Playoffs 2018 puolivälierät: SaPKo – IPK

  • 22 320
  • 106

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Saisi tuo Mestismestaruuksien taemies alkaa suorittamaan vähän terävämmin mutta olen sitä odottanut koko kauden. Kahteen peliin +1 -4 ei ole sitä mitä laatupakin sarakkeissa pitäisi näkyä. Nuo on koko joukkueen heikoimmat lukemat.
Lönroos on pelannut vain pelin ja 0 -2 niin se peliaikaan suhteutettuna on heikompi.
 

Anttiii

Jäsen
Pelipäivä game 3!

Fofanov sai kovan tuomion ja neljän pelin kakku luvassa. Harmi SaPKon kannalta, sillä tätä miestä olisi kannattanut kuumentaa. Itse en tänään pääse paikan päälle Talvisaloon, mutta pitääpä kotisohvalla katsoa kun Mestiksen puolueellisin selostaja hoitaa hommaa Fanseatin puolella ;)

Jännä peli luvassa ja mikäli IPK tänään ryöstön nappaa niin se olisi kova kolaus kotijoukkueelle.

Veikkaan, että Urpolahti jatkaa maalillaan ja että Hämäläinen, Lantta ja Pulli ovat kokoonpanossa. Katsotaan miten veikkaus osuu...
 

Big Bear

Jäsen
Kova oli tuomio, siis tuo neljän pelin kakku Fofanoville. Eipä siinä, mennään niillä ketkä saadaan jalkeille. Tekisi mieli lähteä tänään Savonlinnaan, mutta sen verran pyryttää että tyydyn Fanseatin lähetykseen. Olisko se nyt RYÖSTÖN paikka?
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse en tänään pääse paikan päälle Talvisaloon, mutta pitääpä kotisohvalla katsoa kun Mestiksen puolueellisin selostaja hoitaa hommaa Fanseatin puolella ;)

Jaahas, selostaakohan itse toimitusjohtaja tänään. No onneksi olen hallilla niin ei tarvitse sitä kuunnella ;)

SaPKo voittaa tänään 5-1
 
Hämäläinen näyttää puuttuvan edelleen kokoonpanosta. Loukkaantui Savonlinnan pelissä. Mikä lie syynä?
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Mikä lie syynä?

Näistähän ei playoffien aikana puhuta. Ylä-/alavartalo vamma ja todennäköisin status on päivä kerrallaan. Varmaan pelaisi jo tänään, jos olisi 7 peli tai IPKlle sarja katkolla.

Tänään alkaa paras viidestä sarja ja siinä on vielä vähemmän varaa odotella ja katsella kaverin tekemisiä. Ehkä helpohkon ja numeroillisesti mairittelevan avausottelun jälkeen hienoinen hyvänolontunne hiipi puseroon, mutta eiköhän se tuntemus ole karissut toisessa näytöksessä pois.

Tänään seuraan pelin ohessa, jos vain järki pysyy eikä tunne vie liikaa täällä päässä, kuinka IPK aikoo pelata Talvisalossa HAPPn. Avausottelussa useamman kerran SaPKo sai kiekon "paineen" alta pois kahdella-kolmella syötöllä hyökkäysalueelleen, kun ykköspaine oli myöhässä, josta johtuen kakkonen oli hieman enemmän myöhässä. Monta 3-3, 2-2 ja jopa 1-1 hyökkäystä tuon takia saivat vastaanottaa. Iisalmessa pienemmän? kaukalon turvin se onnistui paremmin. Tai mistä minä tiedän Iisalmen kaukalon kokoa.
 

Knap

Jäsen
Tänään seuraan pelin ohessa, jos vain järki pysyy eikä tunne vie liikaa täällä päässä, kuinka IPK aikoo pelata Talvisalossa HAPPn. Avausottelussa useamman kerran SaPKo sai kiekon "paineen" alta pois kahdella-kolmella syötöllä hyökkäysalueelleen, kun ykköspaine oli myöhässä, josta johtuen kakkonen oli hieman enemmän myöhässä. Monta 3-3, 2-2 ja jopa 1-1 hyökkäystä tuon takia saivat vastaanottaa. Iisalmessa pienemmän? kaukalon turvin se onnistui paremmin. Tai mistä minä tiedän Iisalmen kaukalon kokoa.
IPKn HAPP ei ole edes ollut kummoinen kauden aikana, oikeastaan paineen pito hyökkäyspäässä on opittu vasta nähiin tärkeimpiin peleihin. Esimerkiski SaPKo pelissä olisiko 2. erässä vai kolmannessa oli komea pyöritys, jossa yhdessä vaiheessa lähti peräti neljä jätkää vaihtoon, ja saatiin paine pidettyä. PAPP puolestaan ollut se IPKn juttu ja erityisesti keskustan pito, ja se on rakoillut kyllä niin huolella pudotuspeleissä, että ei näytä yhtään siltä IPKlta, mihin minä olen tottunut. IPKn hitaimmat pelaajat ovat vahvoja pitämään tuon paineen yleensä, mutta taas heidän paineen kun saa rikottua, niin SaPKo pääsee lähes aina hyökkäämään ylivoimalla, ja ne on vaarallisia tilanteita SaPKon kaltaisella hyökkäysosaamisella.

Iisalmessa joo sarjan pienin kaukalo, ja se on ehkä isoin syy hyvään kotimenestykseen, mutta vastapainoksi heikkoon vierasmenestykseen.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Olipas huono peli. Mutta jos nyt miettii, että noin sysipaskalla pelillä pystyttiin voittamaan. Niin jos peli saadaan edes runkosarjan tasolle, niin helposti pitäisi mennä jatkoon. Mutta joo ei nyt mennä asioiden edelle.. Tänään olisi IPKlla ollut tosiaan mahdollisuus tehdä ryöstö, sillä SaPKo oli todella huono. Itse povasin että Lantta-Koivunen kaksikko ratkaisee, sillä olivat ylivoimaisesti parhain kaksikko SaPKolta tänää.
 

Sven Tuuva

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK, Kalpa & Jokerit
Ei ollut pudotuspelin arvoinen suoritus tänään kummaltakaan tämä läpsyttely. Fyysisyys ja tunne puuttui kokonaan.

Ensi kesänä vähemmän punttia tälle ipk:n rotta-osastolle, ei vaan tällä tasolla voi pelata
noin kovaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Olen tietysti tyytyväinen, että SaPKo voitti, mutta se ei suinkaan ollut illan paras asia. Ylivoimaisesti paras ja hienoin asia tuossa ottelussa oli ja on se, että se on nyt loppunut. Käännyin oikeasti kerran paikallani ja löin pään siihen istumakarsinan väliseinään kun sen verran kyrsi ottelun huonous.

Jos nyt en sen enempää tästä kirjoittele kun ei ole mitään viisasta sanottavaa.

E: tai lisään sen tähtikohdan, IPK:lle tulossa minuutteja, IPK pitää kiekkoa kuitenkin siihen saakka, että Paven ottaa kiinnipitämisestä jäähyn. Uskomatonta, mutta totta. Hämmennyin jopa kun mietin mistä SaPKon ensimmäinen jäähy tulee. Olin nimittäin vihellyksen aikaan valmis 3 vs 5 alivoimaan.
 

Hanibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Ketterä
Hyvä tärkeä voitto tiukassa paikassa SaPKolle. YVstä, mielestäni ei malteta pyörittää sitä hetken ja rauhoittaa tilannetta.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Toisalta taas kiekkoa siirrellään liikaa ja liian hitaadti yvllä. Ei päästä kunnon paikasta laukomaan koska aina IPK pelaaja peittämässä kun hitaat syötöt ei aiheuta av nelikolle liikettä..
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Toisalta taas kiekkoa siirrellään liikaa ja liian hitaadti yvllä. Ei päästä kunnon paikasta laukomaan koska aina IPK pelaaja peittämässä kun hitaat syötöt ei aiheuta av nelikolle liikettä..

Just näin, ja sitten sekin hidas siirtely loppuu Pavenin paskasyöttöön tai jonkun muun ihme neppiin. Koko ylivoimasta puuttuu laukaukset. Kun ylivoima on noin luokattoman huonoa niin pitäisi vaikka ylimiehittää maalin edus ja pelata pakki pakilla laukaus sinne ruuhkaan.
Vielä hidasta kiekonliikuttelua enemmän haittaa, että miehet eivät liiku. Ainostaan kiekollinen pelaaja liikkuu hakemassa syöttlinjaa laukaisevaan lapaan, mutta se laukaiseva pelaaja ei liiku itse etsiäkseen syöttölinjaa kiekolliselle pelaajaalle.
Eilen oli ylivoimia joilla ei saatu yhtään laukausta veskarille, ja oliko peräti yksi YV millä ei saata edes yritettyä laukausta. Siinä kolmen peräkkäisen IPK jäähyn aikana ei varmasti saatu yhtä laukausta yhtä ylivoimaminuuttia kohti.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Yksi osa-alue missä IPK on varmuudella parempi, on yleisö. Savonlinnasta tai paremmin SaPKon kannattajista huomenna Iisalmeen on lähdössä kokonainen 12 hengen joukkue euroopan suurimmalla bussilla. Nämä on jokaisen omia asioita ja perjantai on kuitenkin työpäivä, mutta kyllä nämä "fani"joukkojen koot pyrkivät väkisinkin vähän naurattamaan. Kyllä porukka sitten liikkuu kun finaalissa ollaan jos ollaan ja näille kannattajillehan on se ihan oma varsin kaunis yhteinen nimike. GH.

Tämmönen oksennus tähän väliin, mutta huomenna on taas pelipäivä. See ya.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Yksi osa-alue missä IPK on varmuudella parempi, on yleisö. Savonlinnasta tai paremmin SaPKon kannattajista huomenna Iisalmeen on lähdössä kokonainen 12 hengen joukkue euroopan suurimmalla bussilla. Nämä on jokaisen omia asioita ja perjantai on kuitenkin työpäivä, mutta kyllä nämä "fani"joukkojen koot pyrkivät väkisinkin vähän naurattamaan. Kyllä porukka sitten liikkuu kun finaalissa ollaan jos ollaan ja näille kannattajillehan on se ihan oma varsin kaunis yhteinen nimike. GH.

Tämmönen oksennus tähän väliin, mutta huomenna on taas pelipäivä. See ya.

Pääasia, että lähtevät kannustamaan. Eihän Iisalmestakaan viime pelissä ollut kun kuin muutama henki. Toki Iisalmella ovat nyt fanit hyvin heränneet, mutta onhan playofssit siellä ihan uutta.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Yksi osa-alue missä IPK on varmuudella parempi, on yleisö. Savonlinnasta tai paremmin SaPKon kannattajista huomenna Iisalmeen on lähdössä kokonainen 12 hengen joukkue euroopan suurimmalla bussilla. Nämä on jokaisen omia asioita ja perjantai on kuitenkin työpäivä, mutta kyllä nämä "fani"joukkojen koot pyrkivät väkisinkin vähän naurattamaan. Kyllä porukka sitten liikkuu kun finaalissa ollaan jos ollaan ja näille kannattajillehan on se ihan oma varsin kaunis yhteinen nimike. GH.

Tämmönen oksennus tähän väliin, mutta huomenna on taas pelipäivä. See ya.

Itse ihmettelin samaa, mut toisaalta tuon työpäivä homman kyllä ymmärtää. Yhtä mitä en ymmärrä on se, että kotiottelussa istutaan ku kirkossa. Eikö voitaisi oikeesti sopia että jonkinlainen ydinporukka kokoontuisi tiettyyn osaan katsomosta ja pistäisi tuulemaan. Niin asiat on kuitenkin periaatteessa muuallakin, että on se ydinporukka joka kannustaa kokoajan ja sitten muu yleisö läjhtee siihen mukaan jos lähtee. Nyt tällä hetkellä katsomosta kuuluu sieltä täältä kannustusta ja kaikki kannustaa eri huudoilla tai muuten vaan eri tahdisssa jne. Nyt kun uusi faniklubi on perustettu niin sieltä joku asiaa hoitamaan. Jos itse asuisin savonlinnassa niin voisin olla mukana hommassa. Toki miun on nyt helppoi huudella etäfanina. Mutta lähinnä että faniporukassa mietittäisiin asiaa. Toisekseen faniklubi vois hieman mainostaa itsestään. Itse en olisi varmaan koskaa kuullut asiasta, jos joku ei olisi siitä maininnut joskus joulukuussa täällä jatkoajassa.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Rasmus Hämäläinen palaa kaukaloon ja se tietää hyvää SaPKolle sekä ei niin hyvää IPK:lle. Nyt varmoista avauskokoonpanon pelaajista puuttuu vain Pulli, mutta se ei mielestäni yhtään heikennä joukkuetta. Hienoa, että Koivunen pelaa ja Viljanen ei. Koivusen peli on ottanut valtavia loikkia parempaan ja toisaalta IPK on ainakin kaksi maalia rankaissut Viljasen merkkausvirheistä, vaikka onkin kokonaisuudessaan ollut ihan ok suorittaja. En vahingossakaan sano ketää hyväksi, koska koko joukkueen peli on ollut niin heikkoa.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Se olisi allekirjottaneenkin hypittävä sitten neljän tienoilla fanibussin kyytiin Kuopiosta, jotta saadaan täysi tusina täyteen.

Iisalmessa ei ole tullut ikinä käytyä missään merkeissä. Tuntuu kiekkobuumia olevan ja olen itse asiassa tyytyväinen, että voittivat maanantaina, jotta tämän illan peli on entisestäänkin jännempi. Olisiko jopa loppuunmyyty halli?
 

Sven Tuuva

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK, Kalpa & Jokerit
Olisiko jopa loppuunmyyty halli?

Maanantaina oli vajaa 900 katsojaa ja tänään luultavasti +1200 silmäparia eli loppuunmyyty. Varmasti hieno ilta luvassa kankaan montussa!
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Maanantaina oli vajaa 900 katsojaa ja tänään luultavasti +1200 silmäparia eli loppuunmyyty. Varmasti hieno ilta luvassa kankaan montussa!
Mahtava homma Iisalmelle! olen hieman SaPKon kannalta kateellinen kun teillä on hallitäynnä. Okei SaPKolla toki sen verran isompi halli että täyteen sitä ei oikein ennen finaaleita voi saada. Ja toki kankaan montun pieni koko edesauttaa sitä, että tunnelma on todella kova! tunnelma välittyy hyvin Fanseatin kautta. Odotellaan iltaa. Varmasti tiukka peli kyseessä.
 

Big Bear

Jäsen
Hieno ilta tulossa, toivottavasti. Nyt ei ole enää varaa tyhmiin 3-4 sekuntia myöhässä oleviin taklauksiin, joita Savonlinnassa esittivät Pihlajamäki ja Nevalainen. Pienessä kaukalossa on toki saatava pässit ahtaalle, mutta kuitenkin järki mukana. Sellainen kutka on että 2-2 tilanteessa painellaan huomenna Savonlinnaan, tuonne äitini maille!
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Tänään olisi Iisalmessa nlejäs näytös ja SaPKolla mahdollisuus saada huomiseksi katkaisupeli Talvisaloon. Keskiviikon pelissä IPK ei enää ensimmäisen pelin tapaan niin päättömästi juossut kiekon perässä ja tänään pienemmässä kaukalossa heidän karvaus on kova pala SaPKolle. Tosin en ole varma tulkitsinko oikein, että kolmannessa erässä IPKlla näytti hieman bensan loppumisen merkkejä, kun niin useasti hyökkäyksiinlähtö ja syötöt pysähtyi SaPKo lapaan harhasyötön tai kiekonmenetyksen johdosta. Tosiasia on se, että IPKlla on tänään se pakkovoiton paikka, kun SaPKon ei tarvitse voittaa kuin kotiottelunsa. Toki olisi erinäisten syiden takia hyvä saada sarja poikki jo aiemmin.

SaPKon pitää ylivoimansa saada edes kohtalaiseksi, jos tänään aikovat kolmannen kiinnityksen kaivaa. Jokuhan voisi sanoa, että onhan jokaisessa pelissä YV-maali tullut, mutta katsomalla tilastojen taakse niin ei se ihan niin loistavaa ole ollut. Hämäläisen paluu kokoonpanoon tuo varmasti apua niin ylivoimalle kuin Montolle jonka pelipaidalla joku muu taisi edellisessä pelissä pelata.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Kyllä tää on HUIKEE sarja seurata vaikkei suosikkijoukkue pelaakaan. Mestistä parhaimmillaan.
 

Hanibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Ketterä
Kylläpä on tiukka sarja. SaPKolta hieno nousu kolmannessa erässä, valitettavasti oman pään puolustuspelaamisen ja varsinkin maalivahti peli ei ole riittävän laadukasta tällä hetkellä sarjan voittamiseen. Toivottavasti Toivonen saa huomenna mahdollisuuden. Tsemppiä SaPKo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös