Kysymyksiä KHL:stä

  • 6 350
  • 6

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ei näkynyt moista ketjua täällä olevan, ja olen tainnut jo itse muutamia kysymyksiä tästä tavallaan kiehtovasta ja vielä itselle tuntemattomasta liigasta pistellä "vääriin" ketjuihin joten avataanpas oma paikka ihmettelyille.

Aloitetaanpas ihan perussetillä, katseletteko pelejä streameista? Minkälaatuisia löytyy ja löytyykö niitä joka peleihin helposti sekä höpötteleekö niissä joku Venäjää häiritsevästi koko matsin? Vaatiiko Venäjän kielen taitamista pystyä seuraamaan liigaa jollakin tasolla?

Olenko uneksinut joistain mainoksista jotka olisivat näkyneet esimerkiksi Nelonen Pro:lla että näyttäisi jonkun pelin? Mikäli on näkynyt niin jatketaan jatkokysymykseen, onko kukaan selostaja asiantuntevasti ja pätevästi pystynyt selostamaan otteluita Suomeksi?
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Aloitetaanpas ihan perussetillä, katseletteko pelejä streameista? Minkälaatuisia löytyy ja löytyykö niitä joka peleihin helposti sekä höpötteleekö niissä joku Venäjää häiritsevästi koko matsin? Vaatiiko Venäjän kielen taitamista pystyä seuraamaan liigaa jollakin tasolla?

Livetv.ru on se paikka, jonka kautta pelejä katson. Ainakin niistä peleistä, joita olen katsonut, niin on ollut useita vaihtoehtoja mistä katsoa samaa peliä. Mielestäni ovat ihan hyvää laatua ja selostus on venäjäksi.

En osaa venäjän kieltä ollenkaan, mutta se ei ole haitannut KHL:n seuraamista. KHL:llä on nettisivut englanniksi (en.khl.ru), johon tulee kyllä päivityksiä. Myös oman suosikkini, Lev Prahan seuraamista yleisellä tasolla helpottaa se, että nettisivuja voi lukea englanniksi.

Olenko uneksinut joistain mainoksista jotka olisivat näkyneet esimerkiksi Nelonen Pro:lla että näyttäisi jonkun pelin? Mikäli on näkynyt niin jatketaan jatkokysymykseen, onko kukaan selostaja asiantuntevasti ja pätevästi pystynyt selostamaan otteluita Suomeksi?

Niin ainakin viime kaudella Nelonen Pro näytti pelejä, tällä kaudella ilmeisesti ei. Antti Mäkinen on osoittanut osaavansa selostaa KHL:ää hyvin. Kyllä sitä mielellään katsoisi pelejä Mäkisen selostuksella.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Aloitetaanpas ihan perussetillä, katseletteko pelejä streameista? Minkälaatuisia löytyy ja löytyykö niitä joka peleihin helposti sekä höpötteleekö niissä joku Venäjää häiritsevästi koko matsin? Vaatiiko Venäjän kielen taitamista pystyä seuraamaan liigaa jollakin tasolla?

Jaa millälailla häiritsevästi? Jos selostaja eläytyy hyvin peliin, on sitä ihan mielekästä kuunnella, kokemusta on myös NHL:n seuraamisesta ranskan kielisellä selostuksella joka myös oli ihan hyvää kuunneltavaa. Liigan seuraamiseen ei todellakaan tarvita kielitaitoa.

Antti Mäkinen on loistava KHL-selostaja, tuntee pelaajat ja joukkueet sekä lausuu nimet hyvin. Kuitenkin alkuperäisselostus ja -lähetys on mielestäni parempi sillä tunnelmaan pääsee paremmin mukaan, eikä hallin ääniä ole otettu niin minimiin kuten 4pro lähetyksissä. Toisaalta TV:stä katselu voittaa aina tietokoneen ääressä istuskelun ja striimit eivät ole aina niin laadukkaita että ne voisi kytkeä TV:seen.

LiveTV:n sopcast -striimit on muuten laadultaan ylivoimaisia. Eli eikun sopcastia lataamaan.
 

Jovana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Сибирь Н
Itse olen seurannut KHL:ää jo useamman vuoden kokemuksella. Pelipäivinä ihan googlettamalla olen löytänyt hyviä streamejä mitä olen katsellut. (Toki viimekaudella katsoin myös nelonen pro:lta ja viasat hockey:lta).

Netistä katsomani ottelut ovat yleensä aina venäjänkielellä selostettuja. Aluksi se kuulostaa oudolta, mutta kaikkeen tottuu. Kyllä sieltä pelaajien nimet tunnistaa.

Youtubessa KHLofficialvideo-kanavalla (Linkki: ÐšÐ¾Ð½Ñ‚Ð¸Ð½ÐµÐ½Ñ‚Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð°Ñ Ñ…Ð¾ÐºÐºÐµÐ¹Ð½Ð°Ñ Ð»Ð¸Ð³Ð° - YouTube ) on otteluiden maalikoosteita. Myös pelaajien haastatteluja yms. Sieltä on myös kätevä seurata, mikäli KHL kiinnostaa.
 
Näistä linkityksistä on annettu ohjeet 24.7.2012.

Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Moderaattoreilla on asiaa

Nimimerkki Jovana selviää tämän kerran varoituksella, mutta jatkossa jokainen linkitys pitää olla tehty selkokielisesti tai seurauksena on pelikieltoa. Sama ukaasi koskee myös muita kirjoittajia.

Moderaattorit
 

Number 11

Jäsen
Livetv.ru on se paikka, jonka kautta pelejä katson. Ainakin niistä peleistä, joita olen katsonut, niin on ollut useita vaihtoehtoja mistä katsoa samaa peliä. Mielestäni ovat ihan hyvää laatua ja selostus on venäjäksi.

Onko niissä streameissa parempi kuvanlaatu kuin noissa jälkikäteen katsottavana olevissa peleissä?

Edit. Tämän aamun Amur-Lokomotivia katselin tuolta ja taso valitettavasti sellainen, ettei noita nyt kovin suurella nautinnolla pysty katsomaan. Harmi.
 
Viimeksi muokattu:

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Näistä linkityksistä on annettu ohjeet 24.7.2012.

Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Moderaattoreilla on asiaa

Nimimerkki Jovana selviää tämän kerran varoituksella, mutta jatkossa jokainen linkitys pitää olla tehty selkokielisesti tai seurauksena on pelikieltoa. Sama ukaasi koskee myös muita kirjoittajia.

Moderaattorit

Niin, tästähän rapsahtaa muutama viikko penalttia tai sitten nimimerkkini poistuu. Mutta, voisiko arvon moderaattorit laittaa vaikka oman "ison osion" nettistreemejä kaipaileville? Aika helvetin arpaa on nykyään ainakaan tältä foorumilta löytää keskusteluista streemejä tai sitten olen yksinkertaisen tyhmä löytämään niitä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös