Free Agent ”Frenzy” – kesä 2017

  • 126 355
  • 415

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Sharksin beat writer Kevin Kurz twiittaa Thorntonin jatkavan San Josessa vuoden mittaisella sopimuksella.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Marleau lienee signannut muualle koska vain yhden vuoden diili, jotenkin mä uskoisin niin. Tämäkin vain arvaus.
 

Wire

Jäsen
Draisaitl pyytänyt TSN:n mukaan 9M$/kausi. Onko se ihan päästään vialla? Taitaa kuvitella että jos McDavid saa 13 niin hänkin siinä sivussa
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Draisaitl pyytänyt TSN:n mukaan 9M$/kausi. Onko se ihan päästään vialla? Taitaa kuvitella että jos McDavid saa 13 niin hänkin siinä sivussa

Hyvä vaan, jos tuon saa.

Tuossa on mun mielestä viime kauden tasoon nähden $1.5 miljoonaa liikaa, mutta varaa kehittyä on myös vielä.
 

Wire

Jäsen
Hyvä vaan, jos tuon saa.

Tuossa on mun mielestä viime kauden tasoon nähden $1.5 miljoonaa liikaa, mutta varaa kehittyä on myös vielä.

Siellä on pari perustavan laatuista ongelmaa. Mm CapSpace 19M$ ja Maroon ensi kesänä RFA ja kaikki kalleimmat sidottu 2021 saakka ja jopa NMC:llä
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Siellä on pari perustavan laatuista ongelmaa. Mm CapSpace 19M$ ja Maroon ensi kesänä RFA ja kaikki kalleimmat sidottu 2021 saakka ja jopa NMC:llä

Sanoinkin toisen joukkueen kannattajana. :)

Nugent-Hopkinsista Oilers ottaa eron, kun McDavidin uusi diili astuu voimaan. Puolustuksen nelikko signattu neljäksi vuodeksi kohtalaisilla diileillä, joskin se aivan ykkösluokan RD edelleen puuttuu. Russellin olisin jättänyt itse signaamatta toki. Lucicista tulee iso ongelma joskus.

Tästä asiasta on keskusteltu McDavidin omassa ketjussa, mutta tässä korostuu nyt se miten Oilers varaa ja saa ELC-pelaajat pelaamaan korkealla tasolla. Se, että sulla on NHL:n paras pelaaja seuraavat yhdeksän vuotta ja todennäköisesti seuraavien kahdeksan kauden top-10 pelaaja, auttaa kyllä paljon. Mutta on tuosta tulossa vaikeeta kyllä, siitä ei pääse mihinkään.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Siellä on pari perustavan laatuista ongelmaa. Mm CapSpace 19M$ ja Maroon ensi kesänä RFA ja kaikki kalleimmat sidottu 2021 saakka ja jopa NMC:llä

No ei siellä vieläkään ole, Maroon on UFA ensikesänä ja kävelee, sekä RNH kaupataan. Oilers ei nyt siis paljon juhli tänä kesänä, kun ensi kesä on kokonaisuude kannalts isompi, eikä aleta isoja sopimuksia nyt tekemään.

Ai niin; Oilers tehnyt 7 sopimusta jotka Chia lupasi julkaista myöhemmin, yksi näistä siis ainakin on Ty Rattie.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Missä jokisjussi on ensi kaudella? Mitä Floridassa tapahtuu? Juuri nyt vähän vaikeaa kannattaa kyseistä joukkuetta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Panthersin toiminta kaukalon ulkopuolella on kieltämättä ollut melkoisella ADHD-vaihteella kuluneen reilun vuoden ajan, mutta eipä tästä näytä hirveästi eteenpäin menoa seuranneen.
 

Rännikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold, Philadelphia Flyers
Siellä on pari perustavan laatuista ongelmaa. Mm CapSpace 19M$ ja Maroon ensi kesänä RFA ja kaikki kalleimmat sidottu 2021 saakka ja jopa NMC:llä
Vertailuna Pittsburghin parin kauden takainen tilanne:

Penguins (2014-2015 / Salary cap: 69.0M)
Crosby 8.7
Malkin 9.5
Letang 7.25
25.45 / 69.0 = 37%

Oilers (2017-2018 / Projected salary cap: 73.0M)
McDavid 13.25
Draisaitl 9.0

22.25 / 73.0 = 30 %

37% cäpistä olisi Oilersin kohdalla n. 27 miljoonaa, eli n. 4-5 miljoonaa olisi vielä käytettävissä jotta oltaisiin linjassa tuon Pittsburghin 14-15 kauden kanssa, jos Draisaitlin huhuttu 9 miljoonaa tulisi toteen. Jälkiviisastelu on toki helppoa kun Pens voitti pyttyjä ja kaikki meni heidän kohdalla hienosti, mutta jokainen päätelköön itse onko tuo Oilersin cap-tilanne kohtuullisuuden rajoissa vai ei. Itse maksaisin mitä Drai pyytää.
 
Kertokaa mulle nyt, kun olen päivän tätä pohtinut, enkä saa mitään järkevää ajatusta aikaan: Miksi Panthers osti Jokisen sopimuksen ulos? Listataan tähän nyt vähän faktaa alle:

- Jokisella oli vuosi 4 miljoonan sopparia jäljellä. Kyllä, pelillisesti viime kauden perusteella liikaa, mutta on kuitenkin pidetty hahmo joukkueen sisällä ja jokainen valmentaja on arvostanut Juicyn panosta joukkueelle, myös tehottomilla hetkillä

- Panthersin sisäisestä capista on ollut puhetta. Miten ihmeessä se on säästöä, että JokisJussi ostetaan ulos ja maksetaan yhteensä 2,7 miljoonaa siitä, että suksii vittuun versus 4 miljoonaa siitä, että toimisi esimerkiksi nuorempien hyökkääjien mentorina ja Bjugstadin katastrofipuolustuksen tukkijana? 1,3 miljoonan erotuksella ei vain voi saada vastaavaa pelaajaa vastaavalla kokemuksella

- Vrbatan ja Dadonovin signauksen jälkeen vaje on edelleenkin minimissään kaksi top9-laituria, eli Jokiselle on joka tapauksessa hankittava paikkaaja

- Tämän kovimman UFA-rytäkän jälkeen yli 13 miljoonaa tilaa capissa, RFA-pelaajista ainoastaan Pysyk kiinnittämättä

Tuo yhtälö on minulle vain sellainen, että se on jokaisella mahdollisella pyörityksellä epätosi. Ainoastaan Kovalchuckin signaaminen toisi järkeä tähän yhtälöön, mutta se juna lienee mennyt jo? Toki myös Radulov on edelleen vapaana, mutta huhut pyörivät täysin muissa joukkueissa, eikä Panthersia ole ilmeisesti edes hetkeen mainittu.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kertokaa mulle nyt, kun olen päivän tätä pohtinut, enkä saa mitään järkevää ajatusta aikaan: Miksi Panthers osti Jokisen sopimuksen ulos? Listataan tähän nyt vähän faktaa alle:

Floridan touhussa ei ole mitään järkeä. Täysin pimeätä rakentamista nousussa olevalta joukkueelta.

5 vuoden päästä onneksi Barkov pääsee tuosta katastrofista muualle. On silloin 26-vuotias ja uraa vielä mukavasti jäljellä.
 

Louis

Jäsen
Kertokaa mulle nyt, kun olen päivän tätä pohtinut, enkä saa mitään järkevää ajatusta aikaan: Miksi Panthers osti Jokisen sopimuksen ulos? Listataan tähän nyt vähän faktaa alle:

- Jokisella oli vuosi 4 miljoonan sopparia jäljellä. Kyllä, pelillisesti viime kauden perusteella liikaa, mutta on kuitenkin pidetty hahmo joukkueen sisällä ja jokainen valmentaja on arvostanut Juicyn panosta joukkueelle, myös tehottomilla hetkillä

- Panthersin sisäisestä capista on ollut puhetta. Miten ihmeessä se on säästöä, että JokisJussi ostetaan ulos ja maksetaan yhteensä 2,7 miljoonaa siitä, että suksii vittuun versus 4 miljoonaa siitä, että toimisi esimerkiksi nuorempien hyökkääjien mentorina ja Bjugstadin katastrofipuolustuksen tukkijana? 1,3 miljoonan erotuksella ei vain voi saada vastaavaa pelaajaa vastaavalla kokemuksella

- Vrbatan ja Dadonovin signauksen jälkeen vaje on edelleenkin minimissään kaksi top9-laituria, eli Jokiselle on joka tapauksessa hankittava paikkaaja

- Tämän kovimman UFA-rytäkän jälkeen yli 13 miljoonaa tilaa capissa, RFA-pelaajista ainoastaan Pysyk kiinnittämättä

Tuo yhtälö on minulle vain sellainen, että se on jokaisella mahdollisella pyörityksellä epätosi. Ainoastaan Kovalchuckin signaaminen toisi järkeä tähän yhtälöön, mutta se juna lienee mennyt jo? Toki myös Radulov on edelleen vapaana, mutta huhut pyörivät täysin muissa joukkueissa, eikä Panthersia ole ilmeisesti edes hetkeen mainittu.

Villi veikkaukseni ( joka perustuu täysin spekulaatioon ja huhupuheisiin) on että Tallon ei ollut tyytyväinen siihen miten Jokinen reagoi Gallantin potkuihin. Juicehan oli yksi pettyneimmistä pelaajista ja se kyllä näkyi kehonkielestä. 99%:n varmuudella olen täysin väärässä, mutta eihän tästä Floridan touhusta muutenkaan kannata mitään järkevää logiikkaa etsiä.
 

Largo

Jäsen
En mä kyl tätäkään ihan ymmärrä. Emelin on ihan kiva joo, mutta jo Nealin ja Wilsonin "menettäneenä" näkisin isomman loven olevan hyökkäyksessä. Bonino sinne tuli, mutta ennemmin tuon rahan olisin käyttänyt hyökkäykseen. Toisaalta taas, mikä minä olen Poilea arvostelemaan. Lähinnä vaan arvostan miestä.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös