Suomi 100 vuotta juhlat & lieveilmiöt liveseuranta

  • 104 018
  • 1 441

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noniin, kait tässä passaa jo laittaa perinteistä livseurantaakin pystyyn kun kahdella eri kanavalla on suoraa lähetystä Suomi 100 "etkoista", Ylellä Juha Tapio lauleskelee kahdesta puusta ja Maikkarillakin jotain. Siellä itse asiassa jatketaan etkoilua tuonne 6.12. puolelle, aina tuonne 00.10 saakka.

Perinteisesti täällä on ollut liveseurantaa aina Linnan juhlillekin, joten tässä ketjussa voidaan seurata niitäkin sitten liveseurannan osalta. Huomennahan tuota hulinaa on sitten enemmänkin, on paraatia ja varmasti myös näitä lieveilmiöitä kuten mielenosoituksia ja vastamielenosoituksia.

Mukavaa itsenäisyyspäivän viettoa kaikille tasapuolisesti.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Meinaatko raportoida häpeän tunteistasi seuraavat 24 tuntia, vai riittikö tuo yksi kommentti tähän liveseurantaketjuun?
Katotaan nyt ensin, miten nämä juhlat etenee. Sellaisella löysän käsikirjoituksen strategialla mennään. Annan asioiden edetä omalla painollaan. Onhan tämä aikamoista vesikidutusta itselleen mutta toisaalta sopivaa siedätyshoitoa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ai että mä häpeän suomalaisuutta.
Tästä kyllä haluaisin kuulla tai siis lukea lisää, jotta miksi näin?

Minä olen kyllä ihan ylpeä suomalaisuudestani ja muista suomalaisista sekä Suomesta. Hieno maa ja täällä on melkoisen hyvä elää.
 
"Siinä se taas nähtiin, että vihervassarit ne siellä riehuu ja rikkoo paikkoja, kun natsit marssivat kaikessa rauhassa. Taitaa olla sellaista parempaa väkivaltaa."
"Eipä paljon yllätä tiettyjen nimimerkkien natsisympatiat."

Rinse and repeat.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kohtuu normaalia koti-iltaa. Huomenna ei pysty riehumaan kun torstaina työpäivä ja tänään ei kiinnosta. Taitaa mennä pelkästään seurannan puolelle.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
"Siinä se taas nähtiin, että vihervassarit ne siellä riehuu ja rikkoo paikkoja, kun natsit marssivat kaikessa rauhassa. Taitaa olla sellaista parempaa väkivaltaa."
"Eipä paljon yllätä tiettyjen nimimerkkien natsisympatiat."

Rinse and repeat.

Minä haluaisin lukea, rinse and repeat, kuinka väärässä amerikkalainen valtamedia olikaan Trumpin mahdollisuudesta voittaa presidentinvaali. Minä vietän itsenäisyyspäivää huomenna 6.12 mökillä, nostaen prosecco-maljan tälle hienolle maalle ja melkein kaikelle mitä se edustaa. Suomi saa olla vastakin avoin kaikkien kansojen tulla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kari Tapion salainen lapsi Juha Tapio nyt Maikkarin etkoissa mukana, on se nopea kaveri.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kari Tapion salainen lapsi Juha Tapio nyt Maikkarin etkoissa mukana, on se nopea kaveri.
Varmaan isänsä ja itsenäisyyspäivän kunniaksi mennyt taksilla niinkuin viimeistä päivää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Varmaan isänsä ja itsenäisyyspäivän kunniaksi mennyt taksilla niinkuin viimeistä päivää.
Piti muuten ihan tarkistaa että mikäs se isä Tapion kuolinpäivä olikaan, ja perkele siitähän tulee 7. päivä joulukuuta eli ylihuomenna kuluneeksi seitsemän vuotta. Muistelinkin että oli tässä itsenäisyyspäivän holleilla, mutta ei sentään ihan tuolle päivälle osunut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Piti muuten ihan tarkistaa että mikäs se isä Tapion kuolinpäivä olikaan, ja perkele siitähän tulee 7. päivä joulukuuta eli ylihuomenna kuluneeksi seitsemän vuotta. Muistelinkin että oli tässä itsenäisyyspäivän holleilla, mutta ei sentään ihan tuolle päivälle osunut.
Kertoo Kari Tapiosta kyllä jotain että sun piti tarkistaa mikä päivä oli kun Kari Tapio palasi itsenäisyyspäivän juhlista kotiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kertoo Kari Tapiosta kyllä jotain että sun piti tarkistaa mikä päivä oli kun Kari Tapio palasi itsenäisyyspäivän juhlista kotiin.
Siis en mä muistanut tarkkaan sitä päivää etkä säkään siitä puhunut mitään, höpsö.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Tästä kyllä haluaisin kuulla tai siis lukea lisää, jotta miksi näin?

Minä olen kyllä ihan ylpeä suomalaisuudestani ja muista suomalaisista sekä Suomesta. Hieno maa ja täällä on melkoisen hyvä elää.
"Siihen menisi koko loppuelämä, jotta sä ymmärtäisit. Jaksatko kuunnella koko tarinan kaikkinensa käänteineen?", Näillä sanoin vastasin aiemmin samaan kysymykseen eräälle naispuoliselle ystävälle, kun yritin salaisesti selvittää ystävyyssuhteemme syvyyttä.

Olisi liian paljon kerrottavia tapahtumakulkuja, että tulisi pitkä tarina tänne kerrottavaksi ja toisekseen olen tarkka varjelemaan anonymiteettiä. Minua suoraan sanoen hävettää se ihmisten itsepetos joka on nähtävissä suomalaisten käytöksestä. Ja usein aiheet liittyvät ennenkaikkea tasa-arvoon. eriarvoisuuteen ja syrjintään. Alkaa olemaan nämä kurjaliston tunnusmerkit jo niin näkyvästi nähtävillä ja silti vaan ladellaan pyöreitä kiviä polkujen juureen. Ja sosiaalimedia täyttyy Suomi100 ylistyksestä. Minua hävettää suomalainen itsepetoksellinen arvokeskustelu. Kai se sitten on niin, ettei sillanalustaa voi kuvailla sinne itse menemättä. Puhumattakaan sieltä poistulemista.

Minua hävettää muun muassa se, kun sotajermujen saavutuksia käytetään poliittisiin tarkoitusperiin. Sotilas on lähtökohtaisesti myy sielunsa hallinnolle. Hänen ainoa tehtävänsä on toteuttaa käsky. Jo johtaja käskee tappamaan, silloin sotilas tappaa. Niin yksinkertaista en on. Ja heille poliitikot syöttivät hyökkäyskäskyjä sodissa jotka olisivat olleet vältettävissä. Kerran meinasin saada palkkasotureilta turpaan kerrottuani mielipiteen. Sanoin, että sotilas on suurin pelkuri ja siksi hän on sotilas. Talvisodan jermuja ei kiinnostanut, kenen lipun alla jatkossa äänestyslippua pudotellaan. He olivat pelkästään onnellisia, että se sotahelvetti loppui.

Minua hävettää uskonnollinen pohja, joka on osana vallan koneistoa. Kirkon seinille ripustetaan Mannerheimin päiväkäskyjä ja samaan aikaan kirkko harjoittaa ihmisoikeuksien uskonnollista syrjintää maassa jossa uskonnollinen syrjintä on kielletty.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
"Siihen menisi koko loppuelämä, jotta sä ymmärtäisit. Jaksatko kuunnella koko tarinan kaikkinensa käänteineen?" Jne...
No olihan se alku tuokin ja ymmärrän tietysti, jotta mikäli sinä häpeät suomalaisuutta, niin silloin se häpeä on sinulle totta.
Mun mielestä meillä on suomalaisuudessa vaan ihan pirun vähän hävettävää.
Onkohan sellaista kansalaisuutta olemassakaan, missä ei olisi mitään hävettävää? No ei tietenkään ole. Ajattelisin kuitenkin mieluummin niin päin, jotta meillä on ihan vitusti aiheita olla ylpeitä kansalaisuudestamme ja Suomesta. Tosin ihan varmasti aika monessa maassa olisin ihan yhtä ylpeä sen maan kansalaisuudesta kuin Suomessakin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jaahas, eikä vieläkään korpin natsoja!

Ylennykset Itsenäisyyspäivänä 2017 - Artikkeli - Puolustusvoimat

Sentään 27 vuotta mennyt jo reservin tykkimiehenä. Vieläköhän kantsis hakea täydennyspalveluksen kautta sivariksi?

Epäilisin olevan aika turhaa, ei sivareitakaan paljon ylennetä. Riippuu tietysti valtasuhdanteista, hallituksista ja presidenteistä. Li Andersson tai Ville Niinistö saattaisivat myöntää kunniamerkkejä paremminkin sivareille. Li Andersson
eritoten kaikille itsenäisyyspäivän taistoihin osallistuneille, saisit sen vapauden mitskun varmaan miekkojen kera.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Mun mielestä meillä on suomalaisuudessa vaan ihan pirun vähän hävettävää.
Kyllä ylpeydellekkin löytyy sijansa. Se kait se juttu on, kuinka kohtaamme toisen ihmisen.
Suomalaisten kohtaamisessa on jotain sanatonta kunnioitusta. Sinänsä hyvä asia virhetulkinnalle jää liikaa tilaa.

Äskön kotiinkävellessä oikaisin polun kautta johon oli tallautunut yhden mentävä ura. Pimeimmässä kohdassa vastaan kävelee mies. Kujeilumielessä testasin, kumpi väistää. Toinen väisti ensin. Niimpä minäkin kohteliaisuutena väistin. Molemmat kasteli jalkansa vaikka toisen ei olisi tarvinnut. Ja katsettakaan emme vaihtaneet koko kohtaamisen aikana.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ai että mä häpeän suomalaisuutta.
Häpeässä on varmaan paskamaista elää. Voimia.

Juu tämä meni nyt hieman valvomiseksi kun huomenna on vapaapäivä. Mutta mukava chillalla ilman kiirettä nukkumaan. Suomi 100 vuotta ja mä siitä puolet. Tuntuu jotenkin lyhkäseltä ajalta tuo sata vuotta eli ei me niin pitkään olla oltu itsenäisiä. Nyt kun ajattelee niin pirun lyhyt aika tuo on. Katsotaan sitten päivemmällä mikä fiilis. Toivottavasti olisi hyvä ilma niin voi nauttia ulkoilustakin. Toivoa sopii myös ettei mitään ylilyöntejä tapahtuisi kulkueiden osalta. Näkee sitten. Ja niin joo...tästä ketjusta. Kiitokset Rogerille.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
... Talvisodan jermuja ei kiinnostanut, kenen lipun alla jatkossa äänestyslippua pudotellaan. He olivat pelkästään onnellisia, että se sotahelvetti loppui...

Talvisota on minun käsittääkseni selkein tapaus niistä sodista, joissa suomalaiset ovat joutuneet sotimaan. Talvisotaan joutuneita nimenomaan kiinnosti kenen lipun alla äänestetään vai äänestetäänkö lainkaan. Demarit, kokoomuslaiset ja maalaisliittolaiset kuolivat rintarinnan, sirpale tai luoti ei valikoinut.
Jatkosotaankin lähdettiin oikeutta hakemaan, mutta esim. JR8 porukoissa ns. Vanhan rajan ylittäminen herättikin jo sitten mietintää ja polemiikkia.
Sinä et näköjään pysty talvisodan alkupäivien suomalaisen miehen tuntemuksiin larppaamaan. Kukaan ei sotaa halunnut, vielä vähemmän kuolla, mutta kyllä jotain hajua Neuvosto-meiningistä oli kaikilla. Siellä saattoi olla sukulaisiakin, tosin suuri osa suomalaisista jo likvidoituna vuonna 1939.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Häpeässä on varmaan paskamaista elää. Voimia.

Kiitos. Helppoa tämä ei ole mutta sen eteen tehdään kokoajan hommia, että tilanne korjaantuisi.

Siitähän se häpeä syntyy, kun huomaa omassa käytöksessään jotain epämukavaa, mistä toista syyttää. Ja vaikka itse pyrkiikin korjaamaan omaa käyttäytymistään, on turhauttavaa nähdä kuinka hitaasti kohtelisuuskoodisto ja inhimillisyysevoluutio jalostuu. Voi kun osaisin seuraavalla kerralla polun väistämiskohtaamisessa olla itseni kanssa samalla sanattomalla kunnioituksella mutta yhtäältä jotain yhteyttä toivoisin enemmän. Vaikka kevyt nyökkäys tai jotain.

Jos eläisin sellaisessa suomalaisuudessa, jossa kohtaaminen on ihmisen hetki toiseen ihmiseen, silloin olisin onnellinen. Siinä yhteiskunnassa olisi loppuviimein sama, oletko työssä vai et. Siinä yhteiskunnassa tuntisin ylpeyttä kansallisia artefakteja kohtaan.
 

Baldrick

Jäsen
Kiinassa herätty 100-vuotiaan Suomen juhlapäivään. Kaduilla vaikuttaa olevan vielä rauhallista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiinassa herätty 100-vuotiaan Suomen juhlapäivään. Kaduilla vaikuttaa olevan vielä rauhallista.

Olin vajaa kymmenen vuotta sitten Taivaallisen rauhan aukiolla, kun nykyinen presidenttiehdokas Matti Vanhanen oli siellä virallisella vierailulla ja Suomen liput liehuivat salossa.

Vähän kummallinen olo siinä tuli, mutta rauhallista oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös