Suikkaselle kenkää

  • 61 488
  • 193

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicans on mielenkiintoisessa tilanteessa; tienhaarassa jopa. Valmentajana on jumalasta seuraava ja silti tulee pataan illasta toiseen. Mitä pitäisi tehdä?

Yksi näkökulma on Suikkasen Minardi heitto: liian paska materiaali, ei tällä pysty parempaan. Toinen perspektiivi on tarkastella valmennuksen heikkouksia ja miten ne näkyvät pelissä tällä hetkellä.

Pohditaan jälkimmäistä vaihtoehtoa ja heitetään siitä 3 pointtia mietittäväksi.

1. Paskallakin materiaalilla pitäisi pystyä rakentamaan edes siedettävä ylivoimakuvio (vrt. paskat maat mm-kisoissa). Tässä ei ole onnistuttu.

2. Joukkueen takana seisominen: onko Suikkanen sitä mieltä että joukkueen suoritukset paranevat valmentajan ottaessa pesäeroa huonoihin esityksiin? Onko Suikkanen lyönyt hanskat tiskiin?

3. Hävisikö Suikkasen ote joukkueeseen Nurmisen lähdön myötä? Oliko Nupe kuitenkin enemmän Pelicansille kuin mv-valmentaja ja maskotti?

Oma mielipide: ollaan kuljettu yksi tie loppuun. Jää hyvästi Kaitsu, olet rakas, mutta nyt sinun on mentävä.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ymmärrän kyllä sen, jos Suikkanen vaihdetaan tässä tilanteessa johonkin muuhun valmentajaan siinä tapauksessa, jos uusi valmentaja on joko nuori uran nousuvaiheessa oleva selvää pontentiaalia omaava valmentaja tai sitten kokenut valmentaja, jolta löytyy meriittejä myös lähihistoriasta. Mitään Elorantoja, Saarisia tai historian dinosauruksia ei pidä värvätä, koska niillä mennään ojasta allikkoon. Jos vaihtoehto on semmoinen, että sillä voi olla mahdollisuuksia parempaan, niin ehkä se voidaan nyt käyttää.

Tosiasia kuitenkin on, ettei tuolla materiaalilla kukaan valmentaja pärjää. Kunnollinen ykkösketjun keskushyökkääjä (mieluiten kaksikin tasokasta sentteriä), maalivahti Pavelecin korvaajaksi ja rotevaotteinen omanpään luuta puolustukseen tarvitaan ainakin. Sen lisäksi Smolenakille korvaaja, jos hän ei jatka. Nämä ovat vähimmäisvaatimukset, että voidaan edes taistella kunnolla voitoista muulloinkin kuin silloin kun vastustajalle sattuu sysipaska ilta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Suikkanen on jokseenkin kaikilla foorumeilla halunnut tuoda esille, ettei Pelicansin kompurointi tällä kaudella ole johtunut hänestä vain minardisesta pelajaamateriaalista.

Itse olen jossain määrin halunnut tuoda esille, että päävalkkuna on itse minardinsa hankkinut. Viimeksi tänään Urhon Insertissä halusi hankinnoistaan ja tämän kauden "menestyksestä vierittää" vastuuta Medialle, jotka silkkaa pahuuttaan etsivät katkenneita oksia.

Kaitsulle toki se sallittakoon. Saatiin yksi pahviton mitali.
 

Fordél

Jäsen
Edelleen olen sitä mieltä, että en usko tilanteen parantuvan millään valmentajalla. Materiaalissa on edelleen ongelmia ja ne pitäisi paikata ennen kuin tässä voidaan odottaa otteiden selkeää parantumista.

Jos on varaa sekä parantaa materiaalia, että hankkia uusi koutsi niin mikä ettei. Mutta jos on valittavana vain valmentajan vaihto tai pari pelaajaa niin menee jo paljon vaikeammaksi. Itse valitsisin varmastikin näistä ne pari uutta pelaajaa.
 

NightHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
kyllä nyt on jo aika vaihtaa ukkoa penkin päässä. mediassa sanoo, että minardilla ei pärjää. Itse on nuo pelaajat kuitenkin hankkinut ja edes siitä ei ota vastuuta! Olisi edes sen verran miestä Suikkasessa, että myöntäisi omat hankinnat paskoiksi mutta ei.

En tiedä paranisiko tulokset vai ei valmentajavaihdoksen myötä, mutta ei tuo jengi ainakaan huonommin voisi enää pelata. Kun pelaajia ei enää tällä kaudella tule niin ainoa järkevä vaihtoehto on laittaa kaitsu pihalle ja ottaa uusi mies puikkoihin. Ainakin ilmapiiri putsaantuisi ja kaikki saisivat uuden alun.

Johto on heittänyt hanskat tiskiin tältä kaudelta, se on jo sanomattakin selvää. Ihan turha niitten on rutista et pelaajia ei ole markkinoilla. Kummasti vaan jopa divarijoukkueet saavat nhl hyökkääjiä palkattua ja me ei, se on pelkkää paskapuhetta. Nyt loppukausi vedetää tappiota minimoimalla ja ensikaudella taas kohti uusia pettymyksiä.

Kiitos kaitsu kaikesta ja näkemiin!
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tulis se joulu nopeasti ja Nurminen paikalle niin saatais jotain rotia tohon hommaan. Vois käydä pitämässä jonkun inspiroivan puheen Suikkaselle ammattiylpeydestä ja miten kriisitilanteessa toimitaan. Sitten voisi käydä vähän kertomassa pelaajille jotain tosi maagista.

Turha Suikkasta on mihinkään kenkiä jos tilalle ei ole ketään muutakaan! Jos on niin sitten ovi käy! Joku valmentaja joka omaa ihan helvetin hitaan pelityylin, että kaikki ehtii varmasti mukaan tosta joukkueesta.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosiasia kuitenkin on, ettei tuolla materiaalilla kukaan valmentaja pärjää.

Samaa varmaan jalkapallon puolellakin sanottiin Kreikasta ennenkuin voitti Euroopan mestaruuden.

Valmennus ymmärsi, ettei Kreikan pelaajilla pelata niinkuin Barcelona pelaa. Suikkasella olisi paikka näyttää ettei ole yhden tempun poni. Mielestäni joukkue pärjää paremmin pelaamalla huonompaa pelisuunnitelmaa hyvin, kuin että pelaat hyvää pelisuunnitelmaa huonosti.

Rehellisyyden nimissä toki on sanottava, että kyllähän Suikkasen pelisuunnitelma eilenkin tuotti aivan riittävästi maalipaikkoja ottelun voittoonkin.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä kauemmin tämä pistetahti jatkuu, sitä enemmän paineita tulee myös valmentajapotkuille. Jos olisin Kaarnan saappaissa, antaisin Suikkaselle aikaa varsinkin, kun näyttää että pelit rapakon toisella puolella alkaa vielä tässä kuussa.

NHL:n alkaminen tulee heilauttamaan voimasuhteita johonkin suuntaan. Pelicans ei ollut varautunut lakon pitkittymiseen ja senkin vuoksi asiat ovat menneet, kuten ovat menneet. Tottakai lakon loppuminen saattaa aiheuttaa Pelsuissakin parhaan maalintekijän menetyksen KHL:ään. Smolenakin tilalle on kuitenkin vain hommattava sitten korvaaja.

Tietenkin jos nähdään, että Suikkanen ei enää ole se joka tulee hallille ensimmäisenä ja lähtee viimeisenä, kuten viime kaudella, niin sitten kenkää nopeasti. Uskon kuitenkin että Suikkanen ja RP tekevät kaikkensa laivan kääntämiseksi. Toisaalta he voivat pelata omaan pussiinsa ja toivoa potkuja ja silti näyttää voittajilta, koska Pelsujen joukkue on mitä on.

Kyllähän Suikkanen Minardi-puheillaan vei tavallaan pohjaa siltä imagon eteen vuosikausia tehdyltä työltä mitä täällä on tehty. Uskoisin, että Kaarna ei tällaista hyvällä katsele.

Suikkasen potkiminen tässä vaiheessa on riskialtista, koska uudella valmentajalla voidaan hyvin todennäköisesti löytää itsemme karsijan paikalta. Suikkasen ja RP:n johdolla en usko karsintoja nähtävän täällä.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Rehellisyyden nimissä toki on sanottava, että kyllähän Suikkasen pelisuunnitelma eilenkin tuotti aivan riittävästi maalipaikkoja ottelun voittoonkin.
Kyllä siellä oli esim Sopasellakin voiton avaimet kädessä, mutta voi vittu ku ei pysty, ni ei pysty :( Joka matsissa on kyllä paikat mistä tehdä maalin ja voittaa matsi, mutta kun ylitetään vastustajan siniviiva, ni välittömästi alkaa mailan puristaminen rystyset valkosena. Jännää muuten, että toi 3-kenttä on ollu tehokkain/saannut eniten tekopaikkoja peleissä. 1 on ollut minusta ihan hengetön parit viimepelit, eli sieltä siirtäisin jotain pelaajaa jonnekin ja jonkun tilalle. Pikkaraisen vois heivata vaikka 4-kentään, mutta jos vanhat merkit pitää paikansa, niin Kakerock viilettää Pikkaraisen ja Pärssisen kanssa samassa kentässä loppukauden, ellei joku loukkaannu. Mä veikkaan, että Nurmisella kuuluu suuri osa viimekauden pelicanssin menestyksessä. Toistan itseäni ja sanon, että en vieläkään vaihtaisi valmentajaa, koska joka tapauksessa me Suikkaselle maksetaan palkkaa ja jos se lentäis pihalle, ni ei varmaan kaarna laittais massia pelaajiiin enää, kun pitää maksaa uuden koutsin massit. Eli jos saatais 2 pelaaja joukkueeseen lisää niin voisi alkaa näyttämään paremmalta. Mutta meinaa karata offtopikiksi, niin jatkan muussa ketjussa purkautumista :D
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos olisin Kaarnan saappaissa, antaisin Suikkaselle aikaa varsinkin, kun näyttää että pelit rapakon toisella puolella alkaa vielä tässä kuussa.

NHL:n alkaminen tulee heilauttamaan voimasuhteita johonkin suuntaan.

Nytkö se NHL taas alkaa? Olen kuullut tuon lauseen vähän turhan monta kertaa syksyn aikana. Jostain on nyt päästy sopuun, mutta edelleen on kuulemma erimielisyyksiä. Tästä voi olla vielä pitkä matka sopuun. Ilmeisesti Kaarna ja kumppanitkin ovat koko ajan eläneet siinä uskossa, että "näiden uutisten jälkeen NHL varmasti alkaa pian". Sitten on jätetty reagoimatta ja seuraus on nähdyn kaltainen.

Voimasuhteet varmasti heilahtavat mikäli NHL alkaa, mutta en pidättelisi hengitystäni Pelicansin nousun suhteen. Tällä pelillä ei pärjätä sen enempää NHL-miehiä kuin SM-liigamiehiä vastaan. Ei noilla kaikilla joukkueilla kovin ratkaisevissa rooleissa ole kavereita rapakon takaa tälläkään hetkellä ja jatkuvasti otetaan pataan Bluesilta, SaiPalta, Ässiltä ja kumppaneilta.

Eli: Muutoksia tarvitaan, alkaa NHL tai ei ala. Itse en edelleenkään vaihtaisi Suikkasta, mutta pelaajistoon tarvitaan se ykkössentteri ja ainakin yksi laituri. Puolustus ei toimi, mutta ei nuo puolustajat noin huonoja ole oikeasti. Siinä on Suikkasen vastuu, että saa pelaamaan nuo kaverit selvästi paremmin kuin on nähty. Siihen täytyy pystyä.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nytkö se NHL taas alkaa?

Minä en ole uskonut NHL:n alkamiseen ennen eilistä. En ota kantaa enempää siihen mitä kaverisi tai Pelicans on uskonut.

Sinulta varsin osuvaa pohdintaa tuossa myöhemmin. Varsinkin Suikkasen (vai Lehtosen) kyvyt organisoida puolustuspelaamista mietityttävät minuakin. Viime kaudella moni ajatteli, että kärkihyökkääjät hyytyivät loppumetreillä. Itse olen sitä mieltä, että Pelicansin puolustuspeli oli ratkaisevan verran Jypin puolustusta huonompi.

Suikkanen olikin huudellut vuorostaan Timo Nummelinille TPS:n taitavien puolustajien perään. Linkki vie Ilta-Sanomien Urheilu-osioon.
Kai Suikkanen Timo Nummelinille: - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että Suikkanen oikein kaipaa potkuja itselleen. Vielä on aika ohuet pilkkijäät.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
. Viime kaudella moni ajatteli, että kärkihyökkääjät hyytyivät loppumetreillä. Itse olen sitä mieltä, että Pelicansin puolustuspeli oli ratkaisevan verran Jypin puolustusta huonompi.

Minun mielestäni ero oli vielä eksaktimpi. JYP oli parempi omassa suurimmassa vahvuudessaan (alivoima) kuin Pelicans omassaan (ylivoima). Koska nämä vahvuudet asettuivat vastakkain, ratkaisevon taistelu käytiin sillä sektorilla. Finaalisarja oli taputeltu siinä vaiheessa, kun Suikkanen sanoi lehdistötilaisuudessa (olisiko ollut kolmannen pelin jälkeen): "nuo alivoimamaalit vituttaa."

Mitä pidemmälle pelit jatkuivat, sitä enemmän Pelicansin ylivoimapeli muuttui pelokkaaksi ja JYPin alivoima urheammaksi sekä vastaiskuvalmiimmaksi.

Se, mikä tästä yksityiskohdasta tekee merkittävän tässä ketjussa on tämä: Pelicans romahti omassa vahvuudessaan nimenomaan henkisesti vaikka psyykkaaminen ja ihmisjohtaminen sekä voittamaan rohkaiseminen piti olla Suikkasen keskeisintä osaamista. Juuri siinä hän epäonnistui.
 

Blackorange

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Mestis
kyllä nyt on jo aika vaihtaa ukkoa penkin päässä. mediassa sanoo, että minardilla ei pärjää. Itse on nuo pelaajat kuitenkin hankkinut ja edes siitä ei ota vastuuta! Olisi edes sen verran miestä Suikkasessa, että myöntäisi omat hankinnat paskoiksi mutta ei.

Eikös se juuri myönnä sanoessaan että joukkue on yks vit** Minardi?

Ihmeen herkkähipiäistä porukkaa niin täällä kuin KooKoon puolella. Miksei pelaajia saisi kritisoida jos he pelaavat päin persettä, tai selkä pystyssä laiskotellen ja diivaillen? Jos mä olisin Kaitsu, niin ruoskisin porukkaa juuri samalla tavalla. Mitä päänsilittely ja paijaaminen auttaa, jos porukka on viimeisenä sarjassa.

Pelaajan kannattaa tossa vaiheessa jo omatoimisesti lähteä kopista jos ei kestä aiheellista kritiikkiä, ei välttämättä tässä tapauksessa kun en ole sitä läheltä seurannut, mutta yleisellä tasolla. Pelaajien pitäisi olla miehiä eikä mitään pumpulissa kasvatettuja poikia. Juuri pojista miehiä Kaitsu teki vuosi sitten kun antoi hävitä ilman reagointia. Ei pelkät humanistit pärjää jääkiekkovalmentajina, vaikka täällä sellainen käsitys ilmeisesti onkin.
 

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
Yksi näkökulma on Suikkasen Minardi heitto: liian paska materiaali, ei tällä pysty parempaan. Toinen perspektiivi on tarkastella valmennuksen heikkouksia ja miten ne näkyvät pelissä tällä hetkellä.

1. Paskallakin materiaalilla pitäisi pystyä rakentamaan edes siedettävä ylivoimakuvio (vrt. paskat maat mm-kisoissa). Tässä ei ole onnistuttu.

2. Joukkueen takana seisominen: onko Suikkanen sitä mieltä että joukkueen suoritukset paranevat valmentajan ottaessa pesäeroa huonoihin esityksiin? Onko Suikkanen lyönyt hanskat tiskiin?

3. Hävisikö Suikkasen ote joukkueeseen Nurmisen lähdön myötä? Oliko Nupe kuitenkin enemmän Pelicansille kuin mv-valmentaja ja maskotti?

Oma mielipide: ollaan kuljettu yksi tie loppuun. Jää hyvästi Kaitsu, olet rakas, mutta nyt sinun on mentävä.

Hyvä kirjoitus! Jos Suikkanen ei ota tästä mitään vastuuta, että on ollut tämän joukkueen kokoamisessa myös mukana, niin on aika uskomaton juttu? Kertoisi suoraan, että virheitä on tehty! Toivottavasti Pelicans johto tekee nyt ne tarvittavat toimenpiteet ja äkkiä, en todellakaan halua nähdä täällä karsintoja taas keväällä!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Pelaajan kannattaa tossa vaiheessa jo omatoimisesti lähteä kopista jos ei kestä aiheellista kritiikkiä, ei välttämättä tässä tapauksessa kun en ole sitä läheltä seurannut, mutta yleisellä tasolla.

Sinun kannattaisi varmaan päättää puhutko yleisellä tasolla vai et. Kovasti tilität ikään kuin puhuisit Suikkasen tekemisistä, mutta silti lopetat avautumisesi boldaamaani. Ihan kiva silti, että pelaajamme mahdollisesti saavat neuvoja ihan Kouvolasta (?) saakka. Toivottavasti ottavat neuvoista vaarin.

Mutta asiaan. Itsenäisyyspäivänkin kunniaksi lievästi lepyttyäni ja asioita mietittyäni olen vaihtanut mieleipiteeni parempaan. Suikkanen kulkekoon hankkimansa Via Dolorosansa ihan itse loppuun saakka varsinkin kun pleijaripaikka on nyt menetetty.
 

Jamiiism

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Niin, ei voi väittää etteikö Kaitsu olisi ollut tärkeä osa Pelicansin historiaa mutta jokin tässä nyt mättää. Kyökkipsykologinen puoleni kertoo, että Kaitsun heitot medialle "miniardisista" pelaajista syövät muutenkin joukkueen heikkoa itsetuntoa. Minun mielestäni hyvään joukkuehenkeen ei myöskään kuulu puhua paskaa toisista, mutta kai Suikkasella (pun intended) siihen jonkinlainen oikeus on tämän kauden heikkojen suoritusten jälkeen.


En usko Suikkasen yksin olevan syyllinen (enemmän minua harmittaa tämä "hälläväliä" asenne pelaajilta kaukalossa...), mutta jonkinlainen uusi tuulahdus voisi tehdä pojille terää. Ehkä uusi valmentaja uudella taktiikalla saa tästä joukkueesta jotain irti. Elikkä byebye Kaitsu-baby!!!
 

NightHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Komppaan täysin edellistä postausta! Joku sanoi, että jos kaitsu ei saa tätä venettä kääntymään niin kuka saa?

Nyt ollaa melkeen puolessa välissä sesonkia ja vain 1 piste karsijan paikalta ja ipalla 1 peli vähemmän. Mun mielestä oleellinen kysymys on, voiko joku vetää tota sakkia enää huonommin kun kaitsu?

Ihan sama mitkä meriitit kaitsulla on, mutta me karsimme keväällä ja se alkaa olemaan varma. Radek lähtee 2 matsin päästä ja sitten vasta lirissä ollaan. Myllyniemi ykkös veskana ja ykkösketju aivan kuraa.

Eli huonommin kuin kaitsu ei varmasti voi vetää kukaan ammattivalmentaja joten ainoa oikea ratkasu on antaa kaitsulle fudut ja uusi mies puikkoihin. ainakin se puhdistaisi ilmapiirin ja pelaajat saisivat uuden mahdollisuuden.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Komppaan täysin edellistä postausta! Joku sanoi, että jos kaitsu ei saa tätä venettä kääntymään niin kuka saa?

Nyt ollaa melkeen puolessa välissä sesonkia ja vain 1 piste karsijan paikalta ja ipalla 1 peli vähemmän. Mun mielestä oleellinen kysymys on, voiko joku vetää tota sakkia enää huonommin kun kaitsu?

Ihan sama mitkä meriitit kaitsulla on, mutta me karsimme keväällä ja se alkaa olemaan varma. Radek lähtee 2 matsin päästä ja sitten vasta lirissä ollaan. Myllyniemi ykkös veskana ja ykkösketju aivan kuraa.

Eli huonommin kuin kaitsu ei varmasti voi vetää kukaan ammattivalmentaja joten ainoa oikea ratkasu on antaa kaitsulle fudut ja uusi mies puikkoihin. ainakin se puhdistaisi ilmapiirin ja pelaajat saisivat uuden mahdollisuuden.

Itse olen puolestani eri mieltä. "Myllyniemi ykkösveskana ja ykkösketju aivan kuraa", siinä se ongelma on, ei Kai Suikkasessa.

Jos Suikkaselle annettaisiin kenkää vaan siitä syystä, että ei voisi huonomminkaan mennä, niin sitten on turha unelmoida Smolenakin jatkostakaan, sillä rahaa palaa uuden valmennuksen palkkaamiseen. Lisäksi en usko markkinoilla olevan hyvää valmentajaa, joka haluaa tulla loppukaudeksi Lahteen valmentamaan joukkuetta, jossa on Myllyniemi ykkösveskana ja ykkösketju aivan kuraa. Siinä menisi helposti hyvän valmentajan maine puolessa vuodessa, aivan kuten Suikkasenkin maine meni monien silmissä.
 

Fordél

Jäsen
Itse olen puolestani eri mieltä. "Myllyniemi ykkösveskana ja ykkösketju aivan kuraa", siinä se ongelma on, ei Kai Suikkasessa.

Jos Suikkaselle annettaisiin kenkää vaan siitä syystä, että ei voisi huonomminkaan mennä, niin sitten on turha unelmoida Smolenakin jatkostakaan, sillä rahaa palaa uuden valmennuksen palkkaamiseen. Lisäksi en usko markkinoilla olevan hyvää valmentajaa, joka haluaa tulla loppukaudeksi Lahteen valmentamaan joukkuetta, jossa on Myllyniemi ykkösveskana ja ykkösketju aivan kuraa. Siinä menisi helposti hyvän valmentajan maine puolessa vuodessa, aivan kuten Suikkasenkin maine meni monien silmissä.

Tossa yllähän se on tiivistetysti se ongelma. Materiaali kusee, ei valmennus. Tosin materiaalin kusemisesta kantaa vastuuta valmennus, joka on ollut sitä rakentamassa. Eli ainakin seuraavassa työpaikassa kannattaa jonkun osaavan kaverin olla Kaitsun kanssa kasaamassa hänelle sopivaa joukkuetta. Pelicansissa se tuntui menevän tänä vuonna ihan reisille, mutta varmasti Suikkanen on ottanut tästäkin paljon opiksi. Se on kuitenkin menestyvän valmentajan edellytys.

Ihan samaa mieltä myös tosta toisesta kappaleesta ja itsekin olen koittanut sitä toitottaa. Jos Suikkaselle annetaan potkut, kulutetaan resursseja, joille olisi paljon enemmän kysyntää materiaalin ongelmakohtien paikkaamisessa. En usko, että kukaan pystyy tälle materiaalille tekemään "Suikkasia". Mielummin käyttää ne resurssit pelaajiin ja vaikka rakentaa jo tulevan kauden runkoa kuin vaihtaa valmentajaa. Toki jos ensi kauden valmentaja olisi jo nyt saatavilla niin ehkä se vähän puoltaisi vaihtoa, mutta siltikin antaisin Suikkasen hoita tämä sotku ja uusi valmentaja aloittakoot puhtaalta pöydältä ilman tällaista painolastia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös