Lipunmyynti finaaleihin

  • 14 412
  • 86

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ja täsmennän vielä sen verran, että systeemiä ei toki voi kesken hektisen playoff-sarjan muuttaa näin radikaalisti. Tai siis voi, koska Suomi ja SM-liiga, ja näinhän liigalla on aina tapa toimia, tiedottamisen ja suunnitelmallisuuden alkeita vasta opetellaan. Toivottavasti seuraavissa pudotuspeleissä on vielä tästä eteenpäin kehitelty systeemi toiminnassa ja siitä tiedotetaan kunnolla etukäteen.

Sinänsä on hyvä kysymys, että onko "ikifaneille" annettu nyt tarpeeksi saumaa ostaa niitä lippuja?
- Kausikortin omistamalla voi hankkia playoff-kausikortin
- Kausikortin voi ostaa myös melko myöhään runkosarjan aikana
- Ite jonottamaan lippuluukulle
- Jollain keinolla pois duunista ja ite jonottamaan lippuluukulle
- Kaveri jonottamaan lippuluukulle

Samojen kriteerien alla myös gloryhunterit joutuvat operoimaan. Oon vuosien varrella ihmetelly miksei Pelicans saa enempää kuin ~1700 kausaria myytyä. Josko tämän lippurumban jälkeen kausarin (ja playoff-kausarin) hankkijoita alkaisia löytyä lisää?

Tietty vois harkita pelkkää playoff-kausariakin niille jotka oikeesti haluaa nähä matsit ekasta viimeseen, eikä herää vasta semeissä tai finaaleissa gloryhunttaukseen. Tosin se veisi arvoa runkosarjan kausikortilta ja ei siksi ole suoraan toteuttamiskelpoinen.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Minusta tämä uusi kokeilu oli hyvä. Kerrankin myös ne ihmisryhmät, jotka eivät omista tietokoneita verkkopankkitunnuksineen (esim. seniorikansalaiset), ja jotka lähtivät jonoon, saattoivat saada pääsylipun itselleen. Tätä mahdollisuuta heillä ei ole aikaisemmin ollut, kun kaikki liput myytiin/varattiin loppuun puhtaasti internetin kautta muutamassa minuutissa. Turha tätä käytäntöä on moittia vaín siksi, että itse ei onnistunut livahtamaan työmaalta jonoon ja saamaan pääsylippua. Samalla saatiin kirkkonummelaista trokaria näpäytettyä.

Todellakin, ilman lippua jäi edellisellä myyntikerralla iso joukko tuttavia, minä mukaan lukien, koska ei voinut päästä Lippupalvelun sivustolle asiakasruuhkan takia, vaikka ennen lipunmyynnin alkamisaikaa oltiinkin valmiina. Tasan klo 9.00 tuli vain ilmoitus jostain "täydestä jonosta" ja tiedote, että "asiakas siirretään Lippupalvelun Etusivulle/Kotisivulle". Siinä kaikki. Lippupalvelun lipunmyynti ei vaan toimi massiivisen yht'aikaisen kysynnän vuoksi, se on suunniteltu rauhallisten runkosarjaotteluiden myyntiä varten... samoin kuin Isku Areenakin =) .

Nimimerkillä: "yhä edelleen ilman finaaliottelukokemusta Isku Areenalla, vaikka kuinka tahtoisin sinne päästä".
Trokareilta en lippua osta, siinä kulkee mun raja.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Seuran vastine lipunmyyntiasiaan:
Finaalien lipunmyynti | Pelicans

Näin toimittiin, jotta mahdollisimman moni lahtelainen ja päijäthämäläinen saisi mahdollisuuden päästä paikan päälle kokemaan turkoosia lätkähuumaa.

- Lisäksi toimenpiteillä haluttiin mm. estää ja ainakin hankaloittaa mustan pörssin lippukauppaa, jota kahden ensimmäisen finaaliottelun lipunmyynnissä oli valitettavasti havaittavissa. Tämä ongelma nousi esille etenkin nettimyynnissä, toteaa markkinointijohtaja Tomi-Pekka Kolu.
Kyllähän asia ihan oikeasti on juuri näin. Alkuperäinen myyntijärjestelmä on mun mielestä hyvin pitkälti susi. Nyt otettiin ensimmäinen steppi "oikeanlaisen" järjestelmän suuntaan ja se ensimmäinen steppi on nimenomaan lippujen päätyminen Lahteen ja Päijät-Hämeeseen.

Sen jälkeen vasta voidaan ruveta kehittämään systeemiä eri kohderyhmien, eli lähinnä niiden "ikifanien" ja aktiivisten irtolippulaisten kannalta. Mun nähdäkseni on turha väittää, että tässä olisi jotenkin erityisesti kustu ikifanien nilkoille ja levitetty punaista mattoa gloryhuntereille. Systeemi on kaikille sama ja tosiaan kausikortilla säästyy koko paskalta.

Seuraavana kehityksenä pitäis luoda joku väliporras kausikorttilaisten ja "nimettömien nettiasiakkaiden" väliin. Kenties jonkinlainen seuran jäsenyys jossakin rekisterissä, johon ei riitä pelkkä ilmoittautuminen, mutta jolla saa riittävän edun irtolipunmyynnin alkaessa.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Aivan täyttä bullshittia!

Ihmisiä ilman internettiä on nykyään helvetin vähän. Tiedän.....vanhukset, kuten oma äitini, eivät välttämättä omista tietokonetta. Miten paljon he käyvät jääkiekkopeleissä? Ja jos haluavat mennä, poika, pojanpoika, naapuri, talonmies varmasti ystävällisesti auttaa omalla netillään. Eivät nämä seniorit pomminvarmasti myöskään lähde jonottamaan lippuja.

En todellakaan hyväksy, että minun pitäisi osoittaa olevani "ikifani" seisomalla jonossa.

Onko se hienoa seisoa jonossa ja saada seisomapaikkalippu, jos nyt sitten saa mitään? Minä haluan istumalipun. Jo on perkele mennyt kuntoiluksi tuo joukkueen kannattaminenkin. Ainakin siitä seisomisesta pitäisi saada pelicansin pinssi takkiin, niin muutkin näkisivät miten olen jaksanut ihan fyysisesti käydä sokkarilla seisomassa! Vain sellaiset teräsmiehet ovat tosifaneja jotka ansaitsevat lipun.

Lippupalvelun sivut ovat toimineet aivan hyvin jokaisen playoffmatsin alla. Se on sitten toinen juttu jos ei osaa käyttää sivuja. Itsekin olisin jäänyt liputta joka kerta, jos olisin tyytynyt siihen "sivulla maksimimäärä ostajia" viestiin tai "tällä hetkellä loppuunvarattu" tekstiin ja lyönyt koneen kiinni. Olen kuitenkin saanut lipun tai kaksi joka matsiin ja jopa haluamaani katsomoon.

Koneella ja netillä pyöritetään helvetin paljon isompiakin asioita kuin jääkiekko-ottelun lipunmyynti. Miten tämä nyt on niin vaikea asia hoitaa.....juoksematta, seisomatta ja vituttamatta?

Edelleen ole trokaamista vastaan kuten suurin osa täällä. Sen estämiseen pitää pystyä kehittämään joku toinen keino.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Ei mitään häränpaskaa!

On täysin oikeus ja kohtuus, että myös fyysisesti jonoissa olevat asiakkaat saavat lippunsa. Tai ainakin hyvän mahdollisuuden siihen tällaisen ratkaisun kautta.
Ei se yksi tunti ennakkomyyntiaikaa vie hallista montaakaan sataa paikkaa. Tarkoitan sitä, että yhdessä myyntipisteessä asiakasta kohden kuluu aikaa ehkä noin 2 minuuttia, maksamistapahtuma mukaanlukien. Tällä tahdilla noin 30 asiakasta ehti saamaan lippunsa sen tunnin aikana. Jos näistä jokainen olisi ottanut sen max. 4 lippua, olisi korkeintaan ehtinyt mennä kaupaksi vain 120 paikkaa/ lipunmyyntipiste.
Ilmoitettuja lippujen myyntipisteitä on Lahden seudulla yhteensä 10, joten noin 1200 lippua vain meni ennakkomyynnissä. Miten tämä ratkaisu voi olla vääryys, sillä nettimyyntiin lienee silti jäänyt noin 2/3 hallin kapasiteetista? (Play Off-kausikorttilaisia sekä K-Reippaan juniorikorttilaisia on yht. noin 1500).

Markkinointipäällikkö Tomi-pekka Kolu täsmentää Isku Areenan kapasiteettia pudotuspeleissä Pelicansin kotisivuilla: Loppuunmyyty vai ei? | Pelicans
Noh, vääryys se on tietysti, kun itse jää ilman lippua ja joku muu sellaisen saa. Tervetuloa meidän liputtomien kiekkojännäreiden kasvavaan joukkoon =) .
Ei aina voi olla etuoikeutettu (ellei sitten omista kausikorttia).

Juu, ja olen aikaisemmissa ottelusarjoissa tehnyt lippuostoksia netissä Lippupalvelun sivuilla, joten en ole nettikaupankäynnissä poropeukalo. Sivusto tukkeutui sunnuntaina suuren samanaikaisen kuormituksen vuoksi ja kas kummaa, silloin et vaan saa sitä lippuasi edes netistä (tai varsinkaan sieltä).
 

BaronFIN

Jäsen
Laitetaan nyt tästä jotain opittavaa ITSELLENI tulevaisuutta silmällä pitäen.

Koko tilanne finaalien osalta on yllättänyt itseni täysin housut kintuissa ja en valita siitä pätkääkään, naurattaa lähinnä. En voi kuitenkaan missään nimessä valittaa, sillä jokaiseen finaaliin olen saanut tähän mennessä lipun (toivoa niille joilla ei lippua ole), joskin tänään vain korkeampien voimien siunaamana ja valitettavasti mahdollinen seitsemäs finaali jää kyllä väliin sillä en vain mitenkään pysty keskellä normaalia työpäivää järkkäämään töitäni niin että pääsisin puolenpäivän lipunmyyntiin fyysisesti tiskille... Jos joku palstalainen haluaa muuten trokata minulle mahdollisen seitsemännen finaalin lipun, jos siihen on tarvetta tulevaisuudessa, niin yv:tä vain sitten kehiin, vink vink....

Olen sellainen penkkiurheilija, että olen käynyt Reipas Lahden divariajoista alkaen tasaisesti hallilla, noin 10-20 peliä kaudessa, vaihdellen paikkoja seisomapaikkojen ja klubituolien välillä. Rahaa palanut helposti jonkun kausarin verran, mutta kausarin sijasta olen halunnut tukea seuraa sitten ostamalla hiukan kalliimpia lippuja. Nyt tästä jotain oppineena otan ensi kaudelle sen kausarin, vaikka sitten hiukan halvemman, jonka takia seuran kokonaistulo minulta tulee tippumaan, mutta tulenpahan samalla varmistaakseni sen, että jos playoffeihin tulee tulevaisuudessa tarvetta, niin eipähän tarvitse luottaa korkeampiin voimiin lipunmyynnin suhteen.

Veikkaan että ensi vuoden kausarimyynti tulee vetämään suhteellisen hyvin, mutta kokonaistulo voi hiukan laskea tähän kauteen. We'll see.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Ei se yksi tunti ennakkomyyntiaikaa vie hallista montaakaan sataa paikkaa. Tarkoitan sitä, että yhdessä myyntipisteessä asiakasta kohden kuluu aikaa ehkä noin 2 minuuttia, maksamistapahtuma mukaanlukien. Tällä tahdilla noin 30 asiakasta ehti saamaan lippunsa sen tunnin aikana. Jos näistä jokainen olisi ottanut sen max. 4 lippua, olisi korkeintaan ehtinyt mennä kaupaksi vain 120 paikkaa/ lipunmyyntipiste.
Ilmoitettuja lippujen myyntipisteitä on Lahden seudulla yhteensä 10, joten noin 1200 lippua vain meni ennakkomyynnissä. Miten tämä ratkaisu voi olla vääryys, sillä nettimyyntiin lienee silti jäänyt noin 2/3 hallin kapasiteetista? (Play Off-kausikorttilaisia sekä K-Reippaan juniorikorttilaisia on yht. noin 1500).
Tämäpä mielenkiintoista, olisi kiva saada lippupalvelun/sokoksen ammattitaitoisen henkilöstön vastine miksi tilanne paikanpäällä meni näin:
  • Sokoksen lipunmyynti myi pelkkiä istumapaikkoja klo 12:00 alkaen. Ilmoittivat, että tällainen ohjeistus oli tullut ja että seisomapaikkojen myynti alkaa klo 13:00.
  • Kello 12:23 ilmoittivat, että hallin istumapaikat myyty, nyt myydään vain klubipaikkoja. Minuuttia myöhemmin huusivat, että kaikki paikat loppu ja nyt aloitetaan myymään seisomakatsomoita (!)
  • klo 12:37 kaikki oli täältäkin menneet.
  • 12:56 palautui joitakin kappaleita myyntiin ja sieltä sitten irtosi yksi lippu itselleni. Epäilivät Sokoksen myynnissä, että seisomakatsomoista jätettiin jotain kiintiötä klo 13:00 nettimyyntiin.
Tosiaan olisi mielenkiintoista tietää miten voi lipunmyynti mennä tukkoon kun kuitenkin suht jouhevasti kykenevät myymään stadionkonsertteja isommalla volyymilla.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Nyt tästä jotain oppineena otan ensi kaudelle sen kausarin, vaikka sitten hiukan halvemman, jonka takia seuran kokonaistulo minulta tulee tippumaan, mutta tulenpahan samalla varmistaakseni sen, että jos playoffeihin tulee tulevaisuudessa tarvetta, niin eipähän tarvitse luottaa korkeampiin voimiin lipunmyynnin suhteen.
Tässä on nähdäkseni ensimmäinen kommentti, jossa sitä ikifaniutta toteutetaan ihan konkreettisesti.

Osa on ottanut henkilökohtaisena loukkauksena sen, että ikifania "nöyryytetään" seisottamalla lippujonossa. Tosin ymmärrän harvinaisen hyvin sen vitutuksen määrän jos lippu ois jääny maanantaille saamatta.

Mut eihä siinä, palataa vanhaan systeemin ja ekojen joukossa lähtee 10 lipun setti netin välityksellä kohti jotain Poria. Seuraava kympin setti Jyväskylään.

EDIT: En o Kolu
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kohtuullisinta olisi varmaan, että sekä nettiin että lipunmyyntipisteisiin varattaisiin molempiin sopiva määrä lippuja. Suhteesta en osaa nyt sanoa, mutta vaikka nyt heittona 1:1. Lisäksi rajoituksena max 2 lippua per lärvi. Tietty tuo rajoitus voi perheellisiä katsojia (kuten minä) saattaa ärsyttää, mutta jos koko perheen voimin halutaan matsiin, niin mikä estää äitiä ja iskää molempia joko jonottaa tai hakea lippuja netistä. Jonottamalla olisi mahkat saada paikat koko neljälle vierekkäin ja netin kauttakin paikat yhteensä neljälle, mutta ei kaikki samassa porukassa.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Pelletouhu on lievä ilmaisu tuosta lipunmyyntikäytännöstä ja kertoo kaiken oleellisen seuraorganisaatiosta ja sen tilasta. 4 lipun ostorajoitus per naama olisi ollut ihan riittävä rajoitus trokareiden suuntaan. Omalla kohdallani kyseinen manööveri vain vahvistaa entisestään ennakkoluuloja Pelicansia ja Lahtea kohtaan!
Yks typerimmistä kommenteista vähään aikaan koko Jatkoajassa :D

Haluutko tarkentaa, että kun asia vain vahvistaa ennakkoluuloja Pelicansista seuraorganisaationa, niin millä kaikilla muilla osa-alueilla täällä on viime aikoina perseilty? Ja mikäli oot niitä keskisuomalaisia lantajaakkoja, niin sama on vieraskiintiö 350 lippua kuin oli lauantaina JYPin kotimatsissakin.

EDIT: Lainatun kirjoittajan asunpaikka näyttäiskin olevan, kuinkas muutenkaan, Espoo.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Omalla kohdallani kyseinen manööveri vain vahvistaa entisestään ennakkoluuloja Pelicansia ja Lahtea kohtaan!

Nyt meni kyllä yöunet!

Mitä me lahelaiset voisimme tehdä että saisimme leikkurin ennakkoluulot poistettua? Tuo kirjoitus laittoi oman arvomaailman aivan uuteen uskoon. Nyt ahistaa ja jumalattomasti!!
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Nyt meni kyllä yöunet!

Mitä me lahelaiset voisimme tehdä että saisimme leikkurin ennakkoluulot poistettua? Tuo kirjoitus laittoi oman arvomaailman aivan uuteen uskoon. Nyt ahistaa ja jumalattomasti!!
Onhan ennakkoluulokin sivistyksen alkeellinen muoto. Jos ei tiiä mistään mitään, niin on sitten ees niitä ennakkoluuloja :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös