NHL-pommikone Kupittaalle osa 2 – Jesse Winchester

  • 25 582
  • 72

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Jessellä keitti yli mutta pelaa taas keskiviikkona KooKoota vastaan. Niin Tami sanoi Jukuriottelun lehdistötilaisuudessa.
 
Vastasit mielipiteesi ja näkemyksesi? Vaikka kuinka tuota minulle kohdistettua vastausta silmäilee, niin molemmat siinä loistaa poissaolollaan. Niiden sijaan vastauksessa on vain piiloviisastelua siitä, etten vain nähnyt.

Anyways, kyllä ne muutamat Jessen ajelut näin. Kovia mutta puhtaita niittejä, ainoastaan tuo Devonin mainitsema oli sellainen josta joku Vuohtoniemi/Orelma/Fonselius olisi voinut jäähyn ihan hyvin arpoakin. Aika paksua kuitenkin väittää, että Winchester olisi "yrittänyt teloa" vastustajia.

Mutta mites on, havaitsiko ex-ammattilaisen silmäsi sen keihästyksen poikasen joka Jessen kunnolla lämmitti?

Kuten varmasti voi ketjua taaksepäin selatessasi havaita, vastasin nimimerkille Oadie.
ei ollut tarkoitus viisastella, vaan totesin parhaani mukaan, etten voi auttaa, jos joku ei tilannetta näe samoin kuin minä. Tai ei näe tilannetta ylipäätään. Vai kertoisitko minulle, miten se olisi näin kirjallisesti mahdollista?

Ja en minä väitä mitään, minä kerroin vain oman näkemykseni, joka ilmeisimmin on eri kuin sinun. Onko se sallittua?
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Kuten varmasti voi ketjua taaksepäin selatessasi havaita, vastasin nimimerkille Oadie.
ei ollut tarkoitus viisastella, vaan totesin parhaani mukaan, etten voi auttaa, jos joku ei tilannetta näe samoin kuin minä. Tai ei näe tilannetta ylipäätään. Vai kertoisitko minulle, miten se olisi näin kirjallisesti mahdollista?

Ja en minä väitä mitään, minä kerroin vain oman näkemykseni, joka ilmeisimmin on eri kuin sinun. Onko se sallittua?

Toki on. Juuri niitä näkemyksiäsihän tässä on odoteltu, mutta ilmeisesti turhaan.

Kysyin sinulta tarkennusta siihen, miten Winchester mielestäsi yritti vastustajia teloa. Et vastannut, vaan ainoastaan pyytelit anteeksi sitä jos en nähnyt. Myöhemmin vastasit Oadielle toteamalla, että vastasit eri nimimerkille, eli minulle. Nyt ilmoitat, että se vastaus oli kuin olikin Oadielle.

Erilaiset näkemykset tällä foorumilla ovat enemmän kuin tarpeen. Varsinaisia näkemyksiä ei vaan edusta tarkennukset siitä, kenelle milloinkin vastaukset kohdistaa. Lisäksi näkemyksiäsi on hiukan hankala hahmottaa, kun et niitä edes kerro. Et edes pyydettäessä.

Either way, eiköhän tämä aihe ollut tässä. Next.
 
Toki on. Juuri niitä näkemyksiäsihän tässä on odoteltu, mutta ilmeisesti turhaan.

Kysyin sinulta tarkennusta siihen, miten Winchester mielestäsi yritti vastustajia teloa. Et vastannut, vaan ainoastaan pyytelit anteeksi sitä jos en nähnyt. Myöhemmin vastasit Oadielle toteamalla, että vastasit eri nimimerkille, eli minulle. Nyt ilmoitat, että se vastaus oli kuin olikin Oadielle.

Erilaiset näkemykset tällä foorumilla ovat enemmän kuin tarpeen. Varsinaisia näkemyksiä ei vaan edusta tarkennukset siitä, kenelle milloinkin vastaukset kohdistaa. Lisäksi näkemyksiäsi on hiukan hankala hahmottaa, kun et niitä edes kerro. Et edes pyydettäessä.

Either way, eiköhän tämä aihe ollut tässä. Next.

Oi, kuinka tämä suomen kieli tuntuu toisinaan vaikealta.
Näkemykseni: On nyt ja oli tuolloin pelissä, että JW yritti turhaan tehdä/tekikin itsestään maalitaulun koittamalla (jos teloa on liian raju tähän kohtaan) taklata turhan kovaa vastustajaa hieman myöhässä parikin kertaa.
Tämä oli toki lyhyemmin jo ensimmäisessä aiheeseen liittyvässä viestissäni.
En millään tajua, mikä tuossa näkemykseni hahmottamisessa on niin vaikeaa?
Se vain sattuu olemaan näkemykseni, ei muuta.

Mutta sillehän en mahda mitään, jos joku ei hahmota näkemyksiäni tai kaipaa niihin perusteluja. Näkemys ei mielestäni siis ole fakta, vaan mahdollinen henkilökohtainen oletus ja tulkinta. Ja miksi niitä pitäisi vielä perustella, koska ne eivät välttämättä perustu faktoihin?

Lisäksi olen syvästi pahoillani, etten osannut kohdistaa vastaustani oikein.
Lupaan ottaa sinut seuraavalla kerralla henkilökohtaisesti huomioon, vaikka ihan pyytämättä.
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Kyllähän tuo taklaus mistä Jesselle kakkonen vihellettiin menee niiden lukuisten naurettavien vihellysten joukkoon, mitä tällä kaudella on nähty ruuhkaksi asti. Sikäli saatan jopa ymmärtää, ettei se kasetti jaksa aina kestää.
Niin, mitään taklaustahan Winchester ei kai teekään, vaan lyö Santasta nyrkillä kasvoihin, mistä 2 minuuttia on aika lailla selviö. Mutta siis Winchesterkö lähti kolmen minuutin jäähyllä istumisen jälkeen jäähyaitiosta pois? Kun jäähyä oli 9 minuuttia jäljellä. Siis häh?

Enkä ota kantaa Winchesterin hiillostamiseen. Ei todellakaan ole epätavallista, että tuomarit jättävät kähinöiden alkupään virheitä viheltämättä ja oikeus otetaan omiin käsiin. Tuntuu olevan ainakin Kajaanin päässä sääntö, että koiruuden kostamisesta vasta avautuu jäähyaition ovi. Mutta melkoinen jättikilahdus JW:ltä kyllä.

Linkki vie Youtuben ottelukoosteeseen.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Niin, mitään taklaustahan Winchester ei kai teekään, vaan lyö Santasta nyrkillä kasvoihin, mistä 2 minuuttia on aika lailla selviö. Mutta siis Winchesterkö lähti kolmen minuutin jäähyllä istumisen jälkeen jäähyaitiosta pois? Kun jäähyä oli 9 minuuttia jäljellä. Siis häh?

Ei, vaan Winchester sai toisen kympin ja heittettiin ulos. Ei siis lähde jäähyaitiosta itse, vaan tuomarin käskystä, toisin, kuin selostuksessa veikkaillaan.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ei, vaan Winchester sai toisen kympin ja heittettiin ulos. Ei siis lähde jäähyaitiosta itse, vaan tuomarin käskystä, toisin, kuin selostuksessa veikkaillaan.

Sen verran tosiaan mäiski pleksiä mailalla ja huusi hävyttömyyksiä, että raitapaita näytti suihkua. Eipä tuossa muuten mitään niin poikkeuksellista ollut, muuta kuin se, että jaksoi kiukutella vielä kolmen minuutin istumisenkin jälkeen. No, oppia ikä kaikki, pätee Jessenkin kohdalla.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tami oli varmaan käskyttänyt Jessen haukkuu tuomarit :) Oli Jatkoajan kuvakoosteen mukaan opettanut nikke nakkertonia pesee hampaita nahkaharjalla :)
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Oli Jatkoajan kuvakoosteen mukaan opettanut nikke nakkertonia pesee hampaita nahkaharjalla :)

Kovasti tuo kyseinen kuva näyttää siltä, että taitaapi taas tulla matsin huili Winchesterille. No onpa sentään sitten vielä peli Heinolassa, ettei Jesse sentään vielä joulupuuhiin pääse. Hiukan kyllä kannattaisi kaverin ajatella kahteen kertaan ennen kuin tekee noita temppuja kaukalossa. Ja miksei jäähyboksissakin.
 
Mielestäni tähän mennessä paras peli JW:ltä. Takoitan siis kokonaisuutta, en välttämättä pisteiden valossa.

Herkempi tuomari olisi toki voinut passittaa J:n istumaan samasta tilanteesta kuin Hirvosen. J tuli ylimääräisenä miehenä takaapäin nujakkaan ja sitten tempaisi vielä siellä sivussa KooKoo pelaaja nyrkillä melkoisen lujaa kupoliin.

Meinaan, että sitä on pienemmistäkin pökkäisyistä istuttu kakkosia.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Meinaan, että sitä on pienemmistäkin pökkäisyistä istuttu kakkosia.
Pienemmistä pökkäisyistä Nickerson on heitetty aiheetta ulos pelistä, vrt. tapaus Vuohtoniemi, jossa erotuomariorganisaation huippusarjapäällikkö Harri Ahola myönsi ulosajon olleen täysin virheellinen.
 
Suosikkijoukkue
Tuto
Mielestäni tähän mennessä paras peli JW:ltä. Takoitan siis kokonaisuutta, en välttämättä pisteiden valossa.

Herkempi tuomari olisi toki voinut passittaa J:n istumaan samasta tilanteesta kuin Hirvosen. J tuli ylimääräisenä miehenä takaapäin nujakkaan ja sitten tempaisi vielä siellä sivussa KooKoo pelaaja nyrkillä melkoisen lujaa kupoliin.

Meinaan, että sitä on pienemmistäkin pökkäisyistä istuttu kakkosia.

Herkempi olisi myös saattanut löytää KooKoon kaverin boxiin tilanteesta. Varsinkin kun käsi ei noussut ekasta suht tahattomasta törmäyksestä eikä sen jälkeisestä huitaisusta vaan lopun nujakoinnista, jossa harvoin on vaan yksi osapuoli.
 
Herkempi olisi myös saattanut löytää KooKoon kaverin boxiin tilanteesta. Varsinkin kun käsi ei noussut ekasta suht tahattomasta törmäyksestä eikä sen jälkeisestä huitaisusta vaan lopun nujakoinnista, jossa harvoin on vaan yksi osapuoli.

No, joskus löydetään, joskus ei.
Tässä tapauksessa (minun mielestäni, ja korostan sen olevan oma näkemykseni, koska täällä pitää ilmeisesti näin tehdä) oikea mies istuskeli boksissa yksinään.
Pointtini oli kuitenkin se, että helpolla olisi voinut JW:n mainio esitys valua viemäristä alas. Ja sääntöjen näkökulmasta täysin oikeutetusti. Välittämättä siitä että: "Ku toi teki ekax".
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Tässä tapauksessa (minun mielestäni, ja korostan sen olevan oma näkemykseni, koska täällä pitää ilmeisesti näin tehdä) oikea mies istuskeli boksissa yksinään.

Lopeta nyt jo hyvä mies tuo martyyrinä esiintyminen, etköhän ole ihan tarpeeksi monta kertaa tuon jo esiin tuonut. Jos noin paljon jatkossakin mieltä kaihertaa, niin lue oikein ajan kanssa ja rauhallisesti läpi ne kirjoitukset joihin mitä ilmeisemmin alituiseen viittaat. Uskoisin että tulee parempi fiilis.

Tuosta painitilanteesta sen verran, että tulihan Jesse siihen tosiaan "ylimääräisenä" miehenä. Enemminkin taisi kipata KK:n miehen nurin, kuin että olisi lyönyt. Yhtä kaikki, olisihan joku voinut jäähynkin puhaltaa, joku pelisilmän ja tilannetajun kadottanut seepra.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Herkempi tuomari olisi toki voinut passittaa J:n istumaan samasta tilanteesta kuin Hirvosen. J tuli ylimääräisenä miehenä takaapäin nujakkaan ja sitten tempaisi vielä siellä sivussa KooKoo pelaaja nyrkillä melkoisen lujaa kupoliin.

Niin no, tilannehan oli alkujaan Hirvosen ja Sirenin välinen, johon Juutilainen tuli "ylimääräisenä" mukaan, kun Siren oli jäämässä alakynteen. Sen jälkeen myös J liittyi nujakkaan. Eli kyllähän tuosta olisi istumaan voinut laittaa kenet tahansa muun kuin Hirvosenkin, esim. Sirenin siitä mailan iskusta Hirvosen jalkaan. Tällä kertaa tuomarit kuitenkin katsoivat Hirvosen nahistelleen yksinään.

Joka tapauksessa Jesse tosiaan pelasi parhaan pelinsä. Ja nyt kun häntä tuli tarkemmin seurattua, niin kieltämättä näyttää siltä, että häntä saa estää, koukkia ja pitää kiinni enemmän kuin muita pillin soimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Joka tapauksessa Jesse tosiaan pelasi parhaan pelinsä. Ja nyt kun häntä tuli tarkemmin seurattua, niin kieltämättä näyttää siltä, että häntä saa estää, koukkia ja pitää kiinni enemmän kuin muita pillin soimatta.
Näin se on Wingelsinkin kohdalla. Saa hakata,huitoa,koukkia tehä mitä vaan ilman,että sitä kukaan näkee. Tulee Nhl-statuksella Mestikseen -> saa sinua hakata niin paljon kun kerkiää. On se kummallin seikka,että näin saa tehä. Ehkä siellä oletetaan,että kaverit on tottunut kovempaan peliin siellä rapakon takana. Ja tavallaan harmi huomata,että Tommyboy ei ole ainoa joka kärsii tästä linjasta. Saattaapi tämä vähän olla off topiccia,mutta näin tällä kertaa.
 
Lopeta nyt jo hyvä mies tuo martyyrinä esiintyminen, etköhän ole ihan tarpeeksi monta kertaa tuon jo esiin tuonut. Jos noin paljon jatkossakin mieltä kaihertaa, niin lue oikein ajan kanssa ja rauhallisesti läpi ne kirjoitukset joihin mitä ilmeisemmin alituiseen viittaat. Uskoisin että tulee parempi fiilis.

Tuosta painitilanteesta sen verran, että tulihan Jesse siihen tosiaan "ylimääräisenä" miehenä. Enemminkin taisi kipata KK:n miehen nurin, kuin että olisi lyönyt. Yhtä kaikki, olisihan joku voinut jäähynkin puhaltaa, joku pelisilmän ja tilannetajun kadottanut seepra.

Olen jälleen pahoillani, jos itse en koe esiintyneeni marttyyrina. Jos sinua minun kirjoitukseni niin kovasti harmittaa, älä vastaa niihin, jos muiden näkemykset eivät kelpaa.
Ja mitä tulee sisälukutaitoon, niin koen osaavani sen ihan kelvollisesti. Pahoitteluni, jos se ei sinulle kelpaa.
Itse aion kuitenkin puuttua pyytämättä tai ilman kaikkiin aiheisiin, jotka minua kiinnostavat.
Ja jos oikeen aiheesta sen verran, että jos sinulla on tallenne eilisestä pelistä (minulla on) katso tilanne uudelleen. Nyrkillä päähän, kops.
Hyvä toki, ettei siitä jäähyä puhallettu.

Ja mitä tulee omaan fiilikseeni, sepä ei tämän palstan kirjoituksista liiku eteen tai taakse. Se on aina mitä mainioin.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Jos sinua minun kirjoitukseni niin kovasti harmittaa, älä vastaa niihin, jos muiden näkemykset eivät kelpaa.

Ja taas. Miksi ihmeessä pyörität tuota samaa levyä? Kuten jo taisin kerran kirjoittaa, niin erilaiset näkemykset ovat enemmän kuin tervetulleita. Sinulla vaan tuntuu olevan sellainen kummallinen harhakäsitys, että kun pyytää perustelua tai tarkennusta, niin se on sama kuin yrittäisi evätä toisen oikeuden omaan mielipiteeseen. Todella omituista logiikkaa.

Mielipiteitäsi olisi ihan kiva lukea jatkossakin, jos/kun sinulla noiden matsien videoitakin on jälkikäteen käytössä. Sitä luksusta ei monella ole, ja niistä kuitenkin pystyy kaikki kiistanalaisetkin tilanteet varmistamaan. Esimerkiksi tuon eilisen Winchesterin nahinan, joka suoraan livenä näytti siltä, että sivusta vain kippasi ukon nurin, mutta tallenne tarkentanee sen verran, että se kippaus on tarkalleen ottaen sivulta tapahtuva lyönti.

Nyt kun sinulla se video eilisestäkin on, niin voisit vaikka tsekata, että mitä Jesse tarkalleen ottaen Nickersonille viittoi. Nyt on tilanteesta yhden valokuvan ja yhden melko kyseenalaisen kirjoittajan lausunnon varassa, ja molemmat on todestusmateriaaliarvoltaan jotakuinkin nollaluokkaa.
 
Ja taas. Miksi ihmeessä pyörität tuota samaa levyä? Kuten jo taisin kerran kirjoittaa, niin erilaiset näkemykset ovat enemmän kuin tervetulleita. Sinulla vaan tuntuu olevan sellainen kummallinen harhakäsitys, että kun pyytää perustelua tai tarkennusta, niin se on sama kuin yrittäisi evätä toisen oikeuden omaan mielipiteeseen. Todella omituista logiikkaa.

Mielipiteitäsi olisi ihan kiva lukea jatkossakin, jos/kun sinulla noiden matsien videoitakin on jälkikäteen käytössä. Sitä luksusta ei monella ole, ja niistä kuitenkin pystyy kaikki kiistanalaisetkin tilanteet varmistamaan. Esimerkiksi tuon eilisen Winchesterin nahinan, joka suoraan livenä näytti siltä, että sivusta vain kippasi ukon nurin, mutta tallenne tarkentanee sen verran, että se kippaus on tarkalleen ottaen sivulta tapahtuva lyönti.

Nyt kun sinulla se video eilisestäkin on, niin voisit vaikka tsekata, että mitä Jesse tarkalleen ottaen Nickersonille viittoi. Nyt on tilanteesta yhden valokuvan ja yhden melko kyseenalaisen kirjoittajan lausunnon varassa, ja molemmat on todestusmateriaaliarvoltaan jotakuinkin nollaluokkaa.

Ja vastasin sinulle kerran tai kaksikin, että entä jos ei herraparatkoon ole perusteluja? Se siis vain on mielipide tai näkemys. Mihin siinä sen perustelun perustaisi?
Siihenkö, että minulla on kyllä mielipiteestäni selkeä näkemys, jonka juuri esitin? Joko puhutaan ihan eri asiasta tai jompikumpi meistä on perin juurin pihalla;)

Minua ei hirmuisesti kiinnosta kuka viittoi kenellekin mitä, koska jokaisella siitä lienee oma tulkinta ja väärästä tulkinnasta väärissä instansseissa saattaapi tulla JW:lle pannaa.
Mutta koska haluan antaa kaikkeni asian selvittämiseksi täällä, totean että: en osaa livekuvastakaan varmuudella sanoa, että mitä siinä viitotaan. Jos se dubattaisiin, voisi siihen laittaa vaikka:
"Sullapa Matti on hassu parta. Saisinko vähän vedellä siitä näin ja noin?"
Tai jotain ihan muuta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Huomisen matsimainoksen mukaan Jesse nähdään viimeistä kertaa Marli areenan jäällä.
Sääli, pidempäänkin olisin miestä katsellut TUTOssa.
 

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Huomisen matsimainoksen mukaan Jesse nähdään viimeistä kertaa Marli areenan jäällä.
Sääli, pidempäänkin olisin miestä katsellut TUTOssa.

Tami kuitenkin sanoo että kaikki mahdollinen tehdään että mies pelaisi kauden loppuun asti Kupittaalla ja että Jesse ratkaisee mestaruuden jatkoajalla. "Vetää ensin viisi vastustajaa ja yhden oman vipuun ja nostaa sitten kiekon backhandilla maalin kattoon" (lainaus TUTOn kotisivuilta).
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
TF-79 kirjoitti:
Huomisen matsimainoksen mukaan Jesse nähdään viimeistä kertaa Marli areenan jäällä.Sääli, pidempäänkin olisin miestä katsellut TUTOssa.

Sääli jos näin on, nyt kannattajat kyltit pystyyn JW jäämisen puolesta. JW on ollut todellinen piristysruiske TuTolle ja antanut oppia monille kavereille. Viime peli oli myös yksi hänen parhaitaan ja sopeutuminen suomikiekkoon on jo pitkällä. Ikävä tulee, jos lähtee. JW:n normipalkka lienee änärissä n. 750 000$ kaudessa, joten parempaakin tarjolla.
 
Jesse Winchester jätti Turun, eikä tule ainakaan twitter-tilinsä mukaan palaamaan enää Turkuun tällä kaudella.

Thank you to the entire Tuto hockey family for making our time together so enjoyable!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös