevan mieleinen. Muutenkin kun kirjoitit, että pärjäilet varsin hyvin keskenäsikin, niin taas kerran, lopeta murehtiminen. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Pidä nyt ainakin huolta, että tilanteet uusien frendien tai naisten kanssa eivät mene väkisinyrittämiseksi.

No joo, kyllä mä myönnän aikanaan miettineeni suhteen suhteen (heh) triviaaleja juttuja, joilla ei sitten kuitenkaan ollut minkään valtakunnan merkitystä. Mun kohdalla kaikki loksahti kohdalleen, kun lopetti turhan murehtimisen ja eli elämäänsä pyrkien nauttimaan omasta olostaan. Kun oli itseensä ja asioihinsa tyytyväinen, niin jotenkin ne naiset sen vaan näkee ja kiinnostuu, vaikka naama ja runko olivat ihan yhtä rumia kuin aiemminkin. No joo, ei varsinaisesti kuulu asiaan, kunhan tuli mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Paljon asiaa...

Kiitoksia Trenchtown kommenteista. Ikähän mulla on pitkälle neljännellä kymmenellä. En asiaa sen kummemmin murehdi, mutta edellisessä suhteessa tästä tuli ihan ongelmakin. Oltiin nimittäin avokkini kanssa samassa tilanteessa, eli kummallakaan ei ollut kaupungissa hyviä ystäviä tai "oikeita" kavereita. Näitä hyvän päivän tuttuja toki paljonkin, joiden kanssa törmätessä kuulumiset vaihdettiin. Paljon siis oltiin kahdestaan, toki molemmilla omat harrastukset. Avokki oikein välillä "painosti" sosiaalistumaan, mikä taas välillä ahdisti minuakin. Ja totta puhuen siitä olisi ollut hyötyä meidän parisuhteellekin, että olisi ollut muitakin menoja viikonloppuisin kuin kauppareissut. Tosin tämä syy ei ollut suurin syy eroomme.

Ja uusi harrastukseni on todella mieluinen! Duunipaikan kinkut ovat suureksi osaksi huomattavasti vanhempia ja omankin ikäiset perheellisiä ja varattuja. Ja toisaalta ei siellä ole sellaista tyyppiäkään, joka omaan arvomaailmaan sopisi parisuhdemielessä.

Väkisin en tosiaan mihinkään sosiaalisiin tilanteisiin pyri, mutta toisaalta pyrin ne hoitamaan "paremmin" kuin aiemmin. Esimerkiksi edellisen parisuhteen aikana höntsäsähly/-kiekkoporukan saunaillat tuli jätettyä väliin sillä verukkella, että halusin levätä sunnuntait kunnolla, että jaksan maanantaina duunissa. Tämä piirre taas liittyy tunnollisuuteeni. Tässä viime aikoina olen tosin oppinut olemaan itselleni armollisempi ja käynyt bilettämässäkin, ja kyllä ne maanantait on mennyt han yhtä hyvin - itse asiassa paremminkin - kun on saanut nollattua ja kavereiden kanssa jauhettua. Mutta nämä biletysreissut ovat siis olleet kaukana kotoa.

Oma pointtini liittyi siis tähän nykyisen kotikaupunkini ystäväpiiriin, tai sen puutteeseen. Ja ihan oikeassa olet: Jos se sopiva kumppaniehdokas nyt osuisi kohdalle saman tien, niin en varmasti pystyisi/haluaisi ignorata. Sen verran itseäni tunnen. Joskin suin päin suhteeseen en hyppää. Lähinnä pointtina siis, että koen tuon paikallisen ystäväpiirin pienuuden kuitenkin jonkun sortin ongelmana ja nyt sinkkuaikana on aikaa/energiaa panostaa siihenkin paremmin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikähän mulla on pitkälle neljännellä kymmenellä.

Samahkossa veneessä ollaan, joten pahoittelut näennäisestä holhoamisesta. Se vaan on niin, että parikymppiselle tulee antaa pääasiassa aivan eri neuvot, kuin kolmekymppiselle ja niin edelleen. Varmasti moni muukin on päätynyt samaan, että silloin parikymppisenä luuli tietävänsä kaiken, kun kolmekymppisenä ymmärsi jo, että ei tiedä mistään mitään. Ja tämä pätee varsinkin naisiin.

Oma pointtini liittyi siis tähän nykyisen kotikaupunkini ystäväpiiriin, tai sen puutteeseen. Ja ihan oikeassa olet: Jos se sopiva kumppaniehdokas nyt osuisi kohdalle saman tien, niin en varmasti pystyisi/haluaisi ignorata. Sen verran itseäni tunnen. Joskin suin päin suhteeseen en hyppää. Lähinnä pointtina siis, että koen tuon paikallisen ystäväpiirin pienuuden kuitenkin jonkun sortin ongelmana ja nyt sinkkuaikana on aikaa/energiaa panostaa siihenkin paremmin.

Kyllähän tuon ymmärtää, vituttaisi muakin, jos ei olisi sadan kilometrin säteellä kuin muutama hassu kaveriksi luettava henkilö. Itse asiassa en voisi koskaan kuvitella muuttavani Varsinais-Suomesta pois, täällä kuitenkin koko elämäni elänyt ja täällä ovat perhe (tai mitä siitä on jäljellä) ja vanhat hyvät kaverit, tärkeimmät sieltä 20+ vuoden takaa. ihmiset ovat niin erilaisia. Näkisin kuitenkin, että olet keskivertoa paremmin perillä tilanteestasi, tiedostat vahvuutesi ja heikkoutesi pyrkien toimimaan sen mukaan. Se on jo paljon enemmän kuin jollain keskiverrolla elämässään ulapalla olevalla hessulla. Pidä siitä kiinni.

Eipä siinä muuta kuin tsemppiä harrastuksiin ja kyllähän niitä frendejäkin löytyy, rennosti vaan. Ei nyt ehkä mitään sydänystäviä, mutta seuraa tuopin äärelle, lätkämatsiin tai vaikka lenkille. Ja uskoisin myös, että joku sopiva mimmikin jossain kohtaa vastaan kävelee.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kyllä tässä on aikaa myöden aika hyvin oppinut tunnistamaan omat vahvuudet ja heikkoudet. Ei tässä mitään sydänystävyyttä olla hakemassa. Ne sydänystävät ovat sieltä lapsuudesta ja opiskeluajoilta. Onneksi niitäkin siis on! Vastaavia ystävyyksiä ei ole työelämän kautta syntynyt kuin opiskellessa. Se on tosin ihan ymmärrettävää. Opiskeluaikana oltiin niin samassa veneessä sen ydinryhmän kanssa, lapsuudesta ja nuoruudesta puhumattakaan. Työkavereilla tosiaan on perhettä jne. omia kuvioita enempi.

Tuon kotiseudun jättämisen vaikeuden ymmärrän oikein hyvin. Omalla kohdallani tilanne on se, että oma synnyinkaupunkini on niin pieni paikka, että sieltähän on käytännössä kaikki kaverit muuttaneet pois ympäri Suomea. Ja nykyisellä paikkakunnallani minua pidättelee mieluisa työ(yhteisö) ja mukava kaupunki. Eikä nuo läheiset kaverit kuitenkaan ole kuin vajaan parin tunnin takana.

Jos nyt saa käsityksen, että surkuttelisin asemaani, niin se ei ole tarkoitus. Enempi totean tilanteen. Elämän peruspilareista on kuitenkin valtaosa helvetin hyvällä mallilla.

Niin ne naisasiat. Trenchtown puhuit niistä työpaikan kinkuista. Viime viikolla viimeksi yksi nelivitonen naiskollega tuli sanomaan, että ottaisi minut saman tien, jos ei olisi naimisissa. Repesin nauramaan. En jäänyt kyselemään, että mitä tarkoitit ottamisella: "ottaisitko", vai "ottaisitko mieheksesi". Molempiin olisin kyllä vastannut kieltävästi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt kun olen sinkkuna ollut jonkun aikaa, niin olen aloittanut uuden harrastuksen ja pyrin ihan tietoisesti sosiaalisiin tilanteisiin aiempaa aktiivisemmin. Josko sitä vaikka uusia kavereita saisi.

Oma tilanteeni ei liity naisasioihin, mutta jos ei ole opiskelija, niin harrastuksesta niitä kavereita sitten löytyy. Tiesin tämän olevan se keino, kun täysin vieraalle paikkakunnalle muutin.

Toki osa jengikavereista on vain sitä enkä vieläkään edes muista kaikkien nimiä. Silti sen on aika nopeasti huomannut kuinka tiettyjen tyyppien kanssa on enemmän juttua ja kaikenlaista menoa ja muuta. Vielä ei olla lähelläkään sydänystävyyttä, mutta jostain se pitää aloittaa. Riittävästi on kuitenkin pelien ympärillä kaikenlaista menoa ja meininkiä.

Tai no liittyyhän tämä naisasioihin siinä mielessä, että tässä porukassa en tapaa kuin jonkun toisen pelaajan tyttöjä, mutta mitä sitten. Joskus sitten ehkä joku löytyy jostain, kun riittävästi pelataan.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kelju K. Kojootin kanssa hyvin samantapaista "ongelmaa" täälläkin, vaikka ikää nyt on lähes puolet vähemmän. Eli siis tuo kaveripiirin suppeus nykyisessä opiskelukaupungissa. Vielä viime vuonna oli kaveripiiriä suhteellisen laajasti, mutta näin viimeisenä vuonna työharjoitteluista ja ulkomaanvaihdoista johtuen kaveripiiri on päässyt pienentymään. Oikeasti sellaisia ihmisiä joiden kanssa haluaa pyöriä vapaa-ajalla on täällä suunnilleen sen yhden käden sormien verran ja siihen päälle hyvänpäiväntutut ja treeni-kaverit päälle. Suurin osa sydänystävistä on sitten muualla, ja näitä näkee sen muutaman kerran vuodessa. Olen kuitenkin sen verran erakkoluonteinen tyyppi, ettei tämä kuitenkaan pahemmin haittaa. Oikeastaan olen huomannut, että yletön sosiaalisuus alkaa enemmänkin hermostuttaa kuin olisi sitä mitä kaipaisin palavasti. Kaiken kaikkiaan tämä tilanne kelpaa minulle tällä hetkellä vallan mainiosti.

Kuitenkin, jokin aika sitten itsekin mietin, että ei tästä kaveripiiristä kyllä mihinkään naisiin tutustu. Nyttemmin olen kuitenkin lopettanut asiasta stressaamisen ja ottanut tuon ajopuu-strategian elämänohjeeksi, kyllä se tissieliö sitten kohdalle sattuu jos on sattuakseen. Tosin, näillä kontaikteilla nykyisessä asuinkaupungissa se kohdalle sattuminen voi ottaa aikansa. Eli sinällään tuo laajan sosiaalisen verkoston puuttuminen voi olla "ongelma". Tämä asiantila saattaa kuitenkin muuttua, kun lähden jatko-opiskelemaan ensi vuonna uuteen kaupunkiin.

Muista naisasioista sen verran, että kirjoittelin puoli vuotta sitten tähän ketjuun varsin kipeästä erostani ja sittemmin siitä kuinka olen päässyt asiasta hienosti yli ja tilanne on ihan okei. No, eilen tämä ko. töttö sitten paukkasi samalle terassille ilmeisesti ex-anoppini uuden vävyn kera, ja siinä sitten sivusilmällä sain seurailla nuoren parin kaulailua ynnä muuta asiaan kuuluvaa kuhertelua. Kyllähän tuo perkeleesti kirpaisi. En sitten kai olekaan yli asiasta. Helvetti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muista naisasioista sen verran, että kirjoittelin puoli vuotta sitten tähän ketjuun varsin kipeästä erostani ja sittemmin siitä kuinka olen päässyt asiasta hienosti yli...En sitten kai olekaan yli asiasta.

Leikkasin tärkeimmät. En ole (muistaakseni) aiempaa kirjoitustasi lukenut, mutta sanoisin, että jos puoli vuotta eron jälkeen ex esittelee uutta kultaansa viereisessä pöydässä ja se ei tunnu miltään, niin noinkohan se suhde on koskaan merkinnytkään mitään. Totta kai tähän vaikuttavia tekijöitä on miljoona, mm. suhteen kesto, se miten suhde on päättynyt, kumman toimesta, minkä takia jne.

Niin siis sitä vaan, että voit olla mun näkemyksen mukaan jo "siirtynyt eteenpäin" ja kaikki on ok kun tuollainen tapaaminen sitten nostaakin tunteita pintaan, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Toki jos jää murehtimaan ja märehtimään asiaa pitkäksi aikaa vaikka se ei tarkoituksena olisi, niin saattaahan niitä tunteita olla jäljellä. Pointtina tässä nyt vaan se, että ihan lepo vaan. Jos asian ajattelu vielä parin-kolmen viikon kuluttuakin kirpaisee, niin ryhdy toimenpiteisiin. Ai millaisiin? No, mikä kenelläkin toimii. Jos ei muuten, niin palstaveli pettterin kanssa Tallinnaan. Paljaalla kun laittaa, niin saattaa tuomisina olla jotain, mitä kannattaakin murehtia.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllä sitä on taas osannut ajaa itsensä hienoon tilanteeseen. Tutuistuin erääseen naiseen yhden peliporukan kautta tuossa viime vuoden lokakuussa. Tämä nainen alkoi sitten seurustelemaan, etäsuhteessa, toisen peliporukan jannun kanssa. Meillä on tän naisen kanssa niin älytön henkilökohtainen kemia, että väkisinkin päättyi sitten siihen, että aloin ite ihastumaan. En olisi mitään asian eteen tässä tilanteessa tehnyt, mutta aloin pikkuhiljaa huomata sieltäkin suunnalta tulevan vastaavia signaaleja.

Ajassa eteenpäin. Viikko sitten ko. nainen tuli luo viikonlopuksi. Oli menossa vanhan kaverin läksiäisiin perjantaina vieraalla paikkakunnalla, jota lähellä asun, ja jotenkin koko homma eskaloitu siihen, että hän halusi viettää koko viikonlopun mun kanssa kun lupasin majoittaa hänet. Olin vakaasti päättänyt, etten mitään muuvia siihen suuntaan tee mutta you know, alkoholi+nainen+mies+kemia. Ei sentään sänkyyn asti päädytty, mutta muuta kyllä ja henkisen tason yhteyden voisi laskea melkeen jo seksiksi. Sunnuntaina sitten keskusteltiin asiasta ja tultiin siihen tulokseen, että huono idea ja ei voi päättyä hyvin jos viedään tätä eteenpäin.

Pari päivää menikin sitten ihan OK, koitin olla sopivan etäinen mutta eihän tämä ihminen sitä kovin helpoksi tehnyt jatkuvalla viestittelyllä (johon tosin enemmän kuin auliisti vastasin). Lisäksi tajusin tässä vaiheessa myös itsessäni, että oon korviani myöten rakastunut kyseiseen henkilöön. Eilen tuli sitten viestiä, että sen mies on tulossa sen luo ja oli sanonut, ettei ollut ihan varma heidän suhteestaan. Itse olin tässäkin vaiheessa sillain, että selvitä ne asiat sen kanssa ja jutellaan me sitten, yksi asia kerrallaan. Meni itelläkin aika sumussa koko eilinen ja pullo oli ystävä. Aamulla oli tänään kuitenkin jotenkin selkeä olo, tiesin että halusin viedä asiaa hänen kanssaan eteenpäin. Nainen uteli facebookissa sen verran, että menin sitten tunnustamaan että haluaisin katsoa tän kortin (joka oli sanomatta roikkunut ilmassa jo ties kuinka kauan). Samaan aikaan tää mies oli siellä sen luona koko ajan, olivat jo sopineet että pitävät hieman taukoa suhteesta. Sitten tulikin se pommi, äijä oli lukenut meidän viestittelyt salaa ja nyt sitten asiat rullaakin jännää vauhtia eteenpäin.

Ollaan siis tämän miehenkin kanssa nähty pari kertaa ja hyvän päivän tutuksi voi kutsua, siksipä vuoden paskin jätkä fiilis 2014 mutta samalla hyvin hyvin hämmentynyt. En kaipaa mitään neuvoja asian suhteen, mulla ei oo tässä juuri enää sananvaltaa. Kunhan halusin johonkin suuntaan avautua. Mä luulin että oisin 28-vuotiaana ja 3 vuoden sinkkuilun jälkeen jo päässyt tällasten paskatunteiden yli. I'm too old for this shit.

EDIT: Trenchtownin viestistä jotenkin osuva lainaus, ei se vaan ole niin vitun helppoa.

Aika vittumaisen kliseinen neuvo, mutta niin se vaan on. Toki jos pystyt potentiaalisen seurustelukumppanin ignooraamaan, koska joku muu asia on tärkeämpi, niin mikäs siinä. Epäilen vaan, ettet pysty. Toivottavasti joku palstan patologisista naisvihaajista™ ei lue tätä ja tule kertomaan, että kyllähän se ämmä on helposti dissattavissa. Ei se ole, ei vaikka katkeroituneet peräkammarinpojat niin sanoisivatkin.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kaipaa mitään neuvoja asian suhteen, mulla ei oo tässä juuri enää sananvaltaa. Kunhan halusin johonkin suuntaan avautua. Mä luulin että oisin 28-vuotiaana ja 3 vuoden sinkkuilun jälkeen jo päässyt tällasten paskatunteiden yli. I'm too old for this shit.

Niin mäkin ton ikäisenä luulin. Sen jälkeen on yksi tyttöystävä hyvästelty haudan lepoon, toisesta psykopaatista päästy eroon ja kolmannen (ihan täysipäisen) kanssa ollaan kohta oltu vuosi naimisissa. Mun mielestä se vaan on niin, että ei ikä tai oikeastaan mikään muukaan tekijä määritä tommosia juttuja, missä pelataan tunteilla. Sitä voi suunnitella, sitä voi luvata itselleen, mutta kun se oikea mimmi tulee vastaan, niin sinne menivät suunnitelmat ja lupaukset samalla ovenavauksella ulos, kun nainen astui sisään.

Toki tässä on paljonkin yksilökohtaisia eroja ja jokainen käsittelee asiat omalla laillaan, en minä sitä. Mä olen vaan omille lupauksilleni ja päätöksilleni nauranut, kun vaikka miten on päättänyt, niin jos nainen vie jalat alta, ei millään aiemmilla päätöksillä ole paskan väliä. Ja kun se virhe on tehty ja siitä on eroon päästy, niin päätät vielä kovemmin, että ei saatana ikinä enää, niin sopivan naisen tullessa vastaan niilläkään päätöksillä ei ole väliä ja taas mennään. Eikä se virhekään tunnu myöhemmin enää pahalta, niitä tekemällä kasvaa ihmisenä ja ehkäpä oppiikin jotain.

Totta kai olet mokannut ja aika raskaastikin, kun tuolla lailla varatun mimmin kanssa olet säätänyt. Sille ei kuitenkaan enää voi mitään, se oli virhe, jonka mahdolliset seuraukset erääntyvät maksettavaksi joskus, tai sitten eivät. Sitä on aika turha murehtia. Toki voit itse ottaa yhteyden siihen jamppaan ja koittaa selvittää asiat niin, että eteenpäin päästäisiin mahdollisimman vähillä pahoilla verillä. Joka tapauksessa teillä näyttää tämän mimmin kanssa olevan kemiat ja tunteet kohdillaan, joten (muutaman vuoden sua) vanhempana valtiomiehenä neuvoni on, että älä stressaile turhia. Jäi kiinnostamaan, että oliko tällä mimmillä tarkoitus nyt erota siitä jätkästä, vai jäikö homma ns. kellumaan? Jos puolellakin sanalla sulle vihjataan, että he ovat "toistaiseksi tauolla" tai jotenkin muuten annetaan ymmärtää, että suhde tähän toiseen ei ole nykyisellä tasollaan tullut tiensä päähän, niin juokse. Kovaa.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jäi kiinnostamaan, että oliko tällä mimmillä tarkoitus nyt erota siitä jätkästä, vai jäikö homma ns. kellumaan? Jos puolellakin sanalla sulle vihjataan, että he ovat "toistaiseksi tauolla" tai jotenkin muuten annetaan ymmärtää, että suhde tähän toiseen ei ole nykyisellä tasollaan tullut tiensä päähän, niin juokse. Kovaa.

Sovittiin, että keskustellaan huomenna asioista puhelimitse kun tänään on ollut sen verran hektinen päivä kaiken suhteen. Ja joo jos tuollaista tekstiä tulee sieltä niin toteutan kyllä ohjeesi, vaikka se kuinka sattuisi.
 

Carlos

Jäsen
Sitten tulikin se pommi, äijä oli lukenut meidän viestittelyt salaa ja nyt sitten asiat rullaakin jännää vauhtia eteenpäin.

No varmasti rullaa juu. Mutta niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin miehen ja naisen välinen suhde on aina tasan sen miehen ja sen naisen välinen asia, ei ole olemassa mitään "kolmansia osapuolia". Ja se sitten että kehittyykö naisen ja miehen suhteesta avioliitto (tai sen kaltainen tilanne), välirikko, elinikäinen kaipaussuhde erillään toisista tai laiskanviileä ystävyyssuhde - riippuu vain ja ainoastaan olosuhteista. Eli siitä että "oliko näin tarkoitettu vaiko eikö ollut". Josta voi myös käyttää nimitystä "kohtalo".

Itselläni on myöskin eräs naispuolinen "tuttava" jonka kanssa minulla on ihan uskomaton henkinen yhteensopivuus (fyysistä ei ole koskaan kokeiltu), se oli selvä heti kun ensimmäisen kerran tavattiin t-o-d-e-l-l-a kauan sitten, ja on aina selvä kun nähdään vaikka välissä menee useita vuosia. Tämä mainitsemani kohtalo on vaan pitänyt siitä huolen että emme ole päässeet olemaan yhdessä tarpeeksi (välillä ihan uskomattomilla käänteillä), ja molemmat olemme jo kauan sitten hyväksyneet sen tosiasian että meitä ei vain ole tarkoitettu yhteen. Samalla on ääneen lausuttu toive että jonain päivänä syy siihen selviää.

Tsemppiä vaan Magentalle tilanteeseen, käy siinä sitten niin tai näin niin älä masennu. It's all part of a plan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Selvis sitten tänään, että 25 vuotta kimpassa meikäläisen kanssa asunut / elellyt ja tällä hetkellä asumuserossa kanssani elelevä naisihminen on jonkun viikon tapaillut uutta miestä, jonka on kuulemma tavannut vasta asumuseromme jälkeen... voi whittu, että tuntuu just nyt aika viheliäiseltä. Ehkä tässä isoin syy löytyy peilistä mutta just nyt tuntuu, että ukkoa kyykytetään aika raskaasti!!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Selvis sitten tänään, että 25 vuotta kimpassa meikäläisen kanssa asunut / elellyt ja tällä hetkellä asumuserossa kanssani elelevä naisihminen on jonkun viikon tapaillut uutta miestä, jonka on kuulemma tavannut vasta asumuseromme jälkeen... voi whittu, että tuntuu just nyt aika viheliäiseltä. Ehkä tässä isoin syy löytyy peilistä mutta just nyt tuntuu, että ukkoa kyykytetään aika raskaasti!!

Otan osaa, paskalta tuo tuntuu (oli kimppavuosia sitten enemmän tai vähemmän).

Muista kuitenkin yksi asia: se isoin syy ei löydy sinun peilistäsi vaan ihan jonkun muun peilistä. Ellet ole naista leiponut turpaan tai räikeästi pettänyt, niin ei ole sinun vikasi jos siellä on jo uusi äijä kierrossa.

Se totuus kannattaa heti sisäistää, että tuota uutta miestä tuskin on tavattu vasta asumuseron jälkeen. Tämä ajatus aiheuttaa tuskaa, mutta kun sen pitää mielessä, niin jälkitoimet ovat helpompia kun ei takerru turhiin illuusioihin tai niele valkoisia valheita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se totuus kannattaa heti sisäistää, että tuota uutta miestä tuskin on tavattu vasta asumuseron jälkeen. Tämä ajatus aiheuttaa tuskaa, mutta kun sen pitää mielessä, niin jälkitoimet ovat helpompia kun ei takerru turhiin illuusioihin tai niele valkoisia valheita.

Tämä ei kuitenkaan ole aina ihan näin mustavalkoista. Mielestäni minulla on riittävästi todisteita, että eksällä ei ollut kahta miestä samaan aikaan vaan ne olivat peräkkäin. Aivan kaikki viittaa siihen, mutta sataprosenttisen totuudenhan toisaalta tietää vain hän itse.

Ei kai jälkitoimet tuosta ratkaisevasti edes helpotu, ne pyykit pitää vain pestä. Vähän hämmentävää sekin, että tyttöjä aina epäillään kaikesta. Pakkohan maailmassa on sellaisiakin olla mitkä ihan oikeasti tapasivat uuden vasta myöhemmin.

Tytöt, mitä tässäkin ketjussa aina välillä pyörii, saisivat nyt tulla kertomaan miten asia ihan todella on.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Se totuus kannattaa heti sisäistää, että tuota uutta miestä tuskin on tavattu vasta asumuseron jälkeen. Tämä ajatus aiheuttaa tuskaa, mutta kun sen pitää mielessä, niin jälkitoimet ovat helpompia kun ei takerru turhiin illuusioihin tai niele valkoisia valheita.

Tämähän on luonnollisesti se helpoin polku käsitellä asiat. Sysätä vastuu suoraan toisen niskaan, ja nähdä " totuudet" aina sieltä omalta kantilta. Usein vielä niin että vastakkainen sukupuoli on aina se pirusarvinen olento joka loppupeleissä toimii sitten niiden omien luulojen mukaan - vaikkei näin olisikaan. Ei kannata lähteä moiseen katkeruuteen mukaan, vaan kurkkia sekä naapurin peiliin että omaan peiliin.

Aina on se mahdollisuus että nainen puhuukin totta ja aina on se (kin ) mahdollisuus että nainen valehtelee. Tässä tapauksessa vaan lähinnä pohtisin että miksi nainen valehtelisi? Ilmeisesti teillä kuitenkin alkaa eri polut siintämään, eikä viestin perusteella mistään kovin riitaisesta touhusta ole kysymys?

Itse todennäköisesti uskoisin naisen selitykseen, ihan vain siksi että asian liika vatvominen aiheuttaisi vain harmaita hiuksia. Eteenpäin on kuitenkin mentävä, oli sitten mitenpäin vain. Teetkö loppupeleissä jotain sillä tiedolla milloin tuo nainen on uuden miehensä tavannut? ( Muuten kuin oman mielenrauhasi takia. )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös