Jääkiekkolehti

  • 4 262
  • 12

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähetin jo jostain aikaisemmasta turneesta samansisältöistä postia mutta ei helkkari mitään toivoa näköjään:

"Hei!

Sillälailla: 4-5 sivua Sotshin kisoista Selänteen, Timosen ja Salon (sentään kaukalo)fanikuvilla höystettynä h-vetin turhilla artikkeleilla, eikä mitään tilastoja ensinkään. Samanaikaisesti jostain akkain puuhastelusta lähestulkoon saman verran.

Olen lehtenne vakio-ostaja ollut 1990-luvun alusta lähtien mutta tämä oli nyt tässä."

1/2014 -numerossa ennakkomakasiinissaan tuommoiset vähintään 60 sivua sotshia. Että silleen.
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jääkiekkolehti on ainoa lehti, jonka tilaaja-asiakas olen. Lehti on tullut minulle numerosta 1 alkaen ja edeltäjänsäkin tippui postilaatikkooni. Valittamista ei ole ollut, eikä yhtään riviä jää lukematta. Mielestäni hyvin toimitettu julkaisu ja monipuolista asiaa. Lehti pitää kartalla euroopan sarjoista ja saa jänniä yksityiskohtia pelaajien omista ajatuksista ja tuntemuksista. Hieno julkaisu.
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkiekkolehti on ainoa lehti, jonka tilaaja-asiakas olen. Lehti on tullut minulle numerosta 1 alkaen ja edeltäjänsäkin tippui postilaatikkooni. Valittamista ei ole ollut, eikä yhtään riviä jää lukematta. Mielestäni hyvin toimitettu julkaisu ja monipuolista asiaa. Lehti pitää kartalla euroopan sarjoista ja saa jänniä yksityiskohtia pelaajien omista ajatuksista ja tuntemuksista. Hieno julkaisu.

Joo, parhaimmillaan ihan hieno. Kyseisen läpyskän "HIFK 1998 mestari" -posterikin ollut tossa seinällä vasta noin 16 vuotta. Sehän se keväällä 2011 olikin muuten edellinen fiasko kun mestaruus ratkesi niin MM-kisojen kynnyksellä ("MUHKEA MM-PAKETTI") etteivät SM-liigan ratkaisuista malttaneet sitten laittaa paljon mitään, joukkuekuvasta puhumattakaan.

Eihän se niin voi mennä että omien "todella nerokkaasti suunniteltujen" julkaisuaikataulujensa mukaan pelkästään elävät, eli jos nyt esim. olympialaisista ehtii vierähtämään kuukausi niin ei niitä sitten voi enää kattavasti läpikäydä (ei sanaakaan esim. tapaus "Bäckströmistä"! Eikä edes siitä mikä jengi voitti kultaa!!!?). Nytkin olivat muuten myös nuo playoff-ennakkonsa vähän s-tanasti myöhässä, ja kuka on 'Harri Tikkanen'?
 
Viimeksi muokattu:

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jääkiekkolehti kuulemma nyt sitten lakkautetaan tänä vuonna. Aikoinaan tuli ahkerasti aviisia luettua ja etenkin kauden avausnumerot sekä SM-Liigasta että NHLstä ovat yhä tallella. Mutta tätähän se printtilehdillä tänä päivänä alkaa olemaan, lukijakunta vähenee vähenemistään ja lehden julkaiseminen muodostuu mahdottomaksi. Aika aikaa kutakin.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikävä uutinen vaikka ei tosiaan mitenkään kauhean yllättävä.

Itse olin pitkäaikainen tilaaja varmaan jostain 2004-05 lähtien kunnes lopetin tilauksen pari vuotta sitten. Syy lopettamiseen oli varmaan enemmän Postin kuin JKL:n, sain nimittäin muutaman vuoden sisällä useamman nuhruisen lehden (kulmat rutussa, taittuneita, jopa pieniä repeämiä kannessa ym.) ja kissastuin tuosta sen verran että päätin siirtyä irtolehtien ostajaksi. Sitten kävi kuin näissä usein käy eli ostin lehteä yhä harvemmin enkä lopulta hankkinut muita kuin kausiennakon.

Jääkiekkolehti näyttäytyi minulle aina vähän sellaisena "firman" lehtenä jossa enemmän fanitettiin kuin kritisoitiin lajia. Ehkä tuollaisella journalismilla ei ollut hirveästi kysyntää enää ärhäkkäämpien julkaisujen ja somen syödessä elintilaa. JKL:n vahvuus oli kulissien takaisissa jutuissa, kun satunnaisesti mentiin jonkun joukkueen arkeen mukaan. Myös 99 kysymystä oli hyvä osio.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei se että meillä oli retkemme
Eikä se että meillä oli hetkemme

Reippaat 20 ensimmäistä vuotta kuului vakilukemistoon, puoli vuosikymmentä ollut vähän viileämpää ja etäisyyttä. Mutta hyviä muistoja ja pala historiaa.

 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
SK uutisoi tosiaan Jääkiekkolehdestä. Oliko tuo jutussa oleva numero tosiaan ensimmäinen, joka ilmestyi? Itse muistin, että kyseisessä lehdessä oli Saku Koivu kesäisissä tunnelmissa.

Alkuajan numerot tallessa ja jos en ollut tilaaja, niin ostin irtonumeron. Muutama vuosi sitten katkesi upea putki. Viimeisen vuoden lehti taas tullut tilaajana.
 

Ruutu8

Jäsen
Todella harmin paikka. Itse kuuluin tai kuulun loppuun saakka aviisin tilaajiin sieltä vuodesta -93 saakka. 99 kysymystä artikkeli on legenda, joka tuli aina luettua ensimmäisenä.

Toimittajista pitää mainita ainakin JP Mikola sekä Marko Leppänen. Molempien jutut olivat aina ihan priimaa ja mielenkiintoisella tyylillä kirjoitettu.

Edelleen julkaisua tuli luettua syödässä tai sohvan kulmassa kun aikataulut salli. Väitän että ainakin itselle tuli rauhoittava fiilis lukea "vanhan liiton" paperista lehteä edes sen kerran kuussa versus kaikki muu tämä somepöhinä ja siihen liittyvä pinnallisuus.
 
Viimeksi muokattu:

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jääkiekkolehteä kyllä tuli luettua tarkasti aina vuosituhannen vaihteeseen ja sitten muutamia irtonumeroita. Parasta olivat 99-kysymystä, kauden ennakot ja kauden jälkipyykit. Tuli ihan tippa silmään, kun muisteli sitä nuoruuden dynastiaa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Osasyyllinen ilmoittautuu, eipä sitä tullut enää viime vuosina ostettua kuin kausiopas ja satunnaisia MM-numeroita. Harmillista silti että loppuu, varsinkin näin kesken kauden. Olen ollut printistä alana hieman huolissani, itsekin tilaan paikallislehdestä enää nettiversiota.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Ikävä hommahan tuo on ja itsekin tuli nuorempana luettua.

Vähän pisti Hesarin jutussa silmään, kun toimituspäällikkö päivitteli miksi tällaisen lehden annetaan kuolla. Ikään kuin se olisi joku tietoinen valinta ja että jonkun tahon (yhteiskunnan?) pitäisi auttaa asiassa. Kyse on kuitenkin normaalista kysynnästä ja tarjonnasta. Kysyntä on luonnollisesti paljon laskenut, kun ilmaista digitarjontaa on netti pullollaan. Aika aikaansa kutakin. Jos ei markkinaehtoisesti moinen lehti pärjää, mielestäni se saakin hävitä pois. Valitettavasti.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Ikävä hommahan tuo on ja itsekin tuli nuorempana luettua.

Vähän pisti Hesarin jutussa silmään, kun toimituspäällikkö päivitteli miksi tällaisen lehden annetaan kuolla. Ikään kuin se olisi joku tietoinen valinta ja että jonkun tahon (yhteiskunnan?) pitäisi auttaa asiassa. Kyse on kuitenkin normaalista kysynnästä ja tarjonnasta. Kysyntä on luonnollisesti paljon laskenut, kun ilmaista digitarjontaa on netti pullollaan. Aika aikaansa kutakin. Jos ei markkinaehtoisesti moinen lehti pärjää, mielestäni se saakin hävitä pois. Valitettavasti.
Sellaisen seikan haluan näin urheilulehdenkin tilaajana tuoda esiin, että olihan jääKIEKKOLEHDEN jutut hyvin naiivia näin lajiin/ yleensäkin urheiluun hieman syvällisemmin tutustuneelle/ tutustuvalle. Ne olivat "perusfaneille" kirjoitettuja juttuja vailla mitään varsinaista uutta sisältöä. Urheilulehdessä on sisältöä, mitä lukemalla ikänsä urheilua seurannutkin oppii uusia asioita ja saa tietoa, mitä ei muualta "tavallinen kulkija" koskaan saisi. Tiedän, että "kevyemmin" urheiluun suhtautuvat/ vähemmän ymmärtävät/ analyyttisyyttä inhoavat pitävät UL-n syvällisempiä juttuja "jonninjoutavana paskana". Mutta olen siis myös jääKIEKKOLEHDEN tilaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös