Saimaan Keltamustat ry

  • 78 452
  • 286

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Keltamustat? Not sure if serious. Kaikin puolin huono nimi. Jos ette pystyneet mihinkään tuon innotiivisempaan, niin olisiko ehkä kannattanut vain pysyä vanhassa. Muutoksen tekeminen vain muutoksen takia on menemistä ojasta allikkoon.

Keltamustat. Voi voi voi... lähinnä tulee mieleen joku hassujen kalakukkojen vanilupi.

Eihän tuo mikään uusi nimi ole, kun etäyhdistyksen nimikin on ollut jo Stadin Keltamustat.
 

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keltamustat? Not sure if serious. Kaikin puolin huono nimi. Jos ette pystyneet mihinkään tuon innotiivisempaan, niin olisiko ehkä kannattanut vain pysyä vanhassa. Muutoksen tekeminen vain muutoksen takia on menemistä ojasta allikkoon.

Keltamustat. Voi voi voi... lähinnä tulee mieleen joku hassujen kalakukkojen vanilupi.

SaiPaFanit ry:n brändi (jos nyt semmoista edes on ollut olemassa) on ollut jo pidemmän aikaa niin väljähtynyt ja suoraan sanottuna tiensä päässä, että siihen ei enää kannattanut investoida yhtään tämän enempää.

Brändi "Keltamustat" taas avaa paljon uusia mahdollisuuksia ollen ennen kaikkea huomattavasti helpommin lähetystyttävissä ja kuitenkin ollaan edelleen 100% asian ytimessä. Kyllä tätä on kulisseissa pohdittu aika pitkään & hartaasti ja parempaan ei todellakaan pystytty. Haluaisitko sie kenties harrastaa hiukan jälkiviisautta ja tarjota parempia nimiehdotuksia? Tämä uuden "brändin" sisään ajaminen aloitettiin tosiaan jo viime kauden aikana, kun Stadin Keltamustat sai alkunsa, kuten mirasane edellisessä viestissä totesikin. Eräs vanhempi herrasmies kommentoi tänään uutta nimeä sanoin "sopii meille kuin nakutettu ja siinä yhdistyy todella hienosti tämä kulmakunta ja SaiPa". Samainen herra vahvisti myös jälleen kerran sen, että sana "fani" aiheuttaa ihmisissä edelleen negatiivisia mielleyhtymiä. Tämä oli yksi niistä faktoista, minkä takia nimenmuutosprosessiin lähdettiin. Hänen kommentit pistivät pohtimaan, että pitäisikö tuota etuliitettä "Saimaan" kuitenkin käyttää jossain yhteyksissä.. Katsellaan mitä uusi hallitus kaikessa viisaudessaan päättää. :)

Oikealla tiellä kuitenkin ollaan, tulette huomaamaan sen kyllä viimeistään muutaman vuoden kuluttua.
 
Viimeksi muokattu:

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Keltamustat. Voi voi voi... lähinnä tulee mieleen joku hassujen kalakukkojen vanilupi.

Tämä ei itse asiassa kovin kaukaa heitä. Kuopiossa oli Puijon Pesiksen syntyyn (1999) asti lähes samanniminen pesäpalloseura (Kelta-Mustat), joka pelasi 1950- ja 1960-luvulla mestaruussarjaa ja 1990-luvullakin vielä ykköspesistä. Käsite "keltamustat" mielletään toki nykyään juuri SaiPaan (tai KalPaan), mutta omasta mielestäni tämä nimivalintanne meni nyt hieman liian lähelle perinteisen pesäpalloseuran nimeä, eikä täten ole aivan onnistunut.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
Tämä ei itse asiassa kovin kaukaa heitä. Kuopiossa oli Puijon Pesiksen syntyyn (1999) asti lähes samanniminen pesäpalloseura (Kelta-Mustat), joka pelasi 1950- ja 1960-luvulla mestaruussarjaa ja 1990-luvullakin vielä ykköspesistä. Käsite "keltamustat" mielletään toki nykyään juuri SaiPaan (tai KalPaan), mutta omasta mielestäni tämä nimivalintanne meni nyt hieman liian lähelle perinteisen pesäpalloseuran nimeä, eikä täten ole aivan onnistunut.

Joo, jos jossain Savon perukoilla on 15 vuotta sitten pelattu divaritason hinttikyykkää samalla nimellä, niin meneehän se nyt väkisinkin sekaisin. Itselläni menee myös aina SaiPa ja Saipa sekaisin. Voitaisiin sekin nimi vaihtaa.

Peukku täältä nimenvaihdokselle. Milloin uudet jäsenkortit tulee?
 

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuosta savolaisesta pesäpallojoukkueesta on tosiaan jäljellä enää yhdistysrekisteriin roikkumaan jäänyt jäänne, Kelta-mustat ry. Tämän esti nimen "Keltamustat" käyttämisen ja päädyimme lisämään etuliitteen "Saimaan". Tämä on ainakin pykälien mukaan riittävä pesäero ja sillä mennään.

Jäsenkorttien suhteen rattaat pyörivät, sopiva ratkaisu löytynee piakkoin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni Keltamustat on oikein hyvä ja monen suuhun jo vakiintunut sana. Harvalle tuskin tulee assosiaatio johonkin peräsavolaiseen sopupallojoukkueeseen. Kieltämättä vaikka SaiPaFanit ihan kuvaava sana onkin, niin siinä on hiukan teinimäinen kalskahdus. Keltamusta on jotenkin vähemmän tiettyyn ikäluokkaan mielleyhtymiä antava nimi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Keltamustat kerää koko porukan hyvin saman katon alle. SaiPa-perhe elää ja voi hyvin, minkä viime kevät osoitti.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta tuo Keltamustat on oikein hyvä nimi. Vai oliko se nyt sitten virallisesti Saimaan keltamustat? Joka tapauksessa tuo entinen SaiPaFanit on nimenä hieman mielikuvitokseton ja pliisu. Etenkin näin vanhempana kaipaa hieman "miehekkäämpää" nimeä kannattajayhdistykselle ja minusta tuossa on hyvä fiilis etenkin kun tänä keväänä vasta opin sen laulun "keltamustia me ollaan joka ainoa..." siitä kiitos hville opettajille sillä pirun hienolla SaiPa-HIFK reissulla. Lisäksi olen nyt vahvasti ottanut omakseni tuon Stadin Keltamustien toiminnan ja sikälikin nuo nyt liittyvät täydellisesti yhteen eikä tule mitään erottelua väärin ja oikein kannattajien kesken. Tykkään ja aion osoittaa sen vielä aktiivisemmalla kannattamisella ensi kaudella nyt kun putki on avattu. Mulla on sellainen tunne, että ensi kaudella tapahtuu jotain hiton hienoa sekä kaukalossa että sen ulkopuolella. Ainakin pitää omat kortit pelata niin että olen Kisapuistossa kun Markkanen palaa kotiin.
 

koutsiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hokki, Man Utd
Minusta tuo Keltamustat on oikein hyvä nimi. Vai oliko se nyt sitten virallisesti Saimaan keltamustat? Joka tapauksessa tuo entinen SaiPaFanit on nimenä hieman mielikuvitokseton ja pliisu.

Kyselin ympäri Suomea kavereilta mitä keltamustat tuo mieleen....kukaan ei osannut yhdistää sitä SaiPaan....paitsi pieni osa niistä ketkä seuraavat lätkää tarkemmin. Eli mielestäni SaiPaFanit oli parempi, tiesi suoraan mitä jengiä on ja ketä kannattaa.

Sveitsi voittoon. :)
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivottavasti Lahti jaksaa kiinnostaa kolmen reissun verran. Itse ainakin pyrin tuohon invaasioon mukaan. Onko ollut puhetta etämatkasta SaiPan kotimatsiin? Hiukan hankalahan viime kaudella oli saada riittävästi porukkaa mukaan, mutta mulle se SaiPa-Hifk oli kauden kohokohta vaikka itse ottelu hävittiinkin. Tänään hain postista RDW:n pelipaidan joten olen sikäli valmis kauden alkuun. Vielä kun ymmärtäisivät tehdä RDw:lle sopparin :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Toivottavasti Lahti jaksaa kiinnostaa kolmen reissun verran. Itse ainakin pyrin tuohon invaasioon mukaan. Onko ollut puhetta etämatkasta SaiPan kotimatsiin? Hiukan hankalahan viime kaudella oli saada riittävästi porukkaa mukaan, mutta mulle se SaiPa-Hifk oli kauden kohokohta vaikka itse ottelu hävittiinkin. Tänään hain postista RDW:n pelipaidan joten olen sikäli valmis kauden alkuun. Vielä kun ymmärtäisivät tehdä RDw:lle sopparin :)
Stadin porukka on tekemässä kotimatsiin etämatkaa ja jonkinlaista tuplaviritystäkin on rakenteilla. Tiedotetaan niistä heti kun on paketti kasassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös