NHL Eastside Hockey Manager

  • 564 447
  • 2 476

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kaudessa 2007-2008 mennään noilla 98-99 rostereilla. Kannuja tullut voitettua Penguinsilla jo 7, joista 3 viimeiseen neljään kauteen. Rosteri tällä hetkellä on:

Kovalchuk-Spezza-Jagr
Heatley-Connolly-Pavelski
D.Brown-Sutherby-J.Williams
Kaunisto-Stoll-Laperriere

Poti-Rafalski
Morrisonn-Visnovsky
Goligoski-Seabrook

R.Miller-Aubin

Kohtuullisesti on siis Penguins kasattuna ja menestystä tullut. Vielä kuitenkin mielenkiintoa riittää pelata, mutta jossain välissä tää täytyy aloittaa kyllä alusta, kun päivitettyjäkin rostereita taidaan näiden ekojen jälkeen tulleen. Kovin lupaus tällä hetkellä odottamassa on Matt Niskanen ja Mats Zuccarello AHL:ssä ja sen perään sitten kesällä varattu Breton Ness odottamassa tulevaisuutta. Mokkeja ei ole kuin Enroth ja pakkejakin kovin vähän varalla, joten noita saa varailla ns. huolella tulevissa drafteissa. Ei kauheasti ihme nimiä ole liigassa, joten hyvää työtä on kyllä näiden rostereiden kanssa tehty. Hattu päästä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pari asiaa tässä ärsyttää kyllä edelleen. Botti GM tekee todella harvoin oikeasti hyviä treidiehdotuksia, aina samaa "kasa paskaa sun tähtipelaajasta"-ehdotuksia. Lisäksi tuo ärsyttää, kun treidaa pelaajan X joukkueeseen X ja saa siitä ihan kohtuu korvauksen. Kuluu hetki ja pelaaja X onkin waivereissa, mitä hemmettiä?
 

Teloch

Jäsen
Pari asiaa tosiaan ärsytti, nyt kun tuli taas pelailtua vähän enemmänkin. Jossain 2027 huitteilla taidan mennä Penguinsilla ja vähän tuossa matkan varrella meinasi ahdistaa pariin otteeseen.

1. Yhtenä esimerkkinä Canadiens nappaa UFA-markkinoilta kaksi maalivahtia, á 4,5M ja lähettävät Pricen farmiin (ei kelvannut kenellekään cap hitin takia). Siellähän Carey sitten veti puolitoista vuotta 9,mitälie miljoonan palkallaan, kunnes toinen noista UFA-kassareista lähti menemään ja mies mahtui taas capin alle. Sen jälkeen onkin ollut taas käytännössä liigan paras kassari.
2. Kaikki nuoret lupaukset ovat UFA-markkinoilla täytettyään 26. Eichel ja Matthews nyt viimeisimpinä tulee mieleen. Tulokassopparin jälkeen tehdään pieniä pätkiä joilla tähdätään juuri tuohon UFA-statukseen sen sijaan että kiinnitettäisiin kaverit RFA-iässä pidempiin sopimuksiin. Tämä syö eniten mielenkiintoa ainakin omalla kohdalla.
3. Palkkakatto pysyy paikallaan. Jokuhan tuossa tosin jo tuumasi että editorilla sitä saisi tallennuksista nosteltua, mutta onhan tämä nyt asia joka pitäisi runtata peliin vaikka väkisin. Huipputiimit operoivat tähtiensä kanssa pirun lähellä kattoa jo heti kärkeen, joten muutamassa vuodessa homma menee käytännössä siihen, että kesäisin pitää myydä puoli jengiä pois ja ottaa halvempaa äijää tilalle, kunnes nämä taas vaativat isompia sopimuksia ja kuvio toistuu.

Muutoin kyllä taas maistui taas kolminumeroisten tuntien verran kisojen aikana, ei siinä mittää.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nuorella joukkueella, kun venyttää RFA pidennykset johonkin syys-lokakuulle, niin jossain vaiheessa saa ainakin muutamaksi kaudeksi ihan ylivoimaisen joukkueen. Tuo palkkakaton nousu olisi kyllä suotavaa, sillä liian helposti saa kovia UFA pelaajia markkinoilta, kun tekoälyllä on aina vaikeuksia capin kanssa. Kai tuo muutamassa kaudessa alkaa itselläkin tuottaa ongelmia tai ainakaan ylivoimaisen joukkueen ylläpidon ei pitäisi onnistua niin helposti. Pelaan Coyotesilla kautta 21-22 tällä hetkellä. Edellisellä kaudella 66 voittoa runkosarjassa ja playoffeissa yhteensä 3 tappiota.

Kokoonpano tuolta kaudelta:

Max Domi (4,85m$) - Dylan Strome (3,4m$) - Tobias Rieder (4,68m$)
Christian Dvorak (4,8m$) - Tyler Seguin (8,0m$) - Brendan Perlini (1,0m$)
Robby Fabbri (2,8m$) - Clayton Keller (925k$) - Henrik Samuelsson (2,5m$)
Lawson Crouse (2,1m$) - Ryan Poehling (925k$) - Christian Fischer (895k$)
Martin Necas (925k$)

Oliver Ekman-Larsson (7,88m$) - Anthony DeAngelo (1,8m$)
Alex Goligoski (5,47m$) - Michael Stone (3,3m$)
Jacob Chychrun (3,5m$) - Connor Murphy (3,85m$)

Kris Oldham (1,68m$)
Michael Bitzer (850k$)
 

Dominaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja ManU
On nää retrokoononpanot vaan huikeet! Nyt menossa kausi 2004-2005 ja Mighty Ducks of Anaheim näyttää tältä

Kariya (30v) - Datsjyk (26) - Jagr (33)
D.Sedin (24) - H.Sedin (24) - Selänne (34)
Ovechkin (19) - M.Koivu (21) - Brendl (23)
Nash (20) - Zetterberg (24) - Avery (24)
Plekanec (22)

Rafalski (31) - Visnovksy (28)
Nummelin (32) - Zidlicky (28)
Vallin (26) - Hutchinson (24)
Byfuglien (19)

Thomas (30) - Nurminen (29)


Tähän mennessä plakkarissa 3 Stanley cupia. Ja palkkakatto aivan ylärajoilla. Tulevan kesän draftissa tavoitteena varata Crosby ja Price. Pois joutuu varmaan heittämään Zetterbergin, Averyn ja Plekanecin. Ja sivuhuomautuksena mainittakoon, että Suomen majulla plakkarissa Word Cupin 2004 voitto ja 2005 maailmanmestaruus. Nyt kohti olympialaisia... On tää vaan niin herkkua! ;)
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Tuli tuossa pari viikkoa sitten peli ladattua mutta eilen vasta laitoin testiin, ja on kyllä loistava peli. Niin älyttömän paljon yksityiskohtia etten edes eilen monen tunnin pelailun jälkeen ollut kerennyt kaikkia tutkiakkaan.

Kärpillä aloitin liiga-kauden. Rosterit harmi vaan hieman vanhat, kun viime vuoden rostereita toki ovatkin. Esim. Viime kaudella suuressa roolissa olleet Leskinen ja Mäenalanen lähes käyttökelvottomia.

Suikkanen ulos. J. Jalonen sisään. Huml takaisin, pari leftin pakkia sisään, Mikkola ulos. Ja yksi rightin laituri sisään. Dynastia on varma. Hifk myös hoiti kilpavarustelun aika kovalla mallilla, Bergenheim, T. Ruutu, Nokelainen ja pari ulkkaria sisään. Tänään sitten pyöräytetään kausi käyntiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuli aloitettua ura Las Vegasilla alkavasta kaudesta, kun kerran sellaiset rosterit EHM Bluelinesta löytyy.

Ladatkaa ensin nämä: OneDrive

Sitten laittakaa ne sinne database-kansioon ja importatkaa peliin EHM:ssä.

Sen jälkeen ladatkaa nämä: Dropbox - BK 2017-18 v1.1.zip

Laittakaa nuo tuossa olevat tiedostot edellisen latauksen kansioon ja importatkaa uusiksi EHM:n ja aloittakaa uusi ura. Alkaa kauden 17-18 alusta. Linkit vievät OneDrive- ja DropBox-palveluiden sivuille, rosteritiedostoihin.

Pari vinkkiä:
- Ken Hitchcock on Dallasissa pelaajana
- Las Vegasin pikit eivät ole täysin oikein
- RFA-pelaajia kannattaa laittaa suoraan editorilla sopimuksilla omiin joukkueisiinsa, tuntuvat menevän turhan helposti Eurooppaan liigoihin/KHL:n.
- En ole varma pitääkö rosterit importata kaksi kertaa, mutta ainakin eräällä oli ongelmia kun peli kaatui sen alettua. Kyselkää ketjusta lisää jos näin käy teille, niin kysyn mitä tämä eräs teki korjatakseen kaatuilut.
- M-A Fleuryn sopimuksessa ei ole NTC- ja NMC-pykäliä, pitäisi olla.
 
Viimeksi muokattu:

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Onnistuin avaamaan Liigan vihdoinkin, jos ketään kiinnostaa. Runkosarjan viimeinen karsii Mestiksen voittajan kanssa paras seitsemästä sarjalla. Rosteripohjana käytetty uusinta 9.2 TBL rosteria. Testattu vasta nopealla simuloinnilla läpi, mutta vaikutti toimivalta. Hiukan oli ongelmia otteluaikatauluissa ja tunteja taisi vierähtää 10+ että sai toimivaksi. Toivottavasti olisi pelattavassa kunnossa, mutta ainakin meni läpi kaudet ilman kaatumisia.

Voin laittaa tämän jakoon, jos ketään kiinnostaa kokeilla. Tosin voi kertoa mikä olisi hyvä paikka jakaa tiedostot, kun ei ole aikaisemmin tullut tiedostoja jaettua yleisesti.
Tämä on kyllä loistava rosteri. Yhden kauden vasta nopeasti simuloin läpi, mutta tosi siistiä nähdä kun esimerkiksi Sport pelaa TUTOa vastaan liigapaikasta. Kokoonpanotkin vielä suht hyvät, vaikka ilmeisesti ovat jo kuukausia vanhat.

Olen kuitenkin ihan törkeän huono tuon editorin kanssa jonka kuitenkin latasin, ja kysynkin, että olisiko jollain heittää linkkiä tuohon Flyingbirdin rosteriin, jossa olisi lisäksi Liigassa ulkkarikiintiö?(Tai jos se on tosiaan helppo itsekin lisätä niin voi täällä tai yksityisviestillä antaa vinkkiä) Ehkä sellainen 5-8 ulkomaalaisen kiintiö olisi aika kiva. Itsellä esimerkiksi toisella kaudella Sport veteli jo Liigaa 14 ulkomaalaisen voimin ja kun muutkin Liiga-jengit niitä ulkkareita hankkii niin itsekkin tulee hieman liikaa niitä hankittua.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Ajattelin ostaa tän pelin, ni onko tässä sama naamoje ja logoje latailu edessä kuin FMSSÄ?
Steamista nuo saa ladattua hyvin kivuttomasti pelin Workshopista. Etsii kuvapaketit listasta ja painaa "Subscribe" eikä asiaa sen jälkeen enää tarvitsekaan pohtia sen suuremmitta, antaa vaan latautua. Pelaajien kuvat löytyy tästä yhdestä megapaketista nätisti, tästä paketista taas staffin pärstät ja täältä saa haettua logopaketit.

Linkit vie Steamin EHM Workshoppiin.
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Joo tosiaan tuli heinäkuun lopussa ostettua nyt tämä EHM ja 16-17 rostereilla alotettua peli. On kyllä hyvä peli, ainoa mikä vie vähän mielenkiintoa on tekoälyn kyvyttömyys treidiehdotuksien ja rfa-pelaajien laskeminen eurooppaan kun ei saada sopimuksia tehtyä. Esim. Hankin Matt Murrayn offersheetin turvin Dallasiin tarjoamalla reilua 3milj. pahvia jolloin menetin 1 ja 3 kiekan pickin. Olin ensiksi yrittänyt hankkia pelaajaa treidin muodossa ja paljon isommilla menetyksillä.. ...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mä olen pelannut kyseistä peliä vain kotimaisella joukkueella ja se on kyllä hämmentävää kuinka kovia pelimiehiä sieltä irtoaa. Jopa melkoisen kovia nuoria pelaajia. En nyt useampaan kuukauteen ole avannut peliä, mutta muistaakseni noin seitsemän kautta on minun ykkösketjua liidannut pelaaja, joka on melkolailla huipputasoa NHL:äänkin. Hauska peli kuitenkin, vaikkei aivan niin realistinen kuin sisarpeli jalkapallon puolella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tietääkö kukaan mistä löytäisi EHM 2007:aan sen päivitysosan millä SM-Liigan ulkomaalaiskiintiö muuttuu? Tuossa on oletuksena max. neljä ulkomaalaista, eikä ainakaan millään editorilla voi tuota muuttaa. Muistan kuitenkin kun vanhalla koneella pelasin ja käytin sellaista pientä .exe -tiedostoa jolla Liigan ulkkarikiintiö vaihtuu "Max 3 non-eu players" tyyliin, mikä nyt on lähempänä totuuta kuin tuo pelkkä neljän ulkkarin kiintiö. En vaan mistään löydä sitä enää.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tietääkö kukaan mistä löytäisi EHM 2007:aan sen päivitysosan millä SM-Liigan ulkomaalaiskiintiö muuttuu? Tuossa on oletuksena max. neljä ulkomaalaista, eikä ainakaan millään editorilla voi tuota muuttaa. Muistan kuitenkin kun vanhalla koneella pelasin ja käytin sellaista pientä .exe -tiedostoa jolla Liigan ulkkarikiintiö vaihtuu "Max 3 non-eu players" tyyliin, mikä nyt on lähempänä totuuta kuin tuo pelkkä neljän ulkkarin kiintiö. En vaan mistään löydä sitä enää.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin Pre-Game Editorilla (linkki theblueline.comiin) tuon taisi saada muutettua.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ei pysty, tai ainakaan itse en löytänyt tuolta että miten se tehtäisiin.
Juu eipä tosiaan pystykään, muistelin itse painineeni saman asian kanssa aikoinaan. Uusimmassa pelissä tuo on onneksi tehty suhteellisen helpoksi muuttaa.

Tuossa vanhassa EHM:ssä tosiaan nuo liigojen rakenteet on koodattu pelin .exeen niin, ettei niitä pysty jälkikäteen mistään muuttamaan. Ellei sitten osaa heksakoodausta jollain tasolla ja omistaa pelin aidon .exen. Että sellaista.

EDIT: Suosittelisinkin itse tuohon uudempaan peliin siirtymistä. Siellä on about jokainen liiga mitä Eurooppa pitää sisällään kohta pelattavissa ja sarjojen välille voi vaikka itse luoda karsinnat, jos siltä tuntuu. Jos siis osaa.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuossa vanhassa EHM:ssä tosiaan nuo liigojen rakenteet on koodattu pelin .exeen niin, ettei niitä pysty jälkikäteen mistään muuttamaan. Ellei sitten osaa heksakoodausta jollain tasolla ja omistaa pelin aidon .exen. Että sellaista.
Löysin siihenkin itse asiassa suht simppelit ohjeet, ongelmaksi vaan muodostui se että heksaeditoria en löytänyt mistään :D Mulla on vanhalla koneella se "lisäosa" tai exe-tiedosto jota klikkaamalla saa tuon Max 3 Non-EU Players muodon päälle kun on ensin käynnistänyt pelin normaalisti.

Eipä sillä, tulee vanhat hyvät ajat mieleen kun pelaa ulkomaalaiskiintiöllä, eipähän voi hankkia kahta kentällistä tshekkejä joukkueeseen...
 

Buster

Jäsen
Tietääkö kukaan mistä löytäisi EHM 2007:aan sen päivitysosan millä SM-Liigan ulkomaalaiskiintiö muuttuu?
EHM 1 editorilla saa muokattua myös vanhempien EHM:ien databaseja. Muistaakseni liigan välisivulta löytyi ulkomaalaisrajoitukset ja paljon muutakin. Mutta varoitettakoon, että ainakin minulla mielestäni jostain syystä tuo esim. kadotti joidenkin pelaajien pelipaikkoja kun avasin 2007 databasen. Ei todellakaan monen, mutta ainakin Aabilla meni kaikki nolliksi. Samoin katosi pelaajarooleja kun muokkasin tuolla vanhalla pregame editorilla ensin ja sen jälkeen tuolla EHM 1 editorilla.

Itse olen 98-99 databasea jalostanut ja lisännyt lisää populaa tuleville vuosille. Taisin vaan kaikkien luomieni pelaajien current abilityn laittaa vähän liian alhaalle ja liian samoihin lukemiin kun liukuhihnameiningillä vetelin, mutta näkee sitten kun pääsen pelissä sinne asti.

Tossa linkki editoriin: Eastside Hockey Manager Editor (v0.2.2) [ALPHA] • EHM The Blue Line
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
EHM 1 editorilla saa muokattua myös vanhempien EHM:ien databaseja. Muistaakseni liigan välisivulta löytyi ulkomaalaisrajoitukset ja paljon muutakin. Mutta varoitettakoon, että ainakin minulla mielestäni jostain syystä tuo esim. kadotti joidenkin pelaajien pelipaikkoja kun avasin 2007 databasen. Ei todellakaan monen, mutta ainakin Aabilla meni kaikki nolliksi. Samoin katosi pelaajarooleja kun muokkasin tuolla vanhalla pregame editorilla ensin ja sen jälkeen tuolla EHM 1 editorilla.

Itse olen 98-99 databasea jalostanut ja lisännyt lisää populaa tuleville vuosille. Taisin vaan kaikkien luomieni pelaajien current abilityn laittaa vähän liian alhaalle ja liian samoihin lukemiin kun liukuhihnameiningillä vetelin, mutta näkee sitten kun pääsen pelissä sinne asti.

Tossa linkki editoriin: Eastside Hockey Manager Editor (v0.2.2) [ALPHA] • EHM The Blue Line
Pystyykö tuolla muokkaamaan jo tallennettua peliä, vai onko pelkkä pre-game editor? Jotenkin en osannut itse käyttää tuota oikein... :D
 

Buster

Jäsen
Pystyykö tuolla muokkaamaan jo tallennettua peliä, vai onko pelkkä pre-game editor? Jotenkin en osannut itse käyttää tuota oikein...
Se on pre-game editor. Tarttee pyöriäkseen sen jonkun microsoftin visual studio -tsydeemin, johon löytyy latauslinkki sieltä readmesta.

Eihän ton käytössä sen kummempia ole. File -> open database. Ja competitions -> transfer rules -> finland. Sieltä löytyy nuo ulkomaalaisten sallitut määrät. Sitten vaan haluttujen muutosten tekemisen jälkeen takaisin file-välilehdelle ja save.

Voi muokata kaikkea muutakin kivaa tuolta competitions välilehdeltä kuten pelataanko jatkoaika 4 vs. 4 vai 5 vs. 5 yms. Mutta tuo editori on pahasti vasta kehitysvaiheessa (ei ole tainnut edistyä aikoihin, filtterit olisi kivat), joten kannattaa pitää backuppia jossain tallessa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Löysinköhän mä bugin?

Las Vegas ja drafti 2019 menossa. Vuoro 5 napsahti kohdalle ja ajattelin että draftaan hieman alemmas tuota. Kokeilin Dallasiin tarjousta (8. vuoro) ja lopulta suostuivat treidiin, jossa mulle matkasi 8. vuoro + 3 seuraavan kauden ykköskierroksen pikkiä.

Vai onko tuo ollut aina pelissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös