"Kuka sanoi näin" -trivia

  • 4 358
  • 29

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TIETOJA JA ARVAUKSIA..

1. ”Tärkeintä on muistaa mistä joukkue on tulossa ja minne se on menossa.” -ERÄS SUUNNISTAJA JUKOLAN VIESTISSÄ

2. ”Olisi pitänyt Vopatin taklauksen jälkeen vetää pari jätkää Jokereista katolleen.” -APE

3. ”Ei se mitään ettet ole koskaan soittanut bassoa, pääasia että tossu nousee” -MIKE MONROE

4. ”Naisten viestin kärjessä tulevat ensin vapaat pohjoismaat; Norja, Suomi ja Ruotsi ja vasta neljäntenä suuri sosialistinen Neuvostoliitto!”- PAAVO NOPONEN

5. ”Nyt Williamsin takaa tulee liekkejä jonkinlaisista suuttimista”
-EUROSPORTIN SELOSTAJA NAISTEN TENNISFINAALISSA

6. ”Naiset………riisuvat……..verryttelyasujaan……” -BUBI WALLENIUS

7. ”Saatanan tunarit!” -URKKI

8. ”Sikailu loppuu, kun minä palaan kaukaloon” -SEPPO MÄKELÄ

9. ”Eihän musassa ole tarkoitus kertoa siitä, kuinka oma elämä tai avioliitto menee päin vittua. Sellaiset itkijät kuin Hector esimerkiksi…niitä pitäisi vetää turpaan!” -PETRI NYGÅRD

10. ”Herra tasavallan presidentti, oletteko koskaan ulostanut allenne lentokoneessa?” -SIMO RANTALAINEN

11. ”Kuubalainen vaimo eroaa suomalaisesta ainakin siinä, että kuubattaren kanssa pitää olla aina valmiina seksiin, he ovat sellaisia luonnonlapsia.” -URPO LEPPÄNEN

12. ”Kyllä nuo suomalaisten hiihtäjien käryt pistävät miettimään urheilun moraalia, itse olen käyttänyt vain Multi-Tabsia.” -SAMPPA LAJUNEN

13. ”Täällä jäähalli on kirkko ja minä olen jumala!” -JORTSU

14. ”Meidän mummokin uskaltais taklata takaapäin selkään.”
-ISMO LEHKOSEN MUMMON TYTTÄREN- TAI POJANPOIKA (EI TIMO)

15. ”Tuolle kaksoisleualle pitää tehdä jotain” -MERIKUKKA FORSIUS

16. ”Lennän itsekin usein Concordella, olihan se turma todella valitettava tapaus” -GEORGE BUSH JR.

17. ”Kun mies ja nainen menee yhteen, tulee parisuhteessa usein myös ongelmia. Ei se mitään!” -MATTI NYKÄNEN

18. ”Suomen sotilaat, terveet ja sairaat.” -ADOLF EHNROOTH

19. ”Jos Suomi meinaa päästä joskus jalkapallon MM-lopputurnaukseen, täytyy samaan lohkoon tulla Borneo ja Grönlanti ainakin!” -RONALDO

20. ”Mä en kerta kaikkiaan jaksanut enempää” -RISTO ULMALA
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Loistavaa JHag!

1. ”Tärkeintä on muistaa mistä joukkue on tulossa ja minne se on menossa.”

Kuula

2. ”Olisi pitänyt Vopatin taklauksen jälkeen vetää pari jätkää Jokereista katolleen.”

Hexi


3. ”Ei se mitään ettet ole koskaan soittanut bassoa, pääasia että tossu nousee”

Remu


4. ”Naisten viestin kärjessä tulevat ensin vapaat pohjoismaat; Norja, Suomi ja Ruotsi ja vasta neljäntenä suuri sosialistinen Neuvostoliitto!”

Paavo Noponen


5. ”Nyt Williamsin takaa tulee liekkejä jonkinlaisista suuttimista”

Kyllönen

6. ”Naiset………riisuvat……..verryttelyasujaan……”

Juha Jokinen - ei Veli

7. ”Saatanan tunarit!”

Kekkonen

8. ”Sikailu loppuu, kun minä palaan kaukaloon”

Tony Arima

9. ”Eihän musassa ole tarkoitus kertoa siitä, kuinka oma elämä tai avioliitto menee päin vittua. Sellaiset itkijät kuin Hector esimerkiksi…niitä pitäisi vetää turpaan!”

Kerkko Koskinen

10. ”Herra tasavallan presidentti, oletteko koskaan ulostanut allenne lentokoneessa?”

Ruben Stiller

11. ”Kuubalainen vaimo eroaa suomalaisesta ainakin siinä, että kuubattaren kanssa pitää olla aina valmiina seksiin, he ovat sellaisia luonnonlapsia.”

alta lipan - oisko Urpo L

12. ”Kyllä nuo suomalaisten hiihtäjien käryt pistävät miettimään urheilun moraalia, itse olen käyttänyt vain Multi-Tabsia.”

Halvari

13. ”Täällä jäähalli on kirkko ja minä olen jumala!”

Juhani Tami Tamminen

14. ”Meidän mummokin uskaltais taklata takaapäin selkään.”

Jutila

15. ”Tuolle kaksoisleualle pitää tehdä jotain”

Leena H.

16. ”Lennän itsekin usein Concordella, olihan se turma todella valitettava tapaus”

Pentti Kouri

17. ”Kun mies ja nainen menee yhteen, tulee parisuhteessa usein myös ongelmia. Ei se mitään!”

Marco Bjurström tai Matti Nykänen

18. ”Suomen sotilaat, terveet ja sairaat.”

Kenraali Ehrnroth

19. ”Jos Suomi meinaa päästä joskus jalkapallon MM-lopputurnaukseen, täytyy samaan lohkoon tulla Borneo ja Grönlanti ainakin!”

Antti Muurinen

20. ”Mä en kerta kaikkiaan jaksanut enempää”

Mika Myllylä


__________________
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
1. ”Tärkeintä on muistaa mistä joukkue on tulossa ja minne se on menossa.”
-Olisko Ape sitten?

2. ”Olisi pitänyt Vopatin taklauksen jälkeen vetää pari jätkää Jokereista katolleen.”
-Nielikäinen

3. ”Ei se mitään ettet ole koskaan soittanut bassoa, pääasia että tossu nousee”
-Remu

4. ”Naisten viestin kärjessä tulevat ensin vapaat pohjoismaat; Norja, Suomi ja Ruotsi ja vasta neljäntenä suuri sosialistinen Neuvostoliitto!”
-Paavo Noponen

5. ”Nyt Williamsin takaa tulee liekkejä jonkinlaisista suuttimista”
-Kyllösmasa

6. ”Naiset………riisuvat……..verryttelyasujaan……”
-Juha Jokinen

7. ”Saatanan tunarit!”
-jätän tyhjäksi

8. ”Sikailu loppuu, kun minä palaan kaukaloon”
-Nielikäinen

9. ”Eihän musassa ole tarkoitus kertoa siitä, kuinka oma elämä tai avioliitto menee päin vittua. Sellaiset itkijät kuin Hector esimerkiksi…niitä pitäisi vetää turpaan!”
-Remu

10. ”Herra tasavallan presidentti, oletteko koskaan ulostanut allenne lentokoneessa?”
-Simo Rantalainen

11. ”Kuubalainen vaimo eroaa suomalaisesta ainakin siinä, että kuubattaren kanssa pitää olla aina valmiina seksiin, he ovat sellaisia luonnonlapsia.”
-Leppäsen Upi

12. ”Kyllä nuo suomalaisten hiihtäjien käryt pistävät miettimään urheilun moraalia, itse olen käyttänyt vain Multi-Tabsia.”
-Valentin Kononen

13. ”Täällä jäähalli on kirkko ja minä olen jumala!”
-

14. ”Meidän mummokin uskaltais taklata takaapäin selkään.”
-Mäkiaho

15. ”Tuolle kaksoisleualle pitää tehdä jotain”
-Tää oli jossain lehdessä vasta. Olisko Johanna Raunio

16. ”Lennän itsekin usein Concordella, olihan se turma todella valitettava tapaus”
-Jacques Chirac

17. ”Kun mies ja nainen menee yhteen, tulee parisuhteessa usein myös ongelmia. Ei se mitään!”
-Nykäsmasalta kuulostaa

18. ”Suomen sotilaat, terveet ja sairaat.”
-Mannerheim

19. ”Jos Suomi meinaa päästä joskus jalkapallon MM-lopputurnaukseen, täytyy samaan lohkoon tulla Borneo ja Grönlanti ainakin!”
-Mara Kuusela

20. ”Mä en kerta kaikkiaan jaksanut enempää”
-Risto Ulmala
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Pakko yrittää

Mainio tietovisa. Let us give it a shot....

1. Veikkaan Alpoa
2. En tietoa. Veikkaan että Karalahti.
3. Steve Harris?
4. Paavo Noponen? Niilo Tarvajärvi?
5. Tämä on Matti "Masa"
6. Antero "Bi" Viherkenttä!
7. Olisko UKK?
8. Jere
9. ....? TikTakin laulaja.
10. Esko Aho
11. Folke!
12. Mietaan Jussi
13. Juhani Tamminen
14. Al Iafrate
15. Leena Harkimo / Eino Makunen
16. -
17. Matti "Masa"? (se toinen)
18. Mannerheim
19. Litti
20. Tutulta kuulostaa...Jyri Kjäll?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oikeat vastaukset

No helvata, tosi hyvin on tiedetty. Ainoastaan pari on jäänyt hämärän peittoon, joista yksi oli minulle yllätys.


1. ”Tärkeintä on muistaa mistä joukkue on tulossa ja minne se on menossa.”

Ape Suhonen, taktiikan ja peluutuksen epävirallinen maailmanmestari. Tiesittekö muuten, että Alpo on toiminut maailman toiseksi pisimpään valmentajana?

2. ”Olisi pitänyt Vopatin taklauksen jälkeen vetää pari jätkää Jokereista katolleen.”

Pasi Nielikäinen. Laittamattomasti sanottu, muuten.

3. ”Ei se mitään ettet ole koskaan soittanut bassoa, pääasia että tossu nousee”

Henry "Remu" Aaltonen Cisse Häkkiselle, jolle oli vapaana vain basistin homma Hurriganesissa

4. ”Naisten viestin kärjessä tulevat ensin vapaat pohjoismaat; Norja, Suomi ja Ruotsi ja vasta neljäntenä suuri sosialistinen Neuvostoliitto!”

Paavo "Kuusamo" Noponen

5. ”Nyt Williamsin takaa tulee liekkejä jonkinlaisista suuttimista”

Matti "Vantaa" Kyllönen

6. ”Naiset………riisuvat……..verryttelyasujaan……”

Tätä ei tainnut tietää kukaan, vaikka oli hyviä veikkauksia. Kyseessä on legendaarinen Voitto Raatikainen, joka selosti pikku sievässä muinoin radiossa 70-luvulla Kalevan kisoja. Kyseisen repliikin aikana juostiin naisten satanen ja selostajakollega hiljensi jorisijan kertomalla tulokset mahdollismman nopeasti.

7. ”Saatanan tunarit!”

Urho "The One And Only" Kekkonen. Kättä lippaan tälle veijarille.

8. ”Sikailu loppuu, kun minä palaan kaukaloon”

Jere Karalahti, edelleen Jokerit-HIFK -ottelun jälkimainingeissa.

9. ”Eihän musassa ole tarkoitus kertoa siitä, kuinka oma elämä tai avioliitto menee päin vittua. Sellaiset itkijät kuin Hector esimerkiksi…niitä pitäisi vetää turpaan!”

Tätäkään ei tiennyt kukaan. Kyseessä on tietenkin loistava, legendaarinen ja Suomen paras biisintekijä eli Gösta Sundqvist.

10. ”Herra tasavallan presidentti, oletteko koskaan ulostanut allenne lentokoneessa?”

Simo "mikä lie Bin Laden" Rantalainen

11. ”Kuubalainen vaimo eroaa suomalaisesta ainakin siinä, että kuubattaren kanssa pitää olla aina valmiina seksiin, he ovat sellaisia luonnonlapsia.”

Tämä ei ollut Folke West, vaikka voisikin olla, vaan vanhemman polven Kuubassa riiuureissulla kävijä Urpo Leppänen. Entinen työvoimaministerimme, muuten. Hänhän perusti kuubalaisen "nuorikkonsa" kanssa duon nimeltä Arpa ja Kynä

12. ”Kyllä nuo suomalaisten hiihtäjien käryt pistävät miettimään urheilun moraalia, itse olen käyttänyt vain Multi-Tabsia.”

Tämä oli se yllätys. Kukaan ei tunnistanut maan mainiota uimarilegendaamme Jani Sievistä. Hänet tunnetaan myös Esa "vaihda nuorempaan" Sievisen poikana ja 200 metrin sekauinnin maailmanennätyksen haltijana. Ennätys uitiin jo vuonna -94 eli aikaan, jolloin alan miesten mukaan olivat "dropit kondiksessa"

13. ”Täällä jäähalli on kirkko ja minä olen jumala!”

Hannu "Diplomaatti" Jortikka ollessaan Sveitsissä valmentajana. Joukkueen katoliset jäsenet narisivat sunnuntaisista harjoituksista ja matseista uskonnollisiin syihin vedoten ja tämä oli Jortsun vastaus.

14. ”Meidän mummokin uskaltais taklata takaapäin selkään.”

Näin kommentoi Olli Jokinen vuoden -98 ratkaisevan finaalin erätauolla Matti Kaipaisen taklausta. Myöhemmin, saman ottelun jatkoajalla, vaatimattomana tunnettu OJ tekaisi sitten ratkaisumaalin.

15. ”Tuolle kaksoisleualle pitää tehdä jotain”

Näin kommentoi itse edelleen missiaikojen formissa omasta mielestään oleva Johanna Raunio uutta missiämme. Vaikuttavaa lojaalisuutta.

16. ”Lennän itsekin usein Concordella, olihan se turma todella valitettava tapaus”

Tämä surunmurtama kommentti kuultiin empaattisena miehenä tunnetulta Antti "Valopää" Piipolta parin vuoden takaisen Concorde-turman jälkeen.

17. ”Kun mies ja nainen menee yhteen, tulee parisuhteessa usein myös ongelmia. Ei se mitään!”

Nykäs Masahan tämä! Näillä legendaarisilla sanoilla alkoi hänen muinainen 0700-alkuinen Ihmissuhdelinjansa, jonne varmastikin tuli valtavasti soittoja ongelmien parissa painivilta pariskunnilta.

18. ”Suomen sotilaat, terveet ja sairaat.”

pXi:lle valtavat aplodit. Hän tunnisti ainoana marsalkka C.G.E. Mannerheimin, joka aloitti päiväkäskynsä näillä sanoilla jatkosodan aika traagisissa loppuvaiheissa.

19. ”Jos Suomi meinaa päästä joskus jalkapallon MM-lopputurnaukseen, täytyy samaan lohkoon tulla Borneo ja Grönlanti ainakin!”

Pasi Rautiainen aamutv:ssä edellisten fudiksen mömmömkisojen aikaan. Laittamattomasti sanottu tämäkin.

20. ”Mä en kerta kaikkiaan jaksanut enempää”

Tommy "tarkkailuasemat" Ekblom. Monien aprikoima Marja-Liisa Kirvesniemihän tämä ei voi olla. Itäsuomalainen Marja-Liisa sanoisi tämän ehdottomasti muodossa "Mie en kerta kaikkiaan jaksanut enempää". Porvoolainen Tommy on saanut stadilaista vaikutetta ja käytti nasakkaa "Mä" -muotoa


Kiitokset osallistujille, eniten oikeita taisi tietää vanha kettu Predator.

edit: Korjaus: Sievisen ME on 200 metrin sekauinnissa
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös