Tuomaisen taklaus Tappara-Lukko pelissä

  • 5 401
  • 28

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä olisi rangaistuksen syy? Kiilaus vai Tönäisy?

Mitäs väliä sillä on, kun ne värilasit on päässä. Olkoon vaikka pelin viivyttäminen.

Voiko tuomari tuollaisessa tilanteessa heittää pelaajaa pihalle? Esim. vedoten kohtuuttoman kovaan peliin ja loukkaantumiseen? Onko sääntökirjassa jotain tällaisia sävellyksiä?

Ja edelleen, vaikka kyselenkin tuollaisia, olen sitä mieltä, että tilanteesta en itse olisi viheltänyt jäähyä.
 
1) Tuomainen ottaa kontaktin Angelliin (se on varovainen kontakti, mutta kontakti kuitenkin)
2) Kontakti tulee selkäpuolelta
3) "Taklattu" on irti laidasta ja kontaktin voimasta menee päin laitaa
= sääntökirjan mukaan 2+10min selästä taklaamisesta. Näin asian itse tulkitsisin.
Kyllä, Tuomainen varoo, eikä suoranaisesti taklaa Angellia. Mutta, kuten kaikki tietää, MT ei ole sieltä pienimmästä päästä. Jokainen, joka on luistimilla ollut jäällä, tietää myös kuinka helposti tasapaino lähtee selkäpuolelta tulevan kontaktin myötä - etenkin jos ei sitä osaa odottaa. Jos joku sitä epäilee, niin eiku kokeilemaan.
Ikävä tapahtuma, josta tuli liian iso rangaistus.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Aika pahasti toi polvi tuossa taklauksessa tosiaankin vääntyy, tosin ei missään nimessä täytä polvitaklauksen kriteereitä, vaan on aika puhdas vahinko. Angellilta on tasapaino mennyt epäonnistuneen laukauksen vuoksi ja siksikin osuu aika pahan näköisesti. Harmi juttu mutta mielestäni aika vahinko, ja ainoat vahingot tulee mielestäni jo ennen lankkiin ajautumista.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
1) Tuomainen ottaa kontaktin Angelliin (se on varovainen kontakti, mutta kontakti kuitenkin)
2) Kontakti tulee selkäpuolelta
3) "Taklattu" on irti laidasta ja kontaktin voimasta menee päin laitaa
= sääntökirjan mukaan 2+10min selästä taklaamisesta. Näin asian itse tulkitsisin.
Kyllä, Tuomainen varoo, eikä suoranaisesti taklaa Angellia. Mutta, kuten kaikki tietää, MT ei ole sieltä pienimmästä päästä. Jokainen, joka on luistimilla ollut jäällä, tietää myös kuinka helposti tasapaino lähtee selkäpuolelta tulevan kontaktin myötä - etenkin jos ei sitä osaa odottaa. Jos joku sitä epäilee, niin eiku kokeilemaan.
Ikävä tapahtuma, josta tuli liian iso rangaistus.

Komppaan väsyneitä käsiä tässä. Näiden Angellia morkkaavien kannattaisi itse joskus kokeilla kaukalossa tuota pelaamista. Hyvinkin pieni kontakti selästä laidan lähellä saattaa johtaa kaatumiseen. Videolla kuitenkin näkyy ihan selkeä tuuppaisu, tuollainen refleksinomainen kevyt kontakti, joka tulee itselläkin pelissä aivan automaationa yleensä.

Kute axe ja joku muu huomasikin, itse loukkaantuminen tapahtunee jo aiemmin. Erittäin huonoa säkää.

Säännöt taitavat olla tässä tilanteessa selvät: (pieni) rike, joka johtaa loukkaantumiseen = vitonen. Ilman loukkaantumista tuota kevyttä tuuppaisua tosin ei tuomari olisi todennäköisesti edes viheltänyt.

edit: sana unohtui
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös