Kumpi "gamesaven" Urhon tulisi näyttää maanantaina?

  • 4 349
  • 16

Kumpi peli Urhon pitäisi näyttää maanantaina?


  • Äänestäjiä
    187
  • Poll closed .

jeani

Jäsen
Urhotv-ketjussa SM-liiga -osiossa on käyty hieman vääntöä siitä, että kumpi vielä kesken olevista puolivälieräpareista pitäisi olla päälähetys maanantaina eli näkyvissä ilman epävarmaa nettipalvelua (tai totalia, jota ei läheskään kaikkialla ole saatavilla) ja tottakai myös laadukkaammalla toteutuksella.

Helsinkiläiset totesivat paikallisparin 7. ottelun keräävän enemmän yleisöä ja arvelivat sen olevan "yleisesti kiinnostavampi". Kuopiolaiset ja raumalaiset moittivat helsinkikeskeisyydestä ja huusivat vuoronperättäisten lähetysten perään (la oli JOK-IFK).

Kumpi peli pitäisi näyttää?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ehdottomasti HIFK-Jokerit.

Paikallistaistot playoffeissa ovat niin harvinaisia.

Vastaavasti Lukko-Ässät pitäisi näyttää, jos vastakkainen pari olisi HIFK-KalPa tai Jokerit-KalPa.

Vaikka tähän mennessä onkin näytetty 2 matsia Helsingin paria ja vain 1 matsi LUK-KAL-paria, niin kyllä tuo ensimmäiseen neljään otteluun kaikki parit pitää riittää tasapuolisuuteen.

Itsekin olen Ilveksen putoamisen jälkeen katsonut molemmilla kerroilla Helsingin paikallisottelun. Toki viime kädessä pitäisi kaikilla olla mahdollisuus edes rahalla Urho Totaliin (jossa myös pitäisi pidättäytyä kertomasta rinnakkaisten otteluiden tilanteita, mutta tämä on toisten ketjujen asioita)
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Nythän on kyse periaatteesta. Tasaisella tahdilla on tultu hallista toiseen, pelistä toiseen ja kaikki (kai) ovat tyytyväisiä. Mutta ymmärrän täysin raumalaisten ja kuopiolaisten vittuuntumisen, vituttaa tämä minuakin.

Tänään oli hieno matsi areenalla, oli kiva katella sitä ja samalla jännittää/kuunnella Radio Ramonasta samalla (missä oli muuten loistava selostus) aikaa kuinka KalPa ja Lukko selvittelevät omia välejään. Upea kiekkokevät muuten meneillän, eikö?

Mutta se on aivan vitun, paskan ja saatanan sama ketä, mitä, stadilaisia tai ihan ketä vaan kiinnostaa katsoa enemmän "the klassikkosarjaa" illasta toiseen. Sori vaan, mutta jos mennään demokraattisesti niin kyllähän Lukko-KalPa sarjan game7 tulisi näyttää kaapelissa, antennissa ja ihan helvetin kaikkialla.

Tajusitteko :)?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
HIFK-Jokerit ehdottomasti.

Kaikki periaatteet sun muut voi heittää menemään, nyt on kyseessä Game Seven paikalliskamppailussa. Itse en tunne historiaa niin hyvin, mutta onko aiemmin tälläistä peliä edes ollut joukkueiden välillä, ja jos onkin niin ei se ainakaan kovin mones kerta voi olla. Maanantain pelistä voi muodostua todellinen klassikko.

Sori vaan raumalaiset ja kuopiolaiset, mutta kyllä se teidän varmaankin myös hieno peli jää tuon jalkoihin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En äänestänyt mitään vaihtoehtoa. Mulle se on ihan sama mikä peli telkusta tulee, kun joka tapauksessa olen 18.30 alkaen Äijänsuolla. Ja ainakin viime maanantaina Äijänsuolla oli kovin vähän väkeä, johtuiko sitten Lukon tukalasta tilanteesta tai televisioinnista. Eli enemmän varmaan on huomenna katsojia kun peliä ei televisioida.

Kuopiolaisille ja Lukon etäkannattajille tilanne on tietysti ikävä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
HIFK - Jokerit, ei tähän ole muuta vaihtoehtoa. Kaikki kunnia KalPalle ja Lukolle, mutta onhan tämä Stadin paikallinen ollut aivan huikea sarja. Jokainen peli on ratkennut vasta viimeisellä minuutilla, latausta ja intohimoa ei ole puuttunut. Ei samanlaista helvettiä tai taivasta ole KalPa-Lukko-sarjassa tarjolla kuin tässä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olen sitä mieltä että näytetään vain se Riksmanin gamesave ja samaan aikaan tapahtuva Ahosen ei päädy edes nauhalle.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ymmärrettävästi kesälomalaisia kiinnostaa se, kumpi helsinkiläinen aloittaa valmistautumisen ensi kauteen jo tässä vaiheessa ja kumpi pelaa kauden päätteeksi pronssista Bluesia vastaan.
 

TML

Jäsen
Lukko-Kalpa.... LOL...

Eihän tässä nyt pitäis olla mitään keskustelua. Toinen on THE Sarja, toinen on... no siellä pelaa liigan nelonen ja vitonen.
 

TML

Jäsen
Niin tosiaan, enemmän maaleja on yhtä kuin viihdyttävämpää peliä. Sitten tietenkin. HIFK-Jokerit sarja on fyysisintä kiekkoa mitä SM-Liigassa olen nähnyt sitten 90-luvun lopun.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
HN puhuu sinänsä asiaa, että tuo lauantain Jokerit-HIFK oli kyllä yksi kauden tylsimmistä peleistä katsoa ns. ulkopuolisena. Odotin ihan erilaista kamppailua. Tosin voitostahan siinä pelataan, ja ymmärrän kyllä esim. Jokerien pelillisen lähtökohdan otteluun, kun vastustajan materiaali on kuitenkin niin paljon kovempi.

Onhan Lukon ja KalPan sarjassakin ollut pari todella puuduttavaa ottelua, mutta paha näin "puolueellisena" siitä sen kummemmin puhua.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Toinen makaa passiivisesti punaviivan alla ja toinen puskee mielikuvituksettomasti päin sumppua. Välillä heitetään päätykiekko ja käydään taklaamassa pakkia, joka ehtii kuitenkin roiskaista limpun takaisin keskialueelle. Joukkueiden kannattajille takuulla superjännittävää, mutta objektiiviselle katsojalle unettavampaa kuin Matlockin uusinnat. Yrittäisivät edes pelata.

Näinhän se menee. Toki arvostan eri lajien moninaisuutta ja ihan mielenkiintoista katsoa taktiselta kannalta jos joku joukkue lähestyy peliä täysin eri tavalla, kuin joku toinen. Mutta kyllähän se silti on selvää että mielummin sitä katselee peliä missä yritetään rakentaa ja luoda, eikä vain rikkoa.

Sama kun kumpaa sitä ennemmin katselisi fudiksessa Chile-Bosnia vai Kreikka-Italia?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko HN sitten nähnyt kaikki 12 pelattua ottelua molemmista sarjoista, kun noin helposti vertailee sarjoja keskenään? Itse kaikki HIFK:n ja Jokerien väliset väännöt nähneenä voin sanoa, että ensimmäiset matsit olivat fyysisintä lätkää, mitä olen SM-liigassa ehkä koskaan päässyt näkemään. Varsinkin lause "välillä käydään taklaamassa pakkia" kertoo enemmän kirjoittajasta kuin näistä matseista. Vain kuudennen matsin osalta voin jotenkin allekirjoittaa "steriilin nyhjäämisen", vaikka sekin on melkoista väheksymistä ja väkinäistä valtavirran kanssa eri mieltä olemista. Ja ihan oikeasti c'mon, arkkiviholliset HIFK ja Jokerit, kolmas kerta pudotuspelien historiassa ja ihan älyttömän jännittävän sarjan päättävä seitsemäs ottelu. Käytännössä jokainen matsi on ollut maalin peli ja jännitys on kestänyt aina loppusummeriin saakka. Ja sitten UrhoTV laittaisi ruutuun jonkun, with all due respect, Lukko-KalPan. Mitä jengi oikein luuli?

Korostan, etten ole nähnyt peliäkään Lukon ja KalPan välisestä taistosta, eikä mulla ole mitään tietoa sen sarjan kulusta, muuta kuin että sekin on nyt ilmeisesti venynyt seitsemänteen matsiin. Paikallisvääntö on kuitenkin aina paikallisvääntö ja vielä, kun kyseessä on Jokerien ja HIFK:n tapauksessa "kaksi jättiläistä", niin onhan se selvää, kumman parin päätöksen enemmistö haluaa nähdä. Loppuun vielä Manea lainatakseni: "Vastaavasti Lukko-Ässät pitäisi näyttää, jos vastakkainen pari olisi HIFK-KalPa tai Jokerit-KalPa."

Nimimerkki eaglen futisvertaukset voivat tietysti olla osuvia, jos keskittyy sataprosenttisesti vain itse kentällä tapahtuvan jääkiekon seuraamiseen ja sulkee korvansa ja mielensä kaikelta otteluun, joukkueisiin ja ottelusarjaan liittyvältä draamalta. Varmasti joku Chile ja Bosnia voivat tarjota jalkapallon juhlaa 4-2 päättyvän ottelun muodossa, kun samaan aikaan Saksa ja Englanti hampaat irvessä taistelevat 0-0 ja ratkaisevat touhun rankkareissa 15. vetäjillä. Varmasti jollain on pöksyt hunajassa ensin mainitun parin koitoksen jäljiltä, mutta vähänkin tunteella touhuun suhtautuva ihminen muistaa vain jälkimmäisen ottelun vuosien jälkeen. Siitä tässä on ennemmin kyse.
 
Niin tosiaan, enemmän maaleja on yhtä kuin viihdyttävämpää peliä. Sitten tietenkin. HIFK-Jokerit sarja on fyysisintä kiekkoa mitä SM-Liigassa olen nähnyt sitten 90-luvun lopun.

Mielestäni Sheddenin HIFK:n ja Mälkiän SaiPan väliset 2006-puolivälierät olivat fyysisempää kiekkoa kuin tämän vuoden HIFK-Jokerit. Tietysti voi asiaan vaikuttaa myös se, että silloin näin sarjan kuudesta ottelusta neljä paikan päällä ja nyt olen seurannut sarjan ottelut television välityksellä.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin tosiaan, enemmän maaleja on yhtä kuin viihdyttävämpää peliä. Sitten tietenkin. HIFK-Jokerit sarja on fyysisintä kiekkoa mitä SM-Liigassa olen nähnyt sitten 90-luvun lopun.

Et sitten vissiin usein jääkiekkoa seuraa? Ei voisi vähempää kiinnostaa joku the Ossin ja Viltosen kähjääminen. Ihan sama kumpi voittaa, Lukkoa tai KalPaa tuskin kiinnostaa kumpaa pistävät päähän.

Niin ja joku tuossa heitti että vastaavasti Lukko-Ässät peli pitäisi näyttää jos vaihtoehtona olisi Jokerit-KalPa tai HIFK-KalPa...Niinhän se pitäisi mutta mahtaisiko näin oikeasti käydä?
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Niin ja joku tuossa heitti että vastaavasti Lukko-Ässät peli pitäisi näyttää jos vaihtoehtona olisi Jokerit-KalPa tai HIFK-KalPa...Niinhän se pitäisi mutta mahtaisiko näin oikeasti käydä?

Uskon kyllä että kävisi. Jokerit-KalPa on HMV jos verrataan game seveniin Lukko-Ässät-parissa, varsinkin jos siellä olisi ollut samanlaisia käänteitä kuin HIFK-Jokerit-sarjassa tänä vuonna. Eli parit jatkoerämaalit, viime hetkien tasoitus- ja voittomaalit jne.

Itse kysymykseen vastaan vain että oikea matsi tulee tv:stä.
 

TML

Jäsen
Et sitten vissiin usein jääkiekkoa seuraa? Ei voisi vähempää kiinnostaa joku the Ossin ja Viltosen kähjääminen. Ihan sama kumpi voittaa, Lukkoa tai KalPaa tuskin kiinnostaa kumpaa pistävät päähän.
Joo en, tää oli eka sarja minkä koskaan näin SM-liigan pleijareista ja siksi sanoinkin tuon.

Älä oo vihanen jos oot Lukko-fani ja suurin osa kansasta haluaa nähdä matsin stadin herruudesta.

EDIT. P.S. Kuinka paljon muuten itse seuraat jääkiekkoa? Omasta tekstistäsi bongasin tämän huikean lauseen. "Janne "ihmisjäteämmä" Lahti nyt ei ole koskaan ollut kuin runkosarjaläpsyttelyiden mies."
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös