Kärpät ostaa 20% RoKista

  • 44 846
  • 236

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Minäpä kirjoitan osaltani loppukaneetin tähän juttuun. Ellu-täti olisi hoitanut tämän seuraavalla tavalla, jos olisin saanut siitä päättää.

RoKi – Kärpät ottelu olisi pelattu Lappi Areenalla. Ottelusta olisi nostettu kova hypetys mediassa. Junnon naamasta olisi ollut puolen sivun kokoinen kuva Lapin Kansassa. Junno olisi puhunut ummet ja lammet siitä, että kuinka RoKi on kehittyvä ja pohjoissuomen kiekolle tärkeä osatekijä. Olisi hän maininnut myös RoKin tärkeyden lappilaisille, oululaisille ja koko Suomelle. Kehuminen olisi ylittänyt taivasten rajat. Hyvässä lykyssä Lappi Areenalle olisi tullut 3.400 katselijaa a 10 euroa eli yhteensä 34.000 euroa. Tässä se olisi ollut tämä otteluosuus. Ei kukaan olisi ainakaan julkisesti kysellyt kuka sai rahat. Eikä tällaista asiaa tarvitse valtakunnan mediassa ennen ottelua edes mainostaa. Mitä se kenellekään kuuluu RoKi Oy:n rahat tai Kärppien rahat. Kaikki olisivat olleet tyytyväisiä nähdessään Liigapelureita pelaamassa RoKia vastaan.

Parin kolmen päivän päästä olisi ollut taas mediassa juttua RoKista ja Kärpistä. Otsikkona olisi voinut olla vaikkapa: ”Kärpät sijoittaa RoKiin. Junno haltioissaan.” Sitten selitettäisiin, kuinka Junno vakuuttui Lappi Areenalla käydessään RoKin toiminnasta ja Kärpät haluaa sijoittaa hyvään saumaan 30.000 euroa ostamalla RoKin osakkeita. Junno uskoo osakkeiden arvon nousevan vielä pilviin ja nettoavansa Kärpille tällä tavalla sievoisen summan. Junno olisi vielä maininnut, että RoKilla on vielä 4.000 kpl osakkeita, jotka RoKi haluaa myydä lappilaisille vaikka ne olisivat kyllä kelvanneet Kärpillekin. Junno kehottaa lappilaisia sijoittajia toimimaan nopeasti, koska osakkeet loppuvat kesken.

Farmisopimuksista tai yhteistyösopimuksista olisi nyt sitten keväällä uusia juttuja, joista ei olisi puhuttu mitään osakekauppojen yhteydessä. Nuo rahat 30.000 olisi vain hiljaisuudessa tilitetty Kärpille ja Kärpät olisivat tilittäneet ne RoKille, niin kaikki olisi mennyt laillisesti ja me kaikki hurraisimme tällä hetkellä Hoosiannaa.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Erittäin hyvä loppukaneetti. Ihmetyttää tosin miksi noinkin järkevän oloinen ihminen aloitti ketjun tällä tavalla:

Olin joskus aikoinani tekemässä paikallislehteä jossakin päin Suomea. Esimieheni sanoi minulle: ”Parempi reipas ylilyönti, kuin hiljainen ……….” Sillä kuuleman saa aikaan keskustelua ja kiinnittää median huomion. Se vanha äijän käppänä saattoi olla oikeassa, tiedä häntä.
 

Scream

Jäsen
Olin joskus aikoinani tekemässä paikallislehteä jossakin päin Suomea. Esimieheni sanoi minulle: ”Parempi reipas ylilyönti, kuin hiljainen ……….” Sillä kuuleman saa aikaan keskustelua ja kiinnittää median huomion. Se vanha äijän käppänä saattoi olla oikeassa, tiedä häntä.

Voisihan tuosta senkin kommentin heittää, että taitaa olla äänekkäin faniosasto aivan yhtä "ammattitaidokasta" ja samaa sarjaa parjaamansa Rokin sikariportaan kanssa. Vakka kantensa valitsee...tjsp. Yllä olevasta lainauksesta huolimatta tätä kommenttia ei ole tarkoitettu yksin lainatulle kirjoittajalle.

Siperia kyllä opettaa niin seurajohtoa kuin näitä salaliittoteorioita maalailevia kylähullujakin. Rovaniemellä on ihan turha leijua olemattomalla junioripohjalla ja osoitetulla yhteistyökyvyttämyydellä liigapaikkojen perään. Tässä maailmassa on verkostoiduttava ja pyrittävä rakentamaan yhteistyötä jos mielii päästä mutasarjoista parrasvaloihin. Joskus pitää jopa tehdä kompromisseja jotka eivät välttämättä ole lyhyellä tähtäimellä paras mahdollinen valinta, mutta pitemmässä juoksussa takaa maksimaalisen lopputuloksen.

Mainittu Siperia ei tässä tapauksessa ole tuolla kaukana Uralin takana vaan samalla sarjatasolla Roki "farmin" eli TIHC:n kanssa. Näillä näkymin jo ihan ensi kaudella muuten.

-S.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Voisihan tuosta senkin kommentin heittää, että taitaa olla äänekkäin faniosasto aivan yhtä "ammattitaidokasta" ja samaa sarjaa parjaamansa Rokin sikariportaan kanssa.

Onneksi heitit vain kommentin, jos olisit factaa tarjonnut, niin itkuun olisin pillahtanut.
Vakka kantensa valitsee...tjsp.

Tuo voi olla osittain sopiva, mutta minusta parempi olisi ”Pata kattilaa soimaa”. Melkein samoja asioita, mutta vivahde-ero on suuri. ”Vakka kantensa valitsee” voidaan käyttää myös positiivisessa merkityksessä, sitähän sinä et tarkoittanut, mutta ”Pata kattilaa soimaa” on paljon negatiivisempi ilmaus ja uskon, että tarkoitit sitä.

Yllä olevasta lainauksesta huolimatta tätä kommenttia ei ole tarkoitettu yksin lainatulle kirjoittajalle.

Harmi, olisin niin mielelläni ottanut kaiken kunnian itselleni.

Siperia kyllä opettaa niin seurajohtoa kuin näitä salaliittoteorioita maalailevia kylähullujakin.

Olen itsekin käyttänyt tuota Siperia vertausta ja se on hyvä, eikö?
Minulla kylähullulla on aina menossa jokin salaliittoteoria ja olen itsekin niitä keksinyt. Kerron sinulle nyt yhden, mutta älä kerro sitä muille pidetään tämä kahdenkeskeisenä. Olen huomannut, että RoKin johto tekee kaiken väärin. He eivät tee mitään mitä minä haluan. Nyt olen kuitenkin punonut salajuonen. Haukun sellaisen asian, jonka haluan toteutuvan ja puollan sellaisia asioita, joita en missään tapauksessa halua toteutuvan. RoKin johto tekee juuri toisinpäin, kuin minä kirjoitan. Heureka, näin saan tahtoni lävitse. Tämän ketjun tavoite meni mönkään, kun muutkin alkoivat kannattamaa minun kirjoitusta ja he eivät tienneet salajuonestani mitään ja Kallioniemi uskoi heitä.
Rovaniemellä on ihan turha leijua olemattomalla junioripohjalla ja osoitetulla yhteistyökyvyttämyydellä liigapaikkojen perään.

Tuo yllä oleva on kyllä aika hassu lause minun mielestäni, koska en ymmärtänyt siitä mitään. Tuo alkuosa on niinkin ymmärrettävä, mutta hassu, koska olemattomalla junioripohjalla en ole tavannut vielä ketään, joka olisi sillä leijunut. Jos luulee, että on hyvä junioripohja, sillä luulolla voi leijua, mutta olemattomalla junioripohjalla ei voi leijua. Leijua ” osoitetulla yhteistyökyvyttämyydellä liigapaikkojen perään”, ei aukea Elulle.
Tässä maailmassa on verkostoiduttava ja pyrittävä rakentamaan yhteistyötä jos mielii päästä mutasarjoista parrasvaloihin.
Minulla henkilökohtaisesti ei ole vielä tästä mutasarjasta (Mestis) kiire mihinkään.

Joskus pitää jopa tehdä kompromisseja jotka eivät välttämättä ole lyhyellä tähtäimellä paras mahdollinen valinta, mutta pitemmässä juoksussa takaa maksimaalisen lopputuloksen.

Tästä asiasta minä olen eri mieltä ja kokemusta on. Siperia on minua opettanut, että vaikka kuinka teet kompromisseja, niin se ei takaa mitään, ei sitten yhtään mitään. Toisaalta kyllä kompromissien teko voi taata maksimaalisen lopputuloksen. Täydellisen katastrofin, niin kuin minunkin avioliitossa.

Mainittu Siperia ei tässä tapauksessa ole tuolla kaukana Uralin takana vaan samalla sarjatasolla Roki "farmin" eli TIHC:n kanssa. Näillä näkymin jo ihan ensi kaudella muuten.

Minäkin olen harrastanut tuota noitumista ja kristallipallon tiirailua. Ei siihen kyllä voi luottaa. Parempi on lukea Jatkoajalta perustellut kommentit, niin johan sattuu.
 

Scream

Jäsen
Olematon junioripohja tarkoittaa juuri sitä mitä sanat merkitsevät. Savijaloilla seisova sarjanousija. Selventääkös asiaa? Seuran elinvoimaisuus siis ei junnuista edustukseen ole juuri kummempi kuin sarjaporrasta tai kahta alempana pelaavien porukoiden. Omavaraisuudella ei siis liigaan nousta (Ei tunnuta pysyvän edes nykyisellä sarjatasolla...) ja seuran talous ei ostomiehiä mahdollista (Ainakaan laatujätkiä). Tässä siis mielestäni se suurin seikka siihen miksi Rokin olisi ehdottomasti kannattanut Kärppien kanssa kariintunut diili viedä läpi ja yhteistyössä rakentaa Kärppien avulla organisaationsa kautta linjan kuntoon.

Jos yhteistyökyvykkyydenkin osalta keskenkasvuisuus on nyt nähtyä luokkaa (niin fanien mielissä kuin esim. tämä sekoilu Kärppien kanssa by seurajohto) niin "Roki raketilla" ei oikeasti todellakaan kuuhun mennä. Leijumisen voi todentaa itse kukanenkin niistä kommenteista joissa "iso paha Kärpät torppaa liiganousut sun muut, tyhjentää seuran kassan ja vie kaikki pelimiehetkin mennessään"...mielestäni Rokin osalta tämä koko case meni huonoimmalla mahdollisella tavalla. (Huom. mielestäni...vapaassa maassa saa olla ihan mitä mieltä lystää ihan mistä tahansa)

Roki on siis rakenteensa osalta täysin keskenkasvuinen ja olisi oikeasti "teidän mestaruus" mikäli säilyminen mestiksessä tapahtuu. Toivotaan toki niin sillä edelleenkin hieman sympatiaa riittää rehdeille lapin miehille...;) (ja naisille toki myös Elina)

Tamin tulemisesta haaveilevillekkin voisi historiaa kaivaa sen verran, että jokaisessa paikassa missä Tami on menestystä urheilullisesti luonut --> joukkueiden rosteri on ollut valmiiksi jo varsin kova. Olisi kyllä kieltämättä mielenkiintoista nähdä Tami taloudellisesti varsin rajalliset resurssit omaavan ja rosteriltaan alemman keskikastin joukkueen puikoissa. Tässä hieman provokaatiota jatkoon...
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Seuran elinvoimaisuus siis ei junnuista edustukseen ole juuri kummempi kuin sarjaporrasta tai kahta alempana pelaavien porukoiden. Omavaraisuudella ei siis liigaan nousta (Ei tunnuta pysyvän edes nykyisellä sarjatasolla...) ja seuran talous ei ostomiehiä mahdollista (Ainakaan laatujätkiä). Tässä siis mielestäni se suurin seikka siihen miksi Rokin olisi ehdottomasti kannattanut Kärppien kanssa kariintunut diili viedä läpi ja yhteistyössä rakentaa Kärppien avulla organisaationsa kautta linjan kuntoon.

Olen luullut, että olen tämän palstan tyhmin ja typerin blondi, mutta nyt horjuu tämäkin usko. Tuollainen teksti ei varmaankaan aukea sille jolla on ÄO yli 100. Ei sinun kyllä kannata vastata, koska suoritin ÄO-testin ja se oli 101. Vittu, jos puhuu II-divarista ja liigasta ja kaikesta tältä välitä, niin ei siitä ota selvää edes Erkki. Tämä hemmetin sopimus ja osakehankinta ei olisi vaikuttanut mitenkään tällä kaudella RoKin ja Kärppien yhteistyöhön Hokin takia. Meillä on tarpeeksi tekemistä ilman Kärppiä ja Junnoa ja kaikkia oululaisia, jotta ensi kaudellakin pelataan Rovaniemellä Mestistä. Meillä on joukkueessa tusinakärppiä ihan tarpeeksi ja niiden takia me ollaan vaarassa pudota Suomi-sarjaan. Sanon vaan, että jos Oulusta ei parempia apuja saada, niin edelleen VITTUUN Junno täältä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Meillä on joukkueessa tusinakärppiä ihan tarpeeksi ja niiden takia me ollaan vaarassa pudota Suomi-sarjaan. Sanon vaan, että jos Oulusta ei parempia apuja saada, niin edelleen VITTUUN Junno täältä.

Joo, vahvistusten pitää olla vahvistuksia. Esim. Viuhkola, Aalto tai minimissäänkin ainakin Donskoi-tasoa. Määtän tapaiset A-junnut, joiden vauhti ja taito eivät vielä riitä voivat aivan hyvin hakea kokemusta ensin vaikka Laserista. Turhaa niitä on tänne tunkea. Neloskentän miehiä on omastakin takaa yli oman tarpeen.
 

Scream

Jäsen
Olen luullut, että olen tämän palstan tyhmin ja typerin blondi, mutta nyt horjuu tämäkin usko. Tuollainen teksti ei varmaankaan aukea sille jolla on ÄO yli 100. Ei sinun kyllä kannata vastata, koska suoritin ÄO-testin ja se oli 101. Vittu, jos puhuu II-divarista ja liigasta ja kaikesta tältä välitä, niin ei siitä ota selvää edes Erkki. Tämä hemmetin sopimus ja osakehankinta ei olisi vaikuttanut mitenkään tällä kaudella RoKin ja Kärppien yhteistyöhön Hokin takia. Meillä on tarpeeksi tekemistä ilman Kärppiä ja Junnoa ja kaikkia oululaisia, jotta ensi kaudellakin pelataan Rovaniemellä Mestistä. Meillä on joukkueessa tusinakärppiä ihan tarpeeksi ja niiden takia me ollaan vaarassa pudota Suomi-sarjaan. Sanon vaan, että jos Oulusta ei parempia apuja saada, niin edelleen VITTUUN Junno täältä.

Huokaus. Faktaa on se, että Roki pelaa ensimmäistä kauttaan Mestistä ja tiukkaa tekee pysyä nykyisellä organisaatiolla tällä sarjatasolla. Jos ei omista junnuista kasva mitat täyttäviä pelimiehiä eikä rahaa ole ostaa Makarooneja kummempaa niin mitkä silloin ovat vaihtoehdot jatkaa eteenpäin? Joku ääliö voisi kuvitella, että yhteistyö liigan kärkipään organisaation kanssa auttaisi asiaa vaan eipä sitten vissiin. Rokin onneksi teillä on Elina "101".

Hauskintahan tässä kaikessa on se, että jos yhteistyösopimus olisi tehty niin silloin Junno olisi vienyt Rokin rahat (mitkä rahat?), parhaat pelimiehet (jaa ketkä?), lupaavimmat juniorit (Onkos sellaisia?) ja mahdollisuuden Rokilta nousta liigaan (Rokin äänekkäimpien fanien kuten Elinankin mukaan). Eihän tässä mitään vaan nyt sitten vielä vaara pudota Suomi-sarjaankin on joukkueessa olevien tusinakärppien syytä. Erästä pitkätukkaista tv-persoonaa lainaten: "Hyvin sä Ellu vedät". Ainoa juttu joka unohtui on muuten se, että Junno ja Kärpät vie marjatkin Lapin metsistä. Muista tuo jatkossa.

Eiköhän rakenneta muuri Rollon ympärille ja ennenkuin se suljetaan niin viskataan ne "tusinakärpät" sieltä mäkeen. Ei ainakaan päätä purista vanne enää sen jälkeen. Lappiin sitten oma liiga ja Rokihan on perkele saman tien sarjan ykkösjoukkue ja mestari. Tamista tulisi tämän liigan Kummola ja Rokin maalissa pelaisi Kummelista tuttu Pasi Märkäläinen. Deal?
 

Roki#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
All north Arctic Circle team`s
RoKi hakee KHL-liigaorganisaatioon nyt, niin ei tarvi syrjälän Kärpistä hinkua mitään. Kärpät ei ole Lapin joukkueille tuoneet koskaan mitään. On se uskomatonta kun ei meitä Kärpät kiinnosta niin mitä te siellä Oulussa itkette, siis keski-suomessa.
 
Niin paljon kun tästä päättömästä väittelystä olenkin nauttinut, tarvinneeko tästä enää jauhaa. Ruryläiset ja muut rokifanit selvittävät varmasti keskenään asiansa, sekaannutaan me seuraavan kerran jos tätä yhteistyötä viritellään uudelleen.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
RoKi hakee KHL-liigaorganisaatioon nyt, niin ei tarvi syrjälän Kärpistä hinkua mitään. Kärpät ei ole Lapin joukkueille tuoneet koskaan mitään. On se uskomatonta kun ei meitä Kärpät kiinnosta niin mitä te siellä Oulussa itkette, siis keski-suomessa.

Katsele jouluviikolla postiasi. Ruusuja tulee. Junno joutaa mielestäni kaivelemaan persettä samalla sormella kun osoittaa RoKille ja sanoo hei. Jätkä on sanonut minulle monta kertaa hei, olen luullut , että nyt erotaan ja lähdetään eri suuntiin, mutta mitä sitä paskaa. Paska on paskaa eikä olululaiset siitä hunajaa tee.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös