NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 290
  • 1 349
Aika mielenkiintoista päästä näkemään versusta joka nyt sitten ilmeisesti edustaa huipputasoa. Yllätyin aika paljon, kun se olikin suht samaa paskaa mitä tuolla level 55 paikkeilla netissä tulee vastaan. Kiekko ylimmälle miehelle ja tattia veivaten liu'ulla huvittavasti mutkitellen kohti slottia. Tai jos hyökkäyksen aikana joskus syötetäänkin, niin se on yksi helppo syöttö viivaan josta lähtee saman tien one-timer. Varsinkin Hansulinhoa vastaan olisin varmasti ragequitannut melko pian. Yhden oikein hienon hyökkäyksen näin, se oli Sereltä jossain kolmannen erän 8. minuutin paikkeilla, kun ennätyksellinen kolmen syötön ketju päättyi vapaalle miehelle maalin eteen. Harmi ettei siitä tullut palkinnoksi maalia. No, tietysti jos tavoitteena on pelata peliä mahdollisimman tehokkaasti niin tuoltahan se sitten kai näyttää. Ja ensi vuoden versiossa varmasti taas piirun verran fiksummalta, kun pelisarja kehittyy.

Serellä oli hyökkäyksessä enemmän yritystä ja mielikuvitusta, joten vähän hyvää säkääkin vaatineet maalit oli mun mielestä ihan moraalisesti oikeutettuja. Hansulinhon puolustaminen taas oli kyllä hienoa katsottavaa. Aktiivista häirintää ja aggressiivisesti tila pois, mutta ei kuitenkaan koskaan pelannut itseään ulos. Vittumaisinta siinä oli vielä se, että hyvän sijoittumisen ja valitun taktiikan ansiosta AI-ukotkin näytti osallistuvan puolustukseen niin ettei tilaa ollut missään. Näin kun osais itsekin puolustaa! Tuntuu että itsellä siitä AI:sta ei ole koskaan mitään apua vaikka mitä yrittäis tehdä. Seren puolustus taas oli ihan eri planeetalta, oli uskomatonta nähdä että joku voi pelata maailman huipulla luistelematta koskaan takaperin, eikä AI:stakaan näyttänyt olevan pahemmin apuja, Hansu kun mutkitteli itsensä siihen vetopaikkaansa kolmestakin Canucks-pelaajasta huolimatta. Johtuikohan Hansulinhon munaton hyökkäys sittenkin siitä ettei tarvinnut esittää enempää? Olisiko osaavmpi puolustus voinut torpata tän säälittävän tattimutkittelun niin että Hansulinho olisi ollut pakotettu varioimaan hyökkäystään ja luopumaan välillä kiekosta?
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Hansulinhohan vain höntsäili koko pelin hyökkäyksessä.
 

SeRe

Jäsen
Hansulinhohan vain höntsäili koko pelin hyökkäyksessä.

Hansulinhon kanssa 3 vuoden historia takana. Meidän suhdettamme kuvaa hyvin HIFK ja Jokerit -asetelma, tosin sillä erotuksella että tulemme loistavasti toimeen. Kumpikaan ei suostuisi häviämään 80 henkilölle livenä vapaaehtoisesti :)

Aika mielenkiintoista päästä näkemään versusta joka nyt sitten ilmeisesti edustaa huipputasoa. Yllätyin aika paljon, kun se olikin suht samaa paskaa mitä tuolla level 55 paikkeilla netissä tulee vastaan. Kiekko ylimmälle miehelle ja tattia veivaten liu'ulla huvittavasti mutkitellen kohti slottia. Tai jos hyökkäyksen aikana joskus syötetäänkin, niin se on yksi helppo syöttö viivaan josta lähtee saman tien one-timer. Varsinkin Hansulinhoa vastaan olisin varmasti ragequitannut melko pian. Yhden oikein hienon hyökkäyksen näin, se oli Sereltä jossain kolmannen erän 8. minuutin paikkeilla, kun ennätyksellinen kolmen syötön ketju päättyi vapaalle miehelle maalin eteen. Harmi ettei siitä tullut palkinnoksi maalia. No, tietysti jos tavoitteena on pelata peliä mahdollisimman tehokkaasti niin tuoltahan se sitten kai näyttää. Ja ensi vuoden versiossa varmasti taas piirun verran fiksummalta, kun pelisarja kehittyy.

Serellä oli hyökkäyksessä enemmän yritystä ja mielikuvitusta, joten vähän hyvää säkääkin vaatineet maalit oli mun mielestä ihan moraalisesti oikeutettuja. Hansulinhon puolustaminen taas oli kyllä hienoa katsottavaa. Aktiivista häirintää ja aggressiivisesti tila pois, mutta ei kuitenkaan koskaan pelannut itseään ulos. Vittumaisinta siinä oli vielä se, että hyvän sijoittumisen ja valitun taktiikan ansiosta AI-ukotkin näytti osallistuvan puolustukseen niin ettei tilaa ollut missään. Näin kun osais itsekin puolustaa! Tuntuu että itsellä siitä AI:sta ei ole koskaan mitään apua vaikka mitä yrittäis tehdä. Seren puolustus taas oli ihan eri planeetalta, oli uskomatonta nähdä että joku voi pelata maailman huipulla luistelematta koskaan takaperin, eikä AI:stakaan näyttänyt olevan pahemmin apuja, Hansu kun mutkitteli itsensä siihen vetopaikkaansa kolmestakin Canucks-pelaajasta huolimatta. Johtuikohan Hansulinhon munaton hyökkäys sittenkin siitä ettei tarvinnut esittää enempää? Olisiko osaavmpi puolustus voinut torpata tän säälittävän tattimutkittelun niin että Hansulinho olisi ollut pakotettu varioimaan hyökkäystään ja luopumaan välillä kiekosta?

Juu peli ei sinällään ole mitenkään suuremmin erikoisempaa kuin mainitsemallasi 55 tasolla. Lähinnä kovemmilla tasoilla kiekkoa laitetaan armotta reppuun jos virheitä tulee ja yleensä puolustaminenkin on hyvin tehokasta. Samalla taitoa ja pelisilmää yleensä löytyy hitusen enempi.

Omaan taktiikkarepertuaariini kuuluvat nopeat vastahyökkäykset, josta syystä pyrin nopeisiin ylivoimahyökkäyksiin vaihtamalla pelin painopistettä mahdollisimman nopeasti. Tästä syystä en suuremmin välttämättä pääse pelaamaan ''kaunista'' peliä, mutta pyrin yhtä kaikki pelaamaan suhteellisen monipuolista peliä hyökkäyspäässä.

Hansulinho tosiaan osaa puolustaa loistavasti. Välillä on mahdoton päästä tekemään mitään hyökkäyspäässä mikäli vastahyökkäystä ei saatu käyntiin vaan jouduttiin ''viivelähdöllä'' nostamaan peliä, kun siellä 5 kaveria odottamassa. Tilaa todellakin vähän ja tämä välillä pakotti huonoihin ratkaisuihin, joista Hansu pääsi iskemään vastaan vaarallisesti. Itse en tosiaan tykkää puolustaa takaperin luistelemalla. Jos tätä tekisi, niin sieltä tulevat Kanet ja muut tuulennopeat kaverit vain luistelemalla läpi. Pyrin lähinnä normaalisti luistelemalla estämään vastustajan nopeat hyökkäykset ja sen että vastustaja pääsisi meikästä ohi läpiajoon tai ylivoimahyökkäyksiin ja saamaan muut pelaajat kiekon alle, jolloin pyrin blokkailemaan ja ottamaan tilan pois itse slotista.

Hansun hyökkäyspeli on tosiaankin ärsyttävää, mutta kun tuota vastaan on pelattu 20-30 kertaa vuosien aikana niin myöskin tietää mitä tuleman pitää. Suurin ongelma on, että online-otteluissa taklaaminen on hyvinkin tehotonta verrattaessa offline-otteluihin, joissa agressiivisella taklauspelissä saa Hansun irrotettua kiekosta suhteellisen helposti. Tämän vuoksi Hansulla on etu online-otteluissa, josta kertoo tuo aikaisemmin mainitsemani uskomaton record 384-7-6 ja 100 ottelun voittoputki, joka on ennennäkemätön maailmassa. Tämän vuoksi pelaankin itse Hansua vastaan selvästi maltillisemmin onlinen puolella, koska taklaaminen ja agressiivisuus ajavat meikän vain ulos tilanteista, kun vertaa offline-turnauksiin.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Nyt on boksi ja NHL 13 hankittu, pelikavereita mielellään otetaan vastaan!

Sellainen tyhmä kysymys tuli vastaan, että pystyykö tuossa harjoittelumatsissa, tai siis oma peli nyt tjsp. moodissa vaihtamaan kenttiä, vai pelaako aina vain ykköskenttä ja samat miehet kokoajan?

Nyt aloitin myös Be A GM modella pelaamaan, ja siinä sain itselleni automaattiset ketjunvaihdot, mutta vastustaja pistää menemään kokoajan samalla kentällä. JOTEN miten, tuossa saa sen että vastustajakin vaihtelisi kentät.
 
Viimeksi muokattu:

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Mulle saa myös laittaa viestii privassa, jos kiinnostaa pelata 1vs.1 pelejä pleikkarin puolella.

Ite pelaan pääosin EASHL:ää, mutta kun joukkueen pelit tahtovat loppua liian aikaisin, jos ne edes alkaa, niin olisi kiva saada kunnon peliseuraa 1vs.1 peleihin tai sparreihin, eikä vain "mykkänä" pelaamista.

Eli jos sulla on mikki ja tykkäät voittaa, laita yksityisviestiä, kiitos.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tuo kyllä ärsyttää suunnattomasti, ettei vastustaja joukkue vaihtele kentällisiä, vaan siellä pelaa kokoajan ne parhaat eli ykköskenttä. Eikö tuota muka voi mitenkään muokata? Ennen ottelua tuo valikko on jostain syystä harmaa ja en tiedä mistä muualtakaan voisi tuota muokata. Kaikki pelimuodotko sitten on tätä, että kun pelaat konetta vastaan niin se ei vaihda kenttiä?

Myös sekin hieman harmittaa, että itse saa kokoajan jäähyjä ja vastustaja ei mistään kun se ei edes taklaile.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Viimeisiä NHL 13 pelejä pelaan, kun ensi viikolla tää vanhentunut roska vaihtuu NHL 14 demoon ja se vaihtuu myöhemmin koko peliin.

Vedän nyt tässä vaiheessa yhteenvedon tästä vuosipäivityksestä:

Aloitin NHL 13 pelaamisen noin vuosi sitten demon muodossa. Se tuntui silloin vaikealta, kun luistelu oli uudistunut ja maalinteko vaikeentunut. Demon tullessa käytin vielä klassista ohjainasetusta, mutta maalinteko tuntui sillä vaikealta. Jo demon aikana siirryin oletukseen, jota olin vältellyt aina, kun mahdollista. Alkuun se vaati totuttelua, mutta ajan edetessä oletus tuntui paljon monipuolisemmalta ja paremmalta kuin klassinen. Maalintekokin helpottui huomattavasti.

Itse pelin ostin perjantaina 14. syyskuuta. Silloin en päässyt vielä onlinessa pelaamaan, koska nettiyhteyden kanssa oli häikkää, mutta pääsin kuitenkin pelaamaan Be a Prota, Moments Liveä ja Be a GM.

Kuten aina NHL pelit on täynnä bugeja. Ensimmäinen bugi, jonka huomasin oli "Hercules Check" ja se tapahtui jo ensimmäisenä peliviikonloppuna.

Pari viikkoa myöhemmin pääsin korkkaamaan ensimmäistä kertaa online pelimuodot. HUT joukkueesta tuli heti alkuun kohtuullisen kova, koska hankin Stanley Cup Editionin, josta sai heti alkuun huippupelaajia kuten Gretzky, Kopitar, Ponikarovsky, Voynov, Henrique jne. Joka viikko sitten tuli myös ilmaispakkoja, joista muistaakseni tuli ainakin Anisimov ja Mikael Granlund. Kyllästyin HUT:tiin jo vuoden vaihteessa, koska siihen tehdyt uudistukset olivat todella huonoja, kuten harjoituskorttien hyödyttömyys. Enää ei voinut menestyä keskinkertaisilla pelaajilla, joita pysty kehittämään 90 päälle.

Tavallisessa 1 vs 1 online pelissä olin alkuun voittamaton ja se voittoputki kesti huhtikuuhun asti, jonka jälkeen alkoi tulemaan tappiota. Rankkarikisossa voitot ja tappiot meni aikalailla fifty-fifty.

Kesäkuuhun asti hakkasin Be a Prota, jonka aloitin jo syksyllä. Jotain kuusi kautta sitä tuli pelattua ja pelaajan kokonaisuus oli lopettaessani 96 ja voitin kolme Stanley Cupia ja lukuisia pelaajapalkintoja.

Nyt pelaan enää Be a GM ja siitä aion vielä hankkia "GM-legenda" -trophyn kokoelmiin ja sitten NHL 13 on pelattu minun osaltani.

Arvosanaksi tälle vuosipäivityselle annan 8-, vaikka hyviä uudistuksia tuli, niin silti peli tuntui edelleen samanlaiselta kuin edeltäjänsä. Pari huonoa uudistusta löytyi myös pelistä.

Tästä on hyvä jatkaa NHL 14 pariin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Joskus näköjään aiheuttaa hyviäkin fiiliksiä tämä peli! Bostonilla Be a GM.kautta pelailen, ja runkosarjan voitto on aikalailla omissä käsissä. Sitten tulee vastaan Toronto. 10 sek pelattu, ja ihan normaalista taklaustilanteesta (sellasia tulee n. 10/peli) tulee Charalle 5 min jäähy. Toronto tekee kaksi maalia kolmella kudilla siniviivalta. Vitutti. Heti tämän jälkeen uusi jäähy "estämisestä", kun kaks äijää luistelee päätyyn ja sit vähän törmätää. 10 min pelattu, ja Toronto johtaa 3-0.

Itsehän en saa mitään kutia sisään ennen 3. erän puoliväliä, jossa Korpikoski (täytyi treidata omaan jengiin) laittaa lätyn yläkulman. Sitten Savard kaventaa 1min ennen ottelun loppua. 2.9 sek jäljellä ja peli tasoihin! Vihdoin maltoin vähän rakennella paikkaa, vaikka aika oli loppumassa. Hyvä fiilis :)

No, jatkoajallahan tietysti sain taas jäähyn jostain taklauksesta, yllättäen. Mutta 1.6 sek ennen loppua Korpeedo tekee toisen identtisen malin! Huh, vielä on siis mahis runkosarjan voittoon!

Mutta mietinpä vaan - miten tuo tietokone vetää takaapäin jalat alta kesken hyökkäyksen saamatta koskaan jäähyä? Multa ei onnistu, jäähypenkki kutsuu heti jos takaapäin kaataa vastustajan. Selostaja tosin aina kehuu noita hienoiksi taklauksiksi. (selästä)
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mietinpä vaan - miten tuo tietokone vetää takaapäin jalat alta kesken hyökkäyksen saamatta koskaan jäähyä? Multa ei onnistu, jäähypenkki kutsuu heti jos takaapäin kaataa vastustajan. Selostaja tosin aina kehuu noita hienoiksi taklauksiksi. (selästä)
Noissa offline-peleissä on muistaakseni taklausten tehokkuus vähän turhan kova, kannattaa ehkä pari pykälää käydä asetuksista vetämässä alaspäin. Muuten tulee juuri noita tilanteita, että pääset läpiajoon ja AI:n ohjaama kaveri luistelee kiinni, tuuppaa selästä ja hyökkääjä vetää kuperkeikkaa jään pinnassa.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Pelaileekos joku täällä vielä noita ihan normaaleja online-matseja? Millä tasolla voisi odottaa vastustajan pelaavan matsin loppuun asti, sen sijaan että selkäranka katkeaa 2-0 tilanteessa ja alkaa älytön perseily (kiekkoa katsomoon yms.), tai tulee ragequit ja postilaatikko täyttyy kirjavista viesteistä joiden mukaan olen homo ja mun mutsi on homo?
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Pelaileekos joku täällä vielä noita ihan normaaleja online-matseja? Millä tasolla voisi odottaa vastustajan pelaavan matsin loppuun asti, sen sijaan että selkäranka katkeaa 2-0 tilanteessa ja alkaa älytön perseily (kiekkoa katsomoon yms.), tai tulee ragequit ja postilaatikko täyttyy kirjavista viesteistä joiden mukaan olen homo ja mun mutsi on homo?

Itse pelailen onlinessa vielä NHL 14 demon tuloon saakka. En tiedä kuinka moni harrastaa tuota kesken ottelun lähtemistä, ainakin itse pelaan jokaisen ottelun loppuun, vaikka olisin 10-0 tappiolla. Välillä noita viestejä ainakin omaan postilaatikkoon tulee. Viimeeksi eilen, kun voitin jonkun 10 vuotiaan jonnen 5-0 keskeytykseen asti. PSN käyttäjää en muista, mutta nimessä luki jonne. Tuli tuolta keskenkasvuiselta kakaralta viesti "oot vitu surkee".

Näin kesällä on aika vaikea saada vastustajia, kun kiekko kausi on loppunut ja uusi pelikin on tulossa. Syksyllä ja talvella saa kunnon vastustajia.

EDIT:// Ja noille postilaatikko spämmääjille tulee automaattisesti multa estot.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Ite poukkoilen tasoilla 55-60. Aika vähän tulee nykyään ragequitteja vastaan, mutta johtuu jo aika paljon pelityylistäkin. Jos on tyhjä maalikin, niin yritän monesti vielä jotain hienompaa, koska hienoja maaleja on mukava tehdä (:D) ja lopputulos on sinällään mulle ihan sama.

No sitten kun on päivä, että menee helposti, niin quitteja voi tulla muutama putkeenkin. Onhan näitä moneen lähtöön.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Odotan uutta änäriä niin malttamattomana, että parin päivän aikana on tullut pelattua vähän turhankin paljon. Nyt on menossa 23 ottelun voittoputki ja taso on 52. Noita quitteja tulee vaan niin paljon, että menee pelifiilis ihan kokonaan. Nytkin viimeisestä 10 ottelusta 7 keskeytysvoittoa ja noin 15 "Vitun homo" -viestiä.
Itse koitan pelata mahdollisimman rehdisti ja hakea niitä hienoja maaleja syöttökuvioiden päätteeksi. En myöskään katsele hidastuksia kesken pelin, ne voi halutessaan tsekata sitten matsin jälkeen.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Odotan uutta änäriä niin malttamattomana, että parin päivän aikana on tullut pelattua vähän turhankin paljon. Nyt on menossa 23 ottelun voittoputki ja taso on 52. Noita quitteja tulee vaan niin paljon, että menee pelifiilis ihan kokonaan. Nytkin viimeisestä 10 ottelusta 7 keskeytysvoittoa ja noin 15 "Vitun homo" -viestiä.
Itse koitan pelata mahdollisimman rehdisti ja hakea niitä hienoja maaleja syöttökuvioiden päätteeksi. En myöskään katsele hidastuksia kesken pelin, ne voi halutessaan tsekata sitten matsin jälkeen.

Minä olen tällä hetkellä myös tasolla 52, joten eipä tiedä jos vaikka vastaan tulisit jossain vaiheessa : ) Minusta näillä "korkeuksilla" alkaa olla paljon vähemmän kesken pelin lopettajia, aika rehdisti moni pelaa loppuun vaikka tulisi turpaan 4-0 tai 7-1. Postilaatikkoon ei ole ikinä tullut mitään... Ainoa asia mikä meinaa edelleen ärsyttää että joka toinen pelaa DETROIT RED VINKSILLÄ tai PITSBÖRK PENGVUINSilla. On niitä muitakin joukkueita... (joo Detroitilla on paljon faneja maailmanlaajuisesti ja jos on oikeasti suosikkijoukkue niin ei siinä sitten mitään).
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Minä olen tällä hetkellä myös tasolla 52, joten eipä tiedä jos vaikka vastaan tulisit jossain vaiheessa : )
Jos ei muuten kohdata, niin voidaanhan me ottaa vaikka matsia ihan muuten vaan?

Minusta näillä "korkeuksilla" alkaa olla paljon vähemmän kesken pelin lopettajia, aika rehdisti moni pelaa loppuun vaikka tulisi turpaan 4-0 tai 7-1.
Ehkäpä minulla on käynyt vain huono tuuri näiden vastustajien kanssa. Kyllä sieltä aina välillä tulee ihan rentojakin tyyppejä vastaan, mutta viime aikoina ei näitä ole näkynyt.

Ainoa asia mikä meinaa edelleen ärsyttää että joka toinen pelaa DETROIT RED VINKSILLÄ tai PITSBÖRK PENGVUINSilla. On niitä muitakin joukkueita..

Joo, tämä alkaa olla tuttua. Hawksit, Bruinsit, Pingviinit, Wingsit ja Nucksit ovat ne joukkueet, joita vastaan tulee pelattua noin 9 kertaa 10:stä. Itsekin toki joskus noilla pelaan, joukkueita kun vaihtelen. Pyrin jokatapauksessa antamaan vastustajan valita oman joukkueensa ensin, jonka jälkeen itse valitsen about samantasoisen jengin. Kohta pääsee onneksi uuden NHL:n pariin vääntämään EASHL:ää ja Gregory Etuveto 2.0:aa.
 
Mä ainakin luovutan melko surutta versusmatsin kesken jos peli ei jostain syystä miellytä. Yleisimpiä syitä ovat lagi, vastustajan epäjääkiekko tai vastustajan totaalinen dominointi. En koe että matsien kesken jättäminen on keneltäkään pois. Tuskin olen koskaan harmistunut vastustajankaan luovutuksesta. Päinvastoin usein toivoo että vastustajakin luovuttaisi. Voitolla ei sentään viitsi luovuttaa, kun rankingista täytyy kuitenkin jossain määrin pitää huolta ettei ihan kaiken maailman jonneja tule koko ajan vastaan. Veikkaan että peli olisi parempi jos kaikki pisteet ja levelit sun muut piilotettaisiin pelaajilta ja keskityttäisiin pelaamaan sitä jääkiekkoa eikä voittamaan.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
NHL 13: FULL REVIEW - YouTube

Siitä hyvä video, joka kannattaa katsoa. Linkki vie youtubeen ja otsikko kertonee, mistä on kyse. Tuohon on selkeästi käytetty paljon aikaa ja nähty paljon vaivaa, joten pakko mainostaa täällä. Jotain voi kiinnostaakin.

Kyllä, Johnnyllä ehdottomasti hyvä pätkä joka valottaa paljonkin. Heppuhan pelailee lähes työkeen tuota sekä muita pelejä ja tuottaa SeRen tavoin siitä matskua. Suosittelen kyllä lämmöllä tutustumaan esim. hänen GM Mode commentaryihin, aukeaa peli uudella tavalla mahdollisesti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
NHL 13: FULL REVIEW - YouTube

Siitä hyvä video, joka kannattaa katsoa. Linkki vie youtubeen ja otsikko kertonee, mistä on kyse. Tuohon on selkeästi käytetty paljon aikaa ja nähty paljon vaivaa, joten pakko mainostaa täällä. Jotain voi kiinnostaakin.

Hyvä video ja harvoin näkee näin hyvin perusteltuja arvosteluja mistään asiasta netissä.

Tartutaampa muutamiin kohtiin.

- Alussa mainittu luistelun kehittyminen satakertaisesti ja tuon toimiminen pelissä loistavasti. Kyllä, kehittyi selvästi parempaan suuntaan ja hyvä näin, mutta! tuota käytettiin aivan liikaa hyväkseen nettipeleissä ja todella montaa gmc-peliä pilasi, kun vastustaja ei hakenut mitään muuta kuin laidalta nopeimmilla ukoilla läpi ja maalille sitä hiton etukulmaa / vasenoikea syöttö-harhautus-bugimaalia. Näitä kun kehitetään, hyvä tulee.

- Mainittu itsensä telominen laitaa vastaan tosiaan takaisin, tuo oli a: hauskaa b: realistisempaa.

- GM Connectedin latausajat vituttivat aivan kaikkia, itselleni silti ei ollut mikään este pelaamiselle, toivottavasti tämä on muuttunut NHL14-pelissä.
- HUT-haussa edelleen parannettavaa, liian pienet hakukriteerit, kun haluaa pelata jotain tiettyä. Itselle tosin sinänsä sama, kun HUT pilattiin EA:n toimesta. Itse olin täysin fani tuolle alkuperäiselle HUT:lle, lopettamisineen kaikkineen. Hyvin tuo esille tuon mikä tappoi mielenkiinnon HUT:n lähes täysin, pelaajien kehittäminen omassa joukkueessa pysyvästi. Rahastus mikä rahastus. Hyviä pointteja myös areenasta, pelaajanumeroista yms.
- Be a GM:ssä treidaaminen helppoa, liian helppoa. Tämä pilasi tuon lähes täysin. Simuloitua silti tuli täälläkin monia tunteja, pelattua itse pelejä vähemmän. Aivan liian hyviä rostereita sai kyllä ajan kanssa kasattua, koneen ollessa pässi treideissä. Hiton hyvä pointti nuo valkoiset värit trade blogissa.

Vapaiden pelaajien kieltäytymiset mm. joukkueen takia olisivat tervetullut lisä, joten hyvä ehdotus tuokin. Latausajat tosiaan olivat hitollisen rasittavat ja PS:llä näemmä vieläkin rasittavammat, huh huh.

- Loukkaantumiset tosiaan olivat NHL13-pelin syöpä. Loukkaantuminen ei ole ehto, se on sattuma. Sattumia tulee joskus usein, joskus ei. NHL13-pelissä piti olla aina joka kausi jokaisella joukkueella vähintään yksi isompi loukkaantuminen ja jatkumona pari pelaajaa rikki, ei näin.
- Lopettamiset ja pelaajien huomauttelut myös hitollisen hyvä pointti Fifasta, enemmän kuin toivottava lisä niin Be a GM:n, kuin myös GMC-pelimuotoon.
- Tiettyjen arvojen kehittymättömyydet ärsyttivät myös täällä, lisänä ärsytti se, että sait pistää kenet tahansa mille tahansa paikalle ja tuo ei vaikuttanut niin mitenkään arvoihin. Ehdottomasti lisänä, että kun pistät vaikka Crosbyn pakiksi, Crosbyn arvot yksinkertaisesti huononevat, piste. Pelaaja-arvot saisivat kehittyä paremmin sen mukaan mikä pelaajan rooli on, esim. huonot aloitukset omaava pelaaja pelaa kolmosen keskellä ja ta daa! mies kehittyy aloituksissa uransa aikana. Toimii.
- NBA2k13-peliin verrattuna kyllä Be a Pro-moodi näytti naurettavan huonolta, ei sillä että itse olen tuota pelannut kuin korkeintaan EASHL-ukon arvopaikkojen ja arvojen vapauttamiseksi sen muutaman hassun pelin.
- Harjoittelu-moodistakin hyviä pointteja, etenkin nuo aloitukset ja vertaus Fifaan. Itse tosin turhan laiska harjoittelun suhteen, joten eipä tuosta sen enempää.
- Rankkarit. Tuossakin huomaa EA:n yksinvaltiaisuuden, pelkkä rankkaristatsien esille tuominen / pelaaja olisi hyvin lisännyt intoa jo tuohon. Nyt rankkarit tulee aina läpsyteltyä vain läpi hoh hoijaa-tyyliin, paitsi jos on GMC:ssä sijoitusratkaisut menossa tai joukkue huutaa voittoja, jotta voisin edes kuvitella pelaavani playoffeissa.
- EASHL:stä saa tulla kertomaan mielipiteensä joku joka tuota enemmän pelannut.

All and all, NHL 13 oli hyvä idea, hyvä peli jopa, MUTTA.

- Pelin botti oli aivan liian raivostuttava, onnetonta puolustamista, vieläkin samoja kuvioita yv:llä mitä jo kun Be a pro tuli. Edelleen mokkena pelaaminen tuossa moodissa on puhdasta tuskaa. Puolustaminen oli kehittynyt, mutta silti vieläkin aivan liian helppo voittaa vaikeinkin konetaso. Lisänä nuo helvetin kusettamiset, konehan sitten myös voitti, kun halusi voittaa.
- Nopeushuoraaminen nettipeleissä. Raivostuttaa. Itse mahdollisimman realistisen ja myös fyysisen kiekkopelin ystävänä vihasin tätä ja paljon. Lisäharmina tuo pelin bugien hyödyntäminen ja sitten perusteluina tuosta mainitsemiseen pelin jälkeen aina samat: Olen itkijä ja pitäis vaan pelata tilanteet pois. Joo, liiallinen marmatus on itkemistä ja paremmin puolustaminen tappaa noita tilanteita, MUTTA se ei tapa sitä tosiasiaa että tuo jatkuva saman hakeminen tappaa ainakin oman peli-iloni aikalailla lähes täysin.
- Magneettilavat, magneettitaklaukset. Kone päätti koska syöttö menee aina perille, ihan sama onko välissä 10 lapaa vai 2. Kone päätti myös taklaustilanteissa / kulmavääntö-tilanteissa aivan liian usein, kummalla kiekko pysyy ja tämän takia taklaaja mm. jäi kiinni taklattuun tai lennähti pinballmaisesti ulos tilanteesta, ei näin.
- Edelleen näkyy aivan liiaa EA:n yksinvaltiaisuus. Liikaa sama peli, mutta tämä nyt ei yllätä.
- Maalivahdit. Hyviä väärällä tavalla, aivan liikaa "aamulehti-torjuntoja", aivan liian hyviä suoraan syötöstä vedoissa. Lisä-ärsytystä toi tuo aivan yli viety kiekon vastaantulo, ei näin, ei näin, ei ei ei näin.
- Suoraan syötöstä vedot. Tapettiin lähes täysin pelistä, lisänä edelleen kun syötät vasemmalta oikealle, oikean ukon pelaaja huitaisee kiekosta ohi. Tää bugi tais olla jo NHL07-pelissä vikana? Haloo nyt saatana jo oikeasti.
- Pelin hitaus oli järkyttävä. Pelin rahastus sama homma. Pelkästään jo 20e maksavasta season ticketistä tuon näkee, silti meikä ostaa joka vuosi sen hiton muutaman päivän pelaamisen takia, niin fifassa, kuin NHL:ssä. Voi voi.

- Lisää tähän kun jos mieleen tulee.

Lopputulemana peli ei nouse todellakaan NHL-pelihistorian kärkeen, puutteellisuuksiensa ja ärsyttävyyksiensä takia se laskee enemmin alempaan kastiin. Pelin idea on huikea, toteutus kusee pahasti ainakin vielä. GMC aivan huumetta, joten tuo takaa että NHL14 täältä löytyy. Lisänä tuo leikkiminen Be a GM:ssä on hauskaa ja EASHL edelleen loistava pelimuoto.

Nähtäväksi jää miten erilaisempi NHL14 tulee olemaan, kun itse peli ilmestyy. Demo parani peli peliltä, mutta kuten mainitsin jo pelin ketjussa, edelleen liikaa NHL13-kopio/upgrade.

NHL13-peliä ei tule jäämään ikävä, mutta se oli suuri askel eteenpäin silti EA-hokihistoriassa.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen tällä hetkellä myös tasolla 52, joten eipä tiedä jos vaikka vastaan tulisit jossain vaiheessa : ) Minusta näillä "korkeuksilla" alkaa olla paljon vähemmän kesken pelin lopettajia, aika rehdisti moni pelaa loppuun vaikka tulisi turpaan 4-0 tai 7-1. Postilaatikkoon ei ole ikinä tullut mitään... Ainoa asia mikä meinaa edelleen ärsyttää että joka toinen pelaa DETROIT RED VINKSILLÄ tai PITSBÖRK PENGVUINSilla. On niitä muitakin joukkueita... (joo Detroitilla on paljon faneja maailmanlaajuisesti ja jos on oikeasti suosikkijoukkue niin ei siinä sitten mitään).

Mä olen huvikseni tässä 13:n loppua kohden pelannut Versus- pelejä, aikaisemmin en juurikaan harrastanut. Taso oli lähtiessä jotain 5, nyt noin 20 syksyllä pelatun pelin jälkeen 32 tms. Recordi näistä "uuden uran" peleistä on 18-2 tms., mikä antaa osviittaa vastustajien tasosta (itse en ole hirveän häävi versuspelaaaja).

Anyway, täällä mutasarjassa tuntuu että jonneja ei ole liikkeellä ollenkaan. Yksikään ei ole quitannut, yksi ainoa vihaviesti pelin jälkeen, kukaan ei yritä mitään erikoisempia glitchejä tai muutenkaan juurikaan perseile. Toisaalta kovinkaan moni ei osaa paljon edes hyökätäkään. Jotenkin onkin sellainen kutina että kusipäiden määrä nousee suhteessa tasoon. Itse olen varmaan juuri siinä kintaalla että taso ei pääse nousemaan liikaa ennen 14:n julkaisua, saa pelata hyviä vääntöjä 13:n kuoppaamiseen asti.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Tylsää. Jos jotain kiinnostaa pelata parit onlinet, niin lisäilkää ja haastakaa. Psn: thcnuusku
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Kysymys ongelmatilanteesta GM Connectedissa.

Yritetään frendin kanssa pelata konferenssifinaaleja, mutta ei onnistu sitten millään. Ongelmaksi tulee pelihaaste. Kun itse lähetän pelihaasteen, pystyn kyllä valitsemaan joukkueen (joukkueen logon päälle tulee siis "Valmis"), mutta kaveri ei näyttäisi olevan liittynyt otteluun (PSN tunnusta ei näy, vaan lukee "Odotetaan käyttäjää), vaikka eihän tuota joukkuetta pysty valitsemaan ilman, että toinen on liittynyt otteluun. Vähän ajan kuluttua tuleekin "Yhteys katkennut" -ilmoitus. Jos taas kaveri haastaa minut, yritän liittyä otteluun, mutta EA ilmoittaa "Yhteys vastustajaan katkennut" enkä pääse edes joukkuevalintaan asti. Dafuq? Netti on kondiksessa, samoin vastapuolella, ja pystyn pelaamaan normaaleja online-pelejä ilman ongelmia.

Jos jollain on kokemuksia aiheesta, otan mieluusti vastaan ratkaisuvaihtoehtoja. Toki vika voi olla myös EA:n servereillä, mikä ei olisi mitenkään maailmaa mullistavaa *hymiö.
 

KokkosEsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Kysymys ongelmatilanteesta GM Connectedissa.

Yritetään frendin kanssa pelata konferenssifinaaleja, mutta ei onnistu sitten millään. Ongelmaksi tulee pelihaaste. Kun itse lähetän pelihaasteen, pystyn kyllä valitsemaan joukkueen (joukkueen logon päälle tulee siis "Valmis"), mutta kaveri ei näyttäisi olevan liittynyt otteluun (PSN tunnusta ei näy, vaan lukee "Odotetaan käyttäjää), vaikka eihän tuota joukkuetta pysty valitsemaan ilman, että toinen on liittynyt otteluun. Vähän ajan kuluttua tuleekin "Yhteys katkennut" -ilmoitus. Jos taas kaveri haastaa minut, yritän liittyä otteluun, mutta EA ilmoittaa "Yhteys vastustajaan katkennut" enkä pääse edes joukkuevalintaan asti. Dafuq? Netti on kondiksessa, samoin vastapuolella, ja pystyn pelaamaan normaaleja online-pelejä ilman ongelmia.

Jos jollain on kokemuksia aiheesta, otan mieluusti vastaan ratkaisuvaihtoehtoja. Toki vika voi olla myös EA:n servereillä, mikä ei olisi mitenkään maailmaa mullistavaa *hymiö.

Meillä oli joskus tullu joku päivitys kesken kaiken ja sen toisen piti päivittää ennenkun pääs peliin sisään GMCssä... Mutta tuskinpa tuohon 13 versioon enää on mitään uusia päivityksiä tai asetussarjoja tullut...
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Meillä oli joskus tullu joku päivitys kesken kaiken ja sen toisen piti päivittää ennenkun pääs peliin sisään GMCssä... Mutta tuskinpa tuohon 13 versioon enää on mitään uusia päivityksiä tai asetussarjoja tullut...
Epätodennäköinen vaihtoehto, mutta täytyy tsekata.

Funtsin sitä, että voiko verkoyhteyden NAT-tyyppi vaikuttaa nimenomaan GMC:iin? Itse muutin 3 viikkoa sitten ja hankin DNA:n 4G Mokkulan, nyt NAT on tyyppiä 3, kun se aiemmin reitittimellä oli tyyppiä 2. PS3 sanoo, että tuolla tyypillä "jotkut chat- ja viestiominaisuudet voivat olla rajoitettuja". Hieman ristiriitaista on se, että nuo normaalit nettipelit toimii kuitenkin aivan normaalisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös