Vaasa Arena

  • 633 742
  • 1 780

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tuleeko joku pomppimaan katolle mun kans jouluaattona?
 

Patalappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onkohan siellä joku älypää kiinnittänyt valotrussit ilmastointiputkiin, ei meinaan ole millään tapaa ammattimainen ratkaisu... saattaa roudarilta loppua työt. Toivottavasti ei käynyt huonommin kenellekään...
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Olin paikalla, mutta en onneksi ihan alla. Kovan paukkeen saattelemana putket tuli alas. Siinä jäi muutama sekunti aikaa reagoida, mutta alle jääneet eivät paikaltaa pakoon päässeet. Onni onnettomuudessa oli, että putket tuli alas välispiikin aikana. Alas tuli myös paljon valoja ja sähköjohtoja, mutta en tiedä, kuinka konkreettinen sähköiskun vaara tuossa oli.

Keikalla oli paltavat pyrot ja pamaukset, n. 25 min ehti kestää. En tiedä, oliko näillä vaikutusta onnettomuuteen.

Jotenkin mua ei yllätä, että tämä sattui juuri Vaasassa.

Edit: en huomannut, että ilmastointiputkiin olisi kiinnitetty mitään ylimääräistä.
 

Rocco

Jäsen
Kyseinen ilmastointiputki oli hajalla jo perjantaina Sport-Tappara -ottelussa. (linkki kuvaan)

Näyttäisi olevan katossa kiinni kahdella kierretangolla, ja putki makaa U:n muotoisen tukiraudan päällä.

Onnea oli, että putki on valokiskojen yläpuolella, ja tuossa kohdassa vielä poikittainen kaapelikisko on kiinni kaikissa valokiskoissa, niin ei ole vapaapudotuksella tullut alas.
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
Kookkaita nuo putket ovat, mutta toisaalta alumiini on kevyttä ja pyöreä muoto lienee vaimentanut osaltaa iskujen vaikutusta.
Kyllä nuo putket on ihan teräsputkia. Ei alumiinisia iv-putkia ole.
Onneksi vakavat loukkaantumiset vältettiin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyseinen ilmastointiputki oli hajalla jo perjantaina Sport-Tappara -ottelussa. (linkki kuvaan)

Näyttäisi olevan katossa kiinni kahdella kierretangolla, ja putki makaa U:n muotoisen tukiraudan päällä.

Onnea oli, että putki on valokiskojen yläpuolella, ja tuossa kohdassa vielä poikittainen kaapelikisko on kiinni kaikissa valokiskoissa, niin ei ole vapaapudotuksella tullut alas.
Näyttää makoilevan valokiskon päällä ja kisko taipunut melkoisesti. Melkoista touhua hallin vastaavilta.
 

Rocco

Jäsen
Näyttää makoilevan valokiskon päällä ja kisko taipunut melkoisesti. Melkoista touhua hallin vastaavilta.
Se vaan näyttää siltä kun tuosta kulmasta katsoo.

Tässä kuvassa esimerkiksi näkee, miten kaukana keskellä hallin kattoa tuo pudonnut osa on, mikä näyttäisi olevan reunimmaisen valokiskon päällä. (Edit: Vaihdettu kuva, koska siinä oli vielä pari vuotta vanhat valot katossa, tässä on jo uudet.)
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No huhhuh. Onneksi hengen menetyksiltä ilmeisesti vältyttiin. Järkyttävää. Toivottavasti tämä antoi ymmärrystä ja vauhtia huomiseen saneerauksen päättämiseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Se vaan näyttää siltä kun tuosta kulmasta katsoo.
Kyllähän se aivan selvästi pötköttää sen valokiskon päällä. Ja melkoisen mutkalla se kisko on.
 

Rocco

Jäsen
Kyllähän se aivan selvästi pötköttää sen valokiskon päällä. Ja melkoisen mutkalla se kisko on.
Trust me, olen käynyt hallissa varmaan tuhat kertaa, ja tiedän tarkasti missä se putki menee ja missä ei.
 

JPL

Jäsen
No huhhuh. Onneksi hengen menetyksiltä ilmeisesti vältyttiin. Järkyttävää. Toivottavasti tämä antoi ymmärrystä ja vauhtia huomiseen saneerauksen päättämiseen.
Päätöksenteko huomenna?
Melkoinen sattuma. Onneksi kukaan ei kuollut tuossa.
 

Rocco

Jäsen
Kyllähän se aivan selvästi pötköttää sen valokiskon päällä. Ja melkoisen mutkalla se kisko on.
Laitan tähän ihan selvyyden vuoksi pari kuvaa. Toisessa näet sen, missä pudonnut osa on, näet miten poikittain menevä kaapelikisko on vaakasuorassa, ja lamput siinä kiinni.

Toisessa kuvassa väet miten pudonnut osa on aivan katossa kiinni, ja näet myös sen miten matalalla siihen verrattuna kaapeli- ja valokiskot ovat, ja mistä kuva on otettu.
 

Liitteet

  • Sieppaa.JPG
    Sieppaa.JPG
    175,4 KB · kertaa luettu: 1 253
  • Kuva1.jpg
    Kuva1.jpg
    273,8 KB · kertaa luettu: 1 173

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Trust me, olen käynyt hallissa varmaan tuhat kertaa, ja tiedän tarkasti missä se putki menee ja missä ei.
Mä tarkoitan tuota aivan yläreunassa näkyvää kaukaloon nähden poikittain olevaa putkea. Se kyllä makaa valokiskon päällä.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kyllä nuo putket on ihan teräsputkia. Ei alumiinisia iv-putkia ole.
Onneksi vakavat loukkaantumiset vältettiin.

Noh, on alumiinisiakin kanavia olemassa. Nämä toki ovat perinteistä kierresaumattua sinkittyä terästä. Putki terminä on aika harhaanjohtava, kun kyseessä on ohutseinämäinen kanava.

Joka tapauksessa tuollainen muutaman metrin mittainen kanavakin painaa jo sen verran, että aika helkkarin vähällä tässä selvittiin, jos vakavampia loukkaantumisiakaan ei sattunut.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Oliko se muuttohaukka niin suunniteltu? Se ei mulle vielä sellaiseksi ollut selkiintynyt.

En tiedä mitä on päätetty, mutta aiempien keskustelujen perusteella olen aika varma, ettei invapaikkoja poisteta päädystä. Muu oli omaa mielipidettä.

Ps. Kannattaa tägätä tai lainata tekstiä, niin tietää vastata.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuka helvetti tossa videolla ivallisesti nauraa sen jälkeen, kun juontaja on kysynyt hoivahenkilökuntaa paikalle?

Hevi äiä. Äiät ei tarvii hoitoa, eikä niitä satu. Ne kuuntelee heviä ja pukeutuu mustaan koska ne on äi'iä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Hevi äiä. Äiät ei tarvii hoitoa, eikä niitä satu. Ne kuuntelee heviä ja pukeutuu mustaan koska ne on äi'iä.
Tais kumminkin olla ihan hevi muija.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Tuossa olisi voinut käydä paljon pahemmin kun nyt näki tuon romahduksen. Lehdistä sai kuvan, että IV-putki tuli alas huomattavan hitaasti. Ihme ettei kukaan kuollut tuossa.
Naurava ämmä saisi hypätä itse betoniin..
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jaa-ah.. Mitäköhän keinoja Sportilla on reagoida mahdolliseen jäähallin pidentyneeseen käyttökieltoon? Rukataanko otteluohjelmaa niin, että Sport pelaa koko tammikuun pelkkiä vieraspelejä, vai nähdäänkö nyt sitten olosuhteiden pakosta useampikin ulkoilmapeli Elisa-stadionilla, mikä sekään ei ole nollan molemmin puolin sahaavan sään puolesta mikään helppo ratkaisu.

Ei muuta kuin Kokkolaan seuraavat Sportin liiga matsit! Näkisipä täälläkin liiga kiekkoa...

Vielä viime vuosikymmenellä sut olis ristiinnaulittu omiesi toimesta tällaisesta heitosta :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös