Naisasiat

  • 7 462 285
  • 26 494

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Paljon tekstiä...

Vaikka juuri nyt ei tunnukaan siltä, että elämä voittaa, niin onnittelen sinua siitä, että pääsit naisesta eroon "jo" nyt. Ja usko pois, kyllä aurinkokin vielä paistaa ja naisten vaatteet vähenee.

Uskallan väittää, että tuo ero on sinulle tähänastisen elämäsi paras tapahtuma ja lisää tulee kun aika vähän kuluu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo suhde loppui onneksi aikanaan, kesti noin puolitoista kuukautta. Usean kuukauden jälkeen uskalsin kertoa asiasta tyttöystävälleni, joka ei tietenkään siinä tilanteessa riemusta hyppinyt tasajalkaa. Se oli kauhea shokki molemmille, nytkö se ero tulee?

Tämä nyt ei liity nimenomaisesti tähän jylyn stooriin, vaan noin yleisemmin voisi kysyä, että minkä helvetin takia tällaisista jutuista pitää kertoa? Juttu on tapahtunut ja mennyt ohi ja mitään vaikutusta sillä ei enää pitäisi olla muuhun kuin pettäjän omaan tuntoon. Millä tavalla kertominen parantaa suhdetta tai edistää yhtään mitään asiaa?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä nyt ei liity nimenomaisesti tähän jylyn stooriin, vaan noin yleisemmin voisi kysyä, että minkä helvetin takia tällaisista jutuista pitää kertoa? Juttu on tapahtunut ja mennyt ohi ja mitään vaikutusta sillä ei enää pitäisi olla muuhun kuin pettäjän omaan tuntoon. Millä tavalla kertominen parantaa suhdetta tai edistää yhtään mitään asiaa?
Niinpä. Aiheuttaa vaan toiselle mielipahaa ja tuskaa. Voittajia tuossa kohtaa keississä ei enää löydy.

Se mitä ei tiedä, ei voi vahingoittaa. Vanha totuus.

Tietysti lähtökohtaisesti huono valinta lähteä naapuriniityille seikkailemaan, mutta tehtyä ei toki tekemättömäksi saa. Sulattaa ja elää sen kanssa ihan itsekseen, sillä jos tulee touhuista huono omatunto, niin se on sitten varmasti ansaittu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä nyt ei liity nimenomaisesti tähän jylyn stooriin, vaan noin yleisemmin voisi kysyä, että minkä helvetin takia tällaisista jutuista pitää kertoa? Juttu on tapahtunut ja mennyt ohi ja mitään vaikutusta sillä ei enää pitäisi olla muuhun kuin pettäjän omaan tuntoon. Millä tavalla kertominen parantaa suhdetta tai edistää yhtään mitään asiaa?

Yleisesti ottaen tuohon pitkään tarinaan pitää ihmetellä miten tuommoinen sekoilu on voinut jatkua noinkin pitkään. Jos homma lähtee menemään täysin väärään suuntaan, niin ei siitä ole paluuta ja peli pitää viheltää poikki.

Tuohon toiselle kertomiseenkin noin yleisesti. Toiselle kertominen on oksettavan itsekäs teko millä haluaa helpottaa ainoastaan omaa pahoinvointiaan.

Jos et ole kykeneväinen olemaan yhden kanssa kerrallaan, niin älä kaada sitä roskasäiliötäsi muiden niskaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Omasta tilanteesta sen verran päivitystä, notta 7.3. lyötiin leima eropaperiin (6kk lähti nakuttamaan siitä) ja eilen vedettiin nimet alle kämpän myyntisoppariin. Josko sitä lähtis kesälomille uudesta kämpästä ja "vapaana miehenä"?

Soon to be ex-rouva muutti sitten pääsiäisenä ASO-asuntoon ja meikäläinen jäi vanhaan kotiin asustelemaan siksi aikaa kun kämppä on myyty. Itsellä ei nyt sen kummempaa tuskaa/paskaa, tyhjähkö olo kyllä, mutta pojan puolesta edelleen vähän huolestuttaa; vaikka asiaan on ollut aikaa valmistautua jo hetki niin aika vaisu on nuorimies... Ja kun samaan syssyyn isosisko muuttaa kundikaverinsa kanssa kimppaan niin muutos on oikeasti aika iso! Tänään menee koulusta mutsilleen loppuviikoksi, saas näkee?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä nyt ei liity nimenomaisesti tähän jylyn stooriin, vaan noin yleisemmin voisi kysyä, että minkä helvetin takia tällaisista jutuista pitää kertoa? Juttu on tapahtunut ja mennyt ohi ja mitään vaikutusta sillä ei enää pitäisi olla muuhun kuin pettäjän omaan tuntoon. Millä tavalla kertominen parantaa suhdetta tai edistää yhtään mitään asiaa?
Etkö sinä haluaisi tietää jos naisesi tai miehesi pettäisi sinua?

Toki oikea ratkaisu olisi ollut erota jo silloin kun noin selkeästi tekee mieli olla toisen kanssa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etkö sinä haluaisi tietää jos naisesi tai miehesi pettäisi sinua?

Toki oikea ratkaisu olisi ollut erota jo silloin kun noin selkeästi tekee mieli olla toisen kanssa.

No en todellakaan haluaisi, ellei kyseessä olisi joku pidempi ja vakiintunut sivusuhde, johon liittyy myös enemmän tunteita. Olemme itse asiassa sopineetkin jo suhteen alkuvaiheessa, että jos joskus sattuu lipsahtamaan, niin ainakin täytyy pitää huoli siitä, että kiinni ei jää. Tietääkseni ei ole tähän mennessä näiden 15 vuoden aikana lipsahdellut kummallakaan. Eikä minulla ainakaan ole kyllä minkäänlaista tarvettakaan.

Mutta tosiaan, jos jommallekummalle sattuu jonkunlainen romanttinen suhde toisen kanssa, niin tietysti suhde pitää lopettaa siihen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en jostain syystä edelleenkään haluaisi myöntää että tuo parisuhde on ohi. Ensimmäinen rakkaus ja kaiken kukkuraksi mun eka tyttöystävä. Koko ajan on hirveä kaipuu tätä ihmistä kohtaan, koska se laittaa mulle whatsappissa viestiä, koska se tökkää mua FB. Mutta noita asioita ei tule enää tapahtumaan, ja niistä on vaan kait itsekkin kasvettava irti.

Enstex itket sydänsurut pois alta ja huomaat kun silmät aukeaa kaikelle uudelle. Harvemmin nämä nuoruuden ensirakkaudet kestää sinne elämän ehtoopuolelle. Varmasti sattuu sydämeen raakasti, mutta ei tuo teidän suhde kyllä kovin terveeltä kuulostanut enää. Monesti sitä on vaan rakkauden sijasta tottunut siihen vieressä olevaan ihmiseen ja yhteiseen olemiseen, menneeseen aikaan ja muistoihin, ettei tajua päästää irti ajoissa. Vaikeinta onkin opetella olemaan yksin.


Mitä tulee tuohon edellisen sivun sinkkukeskusteluun, ajattelin tässä pääsiäisen pyhinä että kunhan nuo lapset on lentäneet pesästä, minä hankin jonkun pienen kattohuoneiston Eiranrannasta, pistän miehen vanhainkotiin ja käyn Ibizalla vetämässä sokanirti silloin tällöin. Nyt taas muistin miksi meidän perhe on reissussa pidemmät pyhät, eihän tätä kestä Ekikään täällä saman katon alla jumaliste montaa päivää. Nakkikattila kiehuu yli..
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Mielenkiintoisia olentoja nuo naiset. Löysin itseni tästä ketjusta noin 1,5 kuukautta sitten, ja täällä sitä ollaan taas. Toki eri nainen kyseessä tällä kertaa. Välillä sitä oikein nauraa itselleen, kun pää menee ihan miten sattuu, vaikka järkeäkin sieltä kai pitäisi jossain määrin alkaa kohtapuoliin löytymään. No ikää vasta vajaa 20v., eli eiköhän nämä "mielialanvaihtelut" kuulu vielä tähän ikään. Ikävä tosin tulla nyt tänne avautumaan, kun muutamalla edellisellä kirjoittajalla on oikeasti todella isojakin ongelmia/muutoksia elämässä, mutta ehkäpä tämäkin kirjoitus tänne sopii mukaan. Mennäänpä nyt kuitenkin asiaan:

Eli viime kerralla olin täällä purkamassa fiiliksiä hyvästä ystävästäni, johon olin ollut ihastunut jo suhteellisen pitkän aikaa. Sain täältä hyviä vinkkejä ja myöskin muilta kavereilta, mutta tällä kertaa mielestäni järki voitti ja annoin asian olla. Päätin vain yhden viikonlopun jälkeen, että nyt riittää, tässä on aivan liikaa riskeerattavaa. Se on nyt siis menneen talven lumia. Annoin asian olla ja parin viikon "irtiotto" sai ajatukset taas kevääseen ja uusiin tuttavuuksiin.

No pari viikkoa sitten muutin toiseen kaupunkiin valmennuskurssin takia ja oikeastaan vähän sattumalta tuli törmättyä melkoisen erikoiseen naiseen. Lyhyesti sanottuna, olimme menossa erään kurssin järjestämään tapahtumaan suhteellisen isolla porukalla (kurssi oli jaettu tuutori-ryhmiin) ja aloimme aivan sattumalta jutella niitä näitä kävellessä.

Yhtäkkiä sitten huomasin, että olen aivan uppoutunut tähän keskusteluun kyseisen naisen kanssa, enkä ollut edes huomannut muita kurssikavereitani pariin tuntiin. Myöhemmin vielä selvisi, että hän on hyvin urheilullinen tapaus (jopa jääkiekkotaustaa), minkä takia aloimme sitten yhtäkkiä puhua NHL:n pudotuspeleistä! Kun sitten vielä kaiken tämän lisäksi nainen on hyvin kaunis ja älykäs, niin meikäläinen olikin aika myyty.

Sitten vähän näihin haasteisiin. Eli ensimmäinen (ja isoin) juttu on, että tällä naisella on mahdollisesti poikaystävä. En ole täysin varma asiasta (olin kuulevinani sivukorvalla jotain tämän suuntaista kun hän puhui toiselle henkilölle), mutta jotenkin olen aina vieroksunut varattuja naisia moraalisyistä. Enkä nyt oikein tiedä miten tätä alkaisi tiedustelemaan, kun suora kysymys on aina vähän isoilla riskeillä pelaamista.

Toinen haaste on "pitkä" välimatka. Ts. matkaa on noin 200km kotikaupunkiemme välillä, mikä on hieman ongelmallista tällä hetkellä, kun ei ole mitään varmuutta siitä onko nainen kiinnostunut. Toki sitten jos tästä tulee se "unelmien rakkaustarina", niin tuo välimatka ei enää ole ongelma, mutta tässä tutustumisvaiheessa se ainakin tuntuu siltä.

Sellaista tällä kertaa. Enpä tiedä hainko nyt varsinaisesti mitään vinkkejä, mutta ainakin pääsin purkautumaan. Minulla on kuitenkin aika paljon taipumusta ns. yli-innokkuuteen, kun tulee vähän liikaa takerruttua. Sen lisäksi yritän vähän liian usein olla liian hauska, vaikka se ei ihan joka paikkaan sopisikaan. Tätä toki on helppo hillitä pitämällä järki mukana, mutta minkäs sitä ihminen omille "vioilleen" voi.

Ainakin nyt sai vähän sai jäsenneltyä ajatuksiaan, jos ei muuta. Kirjoittaminen on kyllä hyvä keino tähän, kun pystyy jopa vähän rauhoittumaan samalla kun kirjoittelee tuntemuksiaan sanoiksi.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Itsellä oli exän kanssa siinä ns. ihastumisvaiheessa etäisyyttä 250 kilsaa, joten en mie ainakaan näe että se ois mikään isompi ongelma. Ainakin ne hetket toisen kanssa on sillon jotain spesiaalia kun opiskelijabudjetilla vetää rahat viikolla tiukille että pääsee junalla/autolla viikonlopuksi toisen luo. Tuli maanantaiaamuna 06:15 Joensuusta lähtevä juna kohtalaisen tutuksi tuon noin puolentoistavuoden aikana. Eli ihan täysin kannatan mukaan hyppäämistä, anna tunteiden viedä ja kato mitä siitä tulee, se voi olla se "vuosisadan rakkaustarina" tai sitten se ei oo, et siinä häviä juuri mitään.

Sillä kysymyksellä onko sillä poikaystävää otat riskin, mutta samalla saat sitten helposti myös selvitettyä, onko sillä mitään kiinnostusta sinua kohtaan, jos vastaus on, ettei oo poikaystävää.

Itse avauduin jokinaika takaperin myös oman suhteen loppumisesta, nyt aurinko paistaa ja on kevättä rinnassa. Ei vituta, eikä harmita enää ollenkaan, saan tehdä, olla ja mennä just niinkuin itse haluan. Eipä miuta sen kummemmin ennenkään rajoitettu, mutta nyt ei tarvi ees miettiä toisen aikatauluja yms. Sinkkuelämä on ollut ihan jees, parikolme jotain säätöä sattunu jo vastaan, mutta ei niissä oo ollu mitää sen enempää. Toisaalta ehkä tuntuu siltä, että kaipais jotain ihmistä lähelleen, mutta toisaalta tahtoo olla yksin ja nauttia vaan tästä.

Vaikee dilemma. Ketään yksittäistä ei kiikarissa oo, mutta oon alkanu vakavissaan välillä miettiä pitäisikö jo alkaa jotain suurempaakin sutinaa saada.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt se on tieteellisesti tutkittu. Isomunaiset miehet pettää naisiaan. Pienimunaiset harvemmin. Jokainen munan lisätuuma lisää pettämisriskiä peräti 1,5-kertaisesti.

Pieni penis on parisuhteen pelastus!

Tässä ketjussa on sankoin joukoin pääsääntöisesti jeesusteltu sillä, että ikinä ei pettäisi eikä ole ikinä pettänyt. Ok...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt se on tieteellisesti tutkittu. Isomunaiset miehet pettää naisiaan. Pienimunaiset harvemmin. Jokainen munan lisätuuma lisää pettämisriskiä peräti 1,5-kertaisesti.

Pieni penis on parisuhteen pelastus!

Tässä ketjussa on sankoin joukoin pääsääntöisesti jeesusteltu sillä, että ikinä ei pettäisi eikä ole ikinä pettänyt. Ok...

Tuossahan sanottiin, että iso penis lisää todennäköisyyttä vaimon syrjähyppyihin. Nyt vähän huolellisuutta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuossahan sanottiin, että iso penis lisää todennäköisyyttä vaimon syrjähyppyihin. Nyt vähän huolellisuutta.
No niin on! Olen Kärppien finaalifiiliksissä, eikä tässä näemmä osaa keskittyä. Siispä tämähän menee ihan toisin. Täällähän naiset usein ovat "huoria". Kyllä, Jatkoajan miehillä vaan on liian isot munat, jotta kestävä parisuhde syntyisi. Varmaan FutisForum2:lla on pääasiassa miehiä, joilla on uskollisia naisia. Jossakinhan niidenkin naisten on oltava, senhän sanoo jo Gaussin käyräkin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin on! Olen Kärppien finaalifiiliksissä, eikä tässä näemmä osaa keskittyä. Siispä tämähän menee ihan toisin. Täällähän naiset usein ovat "huoria". Kyllä, Jatkoajan miehillä vaan on liian isot munat, jotta kestävä parisuhde syntyisi. Varmaan FutisForum2:lla on pääasiassa miehiä, joilla on uskollisia naisia. Jossakinhan niidenkin naisten on oltava, senhän sanoo jo Gaussin käyräkin.

Voisiko joku palstan naisista nyt tulla itse kertomaan, että mitä ihmettä siihen excel-taulukkoon tämän muuttujan osalta todellisuudessa syötetään. Tietää sitten valehdella oikeaan suuntaan, jos joskus vielä sellainen tilanne tulee eteen.
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Isolla peniksellä on helpompi saada nainen alkuhuumaan. Mutulla isopeniksiset miehet ovat vähän normaalia enemmän sitoutumiskammoisia, koska tietää että vientiä riittää. Ne naiset kenen kanssa olen asiasta keskustellut, ottaisivat mielummin burriton kokoisen peniksen sisäänsä kuin pienen peniksen.

Asiasta toiseen: Käyttääkö joku täällä Tinder sovellusta? Itse otin muutama päivä sitten käyttöön ja herranjumala miten on maailma taas parempi paikka. Yhden kanssa juttelin noin 10minuuttia, kunnes tuli jo seksi puheeksi. Muija laittoi pillustansa/tisseistänsä kuvia ja itse tietenkin herrasmiehenä laitoin kuvan kun pitelen kovaa kulliani kädessä. Nyt on treffit tulossa, ja sovittuun aikaan on noin 50minuuttia. Kaikki siis kotona valmiiksi; musat soimaan, kortsut kaapista, muutama rohkasukalja ja sitten pukille. Ikinä en ole tavannut tätä naista, eikä ole kukaan kavereistanikaan. Internet on mullistanut elämäni. Säästän satoja euroja kuukaudessa, jos korvaan pillunhakureissut baariin Tinder sovelluksella, joka on ilmainen. Kokeilkaa ihmiset! Loistava sovellus niille, jotka tykkää seksistä ilman pelkoa sitoutumisesta tai muusta roskasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asiasta toiseen: Käyttääkö joku täällä Tinder sovellusta?

Taidat lukea ketjua ensimmäistä kertaa. Kyllä käyttää ja asiaa on ketjussa puitu enemmänkin, mutta ihan noin mullistavaa ei kuitenkaan kaikille ole tapahtunut.

Kaverilta tosin kuulin kuinka tindertyttöä oli päässyt tuosta vaan panemaan.
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Taidat lukea ketjua ensimmäistä kertaa. Kyllä käyttää ja asiaa on ketjussa puitu enemmänkin, mutta ihan noin mullistavaa ei kuitenkaan kaikille ole tapahtunut.

Kaverilta tosin kuulin kuinka tindertyttöä oli päässyt tuosta vaan panemaan.


Joo, sori jäi kahlaamatta aikaisemmat viestit läpi. Olen täällä aikaisemmin postaillut, mm. yhdestä naisesta kuukausia sitten. Ihan mahtava sovellus. Vartin päästä alkaa peitto heilua, illemmalla on sitten Kati 22:n vuoro. Siihen tosin joutuu pientä effortia näkemään, kun ollaan sovittu että mennään ensin kuppilaan ainakin. No ans kattoo! Pillurikasta lauantaita kaikille Jatkoajan miehille!

Edit: Ja mikä parasta, naiset siellä on todella riettaita. Tämänkin kanssa sovittiin että otan Galaxu S5:n suihkuun mukaan. Pitäskö teipata se GoPromaisesti otsaan kiinni ja ottaa vanhaa kunnon POW materiaalia.
 

ipaz

Jäsen
Ollaan kaverin kanssa todettu, että tuo Tinder on toimivin alle 30 ikäryhmälle. Itse olen 39 ja eipä noita osumia juurikaan tule, varsinkin kun oma hakuhaarukka on siinä 24-35. Tämä 30v kaveri taaseen heilutti peittoa vähän väliä kun oma hakunsa on 19-29 ja kuulemma yhteydenotot ovat olleet erittäin suoria ja osumia tulee useita joka päivä. Mutta jotta kaikki ei olisi niin helppoa, niin kun tämä sälli täytti kuukausi sitten 31 ja meno pysähty kuin seinään. Nuoret kollit, ottakaa ihmeessä Tinder käyttöön tehkää niinkuin Perateutti.
 

jyly

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Tämä nyt ei liity nimenomaisesti tähän jylyn stooriin, vaan noin yleisemmin voisi kysyä, että minkä helvetin takia tällaisista jutuista pitää kertoa? Juttu on tapahtunut ja mennyt ohi ja mitään vaikutusta sillä ei enää pitäisi olla muuhun kuin pettäjän omaan tuntoon. Millä tavalla kertominen parantaa suhdetta tai edistää yhtään mitään asiaa?

Mulla ainakin kävi niin, että muija osasi jo aavistaa jotain tuon suuntaista. Meidän parisuhde oli ennen tuota kämmiä hyvinkin avoin, tiedettiin toistemme FB salasanat ja puhelimen turvalukot yms., eli tuota ennen ei ainakaan mun käsittääkseni salailtu toisiltamme mitään.

Olisin kyllä muutenkin asiasta kertonut. Joku tuossa mainitsikin, että ettekö haluaisi itse tietää, jos puoliso pettää/on pettänyt teitä, mä ainakin haluaisin. Oma mokahan toi salasuhde oli, ja olenkin sanonut exälle eroamisen jälkeen, että mun mokailujen takia tässä nyt vissiin erotaan, ja otan siitä kaiken vastuun. Kyllä tuo yksi kerta opetti sen verran dramaattisella tavalla, että en varmasti hairahdu tulevaisuudessa toista kertaa.

Ensi viikolla pitänee itsekkin alkaa heittelemään verkkoja vesille tuolla Tinder-appilla, mistä porukka kovasti tuntuu vaahtoavan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tinder on kyllä yli kolmekymppisille ihan turha. Itse olen heittänyt varmaan sadalle sydäntä ja saanut kaksi takaisinpäin. Mulla on niin laveat kriteerit että tuskin meikäläinen silti noin monen naisen profiiliin edes osuu. Ja joo, kai mä sitten olen niin ruma ettei tuollaisessa ulkonäköön perustuvassa appsissa pärjää. Mutta en mä toisaalta ole ajatellutkaan että tuolta ketään löytäisi, se on vaan semmoinen ekstraväline.

Ja kolmekymppinen työkaverini on tuolta löytänyt pillua aika reilustikin. Sitähän varten tuo taitaa olla olemassakin. Eikä siis kyse ole mistään adoniksesta vaan ihan tavallisen näköisestä kaverista, jolla on kyllä huikeat puhelahjat mutta tuollahan ne eivät päde.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Meidän parisuhde oli ennen tuota kämmiä hyvinkin avoin, tiedettiin toistemme FB salasanat ja puhelimen turvalukot yms., eli tuota ennen ei ainakaan mun käsittääkseni salailtu toisiltamme mitään.

Vähän ohi aiheesta mutta minä en ole ikinä ihan täysin tätä sisäistänyt, että miksi henkilökohtaiset viestit pitää olla parisuhteessa jaettavissa. Viiden avioliittovuoden jälkeen en todellakaan käy vaimon Facebook profiilissa, tai ole kertonut hänelle puhelimeni turvakoodia.

Tämä ihan siksi, että vaikka itsellä ei sinänsä ole mitään salattavaa, niin jos joku kommunikoi minulle luottamuksellisesti, hän ei välttämättä halua että kaikki päätyy vaimoni tietoon. Esimerkiksi jos joku kaveri kertoo henkilökohtaisia asioita, hänen pitäisi voida olettaa että vaimoni ei käy niitä lukemassa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Tämä ihan siksi, että vaikka itsellä ei sinänsä ole mitään salattavaa, niin jos joku kommunikoi minulle luottamuksellisesti, hän ei välttämättä halua että kaikki päätyy vaimoni tietoon. Esimerkiksi jos joku kaveri kertoo henkilökohtaisia asioita, hänen pitäisi voida olettaa että vaimoni ei käy niitä lukemassa.

No miksi vaimosi kävisi ne lukemassa, jos luottamus on molemminpuoleista? Ei kai se, että tietää vaimon/miehen tunnukset tarkoita sitä, että viestit/s-postit/yms käydään lukemassa, vai?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ainakin kävi niin, että muija osasi jo aavistaa jotain tuon suuntaista. Meidän parisuhde oli ennen tuota kämmiä hyvinkin avoin, tiedettiin toistemme FB salasanat ja puhelimen turvalukot yms., eli tuota ennen ei ainakaan mun käsittääkseni salailtu toisiltamme mitään.

Olisin kyllä muutenkin asiasta kertonut. Joku tuossa mainitsikin, että ettekö haluaisi itse tietää, jos puoliso pettää/on pettänyt teitä, mä ainakin haluaisin. Oma mokahan toi salasuhde oli, ja olenkin sanonut exälle eroamisen jälkeen, että mun mokailujen takia tässä nyt vissiin erotaan, ja otan siitä kaiken vastuun. Kyllä tuo yksi kerta opetti sen verran dramaattisella tavalla, että en varmasti hairahdu tulevaisuudessa toista kertaa.

Eikö salasuhde kuitenkin ole vähän eri asia kuin satunnainen pettäminen? Tietysti jos vaimollani olisi salasuhde, niin homma olisi hyvinkin pian förbi, mutta jos joku jannu käy jossain satunnaisessa tilanteessa uittamassa kulliaan vaimossani, niin en ymmärrä, miksi sen pitäisi kaataa koko vaivalla ja rakkaudella rakennettu systeemi. Väärinhän se tietysti, joten toivon kovia oman tunnon tuskia, mutta tietää en halua, en todellakaan.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
No miksi vaimosi kävisi ne lukemassa, jos luottamus on molemminpuoleista? Ei kai se, että tietää vaimon/miehen tunnukset tarkoita sitä, että viestit/s-postit/yms käydään lukemassa, vai?

No tämä nyt on eräänlainen muna-vai-kana ongelma. Jos luotan että vaimoni ei käy lukemassa viestejäni, miksi en voi antaa hänelle salasanaani? Toisaalta, jos tiedän että hän ei käy lukemassa, mihin hän tarvitsee salasanani? Minä näen vahvan luottamuksen niin päin, että ei ole syytä/tarvetta jakaa salasanoja henkilökohtaisiin viestimiin.

Toinen näkökulma ei liity luottamukseen vaan ns. turvakontrolliin. Jos salasanani tietää joku muu kuin minä, todennäköisyys että ne vuotavat myös kolmannelle osapuolelle esimerkiksi kiristyksen, tietomurron / tietojenkalastelun tai inhimillisen vahingon kautta, on suurempi.

Oma lisänsä on toki se, että käytän samaa puhelinta työ- ja yksityisasioissa, ja työsopimukseni NDA (salassapitosopimus) välillisesti kieltää turvakoodin luovuttamisen ulkopuoliselle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis toimiiko tuo nyt ihan oikeasti noin mitä tässä kovaa väitetään? Eli rohkeasti viestiä laittamalla mukavaa seuraa löytää alta aikayksikön. Vähän epäilen.

Mielenkiintoinen sovellus tosiaan, kaksi viikkoa sitten latasin kokeilumielessä, nyt pareja on reilu 40. Mutta ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta siinä ole ollut mitään sen ihmeempää.

Toimii se ainakin joillekin ja jollain tavalla. Yli puolen vuoden aikana olen käynyt yksillä tindertreffeillä ja pareja on jotain kymmenen. On se jotenkin täysin mielisairasta, että kukaan ei vain naamaani klikkaa.

Ja se on myös täysin käsittämätöntä kuinka viestittely sitten loppuu kuin seinään luonnollisesti tyttöjen puolelta. Sen verran perusjuttuja heitetään alkuun, että tuntuu vain niin oudolta miksi se sitten jätetään kesken, jos alunperin on kuvasta tykätty. Ei tuossa ajassa ehdi itsestään ainakaan mitään mielenkiinnotonta urpoa tehdä.

Uskoisin homman olevan aika pitkälle siitä, että tytöillä nimenomaan on kymmenenen viestittelyä samaan aikaan menossa ja siksi rumimmat vain putoavat pois. Mahdoton tietää kuinka montaa olen klikannut, mutta ainakin jotain paria sataa. Alaikärajana on tosin 24 eli voisihan sitä melkein kymmenellä vuodella nostaa, kun ei nuoriso ikämiehiä kuitenkaan sydämittele.

Mielenkiintoinen tuo salasanasekoilu. En tietenkään kerro kenellekään yhtään minkään palvelun salasanaa. Miksi ihmeessä niin tekisin? Yksinkertaisesti mitään järkevää perustetta siihen ei ole ja jos joku tyttö vaatisi sen saada tietää, niin eiköhän se suhde olisi siinä.

Sen sijaan digitaalinen testamentti pitäisikin tehdä, mutta enpä ole jaksanut. Onhan se aina välillä mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös