Alle 20-vuotiaiden MM-kisat Yhdysvalloissa 26.12.2017–5.1.2018

  • 172 195
  • 660
Tila
Viestiketju on suljettu.

Gemondo

Jäsen
Eeli Tolvanen

Eri asia on päästääkö Jokerit Tolvasta kisoihin. Mikäli päästää, missaa hän vähintään 5 matsia.

Veikkaan että Tolvanen ei kisoihin lähde, matkustamista tulee nuorelle pojalle ihan tarpeeksi ilman yhtä p-amerikan reissuakin. Kun myös NHL-varaus on jo taskussa niin ei tarvitse sinnekään suuntaan antaa enää näyttöjä. Olympialaisissa pääsee sitten edustamaan Suomea.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Eri asia on päästääkö Jokerit Tolvasta kisoihin. Mikäli päästää, missaa hän vähintään 5 matsia.

Veikkaan että Tolvanen ei kisoihin lähde, matkustamista tulee nuorelle pojalle ihan tarpeeksi ilman yhtä p-amerikan reissuakin. Kun myös NHL-varaus on jo taskussa niin ei tarvitse sinnekään suuntaan antaa enää näyttöjä. Olympialaisissa pääsee sitten edustamaan Suomea.

Itse uskon, että jos Suomi saa kilpailukykyisen joukkueen haalittua, haluaa Eeli itse lähteä kisoihin enkä usko, että Jokerit (Jalonen) esteenä tuolle on. Ymmärrän sinänsä seuran näkökulman näissä asioissa, mutta näille nuorille kundeille menestyminen antaa myös hieman erilaista vivahdetta ja buustia kauteen. Pieni irtiotto Venäjällä reissaamisesta rakastaman lajin ohella voi tehdä Eelille vain hyvää.

Toki tuo mahdollinen olympia-edustus voi sotkea tätä arvausta.
 

Pardus

Jäsen
Eiköhän tuo Emil Oksanen myöskin tule kuulumaan lopulliseen kokoonpanoon.

Dream Team hyökkäyksen osalta:

Laine - Kuokkanen - Puljujärvi
Tolvanen - Räsänen - Vesalainen
Koivula - Heponiemi - Oksanen
Ikonen - Kotkaniemi/Kupari - Ylönen
 
Eri asia on päästääkö Jokerit Tolvasta kisoihin. Mikäli päästää, missaa hän vähintään 5 matsia.

En muista yhtäkään KHL-pelaajaa, jota ei olisi seuran toimesta päästetty U20-kisoihin. Enkä kyllä näe mitään järkevää syytä miksi Jokerit ei Tolvasta päästäisi mukaan. En ole varma saako seura edes estää pelaajan osallistumista.

Tietysti se on kokonaan toinen juttu jos pelaaja ei itse halua kisoihin kuten Saarela viime kisoissa, mutta Tolvasen kohdalla en jaksa tuollaiseenkaan uskoa.
 
Eiköhän tuo Emil Oksanen myöskin tule kuulumaan lopulliseen kokoonpanoon.

Dream Team hyökkäyksen osalta:

Laine - Kuokkanen - Puljujärvi
Tolvanen - Räsänen - Vesalainen
Koivula - Heponiemi - Oksanen
Ikonen - Kotkaniemi/Kupari - Ylönen

Ehkä tuonne yksi Turkulainenkin mahtuisi mukaan.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Onko KHL:llä sopimus IIHF:n kanssa, että maajoukkueeseen pitää päästää, jos kutsu käy? Minulla on mielikuva, että sellainen sopimus on.
 
Kuokkanen pelannee tämän kauden AHL:ssä, joten hänen osaltaan kisoihin pääseminen on sitten Carolinan käsissä. Yleensähän AHL:stä on kisoihin päästy, mutta ei suinkaan aina.

Laine ja Puljujärvi nyt tietenkään eivät kisoissa pelaa, mutta Suomen kannalta olisi pirun tärkeää saada kaikki NHL:n ulkopuoliset pelaajat mukaan. Jos sieltä nyt Kuokkanen ja vaikka Tolvanen otetaan pois, niin aika hampaattomalta vaikuttaa hyökkäys.
 

Gemondo

Jäsen
Enkä kyllä näe mitään järkevää syytä miksi Jokerit ei Tolvasta päästäisi mukaan. En ole varma saako seura edes estää pelaajan osallistumista.

Tuo matkustusrasitus tuossa on se syy miksi itse olen epäileväinen kisoihin osallistumisesta. Koko kausi Jokereiden mukana idän reissuja ja todennäköinen Korean reissu helmikuussa. Onko tuohon päälle fiksua tehdä "vapaa-ehtoisesti" vielä yhtä matkaa jenkkeihin kesken ensimmäistä ammattilaiskautta? Itse sanoisin että ei, mikäli kauden päätavoite on olla iskussa pudotuspeleissä, kuten se kaiketi kuuluisi olla.

Jos kisat olisivat Euroopassa niin en näkisi asiassa mitään ongelmaa.
 

Mazoo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tollasessa USA:n reissussahan vois hienosti yhdistyä joku Nashvillen GM & Co:n tapaaminen ajatellen jatkovuosia, joten tiedä vaikka ...
 
Tuo matkustusrasitus tuossa on se syy miksi itse olen epäileväinen kisoihin osallistumisesta. Koko kausi Jokereiden mukana idän reissuja ja todennäköinen Korean reissu helmikuussa. Onko tuohon päälle fiksua tehdä "vapaa-ehtoisesti" vielä yhtä matkaa jenkkeihin kesken ensimmäistä ammattilaiskautta? Itse sanoisin että ei, mikäli kauden päätavoite on olla iskussa pudotuspeleissä, kuten se kaiketi kuuluisi olla.

Jos kisat olisivat Euroopassa niin en näkisi asiassa mitään ongelmaa.

Tuo on ihan relevantti pointti. Jokainen sen lopulta itse arvottaa. Jäädäkö suosiolla pois junnukisoista, jotta voit olla mahdollisimman terävänä tavoittelemassa paikkaa Olympialaisista ja keväällä seurajoukkueen ratkaisupeleissä vai lähteäkö mukaan vielä viimeisen (mahdollisesti) kerran omien ikätovereiden kanssa hakemaan menestystä ja kruunua omalle junnumaajoukkueuralle. Ei tuohon ole oikeaa tai väärää vastausta. On vain vastauksia. Paljon Tolvaselle pelejä kertyy joka tapauksessa tänä vuonna. KHL:n runkosarja + pudotuspelit, maajoukkueen olympialaisiin valmistavat ottelut + mahdollisesti itse kisat, kevään maajoukkueen valmistavat pelit + MM-kisat ja vielä mahdollisesti junnumaajoukkuepelit (ei valmistavia vaan pelkät kisat). Onhan siinä urakkaa, mutta nuoret jaksaa.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miltä tämänhetkinen kisaryhmä näyttäisi?

Vesalainen-Räsänen-Tolvanen
Kuokkanen-Heponiemi-Koivula
Turkulainen-Kotkaniemi-Oksanen
Tuulola-Luostarinen-Nurmi

Koppanen,Talvitie,Ylönen,Ikonen(vaikka kummatkin)

Kuokkasen otin mukaan vaikka pelaakin tällä hetkellä NHL:ssä.

Heiskanen-Välimäki
Kotkansalo-Juolevi
Vaakanainen-Jokiharju

Salo,Reunanen,Räsänen

Luukkonen

Mitä mietteitä? Olenko ihan hakoteillä? Unohtuiko joku?
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Miltä tämänhetkinen kisaryhmä näyttäisi?

Vesalainen-Räsänen-Tolvanen
Kuokkanen-Heponiemi-Koivula
Turkulainen-Kotkaniemi-Oksanen
Tuulola-Luostarinen-Nurmi

Koppanen,Talvitie,Ylönen,Ikonen(vaikka kummatkin)

Kuokkasen otin mukaan vaikka pelaakin tällä hetkellä NHL:ssä.

Heiskanen-Välimäki
Kotkansalo-Juolevi
Vaakanainen-Jokiharju

Salo,Reunanen,Räsänen

Luukkonen

Mitä mietteitä? Olenko ihan hakoteillä? Unohtuiko joku?

Rasmus Kuparin vielä lisäisin tuohon.
 
Tuohon @mikkelson listaan lisäisin ainakin Linus Nymanin, Jesse Koskenkorvan ja Sami Moilasen, Kasper Kotkansalon ja Saku Vesterisen. Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä. Näkisin etenkin Nymanin vahvoilla joukkueeseen. Puolustus on sen verran kova, ettei Kotkansalolla pitäisi olla mitään asiaa, mutta siinä noin kymmenen mahdollisen nimen joukossa kuitenkin.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Joni Ikonen myös on kisajoukkue spekulaatioissa mukana vaikka ei nyt vahvasti olekkaan aloittanut kautta.

edit: näköjään olikin ketjujen ulkopuolella
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
Et @mikkelson ole ollenkaan pahasti kujalla. Tärkeimmät nimet ovat kyllä tuossa, mutta kyllä varmasti syksyn aikana joku yllättää positiivisesti ja joku vielä hyytyykin.

Itse ainoastaan näkisisin sentterihierarkian eri tavalla. En osaa pitää Räsästä minään hyökkäyksen dynamona, joten minun papereissani hän olisi kolmossentteri. Heponiemi on polkaissut kauden käyntiin aika jäätävällä tahdilla ja laittaisin hänet tarjoilemaan lättyjä Tolvaselle. Jesperi Kotkaniemi on myös aloittanut kauden todella hyvin ja mielestäni hän sopisi kakkosen keskelle.

Edit. Puolustukseen kyllä riittää miesten sarjoissa menestyneitä ja ykköskiekalla varattuja kavereita, mutta olisihan se hienoa, jos 16-v Mikko Kokkonen onnistuisi kampeamaan itsensä koneeseen. Niklas Nordgren voi olla myös mielenkiintoinen nimi, jos nousee vakituisesti HIFK:n edustukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ainoastaan näkisisin sentterihierarkian eri tavalla. En osaa pitää Räsästä minään hyökkäyksen dynamona, joten minun papereissani hän olisi kolmossentteri. Heponiemi on polkaissut kauden käyntiin aika jäätävällä tahdilla ja laittaisin hänet tarjoilemaan lättyjä Tolvaselle. Jesperi Kotkaniemi on myös aloittanut kauden todella hyvin ja mielestäni hän sopisi kakkosen keskelle.

Tästähän on ollut täällä paljon puhetta aiemminkin. Varsinaista selkeää ykkössentteriä ei Suomelta tänä vuonna löydy, mutta Räsäsen yhteinen historia Tolvasen ja Vesalaisen kanssa puoltaa hänen paikkaansa siinä. Räsänen on varsin fiksu ja työteliäs sentteri vaikka ei mikään näyttävä virtuoosi olekaan edellisten mestarijoukkueiden kärkisenttereiden Teräväisen tai Ahon tapaan. Heponiemi, Kupari, Kotkaniemi ja Ikonen ovat enemmän sellaisia yllämainittujen kaltaisia nimiä, mutta kyllä Räsäsellä tuolla paikkansa on. Sellainen tämän sukupolven jarkkoimmonen.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Yksi kaikkien aikojen joukkueista. Tänä vuonna kisoissa nähtäneen myös Jesse Puljujärvi, näin väitän.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eemeli Räsänen on nostanut mahdollisuuksiaan alkukaudella päästä kisajoukkueeseen. Ihan älytön tilanne kyllä tuossa puolustuksessa kun Suomi saisi kasattua 2 täyttä pakistoa ja niistä se toisiksi paraskin olisi ihan helposti sellainen millä voisi taistella mitalipeleihin asti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Harmi, että pakisto on niin kova. Olisi mukava nähdä JYPin pakistoa liidaava Anttoni Honka mukana, vaan taitaa tulla kisat liian aikaisin jotta ehtii myymään itsensä kisakoneeseen.
 

Ralph

Jäsen
Harjoitusturnauksessa Venäjällä seuraavalainen joukkue. Noin kolmasosa pelaajista kerholaisia.

Maalivahdit:
1 Luukkonen Ukko-Pekka, HPK Hämeenlinna
31 Halonen Niilo, HIFK Helsinki

Puolustajat:
4 Salo Robin, Sport Vaasa
5 Reunanen Tarmo, TPS Turku
7 Juolevi Olli, TPS Turku
23 Vaakanainen Urho, SaiPa Lappeenranta
25 Laavainen Roope, HPK Hämeenlinna
32 Niemeläinen Markus, HPK Hämeenlinna
37 Almari Niclas, HPK Hämeenlinna

Hyökkääjät:
10 Turkulainen Jerry, JYP Jyväskylä
12 Koivula Otto, Ilves Tampere
13 Vesalainen Kristian, HPK Hämeenlinna
15 Koppanen Joona, Ilves Tampere
19 Tuulola Eetu, HPK Hämeenlinna
21 Nurmi Markus, TPS Turku
24 Ylönen Jesse, Espoo United
27 Ikonen Joni, KalPa Kuopio
28 Kupari Rasmus, Kärpät Oulu
29 Luostarinen Eetu, KalPa Kuopio
33 Innala Jere, HPK Hämeenlinna
34 Kotkaniemi Jesperi, Ässät Pori
35 Talvitie Aarne, Espoo United
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös