JYPin vanha keskustelupalsta

  • 4 066
  • 12

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kai se nyt on ihan loogista, että virallisilla sivuilla keskustellaan, oli palsta sitten huonompi tai ei.

Itse asiassa tuntuukin aika oudolta, että vanha foorumikin on vielä hengissä...
 

Hack

Jäsen
Viestin lähetti Pee
No kai se nyt on ihan loogista, että virallisilla sivuilla keskustellaan, oli palsta sitten huonompi tai ei.

Itse asiassa tuntuukin aika oudolta, että vanha foorumikin on vielä hengissä...

Itse asiassa vanha foorumi vaikuttaa hiukan kuolleelta. Sen takia sinne kaivattaisiinkin kirjoittelijoita.
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Hurrikaani_89
Itse asiassa vanha foorumi vaikuttaa hiukan kuolleelta. Sen takia sinne kaivattaisiinkin kirjoittelijoita.

Kuten olen aiemminkin todennut, olisi parempi että nuo vanhat ja uudet foorumit poistettaisiin pysyvästi JYPin sivuilta. Kaikki keskustelu tulisi keskittää tänne jatkoaikaan, kuten monella muullakin joukkueella. Tasollisesti ne palstat olivat/ovat aivan hirveätä jöötiä. Tietenkin siellä on useita kirjoittajia, joilla ei ole oikeuksia tänne jatkoaikaa, mutta eipä tuo niin iso vaiva ole niitä hankkia, jos välttämättä haluaa kirjoitella JYPin keskustelupalstalle.

Näin siis minusta asioiden pitäisi olla. Kaikki muut paskat pitäisi siivota pois ja keskittyä pelkästään tänne jatkoaikaan.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jeah.

Viestin lähetti tiikeri
Kaikki keskustelu tulisi keskittää tänne jatkoaikaan, kuten monella muullakin joukkueella.

Olen melkein aamenta vaille samaa mieltä. Minun mielestäni Jypin sivuilla voisi olla vain yksi foorumi, ja sinne kirjoittakoon teinit rauhassa "Uhlbäck on ihana! Ei sitä saa morkata. T: Yx fani vaa". Se olkoon heidän oikeutensa ja sille annettakoon mahdollisuus. En millään pysty ymmärtämään miksi vanha foorumi on edes olemassa uuden rinnalla, loogisuus puuttuu.

Sen sijaan hyvän ja asiallisen keskustelun tulee olla joukkueesta riippumattomalla sivustolla, johon Jatkoajan tarjoama mahdollisuus on tähän mennessä oivallisesti vastannut. Kukin kirjoittaja vastatkoon omista teksteistään ja kirjoittaa haluamalleen foorumille. Jypin kotisivujen tarjoama kehys ei ole toistaiseksi tarjonnut itselleni riittävän tasokasta antia, jotta olisin itse vaivautunut kirjoittamaan omia ajatuksiani. Lisään kuitenkin, että kaikki Jypin sivustojen alla olevat viestit eivät ole esittämääni sarjaa, vaan hyvän ajattelun helmiä toki löytyy.

Edit: ajatuksia lisää ja typojen korjauksia
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti tiikeri
Kaikki muut paskat pitäisi siivota pois ja keskittyä pelkästään tänne jatkoaikaan.

Näissä Mosabackan ja tiikerin viesteissä vain haistatetaan tylysti paskat niille (harvoille) asiakirjoittajille, jotka JYPin palstalle kirjoittavat tai ovat kirjoittaneet. Syy siihen, miksi ainakin allekirjoittanut haluaa JYPin sivuilla asiallisen keskustelupalstan nähdä jatkossakin, on se, että sivuilla on keskustelu ollut reippaasti kauemmin kuin esim. Jatkoaika on ollut edes pilke Kiekkopesäläisten silmäkulmissa. "Valkoiselta" palstalta alkoi oma, aktiivinen netin kiekkosivustoille kirjoitteluni ja siellä on myös monen muun JYP-aktiivin ensisanat nettiin kirjoitettu. Tässäkin mielessä ainakin katson osaltani asialliseksi tukea myös JYPin virallisten sivujen palstoja, ne ovat enemmän "omia" kuin Jatkoaika. Toki, välillä taso on käynyt niin alhaalla että kirjoittelun lopettelu sinne on ollut mielessä, mutta eipä se täällä Jatkoajassakaan aina niin älyttömän korkeatasoista ole, että tekisi mieli kuluttaa aikansa syväanalysointiin. Esimerkkinä vaikkapa edellinen Ässät-JYP - ketju.

Nostalgiatripin tarjosi Tj,

www.jypht.fi - aktiivi jo vuodesta 1998.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkennus

Viestin lähetti Mosabacka
Lisään kuitenkin, että kaikki Jypin sivustojen alla olevat viestit eivät ole esittämääni sarjaa, vaan hyvän ajattelun helmiä toki löytyy.

Tämän lauseen pitäisi todistaa, että en todellakaan pidä kaikkea minua kiinnostamattomana. Päinvastoin, osa Jatkoaikaankin kirjoittajista plus muita ainakin vanhemmalla Jyp-palstalla kirjoittivat hyviä juttuja. Hyvänä pointtina Tj:n kirjoituksessa on Jyp:n palstan tukeminen. Itse en jaksa kuitenkaan kirjoittaa kahdelle palstalle, valintani osallistumiselle Jatkoaikaan olen perustellut yllä.

Edit: typo
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jep, mutta lisäsit em. lauseen samalla kun kirjoitin omaa vastinettani. Paha oli sitä siis kommentoida.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autiotalo!

Täytyy sanoa että olen aika yllättynyt että vanhakin keskustelupalsta on vielä hengissä. Epävirallisilla sivuilla olevalle forumille ei kukaan (tai ainakaan kovin moni) viitsi kirjoitella, koska se vastaa anniltaan samaa kuin itsensä kanssa keskusteleminen (eli erittäin älykästä keskustelua, mutta ei kovin sosiaalista toimintaa)

Ja asiasta Berliiniin, kyllä tuo oma hiekkalaatikko (eli Jypin keskustelusivut) on sentään huomattavasti tärkeämpi kuin Jatkoaika.com, jo pelkästään siitä syystä että tänne ei kaikki Jyp myönteiset ihmiset ole päässyt edes rekisteriöitymään. Ja koska Jatkoajassa ei todellakaan voi ylläpitää samanlaista fanitoimintaa ja yhteishenkeä lisävää toimintaa kuin Jypin sivuilla.

Myönnetäköön että näitä Jypin uusia sivuja voisi kyllä moderoida vähän tiukemalla kädellä, sillä välillä tuntuu että keskustelun taso on vajonnut Demi.fi tasolle. Mutta tämän pikkuongelman? voi antaa anteeksi varsinkin sivut jouduttiin julkaisemaan "hieman keskeneräisinä" ja eikä näitä moderaatoreitakaan ihan kiusaksi asti siellä jaloissa pyöri.
 

tiikeri

Jäsen
Re: Autiotalo!

Viestin lähetti Kapo00
Kyllä tuo oma hiekkalaatikko (eli Jypin keskustelusivut) on sentään huomattavasti tärkeämpi kuin Jatkoaika.com, jo pelkästään siitä syystä että tänne ei kaikki Jyp myönteiset ihmiset ole päässyt edes rekisteriöitymään.


Mikseivät pääse rekisteröitymään? Ihan varmasti kaikki normaalit ihmiset, joilla on kyky kirjoittaa asiallista tekstiä saavat oikeuden kirjoittaa myös tänne jatkoaikaan. Asiallinen hakemus vaan menemään, niin ihan varmasti hyväksytään. Sellaiset jotka eivät saa oikeuksia tänne, eivät tänne myöskään kuulu. Eli tässä tapauksessa kysymykseen tulee ihmiset, jotka eivät kykene asialliseen keskusteluun, tai eivät osaa tuottaa selkokielistä tekstiä.

Tiedän että JYPin sivujen palstalla on edelleen vanhoja ja asiallisia kirjoittajia, jotka eivät syystä tai toisesta tänne ole vielä eksyneet. Onnea heille valitsemallaan tiellä, toivottavasti tulevat pikaisesti järkiinsä (hymiö) ja hakeutuvat tänne ainoalle ja oikealle keskustelupalstalle. En minä ainakaan näe mitään syytä, miksi se olisi jotenkin tätä paikkaa parempi. Ilmeisesti kysymyksessä on vaan laiskuus, ei viitsitä kirjoittaa kunnon hakemusta. Mennään vaan siitä mistä aita on matalin.
 
Viimeksi muokattu:

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo ei ollut jutun tärkein pointti eli yritänpä uudestaan.

Jatkoajan serverillä ei riitä kapasiteetti että täällä voitaisiin ylläpitää asiallista fanitoimintaa. Ja näkisin että Jypin keskustelusivujen tärkein funktio on luoda fanikulttuuria jossa kaikenikäiset ja tasoiset fanit voivat keskustella toistensa kanssa ja siten luoda Me-henkeä (Hmm, erinomaisen älykästä tekstiä!)

Ja se ei luultavasti ole mitenkään kiistanalainen tosiasia että: Jatkoaikaan hyväksytyt Jyppi-fanit joilla on kirjallisesti annetavaa näille sivuille muodostavat vähemmistön kaikista niistä Jyppi-faneista jotka haluavat osallistua keskusteluun koskien Jyppiä.

Jatkoaika on ehdottomasti tasokkain jääkiekkoforumeista ja onhan täällä kiva käydä vaihtamassa ajatuksia sellaisten ihmisten kanssa jotka ymmärtävät jääkiekosta ja voivat tehdä syvääluotaavia analyysejä peleistä.
Mutta Jyppi on ollut ja on aina oleva minulle tunnetason juttu ja vaikka Jypin sivuilla sivuilla keskustelu ei ole yhtä tasokasta on se sielläkin "tunnetason juttu", paljon enemmän kuin täällä elitistisessä Kultapossukerhossa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltähän tässä ollaan kuin "Tj" ja Kapo00", ja syyt ovat aika pitkälti Tj:n mainitsemia.

Kuten olen jo liiankin moneen kertaan sanonut, itsehän aloitin keskustelun Jypin sivuilla heti palstan aukeamispäivänä marraskuussa 1997. Se oli myös niitä kaikkein ensimmäisimpiä jääkiekon keskustelupalstoja, ellei peräti ensimmäinen. Joten haluan kyllä jatkaa siellä tällaisen perinteen jälkeen.

Tänne Jatkoaikaanhan rekisteröidyin vasta kuukausi sitten. Pääsyitä myöhäiseen rekisteröitymiseen on oikeastaan kaksi.

Ensimmäinen on jo tuo "tiikerinkin" esille ottama laiskuus täyttää hakemuskaavaketta, josta myös hakemuksessani kerroin. Olen nimittäin luonteeltani peruslaiska ihminen. Toisaalta halusin myös tehdä hakemuksen kerralla hyvin.

Toinen syy on se, että sain syyskuun alussa omaan uuteen kämppääni nettiyhteyden, jossa saa olla netissä niin paljon kuin haluaa, mutta hinta on aina kuukaudessa sama (naurakaa vaan, tälläiselle yhteydelle löytyy varmaan selkeämpikin nimi, mutta minä kun en näistä tekniikan puolen jutuista juurikaan ymmärrä). Vanhempien luona asuessani yhteytenäni oli sellainen, jossa maksu määräytyi surffaamisen mukaan (naurakaa taas), eikä silloin ollut niin paljoa mahdollisuutta osallistua Jatkoajan keskusteluun.

Lopullinen syy siihen, että tännekin rekisteröidyin, oli SM-liigan tulosvetokilpailun alkaminen. Ja hyvinhän mulla on siinä mennytkin.
 

vsop

Jäsen
Minä olen edelleen JYPin omien keskustelusivujen kannalla, kaikki ei välttämättä halua tulla luetuksi täällä suuren ja mahtavan Jatkoajan sivuilla. Olen myös rekisteröitynyt esim. Ilveksen ja Pelicansien sivuille, mutta niille kirjoitan tosi harvoin.

JYPin vanha (siis viime kauden) keskustelusivu oli minun mielestäni melko hyvä. Pienellä viilauksella siitä olisi saanut loistavan. Tämä siis nykyisistä epävirallisista sivuista.

Nykyiset keskustelusivut ovat suoraan sanottuna hiukan sekavat ja puutteelliset. Niillä sivuilla tottakai keskustelun taso on hiukan alhaisempi, koska moni nuori ja uusi keskustelija pyrkii tulemaan esille ainoastaan paikallisesti ja heitä ei taas kiinnosta esim. Jatkoaika. Muistetaan, että sivut ovat edelleen kehitystyön alla.

Hyviä kirjoittajia ovat olleet vanhoilla tai muilla JYPin palstoilla esim. Tj, Mosabacka, FourtyFour/440, Pee, Tiikeri, Takapassi, Pakkipari, Salla/Sflashing, jne. vain muutaman mainitakseni. Toki löytyy useita muitakin, ettei kenenkään pidä loukkaantua jos nimi jäi pois listalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös