Anaheim Ducks 2017–2018

  • 117 175
  • 488

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kun nyt ois vaan osannut olla pelaamatta.

Hakee helpot rahat pois kuleksimasta :)

No joo, toivottavasti ei tosiaan tärähdä kauden aikana päähän mikään taklaus.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Training campit alkavat ensi viikolla. Ehkäpä pääsen tällä kertaa taas paikalle Ducksien harjoituksiin lauantaina ja voin laittaa jotain raporttia tänne Ankkojen ketjuun omasta "vinoutuneesta perspektiivistäni" nähtynä.

Ducksien nuoriso-osasto hoiti kerrankin hommansa ja voitti San Joset ja Arizonat ja Coloradot. Nyt on sitten pappojen vuoro näyttää kaudella omaa osaamistaan.

Kovin on hiljaista Ankkalammella. Muualla tästä on varmaan jo kirjoitettu, mutta todetaan nyt vielä omaksi ilokseni, että "Tough Duck" George Parros jakaa tällä kaudella kakkua (kuinka monta ottelua jää väliin) väkivaltaisista tapahtumista NHL-kaukaloissa. Jospa vetäisi vähän kotiinpäin jos Ankkojen pelaajat syyllistyvät räikeisiin rikkeisiin...no joo, joukkia, joukkia, puolueetonhan tuossa virassa täytyy olla.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
No niin, jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä raportti päivän harjoituksista. Paikkana jälleen kerran Anaheim Ice, NHL:n ja kansainvälisen kokoiset kaukalot käytössä. Yleisöä paikalla ehkä vähän vähemmän kuin joskus takavuosina.

En nyt rupea tarkkaan käymään läpi harjoitteita, mutta yksi porukka harjoitteli kiekon käsittelyä, ja pari muuta sitten hyökkäystä ketjuissa ja luistelua yksi yhtä vastaan.

Hyökkääjät

44 Stu Bickel Näkyy olleen puolustaja entisessä elämässään, mutta hyökkäyksessä nyt sitten Ankkojen leirillä. Näytti sellaiselta AHL-sarjajyrältä.

40 Jared Boll No, Bollin avut ovat jossain muualla kuin hyökkäysharjoitteissa, mutta pysyi se kiekko nyt aika hyvin lavassa harjoitteissa mukana.

39 Sam Carrick Vilahti pari kertaa silmissä, mutta en saanut oikein selvää kuvaa kaverin taidoista. Ehkä sopii AHL:ään.

7 Andrew Cogliano Vauhti oli vähän hiljaisempaa kuin mihin olen tottunut, en tiedä lupaako tuo sitten hyvää kautta ajatellen, koska se koohotus kuitenkin on Cogsin vahvuus. Laukaus nyt ei löytänyt verkon perille mutta siihen ollaan jo totuttu.

53 Maxime Comtois Vauhtia riittää, mutta taitaa olla vielä juniorikiekkotasoa. Jotain potentiaalia on kyllä.

57 Alex Dostie Piti oikein pari kertaa katsoa paperilta, että kuka se tämä 57 oikein onkaan. Joten siinä mielessä näytti hyvältä, ei nyt kuitenkaan mikään uusi Gretzky.

18 Patrick Eaves Respect the Beard! Viime kauden kunnossa päällisin päin nähtynä (siis silloin kun oli terveenä), laukaus terävä ja tarkka, verkko heilui!

90 Giovanni Fiore Näitä junioreita, vaikka ei taida ikänsä puolesta enää päästä niihin sarjoihin. En tiedä riittävätkö eväät ammattisarjoihinkaan, ei ainakaan kovin korkealle tasolle.

15 Ryan Getzlaf Oh captain! My captain! Yritti kai näyttää esimerkkiä muille harjoitteissa, mutta mielestäni kylläkin petkutti vähän saadakseen edun itselleen. Yksi näyttävä hyökkäys Perryn kanssa yhdessä. Kai se tuosta taas lähtee.

38 Derek Grant Tämäkin numero osui silmiini useamman kerran, joten jotain potentiaalia on. Mutta ei taida ihan NHL-tasolle riittää.

87 Mitch Hults Aikamoinen Hutilus. Teki tiukkaa, että sai harjoitteet tehtyä. Ei NHL:ään.

46 Max Jones Kovat odotukset, mutta petti ainakin minut. Ei erittynyt oikein mitenkään massasta. No, ehkä silmäni eivät ole ihan NHL-scoutin harjaantuneella tasolla.

25 Ondrej Kase Huh huh, olipa hidasta menoa. Hävisi melkein kaikki yksi-yhtä vastaan harjoitteet olemalla luvattoman hidas. Ei vakuuttanut minua, askel taaksepäin tällä kaudella?

58 Nic Kerdiles Potentiaalia on, mutta se jokin puuttuu, millä tekisi sen läpimurron NHL:ään. Taitaa olla ikuinen lupaus.

17 Ryan Kesler Ei näkynyt KesBossia jäällä tai katsomossa. Kai loukkaantuminen edelleen päällä?

83 Kalle Kossila Kovaan seuraan oli Kalle joutunut. Samassa ketjussa harjoittelivat The Beard ja Pärekori. Yritä siinä sitten. Mutta aloituksia Kalle kaivoi kyllä itselleen kovalla prosentilla siinä harjoituksessa. Taisi osua laukaus muutaman kerran maaliinkin, joten toivoa on.

62 Jack Kopacka Kipakka meno päällä, yritystä riittää, hiomaton timantti? Vähän skarppausta ja tuosta saattaisi jotain tulla.

51 Michael Liambas Jotain välähdyksiä, mutta ihan ihme ukko ohjaamaan laukauksia maalin edessä ("tip") maaliin. Osui melkein joka kiekkoon. Muut eväät sitten ehkä vähän heikommat.

54 Antoine Morand Oli hiljainen esitys, aika piilossa. Varmaan ensimmäisiä tippujia leiriltä.

52 Julius Nättinen Nättinen Anaheimiin, mutta ei sitä tänään ainakaan siellä näkynyt. Kai joku toinen voi sanoa, missä Nättinen luuraa, kun jäällä ei näkynyt eikä ole loukkaantuneeksikaan ilmoitettu.

70 Kyle Olson Harmaa loukkaantuneen paita päällä, mutta harjoitteli mailankäsittelyä muiden mukana. Meneehän se siellä joukon jatkona.

84 Austin Ortega Pirteä pikkumies yllätti minut. Meno on huimaavaa ja laukauskin aika hyvä. Jos Cogs hyytyy, niin tässäkö korvaaja?

10 Corey Perry Pärekori. No eihän Perry koskaan harjoituksissa mitään ihmeitä esitä. Aika itsekkäältä näytti ja laukaus hukassa. Tuleeko taas vaikea kausi?

67 Rickard Rakell Todella vaisu. Hävisi melkein kaikki kaksinkamppailut, ei näyttänyt NHL-pelaajalta ollenkaan. Mikäs tässä nyt mättää?

22 Dennis Rasmussen Kova yritys päällä tälläkin kaverilla, mutta ei se pelkkä yritys riitä. Marginaalinen NHL-pelaaja korkeintaan mielestäni.

37 Nick Richie Ei esittänyt oikeastaan mitään mainitsemisen arvoista. Vaikea sanoa mitään siitä, ottaako tällä kaudella askeleen eteen- vai taaksepäin vai junnaako paikallaan.

63 Kevin Roy Mielestäni pirteä pikkumies, jollaisista tykkään. Ehkä AHL-jyrä, mutta voisi sitä joskus kokeilla NHL:ssäkin.

88 Zack Saar isokokoinen voimahyökkääjä, taisi saada jonkun hyökkäyksen päättymään maaliinkin. Ei kuitenkaan NHL-tasoa.

89 Scott Sabourin Toinen iso mies. Muutaman kerran osui silmiin, mutta ei sen enempää kerrottavaa.

48 Logan Shaw No tässäkö Ankkojen oma Jarkko Nieminen? Oli mielestäni harjoitusten paras pelaaja, hurja laukaus, ja hyvä meno päällä. Nyt vaan sitten pitäisi siirtää tämä harjoitusten hurja vire tosikoitoksiin!

65 Kevin Sideroff Kova yritys tälläkin kaverilla, potentiaalia jonkin verran. Katsotaan mitä tuleman pitää jatkossa.

33 Jakob Silfverberg Aloitti vaisusti, mutta lämpeni loppua kohti ja nähtiin jo melko hyviä laukauksia. Vaikea sanoa, millainen kausi on tulossa.

85 Tyler Soy Pikkumies, ei jäänyt paljoakaan mieleen, oli kuitenkin mukana.

34 Sam Steel Katso Max Jones. Kovat odotukset minulla, petti pahasti. Ei minun kirjoissani näiden harkkareiden perusteella NHL:ään ainakaan tällä kaudella vielä.

41 Corey Tropp Pysyi hyvin kuvioissa mukana, varmaan sellainen AHL-jyrä.

50 Antoine Vermette Päihitti nopeudessa pari muuta kaveria pari kertaa, mikä yllätti minut. Olisko merkki paremmasta? Laukaus kuitenkin edelleen hukassa.

21 Chris Wagner Näytti turhautuneelta. Aika näkymätön. Ei luonut suuria odotuksia ainakaan minulle kauden suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Puolustajat

23 Francois Beauchemin Beauch is back! Voitti nopeudessa ja yksi yhtä vastaan kisassa melkein kaikki. Hyvältä näytti.

3 Kevin Bieksa Mitä nyt Bieksasta sanoisi? Päihitti kerran Getzyn yksi yhtä vastaan harjoitteessa ja teki vielä komean maalin. Mutta peruspuolustaja.

56 Brian Cooper Hyvä vauhti, mutta aika näkymätön. Ihan hyvää peruskamaa kuitenkin.

4 Cam Fowler Fowler hävisi luistelunopeudessa pari kertaa muille! No ei ehkä se nopeus, vaan se luistelun kauneus. Perusharjoitus Camiltä, ei esittänyt ihmeitä.

5 Korbinian Holzer. Meni hyvin ja meni huonosti, mutta ei hyvin huonosti. Siellähän se, seiskapakki.

14 Jakob Larsson Syötöt lähtevät oikein napakasti, mutta luistelussa välillä suuren suuria vaikeuksia. Ei valmis NHL:ään vielä?

47 Hampus Lindholm Loukkaantuneiden kirjoissa, mutta harjoitteli kiekon käsittelyä ja rannelaukauksia kuitenkin. Vaikea sanoa mitään loukkaantumisen takia, mutta ainakin yritystä riitti.

86 Brady Lyle Ei erottunut oikein hyvässä eikä pahassa. Katsotaan mihin suuntaan ura lähtee, edelleen juniorisarjoissa.

76 Josh Mahura Mielestäni rauhallista ja hyvää pelaamista, potentiaalia on. Toivotaan kehityksen jatkuvan.

42 Josh Manson Yritti kovasti, välillä onnistui, välillä ei. En oikein saanut selvää kuvaa Mansonin nykytasosta.

75 Jaycob Megna AHL-jyrä ja siltä näytti. Käy hätätilassa NHL-avusta.

26 Brandon Montour Voitti ainakin kaikki harjoitteensa, tai ainakin melkein kaikki. Laukaus edelleen turhauttavan kehno. Voi voi kun osaisi laukoa nopeasti ja tarkasti, niin ainesta olisi NHL-tähdeksi.

43 Steve Oleksy Jonkinnäköinen jyrä tämäkin, menee joukon jatkona.

49 Turner Ottenbreit Sori, mutta nyt ei oikein avautunut minulle millä eväillä tämä kaveri on päästetty NHL-joukkueen harjoituksiin mukaan. Ihan ulalla koko ajan, suuria vaikeuksia saada kiekkoa pysymään hallussa. Taitaa olla avut jäähyjen ottamisessa.

69 Marcus Pettersson Ihan kivalta peli näytti, tuossa on potentiaalia vielä parempaan jatkossa. Ehkä NHL:ssä muutaman kauden päästä?

55 Jeff Schultz Hidas, kankeampi, Schultz. Oli kyllä metrikaupalla muita perässä näissä harjoitteissa, vauhti ei yksinkertaisesti riitä alkuunkaan. Yhdessä Ottenbreitin kanssa päivän heikoin esitys.

66 Keaton Thompson Ihan kiva, voisi tuurata hätätilassa NHL:ssä. Ei mikään uusi Orr, mutta ei huonokaan.

45 Sami Vatanen Loukkaantuneiden kirjoissa Samikin, mutta harjoitteli silti kiekonkäsittelyä ja laukauksia Hampusin tapaan. Ihan kohtuullisesti se meni, vaikkei kiekko näköjään Samin laukauksista enää maaliin mene. Heti kun harjoitusten päätösvihellys oli puhallettu, ei Samia enää kaukalossa näkynyt. Vähän pettynyt olo minulle jäi, olisi nyt näyttänyt edes jotain intohimoa kiekkoa kohtaan, mutta taitavat muut asiat kiinnostaa elämässä Samia nykyään enemmän kuin kiekko? Eikö se hiljattain mennyt naimisiinkin?

73 Andy Welinski Suuret odotukset minulla tämänkin kaverin suhteen jostain syystä, mutta vähän petyin. Aika peruspakki, ei esittänyt mitään ihmeellistä.

Maalivahdit

1 Reto Berra No siellähän se, ei jäänyt mitään haamupelastuksia mieleen. AHL:ään?

68 Kevin Boyle Tulee mieleen se maalivahtien S-sana hänen kohdallaan. Nyt ei ihan onnistunut, uutta matoa koukkuun.

78 Olle Eriksson-Ek Aloitti heikosti, mutta sitten alkoi torjua ja kiekot pysähtyivät mieheen lähes järjestäen. Ei huono esitys loppujen lopuksi.

36 John Gibson Sinnehän se jää 5-10 sekunniksi makailemaan joka torjunnan jälkeen, mutta toisaalta hienosti se välillä torjuukin. Sitä vanhaa Gibsonia taas kerran.

30 Ryan Miller Hyvältä näytti Millerin työesitys (katso vielä loppukevennys alla).

79 Angus Redmond Jäi vähän Millerin varjoon, ei ihan vakuuttanut minua, mutta ei hänestä kai mitään NHL-vahtia odotetakaan, ainakaan pitkiin aikoihin.

Ja sitten vielä loppukevennys: Harjoituksista pois lähtiessäni menin vielä rakennuksen ympäri pelaajien parkkipaikan lähelle. Ja niinhän sieltä lähti sitten liikkeelle Tesla X maasturi, joka pysähtyi portin jälkeen ja jakoi nimikirjoitukset kaikille halukkaille faneille kärsivällisesti. En tunnistanut kaveria kun hän ajoi minun ohitseni aurinkolasit päässä, mutta hän moikkasi kädellään minulle ja minä moikkasin takaisin. Kysyin sitten muilta faneilta, että kuka pelaaja tuo oli. Ryan Miller. Uusi suosikkimolkeni. :)
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
14 Jakob Larsson Syötöt lähtevät oikein napakasti, mutta luistelussa välillä suuren suuria vaikeuksia. Ei valmis NHL:ään vielä?
Larssonilta leikattiin keväällä polvesta sivuside (MCL). Prospektileirillä tämä leikattu polvi kuulemma ärtyi ja on tällä hetkellä turvonnut, joten ihan täysillä ei ilmeisesti Larsson ole tuolla leirin alussa vetämässä.

With one potential opening in the defense, Jacob Larsson could conceivably fill it with a strong camp. But the Ducks’ top blue-line prospect is coming back from MCL surgery in April and has swelling in his knee after playing in last weekend’s Prospect Showcase in San Jose.

Murray hopes it won’t impact Larsson’s ability to play in preseason games and challenge for a roster spot.

“We’re hoping it doesn’t at this point. We don’t think that’s going to affect that,” Murray said. “But we are going to go slow here in the first week and a half.”

Carlyle said Marcus Pettersson, Andy Welinski and Josh Mahura will also get a long look from the coaching staff.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Larssonilta leikattiin keväällä polvesta sivuside (MCL). Prospektileirillä tämä leikattu polvi kuulemma ärtyi ja on tällä hetkellä turvonnut, joten ihan täysillä ei ilmeisesti Larsson ole tuolla leirin alussa vetämässä.
Voi olla, että yritti täysillä, mutta ei kuitenkaan pysynyt pystyssä vaan lensi nurin pariin kertaa, mitä juurikaan muilta ei nähty. Joten ehkä syynä siihen oli sitten tuo kevään polvioperaatio.
 

Largo

Jäsen
Kiitos @Amerikanihme raporteista. Ensi yönä alkaa ensimmäinen harjoitusottelu ja vastassa tietenkin San Jose Sharks. Ducksin oletetut kokoonpanot:

Ritchie-Rakell-Roy
Dostie-Rasmussen-Boll
Comtois-Grant-Shaw
Kopacka-Morand-Tropp

Mahura-Montour
Pettersson-Manson
Megna-Welinski

Berra
Eriksson Ek

Oma mielenkiintoni on kesällä varatuissa pelaajissa. Comtois, Morand, Kopacka ja Eriksson Ek mukana. Montour tietenkin myös aina kiikarin alla.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kiitos kaikille, en lähde erityisiä nimimerkkejä nostamaan, tiedätte itse panoksenne. Minä pääsin Jatkoajan jäseneksi joskus tämän tuhatluvun alkupuolella, Jokerit oli inspiraationi. En kirjoitellut, luin vain ja unohdin koko jäsenyyteni. Sitten netin kautta innostuin NHL-kiekosta, elämäntilanne oli suosiollinen eli aikaero ollut ongelma ja kyllä, Teemun takia Anaheim kiinnosti. Vakavan seuraamisen taisin aloittaa kuitenkin vasta kun Saku ja Lydman tulivat jengiin, ja silloin menin typeränä Atlantin tuolle puolelle keskustelemaan, hyväksyivät kuitenkin keskusteluun. Olen seurannut joukkuetta huolella noin kymmenen vuotta, onko se vähän vai paljon Jatkoajan mittapuussa, en tiedä enkä välitäkään. Olen kokenut hyviä hetkiä, hemmetin paljon kyllä raastavia tunteita. Olen kuunnellut, siis nuorisolle tiedoksi, kuunnellut pelejä Detroitista, kuunnellut kuinka Getz ottaa typerän kympin, Perry ottaa typerän kympin perään ja Saku yrittää pelastaa, mutta ottaa kakkosen hyökkäyspäässä.. Olen laskenut poffi-mahiksia, olen ollut innoissani, olen joutunut ihmettelemään miksi kävi näin...
Olen seurannut drafteja, olen seurannut junnujen nousuja, myös haihtumisia. Olen seurannut lähes jokaista Sami Vatasen liikettä jäällä. ( aikoinaan olin muuten Ducksien saitilla näitä no-more year eli Teemu on kuolevainen äijiä...), diggasin Boudreausta.
Mutta joo, nyt on tilanne, että en ole seurannut kesää, en tiedä missä mennään eli jostain syystä ei enää kiinnosta. Mikä on merkillistä, kun miettii kuinka joskus valvoin, elin jokaisen tilanteen vaikkapa radiolähetyksen kautta. Ei mitään henkilökohtaista, olen oppinut Getzistä pitämään, poju on kasvanut kapuksi, Perry on Perry, Fowler taitaa oikeasti olla hyvä pakki vielä monia vuosia. Beauchkin tuli visiitille, mutta nyt arvee taitaa sanoa: kiitos kaikesta ja näkemiin, kipinä ei enää syty. Kaikkea hyvää toivotan joukkueelle ja varsinkin palstan Ankka-faneille, pitäkää lippu korkealla!!!
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kiitos kaikista kommenteistasi vuosien varrella, @arvee. Olen pitänyt omaperäisestä tyylistäsi. Hyvää jatkoa ja toivottavasti voit vielä vaikka lukea Jatkista vaikket enää ehkä kommentoisikaan. Ymmärrän myös tuon, että jäkis ei ihan samaan tapaan enää sytytä kun ikää alkaa kertyä. Saman asian kanssa itsekin taistelen.

Ankat ovat nyt sitten pelanneet neljä harjoitusmatsia, joista saaliina on yksi voitto, kolme tappiota. Kaksi viimeisintä peliä televisioitiin, joten laitan muutaman kommentin niistä tähän jatkoksi. Jos joku muu on nähnyt näitä pelejä tai on muuta tietoa siitä, miten Ducksit ovat niissä pelanneet, niin olisi kiva lukea kommentteja täältä.

Queenseja vastaan pelattiin siis se voitollinen ottelu, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, ettei siellä Losin joukkueessa tainnut olla montakaan NHL-nimeä mukana. Joku Loktionov voi ehkä siellä jonkun pelin päästä pelaamaan vai? Mutta ensimmäinen erä mentiin tuttuun Ankka-tapaan aika virkamieskiekkoa, ei siis saatu oikein mitään aikaiseksi. Toisessa erässä sitten alettiin heräillä ja ajoittain Rakell - Silfverberg - Cogliano vitja sai nättiä pyöritystä aikaiseksi. Varsinkin se eka maali oli hienoa katsottavaa, kiekko meni suurin piirtein yhdellä kosketuksella kaikkien viiden Ankkojen kenttäpelaajan kautta lopulta Rakellin lavasta maaliin.

Tänään vastassa oli sitten tämä uusi kummallisuus Vegas. Ihan paineetonta kiekkoa Vegas pelasikin, ja palkkiona 4-2 voitto Ankkalinnassa. Ducksit olivat jälleen kerran ihan unessa ekassa erässä, toisessa ajoittain jotain pyöritystä saivat aikaan, ja kolmannessa sitten vaan pelailtiin.

Tähän loppuun vielä pelaaja-arvioita näistä kahdesta matsista:

36 John Gibson Hyvää ja huonoa. Välillä torjui hyvin, välillä kiekko taas livahti selän taakse. Vaikea sanoa, onko mikään muuttunut viime kaudesta. Yhdessä kohtaa näytti jo, että menee lasarettiin taas, mutta ei vielä sentään.

30 Ryan Miller Ihan hyvä, mutta ei sekään kaikkea kiinni ota.

3 Kevin Bieksa Mielestäni ihan kelvollinen esitys, mutta sitä mieltähän minä aina olen Bieksasta Ducksien paidassa ollut, kun muut ovat lähettämässä hänet ties vaikka minne kauas pois.

4 Cam Fowler Sitä samaa Fowleria kuin mihin on totuttu. Ei taida kiekko mennä tällä kaudella yhtä usein maaliin kuin viime kaudella, koska se laukaus nyt on se Fowlerin veto, mutta mistä sitä koskaan tietää. Kaunoluistelija.

14 Jacob Larsson Ei vakuuta minua NHL-tason pakiksi.

26 Brandon Montour Tuttua Montouria viime kaudelta, välillä hyökkäyksen ylimpänä kärkenä ja laukoo hanakasti, mutta ei koskaan maaliin. Kuulin muuten jotain sellaista, että Montour on voittanut joukkueensa kuntotestin kymmenenä vuotena peräkkäin (nyt siis Duckseissa pari viime vuotta).

5 Korbinian Holzer Näkymättömäksi jäi taas kerran peruspakin esitys.

42 Josh Manson Vähän vielä kesähorroksessa, mutta väläytti kerran läpihyökkäyksen, vaikkei maalia tehnytkään.

69 Marcus Pettersson Ihan hyvä esitys mielestäni, jollei paikka ylhäällä aukea vielä tällä kaudella niin luulisin, että lähivuosina kuitenkin.

75 Jaycob Megna Hujoppi on vähän AHL-vauhdissa, joten ei taida tulla mitään pidempää Anaheim-komentoa tälläkään kaudella.

56 Brian Cooper Aika peruspakki, ei mitään ihmeellistä.

73 Andy Welinski Ei esittänyt senkään vertaa, ei jatkoon minun mielestäni.

23 Francois Beauchemin Ei ole enää se 2006-2007 vuosien Frank. Ei oikein esittänyt mitään mieleenjäävää.

7 Andrew Cogliano Samat sanat kuin aina ennenkin, pörrää ja pörrää, mutta mitään maaleja ei saa mistään läpiajoista sun muista koskaan aikaiseksi.

21 Chris Wagner Yksi hieno läpiajo jäi mieleen, mutta maali jäi tekemättä. Muuten näkymätön.

25 Ondrej Kase Pelasi kaksi viimeistä ottelua, pistää kyllä silmään, mutta mitään valmista ei vaan tule. Näyttää isommalta kuin viime vuonna.

33 Jakob Silfverberg Kone lähti hitaasti käyntiin, mutta käynnistyi kuitenkin, ja sitten toimikin ihan mukavasti.

37 Nick Richie Myös mukana molemmissa kahdessa viime pelissä, ei paljon kuitenkaan näkynyt kaukalossa.

38 Derek Grant Pari kertaa pisti silmään, mutta ei mitään ihmeempää mainittavaa.

48 Logan Shaw Harjoitusleiripäivän hohde oli jo kadonnut, yritti ja yritti, mutta ei nyt oikein mitään mainittavaa saanut aikaiseksi.

50 Antoine Vermette Sitä samaa sättäystä kuin viime vuonnakin. Kai se aloitukset poimii.

51 Mike Liambas Luin hänen menneisyydestään, tyrmäsi juniorikiekossa yhden kaverin aivovammaiseksi. Aika ilkeä kaveri ilmeisesti, mutta omaa joitakin taitojakin, kannattaisi antaa mielestäni vielä yrittää kerran tai pari.

67 Rickard Rakell Päinvastainen kehitys kuin Shaw:lla, meni harjoitusleiripäivän velttoilijasta tutuksi viime kauden tähdeksi. Ihan hyvältä näytti Riks-Raksin peli.

87 Mitch Hults En osaa oikein sanoa, parempi kai kuin mitä arvioin harjoitusleirin perusteella, mutta ei vieläkään jatkoon.

89 Scott Sabourin Teki maalinkin. Varsinkin tässä Vegas-pelissä oli pari ekaa erää ehkä Ankkojen paras pelaaja. On kyllä yllättänyt minut. Voimakas, ilkeä, suoraviivainen pelaaja joka laittoi sata lasiin.

10 Corey Perry Ei uponnut taaskaan. Vaikea sanoa, onko parempi tällä kaudella kuin viime kaudella.

15 Ryan Getzlaf Aika hyvässä vedossa, ei nyt juuri sokkorystyjä, mutta muuten näki vapaan miehen aika hyvin ja yritti syöttöä. Luin muuten The Hockey Newsistä, että kausi 2011-2012 meni pipariksi sen takia, että Getzy ei vielä osannut sovittaa perhe-elämää ja jääkiekkoa yhteen.

22 Dennis Rasmussen Ei jatkoon minun mielestäni. Näkymätön ja aikaansaamaton tyyppi.

34 Sam Steel Ei vieläkään oikein esittänyt mitään. Juniorikiekko kutsuu.

41 Corey Tropp AHL kutsuu puolestaan tätä miestä.

46 Max Jones No joo, ehkä jotain pientä positiivista olin havaitsevinani, mutta paljon on vielä petrattavaa, että jäisi NHL-tasolle pelaamaan.

62 Jack Kopacka Harjoituspäivän hyvä vire oli mennyttä ja olutta, ei onnistunut.

83 Kalle Kossila Ai Ranskassa syntynyt? No, paremmin kai Kossilalla on mennyt kuin odotettiin, mutta ei taida ihan riittää Ducksien rivipaikkaan.

90 Giovanni Fiore Pirteä esitys Getzyn ja Perryn rinnalla, hyvää yritystä ja teki maalinkin. Voisi sille kai vielä yhden näyttöpaikan antaa.

1 Reto Berra Luukkuvahtina.
 
Viimeksi muokattu:

Largo

Jäsen
Näin vain tuon Vegasin pelin, mutta aika lailla samoilla linjoilla pelaajien esityksistä. Getzlaf veteli vähän puolivaloilla vielä, mutta kyllä sieltä muutama nappisuoritus tuli. Fiore ja Perry olivat laitureina. Perry vaikutti vaan hitaammalta ja laiskemmalta jos mahdollista. Fiore yritti kyllä, mutta aika kaukana on mies pelipaikasta minun mielestä. Kossilalta ihan pirteää pelaamista, mutta vakituinen rooli Ducksissa jää vielä odottamaan. Muutama stuntti voi kauden mittaan tulla. Sam Steelistä täysin samaa mieltä ylläolevan kanssa. Ei vaan oikein sytytä. Parhaimmillaan antaa oivallisia syöttöjä, mutta muuten aika flegmaattista pelaamista. Ehkä parempien laitureiden kanssa voisi kokeilla, niin jälki voisi olla aivan erilaista. Laidoilla pyörivät Sabourin ja Jones, ainakin jonkun aikaa (ketjut eli pelin aikana). Sabourin oli kyllä pirteä ilmestys. Voipi jopa napata paikan nelosesta. Jones väläytti pari kertaa, mutta juniorit kutsuu miestä leirin jälkeen. Ritchie oli vaisu, Rasmussen ei sytytä ja Kasesta täysin samaa mieltä. On vähän kuin Cogliano, vaikka tyyli onkin erilainen. Lopputulos vaan on sama. Montour nyt taitaa olla molempien kultapoju ja sanasta sanaan samaa mieltä miehen esityksestä. Kärsi myös kyllä pakkipari Cooperin huonoudesta aika paljon. Positiivista kuitenkin on miehen itseluottamus. Nousee toisesta aallosta hyvin mukaan ja hyvällä luistelulla sekä kunnolla jaksaa painaa myös takaisin omiin. Tulee mieleen prime-Vatanen noista hyökkäyksiin nousuista. Lindholmin pariksi niin uskon hyvää seuraavan. Fowler on kyllä yksi sulavimmista luistelijoista koko NHL:ssä. On niin puhtaan näköistä hänen luistelu. Fowler taisi niitata kerran tolppaan ja kerran Ritchie taisi ohjata miehen laukauksen tolppaan. Gibsonista myös täysin samat ajutukset. epävarman näköinen turjuntatyyli varmaan sen tekee, mutta kyllä mies silti hyvän pelin pelasi. Bischoffin maali tuli seitsemän äijän takaa, Hykan ohjaus oli aika mahdoton ja Pulkkisen maali pienestä kiinni.

Tuo Rakell, Silfverberg ja Cogliano kombinaatio vaikuttaa kokeilulta alkavaan kauteen. Rakell stunttaa Kesleriä siinä kunnes mies palaa. Tuo keskikaista ilman Kesleriä on sen verran ohut, että melko varmasti Rakell kautensa keskellä aloittaa. Perryä ja Getzlafia yrtitetään kai parittaa alkavalle kaudelle uudestaan. Antaisin Steelin pelata kauden alussa tuon 9 ottelua. Siitä on pitkässä juoksussa kuitenkin hyötyä miehelle sekä joukkueelle.

Ritchie/Eaves - Getzlaf - Perry
Cogliano/Ritchie/Eaves - Rakell - Silfverberg
Cogliano/Ritchie/Eaves - Steel/Vermette - Kase
Shaw/Boll/Sabourin/Rasmussen/Wagner etc.

Fowler - Manson/Vatanen
Lindholm - Montour
Beauchemin - Manson/Vatanen
Bieksa
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Fowler - Manson/Vatanen
Lindholm - Montour
Beauchemin - Manson/Vatanen
Bieksa
Kauden alussa se ei taida ihan noin mennä loukkaantumisten vuoksi. Uskoisin, että Fowler-Bieksa-Manson-Montour-Beauchemin ovat siellä pelaamassa ja kuudentena sitten Holzer, Larsson tai Pettersson. Toivoisin Petterssonia, mutta luulen, että Holzer/Larsson siellä tulee pelaamaan, kunnes Vatman ja Hampus tulevat tarpeeksi terveiksi. Sen jälkeen on jännä nähdä, kuka putoaa seiskapakiksi. Beauch? Bieksa? Montour? Vai joku vielä yllättävämpi nimi. Ehkä tässä olisi loukkaantumisen paikka jollakulla, heh.
 

Largo

Jäsen
Kauden alussa se ei taida ihan noin mennä loukkaantumisten vuoksi. Uskoisin, että Fowler-Bieksa-Manson-Montour-Beauchemin ovat siellä pelaamassa ja kuudentena sitten Holzer, Larsson tai Pettersson. Toivoisin Petterssonia, mutta luulen, että Holzer/Larsson siellä tulee pelaamaan, kunnes Vatman ja Hampus tulevat tarpeeksi terveiksi. Sen jälkeen on jännä nähdä, kuka putoaa seiskapakiksi. Beauch? Bieksa? Montour? Vai joku vielä yllättävämpi nimi. Ehkä tässä olisi loukkaantumisen paikka jollakulla, heh.
No niin tietysti, ei taas meinaa muistaa noita loukkeja. Holzer ja Larsson siitä viimeisestä paikasta varmaan taistelee.
 

Largo

Jäsen
Arizona kaatui 6-4. Tehomiehinä Ritchie 2+1, Montour 1+1 ja Pettersson 0+2. Pelistä paha enempää sanoa kun sitä ei televisioitu, mutta Montour teki ilmeisesti varsin komean maalin ja Ritchieltäkin hyvä ottelu kahden maalin muodossa. Ritchie, Kase ja Montour ovat ainoat jotka ovat pelanneet tähän mennessä jokaisessa matsissa. Tiedä sitten kieliikö se mistään, mutta ilmeisesti näitä herroja tarkkaillaan enemmän. Vertauksena vaikka Silfverberg ja Getzlaf ovat pelanneet yhden ottelun ja Rakell sekä Perry kaksi. Ritchien pelipaikka on selviö ja ainakin alkukaudesta myös Montourin. Brandonilla on paikka ottaa jopa ykkösyv:ltä itselleen paikka, mikäli tulosta syntyy. Ja uskon että syntyy. On se itseluottamus sen verran huikea ja taitoa löytyy.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Eric Stephensin twitteristä luettuna: Getzlaf, Bieksa, Miller ja Eaves sökönä. Hyvin alkoi taas tämä kausi ennen kuin se edes alkoi. Mikä tekijä yhdistää kaikkia noita edellä mainittuja? Vanhoja äijiä kaikki.

Edelleen Stephensin twitteristä, Larsson, Pettersson ja Welinski lähdössä AHL:ään (vai meneekö Pettersson Ruottiin?).
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Nyt saikulla Stephensin mukaan myös Perry ja Richie. Getzlaf, Perry, Eaves, Miller, Bieksa, Richie...alkais nyt jo toi NHL...
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Viimeinen harjoituspeli Losia vastaan, jatkoaikatappio 0-1. Paras ketju Duckseilta oli selvästi Cogliano - Rakell - Perry yhdistelmä. Getzlaf ei pelannut, eikä Bieksa, eikä Eaves. Noista edellä mainituista loukkaantuneista ihmeparantumisen oli kokenut vain Corey Perry.

Leijonat ja lampaat:

Leijonat

1. John Gibson: Torjui hienosti ja luotettavasti melkein jatkoajan loppuun asti. Ei voi hänen syykseen oikein tätä tappiota laittaa.
2. Brandon Montour: Kultapojuni juu, mutta voisi se Sad Eyes joskus tehdä maalinkin minun katsoessani ottelua.
3. Rickard Rakell: Edellä tulikin jo mainittua tuosta Rakellin ketjusta ja suurimpana syynä tuohon kehuun oli Isot Huulet itse.

Lampaat

1. Jared Boll: Kaksi turhaa ja tyhmää tappelua eikä muutenkaan pysy vauhdissa mukana.
2. Chris Wagner: Turha jäähy ja turhauttavaa tehotonta pyörimistä.
3. Derek Grant: Hidas, kankeampi, Grant. Ei paljon näkynyt muuta kuin perässä hiihtäjänä.

Muut olivat sitten vain pelailemassa, eikä heistä voi oikein nostaa tai laskea sen enempää ketään erityisesti esiin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Anteeksi kaverit, minä en yleensä ole tuuliviirinä pyörinyt, mutta nyt perun puheeni. Aioin olla Ankkoja seuraamatta, ehkä suotuisammasta aikavyöhykkeestä Carolinaan hieman vähentyneen NHL-kiinnostukseni siirtäen, mutta ei, se nyt ei vain tunnu onnistuvan ja pakko oli tulla tänne vielä selittämään. Avauspeli kiinnostaa, pistän Live-tulos sovelluksen käyntiin, ehkä aamulla ehdin ennen töihin lähtöä puolittain pelia seuratakin.
On se kummallista, ei tästä niin helpolla irti pääse. Ja teidän harkkamatsi/pelaajakuvaustenne ansiosta tiedän missä tilanteessa kausi suurin piirtein aloitetaan. Go Ducks!
 

Largo

Jäsen
Kirjoitellaan nyt jonkinlainen preview Anaheimin tulevasta kaudesta.

Anaheimin viime kausi päättyi konferenssifinaaleissa Predatorsia vastaan voitoin 4-2. Sarja olisi voinut mennä kumpaan suuntaan tahansa ja loukkaantumisten taakse on vaikea piiloutua, vaikka sanoisin Gibsonin loukkaantumisen mahdollisesti ratkaisseen tämän sarjan. Predsilla oli kuitenkin myös loukkaantumisia, mm. ykkössentteri Ryan Johansen. Alkavaan kauteen joukkue ei ratkaisevasti muutu suuntaan tai toiseen. Bernier vaihtui Milleriin ja Theodore on ehkä hänen lisäksi ainut mainittava lähtijä. Toki Despres ja Stoner myös lähtijöiden boksissa, mutta eivät oleellisesti heikennä joukkuetta viime kauteen verrattuna. Hyökkäys näyttää varmaan kutakuinkin tältä kaikkien ollessa kunnossa:

Eaves - Getzlaf - Rakell/Perry
Cogliano - Kesler - Silfverberg
Ritchie - Vermette/Rakell - Kase/Perry
Shaw - Wagner/Vermette/Rasmussen - Boll/Kase

Tuolta se näyttäisi, kaikkien ollessa kunnossa, mutta kärkisentterit missaavat kauden avauksen ja Kesler nähdään tositoimissa mahdollisesti vuodenvaihteessa. Täytyy toivoa Getzlafin olevan kunnossa pian, koska en tuolla hyökkäyksellä paljon keulimaan lähtisi ilman heitä. Rakell laitetaan suuriin saappaisiin, Perryltä tarvitaan paljon enemmän ja oikeastaan kaikilta muiltakin.

Puolustus on myös enemmän tai vähemmän klesana kauden alla. Bieksalla ollut hieman vaivoja, mutta Stephens sanoo miehen olevan kunnossa. Lindholm ja Vatanen ovat molemmat sivussa ja toipumisennusteen mukaan olisivat joskus marraskuussa mukana. Fowler on nyt sitten takuulla ykköspakin asemassa ja hänen on aika lunastaa jo ensi kauden spimuksen mukaista tasoa. Montourilla on paikka varmasti ja hänen täytyykin hieman vakuuttaa valmennusjohtoa lokakuun ajan, sillä Lindholmin ja Vatasen palatessa on hän waiver-vapaana helposti lähetettävissä AHL:ään. Beauchemin tuo kokemusta ja Manson kovuutta, joten ei tuo puolustus mikään ihan katastrofi loukkaantumisista huolimatta ole. Kokoonpanoista ei vielä ole mitään hajua, Stephensin mukaan ei välttämättä ole valmennusjohdollakaan vielä tarkkaan tiedossa ketkä pelaa ja missä. Fiore tekee ainakin debyytin, vanhemmat kuulemma tulossa Montrealista saakka katsomaan peliä. Maalivahdit ovat molemmat kunnossa, vaikka Millerillä jotain häikkää olikin. Gibson kuulemma on 100% iskussa, joten hän saattaa kalastaa muutaman voiton lähes yksinään. Gibson on edelleen ailahteleva, mikä on estänyt hänen nousun maailman TOP-10 maalivahtien sakkiin, joten ensi kausi voisi viimein olla se. Jos pitäisi jotain arvata, niin näillä mennään kauden avaukseen:

Eaves - Rakell - Kase
Ritchie - Vermette - Perry
Fiore - Cogliano - Silfverberg
Shaw - Rasmussen - Wagner

Fowler - Manson
Beauchemin - Montour
Holzer - Bieksa

Gibson
Miller

Ihan arvailujen varassa mennään, mutta näillä itse lähtisin. On siitä muutama vuosi kun Cogs sentterinä on pelannut, mutta voisi tässä tilanteessa olla hyvä ratkaisu. Rakell on pelannut sekä Kasen että Eavesin kanssa ennenkin ja puolestaan kakkonen on viime kauden kolmonen. Cogs ja Silf pysyvät yhdessä saaden vauhdikkaan Fioren kaveriksi siihen. Rakell voi yhtä hyvin sentteröidä miehiä, mutta näillä lähtisin itse liikkeelle.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tervetuloa takaisin remmiin, @arvee! Avauspelin perusteella ei kannata paljon päätelmiä vielä tehdä (tai sitten kannattaakin), joten toivottavasti olet mukana pidemmänkin aikaa.

Eikös Orange Countyn Erkki twitterissä kirjoita, että Eaves on romuna, samoin Miller. Ja tietenkin Getzy.

En oikein usko tuohon Coglianon sentteröintiin, mutta se elää joka näkee vai miten se meni. Voipi siellä olla jotain Grantia sentterinä. Ihan AHL-tason mies mielestäni, mutta ei parempaakaan kai tähän hätään nyt sitten löydy.

Puolustusparit voivat hyvinkin mennä noin.
 

Largo

Jäsen
Näköjään missannut nuo twiitit. Mielestäni olisin lukenut molempien olevan kunnossa, mutta IR-listalla molemmat. Eli rosteri on entistä kaposempi. Hienoa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös