Pelaajaliikenne kauden 08/09 aikana

  • 171 410
  • 799

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kultasen hankkiminen on todella iso kaappaus mielestäni. Vähän nuo Ruotsin-vuodet pelottaa (vrt caset Niskanen ja Kokko), mutta ainakin paperilla pitäisi olla vielä kokenut ja luotettava puolustaja, jolta on odotettavissa myös tehoja hyökkäyspäähän. Toivottavasti on sympaattinen kaveri, koska jotenkin tuo joukkue kaipaa nyt sitä yhteen hitsautumista.
Minä taas odotan Kultaselta rauhallisia ja varmoja otteita omassa päässä ja muutamaa oivaltavaa ratkaisua viivalla, mutta ennen jätkämäisyyttä puolustukseen. Pisteet ovat toissijainen asia, koska niitä varten on hankittu Lajusta, Clarkea ja Kokkoa.
Jotenkin on kuitenkin sellainen kutina, että tässä ei välttämättä ollut vielä kaikki. Saa sitten nähdä, kuinka väärässä olin, mutta ainakin huhupuheiden mukaan vielä on muutama asia auki ja niitä ilmeisesti edelleen väännetään. Huhujen lähde tosin ei suostunut sen enempää sanomaan.
Väitetään nyt tähänkin vastaan, kun kerraan päästiin vauhtiin. Bluesille tiedottaminen tuo fyysistä tuskaa tähänastisten kokemusta perusteella, joten vaikea uskoa, että ketään olisi enää tulossa. En tietysti pistä pahitteeksi, jos päteviä sällejä tulee. Ihan fiilispohjalta ja väittelyn ilosta oli pakko.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Se on jännä kun näistä ei oikeasti juuri kukaan tiedä mitään ja ne jotka todella tietää eivät viitsi asioita täällä turista. Töykkälän tilanne?

Joku kirjoitteli täällä että Joni halusi itse lähteä Turkuun, joka Espoolaiselle ihmiselle on aika absurdin oloinen tilanne. Sitten taas kuulin kolmannen käden kautta, ettei Joni olisi mihinkään halunnut lähteä ja kuitenkin oli pidetty pelaaja joukkueen sisällä.

Eihän se mitään sadetta edelleenkään tee, mutta jotenkin tuntuu että jos tuohon sentteripalettiin ei saada mitään muuta hommattua niin uskoisin että sopivaa leveyttä ja hyvää AV-pelaamista saataisiin ihan vaan kilauttamalla Turkuun. Neloseen kyllä mahtuisi HYVIÄ puolustavia pelaajia. TPS johto saattaa jopa kiljua riemusta nykyisessä tilanteessaan jos palkanmaksu onnistutaan sävyttämään takaisin meille.

Jotenkin itselläni on kuitenkin aika kova kutina siitä, että Jarkko A.:ta saatetaan yrittää ihan tosissaan saada tänne loppukaudeksi takaisin. Kelpaisi ja sopisi leveyttä tuomaan nimenomaan Eaves/Öhman akselin varmistamiseksi. Missään tapauksessahan ei ole SaiPassa jatkamassa ja ensi kauden osoite saattaa muutenkin olla täällä. Ei ole SaiPalle niin elintärkeä mies ollut tällä kaudella ja play-off juna puuskutti jo sieltä päin ohi. Tämän kauden vammaisuudellakin sopisi hyvin Bluesin pirtaan.

edit:
Katselin tuossa vielä Bluesin pelaajalistaa ja pelaajat joilla sopimus loppuu tähän kauteen ovat siis:

Eaves, Kultanen ja Nurmi jotka tulivat tänään.

Rajamäki ja Clarke joita ei sitten missään tapauksessa saa päästää muualle enää huomenna.

Loppukauden sivussa olevat Lostedt ja Uhlbäck.

Sekä Sandell, Brückler, Kuoppala ja Saarinen.

Jos tästä viimeisestä ryhmästä vaihdetaan pelaajia johonkin niin se on itselleni ihan vitun sama. Jos jotain vahvistusta näiden avuilla saadaan niin hyvä. Brücksillä ei tee paljoa mitään jos Eaves todella pelaa. Sandell on sympaattinen ja saattaa tuoda variaatioita taitovajeeseen, mutta kauheasti on miehen tiellä muita pelaajia ja mieluummin jäätävä nelonen kuin "jäätävä" nelonen.

Jos joku jossain päin kokee että Sandellilla tai Saarisella on joku huikea arvo niin menköön. Kuoppalaa nyt kukaan ei varmasti halua ja lopettakoon uransa Bluesissa. Sen ISMO! kuitenkin ansaitsee. Pidemmällä sopimuksella pelaavista olisin valmis luopumaan Tolsasta ja luopuisin riemulla Kokosta.
 
Viimeksi muokattu:

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Töykkälä tosiaan oli täydellinen nelosen sentteri Bluesissa. Kaikkien aikojen pahin hutihan tuo Töykkälä-Konttinen kauppa oli. Viime kauden pleijareissa Blues tuskin olisi yhtä hyvin pärjännyt ilman Töykkälä-Nieminen kaksikkoa.

Blues tarvitsee joka tapauksessa sentterin.
Ja nyt ei mitään Saarisia ym. jämiä.
 

MacLean10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terveet pelaajat, Espoo Blues
Käykö tässä todellakin niin, että Blues ei hanki pätevää sentteriä Ryhäsen tilalle? Aiotaanko kevääseen lähteä todellakin tällaisella kalustolla?

Todella surkuhupaisaa. Mitä siellä toimistolla oikein ajatellaan? Eikö sitä nyt jo tajuta, että Eavesiin ja Öhmaniin ei voi luottaa näin paljon? Hiljaiseksi vetää. Myykää vielä pari avainpelaaja pois niin ei jää ainakaan kellekkään epäselväksi, että katseet on jo käännetty ensi kauteen.

e. btw. Ja minkä takia Tykki olisi edes halunnut lähteä Bluesista tällaisena kautena? Kaveri kuitenkin oli ilmeisen tyytyväinen rooliinsa Bluesissa ja hyväksyi sen täysin (sama rooli tepsissä).
 
Käykö tässä todellakin niin, että Blues ei hanki pätevää sentteriä Ryhäsen tilalle? Aiotaanko kevääseen lähteä todellakin tällaisella kalustolla?

Blues hankki tilalle kohtuupätevän sentterin - Ben Eavesin. Iltasanomien toimittaja oli ilmeisesti soittanut Eavesille ja kysellyt kuulumisia. Miehen vaivat parantuivat oikeanlaisella venyttelyllä (oli konsultoinut lääkäriä ja fysioterapeuttia) ja on kuulemma jo pari viikkoa pystynyt luistelemaan kivuitta. Uskoisin että Ben pelaa vielä Bluesissa mutta lasista kun on tehty niin uusi loukkaantuminen on vain ajan kysymys.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Häppölä - pitkästä aikaa oikein roolitettuna ja tulosta tulee isolla kädellä. Holtari omistaa.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Häppölä - pitkästä aikaa oikein roolitettuna ja tulosta tulee isolla kädellä. Holtari omistaa.

Häppölä on kyllä aivan loistava hankinta Holelta, se on pakko sanoa. Ja aivan ylivoimaisesti paras hankinta näistä kesken kauden tehdyistä, millään kaudella.

Luigia ei voi kuin ihailla. Se tietty rauhallisuus kiekon kanssa, huh huh. Tuskin on pelkästään sattumaa, että hänen tulonsa jälkeen sekä Puustinen että Kähkönen ovat päässeet loistavaan vireeseen.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
...No mutt ollahan me veljet vaan vituhunh paljon voitolla täsäki siirtoruletissansa. Kukkan muuh tee mitään ja me päästiin "syövästh" eroon, saatiin piste per peli- hyökkääjä ja vielä wanhah mutt muoilmaa nähry pakettimatkaaja puolustukseen.

Meitin Hole kyykytti taas ihan kaikkia. Ei tartteta keskustaa, eikä vaksia. Meitillä on tämä Hole in One.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
What he said...

Joopa, joopa. Diipa, daapa. Oli miten oli, mutta Blues vahvistui eniten siirtorajalla, oli nimimerkki maclean sitten miten kännissä tahansa. Tai siis itse asiassa (alkohlin vahvistmana uskallan sanoa), että ainoa joka vahvistui. Äläkä maclean lässytä, mikä vätys.

e. perusvirhe
 
Viimeksi muokattu:

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Häppölä on ylittänyt odotukset. Toki, tällaisessa tilanteessa sitä vaaditaankin.

Tämä on onneksi totta. Ilman Häppölää emme todennäköisesti taistelisi enää runkosarjan voitosta. Hänen ansiostaan saimme yhden tehokkaan hyökkäysketjun ja levayttä ratkaisijarintamalle, mikä on varsinkin play-offseissa erittäin tärkeää.

Vaikka täällä ollaan paljon kitisty näistä pelaajavaihdoista, niin kyllä tässä plussalle päästiin:

-Tapaus Töykkälä on sinänsä ristiriitainen homma, koska Joni ilmeisesti/luonnollisesti halusi itse isompaa roolia pienemmästä joukkueesta. Aivan oikea ratkaisu päästää mies hakemaan uralleen nostetta muualta itseni mielestä.

-Kultanen on juuri sitä mitä Blues tarvitsi. Rutinoitunut pakki. Tulee varmasti olemaan kullan arvoinen pudotuspeleissä.

-Häppölää tuossa jo hehkutinkin. Loistava hankinta. Tuskin olisimme saaneet vastaavaa pelaajaa, vaikka olisimme hakeneet jonkun ulkkarin Luigin sijaan.

- Ryhänen-Nurmi diili. Porukka täällä ei tajua, että Nurmi on ihan oikeasti pelimies. Jaskan ja Ekin ollessa poissa Bluesin kokoonpano suorastaan huutaa Nurmen kaltaista pelaajaa. Itse olen jo pidempää seuraillut Nurmen otteita ja olenkin ajatellut, että sopisi täydellisesti Bluesiin. Olisi hyväksynyt tämän kaupan ilman mitään "Ryhäsellä on asenneongelma" selitystäkin. 06-07 kaudella 17 maalia ja 07-08 siedettävät 12 maalia. Kunnossa ollessaan kovan luokan pelimies.

-Saarinen tosiaan jonkinsortin huti. Ainakin itse odotin mieheltä enemmän. Itse katselen kentällä mielummin vaikkapa Stålhammaria kuin Saarista.

-Konttinen ja Kuuluvainen. Konttinen sai ehkä vähän liikaa paskaa niskaansa ja Kuuluvainen liian vähän. Nämä kaksi eivät ole liigatason pelaajia ja näille löydettiinkin jo sopivampi liiga. Tilalle saatiinkin liigatason pakki.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Tähän ois muuten kiva saada "mäkkäriltä" (ja miksei muiltakin) pieni päivitys. Tainnut tämä "jämäjulli" (Häppölä) naputtaa pisteitä kymmenessä pelaamassa blues ottelussa 8 tai 9. Kelpaako?

Häppölä on tehnyt 10 pelissään "vain" 6 pistettä (3+3). Pistekeskiarvo siis 0,6.
Ihan vaan vertailuksi niille, jotka halusivat eroon lopulta ulostetusta "vitun surffaaja" Ryhäsestä niin Ryhiksellä vastaava luku reilusti 40 pelistä oli 0,67 eli eipäs nyt liikaa vielä hekumoida.

Itse olin kyllä tyytyväinen heti silloin kun Häppölä meille siirtyi. Melkoinen fisu tarttui verkkoihin kotimaiseksi pelaajaksi Tammikuussa. Häppölässä kaikkein parasta on se, että on selkeästi nostanut laitureidensa tasoa. Jo valmiiksi helvetin hyvin pelanneet Puustinen ja Kähkölä ovat olleet aivan liekeissä Häppölän saapumisen jälkeen.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Kannattaako käyttää Jatkoajan epävarmoja tilastoja vertailuihin? Koska oikeampi lukema on 11 matsia ja 3+5. Eli 0,73.

Ei näköjään. Liigan sivujen mukaan tosiaan tuo 3+5 kasassa. Kaikesta huolimatta olen todella otettu kuin osasit lainata viestistäni ehdottoman pääpointin korjattavaksi ja näin fiksuun sävyyn vielä kommentoida sitä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei näköjään. Liigan sivujen mukaan tosiaan tuo 3+5 kasassa. Kaikesta huolimatta olen todella otettu kuin osasit lainata viestistäni ehdottoman pääpointin korjattavaksi ja näin fiksuun sävyyn vielä kommentoida sitä.

Älä turhista murise, kunhan vaan totesin. Häppölä on jees ja muutenkin tilanne näyttää ihan kohtuulliselta.

Opettele etsimään tilastot paikalleen, niin palataan sen jälkeen asiaan. Jatkoajan tilastot kun eivät kerro aina totuutta, ainakaan jos eräillä Bluesin pelaajilla on seassa jotain kummallisia Jyp-tilastoja.
 
Viimeksi muokattu:

molari

Jäsen
Häppölän hankinta tuntuu yhä paremmalta "kaappaukselta", kun miettii, mitä "markkinoilla" oli tarjolla kotimaisia pelaajia (senttereitä). Hyvin kaveri on joukkueeseen päässyt sisään ja parempaa on realistista odottaa, miinuksena ehkä jäähyherkkyys (tähän asti).

Samaten Nurmi ja Kultanen olivat tilanne huomioon ottaen hyviä "täsmähankintoja", paljon, paljon paremmalta tilanne näyttää nyt, etenkin, jos ja kun Eaves pystyy edes jotenkin osallistumaan "toimintaan", muutenkin kuin täyttelemään juomapulloja.

Kokonaisuutena melkoisen vaisua oli toiminta koko liigassa, ilmeisesti rahat on finito liki kaikissa jengeissä. Jonkinlainen etu Bluesille poffeissa, vaikka (=kun) loukkaantuneita kavereita varmasti poffien alkaessa on, Bluesilla on kuitenkin melkoiset reservit ja laaja materiaali verrattuna moneen muuhun 1-ketjun jengiin.

Nuo yhden ketjun jengit ovat harvoin "loppuunasti menneet" terveelläkään rosterilla ja jo 1:n avainpelaajan loukkaantuminen poffeissa tietänee aikaista kesälomaa.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Täytyy sanoa, että olen aidosti iloinen Häppölän puolesta. Kaveri selkeästi yritti parhaansa KalPassa, mutta ilmeisesti hänen pelityylinsä ei vain sopinut millään tavoin Kalpan vastaavaan.

Itse uskon, että yksi merkittävä tekijä Häppölän heräämisessä on se, että Bluesista löytyy pelaajia, jotka repivät,raastavat ja taklaavat ja näin ollen pelaavat Luigille hitusen enemmän tilaa ja aikaa. Taitoa ja pelisilmää kaverilla on, mutta itse itselleen tilan pelaamista hän ei ole parhaimmillaan. KalPan pelityyliin taasen kuuluu se, että kaverit pelaavat omalla vauhdillaan ja taidollaan itselleen tarvittavan tilan ja ajan ratkaisujen tekoon. Tämän takia miehestä jäi Kuopiossa hitusen pehmeä kuva.

Näillä ajatuksilla tällä kertaa...
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Missä on nyt Mika Korhonen? Eikös se nostettu sieltä SapKosta pois, mutta Brücks jäikin Bluesiin.

Hyvä kysymys. Voisiko tuota Korhosta peluuttaa A-junnuissa, vai tuleeko ikä tai muut säännöt vastaan? Mv-osasto voi hyvinkin muodostua kompastuskiveksi junnujen mestaruusjahdissa joten vahvistus olisi paikallaan.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Hyvä kysymys. Voisiko tuota Korhosta peluuttaa A-junnuissa, vai tuleeko ikä tai muut säännöt vastaan? Mv-osasto voi hyvinkin muodostua kompastuskiveksi junnujen mestaruusjahdissa joten vahvistus olisi paikallaan.
Olen itse miettinyt samaa, mutten ole uskaltanut kysyä, kun pelkäsin, että minut nauretaan ulos palstalta.

Olisiko niin, että Korhonen (s. -87) pelaisi loppukauden A:ssa, mutta Brücksin ollessa huilivuorossa tulisi edariin avaamaan luukkua?
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen itse miettinyt samaa, mutten ole uskaltanut kysyä, kun pelkäsin, että minut nauretaan ulos palstalta.

Olisiko niin, että Korhonen (s. -87) pelaisi loppukauden A:ssa, mutta Brücksin ollessa huilivuorossa tulisi edariin avaamaan luukkua?

Ilmeisesti suunniteltu niin, että Benkun tehtyä paluu Brycks istuu katsossa, Koskinen seisoo maalinsuulla ja Korhonen avaa luukkua.
 

trap

Jäsen
Olen itse miettinyt samaa, mutten ole uskaltanut kysyä, kun pelkäsin, että minut nauretaan ulos palstalta.

Olisiko niin, että Korhonen (s. -87) pelaisi loppukauden A:ssa, mutta Brücksin ollessa huilivuorossa tulisi edariin avaamaan luukkua?

Kyllä siellä kai jonkin verran voi yli-ikäisiä pelata - tarkkaa määrää ja sääntöä en muista, mutta esim. Camillakin on yksi A-junnujen peli tällä kaudella pelattuna.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kyllä siellä kai jonkin verran voi yli-ikäisiä pelata - tarkkaa määrää ja sääntöä en muista, mutta esim. Camillakin on yksi A-junnujen peli tällä kaudella pelattuna.
Tätä yritin sanoa. Muistaakseni tällä kaudella A:ssa saa ollu rajoitettu määrä jopa kasivitosia.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Kyllä siellä kai jonkin verran voi yli-ikäisiä pelata - tarkkaa määrää ja sääntöä en muista, mutta esim. Camillakin on yksi A-junnujen peli tällä kaudella pelattuna.
Yli-ikäisinä voivat pelata 1.5.1985-31.12.1988 syntyneet kenttäpelaajat, joita voi olla kokoonpanossa kerrallaan viisi, joista enintään kaksi on syntynyt ennen vuotta 1988. Tämä koskee vain runkosarjaa ja pudotuspeleissä kaikkien yli-ikäisten on oltava 1988 syntyneitä. Vuosina 1985-1987 syntyneet maalivahdit eivät voi pelata edes runkosarjassa vaan yhden yli-ikäisen vahdin kiintiö koskee vain vuonna 1988 syntyneitä. Lisätietoja löytyy täältä kohdasta 4.6.1. A-nuorten SM-liiga.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös