Tapparan peliesitykset syksyllä 2007

  • 12 478
  • 46

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
On se kumma että liiga on Sihvosen mukaan täynnä paskoja valmentajia jotka hyvä materiaali pelastaa. Jos Tappara ei tällä kaudella menesty niin ennemmin löytäis syyn siitä että sentterit Kontiola, Öhman ja Hancock ovat vaihtuneet Lehterään ja Piispaseen

No eikös tuo nyt ole ihan samaa tarkoittava asia. Hyvät pelaajat pelastavat valmentajan - pelaajat ovat poissa ja valmentaja sukeltaa...
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Mitä tarkoitat, viime kaudellahan Uraman oli kai todella hyvä?
Niin, oliko hän hyvä, joudun kysymään. Minua vaivasi koko kauden se, etten tällä maan johtavalla analysointikyvylläni kyennyt sanomaan kohta kohdalta sitä, mikä on Tapparan pelikirja. Nyt asia alkaa valjeta minulle


Toinen itsensä jalustalle nostava Juhani Tamminen voisi kyllä olla eri mieltä Sihvosen kanssa tuosta maan johtavasta kiekkoanalysoijasta.
Epäammattimaisen P.Sihvosen lausunnosta Uraman valmentajankyvyistä tekee näin pikaisesti annettu "tuomio". Siinä ei ole otettu huomioon sitä, että osa pelaajista ei ehkä tällä hetkellä vielä pysty noudattamaan sitä kuuluisaa pelikirjaa ja sekoittaa sillä muunkin joukkueen pelaamisen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mitä tarkoitat, viime kaudellahan Uraman oli kai todella hyvä?
Niin, oliko hän hyvä, joudun kysymään. Minua vaivasi koko kauden se, etten tällä maan johtavalla analysointikyvylläni kyennyt sanomaan kohta kohdalta sitä, mikä on Tapparan pelikirja. Nyt asia alkaa valjeta minulle


Toinen itsensä jalustalle nostava Juhani Tamminen voisi kyllä olla eri mieltä Sihvosen kanssa tuosta maan johtavasta kiekkoanalysoijasta.
Epäammattimaisen P.Sihvosen lausunnosta Uraman valmentajankyvyistä tekee näin pikaisesti annettu "tuomio". Siinä ei ole otettu huomioon sitä, että osa pelaajista ei ehkä tällä hetkellä vielä pysty noudattamaan sitä kuuluisaa pelikirjaa ja sekoittaa sillä muunkin joukkueen pelaamisen.

Medialukutaito on hyvä arvioidessa Sihvosen tekstejä. Petterin tyyliin kuuluukin sörkkiä kovalla kädellä hiukan joka suuntaan ja nostaa ihmisten niskavilloja pystyyn. Sellaisilla kirjoituksilla Urheilulehden myyntiä nostetaan, kukaan tuskin ostaisi jos Petteri vain esimerkiksi jakaisi ruusuja jatkuvasti JYPille hyvin tehdystä työstä tai kertoisi joka toisessa artikkelissaan kuinka Toni Sihvonen oli paras puolustava hyökkäjä liigassa. Controversy creates cash.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Sihvonen osoitti varsinaisia meedion taitoja, kun pystyy tekemään noin pitkälle meneviä arvioita neljän pelatun kierroksen jälkeen. Noh, Sihvosta en ole koskaan ottanut vakavasti, enkä todennäköisesti koskaan tule ottamaan. Sihvoselta unohtui se, että mikään muu joukkue ei ole kokenut yhtä merkittäviä ja kovia menetyksiä, kuin Tappara.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tekopaikoille joukkue ainakin pääsee ja se on hyvä merkki. Eiköhän tämä tästä lähde kun nuoret saa hanat auki. Mitä mieltä muuten ootte, pitäiskö Nurmi laittaa ykköseen Niemisen tilalle maaleja tekemään ??
 

Gemini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
"Traagista on se, että Suomessa on tällä hetkellä vapaana useita loistavia päävalmentajia, mutta aika useissa liigajoukkueissa mennään b-luokan koutseilla, Tappara yhtenä esimerkkinä tästä."

Pisti jälleen kerran hymyilyttämään tämä Sihvosen kommentointi. Tarkoittikohan kaveri tuossa lainauksessa, että hän kuuluisi itse näiden vapaiden ja loistavien koutsien kastiin? No, antaa äijän paukuttaa partaansa. Sihvosen tapana on usein ollut hämmentää soppaa...muuhun hänestä ei olekaan.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minua vaivasi koko kauden se, etten tällä maan johtavalla analysointikyvylläni kyennyt sanomaan kohta kohdalta sitä, mikä on Tapparan pelikirja. Nyt asia alkaa valjeta minulle

Jos Tapparan peli alkaa jossain vaiheessa toimia paremmin, Sihvonen voi todeta, että "Urama on viimeinen kuunnellut neuvojani ja uudistanut pelikirjansa", joten sitä mahdollisuutta että analyytikko erehtyisi, ei ole...
 
Aika halpamaista muistella vuoden takaisia lausuntojaan ja nyt sitten, Tapparan pelatessa käytännössä ihan eri joukkueella, tulla pätemään että "mitäs minä sanoin!".

Sihvonen on ajoittain ihan viihdyttävä kirjoittaja ja joskus olen täällä pari priva-viestiäkin hänen kanssaan vaihtanut. Tästä artikkelista sattuis silmään kommentti, että analyytikko ei viime kaudella pystynyt hahmottamaan Uraman "pelikirjaa". Mielestäni Tappara oli yksi parhaista ja selkeimmistä esimerkeistä "pelikirjamuutoksesta", vaikka jo Saarinen ja Rautakorpi muuttivat joukkuetta kiekolliseen suuntaan. Tapparan pelin kulkiessa parhaimmillaan joukkueesta todella näkyi kirkas ajatus siitä miten pelataan, josta helpoimpana esimerkkinä pakkien nopeat syötöt sentterille B-ympyröiden väliin voitetun kulmapelin jälkeen. Yhtä selkästi näki kuinka Tapparan korttitalo hajosi Bluesin trappiin, eikä uusia eväitä löydetty.

Sikäli PS on asiassa, että tämän kauden sarjapeleissä ei ole kyllä ollut näkyvissä minkäänlaista pelikirjaa, -suunnitelmaa tai -ajatusta. Meneekö kokemattomuuden ja vaihtuvuuden piikkiin, vai kenties valmentajan - se on sitten vaikeampi kysymys?
 
Onhan Sihvonen merkittävä kiekkoanalyytikko maassamme. Hän peräänkuuluttaa kotimaista valmennusoppia ja valmentajia. Aika erikoista on kuitenkin, että hän noin voimakkaasti teilaa nimenomaan suomalaisen urallaan NOUSEVAN valmentajan. Jos Urama olisi vaikkapa ruotsalainen sen ymmärtäisi.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
No niin tänään tuli sitten paluu voittojen tielle.
Ihan hienoja maaleja illan ottelussa.
Junioritkin pääsivät tehoille mikä on loisto juttu tulevaisuutta ajatellen.
Kyllähän tuo Benoit on vaan kova vahvistus ei paljoo lapaset tärise kun maalipaikan saa!
Angel on ollut aika kelkka odotuksiin nähden.
Mutta ehkä se onkin ymmärrettävää kun onkin vaan lainamies.
Voisi hänenkin otteet olla erinäköiset jos olisi koko kauden tapparassa.
Ensi kaudelle noita ei kannattaisi edes ottaa.
 

Sean #19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nopea analyysi viiden pelin jälkeen:
Lehdolta hyvä peli eilen. Ei haparointia, tosin kolmannessa erässä turha kiekon sulkeminen Tapparan pelatessa Yv:tä -> menee kauden ensimmäisen pelin piikkiin. MV - osasto on riittävä. Nikkilä näytti kykynsä viime kaudella ja Lehto on mestaruuden voittanut maalivahti. Keskinäinen kilpailu pitää molemmat hereillä. Tällä osastolla näyttää paremmalta kuin mitä monessa mediassa on annettu ymmärtää.

Puolustuksessa taitoa näyttää olevan. Salmela, Aalto ja Benoit on liigan kärkeä. Grönvall ennakoidusti parempi kuin viime kaudella, sitten tulee tyhjää. Halme ja Pentikäinen(soppari vuoteen 2009) ulos ja tilalle terrierimäiset Uitto ja Koistinen. Siihen kirsikaksi kakun päälle fyysinen peruspuolustaja.

Hyökkäyksessä on aukkoja ja se on selvästi Tapparan heikoin kohta. Ojanen, Koskela, Nieminen, Lehterä, Enlund ja Nurmi muodostaa tyydyttävän rungon. Saviano, Venäläinen ja Pyymäki aiheutti eilenkin jatkuvasti omalla liikkellään ongelmia Pelicans-puolustukselle. Piispanen(2010) on aivan unessa. Saviano-Venäläinen kärsii sentterinsä hitaudesta ja laiskuudesta. Kiilholma syttyy vasta pudotuspeleihin ja Peltolan Jukka pelaa vasta ensimmäisiä miesten pelejään. Hyökkäykseen tarvitaan selkeä ykkössena ja maalitykki. Pari tornia ei olisi myös pahitteeksi, tyyliin parivaljakko Kuki-Mäkinen.
Toivottavasti olen väärässä hyökkäyksen suhteen ja kauden vanhetessa löytyy tehokkaita koostumuksia. Eilen Lehterän kenttä näytti jo potentiaalinsa, tosin vastassa oli Satosaaren johtama väsynyt Pelsu-puolustus. Ojanen-Koskela-Nieminen on ollut tähän mennessä paras kejumme.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Tapparan alkukausi on ollut ainakin minulle positiivinen yllätys. Lehterän peliä on oikeasti todella hieno katsella ja kaveri löytää kyllä pelaajat kentältä. Mikäli junnujen kehitys jatkuu nousevana, niin jo ensi kaudelta on lupa odottaa jotakin.
 

jokeriiiiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nielikäinen on liigan paskin pelaaja sitä tuskin tarvitte, mutta on ollut mukava seurata Lehterän kehitystä! 2 plus 5 ei oo huono saldo tässä vaiheessa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Näen nyt kristallin kirkkaasti sen, että Tapparan päävalmentaja Rauli Uraman kupla puhkeaa tämän kauden aikana."-Sihvonen yllä olevassa linkissä

Sanoi tämän, kun näki TPS -pelin. HPK matsin jälkeen lienee kristallinsa jo himmentynyt. Pitäisköhän meidän lähettää Sihvoselle uusi kristalli, sillä ilman sitä hän on kyllä pahasti hukassa johtavan kiekkoanalysoijan pallillaan.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luin Petterin löpinät uudestaan, ja meinasi tosiaan virtuaalikahvit lentää näppäimistölle:
Minua vaivasi koko kauden se, etten tällä maan johtavalla analysointikyvylläni kyennyt sanomaan kohta kohdalta sitä, mikä on Tapparan pelikirja. Nyt asia alkaa valjeta minulle.

Maan johtava analysointikyky? Petterillä?

Petterillä on ainakin erinomainen kyky mennä ennustuksissaan vikaa. Johtuuko sekin sitten tästä maan johtavasta analysointikyvystä..

Ps.

Onko Petteri Sihvosen analysointikykyä kiitellyt mediassa joku muukin hänen lisäkseen? Tulee tässä mieleen eräät vuorosanat eräästä sketsistä (ei sanatarkasti):
K:"Teillä on erinomaiset suositukset. Kuka ne kirjoitti?"
V:"Itse ne kirjoitin. Onhan minulla kuulakärkikynä!"
 
Viimeksi muokattu:

Hakkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham
ongelmia on - jotain pitäis tehdä!

Ja pakit vaan heittelee kriittisillä hetkillä kiekkoa yli laidan ja tulee sitä penaltia... Eikös tuota harjoiteltu ihan riittävästi jo Tampere Cupissa! Mikähän ihmeen villitys Tappara-pakkeihin on tällä kaudella iskenyt, jonkun pitäis kyllä tehdä jotain tuon ongelman poistamiseksi. Alkaa tulla pikkuisen turhan kalliiksi muuten.

Toinen juttu on sitten tuo Tapparan romahtaminen loppuhetkillä. Tässä vähän aikaa sitten ihasteltiin sitä, kuinka Tappara osaa pelata 3. erän johtoasemassa. Mutta nyt on muutama toisenlainen kokemus jo takana. Taitaa joukkueesta puuttua muutama vahva vääntäjä näissä paikoissa. Ei taida nuorten voima eikä kantti vielä kestää. Jotenkin itse kaipailisin "parhaiden päivien" Marko Mäkistä, Kukia tms. joukkueeseen antamaan ryhtiä näihin tiukkoihin paikkoihin. Parhaimmillaan kiekollinen peli on joukkueella hienoa, mutta sitä pitäisi sitten pystyä pelaamaan loppuun asti, eikä antaa vastustajalle yliotetta. Ja todella harva on se joukkue maailmassa, joka kiekollisella taidolla vie ottelua 60 minuuttia. Muutakin pitäisi siis osata?
 

Lazze

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tappara, Warkis, Leijonat & suomalaiset.
Matti Koistinen palaa hyvin onnistuneelta Jukurit-lainalta takaisin Tapparan vahvuuteen! Mikä on Tapparan puolustajien tilanne tällä hetkellä? Onko Matille luvassa peliaikaa?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Matti Koistinen palaa hyvin onnistuneelta Jukurit-lainalta takaisin Tapparan vahvuuteen! Mikä on Tapparan puolustajien tilanne tällä hetkellä? Onko Matille luvassa peliaikaa?

Kyllä Koistinen varmasti saa näytön paikan. Pentikäinen on tainnut istua muutaman matsin "terveenä raaputuksena", Halmeelta loppuvat kiekolliset taidot hetkittäin ja Malkamäki on vielä raakile, joten tällä hetkellä neljä pakkia kilpailee kolmesta pelipaikasta. Eniten käyttöä olisi kiekkovarmalle peruspakille, jolta ei odoteta kauheasti pisteitä (koska niihin hommiin on muut miehet.)

Malkamäen saattaa tiputtaa se, että häntä voidaan peluuttaa junnuissa ja hänen avunsa kaikkein huonommin kohtaavat tarpeen kanssa - vaikka pitkällä tähtäimellä Mikolla lienee tuosta nelikosta suurin odotusarvo...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös