Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 874 154
  • 8 574

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ketkäs tätä 612-yhdistystä pyörittävät? Osaatko ketään vastuuhenkilöitä nimetä? Entä osaatko kertoa, keiden aloitteesta tällainen marssi aikanaan ensimmäistä kertaa järjestettiin? Minusta heitä on kyllä syytä kiittää tapahtuman olemassaolosta. Olisi kiva, jos sinäkin uskaltaisit ihan rohkeasti tunnustaa väriä.
Sinua ilmeisesti kiinnostaa tuo touhu, joten otapas selvää ihan itse. Eiköhän noiden sivuilta löydy yhteystiedot, joista voit kysellä kiinnostavia asioita ja ohjeita yhdistykseen liittymiseen. Mä en osaa nimetä yhtään yhdistyksen vastuuhenkilöä sen enempää kuin rivijäsentäkään.

Mitähän väriä tässä pitäisi alkaa tunnustamaan. Toistaiseksi hurahtanut Kärppien kelta-mustaan. Ja kaapista kai tultava sen verran ulos, että tennareissa on pinkit nauhat.
 

Liitteet

  • 18308781_1353184974775700_585620839_n.jpg
    18308781_1353184974775700_585620839_n.jpg
    137,3 KB · kertaa luettu: 333

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Mielenkiintoisia uutisia jälleen.

Linnan juhlissa oli mukana paha natsi!
Alma käytti ennakkoluulottomasti Leijona-riipusta Linnan juhlissa – tiedätkö, mikä on kiistellyn symbolin todellinen merkitys? - Linnan juhlat - Ilta-Sanomat

Aika huvittavaa lukea kuinka soihtukulkue oli jokin äärioikeiston/natsien marssi kun n. 3000 ihmisestä mukana oli kourallinen natseiksi luokiteltavaa henkilöä. Voimmeko siis samaa kaavaa käyttämällä päätellä edelliskesäisen pakolaisaallon olleen terroristimarssi??
Alpakkatapahtuman suosio perustui "kokeneen" järjestyksenvalvojan mututuntumaan joten kyllä siellä varmasti oli ainakin 5000 ihmistä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mielenkiintoisia uutisia jälleen.

Linnan juhlissa oli mukana paha natsi!
Alma käytti ennakkoluulottomasti Leijona-riipusta Linnan juhlissa – tiedätkö, mikä on kiistellyn symbolin todellinen merkitys? - Linnan juhlat - Ilta-Sanomat

Aika huvittavaa lukea kuinka soihtukulkue oli jokin äärioikeiston/natsien marssi kun n. 3000 ihmisestä mukana oli kourallinen natseiksi luokiteltavaa henkilöä. Voimmeko siis samaa kaavaa käyttämällä päätellä edelliskesäisen pakolaisaallon olleen terroristimarssi??
Alpakkatapahtuman suosio perustui "kokeneen" järjestyksenvalvojan mututuntumaan joten kyllä siellä varmasti oli ainakin 5000 ihmistä.

Silmät...korvat...kaikki kiinni. Ummessa...tyhjiö...en kuule..."huvitun"...

Sehän on täynnä tähtiä!


@Boulerice, jos sinulla olisi pursiseura ja purjehtivat lapsenraiskaajat organisoisivat teille marssin: mikä keskimääräinen fiiliksesi olisi ja montako lapsenraiskaajaa hyväksyisit keskimäärin mukaan per marssi?
 
Sinua ilmeisesti kiinnostaa tuo touhu, joten otapas selvää ihan itse. Eiköhän noiden sivuilta löydy yhteystiedot, joista voit kysellä kiinnostavia asioita ja ohjeita yhdistykseen liittymiseen.

Ei löydy mitään yhteystietoja. Ajattelin että sinulla saattaisi olla parempaa tietoa, kun sympatiasi Vastarintaliikkeen alulle panemaa tapahtumaa kohtaan ovat niin vahvat.

Sinälläänhän sillä nyt ei juurikaan edes sun kannaltasi ole väliä, vaikka Vastarintaliike järjestäisi marssin ihan rehellisesti omalla nimellään eikä piiloutuisi anonyymin yhdistyksen taakse. Kun näin toimittiin syksyllä Tampereella, kovasti sinä silloinkin natsien organisoimaa marssia symppasit.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
jos sinulla olisi pursiseura ja purjehtivat lapsenraiskaajat organisoisivat teille marssin: mikä keskimääräinen fiiliksesi olisi ja montako lapsenraiskaajaa hyväksyisit keskimäärin mukaan per marssi?
Ehkä älyttömin esimerkki pitkiin aikoihin, mikä ei tässä tapauksessa jaksanut isommin yllättää. Onko pursiseuroissa todettu olevan lapsenraiskaajia ja järjestävätkö pursiseurat paljonkin marsseja? Vai mistä näin älytön esimerkki. Käsittääkseni pursiseurat eivät ole mitään aatteellisia yhdistyksiä ja lapsenraiskauksetkin johtuvat lähinnä sairaudesta tai rikollisesta mielestä, jopa molemmistakin. Jotkut jopa väittävät, että uskonnollakin saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. tilastotkin tuntuvat tätä väitettä tukevan.

Ei löydy mitään yhteystietoja. Ajattelin että sinulla saattaisi olla parempaa tietoa, kun sympatiasi Vastarintaliikkeen alulle panemaa tapahtumaa kohtaan ovat niin vahvat.

Sinälläänhän sillä nyt ei juurikaan edes sun kannaltasi ole väliä, vaikka Vastarintaliike järjestäisi marssin ihan rehellisesti omalla nimellään eikä piiloutuisi anonyymin yhdistyksen taakse. Kun näin toimittiin syksyllä Tampereella, kovasti sinä silloinkin natsien organisoimaa marssia symppasit.
Mitä jos kokeilisit tyytyä miettimään omia sympatioitasi. Ihan tiedoksi ettei minulla ole mitään sympatiaa sen enempää vastarintaliikettä kuin tuota soihtuporukkaakaan kohtaan. Vastarintaliike on varsin suurelta osin samanlaista roskajoukkoa kuin heitä vastustavat mellakoitsijatkin. Mielenosoituksensa hoitavat vastapelureitaan fiksummin ja siitä voi jonkun pisteen antaa, mutta aika kaukana sympatioista. Heidän ääriaineksiensa aatteet ovat aivan helvetin kaukana omista aatteistani. Minulla ei ole mitään syytä kieltää holokaustia, en kannata mitään yhteispohjoismaista liittovaltiota, en löydä kansallissosialismista mitään omia aatteitani kohtavaa ideologiaa, en halua kaataa demokraattisilla vaaleilla valittua eduskuntaa enkä siitä muodostettua hallitusta. Hallitsemattomaan maahanmuuttoon liittyvistä asioista olen osittain samaa mieltä turvapaikkaturismiin liittyen. Mitään puhdasta valkoista rotua en tänne halua. Ei ole mitään ongelmaa, jos töihin tänne tullut minkävärinen ulkomaalainen tahansa perustaa täällä perheen ja lisääntyy. Siitä vaan ihan vapaasti.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ketkäs tätä 612-yhdistystä pyörittävät? Osaatko ketään vastuuhenkilöitä nimetä?

Sinua ilmeisesti kiinnostaa tuo touhu, joten otapas selvää ihan itse. Eiköhän noiden sivuilta löydy yhteystiedot, joista voit kysellä kiinnostavia asioita ja ohjeita yhdistykseen liittymiseen

Sähköpostiosoite tuolla on tarjolla, mutta ketään henkilöä ei nimetä. 612.fi on kuitenkin rekisteröity Timo Hännikäisen nimiin ja hän on Sarastuksen päätoimittaja ja toimii myös Kiuas Kustannuksessa. Hänellä saattaa siis olla jonkinmoinen rooli soihtukulkueen järjestelyissä. Olisi muuten varmasti järjestänyt PVL:n natsit pois kulkueesta, jos vain olisi tiennyt heidän siellä kaulahuiveissaan kulkevan, sillä hän ei moisten kanssa kaveeraa. Toki joutui mm. sattumalta näiden kanssa yhteiskuvaan, kun molemmat olivat sattuneet järjestämään Eugen Schaumanin muistotilaisuuden samaan aikaan samassa paikassa, mutta kyseessä ei suinkaan ollut mikään natsi-tilaisuus, koska siellä oli, epäilemättä sattumalta, mukana myös kansanedustaja Olli Immonen, jolla nyt ei tietenkään mitään natsiyhteyksiä ole.

Saanko arvata: ihan tavallisten isänmaallisten ihmisten rauhanomaisia tekstejä. Osuiko oikeaan?
Juuri näin. Pari ensimmäistä listattua kirjaa ovat kansanedustaja Olli Immosen Kansallinen kipinä ja norjalaisen Hege Storhaugin Islam – Yhdestoista vitsaus. Jokainen tolkun ihminen ymmärtää heti, ettei tässä mistään ääritouhuista voi olla kyse, vaan tarjolla on niin kotimaista kuin käännettyäkin laatulukemista. Ja Sarastus puolestaan on oman ilmoituksensa mukaan kansallinen ja eurooppalainen, traditionalistinen ja radikaali verkkolehti. Toiminnasta myös kerrotaan: "Sarastus julkaisee artikkeleita sekä suomalaisilta että ulkomaalaisilta kirjoittajilta. Tuomme myös suomalaisen yleisön ulottuville käännöksiä traditionalismin ja ”uuden oikeiston” keskeisten ajattelijoiden kirjoituksista." Tuosta voi jokainen itse lukea, että kyseessä kansallinen, ei kansallissosialistinen, julkaisu ja suomalaisille tuodaan "uuden oikeiston", ei uusnatsien, ajattelijoiden kirjoituksia. Traditionalismikin viitannee sellaisiin yleisesti arvostettuihin suomalaisiin perinteisiin kuten metsämarjojen poimiminen, sauna ja pesäpallo.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Uusi oikeisto ja ajattelija eivät kuulu samaan lauseeseen paitsi tässä. Kovasti löytyy palstalta natsien ymmärtäjiä, olen hämmästynyt.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
@Boulerice, jos sinulla olisi pursiseura ja purjehtivat lapsenraiskaajat organisoisivat teille marssin: mikä keskimääräinen fiiliksesi olisi ja montako lapsenraiskaajaa hyväksyisit keskimäärin mukaan per marssi?

Hieno vertaus.
Jatketaan samalla (älyttömällä) linjalla. Jos 3000 ahvenen parvessa on mukana 20 haukea onko kyseessä haukiparvi??


Uusi oikeisto ja ajattelija eivät kuulu samaan lauseeseen paitsi tässä. Kovasti löytyy palstalta natsien ymmärtäjiä, olen hämmästynyt.

Kukaan ei varmasti ymmärrä tai hyväksy natseja mutta 3000 ihmisen marssin leimaaminen natsimarssiksi pienen ryhmän takia tuntuu typerältä. Jos minä saisin päättää niin tästä maasta lähtisi natsit sekä anarkistit veks.
 
Olisi muuten varmasti järjestänyt PVL:n natsit pois kulkueesta, jos vain olisi tiennyt heidän siellä kaulahuiveissaan kulkevan, sillä hän ei moisten kanssa kaveeraa.

Tietenkin. Mutta kun niitä kansallissosialisteja on niin vaikea tunnistaa. Kun siellä mukana marssii esim. TV:stä tuttu Jesse Torniainen PVL-huivissa, mistäpä ihan tavalliset isänmaalliset ihmiset voisivat hänet tunnistaa kansallissosialistiksi, kun eihän Jessellä mitään hakaristiä ole tatuoituna otsaansa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkään kaikki 612-kulkueen osallistujat eivät ole natseja, ihanko tosissaan täällä joku on toista mieltä vai vääristelläänkö juttuja? Eivät kaikki anarkistien ja äärivassarien porukassakaan ole mitään autojenpolttajia tai kommunisteja. Joku tolkku.

PS. Minä koen järkevimmäksi pysytellä kaukana kummastakin roskasakista. Ja joo, mukana on hyvää tarkoittavia ihmisiä molemmilla puolilla. Voimakas empatia voi sopivissa olosuhteissa työntää henkilön niin muukalaisvastaiseksi kuin poliisinkivittäjäksi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tietenkään kaikki 612-kulkueen osallistujat eivät ole natseja, ihanko tosissaan täällä joku on toista mieltä vai vääristelläänkö juttuja? Eivät kaikki anarkistien ja äärivassarien porukassakaan ole mitään autojenpolttajia tai kommunisteja. Joku tolkku.

PS. Minä koen järkevimmäksi pysytellä kaukana kummastakin roskasakista. Ja joo, mukana on hyvää tarkoittavia ihmisiä molemmilla puolilla. Voimakas empatia voi sopivissa olosuhteissa työntää henkilön niin muukalaisvastaiseksi kuin poliisinkivittäjäksi.

Eiväthän kaikki 30-luvulla eläneet saksalaisetkaan vihanneet juutalaisia ja toivoneet heidän tuhoamistaan. Joo, mukana oli hyvää tarkoittavia ihmisiä molemmilla puolilla. Voimakas empatia voi sopivissa olosuhteissa työntää henkilön niin muukalaisvastaiseksi kuin poliisinkivittäjäksi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Hieno vertaus.
Jatketaan samalla (älyttömällä) linjalla. Jos 3000 ahvenen parvessa on mukana 20 haukea onko kyseessä haukiparvi??




Kukaan ei varmasti ymmärrä tai hyväksy natseja mutta 3000 ihmisen marssin leimaaminen natsimarssiksi pienen ryhmän takia tuntuu typerältä. Jos minä saisin päättää niin tästä maasta lähtisi natsit sekä anarkistit veks.

Et vastannut kysymykseeni.

PS "Kukaan ei varmasti ymmärrä tai hyväksy". Paitsi nuo 3000, joilla olisi helppo työ kieltää kaikkien uusnatsien osallistuminen. Liput, tunnukset, sieghailaukset...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Et vastannut kysymykseeni.

PS "Kukaan ei varmasti ymmärrä tai hyväksy". Paitsi nuo 3000, joilla olisi helppo työ kieltää kaikkien uusnatsien osallistuminen. Liput, tunnukset, sieghailaukset...
Miten se olisi helppo työ estää kaikkien uusnatsien osallistuminen? Mistä sellaisen tunnuksettoman uusnatsin tunnistaa, joka kävelee rauhassa paikalle ja käyttäytyy annettujen ohjeiden mukaisesti? Ylen toimittaja oli löytänyt omien sanojensa mukaan joitakin vastarintaliikkeen kaulaliinoja. Muita tunnuksia ja sieghaileja ei näkynyt ainakaan siinä streamissa, jota itse katselin. Millä nämä olisi tunnistettu? Oliko soihtukulkueessa 3000 järjestäjää, jotka olisivat voineet kieltää uusnatsien osallistumisen? Aika massiiviselta ryhmältä kuulostaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Miten se olisi helppo työ estää kaikkien uusnatsien osallistuminen? Mistä sellaisen tunnuksettoman uusnatsin tunnistaa, joka kävelee rauhassa paikalle ja käyttäytyy annettujen ohjeiden mukaisesti? Ylen toimittaja oli löytänyt omien sanojensa mukaan joitakin vastarintaliikkeen kaulaliinoja. Muita tunnuksia ja sieghaileja ei näkynyt ainakaan siinä streamissa, jota itse katselin. Millä nämä olisi tunnistettu? Oliko soihtukulkueessa 3000 järjestäjää, jotka olisivat voineet kieltää uusnatsien osallistumisen? Aika massiiviselta ryhmältä kuulostaa.

Esität aika tyhmää ja avutonta. Että mitenkä kieltää natseja osallistumasta...

Ensin pitäisi esim. haluta tehdä niin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Esität aika tyhmää ja avutonta. Että mitenkä kieltää natseja osallistumasta...

Ensin pitäisi esim. haluta tehdä niin.
Minä en nyt ihan ymmärrä. Jos sillä ei nyt ole hakaristiä olkavarressa ja suurta natsilippua käsissä, niin miksi siltä ihmiseltä pitää kieltää se osallistuminen marssille missä kunnioitetaan itsenäistä Suomea ja sen edestä kaatuneita? Minä en nyt taas oikein pysy tässä touhussa kärryillä.

Tän täytyy olla se ero ääri suvaitsevaisen ja tälläisen fasistin kuin minä välillä, kun minä kyllä suvaitsen ja sallin että niin pedofiilit, natsit, kuin anarkistitkin saa osallistua marssille, kunhan ne järjestötunnukset ei sieltä paista silmiin ja käyttäytyy asiallisesti. Kun minusta silloin sinne marssille osallistuu ihan vain kansalaisena joka kunnioittaa sen marssin tarkoitusta. Ei minään pedofiilinä, natsina tai anarkistina.

Tähän sitten vielä perään sellainen huomautus, että näistä ylläolevista kolmesta esimerkistä vain yksi on tässä maassa rikos, mutta siihenkin syllistynyt on rangaistuksen suoritettuaan, kaikkien tämän maan lähtökohtien mukaan, rangaistuksensa suorittanut ja sitä ei saa toiste siitä enää tuomita.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tän täytyy olla se ero ääri suvaitsevaisen ja tälläisen fasistin kuin minä välillä, kun minä kyllä suvaitsen ja sallin että niin pedofiilit, natsit, kuin anarkistitkin saa osallistua marssille, kunhan ne järjestötunnukset ei sieltä paista silmiin ja käyttäytyy asiallisesti.
Ja mitäs sitten, kun ne ei käyttäydy asiallisesti?
Vastarintaliike pahoinpitelee sivullisen 6.12.2017 on Vimeo

... ja samaan aikaan alpakkapiireissä palaa iloisesti siniristilippu joulun kunniaksi.
Suomi 100 -nuotio (6.12.2017) on Vimeo

Kovin on hankalaa tämä tolkun eläminen tässä maassa. Joillekin.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö noilta, jotka vastustavat yhteiskuntaa voitaisi ottaa kaikki yhteiskunnan tuet pois, niin vosivat larpata elämäänsä ilman yhteiskunnan puuttumista? Heille voitaisiin antaa vaikka joku autiotalo jostain umpeen kasvaneesta metsästä, jossa voisi leikkiä, että yhteiskuntaa ei ole edes olemassa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PS "Kukaan ei varmasti ymmärrä tai hyväksy". Paitsi nuo 3000, joilla olisi helppo työ kieltää kaikkien uusnatsien osallistuminen. Liput, tunnukset, sieghailaukset...
Kuinka monta lippua oli kulkueessa? Entäs hailausta? Yhdestäkään ei ole nähdäkseni raportoitu, vaikka nämä Yle:n Eero Mäntymaa ja muut vastaavat yhden asian toimittelijat niitä olivat kyttäämässä.
Kovasti löytyy palstalta natsien ymmärtäjiä, olen hämmästynyt.
Älä jauha paskaa. Yritä edes pysyä totuudessa tai sitten lainauksia kehiin. Ei ihme, että teikäläiset luovat jotain uhkakuvia ja jotkut ottavat niitä todesta, kun sanomiset eivät edes etäisesti perustu faktoihin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minä en nyt ihan ymmärrä. Jos sillä ei nyt ole hakaristiä olkavarressa ja suurta natsilippua käsissä, niin miksi siltä ihmiseltä pitää kieltää se osallistuminen marssille missä kunnioitetaan itsenäistä Suomea ja sen edestä kaatuneita? Minä en nyt taas oikein pysy tässä touhussa kärryillä.

Tän täytyy olla se ero ääri suvaitsevaisen ja tälläisen fasistin kuin minä välillä, kun minä kyllä suvaitsen ja sallin että niin pedofiilit, natsit, kuin anarkistitkin saa osallistua marssille, kunhan ne järjestötunnukset ei sieltä paista silmiin ja käyttäytyy asiallisesti.

Siellähän Laineen Jari napattiin talteen ennaltaehkäisevästi ja näin kiellettiin / estettiin osallistuminen mielenosoitukseen. Mitä mieltä olet tämmöisestä sanan- ja kokoontumisvapauden loukkaamisesta?
 
Viimeksi muokattu:

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siellähän Laineen Jari napattiin talteen ennaltaehkäisevästi. Mitä mieltä olet tämmöisestä sananvapauden loukkaamisesta?
En siis ole Musta Hukkanen, mutta eikös tämä mr Laine ollut uhonnut jo etukäteen tekevänsä jotakin lainvastaista, eikös natsi kytillä ole oikeus käydä noukkimassa Laine pois kuleksimasta?
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä pitäisi Helsingin ja tämänkin palstan äärivasassarien laittaa hieman jäitä hattuun natsihysterioissaan. Nykyään kaikki isänmaalliset ihmiset luokitellaan natseiksi ainakin Helsingissä mikä on aika sairasta menoa jo. Tässäkin maassa on huomattavasti suurempia turvallisuusuhkia kun pieni natsiporukka (suomen vastarintaliike). Enemmän olisin huolissaan näistä ääri islamisteista jotka ovat ihan todellinen uhka ympäri eurooppaa ja isoja ruumiskasoja onkin näiden toimesta tullut. Mutta ylläri,ylläri, nämä vihervassarit eivät näe tätä ihmisjoukkoa minkäänlaisena ongelmana tai uhkana. Tolkun ihmisiä? Kaikkea muuta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
On se metkaa, kuinka palstan vasemmisto kokee ongelmalliseksi natsien rauhallisen osallistuminen soihtukulkueeseen, mutta ei saa riviäkään aikaiseksi vassarianarkistien viime aikoina tapahtuneista iskuista kuorma-autojen ja toisaalla henkilöautojen tuhoamiseksi. Kulkueessa marssiminen rauhallisesti on jokaisen suomalaisen perusoikeus, oli mielipide mikä tahansa. Toisen omaisuuden suunnitelmallinen tuhoaminen on taas aina rikos.

Sinänsä tämä ei yllätä. Selailin noin vuoden taaksepäin tätä ketjua, ja samanlaista meno on koko ajan. Miten helvetissä vassarit sekä erilaiset liberaalit (ja välillä teksteistään päätellen vihreät) pystytte itsellenne perustelemaan tämän sokeuden? No, tuskin pystyttekään.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
En siis ole Musta Hukkanen, mutta eikös tämä mr Laine ollut uhonnut jo etukäteen tekevänsä jotakin lainvastaista, eikös natsi kytillä ole oikeus käydä noukkimassa Laine pois kuleksimasta?

Jep. Tasan tarkkaan juuri näin (paitsi etten pidä poliisia kansallissosialistisena instituutiona). Poliisilaki sanoo seuraavaa:

Poliisimiehellä on oikeus poistaa paikalta henkilö, jos hänen uhkaustensa tai muun käyttäytymisensä perusteella on perusteltua syytä olettaa tai hänen aikaisemman käyttäytymisensä perusteella on todennäköistä, että hän syyllistyisi henkeen, terveyteen, vapauteen, kotirauhaan tai omaisuuteen kohdistuvaan rikokseen taikka aiheuttaisi huomattavaa häiriötä tai välitöntä vaaraa yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle.

Henkilö voidaan ottaa kiinni, jos paikalta poistaminen on todennäköisesti riittämätön toimenpide eikä rikosta voida muuten estää taikka häiriötä tai vaaraa muuten poistaa. Kiinni otettu voidaan pitää säilössä niin kauan kuin on todennäköistä, että hän syyllistyy 1 momentissa tarkoitettuun rikokseen taikka aiheuttaa häiriötä tai vaaraa, kuitenkin enintään 24 tuntia kiinniottamisesta.

Ja siitä huolimatta, että olen liberaalina varsin herkkä reagoimaan demokratian peruspilarin - sananvapauden - rajoittamiseen, en pistänyt pahakseni Laineen ennaltaehkäisevää kiinniottoa. Enkä olisi pistänyt pahakseni, vaikka ennaltaehkäisevästi olisi otettu kiinni muutama muukin taparikollinen, joka toistuvasti on osoittanut, että ei osaa ja / tai halua käyttäytyä lakien ja asetusten mukaan. Kuten vaikkapa Jesse Torniainen.

Ja siksi - puhtaasti mielenkiinnosta - halusin kysyä kirjoitustensa perusteella varsin ärhäkkäältä sananvapausfundamentalistilta eli nimim. @BlackWolf 'ilta, että pistikö hän pahakensa tuosta Laineen ennaltaehkäisevästä kiinniotosta? Siinähän rajoitettiin henkilön vapautta osallistua lailliselle ja rauhanomaiselle marssille.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jos joku haluaa marssia yhdessä natsien ja joukoissaan olevien väkivaltarikollisten kanssa, niin mitäpä se minua haittaa, kunhan tiedottavat liikkeistään, että ei osu samoille huudeille. Tuossa edelläolevalla videolla heiluva press-liivinen reportteri menee itkeäkö vai nauraa -osastolle aika vahvasti. Kuinka aikuiset ihmiset voivat olla noin lapsellisia, nämähän olivat kai ruotsalaisvahvistuksia, jotka ovat tuonee reportterinsa paikalle, ai saatana. Noin muuten natsisympatiseeraajat eivät lähtkohtaisesti kauheasti naurata.

En tiedä olenko nimim. Cobolin nimittämää palstan vasemmistoa, mutta kyllä minua huolestuttaa myös anarkistien touhut, enkä lähtisi heidänkään marssiporukoihin. Tiedä sitten onko siinä loppujen lopuksi kauheasti eroa, että marssiiko väkivaltarikollisten tai jonkun muun rikollisporukan kanssa, kumpikaan ei maistu minulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös