Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue

  • 384 082
  • 2 086

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma veikkaukseni on, että ainakin yksi tiedotustilaisuuden "pääteemoista" on ilmoittaa, että Veltsu ei jatka tämän kauden jälkeen. Samalla sitten ehkä kerrotaan uuden valmentajan nimi, tai ainakin kerrotaan miten asiassa edetään.

En vain kertakaikkiaan enää jaksa uskoa Veltsun jatkoon. Se sotii kaikkea sitä vastaan, millaisen kuvan olen organisaation sisältä saanut Veltsun nykyisestä tilanteesta.

Yksi vaihtoehto on sekin, että Veltsu jatkaa yhden kauden, mutta samassa rytäkässä julistetaan, että esimerkiksi Ahvenjärvi ottaa tuon jälkeen ohjakset käsiinsä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No voihan sen kait tiedottaa kun Tirkkonen on tällä hetkellä vapailla markkinoilla. Jotenkin vaan tuntus et noinkohan Tirkkonen olisi heti välittömästi tarttunut uuteen pestiin saatuaan potkut.

JYP tuskin tiedottaa Hippoksen projektista mitään, sille lienee oma organisaationsa?

Holtarin lähtöähän on spekuloitu ainakin HIFK-osiossa mutta juurihan keväällä Hole kirjoitti kevääseen 2019 sopparin JYPin kanssa.

Veltsun jatko on edelleen se väkevin veikkaus.

Oikeassa taidat olla. Yritin vain epätoivoisesti keksiä jotain muita mahdollisuuksia tiedotustilaisuudelle. Pihlmanin sopimus loppukaudeksi? Välivaaran ja Koskis Kallen pelaajasopparit? Tyni loppukauden sopimuksella makkaran myyjäksi B2 kioskiin?
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
FB-ilmoitus pisti vähän omaan silmään sellaisena "uhkaavana", "Meillä on kerrottavaa." ei kauheasti herätä ilonhuudahduksia.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FB-ilmoitus pisti vähän omaan silmään sellaisena "uhkaavana", "Meillä on kerrottavaa." ei kauheasti herätä ilonhuudahduksia.

Pelaajasopimusten julkistuksista on tosiaan uutisoitu hieman eritavalla. Olisiko kuitenkin joku henkilöstömuutos toimistolla tms.? Kolme varttia niin ollaan viisaampia.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Pelaajasopimusten julkistuksista on tosiaan uutisoitu hieman eritavalla. Olisiko kuitenkin joku henkilöstömuutos toimistolla tms.? Kolme varttia niin ollaan viisaampia.
Niinpä, mä vähän luulen että joko kyseessä on se että Hole lähtee, Yonkman lähtee tai Aho tulee ensi kaudeksi. Toki epäilen tuota viimeistä, koska siitä ilmoitettaisiin hieman eri "äänensävyllä".

Harmittaa kyllä jos jompikumpi, Hole tai Yonkman lähtee, etenkin muuhun Liiga-seuraan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pelaajasopimusten julkistuksista on tosiaan uutisoitu hieman eritavalla. Olisiko kuitenkin joku henkilöstömuutos toimistolla tms.? Kolme varttia niin ollaan viisaampia.

No eikai tiekkaria järjestetä muusta kun korkeintaan toimitusjohtajan vaihdoksesta?

Yksi ikävämpi mahdollisuus voi tietysti olla jonkun kärkipelaajan KHL-siirto. Tässä tapauksessa tullee kyseeseen lähinnä Suomela.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Aho tulee ensi kaudeksi. Toki epäilen tuota viimeistä, koska siitä ilmoitettaisiin hieman eri "äänensävyllä".
En usko tähän, harvemmin mitään tälläistä on julkaistu kesken sopimuskauden. Olen toki ennenkin ollut väärässä. Olen kuullut saamaan kuin @Nelfor joten olisin yhtä yllättynyt myös Veltsun jatkosta.

Myös tuo Holtari IFK-keissi kuulostaa oudolta, mutta eikö nuo ole normityösopimuksia, niin ei tuota IFKn mitenkään ulos tarvitse ostaa jos Holtari haluaa lähteä.

Yonkmanin lähtöönkään en usko, vaikka ei ole oikein vakuuttanutkaan. Tirkkosen sopimus voitaisiin julkaista, mutta vaikka kuinka haluaisin en usko että Tirkkonen ollaan saatu näin nopealla aikataululla meille ja julkaisu ajankohta olisi muutenkin outo.

Ehdotan siis jotain muuta kuin on arveltu tähän asti.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eikai tiekkaria järjestetä muusta kun korkeintaan toimitusjohtajan vaihdoksesta?

Yksi ikävämpi mahdollisuus voi tietysti olla jonkun kärkipelaajan KHL-siirto. Tässä tapauksessa tullee kyseeseen lähinnä Suomela.

KHL-siirto voisi olla kyseessä.

En usko tähän, harvemmin mitään tälläistä on julkaistu kesken sopimuskauden. Olen toki ennenkin ollut väärässä. Olen kuullut saamaan kuin @Nelfor joten olisin yhtä yllättynyt myös Veltsun jatkosta.

Myös tuo Holtari IFK-keissi kuulostaa oudolta, mutta eikö nuo ole normityösopimuksia, niin ei tuota IFKn mitenkään ulos tarvitse ostaa jos Holtari haluaa lähteä.

Yonkmanin lähtöönkään en usko, vaikka ei ole oikein vakuuttanutkaan. Tirkkosen sopimus voitaisiin julkaista, mutta vaikka kuinka haluaisin en usko että Tirkkonen ollaan saatu näin nopealla aikataululla meille ja julkaisu ajankohta olisi muutenkin outo.

Ehdotan siis jotain muuta kuin on arveltu tähän asti.

Jos HIFK on tarjonnut mottipäisen summan Holtarille ja JYP:lle sopimuksen purusta niin kai tuo olisi periaatteessa mahdollista. Spekulointi on kuitenkin ihan hauskaa. Sitten kun uutinen on julkaistu niin ei ole enää spekuloitavaa. Inho realistina Virtasen jatko kuulostaa juuri niin epämiellyttävältä että sen takia epäilyttää että juuri Virtasen jatkosta kyse.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos HIFK on tarjonnut mottipäisen summan Holtarille ja JYP:lle sopimuksen purusta niin kai tuo olisi periaatteessa mahdollista.
Siis olen käsittänyt, että kyse normaalista työehtosopimuksestä JYPin ja Holtari välillä, mihin pätee normaalit irtisanomisajat yms. Eli IFKn ei tarvitsisi maksaa välttämättä mitään jos Holtari haluaisi lähteä.

En kuitenkaan tähän vaihtoehtoon usko kuten jo sanoin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis olen käsittänyt, että kyse normaalista työehtosopimuksestä JYPin ja Holtari välillä, mihin pätee normaalit irtisanomisajat yms. Eli IFKn ei tarvitsisi maksaa välttämättä mitään jos Holtari haluaisi lähteä.
JYPin tiedote aikanaan Holtarin sopimuksesta sanoo näin:

"Jukka Holtari, 55, toimii JYPin urheilutoimenjohtajana myös tulevina kausina. Holtarin vetovastuu JYPin urheilupuolen toiminnasta jatkuu uuden sopimuksen myötä seuraavat kaksi kautta, kauden 2018-2019 loppuun."

Eli tuo viittaa määräaikaiseen soppariin joten sen irtisanominen ei ole lähtökohtaisesti mahdollista. Toki sen voi aina purkaa mutta mielestäni ihan Holtarin ilmoituksella että "mä nyt lähden, moro" se ei onnistu...
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis olen käsittänyt, että kyse normaalista työehtosopimuksestä JYPin ja Holtari välillä, mihin pätee normaalit irtisanomisajat yms. Eli IFKn ei tarvitsisi maksaa välttämättä mitään jos Holtari haluaisi lähteä.

En kuitenkaan tähän vaihtoehtoon usko kuten jo sanoin.

JYPin tiedote aikanaan Holtarin sopimuksesta sanoo näin:

"Jukka Holtari, 55, toimii JYPin urheilutoimenjohtajana myös tulevina kausina. Holtarin vetovastuu JYPin urheilupuolen toiminnasta jatkuu uuden sopimuksen myötä seuraavat kaksi kautta, kauden 2018-2019 loppuun."

Eli tuo viittaa määräaikaiseen soppariin joten sen irtisanominen ei ole lähtökohtaisesti mahdollista. Toki sen voi aina purkaa mutta mielestäni ihan Holtarin ilmoituksella että "mä nyt lähden, moro" se ei onnistu...

Hyviä tarkennuksia, en jotenkin ajatellut tuota Holtarin asemaa kovin tarkasti. Eikä mulla ole siis sen tarkempaa tietoa onko Holtarilla toistaiseksi voimassa oleva vai määräaikainen työsuhde. @Joe Plop in lainaama teksti viittaisi määräaikaiseen sopimukseen. Tuskinpa Holtari JYP:stä on mihinkään lähdössä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Yonkman vielä menisi pienillä kivuilla, mutta Holtarin lähtö jo itkettäisi. Toivottavasti ei kumpikaan näistä.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Virtasen jatko kyseessä. Samalla mennään ensikin kaudella.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ja Veltsu jatkaa. VOi vittu!!!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Veltsu on jo nyt historian pitkäaikaisin valmentaja. Nyt ura jatkuu ainakin vielä noin 1,5 kautta. Eikö olisi ollut aika jo uudistua? Laskinko oikein että mikäli Marko on pestin loppuun asti, on Marko valmentanut JYPiä putkeen 6 vuotta. Plääh, melkein mieluummin olisi antanut Yonkmanin pois.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh, väärässä olin. En silti ole mitenkään erityisen negatiivisella tuulella tämän suhteen. Veltsu on tehnyt kuitenkin hyvää työtä ja ei se mikään ehdoton sääntö ole, että valmentajaa olisi pakko vaihtaa viimeistään muutaman kauden jälkeen. Lähdetään rikkomaan uskomuksia ja Veltsu iskee mestaruuksia jonossa tulemaan.

Tärkeintä on, että Holtari ei ole lähdössä minnekään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Erittäin tervetullut uutinen minulle! JYP pelaa viihdyttävää lätkää ja mestaruus on täysin mahdollinen. Minusta mikä tahansa muu päätös olisi ollut iso riski.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos jonkin pelaajan siirtyminen seurasta toiseen ei tunnu omassa mielessä järkevältä, on selityksenä joko puute ymmärryksessä ja/tai taustatiedoissa.
Hyvin kiteytetty, sillä näinhän se erittäin usein menee. Täytyy kuitenkin edelleen muistaa, että sekä pelaaja itse, että seuraorganisaatio voi tehdä virheitä, joiden vuoksi ns. "järjettömiä" siirtoja joudutaan tekemään. Selitys on aina olemassa, mutta se selitys voi sisältää virheliikkeitä. Eli lopputulema (siirtyminen toiseen seuraan) on lähes tulkoon aina järkevä ratkaisu, mutta siirtoon johtaneet tapahtumat eivät välttämättä sitä ole.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Veltsu jatkaa se on ihan ok vaihtoehto. Tosin nykyäänhän valmennus on enemmän tiimityötä. Päävalmwntaja vaan otta paskan niskaan oli syy hänen tai ei. Edelleen en tiedä oliko edes varteenotettavia vaihtiehtoja tilalle. Uskon että ketkä asiasta on päättänyt on sille varmaan perustelu. Parhaan saatavilla olevan vaihtoehdon varmaan valitsivat. Ja jos homma alkaa menemään perseelleen tilannetta voi katsoa uudelleen. Tuskin päätöksen takana oli kiusantekoa kapteenistolle, joukkueelle tai edes jatkoaijan kriittisimmille Virtasen vihaajia kohtaan. Tosin tämä viimeinen olisikin huippu hyvä perustelu valinnalle. Oli meillä oari kolme hyvää vaihtoehtoa mutta valittiin Virtanen ihan vaan muutaman jatkoaikalaisen kiusaksi.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Hyvin tiivistetysti lueteltu kutakuinkin kaikkien merkittävimpien pois lähdöt. Hietasen, Salosen ja Kemiläisen olisin itse pitänyt JYP:ssä. Näitä tarkoitin. Tilalle tuotiin Friman, Vaakanainen, Vainio. Salonen tietysti tympääntyi kun jäi vähälle peliajalle. Noin ylipäätään en oikein ymmärrä logiikka siinä että JYP Akatemia on tuottanut hyvän määrän liigatason puolustajia, jotka eivät kuitenkaan pelaa JYP:ssä ja samaan aikaan meille tuodaan muiden joukkeiden nuoria pelaajia. Ei ole tarkoitus mitenkään nostaa tikun nokkaan mitään yksittäistä pelaajasiirtoa. Tämä on tietysti monen asian summa, mutta mielellään näkisi omia kasvatteja rosterissa. Olisikohan Hietanen mahdollisesti kotiutettavissa ensi kaudeksi? Sopimus taitaa loppua ja on loistava ja oletettavasti suhteellisen halpa peruspuolustaja.

Hietasen kohdalla palkkapyyntö on voinut olla liian kova panokseen nähden. Näkisin, että Jaakko Jokinen täytti nuo saappaat (tänä vuonna) täydellisesti. Jokisen loukkaantumisen myötä viime vuonna jouduttiin reagoimaan tilanteeseen värväämällä Friman/Kuukka.
Vai meneekö mulla nyt aikajana väärin tuon Jokisen loukkaantumisen suhteen?

Itse näkisin, että Jokisella on enemmän annettavaa kuin Hietasella hyökkäyspäädyssä ja sen takia en varsinaisesti näe Hietasesta luopumista virheenä.
 

Coutinho

Jäsen
Pakko kirjoittaa tänne kun liittyy koko kauteen, vaikka ärsyttää enemmänkin taas meneillään oleva peli.

Missä on taklaukset? kuka tuollaista kalpa neppailua jaksaa oikeasti katsoa? Kiekko päätyyn ja täysiä päälle. Todella puuduttavaa katsoa taas kerran.
 

chubster

Jäsen
Pakko kirjoittaa tänne kun liittyy koko kauteen, vaikka ärsyttää enemmänkin taas meneillään oleva peli.

Missä on taklaukset? kuka tuollaista kalpa neppailua jaksaa oikeasti katsoa? Kiekko päätyyn ja täysiä päälle. Todella puuduttavaa katsoa taas kerran.

Tuotahan se on ollut koko Virtasen ajan ja tulee olemaan. Toki JYPin joukkue on myös todennäköisesti jalalla yksi hitaimpia pitkään aikaan niin ei sitä sinne edes ehdi taklaamaan.
 

Hexa

Jäsen
Tuotahan se on ollut koko Virtasen ajan ja tulee olemaan. Toki JYPin joukkue on myös todennäköisesti jalalla yksi hitaimpia pitkään aikaan niin ei sitä sinne edes ehdi taklaamaan.
Tässä tullaan jälleen materiaalikysymykseen. Onko JYPin materiaali yliarvostettua? Tämän päivän vauhtikiekossa vaaditaan hyvää liikettä koko joukkueelta, jos halutaan menestyä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tässä tullaan jälleen materiaalikysymykseen. Onko JYPin materiaali yliarvostettua? Tämän päivän vauhtikiekossa vaaditaan hyvää liikettä koko joukkueelta, jos halutaan menestyä.
Ihan kaikkien ei tarvitse pelata vauhtikiekkoa, myös muuten voi menestyä. Eiköhän tämä ole Veltsullakin tiedossa. Pelitavoissa on aina jotain "muoti-ilmiöitä", mutta aina on myös eritavalla tekemällä mahdollisuus pärjätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös