Su 27.8.2017 Lokomotiv Jaroslavl - Jokerit

  • 22 693
  • 279

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
O'Neillin nimiin merkattu KHL:n sivuilla tuo toinen maalikin, eli ilmeisesti sai mailaa väliin Gilroyn laukaukseen.

Taitaa olla nyt kolmeen peliin O'Neillillä 3+2 ja Tolvasella 3+3.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihan kohtuullinen vieraspeliksi. Ja voitto!

Mutta edelleen parantamista, paljon, viisikkopelaamisessa. Aiemmin mainitsin hyökkäyksen, nyt puolustus: miksi ei voi puoustamista rytmittää enemmän, antaa syöttöä painettomalle sen sijaan, että yrittää jotenkin päästä paineessa irti puolustusalueen kiekosta.

Rämöllä 1. ottelu. Se näkyi. Toivottavasti parantaa, mutta vaikutti vähän jäykältä ja hieman outoja oli asennotkin muutamaan otteeseen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tolvasen pelaamista katselee kyllä ilokseen ja samoin on myös Lepistön suhteen. Mutta noin muutoin pitää kyllä sanoa että oli varsin tylsä peli. Aivan täyttä HMV-räpeltämistä.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tolvasen pelaamista katselee kyllä ilokseen ja samoin on myös Lepistön suhteen. Mutta noin muutoin pitää kyllä sanoa että oli varsin tylsä peli. Aivan täyttä HMV-räpeltämistä.
Suhteessa viime kauden otteisiin niin kyllä tuolla HMV-räpeltämisellä pisteitä näyttää irtoavan. Ja ennen kaikkea se, että Jokereiden peli näyttää kelvolliselta vaikka aina on vara parantaa. Tänäänkin ansaittiin voittomme ja se on kova sana Lokomotivin vieraana.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mutta edelleen parantamista, paljon, viisikkopelaamisessa. Aiemmin mainitsin hyökkäyksen, nyt puolustus: miksi ei voi puoustamista rytmittää enemmän, antaa syöttöä painettomalle sen sijaan, että yrittää jotenkin päästä paineessa irti puolustusalueen kiekosta.

6 Lepistöä tarvisi, niin ei olisi ongelmia puolustusalueella kiekollisessa pelissä. Nyt esim. Lundin&Gilroy availee peliä vähän miten sattuu.
 

ijuka

Jäsen
Ihan kohtuullinen vieraspeliksi. Ja voitto!

Mutta edelleen parantamista, paljon, viisikkopelaamisessa. Aiemmin mainitsin hyökkäyksen, nyt puolustus: miksi ei voi puoustamista rytmittää enemmän, antaa syöttöä painettomalle sen sijaan, että yrittää jotenkin päästä paineessa irti puolustusalueen kiekosta.

Rämöllä 1. ottelu. Se näkyi. Toivottavasti parantaa, mutta vaikutti vähän jäykältä ja hieman outoja oli asennotkin muutamaan otteeseen.
Rämö pelaa oudolla asennolla. On näitä ihme heilujia joilla perusasiat hakusessa. Haamupelastuksia koko ajan, mutta se, että näyttävät haamupelastuksista johtuu mielestäni osittain siitä, että on aika usein sijoittunut huonosti.

Näyttävä maalivahti, josta moni satunnaiskatsoja varmasti innostuu, mutta jota olen aina pitänyt melko keskinkertaisena.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tolvasen pelaamista katselee kyllä ilokseen ja samoin on myös Lepistön suhteen. Mutta noin muutoin pitää kyllä sanoa että oli varsin tylsä peli. Aivan täyttä HMV-räpeltämistä.

Erimieltä. Omaan silmään viihdyttävä matsi. Hienoja suorituksia ja mukavasti maaleja. Jokereiden peli ei ole vielä uomissaan mutta joo nyt näkee että hankinnat ovat onnistuneet. Jos Lokomotive on konferenssin Top3 vastus niin todella hienosti väännetty.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Suhteessa viime kauden otteisiin niin kyllä tuolla HMV-räpeltämisellä pisteitä näyttää irtoavan
Viime kauden Jokerit pelasi suurimman osan peleistään totaalista antilätkää. Siihen vertaaminen on sikäli hedelmätöntä...
On kyllä katsottu ihan eri peliä. Omasta mielestäni oli alusta loppuun mukavan laadukasta ja hyvää peliä.
...ja kyllähän Jokerit tänään oli Lokomotivia parempi useammin kuin huonompi. Laadukkuudesta voi olla montaa mieltä, mutta jos jätetään pelitaktiset asiat, kuten alivoimaisten hyökkäysten aiheuttamat tilanteet keskialueella, huomiotta, niin oli kyllä unettava matsi. Tolvasen kohdalla tilanne on eri.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Mutta noin muutoin pitää kyllä sanoa että oli varsin tylsä peli. Aivan täyttä HMV-räpeltämistä.

On kyllä tämä vänkääjä niin vekkuli kaveri. Erittäin laadukas kiekkopeli molemmin puolin. Oli kaikkea mitä hyvä lätkäpeli vaatii ja Jokereiden peliä on ilo seurata tällä hetkellä. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa. Teet vain itsestäsi pellen taas kerran.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
6 Lepistöä tarvisi, niin ei olisi ongelmia puolustusalueella kiekollisessa pelissä. Nyt esim. Lundin&Gilroy availee peliä vähän miten sattuu.

Jeps, näin on nyt. Mutta osaava valmentaja saa Jokerien tämän kauden puolustajat pelaamaan oikein. Nyt siellä on paikoin niin kiire, että mitään ei ehdi tehdä. Mutta jos pilkkoo tilanteen, se kiirehän tulee omista vääristä ratkaisuista hetkeä tai paria aiemmin.

Rämö näytti tosiaan hieman kysymysmerkiltä, mutta vaikka @ijuka toteaa Rämön olevan "aina olleen keskinkertainen", itse en tätä kyllä allekirjoita. Calgary Flames. Kysymys on mielestäni siitä, että onko Rämö huippu enää operaatioiden jälkeen. Toivottavasti.
 

ijuka

Jäsen
No Calgary Flamesissä minä häntä eniten seurasin. Tietenkin se, että pystyy pelaamaan keskinkertaisellakin tasolla siellä on sinänsä kova juttu, mutta sinäkin aikana hänellä oli nämä samat heikkoudet - päästää liikaa helppoja.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa. Teet vain itsestäsi pellen taas kerran.
Samoin, kiitos. Sinua ärsyttää se, että minä olen kriittinen KHL-Jokereita kohtaan ja osaan kirjoittaa siitä, ja tiedät sen aivan hyvin. Keinovalikoimasi vastaanväittämiselle on vain valitettavan rajallinen joten siksi jäät useinmiten tuolla täysin banaalille "Eiku peli oli hyvä, sä olet pelle" -tasolle. Minä kirjoitin pelin viihdyttävyydestä oman mielipiteeni. En nähnyt mitään sykähdyttävää, poikkeuksellista tai jännittävää tänään, poislukien mainitsemani Tolvasen ja Lepistön. Oli vain joukko erilaisia suorituksia, jotka näyttivät vähän jääkiekkoilun pelaamiselta tai harjoittelemiselta.

Jos haluat niin perustele ihan vapaasti miksi tämäniltainen oli viihdyttävä kiekkopeli. Vaihtoehtoisesti voit laittaa minut ignoreen, kun kerran menee niin pahasti hermoon että pitää suorastaan haukkamaisella pieteetillä tulla hönöttämään. Hänen kanssaan ei kannata kisata palstan paskimman kirjoittajan tittelistä, sillä toisin kuin hänellä, sinulla on kyky tuottaa järkeviäkin kirjoituksia.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jos haluat niin perustele ihan vapaasti miksi tämäniltainen oli viihdyttävä kiekkopeli. .
Mä voin yrittää, vaikkei viesti minulle ollutkaan suunnattu.

Ottelussa oli vauhtia, fyysisyyttä ja järkeä. Maaleja tehtiin seitsemän, johto vaihtui kolmeen otteeseen ja vastakkain oli kaksi läntisen konferenssin huippujoukkuetta. Loko on hyvä porukka myös ja varsinkin heidän ulkkariviisikkonsa on todella kova. Ja niin, voittokin tuli.

Jokereiden osalta peliä oli kiva katsoa, koska pelaamisen rakenne oli kunnossa ja se tuki yksilöiden suorituksia. Hyvällä karvauksella ja pelin avaamisella pystyttiin 5v5 pelissä pitämään ohjat käsissä ja hallitsemaan peliä. Kaverin ylivoima oli tänään hyvä ja parista virheestä pääsivät rokottamaan, mutta se kuuluu lätkään.

Jos tämäniltainen ei otteluna viihdyttänyt, niin iltojaan tuskin kannattaa Arenalla viettää. Ei se tuosta mahdottoman paljon enää parane.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Olihan tuossa ihan hyvää pelaamista elokuiseksi jääkiekko-otteluksi. Paljon oli toki hosumista ja jonkun verran epätietoisuutta oman alueen puolustamisessa, mutta toisaalta Jokerit pisti mukavasti painetta Lokon pakeille ja pakotti nämä pelaamaan laitojen kautta, jonne peli useimmiten pysähtyi. Lokon suorat hyökkäykset olivat todella vähissä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
En nähnyt mitään sykähdyttävää, poikkeuksellista tai jännittävää tänään, poislukien mainitsemani Tolvasen ja Lepistön.
Alan epäillä että et ole edes nähnyt koko peliä ja keksit päästäsi näitä juttuja vaan hämmennys mielessä.

Jos haluat niin perustele ihan vapaasti miksi tämäniltainen oli viihdyttävä kiekkopeli.

Peli oli vauhdikas, tilannerikas ja momentum vaihtui vuorotellen. Oli tunnetta, Fyysistä peliä, torikokouksia, hienoja maaleja, molemmilta erittäin laadukasta ylivoimapeliä ja mikä tärkeintä Jokerit kaivoi ansaitusti voiton erittäin kovalta kotijoukkueelta. En mä oikeasti tiedä mitä sä vaadit hyvältä lätkäpeliltä, mutta minun ja monen muun kirjottajan mielestä illan ottelu oli erinomainen. Sä voit toki jatkaa valehtelua itsellesi, mutta se ei muuta totuutta miksikään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eiku peli oli hyvä, sä olet pelle" -tasolle. Minä kirjoitin pelin viihdyttävyydestä oman mielipiteeni.
Mielipide se on tuokin. Se on ihan sama millainen Ruuneberg on jos kysymys on makuasioista. Ei esimerkiksi paska musiikki kuullosta yhtään paremmalta vaikka kuinka hyvin joku sitä minulle perustelisi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mielipide se on tuokin. Se on ihan sama millainen Ruuneberg on jos kysymys on makuasioista. Ei esimerkiksi paska musiikki kuullosta yhtään paremmalta vaikka kuinka hyvin joku sitä minulle perustelisi.
Ehkä tuossa nyt vain haettiin sitä, että nimimerkki V-G:n mielipidettä kritisoitiin kovin sanoin vaikkei ole mitään oikeita tai vääriä mielipiteitä makuasioissa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tätä esitystä ole mitään tarvetta suolata. Kova vastassa, parannettavaa on ja silti voitto hyvällä pelillä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ehkä tuossa nyt vain haettiin sitä, että nimimerkki V-G:n mielipidettä kritisoitiin kovin sanoin vaikkei ole mitään oikeita tai vääriä mielipiteitä makuasioissa.
Bingo. Jengi alkoi puhua viihdyttävyyden (joka kuvaa katsojan henkilökohtaisen kokemuksen muotoja) sijasta pelin laatutekijöistä (joita voidaan kenties mitata esim. maalien määrällä jne.).

Toisaalta miksi viihtyisin samalla tavalla kuin Jokereiden fani? Oli varmaan tosi kiva fanille kun O'Neill sukelsi laittamaan voittomaalin, mutta minulle siinä tilanteessa paras hetki oli Tolvasen liike ennen syöttöä Palolalle. Se avasi Lokon kolmion painollisen reunan juuri oikein. Mun Jokerit-fanitus on syväjäässä siihen asti että saan sen vanhan tunteen takaisin. Otaksun että se vaatii, että voin kokea Jokereiden olevan urheiluseura. Nyt en niin koe. Niinpä viihdyttävyys tulee muista, kuin tunnepuolen asioista. Tässä matsissa ei juuri tarjottu minulle viihdykettä, vaan mielestäni peli oli tosi tylsä.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihmettelin, kun V-G:n viestit näkyi, vaikka yleensä ignooraan aika paljon tämän suuntaisesti kirjoittavaa jengiä, mutta johtui siis siitä, etten ollut kirjautunut. No kun kirjauduin sisään, niin eipä näkynyt enää :)

Itse peli oli oikein hyvä, ja komeat pisteet. Parannettavaa on aina paljon, mutta huononnettavaa vielä enemmän... Peliä on vaikea parantaa, mutta helppo huonontaa. Mutta hyvää vieraspelaamista heti kauden alussa. O'Neill on uudesti syntynyt, vielä kun oppisi pilkkimään aloituksia paremmin
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viime kauden Jokerit pelasi suurimman osan peleistään totaalista antilätkää. Siihen vertaaminen on sikäli hedelmätöntä...
Varmasti myös näin, mutta pointtini oli lähinnä siinä, että hyvin monella Jokerifanilla on varmasti päällimmäisenä mielessä viime kauden hyvin tuskaiset otteet. Ja niihin fanien tunteisiin ja Jokereiden otteisiin verrattuna Jokerit pelaa nyt aivan helvetin hyvää lätkää ja siitä syystä onkin varsin luonnollista iloita hyvästä pelaamisesta vaikka kausi onkin vasta alussa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Varmasti myös näin, mutta pointtini oli lähinnä siinä, että hyvin monella Jokerifanilla on varmasti päällimmäisenä mielessä viime kauden hyvin tuskaiset otteet. Ja niihin fanien tunteisiin ja Jokereiden otteisiin verrattuna Jokerit pelaa nyt aivan helvetin hyvää lätkää ja siitä syystä onkin varsin luonnollista iloita hyvästä pelaamisesta vaikka kausi onkin vasta alussa.
Juu, toki. Täysin vapaasti saa kukin tuntea ja kokea matsin omalla tavallaan, kuten tuossa aiemmin ilmaisinkin. Ja myös sen tulin huomioineeksi, että Jokerit pelasi verrattaen laadukkaasti Lokomotivia vastaan. Viisi pistettä kolmesta pelistä indikoi ihan hyvää alkua vieraskiertueelle, mistä uskoakseni on hyvin tyypillistä saada ilon aihetta, jos on fani. Tällaiset seikat eivät vain sinänsä sykähdytä jääkiekkoilullista viihdykettä hakevaa, jos ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös